"Half goois" noem je dat?quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:40 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm hier een rasechte rotterdammerT als dochter... maar ook die gooit er regelmatig een hele gooische Rrrrrrr in.
Grappig wel want verder is het echt wel duidelijk waar ze vandaan komt.
En ik als half goois/half amsterdams..
ben laatst dus niet het feyenoord/beuin cafe hier vlakbij uit gekiept...
Ik denk dat ik inmiddels na 15 jaar redelijk geïntegreerd ben
(Ook echt zo’n cafe... politie stopt voor de deur.. wethouder erbij.. staan even te praten en op het cafe te wijzen. Ondertussen binnen gaan diverse breed uitziende mannen voor het raam, armen over elkaar.. terug staan kijken.. Oom agent ziet dat; stapt in en rijdt weer door... normaal niet mijn ding zulke cafees.. maar had iemand beloofd een keer mee te gaan. So far was 1x wel voldoende)
Dat is voor meerdere dingen wel raar. Gelukkig kan ik een goede bril betalen. Maar als dat niet zo is, wat moet ik dan? Zou op de fiets een gevaar op de weg zijn, werken zou ook lastig worden. Vond het indertijd zo vreemd dat mijn moeder wel 1x per 2 jaar een nieuwe pruik kreeg (400) en uit de basisverzekering kreeg ik niets voor nieuwe glazen (wel iets uit de aanvullende)quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:44 schreef Isabeau het volgende:
Toch wel vaag dat zo'n podotherapeut niet in het basispakket zit, vooral om de reden die jij geeft: pijnvrij kunnen sporten (wandelen ffs) lijkt mij wel belangrijk voor je gezondheid.
quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:46 schreef AnneX het volgende:
Actief rondje hier en daar.
Beide horloges hebben een nieuw batterijtje - getankt.
Dat laatste duurde even, want tank bijna leeg. Staat er iemand achter mij te wachten: “ gaat het wel, mevrouw.”![]()
En boeken geruild.
@:Lonaa: ws heb je (nog) voldoende behandelingen in het av pakket.Je spoiler ja (al was de therapeut volgens mij mensendieck en geen cesar)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Mijn moeder kreeg ook elke 2 jaar een pruik vergoed, dat was heel veel geld. En je moet je afvragen hoe belangrijk dat is ten opzichte van goed kunnen kijken of pijnvrij lopen.quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat is voor meerdere dingen wel raar. Gelukkig kan ik een goede bril betalen. Maar als dat niet zo is, wat moet ik dan? Zou op de fiets een gevaar op de weg zijn, werken zou ook lastig worden. Vond het indertijd zo vreemd dat mijn moeder wel 1x per 2 jaar een nieuwe pruik kreeg (400) en uit de basisverzekering kreeg ik niets voor nieuwe glazen (wel iets uit de aanvullende)
En zo zullen er nog heel veel dingen zijn. Las vandaag van een school waar ze brood in de vriezer hebben voor kinderen die geen ontbijt thuis krijgen, en geen lunch mee. Daar is natuurlijk helemaal geen geld voor podotherapeuten en evt. aanpassingen aan schoenen. En dat zou (naar mijn mening) wel zo moeten zijn. zeker voor kinderen.
Ja, dat laatste vind ik dus ookquote:Op dinsdag 10 december 2019 15:51 schreef Lonaa het volgende:
Oh jongens, die kosten komen ook wel goed hoor.Ik vind het gewoon soms bizar dat je je scheel betaald een premie en dan nog zelf mag lappen voor serieuze issues.
quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:46 schreef AnneX het volgende:
Actief rondje hier en daar.
Beide horloges hebben een nieuw batterijtje - getankt.
Dat laatste duurde even, want tank bijna leeg. Staat er iemand achter mij te wachten: “ gaat het wel, mevrouw.”![]()
En boeken geruild.
@:Lonaa: ws heb je (nog) voldoende behandelingen in het av pakket.Misschien wel een goed idee. Hoewel die natuurlijk niet recht kunnen maken wat niet recht is, als dat inderdaad het probleem blijkt te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik baalde soberso van m'n doktersbezoek. Gisteren gebeld voor een afspraak met dokter X, want ik ga altijd naar dokter X. Word ik vandaag geroepen, heb ik een afspraak bij dokter Y. Hele mens nog nooit gezien. Die moest natuurlijk eerst naar mijn littekens staren terwijl ze probeerde dat niet op te laten vallen en dan voel ik me direct al niet meer serieus genomen.
#einde rant.Sterkheidsbaas van alles.
Bij menzis de glazen wel (op medische indicatie) maar het montuur nietquote:Op dinsdag 10 december 2019 15:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder kreeg ook elke 2 jaar een pruik vergoed, dat was heel veel geld. En je moet je afvragen hoe belangrijk dat is ten opzichte van goed kunnen kijken of pijnvrij lopen.
Zitten brillen voor kinderen niet wel in het basispakket? Geen idee hoor, maar dat lijkt mij wel moeten.
Groepspraktijk?quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Misschien wel een goed idee. Hoewel die natuurlijk niet recht kunnen maken wat niet recht is, als dat inderdaad het probleem blijkt te zijn.
Ik baalde soberso van m'n doktersbezoek. Gisteren gebeld voor een afspraak met dokter X, want ik ga altijd naar dokter X. Word ik vandaag geroepen, heb ik een afspraak bij dokter Y. Hele mens nog nooit gezien. Die moest natuurlijk eerst naar mijn littekens staren terwijl ze probeerde dat niet op te laten vallen en dan voel ik me direct al niet meer serieus genomen.
#einde rant.
Krijg je van die kinderen met super lelijke "ziekenfondsbrilletjes" - zoals wij dat vroeger noemden.quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Bij menzis de glazen wel (op medische indicatie) maar het montuur niet
Zie je steeds meer; huisartsen willen ook naar "normale werkweken" en gaan dan met een poule werken van 2 tot x artsen die samen het patientenbestand ondersteunen.quote:
Deze praktijk heeft altijd 2 artsen gehad hoor. Dokter X was ook gewoon aanwezig. Facking assistente zal wel niet naar me geluisterd hebben.quote:Op dinsdag 10 december 2019 16:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zie je steeds meer; huisartsen willen ook naar "normale werkweken" en gaan dan met een poule werken van 2 tot x artsen die samen het patientenbestand ondersteunen.
Maakt het voor grote groepen mensen niet transparanter..
Oef. Is je bank wel stevig, zak je daar niet doorheen? En blijf weg van vuur/gas etc. Neem een boterham (desnoods met eigen haar).quote:Op dinsdag 10 december 2019 16:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuis. En ik beweeg me niet meer (teveel) tot vanavond 8 uur, in de hoop dat mijn voortijdige vrijdag de 13e dan voorbij is.![]()
In de categorie klein leed:
-Gisteravond een pan chocomel gigantisch laten aanbranden (dadelijk nog eens flink laten uitkoken). Het is ook nog niet eens mijn eigen pan
-Vanmorgen een lunchoverleg. Van de schaal kleine broodjes pak ik natuurlijk degene met een lange zwarte haar erin
-Op weg naar huis: weg met zo’n groenstrook in net midden. Mijn rijbaan is geblokkeerd door een kraan. Twee mannetjes aan weerskanten die om en om het verkeer doorlaten. Ik mag rijden (op de baan voor tegenliggend verkeer) en heb net te laat in de gaten waar ik weer in moet voegen... stoppen, beetje achteruit , maar busje wat achter me aan reed kon niet verder terug omdat er inmiddels een hele rij auto’s aansloot![]()
Dus maar over de groenstrook gehobbeld.
-En als toetje fietste ik net naar sporten en werd bijna van mijn fiets gereden door een dame die ook zo’n dag had en mij op de rotonde geen voorrang gaf![]()
Hoe was jullie dag?
Die 'nieuwe' huisarts vindt echt niets van je littekens hoor. Ze heeft wel erger gezien en ziet ook dat ze al heel oud zijn. Ze heeft er niet voor niets niks van gezegd.quote:Op dinsdag 10 december 2019 16:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Deze praktijk heeft altijd 2 artsen gehad hoor. Dokter X was ook gewoon aanwezig. Facking assistente zal wel niet naar me geluisterd hebben.
Tot nu toe niet zo vervelend als jouw dagquote:Op dinsdag 10 december 2019 16:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuis. En ik beweeg me niet meer (teveel) tot vanavond 8 uur, in de hoop dat mijn voortijdige vrijdag de 13e dan voorbij is.![]()
-Gisteravond een pan chocomel gigantisch laten aanbranden (dadelijk nog eens flink laten uitkoken). Het is ook nog niet eens mijn eigen pan
-Vanmorgen een lunchoverleg. Van de schaal kleine broodjes pak ik natuurlijk degene met een lange zwarte haar erin
-Op weg naar huis: weg met zo’n groenstrook in net midden. Mijn rijbaan is geblokkeerd door een kraan. Twee mannetjes aan weerskanten die om en om het verkeer doorlaten. Ik mag rijden (op de baan voor tegenliggend verkeer) en heb net te laat in de gaten waar ik weer in moet voegen... stoppen, beetje achteruit , maar busje wat achter me aan reed kon niet verder terug omdat er inmiddels een hele rij auto’s aansloot![]()
-En als toetje fietste ik net naar sporten en werd bijna van mijn fiets gereden door een dame die ook zo’n dag had en mij op de rotonde geen voorrang gaf![]()
Hoe was jullie dag?
Ik zou geen benzine grasmaaier gaan proberen te starten in de loop van de avondquote:Op dinsdag 10 december 2019 16:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe was jullie dag?
Dat komt wel in orde.quote:Op dinsdag 10 december 2019 16:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou geen benzine grasmaaier gaan proberen te starten in de loop van de avond
Smakelijk alvastquote:Op dinsdag 10 december 2019 16:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Mensen, tot later! Nu naar huis en daarna naar een etentje in een italiaans restaurant(en ik heb me toch een trek, nu al)
Zie je je vloer nog? Stik je niet van de rondvliegende haren?quote:Op dinsdag 10 december 2019 16:31 schreef Lonaa het volgende:
Plantjes geschoven. Was wel zenNiet gedweild.
Ik had eerst geveegd. Toen kon ik de vloer alweer zien.quote:Op dinsdag 10 december 2019 16:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zie je je vloer nog? Stik je niet van de rondvliegende haren?
Dan hoef je niet te dweilen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |