Dit werk is niet het eerste werk van deze kunstenaar. Misschien moet je je even inlezen in zijn eerder werk.quote:Op zondag 8 december 2019 11:57 schreef eigendeegcookie het volgende:
als ik goed begrijp, bestaat de 'gave' van de kunstenaar er uit mensen met te veel geld in staat te stellen zich in de schijnwerpers te plaatsen.
daarom is er geen beginprijs van bv ¤15,-, want voor die prijs raak je het nooit kwijt.
Maurizio Cattelan is een zeer bekende kunstenaar... Als die z'n werk voor extreem lage prijzen zou aanbieden zou er een enorme run ontstaan en worden die erna voor veelvouden ervan doorverkocht.quote:Op zondag 8 december 2019 11:57 schreef eigendeegcookie het volgende:
als ik goed begrijp, bestaat de 'gave' van de kunstenaar er uit mensen met te veel geld in staat te stellen zich in de schijnwerpers te plaatsen.
daarom is er geen beginprijs van bv ¤15,-, want voor die prijs raak je het nooit kwijt.
Dan pleeg je plagiaat.quote:Op zondag 8 december 2019 12:03 schreef BeriBeri het volgende:
Ik ga straks ook een banaan met ductape aan een willekeurige muur plakken
dat is waar, inlezen heb ik niet gedaan.quote:Op zondag 8 december 2019 12:01 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dit werk is niet het eerste werk van deze kunstenaar. Misschien moet je je even inlezen in zijn eerder werk.
Blijkbaar zet dit kunstwerk wel mensen aan het denken. Ik kan mij niet heugen over welk ander kunstwerk ik zoveel nieuwsberichten heb gezien. Plus een performance erbij/ erover. Dikke hit, dit werk.quote:Op zondag 8 december 2019 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Een banaan met tape aan de muur geplakt kunst noemen
quote:Op zondag 8 december 2019 11:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/B5yIFp2hyE-/
Het is niet het eerste werk van deze kunstenaar.quote:Op zondag 8 december 2019 12:10 schreef Scarface88 het volgende:
"Kunstenaar". Hoe the fuck kan een banaan meer dan een ton waard zijn en hoe kan het in vredesnaam kunst zijn.
quote:Op zondag 8 december 2019 11:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/B5yIFp2hyE-/
Dit inderdaad, gewoon een opzetje. Kijk hoe dom mensen zijn een banaan van een ton.quote:Op zondag 8 december 2019 12:18 schreef vosss het volgende:
Dit is toch overduidelijk een vooropgezet een-tweetje van die 2 "kunstenaars" of niet dan?
Kom op zeg. Die liggen zelf in een deuk van het lachen; dat kan niet anders.
Precies. En die ander heeft ook zijn moment of fame te pakken door hem op te vreten een paar dagen nadat er een aantal exemplaren verkocht zijn.quote:Op zondag 8 december 2019 12:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Dit inderdaad, gewoon een opzetje. Kijk hoe dom mensen zijn een banaan van een ton.
en in de tussentijd geld wit gewassen.quote:Op zondag 8 december 2019 12:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. En die ander heeft ook zijn moment of fame te pakken door hem op te vreten een paar dagen nadat er een aantal exemplaren verkocht zijn.
Afgesproken plan. Dit kan gewoon niet anders.
Maar zo niet.. hoe zit het dan juridisch ? Als je in de supermarkt een banaan pakt & opeet moet je die betalen. Deze man pakte een banaan die te koop hing voor meer dan een ton... moet hij afrekenen ?quote:Op zondag 8 december 2019 12:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. En die ander heeft ook zijn moment of fame te pakken door hem op te vreten een paar dagen nadat er een aantal exemplaren verkocht zijn.
Afgesproken plan. Dit kan gewoon niet anders.
Sommige mensen hebben dusdanig veel geld dat ze niet weten wat ze er mee moeten doen en dan krijg je deze uitwassen.quote:Op zondag 8 december 2019 11:22 schreef eigendeegcookie het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-opgegeten-a3983069
[ afbeelding ]
hahaha, wat is het toch een decadent zootje, de wereld van de kunst.
ik heb ook nooit kunnen begrijpen waarom een echte Appel wel 'goed' is, en een nagemaakte Appel niet. Maar daar gaat dit niet over. Decadent is het wel.
Wat zijn dat voor mensen die zoveel geld betalen voor deze 'kunst'?
ben je bekend met Bitcoins....?quote:Op zondag 8 december 2019 12:10 schreef Scarface88 het volgende:
"Kunstenaar". Hoe the fuck kan een banaan meer dan een ton waard zijn en hoe kan het in vredesnaam kunst zijn.
denk je dat er kunstliefhebbers zijn die zich dit kunstwerk niet kunnen permiteren omdat het zo duur is, die gewoon zelf een banaan aan de muur geplakt hebben, en daar stilletjes volop van genieten?quote:Op zondag 8 december 2019 12:09 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Blijkbaar zet dit kunstwerk wel mensen aan het denken. Ik kan mij niet heugen over welk ander kunstwerk ik zoveel nieuwsberichten heb gezien. Plus een performance erbij/ erover. Dikke hit, dit werk.
Is dat jouw definitie van kunst? Dat je het zelf aan de muur zou willen hebben.quote:Op zondag 8 december 2019 15:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
denk je dat er kunstliefhebbers zijn die zich dit kunstwerk niet kunnen permiteren omdat het zo duur is, die gewoon zelf een banaan aan de muur geplakt hebben, en daar stilletjes volop van genieten?
moeilijke vraag....quote:Op zondag 8 december 2019 15:28 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Is dat jouw definitie van kunst? Dat je het zelf aan de muur zou willen hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |