abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190324559
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-opgegeten-a3983069

hahaha, wat is het toch een decadent zootje, de wereld van de kunst.
ik heb ook nooit kunnen begrijpen waarom een echte Appel wel 'goed' is, en een nagemaakte Appel niet. Maar daar gaat dit niet over. Decadent is het wel.
Wat zijn dat voor mensen die zoveel geld betalen voor deze 'kunst'?
uiteindelijk lukt altijd alles
  zondag 8 december 2019 @ 11:24:05 #2
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190324586
Kan iemand het filmpje van de hongerige performancekunstenaar plaatsen?
pi_190324630
Mijn bekendste kunstwerk heet "gebakken lucht". Het bestaat uit een kubieke meter lucht en is nu ook een ton waard :Y

Tenzij een art-performer mijn kunstwerk inademt, dan is het twee ton waard :Y :Y
  zondag 8 december 2019 @ 11:26:38 #4
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190324642
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:26 schreef Haushofer het volgende:
Mijn bekendste kunstwerk heet "gebakken lucht". Het bestaat uit een kubieke meter lucht en is nu ook een ton waard :Y

Tenzij een art-performer mijn kunstwerk inademt, dan is het twee ton waard :Y :Y
Ik daag je uit om die ton op te strijken.
pi_190324645
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:24 schreef Zilverberk het volgende:
Kan iemand het filmpje van de hongerige performancekunstenaar plaatsen?
https://www.instagram.com/p/B5yIFp2hyE-/
  zondag 8 december 2019 @ 11:29:07 #6
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190324698
quote:
Dankjewel.

Herhaling is trouwens niet goed mogelijk, want er staat nu politie bij de nieuwe banaan.
pi_190324731
quote:
Het stuk wordt geleverd met een certificaat van echtheid, het staat de eigenaren daarmee vrij het stuk fruit zelf te vervangen, schrijft de BBC.
En het plakband? Is het kunstwerk het kunstwerk nog wel als je de onderdelen waar het uit bestaat blijft vervangen?
  zondag 8 december 2019 @ 11:32:43 #8
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190324789
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En het plakband? Is het kunstwerk het kunstwerk nog wel als je de onderdelen waar het uit bestaat blijft vervangen?
De pindakaasvloer van Wim T. Schippers is ook verkocht als een blad met instructies, heb ik ooit begrepen.

Hier informatie: https://www.boijmans.nl/c(...)r%2FWim-T.-Schippers
pi_190324800
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:26 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik daag je uit om die ton op te strijken.
WGR / Wanneer had jij je eerste ton?

:P
pi_190324804
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:22 schreef eigendeegcookie het volgende:

Die het hebben..
Het was op de Art Miami, een kunstbeurs vooral gericht op het verkopen van moderne kunst aan miljonairs.

En daarvan zijn er gewoon een enorme hoop, en vaak is het ook geen slechte belegging..

Bv Maurizio Cattelan is een zeer bekende kunstenaar, wiens werk in de grootste musea hangt en vaak in het nieuws komt en op veilingen miljoenen opbrengt.

quote:
In 2004, one of Cattelan's best-known older pieces, a suspended, taxidermied horse titled The Ballad of Trotsky, was sold to Bernard Arnault in New York for $2.1 million (£1.15 million).[55] Par Peur de l'Amour, a sculpture of an elephant hiding under a bedsheet that simultaneously conjures a child on Halloween and a Ku Klux Klan uniform, sold at Christie's in 2004 for $2.7 million. Maurizio Cattelan's Untitled (2001) was sold at an auction at Sotheby's 2010 for $7.9 million.[56] The artist's proof of Him (2001) was sold at auction by Christie's in 2016 for $17,189,000.[57]
Ik schat de kans ook groot in dat dit week tot zijn bekendste gaat behoren en veel musea het graag zullen willen tentoonstellen.

In dat geval is het een uitstekende belegging.

Precies zoals de kapper die een miljoen bood voor Banksy's Girl with Balloon vervolgens binnen enkele seconden de waarde van dat werk enorm zag stijgen

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_190324819
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:22 schreef eigendeegcookie het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-opgegeten-a3983069
[ afbeelding ]
hahaha, wat is het toch een decadent zootje, de wereld van de kunst.
ik heb ook nooit kunnen begrijpen waarom een echte Appel wel 'goed' is, en een nagemaakte Appel niet. Maar daar gaat dit niet over. Decadent is het wel.
Vaak wordt zulke nutteloze kunst waar zoveel geld in omgaat gebruikt om geld wit te wassen.
pi_190324847
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:32 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

De pindakaasvloer van Wim T. Schippers is ook verkocht als een blad met instructies, heb ik ooit begrepen.
Als je meer een idee verkoopt in plaats van een fysiek, absoluut werk zou je het eigenlijk niet eens zelf hoeven uitvoeren. Gewoon een briefje met "plak een banaan op een muur", klaar.
  zondag 8 december 2019 @ 11:36:42 #14
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190324872
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:34 schreef QAnonn het volgende:

[..]

Vaak wordt zulke nutteloze kunst waar zoveel geld in omgaat gebruikt om geld wit te wassen.
Nutteloze kunst?
Alsof een figuratief werk wel extreem nuttig is. :+
  zondag 8 december 2019 @ 11:38:37 #16
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190324914
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Als je meer een idee verkoopt in plaats van een fysiek, absoluut werk zou je het eigenlijk niet eens zelf hoeven uitvoeren. Gewoon een briefje met "plak een banaan op een muur", klaar.
Schippers heeft voor zover ik weet wel beschreven welk merk pindakaas, hoe dik de laag en hoe te maken (binnen een lijst).

Van de banaan is vast beschreven hoe hoog op de muur, wat voor plakband en welke hoek enzo.
pi_190325024
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:34 schreef QAnonn het volgende:

[..]

Zal lastig zijn, de galerie die dit werk verkocht zal niet zomaar ongedeclareerde biljetten aannemen, en alles netjes registreren en opgeven aan belastingsdiensten.

Juist bij zeer dure kunst is exacte registratie zeer belangrijk, omdat het de doorslag kan geven of een werk als echt erkend kan worden, of onduidelijkheid over de oorsprong bestaat.

Juist bv veel criminelen of mensen met zwartgeld worden makkelijk opgelicht door vervalsers, die fake werken aanbieden (naar ik meen beweerde zelfs Trump ooit een Renoir te bezitten, maar kon die snel als vervalsing ontlarvt worden)

Als je echter kunst koopt via erkende gallerien, op grotekunstbeurzen, of via officiële veilinghuizen doen ze echt hun best dat alles ook correct verloopt, omdat het dan om hun reputatie gaat.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_190325079
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 11:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Zal lastig zijn, de galerie die dit werk verkocht zal niet zomaar ongedeclareerde biljetten aannemen, en alles netjes registreren en opgeven aan belastingsdiensten.

Juist bij zeer dure kunst is exacte registratie zeer belangrijk, omdat het de doorslag kan geven of een werk als echt erkend kan worden, of onduidelijkheid over de oorsprong bestaat.

Juist bv veel criminelen of mensen met zwartgeld worden makkelijk opgelicht door vervalsers, die fake werken aanbieden (naar ik meen beweerde zelfs Trump ooit een Renoir te bezitten, maar kon die snel als vervalsing ontlarvt worden)

Als je echter kunst koopt via erkende gallerien, op grotekunstbeurzen, of via officiële veilinghuizen doen ze echt hun best dat alles ook correct verloopt, omdat het dan om hun reputatie gaat.
met een paar bedrijven ertussen is dat toch gewoon te doen?
  zondag 8 december 2019 @ 11:49:53 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_190325112
Damn.

Als ik miljonair was had ik hem gewoon gekocht.

En dan was ik erop gaan stampen. "Ja, ik hem het toch gekocht" 8.gif

Wel zorgen dat ik niet uitglij natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 8 december 2019 @ 11:51:25 #20
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190325151
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:47 schreef QAnonn het volgende:

[..]

Dan raak je t werk nooit meer kwijt. Te ontraceerbaar. :N
pi_190325176
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:51 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dan raak je t werk nooit meer kwijt. Te ontraceerbaar. :N
plus het bederft.
  zondag 8 december 2019 @ 11:53:02 #22
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190325195
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:52 schreef QAnonn het volgende:

[..]

plus het bederft.
Je mag de banaan vervangen. :Y
pi_190325238
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:53 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Je mag de banaan vervangen. :Y
vervalsing.
pi_190325257
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:47 schreef QAnonn het volgende:

[..]

De waarde van een kunstwerk wordt ook bepaald door hoe goed en exact je kunt aantonen welke geschiedenis dit gehad heeft, en dat jij rechtmatige eigenaar bent.

Dit werk zal bestaan uit een handleiding hoe die banaan te bevestiging en een verklaring van de kunstenaar dat hij alle rechten dit te doen aan de eigenaar geeft... Je hebt er dus een soort van auteursrecht (vooral een uitvoerend recht, het recht van de maker blijft bij de kunstenaar)

Dit zou bv waardeloos zijn, als je niet exact kunt aantonen hoe je eraan gekomen bent...

Dus als je dat wil 'verhullen' doorhebt buiten zicht en zonder registratie door te verkopen aan vage partijen, vernietig je juist de economische waarde ervan.

Niemand betaalt 120.000 dollar voor een banaan aan de wand...
Maar ze betalen het wel als je kunt aantonen dat dit dat ene werk van Maurizio Cattelan is en jij rechtmatig eigenaar ervan bent.

Om een vergijking te maken;
Voor Bitcoins geldt eigenlijk exact het gelijke principe.

Het werk zelf (het concept) is natuurlijk ook niet te stelen of te beschadigen, wat commercieel een extra voordeel is.
pi_190325269
als ik goed begrijp, bestaat de 'gave' van de kunstenaar er uit mensen met te veel geld in staat te stellen zich in de schijnwerpers te plaatsen.
daarom is er geen beginprijs van bv ¤15,-, want voor die prijs raak je het nooit kwijt.
uiteindelijk lukt altijd alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')