Clavicula, die ken ik welquote:Op vrijdag 6 december 2019 14:46 schreef Blues het volgende:
Zonder google, weten jullie waar je clavicle zit?
'Bananenspray' hadden we in het UMC, maar met name voor kinderenquote:Op vrijdag 6 december 2019 17:08 schreef minilot het volgende:
Overigens in het Erasmus net voor het eerst het aanbod gekregen voor lokale verdoving. Afgeslagen want bloedprikken doet helemaal geen pijn en dat is bij mij helemaal het probleem ook niet, maar vond het wel opvallend. Wellicht omdat de afdeling in het Sophia Kinderziekenhuis is en het iets is dat ze kunnen inzetten bij angstige koters?
Interessantquote:Op vrijdag 6 december 2019 22:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Clavicula, die ken ik wel. Wist je dat andere zoogdieren zoals honden, katten, paarden en runderen geen sleutelbeen hebben? Hun voorpoot zit vast met enkel spierige verbindingen! (Kun je dus ook amputeren zonder een bot door te hoeven zagen...)
Op de plek waar de clavicula oorspronkeljik zat, kun je soms nog wel de 'claviculairstreep' terugvinden, (deze verdeeld weer de musculus brachocephalicus in 2 delen bij deze dieren.)
en bij katten (dacht ik, even uit het hoofd, kan ook hond zijn...) soms nog een klein stukje bot.
Kikkers hebben wel een clavicula trouwens.
Klopt, patat zeggen ze alleen in de ontwikkelde wereld.quote:Op vrijdag 6 december 2019 22:13 schreef Candaasje het volgende:
Friet. Het is daar friet.
(ik zei ook altijd patat, maar ik leer het nu wel af...want anders krijg ik een bord aardappels)
Och jeetje. En wat veel zieken!quote:Op vrijdag 6 december 2019 22:29 schreef Blues het volgende:
Kleinzoon A. is bijna opgenomen vandaag met een fikse longontstekingal de hele week goed ziek. Hopelijk slaat de AB kuur aan.
Van de 27 kinderen in zijn kleuterklas zijn er nog maar 6 over
Het is toevallig behandelde stof dit semester voor anatomie, vandaar dat ik het wistquote:Op vrijdag 6 december 2019 22:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat interessant Candaasje, nooit geweten, kom maar op met dat soort wetenswaardigheidjes.
Ach, arme A, hopelijk knapt hij (en z’n klasgenootjes) snel op
Ik ben tegenwoordig toch teamFrietquote:Op vrijdag 6 december 2019 22:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, patat zeggen ze alleen in de ontwikkelde wereld.
Beetje ontwikkelingshulp kan geen kwaad.
Ach ja, een mens kan snel afglijdenquote:Op vrijdag 6 december 2019 22:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben tegenwoordig toch teamFriet
Rundervet geloof ik, in elk geval bij de meeste 'frituur'-zaken.quote:Op vrijdag 6 december 2019 22:42 schreef derLudolf het volgende:
Wordt er nog veel in paardenvet gebakken in België?
Ja, boven de rivieren ja. In combinatie met een bitterbal enzo. Maar niet in combinatie met Belgisch stoof/zuurvlees of vol au vent. Dat bestaat nietquote:
Dat minder snel verbrandt dan plantaardige oliënquote:Op vrijdag 6 december 2019 22:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]Ossevet, rundervet. In elk geval veel verzadigd vet
quote:
Ja, maar wel een heel stuk ongezonder is door de verzadigde vetten hčquote:Op vrijdag 6 december 2019 22:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat minder snel verbrandt dan plantaardige oliën
Autocorrectyfusquote:Op vrijdag 6 december 2019 22:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Wou net vragen of het een typfout was of dat het de haas van Bonfire was
Bij kinderen? Of ook bij volwassenen?quote:Op vrijdag 6 december 2019 23:07 schreef Uhmmpie het volgende:
Sophia ziekenhuis gebruikt toverzalf bij het verdoven van bloed afnemen.
Ben inmiddels de naam hoe het echt heet al 6x vergeten.. werkt als een speer
Hmmm ja zijn de meningen over verdeeld, het is vooral de hoeveelheid. Als de vet uit de frituur slecht voor je zijn moet je gewoon minder friturenquote:Op vrijdag 6 december 2019 22:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, maar wel een heel stuk ongezonder is door de verzadigde vetten hčDat is dacht ik ook de reden dat het hier in NL niet meer gedaan wordt.
Blues .
Geen idee.. online mag ook voor eem schappelijk bedrag.quote:Op vrijdag 6 december 2019 23:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Komt die in stenen winkels voor iets anders dan voedsel?
Sophia is een kinderziekenhuisquote:Op vrijdag 6 december 2019 23:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Bij kinderen? Of ook bij volwassenen?
Wel online: https://elvegeluk.nl/product-categorie/kleding/sjaals/quote:Op vrijdag 6 december 2019 23:09 schreef Uhmmpie het volgende:
Even voor de rotterdammers hier...
Ik zoek een leuke sjaal bij mn groene retro jas die toch wel wat bloot is bij de hals nu het frisser word....
Iemand een goed shopadvies?
@:minilot misschien?
https://www.voodoovixen.co.uk/nicole-green-40-s-style-coat.html
In Fryslân is het ook patat, ik meende dat dat patates frietes een onder en boven rivierendingetje isquote:Op vrijdag 6 december 2019 22:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, patat zeggen ze alleen in de ontwikkelde wereld.
Beetje ontwikkelingshulp kan geen kwaad.
Ah, ja, voor kinderen is het wel fijnquote:Op vrijdag 6 december 2019 23:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Sophia is een kinderziekenhuis
Maar onderdeel van het erasmus.
En weet dat een vriendin met prikangst het ook weleens aangeboden kreeg....
Verdoofd vooral je huid.
Zelfs niks tegen prikken en de gup ook niet.dus wij doen gewoon net alsof we stoer zijn.
Ingewikkelste met de gup was dat ze niet bij vreemden op schoot wilde...
en soms die prikmiepen dat perse wilden.
Maarja... dat werkte echt niet.
En bij mij op schoot was het zo gepiept.. maar kennelijk zijn niet alle ouders heel goed in hun angstige kind vasthouden.
Ik misschien ook wel niet.. kind was niet angstig.
Alleen een hekel aan vreemden.. daar kan ik ook niks aan doen
https://www.prikkelpracht.nl/wwt-verdoving-prikken/quote:Op vrijdag 6 december 2019 23:07 schreef Uhmmpie het volgende:
Sophia ziekenhuis gebruikt toverzalf bij het verdoven van bloed afnemen.
Ben inmiddels de naam hoe het echt heet al 6x vergeten.. werkt als een speer
Misschien even bij Monki kijken?quote:Op vrijdag 6 december 2019 23:09 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik zoek een leuke sjaal bij mn groene retro jas die toch wel wat bloot is bij de hals nu het frisser word....
Hehe nou dat snap ik wel. Toen Jip vorige kerst 2 weken in het ziekenhuis lag heb ik wat intense ouders voorbij zien komenquote:Op vrijdag 6 december 2019 23:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, ja, voor kinderen is het wel fijn.
En er zijn inderdaad wel ouders die er zelf banger zijn voor dan het kind, maar dat zou je als prikker wel een beetje moeten kunnen inschatten zou ik zeggen.
Hoewel ik moet zeggen dat ik nooit kinderen onder de 12 jaar heb geprikt. Ik werkte in het UMC (AZU) Voor het WKZ moest je nog een aanvullende opleiding doen, om ook met de ouders om te leren gaan.
Oh joy, dat deed de mijne vorig jaar. Toen het 35 graden was, dus dat je dan een bloedheten auto instapt en de zure walm je tegemoet slaatquote:Op zaterdag 7 december 2019 07:34 schreef Jagärtrut het volgende:
uit Twente. Wij vieren hier vandaag ook Sinterklaas. Behalve de Duitser, die is in zuid Duitsland. Gister is de operatie goed gegaan, alleen galwegen eruit. Best mogelijke uitslag tot nu toe.
Op weg hier naar toe spuugde T jammer genoeg de hele auto onder. Wat een bende zeg, en wat stonk dat. Kreeg het ook niet schoon gepoetst met de doekjes die we hadden, dus maar doorgereden.. .
Bofkont :’)quote:Op zaterdag 7 december 2019 07:48 schreef borisz het volgende:
Mogge
Op naar Den Haag, de trouwe ledendag van D66.. Ben dit jaar tien jaar lid en mag daar nu dus naar toe
Oh die zijn inderdaad leukquote:Op vrijdag 6 december 2019 23:20 schreef drakin het volgende:
Deze is mooi: https://elvegeluk.nl/product/sjaal-ombre/
quote:De planeet die bij groen hoort is Venus. Groen staat voor leven, frisheid, natuur, groei, rust, balans en harmonie. Een nieuw begin, een nieuw leven. Groen is de kleur van de natuur en de vooruitgang van lichaam en geest.
Happy now, anti-vaxxers?quote:Op vrijdag 6 december 2019 22:29 schreef Blues het volgende:
Kleinzoon A. is bijna opgenomen vandaag met een fikse longontstekingal de hele week goed ziek. Hopelijk slaat de AB kuur aan.
Van de 27 kinderen in zijn kleuterklas zijn er nog maar 6 over
Welke enting voor de kleuterleeftijd beschermde ook alweer tegen luchtweginfecties?quote:
Neem jij aan dat al die 21 luchtweginfecties hebben?quote:Op zaterdag 7 december 2019 10:01 schreef Clubsoda het volgende:
Welke enting voor de kleuterleeftijd beschermde ook alweer tegen luchtweginfecties?
Online ook goed? Ik hou van grote dikke sjaals. Dus ik heb deze, en die is echt perfect https://www.knitfactory.com/nl/lola-omslagdoek-zwart/a2180quote:Op vrijdag 6 december 2019 23:09 schreef Uhmmpie het volgende:
En ook superzacht, maar dat zie je dan weer niet aan het plaatje. Ik heb zelf zo'n sjaal met roze achtig-zalm verloop.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:20 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Oh die zijn inderdaad leuk
En betaalbaar.
Vind de kleuruitleg ook leuk trouwens.
Klopt heel toevallig ook nog wel een beetje
[..]
Wel een beetje "Wij van WC-eend" dit.quote:Op zaterdag 7 december 2019 10:58 schreef drakin het volgende:
[..]
En ook superzacht, maar dat zie je dan weer niet aan het plaatje. Ik heb zelf zo'n sjaal met roze achtig-zalm verloop.
Je kunt er ook de wc mee schoonmaken.quote:Op zaterdag 7 december 2019 10:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wel een beetje "Wij van WC-eend" dit.
Ik vind het jammer dat je de kleur niet kunt zien. Vind die groene supermooi maar dat is niet zo handig bij mijn jas.quote:Op zaterdag 7 december 2019 10:58 schreef drakin het volgende:
[..]
En ook superzacht, maar dat zie je dan weer niet aan het plaatje. Ik heb zelf zo'n sjaal met roze achtig-zalm verloop.
Wauw, stond er nog niet op inderdaadquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:02 schreef Aure het volgende:
Ik zag ergens Honeywell voorbij komen Fles, voor op de lijst
Kom maar langsquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:02 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je de kleur niet kunt zien. Vind die groene supermooi maar dat is niet zo handig bij mijn jas.
Zou graag zien hoe die zalm (pretty please) en die bruine eruit zien
Je had the north face ook al gevonden?quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw, stond er nog niet op inderdaad
Waar?quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:05 schreef drakin het volgende:
[..]
Kom maar langs
Ik kan later even zoeken naar de sjaals, ze liggen nogal achteraan, en foto pmen
Ja, in Leeuwarden is het bezoekadres op afspraak trein uit Rotterdam gaat rechtstreeksquote:
Bedoel je dat je steeds weer dat inlogscherm krijgt met die groene balk?quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:07 schreef Uhmmpie het volgende:
Forum blijft crashen op mn telefoon trouwens.. echt bijzonder irritant.
Hehe wel een heeeeeeel eind uit de buurt.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:07 schreef drakin het volgende:
[..]
Ja, in Leeuwarden is het bezoekadres op afspraak trein uit Rotterdam gaat rechtstreeks
Dat heb ik ook sinds gister, dacht dat het aan mijn telefoon lag.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:07 schreef Uhmmpie het volgende:
Nopequote:Op zaterdag 7 december 2019 11:05 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Je had the north face ook al gevonden?
Dat had Mini gisteravond ook toch?quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:07 schreef Uhmmpie het volgende:
Nee... letterlijk dat de pagina crasht en je een foutmelding krijgt of maar half getoond word danwel compleet bevriest.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Bedoel je dat je steeds weer dat inlogscherm krijgt met die groene balk?
....maakt Flash niet gewoon een grapje?!quote:Op zaterdag 7 december 2019 10:15 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben echt volkomen pro-vaxx hoor en ik rol ook met mijn ogen bij anti-vaxxers. Maar om nou in de ultieme kwakkeltijd schoolverzuim -in een kleuterklas nota bene en dan ook nog in december!-daaraan toe te schrijven, gaat me te ver. Je gooit daarmee allemaal beschuldigingen richting ouders waarvan je helemaal niet weet wat hun denkbeelden zijn. Verkoudheid en griep horen ook gewoon bij het najaar.
Als je gewoon naar prevalenties kijkt dan is de kans dat dit door bovengenoemde ziektes komt gewoon véél kleiner dan dat het iets onschuldigs is. Meten is weten.
Fietsie werkt hier wel vlakbij, maar weet je zeker dat hij goed zal zijn in sjaals keuren?quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:08 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hehe wel een heeeeeeel eind uit de buurt.
Kan beter @:fietsie vragen of ie even wil kojken
Je hebt me aangestoken, ik check nu steeds je lijst als ik een groen linkje tegen komquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw, stond er nog niet op inderdaad
Dacht ik ook.. behalve dat mini er ook al wat over zei gister.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:08 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat heb ik ook sinds gister, dacht dat het aan mijn telefoon lag.
Woorden die op fok groen worden omdat het eigenlijk reclamelinkjes naar coolblue zijn. De teller staat inmiddels op 77 stuks.quote:
Die van 64? Inmidddels is hij dus nog een stuk langerquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:10 schreef Aure het volgende:
[..]
Je hebt me aangestoken, ik check nu steeds je lijst als ik een groen linkje tegen kom
Dat dacht ik dus ook, moest er in ieder geval heel hard van lachenquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
....maakt Flash niet gewoon een grapje?!
Had ik vanochtend ook. Browser een keer helemaal afsluiten en alle programma's op mijn telefoon afsluiten hielp (even).quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nee... letterlijk dat de pagina crasht en je een foutmelding krijgt of maar half getoond word danwel compleet bevriest.
De foutmelding niet bewaard trouwens... iets met dat er iets misging op de pagina en dat ie daarom niet getoond kan worden.
Sinds gisteravond al eigenlijk...
Iig ligt het dus niet aan mijn telefoon, das ook fijn om te weten. Heb geen centjes voor een nieuwe.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dacht ik ook.. behalve dat mini er ook al wat over zei gister.
Stille hoop dat het vanochtend op magische wijze opgelost zou zijn.... maar helaas.
De dingen die hier in de SC geopperd zijn heb ik wel toegevoegdquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die van 64? Inmidddels is hij dus nog een stuk langer
Ik snap het, sjaal zit er niet tussen maar koelkast welquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Woorden die op fok groen worden omdat het eigenlijk reclamelinkjes naar coolblue zijn. De teller staat inmiddels op 77 stuks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |