quote:Op donderdag 5 december 2019 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik moet vanavond kloppen bij de buren ben altijd zo bang om te falen.
Altijd weer die blauwen die verzakenquote:
quote:Op donderdag 5 december 2019 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik moet vanavond kloppen bij de buren ben altijd zo bang om te falen.
Ach, wat zieligquote:Op donderdag 5 december 2019 13:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Mooi geworden Fiets!!
Gisteren zag ik ook suprise bij de school bij de bieb (?) van AX, prachtige dingen zaten daartussen!
Kleinzoon A. is ziek, nou net op Sinterklaas, zo sneu
ja, zie 'm net, vind het ook niet zo fijnquote:
Ik ben er inmiddels achter dat de aanwezigheid van zon uuuuren afhaalt van de opstooktijd. Wat op zich niet geheel verrassend was, omdat het er in de zomer makkelijk 35+ werd.quote:Op donderdag 5 december 2019 13:40 schreef Kaatje1 het volgende:
wauw wat een surprise Fiets. Voor wie is die? Vieren jullie het ook vanavond?
@:Cat, ja da's veel te langzaam. Heb hier nog wel een vergaderruimte voor je, 23 gr. is het hier. Ik zit tegenwoordig thuis met 20 gr. te bibberen terwijl dat voorheen prima was.
ik zie helemaal geen plaatjequote:
Jouw OP dus jouw plaatje. Ik ervaar zwarte Pieten als naar maar ik snap dat niet iedereen dat heeft.quote:Op donderdag 5 december 2019 13:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het is mistig buiten en het is 5 december. Ik zie niet in wat er naar is aan een sinterklaas plaatje in de mist.
Maar goed hij is eruit hoor
Dat snap ik wel ja. Doe dan op zijn minst gemengd met roetveegpieten.quote:Op donderdag 5 december 2019 13:53 schreef Jagärtrut het volgende:
i kwam vanmorgen voorbij school precies op het moment dat sinterklaas aankwam en de pieten waren pikzwart, ik schrok er bijna van. Ik ben echt een zeur-ouder, maar ik ga er ook wat van zeggen...het kan bijna niet meer in deze tijd...
Vind je de post icons met zwarte piet van Sinterklaas ook ‘naar’ dan?quote:Op donderdag 5 december 2019 13:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jouw OP dus jouw plaatje. Ik ervaar zwarte Pieten als naar maar ik snap dat niet iedereen dat heeft.
Ja, die heb ik vorig jaar al uitgeschakeld dus ik zie ze niet.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:00 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Vind je de post icons met zwarte piet van Sinterklaas ook ‘naar’ dan?
Ach. Ik vind de maatschappij een beetje doorslaat met de correctheid.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
tsja, zo kan iedereen overal wel jeuk aan hebben. Ze doen het vast met het idee om een ludieke actie uit te halen. Niet van "vandaag mogen we ongegeneerd de racist uithangen en de wereld zal het weten ook!" lijkt me
quote:Op donderdag 5 december 2019 14:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ach. Ik vind de maatschappij een beetje doorslaat met de correctheid.
Zag dit Bv maandag in de nu.nl app
[ afbeelding ]
Jouw kind komt waarschijnlijk niet huilend thuis, en wil z'n huid witmaken om niet meer gepest te worden. (gewoon maar even één voorbeeld).quote:Op donderdag 5 december 2019 14:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zeg niet dat ik racisme goedkeur.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jouw kind komt waarschijnlijk niet huilend thuis, en wil z'n huid witmaken om niet meer gepest te worden. (gewoon maar even één voorbeeld).
Witgoed. I see what you did therequote:Op donderdag 5 december 2019 14:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En dan nu ga ik verder met mijn vaatwasser.
Maar het speelt al meer dan 30 jaar. Pas 5 jaar intensiever.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Tja ik ben het er mee eens dat er iets moet veranderen aan de pikzwarte Piet met kroeshaar en oorringen.
Maar ik ben mij er ook van bewust dat zo'n verandering tijd nodig heeft en zeker bij de wat oudere garde werkt rustiger introduceren meestal beter dan doorduwen. Ik denk dat daar uiteindelijk alleen maar meer weerstand van komt. Maargoed daar zal ook weer niet iedereen het mee eens zijn..
vwb het plaatje. Ik heb in Google de zoekterm "sinterklaas en mist" ingetypt en daar vond ik deze en gezien ik mijn achterburen nog steeds niet kan zien vond ik dat vrij passend gezien het 5 december is. Heb ik daarmee mensen gekwetst mijn excuus. Ik vond het plaatje niet naar. Wat ik wel naar vind is dat ik het gevoel heb steeds meer op mijn tenen te moeten lopen. Had ik een roetveegpiet ofzo gevonden was het de andere kant die ik beledigd had.. En dat terwijl het mij daar helemaal niet om te doen was.
Laat ik het zo zeggen dat ik het besef de laatste paar jaar pas heb dan... 30 jaar geleden was ik Namelijk zelf nog maar 2,5 maand oud.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar het speelt al meer dan 30 jaar. Pas 5 jaar intensiever.
Mij kwets je daar niet mee, maar ik word er eerder wat verdrietig van.
Ik ben wel oprecht benieuwd hoe het er straks uit zietquote:Op donderdag 5 december 2019 13:58 schreef FranticDJ het volgende:
Ik ben de laatste onderdelen van onderstel van de schoenenbank in elkaar aan t meubelen. Dan is t net nog schuren plamuren en lakken(en een boven blad erop)
quote:Op donderdag 5 december 2019 14:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen dat ik het besef de laatste paar jaar pas heb dan... 30 jaar geleden was ik Namelijk zelf nog maar 2,5 maand oud.
Maargoed..
Volgens mij was het idee achter die filmtitel niet correctheid hoorquote:Op donderdag 5 december 2019 14:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eens. Er zijn nu zoveel gevoeligheden, je kunt het nooit meer goed doen.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Tja ik ben het er mee eens dat er iets moet veranderen aan de pikzwarte Piet met kroeshaar en oorringen.
Maar ik ben mij er ook van bewust dat zo'n verandering tijd nodig heeft en zeker bij de wat oudere garde werkt rustiger introduceren meestal beter dan doorduwen. Ik denk dat daar uiteindelijk alleen maar meer weerstand van komt. Maargoed daar zal ook weer niet iedereen het mee eens zijn..
vwb het plaatje. Ik heb in Google de zoekterm "sinterklaas en mist" ingetypt en daar vond ik deze en gezien ik mijn achterburen nog steeds niet kan zien vond ik dat vrij passend gezien het 5 december is. Heb ik daarmee mensen gekwetst mijn excuus. Ik vond het plaatje niet naar. Wat ik wel naar vind is dat ik het gevoel heb steeds meer op mijn tenen te moeten lopen. Had ik een roetveegpiet ofzo gevonden was het de andere kant die ik beledigd had.. En dat terwijl het mij daar helemaal niet om te doen was.
Ik heb nog wel plek.. Maar in een half uur heb je het zelf ook wel afgewassen denk ikquote:Op donderdag 5 december 2019 14:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Volgens mij was het idee achter die filmtitel niet correctheid hoor
[..]
Eens. Er zijn nu zoveel gevoeligheden, je kunt het nooit meer goed doen.
Alleen heb ik geen vaatwasser hier dus moet met de hand afwassen
Jaquote:Op donderdag 5 december 2019 14:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb nog wel plek.. Maar in een half uur heb je het zelf ook wel afgewassen denk ik
Oké daar maak je mij dan weer mee jaloers.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja
Ik sterk me vast met mijn tweede stukje speculaasvlaai van vandaag /zwaarleven
Bedankt voor deze tip. Meteen ook maar gedaan.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, die heb ik vorig jaar al uitgeschakeld dus ik zie ze niet.
Het waren zwarte pieten in een boot in de mist.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:53 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar dat nare plaatje.. als ik sinterklaas en mist invul in Google komt er niks naars uit eigenijk![]()
@:kaatje.. kinderen pesten altijd.. of je word gepest of je bent een pester.. en als je gewoon een blond meisje ben met blauwe ogen dat vinden ze ook wel een reden om je te pesten #truestory
Ja, kinderen pesten. Voorbeeld hierboven was van een kind dat door de juf aangesproken was over haar donkere huid. Ik ben ook veel gepest, maar door klasgenoten. Da's wat anders (ook totaal niet leuk trouwens)quote:Op donderdag 5 december 2019 14:53 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar dat nare plaatje.. als ik sinterklaas en mist invul in Google komt er niks naars uit eigenijk![]()
@:kaatje.. kinderen pesten altijd.. of je word gepest of je bent een pester.. en als je gewoon een blond meisje ben met blauwe ogen dat vinden ze ook wel een reden om je te pesten #truestory
Nou de leraar van dochters klas vertelde dat dat eigenlijk niet perse zo is.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:53 schreef Barreltje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens woon ik in DE wijk van rotterdam met de meeste verschillende nationaliteiten en dus ook heel veel donkere mensen... en daar vinden de volwassenen het helemaal geen issue.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jouw kind komt waarschijnlijk niet huilend thuis, en wil z'n huid witmaken om niet meer gepest te worden. (gewoon maar even één voorbeeld).
quote:Op donderdag 5 december 2019 15:18 schreef z80 het volgende:
En als zwarte piet niet meer mag dan mag de kerstman ook niet meer.
Een aan obesitas lijdend drankorgel die slaven houd op de noordpool.
Nee. Ik zou werkelijk niet weten waarom iets dat jij toevallig heel anders ziet dan veel anderen maar gelijk niet hier besproken mag worden.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:18 schreef z80 het volgende:
Kan de discussie over zwartepiet naar de klaagbaak?
Zwartepiet is een Moor een slavendrijver. Die in Europa kinderen kwam ontvoeren. Vandaar de zak en roe.
Ja, dit.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:26 schreef Uhmmpie het volgende:
Mensen moeten gewoon lief doen tegen elkaar.
En eens wat verdraagzamer worden weer.
quote:
Misschien wel voor waken dat het geen stevige welles/nietes discussie word.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee. Ik zou werkelijk niet weten waarom iets dat jij toevallig heel anders ziet dan veel anderen maar gelijk niet hier besproken mag worden.
Ik vind het wel raar dat je eigenlijk dat zelf ook doetquote:Op donderdag 5 december 2019 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee. Ik zou werkelijk niet weten waarom iets dat jij toevallig heel anders ziet dan veel anderen maar gelijk niet hier besproken mag worden.
Dat is heeeeel wat anders hequote:Op donderdag 5 december 2019 15:44 schreef Zilverberk het volgende:
Een vriendin van mij is nogal fel tegen zwarte Piet, maar vertelde op een ander moment in het jaar doodleuk dat haar zoon alleen maar met een meisje van dezelfde afkomst mocht thuiskomen. Kaaskoppen kunnen niet koken, naar het schijnt.Ben je dan vķķr of tegen discriminatie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo adviseerde ooit de moeder van een klasgenootje dat dochterlief beter een andere keer kon komen eten want ze had iets gemaakt met veel gember en dat lust ze vast niet.
(Wist ik... ik stond ernaast toen ze aan het koken was... en ik kook graag met gember/peper.. dus ze kan het best hebben)
Was natuurlijk heel lief bedoeld he...
Maar kennelijk lusten kinderen met blond haar en blauwe ogen geen pittig eten.
(Ze bleef uiteindelijk toch eten en heeft daarna nog regelmatig daar gegeten.. want ze lust ongeveer alles)
quote:Op donderdag 5 december 2019 14:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ben wel oprecht benieuwd hoe het er straks uit ziet
Brandweerrood!quote:Op donderdag 5 december 2019 15:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet heel bijzonder hoor. Beetje aanklooien met restjes t hout![]()
Komt nog een horizontale ligger in, daarvoor moet ik nog gaatjes boren enzo. Maar eerst even bij moeders de kerstboom zetten
Heb als t goed is nog wat beuken latjes liggen, hopelijk genoeg voor een bovenblad. Twijfel alleen nog over de kleur. Heb nog zwarte en witte lak liggen. Maar de vloer is zwart en de muur is witdus maar even gaan rond hobbelen in de verfwinkel. Tips zijn welkom
Dan ben je selectief tegen. Oftewel, voorquote:Op donderdag 5 december 2019 15:44 schreef Zilverberk het volgende:
Een vriendin van mij is nogal fel tegen zwarte Piet, maar vertelde op een ander moment in het jaar doodleuk dat haar zoon alleen maar met een meisje van dezelfde afkomst mocht thuiskomen. Kaaskoppen kunnen niet koken, naar het schijnt.Ben je dan vķķr of tegen discriminatie?
Nou ja niet bijzonder.. Ik doe het je niet na.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet heel bijzonder hoor. Beetje aanklooien met restjes t hout![]()
Komt nog een horizontale ligger in, daarvoor moet ik nog gaatjes boren enzo. Maar eerst even bij moeders de kerstboom zetten
Heb als t goed is nog wat beuken latjes liggen, hopelijk genoeg voor een bovenblad. Twijfel alleen nog over de kleur. Heb nog zwarte en witte lak liggen. Maar de vloer is zwart en de muur is witdus maar even gaan rond hobbelen in de verfwinkel. Tips zijn welkom
50 tinten blauw en roodquote:Op donderdag 5 december 2019 15:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nou ja niet bijzonder.. Ik doe het je niet na.
Is er een kleur in huis die veel terugkomt?
Is een optie jaquote:
Als je moet kiezen tussen de kleur van de vloer of de muur.. zou ik hem de kleur van de vloer maken. Valt lekker op tegen de muurquote:Op donderdag 5 december 2019 15:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Is een optie jamisschien een beetje heftig voor de hal. Maar hoogglans rood a las Ikea PS kasten had ik wel al aan gedacht.
Huh? Waar dan? Iedereen zegt toch wat hij of zij wil en dat is prima wat mij betreft hoor. We gaan juist geen discussie hier verbieden omdat het iemand niet aan staat. Dan kunnen we alle SC's wel opdoeken ook.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het wel raar dat je eigenlijk dat zelf ook doet.
Hier ook.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:56 schreef derLudolf het volgende:
Mobiel zie ik advertenties terwijl in nog een half jaar een abo heb... Vreemd.
Als je het zo brengt heb ik het verkeerd geīnterpreteerd. Ik vond dat je de discussie aardig stuurde door dat plaatje weg te (laten) halen. Dat is alles.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Huh? Waar dan? Iedereen zegt toch wat hij of zij wil en dat is prima wat mij betreft hoor. We gaan juist geen discussie hier verbieden omdat het iemand niet aan staat. Dan kunnen we alle SC's wel opdoeken ook.
Ik heb geen plaatje weggehaald en ook geen plaatje weg laten halen. Dat doe ik alleen als het tegen de policy is of als TS dat verzoekt.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als je het zo brengt heb ik het verkeerd geīnterpreteerd. Ik vond dat je de discussie aardig stuurde door dat plaatje weg te (laten) halen. Dat is alles.
Excuus dus.
Er is nou zo'n lichtgrijzige moskleur hip. Dat is mooi rustgevend in de hal.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Is een optie jamisschien een beetje heftig voor de hal. Maar hoogglans rood a las Ikea PS kasten had ik wel al aan gedacht.
Ik had geen mensen (m/v/iets daartussen/geen van beide) of dingen op school met een bovengemiddelde hoeveelheid huidpigment. Er werd op die school dan ook helemaal niet gepest. Nooit. Prachtig.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:26 schreef Uhmmpie het volgende:
Mensen moeten gewoon lief doen tegen elkaar.
En eens wat verdraagzamer worden weer.
Zeker naar kinderen toe. De een is niet meer waard dan de ander... en dat wordt dan al helemaal niet gebaseerd op huidskleur of andere dingen waar je helemaal niks aan kunt doen.
Ik ben mijn hele jeugd gepest. Daar hoef je geen andere kleur voor te hebben om te pesten. Of gepest te worden.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik had geen mensen (m/v/iets daartussen/geen van beide) of dingen op school met een bovengemiddelde hoeveelheid huidpigment. Er werd op die school dan ook helemaal niet gepest. Nooit. Prachtig.
Op de PC zag ik ook iets voorbij flitsen elke keer als de pagina ververste. Even de addblocker uitgezet, toen kreeg ik een of ander cookie geval. Daar even op akkoord geklikt, en nu zie ik mobiel ook niets meerquote:Op donderdag 5 december 2019 16:01 schreef AnneX het volgende:
Hier ook.
Dacht dat het met het herinstalleren van iPad te maken had.😳 😎
Ik neem aan dat het sarcasme in mijn post wel duidelijk wasquote:Op donderdag 5 december 2019 16:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik ben mijn hele jeugd gepest. Daar hoef je geen andere kleur voor te hebben om te pesten. Of gepest te worden.
Nee, maar ik denk dat ik daar weinig aan kan doen vandaagquote:Op donderdag 5 december 2019 16:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het sarcasme in mijn post wel duidelijk was
Hier ook. En alleen maar door mensen met dezelfde kleur als ik.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik ben mijn hele jeugd gepest. Daar hoef je geen andere kleur voor te hebben om te pesten. Of gepest te worden.
Ik moest ook 3x lezen en besloot veiligheidshalve.. maar niet te reageren voor het geval ik het verkeerd had begrepenquote:Op donderdag 5 december 2019 16:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier ook. En alleen maar door mensen met dezelfde kleur als ik.
En nee, ik had het sarcasme even niet door.
Daar werken toch ook mensen? Dit is idioot gedoe.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:07 schreef Anthraxx het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)interklaas~a37943e3/
Over stemmingmakerij gesproken. Elke Sinterklaas zijn de werktijden anders, zodat de mensen met een gezin thuis kunnen zitten ipv aan het werk.
Oh dan had ik er dus beter 'negers/negerinnen' neer kunnen zettenquote:Op donderdag 5 december 2019 16:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk dat ik daar weinig aan kan doen vandaag
Nou inderdaad.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar werken toch ook mensen? Dit is idioot gedoe.
En ouders ook..quote:Op donderdag 5 december 2019 16:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar werken toch ook mensen? Dit is idioot gedoe.
Hm.. Kan me er ff geen beeld bij in denkenquote:Op donderdag 5 december 2019 16:04 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Er is nou zo'n lichtgrijzige moskleur hip. Dat is mooi rustgevend in de hal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb het vermoeden dat degenen aan de belastingtelefoon, de mensen die benadeeld zijn echt niet kunnen helpen.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:18 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En ouders ook..
wellicht dezelfde ouders als die benadeeld werdem.
Maarja men denkt vooral graag aan zichzelf he
En die mensen bij de belastingtelefoon hebben die regels ook niet verzonnen....
Daarom krijgen ze een apart nummer. Maar dat regel en communiceer je niet in 1 dagquote:Op donderdag 5 december 2019 16:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb het vermoeden dat degenen aan de belastingtelefoon, de mensen die benadeeld zijn echt niet kunnen helpen.
Dat nummer wel.. maar iemand moet ook nog opnemen hequote:Op donderdag 5 december 2019 16:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Daarom krijgen ze een apart nummer. Maar dat regel en communiceer je niet in 1 dag
als je ziet hoe moeilijk 113 te realiseren, en dat gaat om leven en dood.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat nummer wel.. maar iemand moet ook nog opnemen he
is dat er nou nog niet?quote:Op donderdag 5 december 2019 16:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
als je ziet hoe moeilijk 113 te realiseren, en dat gaat om leven en dood.
Jawel.. maar onder een ander nummer dus.quote:
En met een bandje waar je wel naar moet bellen. Duurt nog een paar maanden voordat 113 werkt.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:41 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Jawel.. maar onder een ander nummer dus.
Handig wel.. heb je eindelijk al je moed verzameld......quote:Op donderdag 5 december 2019 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En met een bandje waar je wel naar moet bellen. Duurt nog een paar maanden voordat 113 werkt.
dat wist ik, maar dacht er na de media-aandacht nog echt wel vaart achter was gezet.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:41 schreef Uhmmpie het volgende:
Maar dat werkt anders zo’n 113.
Gewone normale nummers zijn in no time te regelen voor een belastingdienst.
Die hebben hele nummerblokken die ze on 10 minuten bereikbaar kunnen maken.
is de NS aan het stakenquote:Op donderdag 5 december 2019 16:44 schreef Uhmmpie het volgende:
heb je eindelijk al je moed verzameld......
quote:Op donderdag 5 december 2019 16:22 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hm.. Kan me er ff geen beeld bij in denkenKleurenblind of kleurendoof?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wauw. Ik dacht dat alle falende faalproviders inmiddels door natuurlijke selectie wel de das omgedaan was. Zilverberk heeft er nog eentje gevondenquote:Op donderdag 5 december 2019 17:32 schreef Zilverberk het volgende:
@:FranticDJ
[ afbeelding ]
De voorlaatste op de onderste rij.
Mooi verboten bord.quote:Op donderdag 5 december 2019 17:32 schreef Zilverberk het volgende:
@:FranticDJ
[ afbeelding ]
De voorlaatste op de onderste rij.
Nee die mag welquote:Op donderdag 5 december 2019 17:47 schreef Zilverberk het volgende:
Ah, shit, ik zie het plaatje wel.
Moment.
Deze is niet verboden?[ afbeelding ]
Verffabrikanten zijn koekwaus.quote:Op donderdag 5 december 2019 17:57 schreef Barreltje het volgende:
Die kleuren combinatie heet ook echt "een fijne plek om lief te hebben" ?
Ziet er lekker uit.quote:Op donderdag 5 december 2019 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens: Het bandjeplakken met bladerdeeg ging prima. Er is vrijwel niets langsgelopen en de restjestaart (V, not Ve) ziet er prima uit![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 december 2019 18:29 schreef Tele6 het volgende:
Mijn psych kondigde vorige week aan dat ik het hele diagnosecircus opnieuw zal moeten gaan doen![]()
![]()
Eerst nog met als reden "dan kunnen we je beter helpen" maar vanmiddag is hij overgeschakeld op "want anders betaalt de zorgverzekeraar niet meer". LeukIk zou daar wel meer van willen weten. Ook omdat het de relatie met je ouders misschien weer op scherp zet. Kunnen ze niet opnieuw diagnosticeren zonder met je ouders te praten? Mensen zonder (contact met hun) ouders krijgen ook een diagnose neem ik aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Mijn psych kondigde vorige week aan dat ik het hele diagnosecircus opnieuw zal moeten gaan doen![]()
![]()
Eerst nog met als reden "dan kunnen we je beter helpen" maar vanmiddag is hij overgeschakeld op "want anders betaalt de zorgverzekeraar niet meer". LeukEn als je ouders er niet meer waren krijg je geen diagnose?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
![]()
Eerst nog met als reden "dan kunnen we je beter helpen" maar vanmiddag is hij overgeschakeld op "want anders betaalt de zorgverzekeraar niet meer". LeukWat raar. Het staat er toch allemaal in het dossier? Als je een ernstige lichamelijke ziekte hebt die nog niet genezen is, stoppen ze toch ook niet met de behandeling te betalen omdat niet iedereen alles gezien heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat een zorg ook weer voor jou, dat kan je toch helemaal niet gebruiken.We have far more in common than that which devides us..
![]()
Eerst nog met als reden "dan kunnen we je beter helpen" maar vanmiddag is hij overgeschakeld op "want anders betaalt de zorgverzekeraar niet meer". LeukWat naar zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan degene die je de eerste keer half heeft gediagnosticeerd niet even een bericht sturen hoe dat proces is gegaan toen?
Dan moet er iemand anders zijn die iets over je kindertijd kan vertellen en anders kan je de diagnose niet stellen. Of eigenlijk moet ik zeggen: de symptomen niet classificeren, want dat is wat er op deze manier gebeurt. Niets niet diagnosticeren.quote:Op donderdag 5 december 2019 18:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En als je ouders er niet meer waren krijg je geen diagnose?
Ik ga het eerst bij mijn begeleiding proberen. Mijn autismebegeleiders, jawel, die ik alleen met deze diagnose had kunnen krijgen dus het is duidelijk dat de diagnose daar wel gewoon deed wat-ie moest doen. Ik heb iedere maandag een gesprek daar, en ze heeft me deze maandag ook goed kunnen helpen met dingen op een rijtje krijgen en vragen op een rijtje zetten. Dan kan ik die vragen stellen aan mijn therapeut en hopelijk er zo uitkomen.quote:Op donderdag 5 december 2019 19:05 schreef AnneX het volgende:
Sjonge Tele...dat klinkt net zo rot als jij ertegen aanhikt. Terecht!
Is er iemand, die je deskundig kan ondersteunen - met kennis van de ggz?
Een vertrouwenspersoon in de branche.
Buiten A en B natuurlijk, die achter je staan.
Laat je niet gek maken door het administratieve gedoe.
Is er iemand die dan bij de zorgverzekeraar kan informeren?
Mijn behandelaar nu zegt dat alle informatie die er is overgedragen is, maar dat ze gewoon niet genoeg gedaan/opgeschreven hebben en dat dat nu niet meer beter kanquote:Op donderdag 5 december 2019 18:59 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Wat naar zeg.
Kan degene die je de eerste keer half heeft gediagnosticeerd niet even een bericht sturen hoe dat proces is gegaan toen?
Ik heb de indruk dat de plek waar ik nu zit de vorige plek niet vertrouwt. Ik zit nu bij een ziekenhuis en het diagnosegedoe is destijds gedaan door een psychologenpraktijk.quote:Op donderdag 5 december 2019 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat raar. Het staat er toch allemaal in het dossier? Als je een ernstige lichamelijke ziekte hebt die nog niet genezen is, stoppen ze toch ook niet met de behandeling te betalen omdat niet iedereen alles gezien heeft?
Maar wat een zorg ook weer voor jou, dat kan je toch helemaal niet gebruiken.
Tot nu toe hebben ze mijn voorstellen om met mijn vader, tante, oma, moeder van jeugdvriendin te praten allemaal afgewezen, want het moest niet "iemand die iets over je kindertijd kan zeggen" zijn maar zelfs "degene die jou het hoofddeel van de tijd heeft opgevoed". Ja, dat is mijn moeder (was slecht plan, weten we) en ja, aan mijn moeder heb je niet zo veelquote:Op donderdag 5 december 2019 19:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dan moet er iemand anders zijn die iets over je kindertijd kan vertellen en anders kan je de diagnose niet stellen. Of eigenlijk moet ik zeggen: de symptomen niet classificeren, want dat is wat er op deze manier gebeurt. Niets niet diagnosticeren.
Wat intens rot Tele. Ik hoop ook dat je de moed vind om goed door te vragen en ook duidelijk je grenzen aan te geven. Reuze onprofessioneel klinkt dit.
Nou ja, volgens het grote handboek moet het gaan om patronen die al vanaf de kindertijd bestaan en daar zijn genoeg andere manieren op verzinnen dan je hoofdopvoeder. Zeker als diegene evident geen betrouwbare bron. Wat frustrerend zegquote:Op donderdag 5 december 2019 19:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben ze mijn voorstellen om met mijn vader, tante, oma, moeder van jeugdvriendin te praten allemaal afgewezen, want het moest niet "iemand die iets over je kindertijd kan zeggen" zijn maar zelfs "degene die jou het hoofddeel van de tijd heeft opgevoed". Ja, dat is mijn moeder (was slecht plan, weten we) en ja, aan mijn moeder heb je niet zo veel
quote:Op donderdag 5 december 2019 19:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou ja, volgens het grote handboek moet het gaan om patronen die al vanaf de kindertijd bestaan en daar zijn genoeg andere manieren op verzinnen dan je hoofdopvoeder. Zeker als diegene evident geen betrouwbare bron. Wat frustrerend zeg
Probleem is dat de een nummer is dat niet uit de standaard 10 cijfer reeks komt.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
dat wist ik, maar dacht er na de media-aandacht nog echt wel vaart achter was gezet.
maar godverdomme, we kunnen dingen naar Mars sturen en telefoonnummer lukt niet...
Maar kpn kan dit wel, waarom zouden andere providers dat dan niet meteen ook doen?: https://nos.nl/artikel/23(...)-zolang-al-door.htmlquote:Op donderdag 5 december 2019 19:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Probleem is dat de een nummer is dat niet uit de standaard 10 cijfer reeks komt.
Hierdoor moet er aan de backend het nodige geconfigureerd worden zodat alle providers dit 3 cijferige nummer doorzetten naar het juiste nummer. Tevens kan het zijn dat er in een buurland 113 reeds gereserveerd/in gebruik is. Wat weer extra routing/roaming problemen geeft.
*googeltquote:Op donderdag 5 december 2019 19:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Probleem is dat de een nummer is dat niet uit de standaard 10 cijfer reeks komt.
Hierdoor moet er aan de backend het nodige geconfigureerd worden zodat alle providers dit 3 cijferige nummer doorzetten naar het juiste nummer. Tevens kan het zijn dat er in een buurland 113 reeds gereserveerd/in gebruik is. Wat weer extra routing/roaming problemen geeft.
quote:Op donderdag 5 december 2019 19:43 schreef Clubsoda het volgende:
We zijn echt behoorlijk de weg kwijt met die classificatiedrift gestuurd door verzekeraars. De teloorgang van theoretisch onderbouwd maatwerk voor je individuele patiënt. Sterkte ermee![]()
In other news: mijn gedichten zijn af, alle 19En we vieren het pas overmorgen, dat betekent twee dagen rust
Dit is een nood oplossing zonder support van 1 provider. Er zit veel meer aan de achterkant dan dit.quote:Op donderdag 5 december 2019 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar kpn kan dit wel, waarom zouden andere providers dat dan niet meteen ook doen?: https://nos.nl/artikel/23(...)-zolang-al-door.html
En Duitsland gereserveerd. Geen idee of België ook iets met het nummer doet.quote:Op donderdag 5 december 2019 19:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
*googelt
Luxemburg en Slovenië hebben 113 als politienummer en Letland en Noorwegen hebben 113 als ambulancenummer
Nee, daar nog even een paar jaar over gaan twijfelen is vast beterquote:Op donderdag 5 december 2019 20:01 schreef Myraela het volgende:
De vraag is vooral of 113 wel echt een goede oplossing is.
Het nummer wel inschakelen kan net zulke foute gevolgen hebben als het nummer niet inschakelen. Dus soms kan nadenken en dingen fatsoenlijke organiseren voordat je een keuze maakt inderdaad geen kwaad.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, daar nog even een paar jaar over gaan twijfelen is vast beter
Zoals?quote:Op donderdag 5 december 2019 20:07 schreef Myraela het volgende:
Het nummer wel inschakelen kan net zulke foute gevolgen hebben
Het nummer 113 creëert de verwachting van een echte nooddienst, en dat is het gewoon niet. Dat kan fout aflopen. Hetzelfde wanneer iemand per ongeluk 113 belt en niet doorverbonden kan worden met 112.quote:
Dit is denken in problemen, niet in oplossingen. Ja er kan van alles verkeerd gaan ja. Zo is het leven. Dat is geen reden om maar niks te doen en mensen dood te laten gaan. Alsof dat "de betere keuze" zou zijn. Dat is het niet zo snel.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het nummer 113 creëert de verwachting van een echte nooddienst, en dat is het gewoon niet. Dat kan fout aflopen. Hetzelfde wanneer iemand per ongeluk 113 belt en niet doorverbonden kan worden met 112.
Er kunnen dus in beide situaties mensen dood gaan, dus het is onzin om te doen alsof dat alleen het geval is als er geen 113 komt. De huidige aandacht helpt ook al met gewoon het goede nummer bekend maken, meer en betere communicatie daarover zou dus ook een prima optie zijn.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is denken in problemen, niet in oplossingen. Ja er kan van alles verkeerd gaan ja. Zo is het leven. Dat is geen reden om maar niks te doen en mensen dood te laten gaan. Alsof dat "de betere keuze" zou zijn. Dat is het niet zo snel.
Je kunt er vanuit gaan dat 113 direct door kan schakelen naar een andere nooddienst. Want ook als de persoon correct 113 heeft gebeld kan er tijdens het gesprek blijken dat er direct noodhulp nodig is. Of dat er bepaald verkeer stil gelegd moet worden.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het nummer 113 creëert de verwachting van een echte nooddienst, en dat is het gewoon niet. Dat kan fout aflopen. Hetzelfde wanneer iemand per ongeluk 113 belt en niet doorverbonden kan worden met 112.
Je kunt er vanuit gaan, maar dan trek je dus wel een verkeerde conclusie. 113 kan dat op het moment niet. Dat geven ze ook aan op hun website. Zodra zij het gevoel hebben dat je een nooddienst moet bellen, maar te lang met hun blijft praten, verbreken ze gewoon de verbinding.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:21 schreef z80 het volgende:
Je kunt er vanuit gaan dat 113 direct door kan schakelen naar een andere nooddienst. Want ook als de persoon correct 113 heeft gebeld kan er tijdens het gesprek blijken dat er direct noodhulp nodig is. Of dat er bepaald verkeer stil gelegd moet worden.
Uiteindelijk *is* kpn zelf het vaste netwerk, en dat maakt heel veel routeringen intern een stuk makkelijker. Dat iets voor kpn makkelijk is betekent echt niet dat het voor anderen ook makkelijk is.quote:Op donderdag 5 december 2019 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar kpn kan dit wel, waarom zouden andere providers dat dan niet meteen ook doen?: https://nos.nl/artikel/23(...)-zolang-al-door.html
Maar dit zijn hun reacties: Is het dan zo lastig om een bandje aan te zetten en dan rustig naar de beste oplossing/werking zoeken? Ik denk aan de wanhoop van de mensen, op zoek naar een luisterend oor, die bellen en dan niets...quote:Op donderdag 5 december 2019 20:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Uiteindelijk *is* kpn zelf het vaste netwerk, en dat maakt heel veel routeringen intern een stuk makkelijker. Dat iets voor kpn makkelijk is betekent echt niet dat het voor anderen ook makkelijk is.
Neejoh, gewoon meteen aanzetten anders gaan er mensen dood.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:35 schreef fietsie het volgende:
Nu heb ik de nodige code geschreven voor het routeren van 112 verbindingen in KPN centrales en ehm, ik denk dat "een paar maanden" nog optimistisch is voor een ander driecijferige verbinding met een gelijke beschikbaarheid als 112.
Je moet nl niet alleen dingen regelen om een nummer te laten werken als alle systemen normaal werken,er moeten ook ontwerpen, voorzieningen en procedures kopen voor zo'n beetje iedere in een draaiboek op te nemen verstoring.
Gevolgd door bouwen, testen, valideren en dan pas aanzetten.
Ik heb ook zeer zelden groepswerk ingeleverd dat beter was dan wat ik had kunnen doen in mijn eentje in dezelfde tijd. Alleen als ik echt met mensen samenwerkte die even hard wilden werken, werd het nog wel eens wat. Dan ging het nog niet eens over of ze echt goed waren in het vak, want als ze er niet goed in waren deden zij de dingen die ze wel konden en deed ik de lastige dingen welquote:Op donderdag 5 december 2019 20:26 schreef Candaasje het volgende:
Tele. Wat rot zo.
Hopelijk kan je begeleider je helpen een plan de campagne te maken.
@:Kaatje: jij vroeg het geloof ik; maar het werk is ingeleverd. Waardeloze kwaliteit wat mij betreft, maar dat schijnt een beetje inherent aan groepswerken te zijn ofzo. Ik laat het maar, volgens mij moet je sowieso het schriftelijk examen halen om te slagen, dus dit is vooral voor een wat hoger cijfer. (Hoewel ik niet weet wat er gebeurt als je echt een onvoldoende krijgt. Maar zķ slecht zal het hopelijk niet zijn)
Al besloten welke kleur het gaat worden Frantic?
Nou ja, zoals je aan die reactie ook leest: ook dat is helemaal niet zo simpel. Het is niet alsof je je netwerk heel hard kan toeroepen dat als iemand '113' de ether in slingert, het gesprek dan op punt x uit moet komen. Daar zit nogal wat achter, en om daar een 'uitzonderingnummer' in op te nemen is dus enorm gedoe.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar dit zijn hun reacties: Is het dan zo lastig om een bandje aan te zetten en dan rustig naar de beste oplossing/werking zoeken? Ik denk aan de wanhoop van de mensen, op zoek naar een luisterend oor, die bellen en dan niets...
Vodafone onderzoekt hoe het gehoor kan geven aan het verzoek van de overheid. "Of we een bandje gaan laten horen of direct gaan doorschakelen weet ik nog niet", zegt een woordvoerder.
T-Mobile wil instellen dat mensen die 113 bellen een bericht te horen krijgen wat het goede nummer is. "We zijn dit aan het doorvoeren en hopen dit zo snel mogelijk up and running te hebben."
Nee, ga zo pitten.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:48 schreef derLudolf het volgende:
Kijken jullie ook naar Nederland 2, Indonesië veteranen aan het woord
Dit soort dingen staan in de cursuswijzer / blokboek.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:26 schreef Candaasje het volgende:
Tele. Wat rot zo.
Hopelijk kan je begeleider je helpen een plan de campagne te maken.
@:Kaatje: jij vroeg het geloof ik; maar het werk is ingeleverd. Waardeloze kwaliteit wat mij betreft, maar dat schijnt een beetje inherent aan groepswerken te zijn ofzo. Ik laat het maar, volgens mij moet je sowieso het schriftelijk examen halen om te slagen, dus dit is vooral voor een wat hoger cijfer. (Hoewel ik niet weet wat er gebeurt als je echt een onvoldoende krijgt. Maar zķ slecht zal het hopelijk niet zijn)
Ja, een oom van m’n.X is “gedeserteerd” naar Australië.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:48 schreef derLudolf het volgende:
Kijken jullie ook naar Nederland 2, Indonesië veteranen aan het woord
Tegelijk natuurlijk. Shower beer ftwquote:Op donderdag 5 december 2019 20:55 schreef Zilverberk het volgende:
Zal ik eerst douchen en dan een biertje open trekken of andersom?
Ja, althans, daar zou het moeten staan. Maar ik kan het niet echt terugvinden. (Maar ik ben ook een beetje gaar, dus ik neem niet alles even goed meer opquote:Op donderdag 5 december 2019 20:53 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dit soort dingen staan in de cursuswijzer / blokboek.
Eén van de vele waardevollen dingen die ik op FOK! heb geleerdquote:Op donderdag 5 december 2019 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Tegelijk natuurlijk. Shower beer ftw
Hm...eerst douchen, en dan in een fluffy pyama/onder een dekentje op de bank, een biertje opentrekken. Zou ik doen danquote:Op donderdag 5 december 2019 20:55 schreef Zilverberk het volgende:
Zal ik eerst douchen en dan een biertje open trekken of andersom?
Dan wordt je bier toch warm?quote:Op donderdag 5 december 2019 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tegelijk natuurlijk. Shower beer ftw
M'n opa heeft geweigerd.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, een oom van m’n.X is “gedeserteerd” naar Australië.
Ik heb deze week net 4 studenten een aanvullende opdracht toegemaild omdat hun verslag beneden peil was.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, althans, daar zou het moeten staan. Maar ik kan het niet echt terugvinden. (Maar ik ben ook een beetje gaar, dus ik neem niet alles even goed meer op)
Het maakt verder ook niet heel veel uit, het schriftelijk examen is belangrijker. En als het echt zou klappen op dat groepswerk, dan ga ik er nog wel in overleg. (Ik kan wel goed overweg met de prof.) Ik geloof ook dat je deelvrijstellingen kunt halen, onder voorwaarden
Dan krijg je toch pijnlijk.... <knip>quote:
Dan kan ik daarna mijn bed niet meer vinden, vrees ik.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:59 schreef sigme het volgende:
Eerst bier, dan douchen, dan nog een biertje.
Ik had vandaag een Engelse Tripel vķķr het eten, toen (door liefste gemaakte) pizza met een glas wijn. En toen (door mij gemaakte) cacaomascarpone-met-rumkrenten toe. Afgesloten met een door liefste gezette espresso.
als je er een uur over doet jaquote:
Ok, 2e biertje in bed drinken dan dusquote:Op donderdag 5 december 2019 21:02 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dan kan ik daarna mijn bed niet meer vinden, vrees ik.
Oh pluimen. Nja.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:04 schreef sigme het volgende:
En ik heb een cadeaubon gekregen van de baas, te besteden in zo'n speciaal voor de baas samengestelde webwinkel. Er zit echt helemaal niets in wat ik graag wil hebben. Dus.. zal ik mijn punten (twv zo'n ¤70) besteden aan 6 of 5 flessen rode wijn, of aan een goed doel?
Of aan 6 flessen Kasteelbier (ja echt!) wel met ook 6 glazen erbij, dat wel. En een houten ding. 70 euro voor 6 flesjes belabberd bier![]()
Er is natuurlijk nog veel meer te kiezen, een fraaie handdoekset, een scheermachine, etc etc enzovoorts, maar goed: niks wat ik wil hebben dus.
Ja ik zou mijn groep geloof ik ook laten buizen. Maar gezien ik voor Fysica vorig jaar ook nog een goed cijfer kreeg, voor een groepswerk waarvan ik zelf een beetje moest huilen, hoop ik toch ergens dat we niet het allerslechtst zijn en dus gespaard wordenquote:Op donderdag 5 december 2019 21:02 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb deze week net 4 studenten een aanvullende opdracht toegemaild omdat hun verslag beneden peil was.
Zolang dat niet in orde is, halen ze het vak niet.
Geen cadeau bonnen mogelijk? Die kon ik afgelopen jaren namelijk ook kiezen.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:04 schreef sigme het volgende:
En ik heb een cadeaubon gekregen van de baas, te besteden in zo'n speciaal voor de baas samengestelde webwinkel. Er zit echt helemaal niets in wat ik graag wil hebben. Dus.. zal ik mijn punten (twv zo'n ¤70) besteden aan 6 of 5 flessen rode wijn, of aan een goed doel?
Of aan 6 flessen Kasteelbier (ja echt!) wel met ook 6 glazen erbij, dat wel. En een houten ding. 70 euro voor 6 flesjes belabberd bier![]()
Er is natuurlijk nog veel meer te kiezen, een fraaie handdoekset, een scheermachine, etc etc enzovoorts, maar goed: niks wat ik wil hebben dus.
Worden de zaadjes in elk geval niet te warm Fiets.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan krijg je toch pijnlijk.... <knip>
Chateau rouge is wel lekker. En die glazen vind ik juist wel leuk.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:04 schreef sigme het volgende:
Oh, dat is wel matig..quote:Op donderdag 5 december 2019 21:04 schreef sigme het volgende:
Nee, geeneens een pluim.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh pluimen. Nja.
Twee keer gehad. Eerste keer met mijn goeie hartaan een goed doel geschonken. Rest van mijn leven kapotgespamd met gezeur om meer geld
Doe maar die wijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Kwak! De standaard en het koetsiersglas is leuk, het bier mogen ze van mij houden, zurig.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Chateau rouge is wel lekker. En die glazen vind ik juist wel leuk.
Oh qua glazen was ik in de war met dat merk waar de glazen in een houten standaard moeten. Dat is niet kasteel denk ik.
Goed plan wel.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, 2e biertje in bed drinken dan dus
quote:Op donderdag 5 december 2019 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, geeneens een pluim.BehSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 5 december 2019 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, geeneens een pluim.Ohja, die heb ik ook wel eens gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee meer wat ik heb uitgezocht toen.
Nope, dit jaar geen bonnen voor fonque (oid) of bol.comquote:Op donderdag 5 december 2019 21:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Geen cadeau bonnen mogelijk? Die kon ik afgelopen jaren namelijk ook kiezen.
Wat het dit jaar gaat worden weet ik nog niet.
Oh stom. Mijnes deed boekenbonnen, dat was beter.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:04 schreef sigme het volgende:
Dit is precies de reden dat ik studenten het liefst zelf de groepjes laat indelen.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja ik zou mijn groep geloof ik ook laten buizen. Maar gezien ik voor Fysica vorig jaar ook nog een goed cijfer kreeg, voor een groepswerk waarvan ik zelf een beetje moest huilen, hoop ik toch ergens dat we niet het allerslechtst zijn en dus gespaard worden![]()
Maar groepsopdrachten eindigen er toch altijd weer in dat ik de zooi voor een ander aan het opruimen ben. Kost me bergen energie, die ik nu echt wel voor heel veel leerwerk zou kunnen gebruiken. Dus ik leer er vooral van dat ik op 5 uur slaap nog voor zo'n 30% functioneer
Mijn ervaring is dat groepswerk vaak nogal "vlak" beoordeeld wordt, als in dat je eigenlijk nooit hoger dan een 7.5 kunt krijgen en niet lager dan een 5, tenzij je echt echt bijzondere dingen doet. Is leuk voor het slagingspercentage, want de mensen die laag scoren op het tentamen kunnen hun cijfer een beetje opvijzelen met het groepswerk (waar ze waarschijnlijk nog het minst van hun groep aan bijgedragen hebben ookquote:Op donderdag 5 december 2019 21:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja ik zou mijn groep geloof ik ook laten buizen. Maar gezien ik voor Fysica vorig jaar ook nog een goed cijfer kreeg, voor een groepswerk waarvan ik zelf een beetje moest huilen, hoop ik toch ergens dat we niet het allerslechtst zijn en dus gespaard worden![]()
Maar groepsopdrachten eindigen er toch altijd weer in dat ik de zooi voor een ander aan het opruimen ben. Kost me bergen energie, die ik nu echt wel voor heel veel leerwerk zou kunnen gebruiken. Dus ik leer er vooral van dat ik op 5 uur slaap nog voor zo'n 30% functioneer
Ik mag twéé keer een kerstmarkt bezoeken en muntjes uitgeven.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:15 schreef fietsie het volgende:
Wij krijgen al jaren bonnen die we kunnen verzilveren bij de inpandige Etos, Livera en Readshop.
Armoe
Dus die gaan altijd structureel in de box voor het goede doel.
Ik beleef een kerstgift als "de waardering die wij hebben voor jouw werk". Dus ehm, nou ja, echt als waardering voelt een bon voor onderbroeken niet.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:18 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik mag twéé keer een kerstmarkt bezoeken en muntjes uitgeven.Vorig jaar had ik een heel assortiment aan drank, eten en crčmes. Wat bij de ene werkgever niet te krijgen was, zocht ik bij de andere uit.
Ah, ja nee dit was niet zelf uitgekozen. Ze delen ons tegenwoordig graag in. Nu had ik verder geen groepje-from-hell ofzo, iedereen was wel aardig, geen onderling gebitch ofzo, maar nouja, qua planning kon het wel een beetje beterquote:Op donderdag 5 december 2019 21:16 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dit is precies de reden dat ik studenten het liefst zelf de groepjes laat indelen.
Dan heb je 5 goed werkende groepen en één restgroep waar geprutst wordt.
Ik heb laatst een 9,5 uitgedeeld.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat groepswerk vaak nogal "vlak" beoordeeld wordt, als in dat je eigenlijk nooit hoger dan een 7.5 kunt krijgen en niet lager dan een 5, tenzij je echt echt bijzondere dingen doet. Is leuk voor het slagingspercentage, want de mensen die laag scoren op het tentamen kunnen hun cijfer een beetje opvijzelen met het groepswerk (waar ze waarschijnlijk nog het minst van hun groep aan bijgedragen hebben ook)
quote:Vul jouw garderobe aan met een Collerette, dé absolute mode-musthave voor iedere vrouw!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nee, da's gewoon stom ook.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik beleef een kerstgift als "de waardering die wij hebben voor jouw werk". Dus ehm, nou ja, echt als waardering voelt een bon voor onderbroeken niet.
quote:Op donderdag 5 december 2019 21:19 schreef sigme het volgende:
[..]Nou, prima, alleen dat en ehm, nou ja, dat staat je vast beeldigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
[..]Een slabbetje voor volwassenenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zat liever met 4 streberige hoogvliegers in 1 groepje. Leverde de meeste kans op hard werken, geen gezeik en een prachtig cijfer op.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:18 schreef fietsie het volgende:
Wij verdeelden de groepjes altijd op basis van voorkennis. Degenen met de meeste en minste voorkennis samen in 1 groepje en zo verder puzzelen.
Leverde grootste kans op erdoor rollen voor iedereen op.
Colbert erover, ziet er dan tiptop uit zonder dat t te warm wordt.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Een slabbetje voor volwassenen
Neh dan wordt 't overdressed.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:22 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Colbert erover, ziet er dan tiptop uit zonder dat t te warm wordt.
Jaaaquote:Op donderdag 5 december 2019 21:21 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik zat liever met 4 streberige hoogvliegers in 1 groepje. Leverde de meeste kans op hard werken, geen gezeik en een prachtig cijfer op.
#haataanzesjescultuur
Ja, dat is wel waar ja. We hebben hier voor een aantal groepswerken nog wel peer assessments. Voor Fysica had ik daardoor wel het hoogste cijfer gekregen van mijn groepquote:Op donderdag 5 december 2019 21:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat groepswerk vaak nogal "vlak" beoordeeld wordt, als in dat je eigenlijk nooit hoger dan een 7.5 kunt krijgen en niet lager dan een 5, tenzij je echt echt bijzondere dingen doet. Is leuk voor het slagingspercentage, want de mensen die laag scoren op het tentamen kunnen hun cijfer een beetje opvijzelen met het groepswerk (waar ze waarschijnlijk nog het minst van hun groep aan bijgedragen hebben ook)
Hm... ik ben vaak degene met de meeste uren voorbereiding en/of voorkennis. Of anders wel motiviatie om er toch iets van te maken. Tijdens groepswerken, maar ook tijdens practica. En ik trek (te) veel werk naar me toe. Ik heb echt een pesthekel aan mensen die er niks of weinig voor willen doen, waardoor ik achter hun aan mag dweilen. En daarom heb ik zo'n afkeer aan groepswerken. Want daar zit je altijd mee samen.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:18 schreef fietsie het volgende:
Wij verdeelden de groepjes altijd op basis van voorkennis. Degenen met de meeste en minste voorkennis samen in 1 groepje en zo verder puzzelen.
Leverde grootste kans op erdoor rollen voor iedereen op.
Beetje flirten, knoopje los en een graties 8 ? Zo?quote:Op donderdag 5 december 2019 21:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jaaa
Mijn oud-huisgenootje, die niet echt een licht was maar er wel leuk uitzag, slaagde er altijd in om ook met 4 streberige hoogvliegers (man) in een groepje terecht te komen. Dat was dan wel weer erg slim van d'r![]()
[..]Mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik pink even een traantje weg hoor.
Toch te warm, knoopt colbertje los..quote:Op donderdag 5 december 2019 21:22 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Colbert erover, ziet er dan tiptop uit zonder dat t te warm wordt.
Een beflapje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
Kwak met hun koetsierglas.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Chateau rouge is wel lekker. En die glazen vind ik juist wel leuk.
Oh qua glazen was ik in de war met dat merk waar de glazen in een houten standaard moeten. Dat is niet kasteel denk ik.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Oh, peer assessments... Ik heb een paar keer dingen gehad als "jullie krijgen 27 punten te verdelen met z'n vieren" en dat het dan eindigt met dat degene met het grootste ego en de grootste mond het mooiste cijfer heeftquote:Op donderdag 5 december 2019 21:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, dat is wel waar ja. We hebben hier voor een aantal groepswerken nog wel peer assessments. Voor Fysica had ik daardoor wel het hoogste cijfer gekregen van mijn groepDat maakte het dan een beetje beter.
[..]
Vergeet niet de klassieke haar-over-schouder-zwaai en het poeslieve glimlachjequote:Op donderdag 5 december 2019 21:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Beetje flirten, knoopje los en een graties 8 ? Zo?
Gecombineerd met ver naar voren kantelend bekken en acute totale afwijzing zodra er iemand op al die gedragingen ingaat?quote:Op donderdag 5 december 2019 21:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vergeet niet de klassieke haar-over-schouder-zwaai en het poeslieve glimlachje
En gelijk aandacht van die leuke collega.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Toch te warm, knoopt colbertje los..
Ah, nee dat is niks. Nee we moeten dan elke groepsgenoot (achteraf) beoordelen op een aantal criteria. Gewoon 'onvoldoende/voldoende/goed/zeer goed o.i.d.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, peer assessments... Ik heb een paar keer dingen gehad als "jullie krijgen 27 punten te verdelen met z'n vieren" en dat het dan eindigt met dat degene met het grootste ego en de grootste mond het mooiste cijfer heeft![]()
![]()
Daarom bemoei ik mij er ook tegenaan, als docent.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, peer assessments... Ik heb een paar keer dingen gehad als "jullie krijgen 27 punten te verdelen met z'n vieren" en dat het dan eindigt met dat degene met het grootste ego en de grootste mond het mooiste cijfer heeft![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 december 2019 21:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gecombineerd met ver naar voren kantelend bekken en acute totale afwijzing zodra er iemand op al die gedragingen ingaat?
Tijdens studiepogingen #1 en #2 wel ja.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]jij had ook zo'n groepsgenote die er vooral voor de sier bij zat?
Dit klinkt alsof je het wel eens geprobeerd hebt.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gecombineerd met ver naar voren kantelend bekken en acute totale afwijzing zodra er iemand op al die gedragingen ingaat?
Nee geamuseerd afwachten tot het en plein publiek plaatsvindt is veel leukerquote:Op donderdag 5 december 2019 21:37 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof je het wel eens geprobeerd hebt.
Oh jaquote:Op donderdag 5 december 2019 21:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Awwquote:Op donderdag 5 december 2019 21:35 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Daarom bemoei ik mij er ook tegenaan, als docent.
Heb wel eens 1 student zien wegkomen met een 9,5 en de rest met beduidend minder. Was een unaniem besluit, hij had t meeste gedaan. Met afstand. Hij zat écht te glunderen.
quote:Op donderdag 5 december 2019 21:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee geamuseerd afwachten tot het en plein publiek plaatsvindt is veel leuker
quote:Op donderdag 5 december 2019 21:41 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat zijn van die momenten dat ik exact weer weet waarom ik doceer.
Iets met tractoren toch?quote:Op donderdag 5 december 2019 21:45 schreef fietsie het volgende:
Ik lees iets over "de supermarkt blokkades"
Heb ik iets gemist?
Het eerste jaar is het minst leuke jaar om aan les te geven. Halve pubers nog plus een hoop ongemotiveerde figuren.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]Dat lijkt me oprecht heel erg leuk.
(Doceren lijkt me sowieso wel erg tof)
Ik moet trouwens zeggen dat door de enorme berg afvallers, we dit 2e jaar al wel met een veel gemotiveerdere groep zijn overgebleven. Dat doet wel veel goeds voor de sfeer. Maakt het contact met de proffen ook een stuk leuker (en het wordt allemaal wat persoonlijker.)
Boeren in actie. We gaan een slanke Kerst tegemoet.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:45 schreef fietsie het volgende:
Ik lees iets over "de supermarkt blokkades"
Heb ik iets gemist?
quote:Op donderdag 5 december 2019 21:47 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Boeren in actie. We gaan een slanke Kerst tegemoet.
Mwoah er liggen al twee mooie grote Ierse ossehazen in de vriezer. De kalkoen kan ik in de dagen ervoor zelf gaan plukken. Ik zie geen grote problemen zolang er leidingwater en stroom is eigenlijk.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:47 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Boeren in actie. We gaan een slanke Kerst tegemoet.
Het eerste jaar is ook het minst leuk om te studeren, om precies dezelfde reden. Bij mij was het nog erger omdat ik een studie deed waar allerlei afvallers van lotingsstudies zoals geneeskunde, diergeneeskunde, tandheelkunde, biomedische wetenschappen terechtkwamen en die hadden natuurlijk al helemaal geen zin om aan hun tweede keus te beginnen.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:47 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Het eerste jaar is het minst leuke jaar om aan les te geven. Halve pubers nog plus een hoop ongemotiveerde figuren.
Ja, we hebben ook proffen die dat niet onder stoelen of banken steken. En ik kan ze wel begrijpen.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:47 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Het eerste jaar is het minst leuke jaar om aan les te geven. Halve pubers nog plus een hoop ongemotiveerde figuren.
Biologie?quote:Op donderdag 5 december 2019 21:49 schreef Tele6 het volgende:
Het eerste jaar is ook het minst leuk om te studeren, om precies dezelfde reden. Bij mij was het nog erger omdat ik een studie deed waar allerlei afvallers van lotingsstudies zoals geneeskunde, diergeneeskunde, tandheelkunde, biomedische wetenschappen terechtkwamen en die hadden natuurlijk al helemaal geen zin om aan hun tweede keus te beginnen.
Oh fijn jaquote:Op donderdag 5 december 2019 21:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het eerste jaar is ook het minst leuk om te studeren, om precies dezelfde reden. Bij mij was het nog erger omdat ik een studie deed waar allerlei afvallers van lotingsstudies zoals geneeskunde, diergeneeskunde, tandheelkunde, biomedische wetenschappen terechtkwamen en die hadden natuurlijk al helemaal geen zin om aan hun tweede keus te beginnen.
Jaquote:Op donderdag 5 december 2019 21:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Biologie?Heb ik ook gestudeerd. Tijdens kamp verdwenen zelfs nog studenten die tķch nog een plekje wisten te bemachtigen bij geneeskunde. Allemaal jaloerse mensen achter latend.
Half om half. Of gewoon alles voor jezelf. Je hebt het verdiend.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:04 schreef sigme het volgende:
quote:Op donderdag 5 december 2019 21:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja![]()
De introductie was bijzķnder awkward, omdat ik hoog geëindigd was in de decentrale selectie voor geneeskunde en toen alsnog had besloten dat ik liever biologie deed, en vervolgens in een groepje gedesillusioneerde niet-toekomstig-artsen terechtkwam dat dacht dat ik knettergek was
Ik denk dat ik dat nog liever had gehad dan de "ook al ben je een ongemotiveerde oetlul, we slepen je er wel doorheen hoor" die ik in mijn eerste jaar te horen kreeg. Vervolgens nog schoolser dan de middelbare school, amper vrijheid in hoe je je studie plant, alles samen moeten doen zodat de ongemotiveerden voortgesleurd worden door de mensen die het wel leuk vindenquote:Op donderdag 5 december 2019 21:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh fijn ja|
Wij kregen hier vooral om ons horen hoeveel mensen het NIET zouden halen (70% over de drie jaar Ba) en dat we met teveel waren, en dat ook wel kwam door al die Hollanders. (60%...)
Allemaal heel begrijpelijk, maar ik heb me zelden zķ onwelkom gevoeld. (Totdat ik wat proffen/assistenten beter leerde kennen. Toen ging het wel. )
Zie dat maar eens op te merken als je 200+ 18-jarige kleuters doceert waarvan minstens 80 % overal behalve in jouw college wil zittenquote:Op donderdag 5 december 2019 21:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]Wel een heel bewuste keuze dus, die je gemaakt hebt! Dat is ook wel tof denk om te merken als docent.
Ahw, nee hier was het meer "Twijfel je? Hoepel dan ALSJEBLIEFT op'.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat nog liever had gehad dan de "ook al ben je een ongemotiveerde oetlul, we slepen je er wel doorheen hoor" die ik in mijn eerste jaar te horen kreeg. Vervolgens nog schoolser dan de middelbare school, amper vrijheid in hoe je je studie plant, alles samen moeten doen zodat de ongemotiveerden voortgesleurd worden door de mensen die het wel leuk vinden
Nah, je was niet gek. Biologie was een veel leukere studie dan geneeskundequote:Op donderdag 5 december 2019 21:54 schreef Tele6 het volgende:
Ja![]()
De introductie was bijzķnder awkward, omdat ik hoog geëindigd was in de decentrale selectie voor geneeskunde en toen alsnog had besloten dat ik liever biologie deed, en vervolgens in een groepje gedesillusioneerde niet-toekomstig-artsen terechtkwam dat dacht dat ik knettergek was
[..]Jaren ‘60 beldeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.( hij is wel leuk
)
Ja nee, dat lijkt me lastig ja. Ik vind het knap hoe rustig veel docenten kunnen blijven, en hoe ze toch zoveel werk blijven steken in hun colleges.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zie dat maar eens op te merken als je 200+ 18-jarige kleuters doceert waarvan minstens 80 % overal behalve in jouw college wil zitten
Serieus? Ik vind dat ding echt wanstaltigquote:
Ik weet niet. Ik denk dat ik beter af was geweest als ik geen van beide was gaan studeren eigenlijk.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nah, je was niet gek. Biologie was een veel leukere studie dan geneeskundeLeukere mensen vooral. En super interessant
(al was het menselijk lichaam ook wel interessant hoor, alleen een heel andere invalshoek)
Het dessin dan. En dan in een hele bloes.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind dat ding echt wanstaltig
Ingewikkeld, Telequote:Op donderdag 5 december 2019 22:02 schreef Tele6 het volgende:
Ik weet niet. Ik denk dat ik beter af was geweest als ik geen van beide was gaan studeren eigenlijk.
Mijn hoofdreden om toch maar van geneeskunde af te zien was dat mijn moeder erin was geslaagd me ervan te overtuigen dat ik niet met zieke mensen om kon gaan. Ik denk dat dat niet klopt, maar dat a) mijn moeder een bijzonder lastig soort zieke is, want ze wil dat je haar gedachten leest maar niet "voor haar denkt" (hoe dan?) en b) ze me kon overhalen om extra hard mijn best te doen met het "als je dit niet doet word je een waardeloze dokter" argument. Alleen omdat ze zo'n lastige zieke was, had ik algauw door dat ook als ik haar hielp het nooit goed was - mijn conclusie was dat ik dus een waardeloze dokter zou zijn.
Ik heb niet in Groningen gestudeerd neequote:Op donderdag 5 december 2019 22:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ingewikkeld, Tele
Ik weet niet waar je biologie hebt gestudeerd, maar jouw faculteit klinkt echt minder leuk dan mijn ervaring. Ik heb in Groningen (Haren) de studie biologie gevolgd, Was echt heel erg leuk. En je moeder, tsja. Wat moet je daar van zeggen hč
Ik ben inmiddels meer richting chemie en bioinformatica geschoven. Dat bevalt me wat beter. Ik heb wat dingen gedaan voor de beginfases van medicijnontwikkeling (voordat je het lab in gaat voorspellingen doen op de computer) en dat vond ik wel mooi werk. Het lukte me ook goed.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:09 schreef Candaasje het volgende:
Wat vervelend dat je moeder zo'n stempel heeft weten te drukken Tele![]()
Vind je biologie inmiddels wel leuk, als werkveld ook, of zou je liever iets anders doen?
Oh, leuke vraag!quote:Op donderdag 5 december 2019 22:08 schreef AnneX het volgende:
Sjonge Tele...wat een relaas over de rol van je moeder in je studiekeuze.![]()
Oh ja, vanavond vroeg ik mij af wat jij met alle kleuren inkt en pennen gaat schrijven? of tekenen?
Oh, lekker danquote:Op donderdag 5 december 2019 22:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb niet in Groningen gestudeerd nee![]()
Nadeel is dat mijn biologie ook nog gemarket werd als "medische biologie" waardoor het nog meer uitgelote mensen troker zat een achterdeurtje in dat als je in je bachelor genoeg "medische" vakken deed, je toegelaten kon worden tot de premaster Geneeskunde. Er waren ieder jaar wel honderd mensen die dat wilden. Twintig mochten door.
Inmiddels is Biologie ķķk een lotingsstudie geworden, (oh nee, decentrale selectie bedoel ik) waardoor alle uitgelote mensen er niet meer inkomen en de hoeveelheid studenten ook niet meer ruimschoots hoger is dan de capaciteit van de practicumzalen. (Wij werden opgesplitst in een ochtendgroep en een middaggroep, en dan zat je alsnog schouder aan schouder aan een bank.)
Ohquote:Op donderdag 5 december 2019 22:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh, lekker dan![]()
In NL werd het opeens mogelijk om als je voor geneeskunde toelating deed, ook voor diergeneeskunde mee te doen (en andersom). Ik zat tijdens mijn toelating dus naast iemand die het dan maar zou proberen, zodat 'ie na een jaartje alsnog geneeskunde kon gaan doen als ie dan wel ingeloot zou worden.
Echt, ik heb hem weg zitten verwensen. Ongemotiveerde idioot. Er zijn mensen die het allebei leuk vinden, maar opeens verdubbelde het aantal deelnemers aan de toelatingsexamens, (van 500 naar 1100+), en dat waren er dus ook best veel van zijn 'type'.
Ah, ik stuur voortaan mijn practica-resultaten naar jouw door, goed?quote:Op donderdag 5 december 2019 22:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels meer richting chemie en bioinformatica geschoven. Dat bevalt me wat beter. Ik heb wat dingen gedaan voor de beginfases van medicijnontwikkeling (voordat je het lab in gaat voorspellingen doen op de computer) en dat vond ik wel mooi werk. Het lukte me ook goed.
Ik vraag me nog wel af hoe het zou zijn geweest als ik iets zou zijn gaan doen waar ik daadwerkelijk enthousiast voor was, in plaats van "dit lijkt me het minst erg"/"dit lijkt me nog wel doenbaar". Ik ben altijd erg goed geweest in talen, maar daar mocht ik niets mee, want dat was niet nuttig genoeg.
Haha, tja, dieren knuffelen en smerig worden is ook gewoon leukquote:Op donderdag 5 december 2019 22:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, ik stuur voortaan mijn practica-resultaten naar jouw door, goed?Ik vind het verschrikkelijk. Maar ik ben er ook niet zo bedreven in, dus dat helpt ook vooral niet mee
.
(Ik wil gewoon dieren knuffelen. En smerig worden)
En hm, toch jammer dan hč, dat je dan niet helemaal op je plek zit. Lastig.
Nouja, weet je, studie/werkervaring is nooit weg, wellicht kom je over een of enkele jaren wel iets tegen waar je wel heel blij van wordt
Vulpennen zijn tha bombquote:Op donderdag 5 december 2019 22:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, leuke vraag!![]()
Ik heb de inkt gekocht voor mijn twee vulpennen. De ene vulpen zit in mijn etui om mee te nemen en daar maak ik aantekeningen mee bij college. De andere vulpen ligt in mijn bureaulade en daar schrijf ik mee in mijn dagboek. Ik houd al tijden een dagboek bij: het helpt me om mijn gedachten een beetje op een rijtje te krijgen, en het is makkelijker om totaal belachelijke gedachten te herkennen als ze op papier staan
Ohja, pogingen zal ik altijd doenquote:Op donderdag 5 december 2019 22:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Haha, tja, dieren knuffelen en smerig worden is ook gewoon leuk
Ik heb een jaar of zes iedere zomervakantie op een boerderij gewerkt, dat was vooral plantjes knuffelen en smerig worden maar ook al heel leuk
Als je een keer tips wilt voor het een of ander kun je het best opsturen. Nadat je zelf een poging hebt gedaan natuurlijk![]()
Ik ben nu in ieder geval opgeleid in een vakgebied waarin ik vrij makkelijk aan een baan kan komen. Zowel chemici als computertypes zijn wel gewild.
En was jij niet boos op je moeder? Zij leest jķuw dagboeken, dat is niet bepaald netjesquote:Op donderdag 5 december 2019 22:25 schreef AnneX het volgende:
Aantekeningen met vulpen?sooo.
Pas geleden is mijn vulpen helaasch zoekgeraakt.
Het was nog een kadootje ook voor werkzaamheden.
Vond het altijd leuk om persoonlijke kaarten etc. daarmee te adresseren.
Misschien weer eens op zoek.
Dagboek schrijven heeft wel een functie dan ja.
Hier post en schrijf je helder, dat helpt vast om zaken en irrationele zaken te analyseren.
Mijn dagboeken vond mijn moeder op zolder - toen ik het huis uitwas -
Zij heeft ze gelezen - jaja - en daarna weggegooid.
Ow wat was zij boos op mij. Op de onbegrepen puber.
Dit ja.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zie dat maar eens op te merken als je 200+ 18-jarige kleuters doceert waarvan minstens 80 % overal behalve in jouw college wil zitten
Charming, die handdoek op je hoofdquote:
Nou zég wat harteloosquote:Op donderdag 5 december 2019 22:25 schreef AnneX het volgende:
Hier post en schrijf je helder, dat helpt vast om zaken en irrationele zaken te analyseren.
Ze las je dagboeken?quote:Op donderdag 5 december 2019 22:25 schreef AnneX het volgende:
Nee, nog niet. Raakte over whatsapp in gesprek.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Charming, die handdoek op je hoofd
Ach nee. En jij geloofde dat ook toen?quote:Op donderdag 5 december 2019 22:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik denk dat ik beter af was geweest als ik geen van beide was gaan studeren eigenlijk.
Mijn hoofdreden om toch maar van geneeskunde af te zien was dat mijn moeder erin was geslaagd me ervan te overtuigen dat ik niet met zieke mensen om kon gaan. Ik denk dat dat niet klopt, maar dat a) mijn moeder een bijzonder lastig soort zieke is, want ze wil dat je haar gedachten leest maar niet "voor haar denkt" (hoe dan?) en b) ze me kon overhalen om extra hard mijn best te doen met het "als je dit niet doet word je een waardeloze dokter" argument. Alleen omdat ze zo'n lastige zieke was, had ik algauw door dat ook als ik haar hielp het nooit goed was - mijn conclusie was dat ik dus een waardeloze dokter zou zijn.
Nou, ik heb het er nog overquote:Op donderdag 5 december 2019 22:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En was jij niet boos op je moeder? Zij leest jķuw dagboeken, dat is niet bepaald netjes
Ja, maar ik had het dan ook al jaren te horen gekregen. Zeg maar vanaf het moment dat ik in staat had moeten kunnen zijn om m'n kotsende broertje te helpen zonder zelf te gaan kotsen. (Dat lukte niet. We hadden sowieso eigenlijk altijd tegelijk griep.)quote:Op donderdag 5 december 2019 22:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Ach nee. En jij geloofde dat ook toen?
Ik kan met vulpen veel sneller schrijven dan met balpen, wel zo handig in hoorcollegequote:
Helder schrijven lukt me wel, ik heb in mijn dagboek alleen wel erg de neiging om uit te weiden en dan door de bomen het bos niet meer te zien. Ik probeer mijn posts hier bewust kort te houden, maar dat zou ik met m'n dagboek eigenlijk ook moeten doenquote:Pas geleden is mijn vulpen helaasch zoekgeraakt.
Ah, dagboek is al helemaal niks voor mij dusquote:Op donderdag 5 december 2019 22:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan met vulpen veel sneller schrijven dan met balpen, wel zo handig in hoorcollege
[..]
Helder schrijven lukt me wel, ik heb in mijn dagboek alleen wel erg de neiging om uit te weiden en dan door de bomen het bos niet meer te zien. Ik probeer mijn posts hier bewust kort te houden, maar dat zou ik met m'n dagboek eigenlijk ook moeten doen
Wat is het ook met moeders en dagboeken. Buhhh
Oh dat is wel liefquote:Op donderdag 5 december 2019 22:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Vulpennen zijn tha bomb![]()
Ik ben voor bepaalde vakken alleen wel overgestapt op 'gewone' pennen. Ik had tijdens anatomie té vaak dat ik mijn inkt moest verversen. Als de prof dat zag, hield ie nog wel eens even in.
Ja, toffe prof is datquote:Op donderdag 5 december 2019 23:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh dat is wel lief![]()
Ik houd van docenten die slides gebruiken en de slides nummeren. Dan zet ik het nummer van de slide in de kantlijn en hoef ik écht alleen op te schrijven wat gezegd wordt en niet wat er al op de slide staat en toch nog online komt.
Mijn ergste aantekeningen waren van organische chemievakken, vooral die van dingen als suikerchemie. Dan was ik met potlood als een gek tekeningetjes van moleculen aan het namaken en overal pijltjes en plusjes en minnetjes en na een tijdje leek het echt nergens meer op
Tik jij die lange posts mobiel?quote:Op donderdag 5 december 2019 23:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, dagboek is al helemaal niks voor mij dus
Ik doe dat gewoon hierquote:Op donderdag 5 december 2019 23:04 schreef Blues het volgende:
Dagboeken zijn idd fijn om je gedachten te spuien en te ordenen. Mailen vind ik ook fijn om die reden. Lange mailwisselingen met collegadin zetten mijn eigen gedachtes op een rij en ik ben t gepieker erover meteen kwijt.
Nee, ik Fok! vrijwel altijd vanachter mijn pc of laptopquote:
Welke eikel verplaatst dat ding steeds dan?quote:Op donderdag 5 december 2019 23:09 schreef Candaasje het volgende:
Ok lieve luitjes, ik ga mijn bed opzoeken. Eigenlijk dacht ik er al veel eerder in te liggen, maar ik blijf toch altijd plakken.
Slaap wel!
Woon jij eigenlijk op jezelf of nog bij jouw ouders?quote:Op donderdag 5 december 2019 23:41 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb vandaag dubbelglas in de slaapkamer gekregen. Een raam ging van enkel glas naar een spouw van 16mm. Het dikste wat er is. In het uitzetraam ook dubbel glas maar met een dunnere spouw.
De glaszetter had gezegd dat ik vermoedelijk m'n bed uit zou zweten
Ja sux. In Devsko was het nog droog. Hier in Amersfoort zeikt hetquote:Op vrijdag 6 december 2019 07:07 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm hier hele geconcentreerde mist... in de vorm van heel veel grote druppels.
Nu al geen zin om naar buiten te gaan
Hoe kom je daar achter dan? Stond je broodtrommel nog op kantoor?quote:Op vrijdag 6 december 2019 08:55 schreef Zilverberk het volgende:
Mogguh,
Ik kom er net achter dat ik gisteren de lunch overgeslagen heb.
Vandaar dat ik zoveel kruidnootjes lustte.Ik heb eigenlijk een kruidnotenlunch gehad.
Dat laatste kan ik bevestigen.quote:Op vrijdag 6 december 2019 07:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja sux. In Devsko was het nog droog. Hier in Amersfoort zeikt het
Nee, ik had gisteren een volle broodtrommel gevonden, gedacht dat ie van miniberk was en in de koelkast gezet. Vanmorgen stond ie naast mijn bord, bij nadere inspectie bleek het qua beleg toch mijn trommel te zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kom je daar achter dan? Stond je broodtrommel nog op kantoor?
quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:04 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Nee, ik had gisteren een volle broodtrommel gevonden, gedacht dat ie van miniberk was en in de koelkast gezet. Vanmorgen stond ie naast mijn bord, bij nadere inspectie bleek het qua beleg toch mijn trommel te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |