abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190281666
Eten bij Bombay Spice in Hengelo op 1 februari 2020:

* Lonaa,
* PdeHoog +1
* Fles
* Z80
* Kaatje
* minilot,
* Lucky_Strike/J
* Candaasje (ovb)
* Borisz (ovb)
* Uhmmpie
* Anthraxx
* DerLudolf
* mascara-klodder (ovb)
* Tele6 (klein ovb)
* Fietsie (zww)
* Zilverberk (ovb)
Volgens Kaatje ook Sunny als ze kan/zin heeft :+

Sta je er niet bij, even melden bij TS of een blauwe.

[ Bericht 13% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 05-12-2019 13:42:32 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190281693
Ik moet vanavond kloppen bij de buren ben altijd zo bang om te falen.
pi_190281726
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
_O-

Mooi geworden Fiets!!

Gisteren zag ik ook suprise bij de school bij de bieb (?) van AX, prachtige dingen zaten daartussen!

Kleinzoon A. is ziek, nou net op Sinterklaas, zo sneu -O-
pi_190281773
Oh, gooide ik m dicht? Sorry
Sterkheidsbaas van alles.
pi_190281777
Boodschappen gedaan *O*
Next = wandelen.. hup hup!
pi_190281813
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2019 13:29 schreef Lonaa het volgende:
Oh, gooide ik m dicht? Sorry
Altijd weer die blauwen die verzaken :{w
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190281819
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
O+
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 13:23 schreef Blues het volgende:

[..]

_O-

Mooi geworden Fiets!!

Gisteren zag ik ook suprise bij de school bij de bieb (?) van AX, prachtige dingen zaten daartussen!

Kleinzoon A. is ziek, nou net op Sinterklaas, zo sneu -O-
Ach, wat zielig ;(

Ik ga dadelijk eerder naar huis, laatste hand aan de surprise leggen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190281832
Ik ben als een ware Sherlock onderzoek aan het doen naar de falende verwarming in onze vergaderruimte.
Tenminste: in vijf uur opstoken van 17 naar 19 graden is een pietsje langzaam, toch? :')
pi_190281869
Wat een naar plaatje in de OP.
Spoilers!
pi_190281875
wauw wat een surprise Fiets. Voor wie is die? Vieren jullie het ook vanavond?

@CAT, ja da's veel te langzaam. Heb hier nog wel een vergaderruimte voor je, 23 gr. is het hier. Ik zit tegenwoordig thuis met 20 gr. te bibberen terwijl dat voorheen prima was.
We have far more in common than that which devides us..
pi_190281878
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 13:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
ja, zie 'm net, vind het ook niet zo fijn
pi_190281912
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 13:40 schreef Kaatje1 het volgende:
wauw wat een surprise Fiets. Voor wie is die? Vieren jullie het ook vanavond?

@:Cat, ja da's veel te langzaam. Heb hier nog wel een vergaderruimte voor je, 23 gr. is het hier. Ik zit tegenwoordig thuis met 20 gr. te bibberen terwijl dat voorheen prima was.
Ik ben er inmiddels achter dat de aanwezigheid van zon uuuuren afhaalt van de opstooktijd. Wat op zich niet geheel verrassend was, omdat het er in de zomer makkelijk 35+ werd.
Zon afwezig: niet warm te krijgen.

Verhuurder mag kiezen: beter isoleren of torenhoge stookkosten betalen, want wij gaan de verwarming nu echt niet vel lager zetten tussen overleggen door.
pi_190281918
Het is mistig buiten en het is 5 december. Ik zie niet in wat er naar is aan een sinterklaas plaatje in de mist.
Maar goed hij is eruit hoor :')
pi_190281964
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 13:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
ik zie helemaal geen plaatje :)

Maar zet er maar een leuke in dan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190281969
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 13:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het is mistig buiten en het is 5 december. Ik zie niet in wat er naar is aan een sinterklaas plaatje in de mist.
Maar goed hij is eruit hoor :')
Jouw OP dus jouw plaatje. Ik ervaar zwarte Pieten als naar maar ik snap dat niet iedereen dat heeft.
Spoilers!
pi_190282024
i kwam vanmorgen voorbij school precies op het moment dat sinterklaas aankwam en de pieten waren pikzwart, ik schrok er bijna van. Ik ben echt een zeur-ouder, maar ik ga er ook wat van zeggen...het kan bijna niet meer in deze tijd...
pi_190282067
Ik ben de laatste onderdelen van onderstel van de schoenenbank in elkaar aan t meubelen. Dan is t net nog schuren plamuren en lakken :+ (en een boven blad erop)
pi_190282074
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 13:53 schreef Jagärtrut het volgende:
i kwam vanmorgen voorbij school precies op het moment dat sinterklaas aankwam en de pieten waren pikzwart, ik schrok er bijna van. Ik ben echt een zeur-ouder, maar ik ga er ook wat van zeggen...het kan bijna niet meer in deze tijd...
Dat snap ik wel ja. Doe dan op zijn minst gemengd met roetveegpieten.

Ik stel mijn mening ook wel bij over de bedrijven die er nog aan mee doen. Ik snap dat ik nu ik in een dorp woon moet beseffen dat dit soort evolutie altijd langer duurt dan in de stad. Maar een blackface-taart bij de bakker en de lokale snackbarmedewerkers die zwartgeschminckt friet rond gaan brengen vind ik toch wel wat zeggen over de lokale normen en waarden.
Aan de andere kant krijg je natuurlijk als ondernemer ook vaak veel gezeik over je heen als je je bedrijf aanpast aan moderne tijden.
Spoilers!
pi_190282087
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 13:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Jouw OP dus jouw plaatje. Ik ervaar zwarte Pieten als naar maar ik snap dat niet iedereen dat heeft.
Vind je de post icons met zwarte piet van Sinterklaas ook ‘naar’ dan?
pi_190282093
tsja, zo kan iedereen overal wel jeuk aan hebben. Ze doen het vast met het idee om een ludieke actie uit te halen. Niet van "vandaag mogen we ongegeneerd de racist uithangen en de wereld zal het weten ook!" lijkt me :{
pi_190282114
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:00 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Vind je de post icons met zwarte piet van Sinterklaas ook ‘naar’ dan?
Ja, die heb ik vorig jaar al uitgeschakeld dus ik zie ze niet.
Spoilers!
pi_190282143
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
tsja, zo kan iedereen overal wel jeuk aan hebben. Ze doen het vast met het idee om een ludieke actie uit te halen. Niet van "vandaag mogen we ongegeneerd de racist uithangen en de wereld zal het weten ook!" lijkt me :{
Ach. Ik vind de maatschappij een beetje doorslaat met de correctheid.

Zag dit Bv maandag in de nu.nl app
pi_190282151
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:05 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:')____!
pi_190282156
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Jouw kind komt waarschijnlijk niet huilend thuis, en wil z'n huid witmaken om niet meer gepest te worden. (gewoon maar even één voorbeeld).
pi_190282178
Tja ik ben het er mee eens dat er iets moet veranderen aan de pikzwarte Piet met kroeshaar en oorringen.

Maar ik ben mij er ook van bewust dat zo'n verandering tijd nodig heeft en zeker bij de wat oudere garde werkt rustiger introduceren meestal beter dan doorduwen. Ik denk dat daar uiteindelijk alleen maar meer weerstand van komt. Maargoed daar zal ook weer niet iedereen het mee eens zijn..

vwb het plaatje. Ik heb in Google de zoekterm "sinterklaas en mist" ingetypt en daar vond ik deze en gezien ik mijn achterburen nog steeds niet kan zien vond ik dat vrij passend gezien het 5 december is. Heb ik daarmee mensen gekwetst mijn excuus. Ik vond het plaatje niet naar. Wat ik wel naar vind is dat ik het gevoel heb steeds meer op mijn tenen te moeten lopen. Had ik een roetveegpiet ofzo gevonden was het de andere kant die ik beledigd had.. En dat terwijl het mij daar helemaal niet om te doen was.

En dan nu ga ik verder met mijn vaatwasser.
pi_190282187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Jouw kind komt waarschijnlijk niet huilend thuis, en wil z'n huid witmaken om niet meer gepest te worden. (gewoon maar even één voorbeeld).
Ik zeg niet dat ik racisme goedkeur.
pi_190282199
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Witgoed. I see what you did there :{w :+
pi_190282229
quote:
Tja ik ben het er mee eens dat er iets moet veranderen aan de pikzwarte Piet met kroeshaar en oorringen.

Maar ik ben mij er ook van bewust dat zo'n verandering tijd nodig heeft en zeker bij de wat oudere garde werkt rustiger introduceren meestal beter dan doorduwen. Ik denk dat daar uiteindelijk alleen maar meer weerstand van komt. Maargoed daar zal ook weer niet iedereen het mee eens zijn..

vwb het plaatje. Ik heb in Google de zoekterm "sinterklaas en mist" ingetypt en daar vond ik deze en gezien ik mijn achterburen nog steeds niet kan zien vond ik dat vrij passend gezien het 5 december is. Heb ik daarmee mensen gekwetst mijn excuus. Ik vond het plaatje niet naar. Wat ik wel naar vind is dat ik het gevoel heb steeds meer op mijn tenen te moeten lopen. Had ik een roetveegpiet ofzo gevonden was het de andere kant die ik beledigd had.. En dat terwijl het mij daar helemaal niet om te doen was.

Maar het speelt al meer dan 30 jaar. Pas 5 jaar intensiever.
Mij kwets je daar niet mee, maar ik word er eerder wat verdrietig van.
pi_190282272
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar het speelt al meer dan 30 jaar. Pas 5 jaar intensiever.
Mij kwets je daar niet mee, maar ik word er eerder wat verdrietig van.
Laat ik het zo zeggen dat ik het besef de laatste paar jaar pas heb dan... 30 jaar geleden was ik Namelijk zelf nog maar 2,5 maand oud.

Maargoed..
pi_190282293
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 13:58 schreef FranticDJ het volgende:
Ik ben de laatste onderdelen van onderstel van de schoenenbank in elkaar aan t meubelen. Dan is t net nog schuren plamuren en lakken :+ (en een boven blad erop)
Ik ben wel oprecht benieuwd hoe het er straks uit ziet :Y
pi_190282311
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen dat ik het besef de laatste paar jaar pas heb dan... 30 jaar geleden was ik Namelijk zelf nog maar 2,5 maand oud.

Maargoed..
:D (ik ben dan wel weer heeeeel oud)
  donderdag 5 december 2019 @ 14:28:53 #32
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190282379
Voor mij zit er aan élke Piet een nare bijsmaak nu. -O- Ben er he-le-maal klaar met de hele discussie.
pi_190282407
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Volgens mij was het idee achter die filmtitel niet correctheid hoor ;)

quote:

Eens. Er zijn nu zoveel gevoeligheden, je kunt het nooit meer goed doen.

Alleen heb ik geen vaatwasser hier dus moet met de hand afwassen ;(
pi_190282427
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Volgens mij was het idee achter die filmtitel niet correctheid hoor ;)
[..]

Eens. Er zijn nu zoveel gevoeligheden, je kunt het nooit meer goed doen.

Alleen heb ik geen vaatwasser hier dus moet met de hand afwassen ;(
Ik heb nog wel plek.. Maar in een half uur heb je het zelf ook wel afgewassen denk ik _O-
pi_190282469
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb nog wel plek.. Maar in een half uur heb je het zelf ook wel afgewassen denk ik _O-
Ja ;(

Ik sterk me vast met mijn tweede stukje speculaasvlaai van vandaag /zwaarleven
pi_190282497
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja ;(

Ik sterk me vast met mijn tweede stukje speculaasvlaai van vandaag /zwaarleven
Oké daar maak je mij dan weer mee jaloers.
pi_190282524
45 min. gewandeld, check. <O)
pi_190282561
Die zp discussie is 1 van de redenen dat ik vanaf aankomst <O) 8} tot vanaaf mijn beheerderzijn in de Utregse fb groep vreselijk vind. Wat dat losmaakt in mensen is om te janken. ;(
  donderdag 5 december 2019 @ 14:51:43 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190282715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ja, die heb ik vorig jaar al uitgeschakeld dus ik zie ze niet.
Bedankt voor deze tip. Meteen ook maar gedaan. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 5 december 2019 @ 14:53:02 #40
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190282729
Ik ben nu wel benieuwd naar dat nare plaatje.. als ik sinterklaas en mist invul in Google komt er niks naars uit eigenijk :{

@kaatje.. kinderen pesten altijd.. of je word gepest of je bent een pester.. en als je gewoon een blond meisje ben met blauwe ogen dat vinden ze ook wel een reden om je te pesten #truestory
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_190282784
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:53 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar dat nare plaatje.. als ik sinterklaas en mist invul in Google komt er niks naars uit eigenijk :{

@:kaatje.. kinderen pesten altijd.. of je word gepest of je bent een pester.. en als je gewoon een blond meisje ben met blauwe ogen dat vinden ze ook wel een reden om je te pesten #truestory
Het waren zwarte pieten in een boot in de mist.
pi_190282799
quote:

@:kaatje.. kinderen pesten altijd.. of je word gepest of je bent een pester.. en als je gewoon een blond meisje ben met blauwe ogen dat vinden ze ook wel een reden om je te pesten #truestory
Ja, kinderen pesten. Voorbeeld hierboven was van een kind dat door de juf aangesproken was over haar donkere huid. Ik ben ook veel gepest, maar door klasgenoten. Da's wat anders (ook totaal niet leuk trouwens)
pi_190282852
quote:

Nou de leraar van dochters klas vertelde dat dat eigenlijk niet perse zo is.
Als er een sterke leider is... (de leerkracht dus) is de kans vele malen kleiner dat er gepest wordt.

Hij heeft toen echt heel hard ingegrepen...
(Dusdanig dat wij het zo ongeveer sneu vonden.. maar hij zei: nee, ze krijgen een bepaalde verantwoordelijkheid en als ze dat niet aankunnen moet ik er wat aan doen. Want IK ben degene die de veiligheid van ALLE kinderen in de klas moet garanderen.)
En natuurlijk moesten de 3 dames met elkaar praten en kregen ze alledrie een taak toebedeeld waardoor ze dus op elkaar moesten letten en elkaar aanspreken als er iemand zou pesten.

Er is nooit meer gepest in dat clubje en ze hebben zelfs nog regelmatig samen gespeeld.

Het kan dus ook anders.
En mijn gup werd gepest (bleek achteraf) omdat de ouders van 1 van de 2 pesters de boel op zat te stoken.. zowel richting andere ouders als naar de kinderen.
Je verzint het niet zegmaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190282985
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Overigens woon ik in DE wijk van rotterdam met de meeste verschillende nationaliteiten en dus ook heel veel donkere mensen... en daar vinden de volwassenen het helemaal geen issue.
En er komen al helemaal geen kinderen huilend thuis.
Iedereen is juist trots op zijn afkomst en laat dat maar wat graag zien. En dat mag en kan ook gewoon.

En worden de pieten ook niet gezien als slaven maar als leuke vrolijke mensen die iedereen blij maken met kadootjes en snoepgoed.
Het is helemaal geen Ding dus.

Daarentegen toen 2 jaar terug sinterklaas werd gespwsld door een vrouw... stonden alle ouders op hun achterste benen.. want een sinterklaas met borsten kan ECHT niet. _O-
De kinderen hadden natuurlijk niks gezien.
(Ook de kinderen die niet geloofden zagen het niet overigens.)

Ik kan me overigens voorstellen dat mensen het niet leuk vinden
Maar dat het in onze buurt helemaal niet speelt... doet me toch altijd even achter de oren krabben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Uhmmpie op 05-12-2019 15:22:03 ]
  donderdag 5 december 2019 @ 15:18:57 #45
63722 z80
I fink you freaky
pi_190283039
Kan de discussie over zwartepiet naar de klaagbaak?
Zwartepiet is een Moor een slavendrijver. Die in Europa kinderen kwam ontvoeren. Vandaar de zak en roe.

En als zwarte piet niet meer mag dan mag de kerstman ook niet meer.
Een aan obesitas lijdend drankorgel die slaven houd op de noordpool.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_190283085
quote:
8s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:18 schreef z80 het volgende:

En als zwarte piet niet meer mag dan mag de kerstman ook niet meer.
Een aan obesitas lijdend drankorgel die slaven houd op de noordpool.
_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_190283128
quote:
8s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:18 schreef z80 het volgende:
Kan de discussie over zwartepiet naar de klaagbaak?
Zwartepiet is een Moor een slavendrijver. Die in Europa kinderen kwam ontvoeren. Vandaar de zak en roe.
Nee. Ik zou werkelijk niet weten waarom iets dat jij toevallig heel anders ziet dan veel anderen maar gelijk niet hier besproken mag worden.
Spoilers!
pi_190283160
Klein zwarte pietje in de metro nu.
Helemaal donker donkerbruin dus.

Ik neem aan dat niemand hem verplichte dat pakje aan te doen en dat ie het gewoon leuk vind.

Die kinderen snappen de hele heisa gewoon niet.

Maar goed.. gemengde relaties zijn hier ook veel vaker dan in de rest van nederland vermoed ik.
E bent hier geen uitzondering... willekeurig waar j vandaan komt of hoe je eruit ziet.

Dat maakt het vast ook een ander verhaal.

Als je het enige donkere kindje in de klas bent ben je toch al sneller het mikpunt van pesterijen..
net als wanneer je de enige bent met een bril of dat je een hazelip of een groot litteken hebt.

Mensen moeten gewoon lief doen tegen elkaar.
En eens wat verdraagzamer worden weer.
Zeker naar kinderen toe. De een is niet meer waard dan de ander... en dat wordt dan al helemaal niet gebaseerd op huidskleur of andere dingen waar je helemaal niks aan kunt doen.

En diezelfde kinderen hebben dus ook niks tegen een roetveegpiet...
pi_190283187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:26 schreef Uhmmpie het volgende:

Mensen moeten gewoon lief doen tegen elkaar.
En eens wat verdraagzamer worden weer.
Ja, dit.
pi_190283194
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, dit.
:Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')