quote:Op donderdag 5 december 2019 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik moet vanavond kloppen bij de buren ben altijd zo bang om te falen.
Altijd weer die blauwen die verzakenquote:
quote:Op donderdag 5 december 2019 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik moet vanavond kloppen bij de buren ben altijd zo bang om te falen.
Ach, wat zieligquote:Op donderdag 5 december 2019 13:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Mooi geworden Fiets!!
Gisteren zag ik ook suprise bij de school bij de bieb (?) van AX, prachtige dingen zaten daartussen!
Kleinzoon A. is ziek, nou net op Sinterklaas, zo sneu
ja, zie 'm net, vind het ook niet zo fijnquote:
Ik ben er inmiddels achter dat de aanwezigheid van zon uuuuren afhaalt van de opstooktijd. Wat op zich niet geheel verrassend was, omdat het er in de zomer makkelijk 35+ werd.quote:Op donderdag 5 december 2019 13:40 schreef Kaatje1 het volgende:
wauw wat een surprise Fiets. Voor wie is die? Vieren jullie het ook vanavond?
@:Cat, ja da's veel te langzaam. Heb hier nog wel een vergaderruimte voor je, 23 gr. is het hier. Ik zit tegenwoordig thuis met 20 gr. te bibberen terwijl dat voorheen prima was.
ik zie helemaal geen plaatjequote:
Jouw OP dus jouw plaatje. Ik ervaar zwarte Pieten als naar maar ik snap dat niet iedereen dat heeft.quote:Op donderdag 5 december 2019 13:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het is mistig buiten en het is 5 december. Ik zie niet in wat er naar is aan een sinterklaas plaatje in de mist.
Maar goed hij is eruit hoor
Dat snap ik wel ja. Doe dan op zijn minst gemengd met roetveegpieten.quote:Op donderdag 5 december 2019 13:53 schreef Jagärtrut het volgende:
i kwam vanmorgen voorbij school precies op het moment dat sinterklaas aankwam en de pieten waren pikzwart, ik schrok er bijna van. Ik ben echt een zeur-ouder, maar ik ga er ook wat van zeggen...het kan bijna niet meer in deze tijd...
Vind je de post icons met zwarte piet van Sinterklaas ook ‘naar’ dan?quote:Op donderdag 5 december 2019 13:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jouw OP dus jouw plaatje. Ik ervaar zwarte Pieten als naar maar ik snap dat niet iedereen dat heeft.
Ja, die heb ik vorig jaar al uitgeschakeld dus ik zie ze niet.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:00 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Vind je de post icons met zwarte piet van Sinterklaas ook ‘naar’ dan?
Ach. Ik vind de maatschappij een beetje doorslaat met de correctheid.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
tsja, zo kan iedereen overal wel jeuk aan hebben. Ze doen het vast met het idee om een ludieke actie uit te halen. Niet van "vandaag mogen we ongegeneerd de racist uithangen en de wereld zal het weten ook!" lijkt me
quote:Op donderdag 5 december 2019 14:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ach. Ik vind de maatschappij een beetje doorslaat met de correctheid.
Zag dit Bv maandag in de nu.nl app
[ afbeelding ]
Jouw kind komt waarschijnlijk niet huilend thuis, en wil z'n huid witmaken om niet meer gepest te worden. (gewoon maar even één voorbeeld).quote:Op donderdag 5 december 2019 14:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zeg niet dat ik racisme goedkeur.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jouw kind komt waarschijnlijk niet huilend thuis, en wil z'n huid witmaken om niet meer gepest te worden. (gewoon maar even één voorbeeld).
Witgoed. I see what you did therequote:Op donderdag 5 december 2019 14:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En dan nu ga ik verder met mijn vaatwasser.
Maar het speelt al meer dan 30 jaar. Pas 5 jaar intensiever.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Tja ik ben het er mee eens dat er iets moet veranderen aan de pikzwarte Piet met kroeshaar en oorringen.
Maar ik ben mij er ook van bewust dat zo'n verandering tijd nodig heeft en zeker bij de wat oudere garde werkt rustiger introduceren meestal beter dan doorduwen. Ik denk dat daar uiteindelijk alleen maar meer weerstand van komt. Maargoed daar zal ook weer niet iedereen het mee eens zijn..
vwb het plaatje. Ik heb in Google de zoekterm "sinterklaas en mist" ingetypt en daar vond ik deze en gezien ik mijn achterburen nog steeds niet kan zien vond ik dat vrij passend gezien het 5 december is. Heb ik daarmee mensen gekwetst mijn excuus. Ik vond het plaatje niet naar. Wat ik wel naar vind is dat ik het gevoel heb steeds meer op mijn tenen te moeten lopen. Had ik een roetveegpiet ofzo gevonden was het de andere kant die ik beledigd had.. En dat terwijl het mij daar helemaal niet om te doen was.
Laat ik het zo zeggen dat ik het besef de laatste paar jaar pas heb dan... 30 jaar geleden was ik Namelijk zelf nog maar 2,5 maand oud.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar het speelt al meer dan 30 jaar. Pas 5 jaar intensiever.
Mij kwets je daar niet mee, maar ik word er eerder wat verdrietig van.
Ik ben wel oprecht benieuwd hoe het er straks uit zietquote:Op donderdag 5 december 2019 13:58 schreef FranticDJ het volgende:
Ik ben de laatste onderdelen van onderstel van de schoenenbank in elkaar aan t meubelen. Dan is t net nog schuren plamuren en lakken(en een boven blad erop)
quote:Op donderdag 5 december 2019 14:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen dat ik het besef de laatste paar jaar pas heb dan... 30 jaar geleden was ik Namelijk zelf nog maar 2,5 maand oud.
Maargoed..
Volgens mij was het idee achter die filmtitel niet correctheid hoorquote:Op donderdag 5 december 2019 14:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eens. Er zijn nu zoveel gevoeligheden, je kunt het nooit meer goed doen.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Tja ik ben het er mee eens dat er iets moet veranderen aan de pikzwarte Piet met kroeshaar en oorringen.
Maar ik ben mij er ook van bewust dat zo'n verandering tijd nodig heeft en zeker bij de wat oudere garde werkt rustiger introduceren meestal beter dan doorduwen. Ik denk dat daar uiteindelijk alleen maar meer weerstand van komt. Maargoed daar zal ook weer niet iedereen het mee eens zijn..
vwb het plaatje. Ik heb in Google de zoekterm "sinterklaas en mist" ingetypt en daar vond ik deze en gezien ik mijn achterburen nog steeds niet kan zien vond ik dat vrij passend gezien het 5 december is. Heb ik daarmee mensen gekwetst mijn excuus. Ik vond het plaatje niet naar. Wat ik wel naar vind is dat ik het gevoel heb steeds meer op mijn tenen te moeten lopen. Had ik een roetveegpiet ofzo gevonden was het de andere kant die ik beledigd had.. En dat terwijl het mij daar helemaal niet om te doen was.
Ik heb nog wel plek.. Maar in een half uur heb je het zelf ook wel afgewassen denk ikquote:Op donderdag 5 december 2019 14:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Volgens mij was het idee achter die filmtitel niet correctheid hoor
[..]
Eens. Er zijn nu zoveel gevoeligheden, je kunt het nooit meer goed doen.
Alleen heb ik geen vaatwasser hier dus moet met de hand afwassen
Jaquote:Op donderdag 5 december 2019 14:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb nog wel plek.. Maar in een half uur heb je het zelf ook wel afgewassen denk ik
Oké daar maak je mij dan weer mee jaloers.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja
Ik sterk me vast met mijn tweede stukje speculaasvlaai van vandaag /zwaarleven
Bedankt voor deze tip. Meteen ook maar gedaan.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, die heb ik vorig jaar al uitgeschakeld dus ik zie ze niet.
Het waren zwarte pieten in een boot in de mist.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:53 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar dat nare plaatje.. als ik sinterklaas en mist invul in Google komt er niks naars uit eigenijk![]()
@:kaatje.. kinderen pesten altijd.. of je word gepest of je bent een pester.. en als je gewoon een blond meisje ben met blauwe ogen dat vinden ze ook wel een reden om je te pesten #truestory
Ja, kinderen pesten. Voorbeeld hierboven was van een kind dat door de juf aangesproken was over haar donkere huid. Ik ben ook veel gepest, maar door klasgenoten. Da's wat anders (ook totaal niet leuk trouwens)quote:Op donderdag 5 december 2019 14:53 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar dat nare plaatje.. als ik sinterklaas en mist invul in Google komt er niks naars uit eigenijk![]()
@:kaatje.. kinderen pesten altijd.. of je word gepest of je bent een pester.. en als je gewoon een blond meisje ben met blauwe ogen dat vinden ze ook wel een reden om je te pesten #truestory
Nou de leraar van dochters klas vertelde dat dat eigenlijk niet perse zo is.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:53 schreef Barreltje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens woon ik in DE wijk van rotterdam met de meeste verschillende nationaliteiten en dus ook heel veel donkere mensen... en daar vinden de volwassenen het helemaal geen issue.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jouw kind komt waarschijnlijk niet huilend thuis, en wil z'n huid witmaken om niet meer gepest te worden. (gewoon maar even één voorbeeld).
quote:Op donderdag 5 december 2019 15:18 schreef z80 het volgende:
En als zwarte piet niet meer mag dan mag de kerstman ook niet meer.
Een aan obesitas lijdend drankorgel die slaven houd op de noordpool.
Nee. Ik zou werkelijk niet weten waarom iets dat jij toevallig heel anders ziet dan veel anderen maar gelijk niet hier besproken mag worden.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:18 schreef z80 het volgende:
Kan de discussie over zwartepiet naar de klaagbaak?
Zwartepiet is een Moor een slavendrijver. Die in Europa kinderen kwam ontvoeren. Vandaar de zak en roe.
Ja, dit.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:26 schreef Uhmmpie het volgende:
Mensen moeten gewoon lief doen tegen elkaar.
En eens wat verdraagzamer worden weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |