Ik heb me prima ingelezen en overal lees je dat ze al die onterechte stopzettingen voor lief namen en de ambtelijke leiding de wet gewoon naast zich neergelegd heeft...quote:Op woensdag 4 december 2019 19:16 schreef Bloem75 het volgende:
Of je leest je echt goed in.
Lees het dossier eens ipv krantenkoppen. Niemand weet nog of er onterecht is teruggevorderd. Dat onderzoek loopt nog en daar gaat het debat niet over.
De meeste, die nu aan het janken zijn krijgen echt niet nu alsnog recht op het geld.
Ze krijgen alleen een schadevergoeding e.d ivm de procedure. Namelijk de zachte stop.
Tjonge.. Nederland gaat echt kapot aan niet-geinformeerd volk die alleen krantenkoppen leest van clickbaites verzamelende websites.
Alle dossiers staan notabene gewoon openbaar.
Omtzigt zegt terecht dat de stas weg sturen niks oplost en alleen symbool politiek is.quote:Op woensdag 4 december 2019 19:31 schreef Tlaloc het volgende:
Omtzigt tegen
GL tegen
Een stem op GL is dus ook een stem op de VVD.
Stas heeft wel stukken voor de kamer achtergehouden.quote:Op woensdag 4 december 2019 19:33 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Omtzigt zegt terecht dat de stas weg sturen niks oplost en alleen symbool politiek is.
Media nieuws is geen inhoudelijke nieuws. Daarnaast is een epistel niet perse op inhoud en waarheid gebaseerd. Als je dat niet begrijpt dan is dit zinloos.quote:Op woensdag 4 december 2019 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb me prima ingelezen en overal lees je dat ze al die onterechte stopzettingen voor lief namen en de ambtelijke leiding de wet gewoon naast zich neergelegd heeft...
Vooral de Volkskrant en Trouw hebben aardige epistels geschreven mbt dit dossier maar die mogen hier niet gequote worden.
U werkt bij de Belastingdienst?quote:Op woensdag 4 december 2019 19:50 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Media nieuws is geen inhoudelijke nieuws. Daarnaast is een epistel niet perse op inhoud en waarheid gebaseerd. Als je dat niet begrijpt dan is dit zinloos.
De belastingdienst is in al die jaren bevestigd door de RvS en werd dus altijd in het gelijkgesteld.Tenzij de burger in de beroepsprocedure wel ineens zijn administratie op orde had en zijn recht kon aantonen.
Daarnaast zijn de meeste stopzetting en in CAF zaken doordat mensen niet reageren op 'verzoek op informatie" brieven van de belastingdienst, er géén eigenbijdrage werd betaald terwijl de toeslag een tegemoetkoming is, dus zonder eigen bijdrage geen recht (art 1 lid 3 awir), er vaak teveel uren werden afgenomen terwijl ouders nauwelijks gewerkte uren hadden enz. Enz. Enz.
Maar goed, dat wordt Donner rapport deel 2 en het ADR rapport.
Ook dit staat allemaal openbaar in het (zeer omvattende) dossier.
Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen kunnen denken dat ze inhoudelijke kennis hebben terwijl ze zichzelf afhankelijk maken van het zeer beteeurwaardige niveau van journalisten en dito kranten/media.
Jaja, dus omdat het allemaal klopte kamervragen, debatten en bewezen onterechte stopzettingen...quote:Op woensdag 4 december 2019 19:50 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Media nieuws is geen inhoudelijke nieuws. Daarnaast is een epistel niet perse op inhoud en waarheid gebaseerd. Als je dat niet begrijpt dan is dit zinloos.
De belastingdienst is in al die jaren bevestigd door de RvS en werd dus altijd in het gelijkgesteld.Tenzij de burger in de beroepsprocedure wel ineens zijn administratie op orde had en zijn recht kon aantonen.
Daarnaast zijn de meeste stopzetting en in CAF zaken doordat mensen niet reageren op 'verzoek op informatie" brieven van de belastingdienst, er géén eigenbijdrage werd betaald terwijl de toeslag een tegemoetkoming is, dus zonder eigen bijdrage geen recht (art 1 lid 3 awir), er vaak teveel uren werden afgenomen terwijl ouders nauwelijks gewerkte uren hadden enz. Enz. Enz.
Maar goed, dat wordt Donner rapport deel 2 en het ADR rapport.
Ook dit staat allemaal openbaar in het (zeer omvattende) dossier.
Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen kunnen denken dat ze inhoudelijke kennis hebben terwijl ze zichzelf afhankelijk maken van het zeer beteeurwaardige niveau van journalisten en dito kranten/media.
Wat begrijp je niet aan "procedure" en "inhoud"?quote:Op woensdag 4 december 2019 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja, omdat het allemaal klopte dus kamervragen, debatten en bewezen onterechte stopzettingen...
Iedereen heeft het verkeerd behalve Bloem75...quote:Op woensdag 4 december 2019 20:01 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "procedure" en "inhoud"?
Even kort dan...
Procedurefout geeft al recht op schadevergoeding. Procedurefout kan er al voor zorgen dat er
'onterecht' is stopgezet.
Inhoudelijk gaat over de vraag of er wel of géén recht was. Dit wordt nu onderzocht.
Het debat van vandaag ging alleen over procedure.
Inhoud komt pas later in de maand, of in januari ter sprake.
En dan ook alleen van de CAF 11.
Pas volgend jaar de rest van de vele CAF zaken.
Die je nu al kan lezen op overheid.nl.
Via die link die ik eerder plakte kom je direct uit op de evaluaties van 75 andere CAF zaken.
Echt.. Educated yourself.. Het is niet zo moeilijk
Nou volgens mij was de belastingdienst er echt van overtuigd dat het allemaal oplichters waren.quote:Op woensdag 4 december 2019 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iedereen heeft het verkeerd behalve Bloem75...
Willens en wetens toeslagen stopzetten terwijl je als ambtelijke leiding/ bdienst weet dat die mensen er simpelweg recht op hebben heeft geen zak met procedurefouten, inhoud en allerlei andere kulsmoezen te maken. Dat is gewoon bullshit verkopen om het minder erg te laten lijken.
quote:Op woensdag 4 december 2019 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou volgens mij was de belastingdienst er echt van overtuigd dat het allemaal oplichters waren.
En wij wilden dat de BD met gestrekt been er in ging want incidenten zoals met de Hongaren fraude, dat nooit meer.
quote:De ambtelijke top van de Belastingdienst heeft willens en wetens toeslagen stopgezet van mensen waarvan ze wist dat die er wel recht op hadden. Tot op het hoogste niveau werd besloten om jarenlang door te gaan met deze onrechtmatige aanpak
Die is wel van de PVV. Is dat niet Fleur Agema?quote:Op woensdag 4 december 2019 19:55 schreef Postbus100 het volgende:
[ afbeelding ]
Gezellig, zo in je eentje.
Bij mijn weten loopt alleen de erf-en schenk belasting en de moterrijtuigen wat achter op ICT gebied.quote:Op woensdag 4 december 2019 20:05 schreef Maikuuul het volgende:
Lees maar eens op Geenstijl wat voor IT puinzooi het is bij de Belastingdienst en UWV. En ze komen er allemaal mee weg.
Sterker nog, men huurt eigen consultants in voor nog meer prutswerkzo beloont men zich rijkelijk op kosten van de Belastingbetaler.
Ben je woordvoerder van die club?quote:Op woensdag 4 december 2019 20:48 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Bij mijn weten loopt alleen de erf-en schenk belasting en de moterrijtuigen wat achter op ICT gebied.
Uit heel de wereld komen ze ons stelsel en systeem bekijken.
Noem mij één land waar a. Er al zoveel gegevens vooraf zijn ingevuld én b. Waar je middels een app je belastingaangifte kan invullen.
Eén woord... Framing en tunnelvisie mensen omdat ze selectief nieuws lezen.
Alsof het ooit in de krant komt dat er 99,90% goed gaat. Tja, dat verkoopt natuurlijk niet.
En serieus... Geen stijl?? Jou neem ik dus niet meer serieus🤦♀️
Nogmaals.. Dat is nog in onderzoek.quote:Op woensdag 4 december 2019 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iedereen heeft het verkeerd behalve Bloem75...
Willens en wetens toeslagen stopzetten terwijl je als ambtelijke leiding/ bdienst weet dat die mensen er simpelweg recht op hebben heeft geen zak met procedurefouten, inhoud en allerlei andere kulsmoezen te maken. Dat is gewoon bullshit verkopen om het minder erg te laten lijken.
Nee, maar ik stoor mij aan mensen die zo makkelijk in een bubbel van "gemaakt" nieuws zitten. En klakkeloos aannemen wat ze in de media lezen zonder de onderliggende rapporten te raadplegen en zo zelf na gaan denken.quote:
https://www.google.nl/m?q(...)e&channel=new&espv=1quote:Op woensdag 4 december 2019 20:51 schreef Bloem75 het volgende:
Nogmaals.. Dat is nog in onderzoek.
Echt?? Ben je een scholier ofzo? Lees de dossiers op overheid.
Jij hebt natuurlijk al die gewobte stukken gelezen... Oh wacht...quote:Op woensdag 4 december 2019 20:54 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Nee, maar ik stoor mij aan mensen die zo makkelijk in een bubbel van "gemaakt" nieuws zitten. En klakkeloos aannemen wat ze in de media lezen zonder de onderliggende rapporten te raadplegen en zo zelf na gaan denken.
Dat heb ik ook met het Derde Rijk. Iedereen schiet gelijk in een kramp als je 'sieg heil' zegt, maar wat weten mensen nu helemaal van Hitler en zijn groepje padvinders?quote:Op woensdag 4 december 2019 20:54 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Nee, maar ik stoor mij aan mensen die zo makkelijk in een bubbel van "gemaakt" nieuws zitten. En klakkeloos aannemen wat ze in de media lezen zonder de onderliggende rapporten te raadplegen en zo zelf na gaan denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |