Goed schoon te maken. Ik kan makkelijk onder mijn schoenenrek door stofzuigen en dat is erg handigquote:Op dinsdag 3 december 2019 18:10 schreef FranticDJ het volgende:
Wat zouden jullie graag zien in een bank waarin je schoenen opbergt voor in de hal van een woning?
quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:10 schreef FranticDJ het volgende:
Wat zouden jullie graag zien in een bank waarin je schoenen opbergt voor in de hal van een woning?
Zit te denken aan verstelbare planken, dan wel een boord in het midden. Dus twee lagenquote:Op dinsdag 3 december 2019 18:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Krijgt het een dubbele laag? Dat je schoenen boven elkaar kan zetten? Dan iets waardoor hakken niet zo snel omvallen dat is echt een ramp mrt mijn schoen rek.
Yes, komt sowieso 10-15 cm vrij van de grond. Kan de robot er onderquote:Op dinsdag 3 december 2019 18:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Goed schoon te maken. Ik kan makkelijk onder mijn schoenenrek door stofzuigen en dat is erg handig
Ontzettend handig idd als je daar toch de ruimte voor hebtquote:Op dinsdag 3 december 2019 18:16 schreef FranticDJ het volgende:
Vandaar dat ik dacht aan verstelbare planken ofzo
Ik wil dus een bank ervan maken, zodat je er op kan zitten om je schoenen aan te trekken
Ik denk dat ik hem open zou laten, want dan kun je er makkelijker bij als je bovenop de bank zit. Anders zitten je benen in de weg als je een lade/deurtje open wilt makenquote:Op dinsdag 3 december 2019 18:15 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Yes, komt sowieso 10-15 cm vrij van de grond. Kan de robot er onder
Dicht of open? (Deuren of lades?)
Plus dat natgeregende schoenen dan beter drogen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem open zou laten, want dan kun je er makkelijker bij als je bovenop de bank zit. Anders zitten je benen in de weg als je een lade/deurtje open wilt maken
Hmm ja goeie, nog niet direct bij nagedacht.quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:18 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Plus dat natgeregende schoenen dan beter drogen.
ik denk dat dat ook een reden kan zijn om geen dichte planken te nemen maar iets waar meer lucht langs kanquote:Op dinsdag 3 december 2019 18:18 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Plus dat natgeregende schoenen dan beter drogen.
Vroeger had je dan dan van die siergaten aan de zijkant.quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
ik denk dat dat ook een reden kan zijn om geen dichte planken te nemen maar iets waar meer lucht langs kan
Mijn schoenenrek heeft roosters ipv plankenquote:Op dinsdag 3 december 2019 18:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Vroeger had je dan dan van die siergaten aan de zijkant.
quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijn schoenenrek heeft roosters ipv planken
Ja ja, ik heb een eigen schoenenrek! Wat een rijkdom! Wat een volwassenheid!
Oeh wat voor tas?quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:34 schreef Myraela het volgende:
Straks komen ze als het goed is mijn nieuwe tas bezorgen.Als een klein kind zo blij.
Dit schatje.quote:
Die kreeg ik laatst van mijn zus. 3 kleine stukjes kip zat erinquote:Op dinsdag 3 december 2019 18:36 schreef Myraela het volgende:
Ik had vanavond ook geen Uitgekookt, wel een kant en klaar maaltijd. Qua smaak best prima, maar ik vond het wel een kleine portie. Maar dat vind ik juist wel fijn. Als ik alleen eet en zelf kook, kook en eet ik juist altijd veel te veel.
[ afbeelding ]
De kip vond ik nog wel een prima hoeveelheid, eigenlijk. Vooral erg weinig groenten.quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Die kreeg ik laatst van mijn zus. 3 kleine stukjes kip zat erin
Weinigquote:Op dinsdag 3 december 2019 18:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die kreeg ik laatst van mijn zus. 3 kleine stukjes kip zat erin
Awquote:Op dinsdag 3 december 2019 19:01 schreef Tele6 het volgende:
Ik had wel drie crackers!
Nu weer terug in bed
Nice!quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit schatje.Zie dat die nu uitverkocht is. Ben ik net op tijd geweest, kon al nergens deze in het zwart vinden.
https://vanbeeklederwaren(...)et-729577-zwart.html
Ha, oplossing: ik stop het in de vriezer en beslis later welquote:Op dinsdag 3 december 2019 19:03 schreef Tele6 het volgende:
Jullie eten klinkt allemaal best wel lekker: dat is een flinke vooruitgang want vanochtend werd ik al onpasselijk van het idee van eten
Ik heb nog een portie van de boerenkoolstoof die ik gisteravond had staan, maar ik weet nog niet of ik het aandurf om die morgen te eten. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarvan ziek geworden ben (praktisch alleen diepvries- en blikingrediënten, dat kan niet mis zijn) maar toch
Dan zou ik gaan slapenquote:Op dinsdag 3 december 2019 19:05 schreef Myraela het volgende:
Ja, hij is echt gaaf.
Al twijfel ik nu of die wel vanavond komt. Stond er bij het bestellen wel, maar nu staat mijn bestelling nog in verwerking en ik heb ook nog geen track en trace.Nu twijfel ik of ik tóch wacht op een eventuele bezorger of ga slapen. Ik ben zo moe.
Ik denk dat hij vanavond niet meer komtquote:Op dinsdag 3 december 2019 19:05 schreef Myraela het volgende:
Ja, hij is echt gaaf.
Al twijfel ik nu of die wel vanavond komt. Stond er bij het bestellen wel, maar nu staat mijn bestelling nog in verwerking en ik heb ook nog geen track en trace.Nu twijfel ik of ik tóch wacht op een eventuele bezorger of ga slapen. Ik ben zo moe.
Slaap lekker, lieve Myraquote:Op dinsdag 3 december 2019 19:18 schreef Myraela het volgende:
Ik denk het ook niet.Dan kruip ik inderdaad maar mijn bed in. Trusten mensen!
EN DUUUUR jezusquote:Op dinsdag 3 december 2019 19:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat hij vanavond niet meer komtWel super leuke tas voor een laptop
Wow das geen goedkope tas.quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit schatje.Zie dat die nu uitverkocht is. Ben ik net op tijd geweest, kon al nergens deze in het zwart vinden.
https://vanbeeklederwaren(...)et-729577-zwart.html
Ik wens je veel plezier van de tas.quote:Op dinsdag 3 december 2019 19:49 schreef Myraela het volgende:
Geen goedkope tas, nee. Maar ik zocht al heel lang en kon gewoon niets vinden wat ik wel echt mooi vond, maar ook nog groot genoeg en praktisch was. Deze had mijn vriend een hele poos terug voor me uitgezocht, maar toen vond ik hem te duur en mocht hij hem niet kopen van me. Maar toen ik dit weekend weer ging zoeken, was het weer de enige tas die ik mooi vond. Hij was overigens wel nog in de aanbieding dit weekend.
Waarom heb ik eigenlijk het gevoel dat ik dit moet verdedigen.Ik heb gewoon iets moois voor mezelf gekocht.
Geen verdediging nodig hoorquote:Op dinsdag 3 december 2019 19:49 schreef Myraela het volgende:
Geen goedkope tas, nee. Maar ik zocht al heel lang en kon gewoon niets vinden wat ik wel echt mooi vond, maar ook nog groot genoeg en praktisch was. Deze had mijn vriend een hele poos terug voor me uitgezocht, maar toen vond ik hem te duur en mocht hij hem niet kopen van me. Maar toen ik dit weekend weer ging zoeken, was het weer de enige tas die ik mooi vond. Hij was overigens wel nog in de aanbieding dit weekend.
Waarom heb ik eigenlijk het gevoel dat ik dit moet verdedigen.Ik heb gewoon iets moois voor mezelf gekocht.
Jezelf verantwoorden is idd nonsensquote:Op dinsdag 3 december 2019 19:49 schreef Myraela het volgende:
Je hoeft het van mij niet te verdedigen hoorquote:Op dinsdag 3 december 2019 19:49 schreef Myraela het volgende:
Ja dit hoor.quote:Op dinsdag 3 december 2019 19:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jezelf verantwoorden is idd nonsensMaar ik snap wel dat je wilt dat anderen het snappen. Of zo
Ik vind altijd dat duur maar relatief is. Als je iets mooi vindt, het graag wilt en je het je kunt veroorloven dan gewoon doen.
Oh zo was het helemaal niet bedoeld ook hoorquote:Op dinsdag 3 december 2019 19:49 schreef Myraela het volgende:
Als je kwalitatief goed spul is, mooi leder en degelijk gefabriceerd, vind ik het nog meevallen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:03 schreef Myraela het volgende:
Voelde het ook niet echt aanvallend, maar ben het tegenover mezelf ook aan het verantwoorden. Vind het altijd lastig om zulke dingen voor mezelf te kopen.
Ik koop normaal alles zo goedkoop mogelijk.
Als je telkens weer bij die ene tas uitkomt dan is dat DE tas en voldoet niks anders meer. En zou het een doodzonde zijn als je hem jezelf niet gunt.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:03 schreef Myraela het volgende:
Voelde het ook niet echt aanvallend, maar ben het tegenover mezelf ook aan het verantwoorden. Vind het altijd lastig om zulke dingen voor mezelf te kopen.
Beter voor het milieu ook ditdat.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet je.. Een voorbeeldje he.. Of eigenlijk twee.
Ik kocht vroeger veel handtassen en altijd goedkoop. Waren ook altijd zo aan gort. Nu koop ik niet zo vaak handtassen meer maar wel van goede kwaliteit. De oudste heb ik ondertussen alweer een jaar of 5. Nog niks aan te zien.
Tweede ding.. Ik kocht altijd goedkope reiskoffers. Altijd ellende kapotte ritsen, scheuren.. Nou ja ellende dus een keer geïnvesteerd in een goede Samsonite set. En die blijven goed.
Had je Samsonite al?quote:Op dinsdag 3 december 2019 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh zo was het helemaal niet bedoeld ook hoorIk snap het heel goed als je weloverwogen iets heel erg gaafs voor jezelf koopt
Doe ik zo vaak, alleen dan niet zo weloverwogen misschien
Ik slaag er bij zulke dingen meestal wel in om even mijn ogen te sluiten voor het bedragquote:Op dinsdag 3 december 2019 20:03 schreef Myraela het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ja, veel beter dan goedkope zooi wat je steeds weer moet vervangenquote:Op dinsdag 3 december 2019 20:26 schreef Lonaa het volgende:
Beter voor het milieu ook ditdat.
Ik ben zelf ook wel fan van goede dingen. En die zijn vaak prijzig. Tenzij je tweedehands geluk hebt.
quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, veel beter dan goedkope zooi wat je steeds weer moet vervangen
Met schoenen hetzelfde. Heb altijd Floris van Bommel, als je ze goed onderhoud en niet dag na dag dezelfde aan trekt, gaan ze erg lang mee.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kocht vroeger veel handtassen en altijd goedkoop. Waren ook altijd zo aan gort. Nu koop ik niet zo vaak handtassen meer maar wel van goede kwaliteit. De oudste heb ik ondertussen alweer een jaar of 5. Nog niks aan te zien.
Tweede ding.. Ik kocht altijd goedkope reiskoffers. Altijd ellende kapotte ritsen, scheuren.. Nou ja ellende dus een keer geïnvesteerd in een goede Samsonite set. En die blijven goed.
Helemaal eens.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, veel beter dan goedkope zooi wat je steeds weer moet vervangen
Ik loop te veel km's om echt lang met mn allstars te doenquote:Op dinsdag 3 december 2019 20:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Ik wilde al 2 jaar die docs en toch maar goedkope neppert gekocht die nu na een paar maanden echt kapot zijn. Nu heb ik echte en weet ik dat ik daar gewoon een paar jaar mee doe. Net als met mijn nikes en allstars, duurder maar schoenen van topkwaliteit.
Miniberk zag vandaag de surprise die hij donderdag mag uitpakken. Dik teleurgesteld, want hardstikke klein (formaat babyschoenendoos wees hij aan).quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:13 schreef fietsie het volgende:
Mooie tas!![]()
Ik kocht "voor mijn opleiding" (goede smoes, niet?) ook een mooie volledig leren tas. Sleep er dagelijks met plezier mee.
Nu surprise afmaken, en beginnen aan nog een -extra- surprise.
Formaat zegt niets.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:43 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Miniberk zag vandaag de surprise die hij donderdag mag uitpakken. Dik teleugesteld, want hardstikke klein (formaat babyschoenendoos wees hij aan).
Hijzelf liep te zeulen met een surprise die tot zijn schouder komt.
Ik overweeg nu een extra surprise voor hem te maken, ter compensatie. Wel eerst afwachten of dat kleine ding niet stiekem toch heel tof is, natuurlijk.
Grote doos halen en daar de kleine surprise inzettenquote:Op dinsdag 3 december 2019 20:43 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Miniberk zag vandaag de surprise die hij donderdag mag uitpakken. Dik teleugesteld, want hardstikke klein (formaat babyschoenendoos wees hij aan).
Hijzelf liep te zeulen met een surprise die tot zijn schouder komt.
Ik overweeg nu een extra surprise voor hem te maken, ter compensatie. Wel eerst afwachten of dat kleine ding niet stiekem toch heel tof is, natuurlijk.
Sommige mensen hebben zonnebrillen als mode item. Ik niet, vond dat altijd maar populair gedoe. Maar sinds ik zelf een auto heb en veel rij heb ik er wel een. Een van ¤250 ofzo, maar dat is wel een verademing hoor bij het rijden. Eigenlijk blijft ie ook altijd in de autoquote:Op dinsdag 3 december 2019 20:45 schreef Myraela het volgende:
Waar ik eigenlijk ook eens meer aan uit moet geven is een zonnebril. Ik draag van die 1,50 euro brilletjes van de Primark terwijl ik juist gevoelig ben voor licht.
Maar ze lijken me zo kwetsbaar en ik ben zo onhandig.
Dank jequote:
Oh.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dank jehad hem inderdaad al, maar gewoon, voor het geval dat
Het staat op school.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:48 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Grote doos halen en daar de kleine surprise inzetten
Dat is waar. Hoe overtuig ik een kind ervan?quote:
Ik heb een zonnebril van de V&D, dat doe je mij niet na.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:45 schreef Myraela het volgende:
Waar ik eigenlijk ook eens meer aan uit moet geven is een zonnebril. Ik draag van die 1,50 euro brilletjes van de Primark terwijl ik juist gevoelig ben voor licht.
https://www.vd.nl/zoeken/?search-button=&q=zonnebril&lang=nl_NLquote:Op dinsdag 3 december 2019 21:11 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb een zonnebril van de V&D, dat doe je mij niet na.
quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
https://www.vd.nl/zoeken/?search-button=&q=zonnebril&lang=nl_NL
Ik reis al jaren met goedkope tassen. Sporttas en rugtas. Maar scheuren en kapotte ritsen heb ik nog niet mee gemaakt. Wel de nodige strepen en vlekken na een rondje bagageruim.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat zeggen alle vrouwen, maar intussen...quote:
Wees maar blij.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:13 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik reis al jaren met goedkope tassen. Sporttas en rugtas. Maar scheuren en kapotte ritsen heb ik nog niet mee gemaakt. Wel de nodige strepen en vlekken na een rondje bagageruim.
quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wees maar blij.
Laatste keer was ik blij dat ik zo'n extra band om mijn koffer had zitten
quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:18 schreef z80 het volgende:
voor mezelf een klaas cadeautje gekocht. 2 flesjes maar.
[ afbeelding ]
Voordeel van een flexibele tas is dat er zonder brokken mee gegooid kan worden. Iets zwaars dat er op valt? Geen probleem. Enkel met inpakken hier rekening mee houden.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wees maar blij.
Laatste keer was ik blij dat ik zo'n extra band om mijn koffer had zitten
Die 25jarige.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:18 schreef z80 het volgende:
voor mezelf een klaas cadeautje gekocht. 2 flesjes maar.
[ afbeelding ]
Myr. Waarom heb jij er de behoefte aan om alles goedkoop te kopen dan ?quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:45 schreef Myraela het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Voor een schokkend bedrag van 45 Euro kon ik deze niet laten liggen.quote:
Jij gaat voor de 16 jarige?quote:
Mijn hardshell koffer wordt daar ook niet boos van. En daarin kan ik zonder opletten breekbare zaken doen (natuurlijk wel een bumper maken van kleding of zo).quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Voordeel van een flexibele tas is dat er zonder brokken mee gegooid kan worden. Iets zwaars dat er op valt? Geen probleem. Enkel met inpakken hier rekening mee houden.
Valt meequote:Op dinsdag 3 december 2019 21:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Voor een schokkend bedrag van 45 Euro kon ik deze niet laten liggen.
Ik heb een zak voor mijn grooote backpak (trekkersrugzak), dan scheurt er (tot nu toe) niks.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn hardshell koffer wordt daar ook niet boos van. En daarin kan ik zonder opletten breekbare zaken doen (natuurlijk wel een bumper maken van kleding of zo).
Zelf tot twee keer toe een gescheurde backpack teruggekregen. Vooral vervelend als het een tussentijdse vlucht betreft, want plakband doet het dan ook niet echt.
Nu heb ik een mooi setje van drie hardshell koffers (klein, groter, grooootst) met een lekker opvallende print.Goedkoop gekocht via Groupon, elke koffer inmiddels een paar keer gebruikt en ze zien nog uit als nieuw.
Ja precies en met de frequentie dat wij vliegen gewoon niet handigquote:Op dinsdag 3 december 2019 21:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Vaak zat 'juweeltjes' de band af zien komen
Die heb ik daarna ook gekocht en dat helpt. En voor bepaalde vakanties is een backpack uiteraard handiger dan een koffer. Ben er regelmatig erg blij mee geweest.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:29 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb een zak voor mijn grooote backpak (trekkersrugzak), dan scheurt er (tot nu toe) niks.
Om de rugzak. Wat een trekkersrugzak met een heleboel bandjes is. Gaat een soort spanband voordat ik deze afgeef. Gaat tot nu toe gelukkig goed.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:29 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb een zak voor mijn grooote backpak (trekkersrugzak), dan scheurt er (tot nu toe) niks.
In heel wat culturen een prima leeftijd om al tenminste twee kinderen gebaard te hebbenquote:
De mijn begint ook in het schilferstadium te komen. Maar ja, met een kind erbij grijpen we meestal naar de rolkoffers.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die heb ik daarna ook gekocht en dat helpt. En voor bepaalde vakanties is een backpack uiteraard handiger dan een koffer. Ben er regelmatig erg blij mee geweest.
Maar die vakanties schijn ik de laatste jaren niet meer te boeken, mijn backpack ging zo rond zijn 20e verjaardag desintegreren (plastic binnenkant liet los dus spullen vol zwarte schilfers) en die is dus naar het stort gegaan.
Pics?quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:38 schreef fietsie het volgende:
Nog een suprise aan het bouwen
![]()
De 1e is af en ik maak nu een bonus.
Straks even testen of hij nog in de auto past.
Voor een tas van 25 euro van de Aldi is me dat niet waard. Tas gaat inmiddels 10 jaar mee.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb voor mijn backpack ook een reiszak. Gebruik het ding niet zo heel vaak alleen voor scouting.
Dat zal schelen ja. Ik heb een Deuter. Doe er al wel weer een jaar of 10 mee. Had daarvoor ook een Deuter die had ik al toen ik zelf nog scout of sherpa was ofzo. Dus ze gaan wel lang mee.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:41 schreef z80 het volgende:
[..]
Voor een tas van 25 euro van de Aldi is me dat niet waard. Tas gaat inmiddels 10 jaar mee.
Als ik ooit een keer een dure tas koop zal ik het overwegen.
Bij mij moet mijn achterbank platquote:Op dinsdag 3 december 2019 21:38 schreef fietsie het volgende:
Nog een suprise aan het bouwen
![]()
De 1e is af en ik maak nu een bonus.
Straks even testen of hij nog in de auto past.
Dit gaat wel verquote:Op dinsdag 3 december 2019 21:47 schreef Tally het volgende:
[..]
Bij mij moet mijn achterbank plat![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo wat superleuk zegquote:Op dinsdag 3 december 2019 21:47 schreef Tally het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We hadden maar een week hequote:Op dinsdag 3 december 2019 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik me in zoiets ga mengen dan stop ik er 2 zo niet 3 maanden full auti perfectionism in. Ik denk dat dat voor niemand goed is
Ja we zaten ons gek te maken met lampjes er in. Waren al aan het bedenken waar ze moesten komen en zo. Maar daar hebben we niet eens de tijd voor. Iets voor volgend jaarquote:
Stukken beterquote:Op dinsdag 3 december 2019 18:33 schreef Pinnenmutske het volgende:
@:lucky_strike hoe gaat met de migraine?
Hier komt ze weer op. Verdorie.
Het is maar goed dat ik geen familie- of vriendenkring heb om zoiets mee te doen. Ik zou echt Sheldon-level hard gaan en dan echt raar staan te kijken als mensen dat overdreven vinden.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:02 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja we zaten ons gek te maken met lampjes er in. Waren al aan het bedenken waar ze moesten komen en zo. Maar daar hebben we niet eens de tijd voor. Iets voor volgend jaar
Vind je zo'n dag zo heftig joh? Lastig.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ik geen familie- of vriendenkring heb om zoiets mee te doen. Ik zou echt Sheldon-level hard gaan en dan echt raar staan te kijken als mensen dat overdreven vinden.
Dusjah, 5 december is een avond voor HEEL vroeg naar bed of HEEL veel drinken. Vorig jaar ging het mis
Heel veel drinken en vroeg naar bed of laat naar bed en weinig drinken?quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ik geen familie- of vriendenkring heb om zoiets mee te doen. Ik zou echt Sheldon-level hard gaan en dan echt raar staan te kijken als mensen dat overdreven vinden.
Dusjah, 5 december is een avond voor HEEL vroeg naar bed of HEEL veel drinken. Vorig jaar ging het mis
Nouja minstens 85 % van mijn avonden bestaan uit Internet. En als op zo'n avond iedereen met een gezinsleven afwezig is, figure it out. Het ligt wel op de loer ja.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vind je zo'n dag zo heftig joh? Lastig.
nee het is of-ofquote:Op dinsdag 3 december 2019 22:10 schreef z80 het volgende:
[..]
Heel veel drinken en vroeg naar bed of laat naar bed en weinig drinken?
Wow!quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:47 schreef Tally het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn oudste kan ook slecht tegen dingen zoals de feestdagen. Zit ook het liefst thuis. En als ze met een vriendinnetje speelt dan het liefst bij ons thuis.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nouja minstens 85 % van mijn avonden bestaan uit Internet. En als op zo'n avond iedereen met een gezinsleven afwezig is, figure it out. Het ligt wel op de loer ja.
Ach toch, Flesjenquote:Op dinsdag 3 december 2019 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee het is of-of![]()
Kijk er niet raar van op als ik donderdag om half negen weg ben. Dat is goed
Hij is echt gaaf gewordenquote:Op dinsdag 3 december 2019 21:47 schreef Tally het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is niet zo dat ik er tegenop zie of zo hoor, dat totaal niet, somehowquote:Op dinsdag 3 december 2019 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vind je zo'n dag zo heftig joh? Lastig.
HEEL eerlijk gezegd he. Heb ik gewoon meer Cat nodig deze maandquote:
Lastig hoor. Heb je een echte stoornis of vindt je mensen gewoon wat lastiger dan gemiddeld?quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik er tegenop zie of zo hoor, dat totaal niet, somehowIk hoef de deur niet uit, heb genoeg kruidnoten en speculaas in huis, dus ik zit het wel uit
![]()
Ik zie veel meer op tegen IRL feestjes waar ik heen moet. Zoals vorige maand. Maar dat feest was Zeer Belangrijk voor haar, plus zij is Voldoende Belangrijk voor mij om dan toch de afweging te maken om wel te gaan. Maar boii wat kost het me moeiteEn natuurlijk was het achteraf gewoon best leuk en zo alles
quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Stukken beterIk heb nu nog ongeveer en dag per week migraine. Het is minder erg, 1 pil is genoeg. En ik kan het met Cefaly vaak een paar dagen uitstellen tot het me het minst slecht uitkomt.
Get a roomquote:Op dinsdag 3 december 2019 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HEEL eerlijk gezegd he. Heb ik gewoon meer Cat nodig deze maand
quote:
Dat suggereerde ie toch ook?quote:
Ach nee ik heb geen echte stoornisquote:Op dinsdag 3 december 2019 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lastig hoor. Heb je een echte stoornis of vindt je mensen gewoon wat lastiger dan gemiddeld?
En ik ben gewoon online hoor donderdag.
Nou ja, ik vind het wel oprecht wel naar voor je als je tegen pakjesavond opziet.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach nee ik heb geen echte stoornis :S ik ben best wel normaal op zichDon't vry for me Argenina
Wat fijn dat dat apparaat dat voor je kan doen! Migraine uitstellen..het klinkt als een wonderlijk ding! Het beste is natuurlijk afstellen, maar vooruit, klinkt niet verkeerd.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Stukken beterIk heb nu nog ongeveer en dag per week migraine. Het is minder erg, 1 pil is genoeg. En ik kan het met Cefaly vaak een paar dagen uitstellen tot het me het minst slecht uitkomt.
quote:
quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:32 schreef Blues het volgende:
Fles, wij zijn samen, hebben kinderen en toch vieren we geen Klaas of kerst met ze. Dus niet iedereen doet aan de gezelligheid hoor
Ah!quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pakjesavond. Het is zo'n 18 jaar geleden dat we hem Nederlandse woorden leerden dus het is wat gesleten.
Ja, tof he? Misschien wordt het nog wel beter, ik ben pas een maand bezig. Ik ben hier al heel blij mee.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat fijn dat dat apparaat dat voor je kan doen! Migraine uitstellen..het klinkt als een wonderlijk ding! Het beste is natuurlijk afstellen, maar vooruit, klinkt niet verkeerd.
quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HEEL eerlijk gezegd he. Heb ik gewoon meer Cat nodig deze maand
Dat geeft nietquote:Op dinsdag 3 december 2019 22:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Onze agenda’s synchroniseren niet lekker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Niet helemaal...zou sommige dingen graag anders zien..quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat is een keuze. Dat is totaal anders.
Okee misschien is jouw helft niet compleet een vrije keuze. Mijne is dat natuurlijk ook nietquote:Op dinsdag 3 december 2019 22:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet helemaal...zou sommige dingen graag anders zien..
quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat geeft nietHet idee is al heel wat.
Je hebt appSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Feestdagen zijn voor mij vooral de culminatie van de rest van het jaar: achter verwachtingen van anderen aan rennen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Feestdagen worden voor mij steeds minder een ding.
Donderdag doen we surprises met de familie, altijd gezellig.
En eerste kerstdag zitten we ook bij elkaar (met alle feest- en verjaardagen zie ik ze deze periode elke week minimaal 1 keer. Normaliter is dat maximaal 1 keer in de twee weken).
Maar als dat zou wegvallen zou ik er geen centje pijn van hebben.
Met kerst lekker thuis kneuteren met goede films en lekkere hapjes![]()
Dit jaar werken met O&N (ochtenden). Er werd geloot wie van de geplande mensen vrijgehouden werd om in te vallen bij ziekte. Ik heb niet meegeloot, laat mij maar werken. Heb toch geen plannen en geen zin die te maken. Wellicht dat ik dit jaar zelfs voor 12 uur al ga slapen.Al zal ik daar op de avond zelf wel anders over denken. De klok mee aftellen blijft toch bijzonder.
Maja, dat is wel een keuze. En dan kan @:Dr_Flash wel zeggen dat het allemaal meevalt voor hem, maar als ik lees dat één van de opties om de avond door te komen is teveel drinken, dan schrik ik wel even
quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Feestdagen zijn voor mij vooral de culminatie van de rest van het jaar: achter verwachtingen van anderen aan rennen.
Op zich niks nieuws, maar nooit iets wat ik wil. En het is echt niet zo zwartwit als ik het misschien wel eens doe voorkomen. Maar het is wel een kwetsbaa puntje op de kalender.
Japs. Strijdt om de eerste plek met de zomermaanden trouwens. Die worden vaak vergeten.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:53 schreef Blues het volgende:
Voor veel mensen is december gewoon een kutmaand.
Doe ik vaak zatquote:Op dinsdag 3 december 2019 22:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En zie je nooit kans om je eigen plan te trekken? Kan ook een dikke middelvinger naar de wereld zijn en de feestdagen op een ander stukje aarde doorbrengen.
Niet op de tablet. Daar wel eens in de zoveel dagen een privacymelding.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:50 schreef Blues het volgende:
Hebben jullie dat ook op je mobiel dat het steeds lijkt of je uitgelogd bent?
Dat wilde ik ook zeggen, waarom niet met vakantie gaan tijdens deze dagen. Zit daar ook wel eens over te denken.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En zie je nooit kans om je eigen plan te trekken? Kan ook een dikke middelvinger naar de wereld zijn en de feestdagen op een ander stukje aarde doorbrengen.
quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe ik vaak zataleen dit jaar even niet
Zou echt niks voor mij zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook zeggen, waarom niet met vakantie gaan tijdens deze dagen. Zit daar ook wel eens over te denken.
Die redelijk onvrijwillige keuze?quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
morgen gaat de zon weer op hooren dan zit ik nog steeds in de orga committee van de kerstborrel @:Fleswerk
Eh...ik ook een keer terug uit zuid afrika op 21 december. In 2006, jij ook??? 🤣quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zou echt niks voor mij zijn.
Ik ben ooit in december in Zuid Afrika geweest (kwam de 21e terug dacht ik). Dus geen kerstboom gezet want die periode was zo kort.
De overgang van zomer naar kerst én geen boom in huis was bruut
Sindsdien in december lekker thuis. Of stedentripje naar een plek die ook kerstig is qua versiering en temperatuur, zodat mijn beleving mooi doorloopt.
Nee, volgens mij was ik er in 2004quote:Op dinsdag 3 december 2019 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Eh...ik ook een keer terug uit zuid afrika op 21 december. In 2006, jij ook??? 🤣
Hier toen wel een boom, die was voor de vakantie gekocht en een vriend had m op de dag van mijn thuiskomst in huis gezet, heb m meteen opgetuigd
ja die ja. Die ik er nog steeds beter af ga brengen dan 99% van de collega's gewoon omdat ik daar goed in ben. Die ja.quote:Op dinsdag 3 december 2019 23:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die redelijk onvrijwillige keuze?
Ik was alleen maar naar een knuffel vanquote:Op dinsdag 3 december 2019 23:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En alsjeblieft mensen ga dingen niet verdrinken. Je schiet er geen bal van op..
ah ja mijn Inmate is daar ook vrij druk meequote:Op dinsdag 3 december 2019 23:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lees mee op Reddit. Thanksgiving is net geweest en kerst komt eraan. Pagina`s vol verhalen van mensen die elkaar onder het mom van ‘gezellig samen zijn’ het leven ontzettend zuur maken.
Wij vieren het tegenover de krokettenkoning...quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geen idee wie ons met oudjaar uitnodigt.
Ben je het nu aan het bagatelliseren door er een grapje van te maken of was je echt aan het dramatiserenquote:Op dinsdag 3 december 2019 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was alleen maar naar een knuffel vanCat aan vissen hoor
Maar vind je het ook leuk?quote:Op dinsdag 3 december 2019 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja die ja. Die ik er nog steeds beter af ga brengen dan 99% van de collega's gewoon omdat ik daar goed in ben. Die ja.
Er zal vast meer achter zitten. Maakt ook niet uit. Maar niet doen oké. Wilde gewoon even een hart onder de riem steken.quote:Op dinsdag 3 december 2019 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was alleen maar naar een knuffel vanCat aan vissen hoor
quote:
Neuh dramatiseren is niet mijn ding. en als het te ernstig wordt loop ik graag met een grapje wegquote:Op dinsdag 3 december 2019 23:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ben je het nu aan het bagatelliseren door er een grapje van te maken of was je echt aan het dramatiseren
T.rustquote:Op dinsdag 3 december 2019 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja precies, luister naar KaatjeAllemaal Slapen
BAMquote:
Kun je niet beginnen en voorfinancieren?quote:Op dinsdag 3 december 2019 23:12 schreef derLudolf het volgende:
Afwijzingsbrief van Erasmus+ binnen.
the project does NOT pass all thresholds (min. 50% per award criterion and min. 60 points in total)
Totaal 70 (van de 90) punten weten te behalen en op de belangrijkste/grootste criterium gewoon de volle 40 punten gepakt. De reflectie op het leerproces moet ik wat beter beschrijven, een gedetailleerde taakverdeling en nog wat feedback wat ik mee moet nemen uit een project van hetzelfde soort. Op zich valt het allemaal mee.
Alleen jammer dat we dan niet in januari kunnen starten en dan mee kunnen doen aan activiteiten die gehouden worden ter gelegenheid van 75 jaar bevrijding.
Canddaasjequote:Op dinsdag 3 december 2019 23:57 schreef Candaasje het volgende:
Dank voor de escaperoom tips! Ik ga ze eens bekijken!
Fles![]()
En nu op naar bed.
Daaromquote:Op dinsdag 3 december 2019 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Canddaasjegeen idee waardoor
Maar zoenen is altijd goed
niet iedereen hoeft het te lezen, dus even spoilertjequote:Op dinsdag 3 december 2019 23:57 schreef AnneX het volgende:
Kun je niet beginnen en voorfinancieren?
Toch een aardige score. Met hoeveel mensen uit welke landen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Slaap zequote:Op woensdag 4 december 2019 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou heel lang en hard en diep slapen
"Het is een traditie.quote:Op woensdag 4 december 2019 00:14 schreef AnneX het volgende:
En wat een zootje maken ze van de aanpak in Den Haag/ Scheveningen.
Ik ben er opgegroeid en toen waren er vuurtjes en buurtruzies over bomen ophalen en verbranden op de kruispunten en oooh er ging een autoband ook nog op.
Hmm vantevoren even bedenken waar je zin in hebt.. en vantevoren wat zelfverwennerij in huis halen... dan heb je alsnog een kerstige dag.quote:Op woensdag 4 december 2019 00:36 schreef Tele6 het volgende:
De feestdagen zijn hier ook een beetje een ding. Vorige jaren vierde ik een heleboel met mijn ouders, oma, tantes, enzovoort maar de afgelopen maanden heb ik vast kunnen stellen dat ik het nog niet trek om langer dan 24 uur met m'n ouders te zijn. Als ik er langer dan dat ben, knal ik weer over mijn eigen grenzen heen, laat ik me door mijn moeder tot van alles overhalen wat ik eigenlijk niet wil, vergeet ik wat ik zelf nou wilde.
Dus dit jaar geen Sinterklaasavond met mijn ouders en broer, want Sinterklaas met alle familie zondag was al genoeg. En tweede kerstdag zit ik thuis, want eerste kerstdag ben ik met familie.
Het wordt wel wennen, en vooral heel vaak tegen mezelf zeggen dat dit mijn keuze is en dat het goed voor me is om het zo te doen.
Oud en nieuw vier ik met A en B, daar heb ik al zin in![]()
Het gemopper van familie heb ik drie jaar geleden al doorstaan en inmiddels zijn ze er wel soort van aan gewend dat ik met O&N niet bij hen ben
Mja dat hebben ze vorig jaar wel enigzins verziekt hequote:Op woensdag 4 december 2019 01:16 schreef golfer het volgende:
[..]
"Het is een traditie.
Daar motten ze van afblijven. Net zoals van Zwarte Piet. "
Wel jammer voor ze dat die Duindorpers geen verband kunnen leggen tussen allochtonen, moslims en asielzoekers om daar de schuld aan te geven van hun brandstapelverbod.
Maar er zal vast wel een politieke partij zijn die daar wat mee kan...
hmm ben daar geweest met oud en nieuw.. dat was wel echt onwijs leuk.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:14 schreef Zilverberk het volgende:
Ik overweeg een stedentrip met Kerst. Is pak-em-beet Wenen leuk rond die tijd of is alles dicht dan?
Ik ga het erop gokken dat t met Kerst ook tof is. Dankjewelquote:Op woensdag 4 december 2019 08:16 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hmm ben daar geweest met oud en nieuw.. dat was wel echt onwijs leuk.
Walsen buiten op het plein en overal gluhwein...
Maarja dat is precies geen kerst
Het is sowieso een erg mooie stad vond ik.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:18 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik ga het erop gokken dat t met Kerst ook tof is. Dankjewel
Klinkt gooooeeed!quote:Op woensdag 4 december 2019 08:20 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Het is sowieso een erg mooie stad vond ik.
Als je van sightseeing en oude steden houdt... vermaak je je er ook wel als de winkels dicht zijn.
Mooiquote:Op woensdag 4 december 2019 08:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge allen.
Even een plaatje van mijn huidige uitzicht
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op woensdag 4 december 2019 08:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge allen.
[ afbeelding ]
Da's ook zo prachtig.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Mooi. Hier ongeveer hetzelfde. Beetje mistig, waterig zonnetje.
Vanuit huis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 december 2019 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik goed zoek heb ik nog een paar miljoen Zimbabwaanse dollar's liggen. Heb je interesse?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nein Dankequote:Op woensdag 4 december 2019 09:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Als ik goed zoek heb ik nog een paar miljoen Zimbabwaanse dollar's liggen. Heb je interesse?
Mijn moeder was doodongelukkig dat ik kerstavond niet bij hen vier dit jaar. "Ja maar, dat doen we al jaren zo.....".quote:Op woensdag 4 december 2019 08:20 schreef Barreltje het volgende:
Wij doen kerst avond bij ene ouders, 1e kerst bij andere en 2e kerst samen in een hotel ergens..
Bij die laatste groep probeer ik te praten over zout en suiker inname. Vrijwel onbegonnen werk. Ik heb nog nooit zo vaak zout en suiker gekocht in mijn leven als de afgelopen 4 jaar.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooie uitzichten![]()
Ik zit te wachten op een overvolle prikpoli. Wel bijzonder dat de ene helft oud en Nederlands is en de andere helft jong en allochtoon.
Welk probleem moet dat oplossen dan?quote:Op woensdag 4 december 2019 09:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bij die laatste groep probeer ik te praten over zout en suiker inname. Vrijwel onbegonnen werk. Ik heb nog nooit zo vaak zout en suiker gekocht in mijn leven als de afgelopen 4 jaar.
Hoge bloeddruk, overgewicht slechte gebitten en alles wat daarmee gepaard gaat.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk probleem moet dat oplossen dan?
Wij proberen hier op mijn werk ook 'op te voeden' of iig voorlichting te geven.. maar het zit zo in de cultuur verweven, is bijna onmogelijk.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Bij die laatste groep probeer ik te praten over zout en suiker inname. Vrijwel onbegonnen werk. Ik heb nog nooit zo vaak zout en suiker gekocht in mijn leven als de afgelopen 4 jaar.
Het eten is smakeloos vinden ze. Moet zeggen dat bij de jongeren (ca 25) het wel langzaam beter gaat. Steeds minder zout en vaak ook geen suiker in de thee.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij proberen hier op mijn werk ook 'op te voeden' of iig voorlichting te geven.. maar het zit zo in de cultuur verweven, is bijna onmogelijk.
Met veel overgewicht en diabetes tot gevolg helaas.
Oh bah, zoveel zout is toch smerig?quote:Op woensdag 4 december 2019 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het eten is smakeloos vinden ze. Moet zeggen dat bij de jongeren (ca 25) het wel langzaam beter gaat. Steeds minder zout en vaak ook geen suiker in de thee.
Vraag ook altijd of ze het eerst willen proeven voordat ze er zout over strooien. Want dan gaan ze ervan uit dat mijn eten niet lekker genoeg is zonder extra zout. Als ze het dan proeven gaat er vaak minder of geen zout meer bij.
Had het bij de vriendin van een vriendin ook vaak. Die proefde niet maar gooide er meteen zout over (ook in restaurants). Had daar zo'n pesthekel aan en heb er ook wel eens wat van gezegd. Dus heb ik een keer in de keuken, bij haar al extra zout in de soep gedaan. Zij deed er zelf zonder proeven ook een lading in
Ja, vinden jij en ik. Maar het is denk ik wel wat je gewend bent. Ik gebruik wel zout maar weinig. Ook als ik dat vergelijk met mijn moeder vroeger.quote:Op woensdag 4 december 2019 10:14 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Oh bah, zoveel zout is toch smerig?
Nou je het zegt jaquote:Op woensdag 4 december 2019 10:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, vinden jij en ik. Maar het is denk ik wel wat je gewend bent. Ik gebruik wel zout maar weinig. Ook als ik dat vergelijk met mijn moeder vroeger.
Nee, juist een lichtpunt in de koude tijden. Januari, februari en half maart zijn kut. Alle versieringen en lichtjes weg en de kou erger.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:53 schreef Blues het volgende:
Voor veel mensen is december gewoon een kutmaand.
quote:Op dinsdag 3 december 2019 23:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het oprecht kut om te horen dat er mensen zijn die eenzaam zijn met kerst en of oud en nieuw.
Wij zijn wel zo'n familie die altijd mensen uitnodigen waarvan we weten dat ze anders alleen zitten. Het zit dus altijd gezellig vol bij ons.
Zijn er geen initiatieven van mensen die hetzelfde hebben en misschien gelijke hobby's hebben ofzo? Maargoed dat is natuurlijk ook weer een hele stap om te zetten.
Vrienden vroegen al of we deze kerst mee willen gaan skiën in Canada. Willen wel.. Maar zolang wij onze ouders nog hebben en dan zeker met mijn kwakkelende moedertje blijf ik gewoon lekker thuis.
Oud en nieuw zijn we wel weg. Gewoon met 4 personen en onze hond in een huisje in de Ardennen hopelijk ver weg van alles wat knalt.
En alsjeblieft mensen ga dingen niet verdrinken. Je schiet er geen bal van op..
Mooi zeg Kaatje!quote:Op woensdag 4 december 2019 08:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge allen.
[ afbeelding ]
Beetje zout is geen probleem, da's juist wel lekker, maar als je alleen maar zout proeft vind ik het wel jammer. Dan proef je ook de kruiden niet en smaakt alles een beetje hetzelfde zout.quote:Op woensdag 4 december 2019 10:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mooi zeg Kaatje!
Ik ben trouwens een fan van zout. Al dat zout reduceren vind ik niks. Vind gezout/stevig gekruid eten altijd lekkerder dan niet gezout/gekruid.
Morgen Sinterklaas bij familie en ik heb gewoon een surprise met mijn 2 linker handenEen kliko gemaakt want pa wil plakcijfers voor daarop (hij wist niks te verzinnen, dit heeft m'n moeder verzonnen voor em).
Aan de andere kant, toen werd er in mijn beleving vaker vanaf rauwe ingrediënten gekookt, daar waar er nu vaak pakjes gebruikt worden die voor 400% uit zout bestaan....quote:Op woensdag 4 december 2019 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou je het zegt jaWij hadden vroegah zo'n Keulse pot in de kast staan met 1 of 2 kilo zout erin. En een grote houten pollepel. Tegenwoordig heb je zo'n strooibusje van 125 gram. Doe je ook een eeuw mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig staan tegenwoordig de %% op de verpakkingen.quote:Op woensdag 4 december 2019 10:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Aan de andere kant, toen werd er in mijn beleving vaker vanaf rauwe ingrediënten gekookt, daar waar er nu vaak pakjes gebruikt worden die voor 400% uit zout bestaan....
De ene uitgekookte maaltijd die ik had was best te doen. Heel klein beetje zout op de aardappeltjes gedaan, maar de dressing die bij de sla zat vond ik niet lekker, klein beetje geproefd en afgekeurd, maar of die nou zout was weet ik niet meer. De schnitzel vond ik wel zoutigquote:Op woensdag 4 december 2019 10:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gelukkig staan tegenwoordig de %% op de verpakkingen.
Ik let er wel op. En dan blijkt het suiker% dan wel zout% skyhigh te zijn.
Als je dat allemaal bij elkaar optelt.
De Tafeltje-dek-je maaltijden zijn / waren er om bekend.
Hoe zit het dan met de Uitgekookt- maaltijden?.
Overigens verliest de oudere mens een smaakbeleving en zal zout meer gebruiken.
( het zoutVAT bij de sch.ouwechies 😳, herkenbaar ja.)
Okquote:Op woensdag 4 december 2019 10:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Beetje zout is geen probleem, da's juist wel lekker, maar als je alleen maar zout proeft vind ik het wel jammer. Dan proef je ook de kruiden niet en smaakt alles een beetje hetzelfde zout.
quote:Op woensdag 4 december 2019 10:53 schreef AnneX het volgende:
Crea FFT![]()
@:Flash: ik was wel benieuwd en hou het bij wat zoutverbruik betreft.
Laat ik zeggen dat wij zoutarm eten.
In gebak zit wel een snuf zout om smaken te versterken ( zoals de prof koks zeggen)
In maaltijden en om smaak te geven / te verhogen zijn verse kruiden en peper.haha heel systeemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is ook natrium arm busje zo te zien.
En crea zal ik nooit worden. Ben echt megatrots. Maar normaal wint een kind van 3 met tekeningen maken van mij.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ja, zo denk ik er ook overquote:Op woensdag 4 december 2019 10:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Nee, juist een lichtpunt in de koude tijden. Januari, februari en half maart zijn kut. Alle versieringen en lichtjes weg en de kou erger.
Januari is altijd zo deprimerend helaas.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zo denk ik er ook overDecember voelt tenminste nog gezellig.
Ik heb een kerstboom gehaaldLichtjes
Je bent NWS aan het modden bedoel je?quote:Op woensdag 4 december 2019 11:32 schreef Lonaa het volgende:
OpruimenDingen weggooien
Schoonmaken
(
)
Ja, had hier ook gemoeten, want 30 november al jarenlang traditie voor kerstboom kopenquote:Op woensdag 4 december 2019 11:33 schreef Anthraxx het volgende:
Januari is altijd zo deprimerend helaas.
Kerstboom staat hier al sinds dit weekend
quote:Op woensdag 4 december 2019 11:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik zet dit jaar weer de boom op bij mijn oma. We hadden afgesproken 8 december, want ze wil na Sinterklaas. Belde ze me op 'Ja, kan het nog wat later, want anders ben ik er met Kerst wel weer klaar mee'
Sinds vorig jaar een kunstboom (groot, duur in een uitverkoop gekocht met 60% korting). De gemeente haalt echte bomen niet op hier en ik heb geen zin om na de kerst de boom in een auto 2 dorpen verder te brengen naar de gemeentewerf.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:40 schreef FranticDJ het volgende:
Hebben jullie echte of neppe bomen?
wij hebben 2 neppe bomen. 1tje gekocht voor ons kleine appartementje in Berlijn. In dit grote huis leek die wel heel erg klein, en een grotere gekocht. Het kleintje is de kinderboom, en de grote voor iedereen.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:40 schreef FranticDJ het volgende:
Hebben jullie echte of neppe bomen?
Herkenbaar.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Echte boom hier. Die toch wat breder lijkt te zijn dan bij het tuincentrum leek.
Ik let altijd goed op de hoogte, anders heb ik een enorm probleem met versieren van dat ding.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Hier ook altijd een echte van zeker 2m hoog
Da's een goed excuusquote:Op woensdag 4 december 2019 11:55 schreef FranticDJ het volgende:
Hier ook altijd een mepper. Allergieën dit dat
2 jaar een nepper gehad. Kon toen door een gebroken voet niet een echte uitzoeken. Heb 2 kersten boos naar dat (hele dure) ding zitten kijken. Snel weg ermee.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:53 schreef Isabeau het volgende:
Echte boom, langer dan ik ben. Ik vind nep zoiets....raars. Een kerstboom an sich is al een raar iets en dan zet je ook nog een plastic versie in je huis. Raar.
Die sla je eruit?quote:Op woensdag 4 december 2019 11:55 schreef FranticDJ het volgende:
Hier ook altijd een mepper. Allergieën dit dat
ach, dat valt, zeker met een Nordmann ook nog wel mee.quote:
Het is net als de hond/kat discussie. Love it or hate it.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
2 jaar een nepper gehad. Kon toen door een gebroken voet niet een echte uitzoeken. Heb 2 kersten boos naar dat (hele dure) ding zitten kijken. Snel weg ermee.
Dat speelt hier iets minderquote:Op woensdag 4 december 2019 11:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik let altijd goed op de hoogte, anders heb ik een enorm probleem met versieren van dat ding.
Meh. Iets stekeligs een beklede trap op- en vooral afslepen is niet mijn hobby.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
ach, dat valt, zeker met een Nordmann ook nog wel mee.
Tenzij je hoogpolig tapijt hebt
Kan moeilijk jou even bellen om de piek erop te zettenquote:
Plastic versie van een oud ritueel.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:57 schreef Kaatje1 het volgende:
2 jaar een nepper gehad. Kon toen door een gebroken voet niet een echte uitzoeken. Heb 2 kersten boos naar dat (hele dure) ding zitten kijken. Snel weg ermee.
trap af hoeft niet als je ramen hebtquote:Op woensdag 4 december 2019 11:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Meh. Iets stekeligs een beklede trap op- en vooral afslepen is niet mijn hobby.
Serieus?quote:Op woensdag 4 december 2019 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Een beetje zoals veel kerken nu van die nep kaarsen hebben. Wil je een kaarsje branden, moet je er geld in gooien en dan gaat er een elektrisch lampje in één van de vele 'kaarsjes' branden
ik heb net een Nordman naar boven getild en er stekelt helemaal niets?quote:Op woensdag 4 december 2019 11:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Meh. Iets stekeligs een beklede trap op- en vooral afslepen is niet mijn hobby.
ik heb nog wel een foto, even kijken of ik dat op Imgur krijg.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:03 schreef derLudolf het volgende:
Serieus?
Is me nog nooit opgevallen, niet dat ik veel in kerken kom ofzo trouwens.
Hoop ook dat het nog even duurt, want zou niet weten wie er binnenkort in een kerk zou gaan trouwen. Dus dat zou betekenen dat er iemand een houten pyjama aantrekt.
True, that. Maar toch: gedoe en op de lange termijn duurder dan 1 keer investeren in een goede nepperquote:Op woensdag 4 december 2019 12:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
trap af hoeft niet als je ramen hebt
Maar hier staat ie gewoon beneden. Kan zo door de schuifpui naar binnen dus ook geen naalden door het hele huis als je een kozijn raakt.
We hebben de boom al gekocht, ligt onder het afdak van de blokhut dus hij is ook mooi droog als ie naar binnen gaat.
Zie boven.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ik heb net een Nordman naar boven getild en er stekelt helemaal niets?
En dat vind ik dan wel weer ergquote:Op woensdag 4 december 2019 11:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Plastic versie van een oud ritueel.
Een beetje zoals veel kerken nu van die nep kaarsen hebben. Wil je een kaarsje branden, moet je er geld in gooien en dan gaat er een elektrisch lampje in één van de vele 'kaarsjes' branden
Zoiets dus:quote:Op woensdag 4 december 2019 12:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
En dat vind ik dan wel weer erg
Gelukkig nog nooit live gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |