abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190252344
Eten bij Bombay Spice in Hengelo op 1 februari 2020:

* Lonaa,
* PdeHoog +1
* Fles
* Z80
* Kaatje
* minilot,
* Lucky_Strike/J
* Candaasje (ovb)
* Borisz (ovb)
* Uhmmpie
* Anthraxx
* DerLudolf
* mascara-klodder (ovb)
* Tele6 (klein ovb)
* Fietsie (zww)
* Zilverberk (ovb)
Volgens Kaatje ook Sunny als ze kan/zin heeft :+

Sta je er niet bij, even melden bij TS of een blauwe.
pi_190252354
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:10 schreef FranticDJ het volgende:
Wat zouden jullie graag zien in een bank waarin je schoenen opbergt voor in de hal van een woning?
Goed schoon te maken. Ik kan makkelijk onder mijn schoenenrek door stofzuigen en dat is erg handig :)
pi_190252359
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:10 schreef FranticDJ het volgende:
Wat zouden jullie graag zien in een bank waarin je schoenen opbergt voor in de hal van een woning?
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Krijgt het een dubbele laag? Dat je schoenen boven elkaar kan zetten? Dan iets waardoor hakken niet zo snel omvallen dat is echt een ramp mrt mijn schoen rek.
Zit te denken aan verstelbare planken, dan wel een boord in het midden. Dus twee lagen :Y
pi_190252365
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Goed schoon te maken. Ik kan makkelijk onder mijn schoenenrek door stofzuigen en dat is erg handig :)
Yes, komt sowieso 10-15 cm vrij van de grond. Kan de robot er onder :7

Dicht of open? (Deuren of lades?)
pi_190252369
Stamppot boerenkool met spekjes en rookworst :9
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 3 december 2019 @ 18:15:36 #6
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190252372
Ik heb deze, werkt ook voor hakken voor zover ik hakken heb.

Laarzen en bergschoenen gaan er liggend in, plek zat.
pi_190252373
En ik weet niet of jullie bergschoenen hebben ofzo.. Maar dat last vaak niet lekker in normale schoenen rekken...

Ja ik heb echt altijd ruzie met onze schoenen rekken :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190252392
Vandaar dat ik dacht aan verstelbare planken ofzo :+

Ik wil dus een bank ervan maken, zodat je er op kan zitten om je schoenen aan te trekken :7

(ik heb namelijk ook rig boots en hoge wandelschoenen)
pi_190252404
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:16 schreef FranticDJ het volgende:
Vandaar dat ik dacht aan verstelbare planken ofzo :+

Ik wil dus een bank ervan maken, zodat je er op kan zitten om je schoenen aan te trekken :7
Ontzettend handig idd als je daar toch de ruimte voor hebt :Y
pi_190252408
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:15 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Yes, komt sowieso 10-15 cm vrij van de grond. Kan de robot er onder :7

Dicht of open? (Deuren of lades?)
Ik denk dat ik hem open zou laten, want dan kun je er makkelijker bij als je bovenop de bank zit. Anders zitten je benen in de weg als je een lade/deurtje open wilt maken ;)
  dinsdag 3 december 2019 @ 18:18:12 #11
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190252419
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:17 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik hem open zou laten, want dan kun je er makkelijker bij als je bovenop de bank zit. Anders zitten je benen in de weg als je een lade/deurtje open wilt maken ;)
Plus dat natgeregende schoenen dan beter drogen.
pi_190252437
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:18 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Hmm ja goeie, nog niet direct bij nagedacht.
pi_190252456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:18 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

ik denk dat dat ook een reden kan zijn om geen dichte planken te nemen maar iets waar meer lucht langs kan
pi_190252548
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

ik denk dat dat ook een reden kan zijn om geen dichte planken te nemen maar iets waar meer lucht langs kan
Vroeger had je dan dan van die siergaten aan de zijkant.
pi_190252573
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:24 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Vroeger had je dan dan van die siergaten aan de zijkant.
Mijn schoenenrek heeft roosters ipv planken :)

Ja ja, ik heb een eigen schoenenrek! Wat een rijkdom! Wat een volwassenheid!
pi_190252654
Wel dicht aan de achterkant zodat je de muur niet vies maakt met je schoenen.
Spoilers!
pi_190252659
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mijn schoenenrek heeft roosters ipv planken :)

Ja ja, ik heb een eigen schoenenrek! Wat een rijkdom! Wat een volwassenheid!
O+
Spoilers!
pi_190252673
@Lucky_Strike hoe gaat met de migraine?

Hier komt ze weer op. Verdorie.
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_190252691
Vanavond trouwens geen “uitgekookt” verslag. Zit nog vol van de kruisbessen vlaai en de lunch vanmiddag, dus heb een shake en een een kop bouillon genomen. Zo naar naailes
We have far more in common than that which devides us..
pi_190252706
Straks komen ze als het goed is mijn nieuwe tas bezorgen. O+ Als een klein kind zo blij. O+
  dinsdag 3 december 2019 @ 18:35:31 #21
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190252713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:34 schreef Myraela het volgende:
Straks komen ze als het goed is mijn nieuwe tas bezorgen. O+ Als een klein kind zo blij. O+
Oeh wat voor tas? :9
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190252738
Ik had vanavond ook geen Uitgekookt, wel een kant en klaar maaltijd. Qua smaak best prima, maar ik vond het wel een kleine portie. Maar dat vind ik juist wel fijn. Als ik alleen eet en zelf kook, kook en eet ik juist altijd veel te veel. :')

pi_190252756
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:35 schreef Muck het volgende:
Oeh wat voor tas? :9
Dit schatje. O+ Zie dat die nu uitverkocht is. Ben ik net op tijd geweest, kon al nergens deze in het zwart vinden. :D

https://vanbeeklederwaren(...)et-729577-zwart.html
pi_190252779
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:36 schreef Myraela het volgende:
Ik had vanavond ook geen Uitgekookt, wel een kant en klaar maaltijd. Qua smaak best prima, maar ik vond het wel een kleine portie. Maar dat vind ik juist wel fijn. Als ik alleen eet en zelf kook, kook en eet ik juist altijd veel te veel. :')

[ afbeelding ]
Die kreeg ik laatst van mijn zus. 3 kleine stukjes kip zat erin
pi_190252793
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:40 schreef Kaatje1 het volgende:
De kip vond ik nog wel een prima hoeveelheid, eigenlijk. Vooral erg weinig groenten.
pi_190252861
Wij vanavond

Gehakt schnitzel, gebakken toscaanse aardappel partjes en ik spruitjes en hij rode bietjes.
pi_190252940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Weinig :D Ik vind er altijd voldoende kip in zitten.

Ik houd ook wel van de roerbak voor luie of juist drukke dagen.
Koop hem nooit voor de volle prijs, altijd in de aanbieding dus soms grijp ik mis in mijn vriezer.

In het kader van vriezer leeg eten: AH heeft B&J weer in de aanbieding o|O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190252955
Ik had beenham, gebakken aardappel en (diepvries) erwtjes en worteltjes.

Na drie dagen beenham is hij nu op. Werd tijd ook, de komende twee dagen eet ik niet thuis.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190252978
We staan op de wachtlijst voor nieuwe schoonmaakstudenthulp. Weet niet meer wie t vroeg :@
pi_190253060
Zoete aardappelfrietjes :9 met kip chimichurri
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 19:00:28 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190253069
Ik had aardappels uit de oven, spitskool en een schnitzel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190253093
Ik had wel drie crackers! *O*
Nu weer terug in bed :')
pi_190253117
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:01 schreef Tele6 het volgende:
Ik had wel drie crackers! *O*
Nu weer terug in bed :')
Aw ;( Beterschap.
pi_190253167
Jullie eten klinkt allemaal best wel lekker: dat is een flinke vooruitgang want vanochtend werd ik al onpasselijk van het idee van eten :')
Ik heb nog een portie van de boerenkoolstoof die ik gisteravond had staan, maar ik weet nog niet of ik het aandurf om die morgen te eten. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarvan ziek geworden ben (praktisch alleen diepvries- en blikingrediënten, dat kan niet mis zijn) maar toch :X
  dinsdag 3 december 2019 @ 19:04:02 #35
112545 Muck
pi_190253169
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit schatje. O+ Zie dat die nu uitverkocht is. Ben ik net op tijd geweest, kon al nergens deze in het zwart vinden. :D

Nice!
Niet zo'n lelijke laptoptas _O_
pi_190253210
Ja, hij is echt gaaf.

Al twijfel ik nu of die wel vanavond komt. Stond er bij het bestellen wel, maar nu staat mijn bestelling nog in verwerking en ik heb ook nog geen track en trace. ;( Nu twijfel ik of ik tóch wacht op een eventuele bezorger of ga slapen. Ik ben zo moe.
pi_190253293
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:03 schreef Tele6 het volgende:
Jullie eten klinkt allemaal best wel lekker: dat is een flinke vooruitgang want vanochtend werd ik al onpasselijk van het idee van eten :')
Ik heb nog een portie van de boerenkoolstoof die ik gisteravond had staan, maar ik weet nog niet of ik het aandurf om die morgen te eten. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarvan ziek geworden ben (praktisch alleen diepvries- en blikingrediënten, dat kan niet mis zijn) maar toch :X
Ha, oplossing: ik stop het in de vriezer en beslis later wel *O*
pi_190253313
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:05 schreef Myraela het volgende:
Ja, hij is echt gaaf.

Al twijfel ik nu of die wel vanavond komt. Stond er bij het bestellen wel, maar nu staat mijn bestelling nog in verwerking en ik heb ook nog geen track en trace. ;( Nu twijfel ik of ik tóch wacht op een eventuele bezorger of ga slapen. Ik ben zo moe.
Dan zou ik gaan slapen :*
(En hopen dat je wakker wordt van de deurbel :P )
pi_190253364
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:05 schreef Myraela het volgende:
Ja, hij is echt gaaf.

Ik denk dat hij vanavond niet meer komt :* Wel super leuke tas voor een laptop :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190253504
Ik denk het ook niet. ;( Dan kruip ik inderdaad maar mijn bed in. Trusten mensen!
pi_190253539
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:18 schreef Myraela het volgende:
Ik denk het ook niet. ;( Dan kruip ik inderdaad maar mijn bed in. Trusten mensen!
Slaap lekker, lieve Myra :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190253691
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat hij vanavond niet meer komt :* Wel super leuke tas voor een laptop :Y
EN DUUUUR jezus :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190253745
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN DUUUUR jezus :o
Dit was ook wat ik dacht ja :@
pi_190254003
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wow das geen goedkope tas.
Wel mooi voor een laptoptas.
  dinsdag 3 december 2019 @ 19:43:33 #45
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190254016
Ik wilde iets simpels koken, maar meneer Berk was mij voor. Zuurkoolstamp met gekonfijte eendenbout. :9
Toe Griekse pudding van druivensap, ook al zo lekker.

De stoofperen staan op het vuur, effies garen en dan in potten. ^O^
pi_190254137
Geen goedkope tas, nee. Maar ik zocht al heel lang en kon gewoon niets vinden wat ik wel echt mooi vond, maar ook nog groot genoeg en praktisch was. Deze had mijn vriend een hele poos terug voor me uitgezocht, maar toen vond ik hem te duur en mocht hij hem niet kopen van me. Maar toen ik dit weekend weer ging zoeken, was het weer de enige tas die ik mooi vond. Hij was overigens wel nog in de aanbieding dit weekend.

Waarom heb ik eigenlijk het gevoel dat ik dit moet verdedigen. :') Ik heb gewoon iets moois voor mezelf gekocht.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 december 2019 @ 19:49:31 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190254140
Avond :W

Laat thuis. Verder wortels, bleekselderij en sperzieboontjes in de pan gegooid. Stuk komkommer erbij en klaar. :s) . Even geen sport. Morgen weer.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_190254143
Welterusten :W
  dinsdag 3 december 2019 @ 19:50:41 #49
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190254171
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:49 schreef Myraela het volgende:
Geen goedkope tas, nee. Maar ik zocht al heel lang en kon gewoon niets vinden wat ik wel echt mooi vond, maar ook nog groot genoeg en praktisch was. Deze had mijn vriend een hele poos terug voor me uitgezocht, maar toen vond ik hem te duur en mocht hij hem niet kopen van me. Maar toen ik dit weekend weer ging zoeken, was het weer de enige tas die ik mooi vond. Hij was overigens wel nog in de aanbieding dit weekend.

Waarom heb ik eigenlijk het gevoel dat ik dit moet verdedigen. :') Ik heb gewoon iets moois voor mezelf gekocht.
Ik wens je veel plezier van de tas. ^O^ Hoop dat ie lang zo mooi blijft.
pi_190254194
Zometeen naar Knives Out in de bios, kijk er al zo lang naar uit dat het alleen maar kan tegen vallen :')
pi_190254205
quote:

Geen verdediging nodig hoor :) hoop dat je er lang plezier van hebt.
pi_190254216
quote:

Jezelf verantwoorden is idd nonsens :D Maar ik snap wel dat je wilt dat anderen het snappen. Of zo 8-) Ik vind altijd dat duur maar relatief is. Als je iets mooi vindt, het graag wilt en je het je kunt veroorloven dan gewoon doen.
pi_190254240
quote:

Je hoeft het van mij niet te verdedigen hoor :D :*
pi_190254260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jezelf verantwoorden is idd nonsens :D Maar ik snap wel dat je wilt dat anderen het snappen. Of zo 8-) Ik vind altijd dat duur maar relatief is. Als je iets mooi vindt, het graag wilt en je het je kunt veroorloven dan gewoon doen.
Ja dit hoor. :Y
pi_190254333
quote:

Oh zo was het helemaal niet bedoeld ook hoor :) Ik snap het heel goed als je weloverwogen iets heel erg gaafs voor jezelf koopt :Y Doe ik zo vaak, alleen dan niet zo weloverwogen misschien :')
pi_190254402
Ik heb een werktas van hetzelfde merk. Bevalt goed, maar dat mag ook wel voor dat geld. Ik vind een fijne tas best wat geld waard maar had 'm denk ik niet zelf gekocht. Nu kreeg ik hem cadeau voor mijn afstuderen van mijn ouders O+
freedom is just another word for nothing left to lose
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 20:02:13 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190254405
Nomz, de kerk weer sponsoren. Die zijn alweer begonnen met het bakken kan kniepertjes. Zo'n 30.000 stuks bakken ze in vijf weken tijd.
pi_190254434
Voelde het ook niet echt aanvallend, maar ben het tegenover mezelf ook aan het verantwoorden. Vind het altijd lastig om zulke dingen voor mezelf te kopen.

Ik koop normaal alles zo goedkoop mogelijk.
pi_190254456
Overigens net beneden moeite mijn ogen open te houden. Nu in bed klaarwakker. 😒
pi_190254463
Net lekker zingend in de keuken staan koken met mijn nieuwe koptelefoon O+
Heel fijn dat mijn fitbitalarm trilt als het afloopt, want anders hoorde ik 0 kookwekkers :+

Ook iets waar ik nu enorm van geniet, maar vanwege de kosten nooit voor mezelf had gekocht :7
Dus fijn als je dat gewoon soms wel doet, iets moois/nuttigs waar je van geniet voor jezelf kopen, Myr ;)
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 20:06:36 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190254505
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:03 schreef Myraela het volgende:
Voelde het ook niet echt aanvallend, maar ben het tegenover mezelf ook aan het verantwoorden. Vind het altijd lastig om zulke dingen voor mezelf te kopen.

Als je kwalitatief goed spul is, mooi leder en degelijk gefabriceerd, vind ik het nog meevallen.
pi_190254601
Kun je weer jaren mee vooruit ^O^
pi_190254630
quote:

Als je telkens weer bij die ene tas uitkomt dan is dat DE tas en voldoet niks anders meer. En zou het een doodzonde zijn als je hem jezelf niet gunt.
  dinsdag 3 december 2019 @ 20:13:04 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190254638
Mooie tas! :)

Ik kocht "voor mijn opleiding" (goede smoes, niet?) ook een mooie volledig leren tas. Sleep er dagelijks met plezier mee.

Nu surprise afmaken, en beginnen aan nog een -extra- surprise.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 3 december 2019 @ 20:15:01 #65
112545 Muck
pi_190254681
Als het kan en je vindt hem mooi, moet je jezelf gewoon af en toe eens verwennen hoor! Daar hoef je je echt niet voor te verantwoorden, vind ik.
Het is een mooie, degelijke tas en je gaat er denk ik veel plezier van hebben ^O^
pi_190254813
Weet je.. Een voorbeeldje he.. Of eigenlijk twee.

Ik kocht vroeger veel handtassen en altijd goedkoop. Waren ook altijd zo aan gort. Nu koop ik niet zo vaak handtassen meer maar wel van goede kwaliteit. De oudste heb ik ondertussen alweer een jaar of 5. Nog niks aan te zien.

Tweede ding.. Ik kocht altijd goedkope reiskoffers. Altijd ellende kapotte ritsen, scheuren.. Nou ja ellende dus een keer geïnvesteerd in een goede Samsonite set. En die blijven goed.
pi_190254898
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ik kocht vroeger veel handtassen en altijd goedkoop. Waren ook altijd zo aan gort. Nu koop ik niet zo vaak handtassen meer maar wel van goede kwaliteit. De oudste heb ik ondertussen alweer een jaar of 5. Nog niks aan te zien.

Tweede ding.. Ik kocht altijd goedkope reiskoffers. Altijd ellende kapotte ritsen, scheuren.. Nou ja ellende dus een keer geïnvesteerd in een goede Samsonite set. En die blijven goed.
Beter voor het milieu ook ditdat.

Ik ben zelf ook wel fan van goede dingen. En die zijn vaak prijzig. Tenzij je tweedehands geluk hebt. :Y
pi_190254924
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh zo was het helemaal niet bedoeld ook hoor :) Ik snap het heel goed als je weloverwogen iets heel erg gaafs voor jezelf koopt :Y Doe ik zo vaak, alleen dan niet zo weloverwogen misschien :')
Had je Samsonite al?
pi_190254946
quote:

Ik slaag er bij zulke dingen meestal wel in om even mijn ogen te sluiten voor het bedrag :X :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190254948
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Had je Samsonite al?
ja allang :P
pi_190254968
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:26 schreef Lonaa het volgende:

Beter voor het milieu ook ditdat.

Ik ben zelf ook wel fan van goede dingen. En die zijn vaak prijzig. Tenzij je tweedehands geluk hebt. :Y
Ja, veel beter dan goedkope zooi wat je steeds weer moet vervangen :Y
pi_190255004
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y

Wij hadden bijv. geluk met onze boekenkast. Daar hebben we net zoveel voor betaald als Myr voor d'r tas (vond ik veel geld, op een budget van 2000 om te verhuizen :') ) maar nieuw had dat ding 3k gekost ofzo. :Y En it is pretty O+
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 20:33:10 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190255059
quote:

Met schoenen hetzelfde. Heb altijd Floris van Bommel, als je ze goed onderhoud en niet dag na dag dezelfde aan trekt, gaan ze erg lang mee.

Geen idee hoe ze in verhouding tot Samsonite staan hoor, maar qua koffers heb ik dan weer geen goede verhalen gehoord van Suitsuit. Die zouden ook niet goedkoop zijn.
pi_190255116
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Helemaal eens.
Ik wilde al 2 jaar die docs en toch maar goedkope neppert gekocht die nu na een paar maanden echt kapot zijn. Nu heb ik echte en weet ik dat ik daar gewoon een paar jaar mee doe. Net als met mijn nikes en allstars, duurder maar schoenen van topkwaliteit.
pi_190255125
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:35 schreef Blues het volgende:

[..]

Helemaal eens.
Ik wilde al 2 jaar die docs en toch maar goedkope neppert gekocht die nu na een paar maanden echt kapot zijn. Nu heb ik echte en weet ik dat ik daar gewoon een paar jaar mee doe. Net als met mijn nikes en allstars, duurder maar schoenen van topkwaliteit.
Ik loop te veel km's om echt lang met mn allstars te doen ;(
pi_190255133
heb een samsonite koffer en een eastpak tas. Beiden gaan nu bijna 10 jaar zeevaart mee en hebben vanalles meegemaakt aan gekkigheid. nog geen centje pijn.

Al neem ik de samsonite wel wat minder vaak mee de laatste tijd. Ga meestal wat korter weg en het blijft een enorm hok om kwijt te kunnen. (82 liter)
  dinsdag 3 december 2019 @ 20:43:04 #77
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190255280
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:13 schreef fietsie het volgende:
Mooie tas! :)

Ik kocht "voor mijn opleiding" (goede smoes, niet?) ook een mooie volledig leren tas. Sleep er dagelijks met plezier mee.

Nu surprise afmaken, en beginnen aan nog een -extra- surprise.
Miniberk zag vandaag de surprise die hij donderdag mag uitpakken. Dik teleurgesteld, want hardstikke klein (formaat babyschoenendoos wees hij aan).
Hijzelf liep te zeulen met een surprise die tot zijn schouder komt.

Ik overweeg nu een extra surprise voor hem te maken, ter compensatie. Wel eerst afwachten of dat kleine ding niet stiekem toch heel tof is, natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zilverberk op 03-12-2019 21:08:57 ]
pi_190255303
Kreeg overigens nog een mailtje van de meubelboer of ik zeker weten niet akkoord ging om voor wel 89 euro mijn stoelen thuis geleverd te krijgen. Ja dat weet ik zeker, ik ga er wel met twee auto's om :+ En dat kost me dan 10 euro aan brandstof :7

Goed ze hebben heel goed werk geleverd met m'n bank e.d. alles netjes afgedekt waar ze met karretjes gereden hebben. Al 't verpakkingsmateriaal meegenomen en de woonkamer gestofzuigd na afloop.

Maar voor 6 stoelen waarbij geen 'lastig' in elkaar zet werk komt kijken is me dat een beetje té gortig.
pi_190255326
Waar ik eigenlijk ook eens meer aan uit moet geven is een zonnebril. Ik draag van die 1,50 euro brilletjes van de Primark terwijl ik juist gevoelig ben voor licht.

Maar ze lijken me zo kwetsbaar en ik ben zo onhandig.
pi_190255367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:43 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Miniberk zag vandaag de surprise die hij donderdag mag uitpakken. Dik teleugesteld, want hardstikke klein (formaat babyschoenendoos wees hij aan).

Ik overweeg nu een extra surprise voor hem te maken, ter compensatie. Wel eerst afwachten of dat kleine ding niet stiekem toch heel tof is, natuurlijk.
Formaat zegt niets.
pi_190255379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:43 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Miniberk zag vandaag de surprise die hij donderdag mag uitpakken. Dik teleugesteld, want hardstikke klein (formaat babyschoenendoos wees hij aan).

Grote doos halen en daar de kleine surprise inzetten :+
pi_190255384
Ik heb ooit echt een stomme surprise gekregen. Ik hield van paarden, dus iemand kwam met een doos stront (volgens mij van ontbijtkoek ofzo).
pi_190255397
Ben een kerst playlist aan het maken. Deze moet er ook maar bij _O-

Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 20:58:07 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190255554
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:45 schreef Myraela het volgende:
Waar ik eigenlijk ook eens meer aan uit moet geven is een zonnebril. Ik draag van die 1,50 euro brilletjes van de Primark terwijl ik juist gevoelig ben voor licht.

Sommige mensen hebben zonnebrillen als mode item. Ik niet, vond dat altijd maar populair gedoe. Maar sinds ik zelf een auto heb en veel rij heb ik er wel een. Een van ¤250 ofzo, maar dat is wel een verademing hoor bij het rijden. Eigenlijk blijft ie ook altijd in de auto
pi_190255568
He fles: just in case :D
pi_190255604
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:58 schreef Lonaa het volgende:
He fles: just in case :D
Dank je ;) had hem inderdaad al, maar gewoon, voor het geval dat :+
pi_190255611
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dank je ;) had hem inderdaad al, maar gewoon, voor het geval dat :+
Oh. ;(
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:09:25 #88
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190255788
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:48 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Grote doos halen en daar de kleine surprise inzetten :+
Het staat op school.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Formaat zegt niets.
Dat is waar. Hoe overtuig ik een kind ervan?
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:11:03 #89
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190255811
quote:

Ik heb een zonnebril van de V&D, dat doe je mij niet na. 8-)
pi_190255824
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:11 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik heb een zonnebril van de V&D, dat doe je mij niet na. 8-)
https://www.vd.nl/zoeken/?search-button=&q=zonnebril&lang=nl_NL
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:13:20 #91
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190255861
quote:
:o :o :o

Cool! Ik wist niet dat dit bestond. :D
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:13:46 #92
63722 z80
I fink you freaky
pi_190255874
quote:

Ik reis al jaren met goedkope tassen. Sporttas en rugtas. Maar scheuren en kapotte ritsen heb ik nog niet mee gemaakt. Wel de nodige strepen en vlekken na een rondje bagageruim.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:14:23 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190255883
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:47 schreef Myraela het volgende:

Formaat zegt niets.
Dat zeggen alle vrouwen, maar intussen... 8-)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190255935
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:13 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik reis al jaren met goedkope tassen. Sporttas en rugtas. Maar scheuren en kapotte ritsen heb ik nog niet mee gemaakt. Wel de nodige strepen en vlekken na een rondje bagageruim.
Wees maar blij.

Laatste keer was ik blij dat ik zo'n extra band om mijn koffer had zitten :{
pi_190255947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wees maar blij.

Vaak zat 'juweeltjes' de band af zien komen _O-
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:18:55 #96
63722 z80
I fink you freaky
pi_190255977
voor mezelf een klaas cadeautje gekocht. 2 flesjes maar.
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:19:58 #97
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190255989
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:18 schreef z80 het volgende:
[ afbeelding ]
:9
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:20:04 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_190255993
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wees maar blij.

Voordeel van een flexibele tas is dat er zonder brokken mee gegooid kan worden. Iets zwaars dat er op valt? Geen probleem. Enkel met inpakken hier rekening mee houden.
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:21:40 #99
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190256026
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:18 schreef z80 het volgende:
[ afbeelding ]
Die 25jarige. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:25:07 #100
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190256094
quote:

Myr. Waarom heb jij er de behoefte aan om alles goedkoop te kopen dan ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:26:07 #101
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190256122
Hier een luxepaardje met dito spullen.. :+
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 21:26:12 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190256126
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Da's niets voor jouw, smeerlap :P
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:26:25 #103
63722 z80
I fink you freaky
pi_190256130
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Voor een schokkend bedrag van 45 Euro kon ik deze niet laten liggen.
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:26:46 #104
63722 z80
I fink you freaky
pi_190256140
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Da's niets voor jouw, smeerlap :P
Jij gaat voor de 16 jarige?
pi_190256145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:20 schreef z80 het volgende:

[..]

Voordeel van een flexibele tas is dat er zonder brokken mee gegooid kan worden. Iets zwaars dat er op valt? Geen probleem. Enkel met inpakken hier rekening mee houden.
Mijn hardshell koffer wordt daar ook niet boos van. En daarin kan ik zonder opletten breekbare zaken doen (natuurlijk wel een bumper maken van kleding of zo).
Zelf tot twee keer toe een gescheurde backpack teruggekregen. Vooral vervelend als het een tussentijdse vlucht betreft, want plakband doet het dan ook niet echt.

Nu heb ik een mooi setje van drie hardshell koffers (klein, groter, grooootst) met een lekker opvallende print. O+ Goedkoop gekocht via Groupon, elke koffer inmiddels een paar keer gebruikt en ze zien nog uit als nieuw.
pi_190256149
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:26 schreef z80 het volgende:

[..]

Voor een schokkend bedrag van 45 Euro kon ik deze niet laten liggen.
Valt mee :Y
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:27:54 #107
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190256162
Ik probeer zo min mogelijk te kopen. Veel heb ik al :') of heb je toch eigenlijk niet zo hard nodig.

Al heb ik net afgelopen week echt ontzaglijk veel gekocht wegens de sint. :')
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:29:06 #108
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190256181
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mijn hardshell koffer wordt daar ook niet boos van. En daarin kan ik zonder opletten breekbare zaken doen (natuurlijk wel een bumper maken van kleding of zo).
Zelf tot twee keer toe een gescheurde backpack teruggekregen. Vooral vervelend als het een tussentijdse vlucht betreft, want plakband doet het dan ook niet echt.

Nu heb ik een mooi setje van drie hardshell koffers (klein, groter, grooootst) met een lekker opvallende print. O+ Goedkoop gekocht via Groupon, elke koffer inmiddels een paar keer gebruikt en ze zien nog uit als nieuw.
Ik heb een zak voor mijn grooote backpak (trekkersrugzak), dan scheurt er (tot nu toe) niks.
pi_190256231
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:17 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Vaak zat 'juweeltjes' de band af zien komen _O-
Ja precies en met de frequentie dat wij vliegen gewoon niet handig :')

Ik heb ook geen ritsen meer op mijn koffers trouwens. Maar gewoon van die clips.
pi_190256261
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:29 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik heb een zak voor mijn grooote backpak (trekkersrugzak), dan scheurt er (tot nu toe) niks.
Die heb ik daarna ook gekocht en dat helpt. En voor bepaalde vakanties is een backpack uiteraard handiger dan een koffer. Ben er regelmatig erg blij mee geweest.
Maar die vakanties schijn ik de laatste jaren niet meer te boeken, mijn backpack ging zo rond zijn 20e verjaardag desintegreren (plastic binnenkant liet los dus spullen vol zwarte schilfers ;( ) en die is dus naar het stort gegaan.
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:33:36 #111
63722 z80
I fink you freaky
pi_190256282
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:29 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Om de rugzak. Wat een trekkersrugzak met een heleboel bandjes is. Gaat een soort spanband voordat ik deze afgeef. Gaat tot nu toe gelukkig goed.
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:38:04 #112
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190256342
*O* Nog een suprise aan het bouwen :P

De 1e is af en ik maak nu een bonus.

Straks even testen of hij nog in de auto past.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 21:38:19 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190256345
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:26 schreef z80 het volgende:

[..]

Jij gaat voor de 16 jarige?
In heel wat culturen een prima leeftijd om al tenminste twee kinderen gebaard te hebben :P
pi_190256349
Ik heb voor mijn backpack ook een reiszak. Gebruik het ding niet zo heel vaak alleen voor scouting.
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:38:37 #115
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190256351
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Die heb ik daarna ook gekocht en dat helpt. En voor bepaalde vakanties is een backpack uiteraard handiger dan een koffer. Ben er regelmatig erg blij mee geweest.
Maar die vakanties schijn ik de laatste jaren niet meer te boeken, mijn backpack ging zo rond zijn 20e verjaardag desintegreren (plastic binnenkant liet los dus spullen vol zwarte schilfers ;( ) en die is dus naar het stort gegaan.
De mijn begint ook in het schilferstadium te komen. Maar ja, met een kind erbij grijpen we meestal naar de rolkoffers.
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:39:11 #116
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190256363
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:38 schreef fietsie het volgende:

Pics?
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:41:24 #117
63722 z80
I fink you freaky
pi_190256400
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb voor mijn backpack ook een reiszak. Gebruik het ding niet zo heel vaak alleen voor scouting.
Voor een tas van 25 euro van de Aldi is me dat niet waard. Tas gaat inmiddels 10 jaar mee.
Als ik ooit een keer een dure tas koop zal ik het overwegen.
pi_190256428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:41 schreef z80 het volgende:

[..]

Voor een tas van 25 euro van de Aldi is me dat niet waard. Tas gaat inmiddels 10 jaar mee.
Als ik ooit een keer een dure tas koop zal ik het overwegen.
Dat zal schelen ja. Ik heb een Deuter. Doe er al wel weer een jaar of 10 mee. Had daarvoor ook een Deuter die had ik al toen ik zelf nog scout of sherpa was ofzo. Dus ze gaan wel lang mee.
pi_190256505
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:38 schreef fietsie het volgende:

Bij mij moet mijn achterbank plat :') :P

Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:49:24 #120
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190256542
Cool, Tally!
pi_190256566
Ik ben er ook best blij mee :D
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:51:49 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190256581
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:47 schreef Tally het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit gaat wel ver :o
pi_190256588
Oh hemel wat een werk knap hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 03-12-2019 22:00:27 ]
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:56:23 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190256668
Als ik me in zoiets ga mengen dan stop ik er 2 zo niet 3 maanden full auti perfectionism in. Ik denk dat dat voor niemand goed is :@
pi_190256681
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zo wat superleuk zeg ^O^
pi_190256719
We vonden het leuk om samen te maken. Er zit aardig wat tijd in. Hadden al veel pret om hem te bedenken. Begonnen makkelijk met een box met een X er op. Jongen houdt van gamen. Tot we zoiets bedachten. Iets waar mijn dochter zelf gek van is (al sinds heel jong) een arcade kast :D

En hij komt goed terecht O+
pi_190256732
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik me in zoiets ga mengen dan stop ik er 2 zo niet 3 maanden full auti perfectionism in. Ik denk dat dat voor niemand goed is :@
We hadden maar een week he :P
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:00:25 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190256747
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:59 schreef Tally het volgende:

[..]

We hadden maar een week he :P
Misschien maar beter ook :Y
pi_190256784
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien maar beter ook :Y
Ja we zaten ons gek te maken met lampjes er in. Waren al aan het bedenken waar ze moesten komen en zo. Maar daar hebben we niet eens de tijd voor. Iets voor volgend jaar :P
pi_190256794
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:33 schreef Pinnenmutske het volgende:
@:lucky_strike hoe gaat met de migraine?

Hier komt ze weer op. Verdorie.
Stukken beter :) Ik heb nu nog ongeveer en dag per week migraine. Het is minder erg, 1 pil is genoeg. En ik kan het met Cefaly vaak een paar dagen uitstellen tot het me het minst slecht uitkomt.
Spoilers!
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:08:34 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190256897
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:02 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja we zaten ons gek te maken met lampjes er in. Waren al aan het bedenken waar ze moesten komen en zo. Maar daar hebben we niet eens de tijd voor. Iets voor volgend jaar :P
Het is maar goed dat ik geen familie- of vriendenkring heb om zoiets mee te doen. Ik zou echt Sheldon-level hard gaan en dan echt raar staan te kijken als mensen dat overdreven vinden.

Dusjah, 5 december is een avond voor HEEL vroeg naar bed of HEEL veel drinken. Vorig jaar ging het mis :X
pi_190256928
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is maar goed dat ik geen familie- of vriendenkring heb om zoiets mee te doen. Ik zou echt Sheldon-level hard gaan en dan echt raar staan te kijken als mensen dat overdreven vinden.

Dusjah, 5 december is een avond voor HEEL vroeg naar bed of HEEL veel drinken. Vorig jaar ging het mis :X
Vind je zo'n dag zo heftig joh? Lastig.
Spoilers!
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:10:57 #133
63722 z80
I fink you freaky
pi_190256942
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heel veel drinken en vroeg naar bed of laat naar bed en weinig drinken?
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:11:29 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190256957
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nouja minstens 85 % van mijn avonden bestaan uit Internet. En als op zo'n avond iedereen met een gezinsleven afwezig is, figure it out. Het ligt wel op de loer ja.
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:12:18 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190256976
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:10 schreef z80 het volgende:

[..]

Heel veel drinken en vroeg naar bed of laat naar bed en weinig drinken?
nee het is of-of :')

Kijk er niet raar van op als ik donderdag om half negen weg ben. Dat is goed O+
pi_190256985
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wow!
pi_190257000
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nouja minstens 85 % van mijn avonden bestaan uit Internet. En als op zo'n avond iedereen met een gezinsleven afwezig is, figure it out. Het ligt wel op de loer ja.
Mijn oudste kan ook slecht tegen dingen zoals de feestdagen. Zit ook het liefst thuis. En als ze met een vriendinnetje speelt dan het liefst bij ons thuis.

Ik heb van de week een traan gelaten toen ze me vroeg of ze buiten mocht spelen en een vriendinnetje mocht ophalen :@
pi_190257055
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nee het is of-of :')

Kijk er niet raar van op als ik donderdag om half negen weg ben. Dat is goed O+
Ach toch, Flesjen :*
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:17:00 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190257066
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hij is echt gaaf geworden :)
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:17:54 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257082
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik er tegenop zie of zo hoor, dat totaal niet, somehow :D Ik hoef de deur niet uit, heb genoeg kruidnoten en speculaas in huis, dus ik zit het wel uit *O*

Ik zie veel meer op tegen IRL feestjes waar ik heen moet. Zoals vorige maand. Maar dat feest was Zeer Belangrijk voor haar, plus zij is Voldoende Belangrijk voor mij om dan toch de afweging te maken om wel te gaan. Maar boii wat kost het me moeite :@ En natuurlijk was het achteraf gewoon best leuk en zo alles O+
pi_190257084
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hij is echt gaaf geworden :)
Dank je O+
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:19:44 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257111
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ach toch, Flesjen :*
HEEL eerlijk gezegd he. Heb ik gewoon meer Cat nodig deze maand :@
pi_190257131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik er tegenop zie of zo hoor, dat totaal niet, somehow :D Ik hoef de deur niet uit, heb genoeg kruidnoten en speculaas in huis, dus ik zit het wel uit *O*

Ik zie veel meer op tegen IRL feestjes waar ik heen moet. Zoals vorige maand. Maar dat feest was Zeer Belangrijk voor haar, plus zij is Voldoende Belangrijk voor mij om dan toch de afweging te maken om wel te gaan. Maar boii wat kost het me moeite :@ En natuurlijk was het achteraf gewoon best leuk en zo alles O+
Lastig hoor. Heb je een echte stoornis of vindt je mensen gewoon wat lastiger dan gemiddeld?

En ik ben gewoon online hoor donderdag.
Spoilers!
pi_190257148
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Stukken beter :) Ik heb nu nog ongeveer en dag per week migraine. Het is minder erg, 1 pil is genoeg. En ik kan het met Cefaly vaak een paar dagen uitstellen tot het me het minst slecht uitkomt.
:)
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_190257153
joh Flash, wat heftig. In mijn geval vier ik Sinterklaas regelmatig niet, en ik heb daar geen enkele nare associatie mee. Er zijn toch genoeg volwassenen die het niet/amper vieren? En best veel gezinnen die het overdag vieren of waarbij de kinderen rond 21 uur echt wer op bed liggen. Maar het is anders als je wel een relatie (en nu een gezin) hebt blijkbaar?
Merk je echt zoveel minder activiteit op internet op 5 december? Als ik het wel vier is het namelijk zelden exact op die datum.
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:22:44 #146
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190257154
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Get a room :{w

:D :P O+
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:23:58 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190257170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:22 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:22 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dat suggereerde ie toch ook?
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:26:20 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257205
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Lastig hoor. Heb je een echte stoornis of vindt je mensen gewoon wat lastiger dan gemiddeld?

En ik ben gewoon online hoor donderdag.
Ach nee ik heb geen echte stoornis :@ ik ben best wel normaal op zich :+ Don't cry for me Argenina O+
pi_190257232
Lastig dit Fles, dat je dit zo voelt. Is die organisatie waar Cat en Krea dingen mee ondernamen iets voor jou?
Ik vier het al jaren niet meer en denk er ook eigenlijk niet bij na. Toen mijn moeder nog leefde gingen we daar eten, maar dat dus ook al jaren niet meer.
Vrienden vieren het met familie, en mijn broer en schoonzus vieren het al jaren met haar familie (hoe dat nu gaat weet ik niet)
pi_190257239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ach nee ik heb geen echte stoornis :S ik ben best wel normaal op zich :+ Don't vry for me Argenina O+
Nou ja, ik vind het wel oprecht wel naar voor je als je tegen pakjesavond opziet.

Wel beter dat je geen stoornis hebt. Silver linings O+
Spoilers!
pi_190257265
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat fijn dat dat apparaat dat voor je kan doen! Migraine uitstellen..het klinkt als een wonderlijk ding! Het beste is natuurlijk afstellen, maar vooruit, klinkt niet verkeerd.
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:31:03 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257282
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:22 schreef Lot_1 het volgende:
joh Flash, wat heftig.
:o Nee nee nee niks heftigs of zo :@ Sorry als dat zo overkwam dan -O-

maar behalve dat het dan voor mij niet een leuke avond is die het voor ieder ander wel is (hoe vaak is dat niet andersom? *O* ) verder eigenlijk niks aan de hand hoor :) Ik ga dan gewoon lekker op tijd slapen en de volgende dag is alles voorbij *O*
pi_190257284
Sinterklaas vieren wij ook al 20 jaar niet meer.. Kerst hebben we nog een blauwe maandag gedaan, maar dat ook al dik 15 jaar niet meer.

Dat ik nu onverwacht een week weer in NL ben, grijpt m'n ma als reden aan om met Sinterklaas wat te willen doen.. We'll see. Er komen geen cadeau's bij kijken iig afaik :+

M'n ouders komen vanaf 22 december naar Zweden, tot ik weer moet gaan werken.
pi_190257285
Het is dat het in deze SC leeft dit jaar maar meestal vergeet ik dat het Sinterklaas is tot ik een voice-berichtje krijg van onze Engelse vriend die ons een happy bakhjorsaewend wenst.
Spoilers!
pi_190257299
Wat?
pi_190257313
Fles, wij zijn samen, hebben kinderen en toch vieren we geen Klaas of kerst met ze. Dus niet iedereen doet aan de gezelligheid hoor :)
pi_190257324
Pakjesavond. Het is zo'n 18 jaar geleden dat we hem Nederlandse woorden leerden dus het is wat gesleten.
Spoilers!
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:33:22 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257328
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:32 schreef Blues het volgende:
Fles, wij zijn samen, hebben kinderen en toch vieren we geen Klaas of kerst met ze. Dus niet iedereen doet aan de gezelligheid hoor :)
:{w

dat is een keuze. Dat is totaal anders.
pi_190257333
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pakjesavond. Het is zo'n 18 jaar geleden dat we hem Nederlandse woorden leerden dus het is wat gesleten.
Ah!
pi_190257338
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:29 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat fijn dat dat apparaat dat voor je kan doen! Migraine uitstellen..het klinkt als een wonderlijk ding! Het beste is natuurlijk afstellen, maar vooruit, klinkt niet verkeerd.
Ja, tof he? Misschien wordt het nog wel beter, ik ben pas een maand bezig. Ik ben hier al heel blij mee.
Spoilers!
pi_190257385
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

O+

Onze agenda’s synchroniseren niet lekker ;(
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:38:48 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257407
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

O+

Onze agenda’s synchroniseren niet lekker ;(
Dat geeft niet :) Het idee is al heel wat.
SPOILER
pi_190257441
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:{w

dat is een keuze. Dat is totaal anders.
Niet helemaal...zou sommige dingen graag anders zien..
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:43:54 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257477
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:41 schreef Blues het volgende:

[..]

Niet helemaal...zou sommige dingen graag anders zien..
Okee misschien is jouw helft niet compleet een vrije keuze. Mijne is dat natuurlijk ook niet :)
pi_190257490
Feestdagen worden voor mij steeds minder een ding.
Donderdag doen we surprises met de familie, altijd gezellig.

En eerste kerstdag zitten we ook bij elkaar (met alle feest- en verjaardagen zie ik ze deze periode elke week minimaal 1 keer. Normaliter is dat maximaal 1 keer in de twee weken).
Maar als dat zou wegvallen zou ik er geen centje pijn van hebben.

Met kerst lekker thuis kneuteren met goede films en lekkere hapjes O+

Dit jaar werken met O&N (ochtenden). Er werd geloot wie van de geplande mensen vrijgehouden werd om in te vallen bij ziekte. Ik heb niet meegeloot, laat mij maar werken. Heb toch geen plannen en geen zin die te maken. Wellicht dat ik dit jaar zelfs voor 12 uur al ga slapen. :D Al zal ik daar op de avond zelf wel anders over denken. De klok mee aftellen blijft toch bijzonder.

Maja, dat is wel een keuze. En dan kan @Dr_Flash wel zeggen dat het allemaal meevalt voor hem, maar als ik lees dat één van de opties om de avond door te komen is teveel drinken, dan schrik ik wel even ;(
pi_190257514
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat geeft niet :) Het idee is al heel wat.
SPOILER
Je hebt app :)
pi_190257555
Hebben jullie dat ook op je mobiel dat het steeds lijkt of je uitgelogd bent?
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:51:35 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257564
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Feestdagen worden voor mij steeds minder een ding.
Donderdag doen we surprises met de familie, altijd gezellig.

En eerste kerstdag zitten we ook bij elkaar (met alle feest- en verjaardagen zie ik ze deze periode elke week minimaal 1 keer. Normaliter is dat maximaal 1 keer in de twee weken).
Maar als dat zou wegvallen zou ik er geen centje pijn van hebben.

Met kerst lekker thuis kneuteren met goede films en lekkere hapjes O+

Dit jaar werken met O&N (ochtenden). Er werd geloot wie van de geplande mensen vrijgehouden werd om in te vallen bij ziekte. Ik heb niet meegeloot, laat mij maar werken. Heb toch geen plannen en geen zin die te maken. Wellicht dat ik dit jaar zelfs voor 12 uur al ga slapen. :D Al zal ik daar op de avond zelf wel anders over denken. De klok mee aftellen blijft toch bijzonder.

Maja, dat is wel een keuze. En dan kan @:Dr_Flash wel zeggen dat het allemaal meevalt voor hem, maar als ik lees dat één van de opties om de avond door te komen is teveel drinken, dan schrik ik wel even ;(
Feestdagen zijn voor mij vooral de culminatie van de rest van het jaar: achter verwachtingen van anderen aan rennen.
Op zich niks nieuws, maar nooit iets wat ik wil. En het is echt niet zo zwartwit als ik het misschien wel eens doe voorkomen. Maar het is wel een kwetsbaa puntje op de kalender.
pi_190257591
Voor veel mensen is december gewoon een kutmaand.
pi_190257595
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Feestdagen zijn voor mij vooral de culminatie van de rest van het jaar: achter verwachtingen van anderen aan rennen.
Op zich niks nieuws, maar nooit iets wat ik wil. En het is echt niet zo zwartwit als ik het misschien wel eens doe voorkomen. Maar het is wel een kwetsbaa puntje op de kalender.
;(

En zie je nooit kans om je eigen plan te trekken? Kan ook een dikke middelvinger naar de wereld zijn en de feestdagen op een ander stukje aarde doorbrengen.
pi_190257611
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:53 schreef Blues het volgende:
Japs. Strijdt om de eerste plek met de zomermaanden trouwens. Die worden vaak vergeten.
(Niet voor mij, maar is onderzoek naar gedaan)
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:55:41 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257618
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

;(

En zie je nooit kans om je eigen plan te trekken? Kan ook een dikke middelvinger naar de wereld zijn en de feestdagen op een ander stukje aarde doorbrengen.
Doe ik vaak zat *O* aleen dit jaar even niet :s)
pi_190257622
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:50 schreef Blues het volgende:
Hebben jullie dat ook op je mobiel dat het steeds lijkt of je uitgelogd bent?
Niet op de tablet. Daar wel eens in de zoveel dagen een privacymelding.
pi_190257623
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

;(

Dat wilde ik ook zeggen, waarom niet met vakantie gaan tijdens deze dagen. Zit daar ook wel eens over te denken.
pi_190257626
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe ik vaak zat *O* aleen dit jaar even niet :s)
^O^
pi_190257645
Wij vieren als altijd weer een kerstdag met mijn schoonmoeder en zwager. Voor het eerst zonder oma. We hebben besloten om het om en om bij schoonmoeder en hier te vieren. Wij zijn dit jaar niet aan de beurt. De overige 4 kerstdagen (ja, 4) hoeven we vooral niet naar mijn ouders. Beetje koken, beetje eten, beetje tukken, beetje sport kijken.

Geen idee wie ons met oudjaar uitnodigt.
Spoilers!
pi_190257650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook zeggen, waarom niet met vakantie gaan tijdens deze dagen. Zit daar ook wel eens over te denken.
Zou echt niks voor mij zijn.
Ik ben ooit in december in Zuid Afrika geweest (kwam de 21e terug dacht ik). Dus geen kerstboom gezet want die periode was zo kort.
De overgang van zomer naar kerst én geen boom in huis was bruut ;(
Sindsdien in december lekker thuis. Of stedentripje naar een plek die ook kerstig is qua versiering en temperatuur, zodat mijn beleving mooi doorloopt.
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:58:14 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257656
morgen gaat de zon weer op hoor *O* en dan zit ik nog steeds in de orga committee van de kerstborrel @Fleswerk
pi_190257725
Een vriend heeft mij gevraagd voor eerste kerstdag. Ik wacht even wat de familie doet. Kerstavond varieert, de ene keer kijk ik naar all you need, soms eet ik met de syrische vrienden en er is hier een popupkerk, niet echt religieus wel erg gezellig, iedereen die wat kan missen neemt eten of drinken mee, mag maar hoeft niet. Samenzijn met leuke mensen waar ik ook 90% niet ken.
Paar jaar geleden had ik het op kerstavond wel moeilijk toen voor het eerst in 10 jaar ik alleen zat door mijn “afscheid” van die vroegere vrienden waar we altijd samen mee waren, maar dat wende snel.

Oudjaar weet ik niet. Vorig jaar was ik bij “de” vriendinnen waar er 1 ladderzat was al om 21.30. Dat was een kutavond, dan blijf ik liever alleen.
pi_190257733
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
morgen gaat de zon weer op hoor *O* en dan zit ik nog steeds in de orga committee van de kerstborrel @:Fleswerk
Die redelijk onvrijwillige keuze? :7
pi_190257772
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zou echt niks voor mij zijn.
Ik ben ooit in december in Zuid Afrika geweest (kwam de 21e terug dacht ik). Dus geen kerstboom gezet want die periode was zo kort.
De overgang van zomer naar kerst én geen boom in huis was bruut ;(
Sindsdien in december lekker thuis. Of stedentripje naar een plek die ook kerstig is qua versiering en temperatuur, zodat mijn beleving mooi doorloopt.
Eh...ik ook een keer terug uit zuid afrika op 21 december. In 2006, jij ook??? 🤣

Hier toen wel een boom, die was voor de vakantie gekocht en een vriend had m op de dag van mijn thuiskomst in huis gezet, heb m meteen opgetuigd
pi_190257802
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Eh...ik ook een keer terug uit zuid afrika op 21 december. In 2006, jij ook??? 🤣

Hier toen wel een boom, die was voor de vakantie gekocht en een vriend had m op de dag van mijn thuiskomst in huis gezet, heb m meteen opgetuigd
Nee, volgens mij was ik er in 2004 :D
Jij deed slimmer dan ik ^O^
pi_190257808
Ik vind het oprecht kut om te horen dat er mensen zijn die eenzaam zijn met kerst en of oud en nieuw.

Wij zijn wel zo'n familie die altijd mensen uitnodigen waarvan we weten dat ze anders alleen zitten. Het zit dus altijd gezellig vol bij ons.

Zijn er geen initiatieven van mensen die hetzelfde hebben en misschien gelijke hobby's hebben ofzo? Maargoed dat is natuurlijk ook weer een hele stap om te zetten.

Vrienden vroegen al of we deze kerst mee willen gaan skiën in Canada. Willen wel.. Maar zolang wij onze ouders nog hebben en dan zeker met mijn kwakkelende moedertje blijf ik gewoon lekker thuis.

Oud en nieuw zijn we wel weg. Gewoon met 4 personen en onze hond in een huisje in de Ardennen hopelijk ver weg van alles wat knalt.

En alsjeblieft mensen ga dingen niet verdrinken. Je schiet er geen bal van op.. :{
  dinsdag 3 december 2019 @ 23:11:38 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257866
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Die redelijk onvrijwillige keuze? :7
ja die ja. Die ik er nog steeds beter af ga brengen dan 99% van de collega's gewoon omdat ik daar goed in ben. Die ja.
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 23:12:40 #185
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190257884
Afwijzingsbrief van Erasmus+ binnen.

the project does NOT pass all thresholds (min. 50% per award criterion and min. 60 points in total)

Totaal 70 (van de 90) punten weten te behalen en op de belangrijkste/grootste criterium gewoon de volle 40 punten gepakt. De reflectie op het leerproces moet ik wat beter beschrijven, een gedetailleerde taakverdeling en nog wat feedback wat ik mee moet nemen uit een project van hetzelfde soort. Op zich valt het allemaal mee.

Alleen jammer dat we dan niet in januari kunnen starten en dan mee kunnen doen aan activiteiten die gehouden worden ter gelegenheid van 75 jaar bevrijding.
  dinsdag 3 december 2019 @ 23:13:01 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257893
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En alsjeblieft mensen ga dingen niet verdrinken. Je schiet er geen bal van op.. :{
Ik was alleen maar naar een knuffel van O+ Cat aan vissen hoor :+
pi_190257896
Ik lees mee op Reddit. Thanksgiving is net geweest en kerst komt eraan. Pagina`s vol verhalen van mensen die elkaar onder het mom van ‘gezellig samen zijn’ het leven ontzettend zuur maken. :{
  dinsdag 3 december 2019 @ 23:13:52 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190257907
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lees mee op Reddit. Thanksgiving is net geweest en kerst komt eraan. Pagina`s vol verhalen van mensen die elkaar onder het mom van ‘gezellig samen zijn’ het leven ontzettend zuur maken. :{
ah ja mijn Inmate is daar ook vrij druk mee :{
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 23:14:13 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190257916
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geen idee wie ons met oudjaar uitnodigt.
Wij vieren het tegenover de krokettenkoning... :P
pi_190257932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben je het nu aan het bagatelliseren door er een grapje van te maken of was je echt aan het dramatiseren :{
pi_190257947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja die ja. Die ik er nog steeds beter af ga brengen dan 99% van de collega's gewoon omdat ik daar goed in ben. Die ja.
Maar vind je het ook leuk?
pi_190257962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er zal vast meer achter zitten. Maakt ook niet uit. Maar niet doen oké. Wilde gewoon even een hart onder de riem steken.
  dinsdag 3 december 2019 @ 23:23:49 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190258072
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar vind je het ook leuk?
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ben je het nu aan het bagatelliseren door er een grapje van te maken of was je echt aan het dramatiseren :{
Neuh dramatiseren is niet mijn ding. en als het te ernstig wordt loop ik graag met een grapje weg :@
Ik kan niet zo goed met diepe emo dingen en zo -O-
pi_190258124
Jongens, ik zou graag nog even mee willen praten, maar ben doodop. Naailes was vandaag veel gebogen staan en de rug (en ik) hebben rust nodig. Tot morgen :*
  dinsdag 3 december 2019 @ 23:28:43 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190258136
Ja precies, luister naar Kaatje :z Allemaal Slapen :W
pi_190258160
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja precies, luister naar Kaatje :z Allemaal Slapen :W
T.rust :W
pi_190258170
Lig al in bed hoor. We hebben kerstverlichting aan het huis hangen.. Moet de tijdklok wat eerder zetten. Veel te licht in de slaapkamer :')
pi_190258210
Nog ff Rick Stein afkijken en dan :Z
  dinsdag 3 december 2019 @ 23:36:02 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190258241
hotelletje oo O&N geboekt *O*
pi_190258249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar gaat de reis heen?
pi_190258309
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
BAM ^O^
pi_190258481
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:12 schreef derLudolf het volgende:
Afwijzingsbrief van Erasmus+ binnen.

the project does NOT pass all thresholds (min. 50% per award criterion and min. 60 points in total)

Totaal 70 (van de 90) punten weten te behalen en op de belangrijkste/grootste criterium gewoon de volle 40 punten gepakt. De reflectie op het leerproces moet ik wat beter beschrijven, een gedetailleerde taakverdeling en nog wat feedback wat ik mee moet nemen uit een project van hetzelfde soort. Op zich valt het allemaal mee.

Alleen jammer dat we dan niet in januari kunnen starten en dan mee kunnen doen aan activiteiten die gehouden worden ter gelegenheid van 75 jaar bevrijding.
Kun je niet beginnen en voorfinancieren?
Toch een aardige score. Met hoeveel mensen uit welke landen?

Sinterklaas doen we niets mee, komt leuk uit, want morgen trouwdag en allerlei werkafspraken voor hem en mij. *;
Gaat dit jaar mis, nou dan wat dagen later een “uitje” of volgende week.

Vanavond hadden we een presentatie van mensen, die 2 weken bar en boos door Nepal hebben gewandeld, klimmen tot 5000 meter, hangbruggen, en aardverschuivingen.
Hemeltje, één zo’n dagje track lopen deed ik 5 jaar geleden nog. Twee weken!

Kerst wil ik nog even vermijden om aan te denken. >:O

Welterusten!
pi_190258491
Dank voor de escaperoom tips! Ik ga ze eens bekijken!

Fles :*

En nu op naar bed. :O
  dinsdag 3 december 2019 @ 23:59:53 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190258509
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:57 schreef Candaasje het volgende:
Dank voor de escaperoom tips! Ik ga ze eens bekijken!

Fles :*

En nu op naar bed. :O
Canddaasje :* geen idee waardoor :+ Maar zoenen is altijd goed :Y
pi_190258519
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Canddaasje :* geen idee waardoor :+ Maar zoenen is altijd goed :Y
Daarom ;)
pi_190258522
Oh ja, LS....er is wel een slim “appel”mannetje in de kennissenkring.
Die was alleen op zakenreis in Europa.
En de bankzaken moesten echt op ingkantoor geregeld worden.
pi_190258685
nou, wordt maar eens flesjesbedtijd :)
pi_190258700
En wat een zootje maken ze van de aanpak in Den Haag/ Scheveningen.
Ik ben er opgegroeid en toen waren er vuurtjes en buurtruzies over bomen ophalen en verbranden op de kruispunten en oooh er ging een autoband ook nog op.

Bij jullie in de buurt ook Barrel?
pi_190258711
Clarenc :O :W
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 00:24:23 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190258787
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:57 schreef AnneX het volgende:
Kun je niet beginnen en voorfinancieren?
Toch een aardige score. Met hoeveel mensen uit welke landen?
niet iedereen hoeft het te lezen, dus even spoilertje ;)

SPOILER
pi_190258815
Wakker want HEET en AU. :(

Paracetamol erin en deken eraf ^O^

Daar gaat m'n illusie van "ik ga vanavond vroeg slapen en dan slaap ik heel lang en dan ben ik morgen helemaal beter" :')
pi_190258856
De feestdagen zijn hier ook een beetje een ding. Vorige jaren vierde ik een heleboel met mijn ouders, oma, tantes, enzovoort maar de afgelopen maanden heb ik vast kunnen stellen dat ik het nog niet trek om langer dan 24 uur met m'n ouders te zijn. Als ik er langer dan dat ben, knal ik weer over mijn eigen grenzen heen, laat ik me door mijn moeder tot van alles overhalen wat ik eigenlijk niet wil, vergeet ik wat ik zelf nou wilde.

Dus dit jaar geen Sinterklaasavond met mijn ouders en broer, want Sinterklaas met alle familie zondag was al genoeg. En tweede kerstdag zit ik thuis, want eerste kerstdag ben ik met familie.

Het wordt wel wennen, en vooral heel vaak tegen mezelf zeggen dat dit mijn keuze is en dat het goed voor me is om het zo te doen. :')

Oud en nieuw vier ik met A en B, daar heb ik al zin in O+
Het gemopper van familie heb ik drie jaar geleden al doorstaan en inmiddels zijn ze er wel soort van aan gewend dat ik met O&N niet bij hen ben *O*
pi_190258858
SPOILER
O-) :+
pi_190258862
Nou heel lang en hard en diep slapen :@
pi_190258886
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2019 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou heel lang en hard en diep slapen :@
Slaap ze :*
  woensdag 4 december 2019 @ 01:16:21 #216
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190259074
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 00:14 schreef AnneX het volgende:
En wat een zootje maken ze van de aanpak in Den Haag/ Scheveningen.
Ik ben er opgegroeid en toen waren er vuurtjes en buurtruzies over bomen ophalen en verbranden op de kruispunten en oooh er ging een autoband ook nog op.

"Het is een traditie.
Daar motten ze van afblijven. Net zoals van Zwarte Piet. "

Wel jammer voor ze dat die Duindorpers geen verband kunnen leggen tussen allochtonen, moslims en asielzoekers om daar de schuld aan te geven van hun brandstapelverbod. ;)
Maar er zal vast wel een politieke partij zijn die daar wat mee kan...
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 december 2019 @ 07:42:48 #217
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190260277
Mogguh :W
pi_190260346
Goedemorgen :W

Na de bloedtest vandaag ook nog een longtest.
pi_190260361
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 00:36 schreef Tele6 het volgende:
De feestdagen zijn hier ook een beetje een ding. Vorige jaren vierde ik een heleboel met mijn ouders, oma, tantes, enzovoort maar de afgelopen maanden heb ik vast kunnen stellen dat ik het nog niet trek om langer dan 24 uur met m'n ouders te zijn. Als ik er langer dan dat ben, knal ik weer over mijn eigen grenzen heen, laat ik me door mijn moeder tot van alles overhalen wat ik eigenlijk niet wil, vergeet ik wat ik zelf nou wilde.

Dus dit jaar geen Sinterklaasavond met mijn ouders en broer, want Sinterklaas met alle familie zondag was al genoeg. En tweede kerstdag zit ik thuis, want eerste kerstdag ben ik met familie.

Het wordt wel wennen, en vooral heel vaak tegen mezelf zeggen dat dit mijn keuze is en dat het goed voor me is om het zo te doen. :')

Oud en nieuw vier ik met A en B, daar heb ik al zin in O+
Het gemopper van familie heb ik drie jaar geleden al doorstaan en inmiddels zijn ze er wel soort van aan gewend dat ik met O&N niet bij hen ben *O*
Hmm vantevoren even bedenken waar je zin in hebt.. en vantevoren wat zelfverwennerij in huis halen... dan heb je alsnog een kerstige dag.
Maar dan lekker thuis zoals jij het leuk vind.

Dit jaar weer 2 dagen met kerst op pad
(3 eigenlijk want kerstavond al weg)
En moet zeggen dat ik er nog een beetje tegenop kijk. Ondanks dat ik denk dat het heel leuk en gezellig gaat worden.

Afgelopen 2 jaar pyamadag gehouden op 1e kerstdag. stokbrood met een kaasje en pesto erbij. Voelt toch beetje luxe en is gewoon lekker.. zonder dat ik in de keuken hoefde te staan.
Hele dag kerstfilms in pyama. (En afgelopen jaar een half seizoen van een spannende serie er doorheen gekeken... ook geen straf)
pi_190260384
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2019 01:16 schreef golfer het volgende:

[..]

"Het is een traditie.
Daar motten ze van afblijven. Net zoals van Zwarte Piet. "

Wel jammer voor ze dat die Duindorpers geen verband kunnen leggen tussen allochtonen, moslims en asielzoekers om daar de schuld aan te geven van hun brandstapelverbod. ;)
Maar er zal vast wel een politieke partij zijn die daar wat mee kan...
Mja dat hebben ze vorig jaar wel enigzins verziekt he :)

Zonde wel..
  woensdag 4 december 2019 @ 08:14:14 #221
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190260505
Ik overweeg een stedentrip met Kerst. Is pak-em-beet Wenen leuk rond die tijd of is alles dicht dan?
pi_190260517
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:14 schreef Zilverberk het volgende:
Ik overweeg een stedentrip met Kerst. Is pak-em-beet Wenen leuk rond die tijd of is alles dicht dan?
hmm ben daar geweest met oud en nieuw.. dat was wel echt onwijs leuk.
Walsen buiten op het plein en overal gluhwein...

Maarja dat is precies geen kerst :)
  woensdag 4 december 2019 @ 08:18:07 #223
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190260528
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:16 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

hmm ben daar geweest met oud en nieuw.. dat was wel echt onwijs leuk.
Walsen buiten op het plein en overal gluhwein...

Maarja dat is precies geen kerst :)
Ik ga het erop gokken dat t met Kerst ook tof is. Dankjewel
  woensdag 4 december 2019 @ 08:20:12 #224
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190260539
Wij doen kerst avond bij ene ouders, 1e kerst bij andere en 2e kerst samen in een hotel ergens.. >:O
pi_190260542
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:18 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik ga het erop gokken dat t met Kerst ook tof is. Dankjewel
Het is sowieso een erg mooie stad vond ik.
Als je van sightseeing en oude steden houdt... vermaak je je er ook wel als de winkels dicht zijn.
pi_190260625
Sinterklaas vier ik al jaren niet want geen kinderen, denk ik.

Kerst normaal wel naar beide ouders, maar dit jaar, in goed overleg, lekker niks. We gaan wel met een groep vrienden eten, op 21 december. We gaan naar diezelfde Italiaan als laatst. Die deden eigenlijk altijd een kerstdiner op de kerstdagen, maar dit jaar niet. Maar dus wel soort van op de 21e :P

Oud en nieuw heeft nog geen plannen, soberso thuis want puppy. Sinds Atak er niet meer is is er ook nooit meer echt een nachtplan. Misschien dit jaar gewoon wel op tijd naar bed :o
  woensdag 4 december 2019 @ 08:34:24 #227
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190260626
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:20 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Het is sowieso een erg mooie stad vond ik.
Als je van sightseeing en oude steden houdt... vermaak je je er ook wel als de winkels dicht zijn.
Klinkt gooooeeed!
pi_190260660
Morgen eten bij mijn ouders voor Sinterklaas.

Kerstavond samen, 1e kerstdag naar mijn familie en 2e kerstdag naar schoonfamilie.

En dan Oud en Nieuw in de Efteling *O* dat beviel vorig jaar wel erg goed.
pi_190260683
Mogge allen.

Even een plaatje van mijn huidige uitzicht
pi_190260692
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge allen.

[ afbeelding ]
Mooi O+
  woensdag 4 december 2019 @ 08:54:02 #231
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_190260783
quote:
Mogge allen.

[ afbeelding ]
Mooi :). Hier ongeveer hetzelfde. Beetje mistig, waterig zonnetje.

Vanuit huis:

pi_190260816
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:54 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Mooi :). Hier ongeveer hetzelfde. Beetje mistig, waterig zonnetje.

Vanuit huis:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Da's ook zo prachtig.
pi_190260832
Het is hier, voor de verandering, niet mistig :D
pi_190260869
Mogguh :W
pi_190260873
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2019 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
SPOILER
O-) :+
Als ik goed zoek heb ik nog een paar miljoen Zimbabwaanse dollar's liggen. Heb je interesse?
pi_190260894
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als ik goed zoek heb ik nog een paar miljoen Zimbabwaanse dollar's liggen. Heb je interesse?
Nein Danke :s) UIO_AMS misschien wel: TRV / Gezocht: Waardeloos papiergeld #2
pi_190260906
:W goeiemorgen verder! Wij mochten uitslapen tot 6.15 van onze kleine wekker....Toch al een stuk beter als de 6 in de klok is...
pi_190261003
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:20 schreef Barreltje het volgende:
Wij doen kerst avond bij ene ouders, 1e kerst bij andere en 2e kerst samen in een hotel ergens.. >:O
Mijn moeder was doodongelukkig dat ik kerstavond niet bij hen vier dit jaar. "Ja maar, dat doen we al jaren zo.....".

"Ja ma, maar ik ben dan ook al jaren alleen geweest en nu wil ik mijn tijd verdelen tussen iedereen :*"
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_190261004
Prachtige plaatjes O+

Het lastige aan feestdagen vind ik dat ik voor elke dag dat kind bij me heb, er ook eentje is dat hij er niet is. Dit jaar valt het fijn uit voor ons want hij is er kerstavond, eerste kerstdag en oud&nieuw O+ En hij begint de kerstvakantie bij ons dus ik hoef hem niet met koffertje en al voor op school achter te laten en hem over een week pas weer te zien. Dat vind ik altijd zo'n rotmoment -O- Wij zijn Heiligabend en 1e kerstdag in Duitsland, 2e bij mijn ouders en O&N gewoon lekker thuis.

Sinterklaas vieren we wel heel uitgebreid dus, maar nooit op pakjesavond zelf (tenzij het in een weekend valt), dus morgen vind ik niet zo'n speciale dag.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_190261313
Mooie uitzichten O+

Ik zit te wachten op een overvolle prikpoli. Wel bijzonder dat de ene helft oud en Nederlands is en de andere helft jong en allochtoon. :D
pi_190261352
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooie uitzichten O+

Ik zit te wachten op een overvolle prikpoli. Wel bijzonder dat de ene helft oud en Nederlands is en de andere helft jong en allochtoon. :D
Bij die laatste groep probeer ik te praten over zout en suiker inname. Vrijwel onbegonnen werk. Ik heb nog nooit zo vaak zout en suiker gekocht in mijn leven als de afgelopen 4 jaar.
pi_190261366
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Bij die laatste groep probeer ik te praten over zout en suiker inname. Vrijwel onbegonnen werk. Ik heb nog nooit zo vaak zout en suiker gekocht in mijn leven als de afgelopen 4 jaar.
Welk probleem moet dat oplossen dan? :?
pi_190261414
quote:
5s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welk probleem moet dat oplossen dan? :?
Hoge bloeddruk, overgewicht slechte gebitten en alles wat daarmee gepaard gaat.
Echt er gaan ladingen zout en suiker naar binnen. Wanneer men voor mij kookt koken ze vaak "zonder zout". Hun zonder zout is halveren van zout en dan gaat er bij hen nog een enorme lading zout over het eten.
pi_190261437
oh teveel okee. Ik dacht te weinig :X
pi_190261467
Als ik geld zou hebben zou ik met zo'n kerstweek wel eens naar Aus willen O+ *)
pi_190261478
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:43 schreef Kaatje1 het volgende:

Wij proberen hier op mijn werk ook 'op te voeden' of iig voorlichting te geven.. maar het zit zo in de cultuur verweven, is bijna onmogelijk.
Met veel overgewicht en diabetes tot gevolg helaas.
pi_190261560
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:54 schreef Blues het volgende:

[..]

Wij proberen hier op mijn werk ook 'op te voeden' of iig voorlichting te geven.. maar het zit zo in de cultuur verweven, is bijna onmogelijk.
Met veel overgewicht en diabetes tot gevolg helaas.
Het eten is smakeloos vinden ze. Moet zeggen dat bij de jongeren (ca 25) het wel langzaam beter gaat. Steeds minder zout en vaak ook geen suiker in de thee.
Vraag ook altijd of ze het eerst willen proeven voordat ze er zout over strooien. Want dan gaan ze ervan uit dat mijn eten niet lekker genoeg is zonder extra zout. Als ze het dan proeven gaat er vaak minder of geen zout meer bij.
Had het bij de vriendin van een vriendin ook vaak. Die proefde niet maar gooide er meteen zout over (ook in restaurants). Had daar zo'n pesthekel aan en heb er ook wel eens wat van gezegd. Dus heb ik een keer in de keuken, bij haar al extra zout in de soep gedaan. Zij deed er zelf zonder proeven ook een lading in _O-
  woensdag 4 december 2019 @ 10:14:56 #248
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190261706
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Het eten is smakeloos vinden ze. Moet zeggen dat bij de jongeren (ca 25) het wel langzaam beter gaat. Steeds minder zout en vaak ook geen suiker in de thee.
Vraag ook altijd of ze het eerst willen proeven voordat ze er zout over strooien. Want dan gaan ze ervan uit dat mijn eten niet lekker genoeg is zonder extra zout. Als ze het dan proeven gaat er vaak minder of geen zout meer bij.
Had het bij de vriendin van een vriendin ook vaak. Die proefde niet maar gooide er meteen zout over (ook in restaurants). Had daar zo'n pesthekel aan en heb er ook wel eens wat van gezegd. Dus heb ik een keer in de keuken, bij haar al extra zout in de soep gedaan. Zij deed er zelf zonder proeven ook een lading in _O-
Oh bah, zoveel zout is toch smerig?
pi_190261746
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:14 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Oh bah, zoveel zout is toch smerig?
Ja, vinden jij en ik. Maar het is denk ik wel wat je gewend bent. Ik gebruik wel zout maar weinig. Ook als ik dat vergelijk met mijn moeder vroeger.
pi_190261887
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, vinden jij en ik. Maar het is denk ik wel wat je gewend bent. Ik gebruik wel zout maar weinig. Ook als ik dat vergelijk met mijn moeder vroeger.
Nou je het zegt ja :o Wij hadden vroegah zo'n Keulse pot in de kast staan met 1 of 2 kilo zout erin. En een grote houten pollepel. Tegenwoordig heb je zo'n strooibusje van 125 gram. Doe je ook een eeuw mee :D
pi_190261932
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:53 schreef Blues het volgende:
Nee, juist een lichtpunt in de koude tijden. Januari, februari en half maart zijn kut. Alle versieringen en lichtjes weg en de kou erger.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_190261947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het oprecht kut om te horen dat er mensen zijn die eenzaam zijn met kerst en of oud en nieuw.

Wij zijn wel zo'n familie die altijd mensen uitnodigen waarvan we weten dat ze anders alleen zitten. Het zit dus altijd gezellig vol bij ons.

Zijn er geen initiatieven van mensen die hetzelfde hebben en misschien gelijke hobby's hebben ofzo? Maargoed dat is natuurlijk ook weer een hele stap om te zetten.

Vrienden vroegen al of we deze kerst mee willen gaan skiën in Canada. Willen wel.. Maar zolang wij onze ouders nog hebben en dan zeker met mijn kwakkelende moedertje blijf ik gewoon lekker thuis.

Oud en nieuw zijn we wel weg. Gewoon met 4 personen en onze hond in een huisje in de Ardennen hopelijk ver weg van alles wat knalt.

O+ O+
pi_190262009
quote:
Mogge allen.

[ afbeelding ]
Mooi zeg Kaatje!
Ik ben trouwens een fan van zout. Al dat zout reduceren vind ik niks. Vind gezout/stevig gekruid eten altijd lekkerder dan niet gezout/gekruid.

Morgen Sinterklaas bij familie en ik heb gewoon een surprise met mijn 2 linker handen :o Een kliko gemaakt want pa wil plakcijfers voor daarop (hij wist niks te verzinnen, dit heeft m'n moeder verzonnen voor em).
pi_190262083
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:45 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Mooi zeg Kaatje!
Ik ben trouwens een fan van zout. Al dat zout reduceren vind ik niks. Vind gezout/stevig gekruid eten altijd lekkerder dan niet gezout/gekruid.

Morgen Sinterklaas bij familie en ik heb gewoon een surprise met mijn 2 linker handen :o Een kliko gemaakt want pa wil plakcijfers voor daarop (hij wist niks te verzinnen, dit heeft m'n moeder verzonnen voor em).
Beetje zout is geen probleem, da's juist wel lekker, maar als je alleen maar zout proeft vind ik het wel jammer. Dan proef je ook de kruiden niet en smaakt alles een beetje hetzelfde zout.
  woensdag 4 december 2019 @ 10:52:15 #255
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190262101
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou je het zegt ja :o Wij hadden vroegah zo'n Keulse pot in de kast staan met 1 of 2 kilo zout erin. En een grote houten pollepel. Tegenwoordig heb je zo'n strooibusje van 125 gram. Doe je ook een eeuw mee :D
Aan de andere kant, toen werd er in mijn beleving vaker vanaf rauwe ingrediënten gekookt, daar waar er nu vaak pakjes gebruikt worden die voor 400% uit zout bestaan....
pi_190262121
Crea FFT _O-

@flash: ik was wel benieuwd en hou het bij wat zoutverbruik betreft.
Laat ik zeggen dat wij zoutarm eten.
In gebak zit wel een snuf zout om smaken te versterken ( zoals de prof koks zeggen)
In maaltijden en om smaak te geven / te verhogen zijn verse kruiden en peper.
SPOILER
pi_190262208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Aan de andere kant, toen werd er in mijn beleving vaker vanaf rauwe ingrediënten gekookt, daar waar er nu vaak pakjes gebruikt worden die voor 400% uit zout bestaan....
Gelukkig staan tegenwoordig de %% op de verpakkingen.
Ik let er wel op. En dan blijkt het suiker% dan wel zout% skyhigh te zijn.
Als je dat allemaal bij elkaar optelt.
De Tafeltje-dek-je maaltijden zijn / waren er om bekend.
Hoe zit het dan met de Uitgekookt- maaltijden?.
Overigens verliest de oudere mens een smaakbeleving en zal zout meer gebruiken.
( het zoutVAT bij de sch.ouwechies 😳, herkenbaar ja.)
pi_190262259
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:59 schreef AnneX het volgende:

[..]

Gelukkig staan tegenwoordig de %% op de verpakkingen.
Ik let er wel op. En dan blijkt het suiker% dan wel zout% skyhigh te zijn.
Als je dat allemaal bij elkaar optelt.
De Tafeltje-dek-je maaltijden zijn / waren er om bekend.
Hoe zit het dan met de Uitgekookt- maaltijden?.
Overigens verliest de oudere mens een smaakbeleving en zal zout meer gebruiken.
( het zoutVAT bij de sch.ouwechies 😳, herkenbaar ja.)
De ene uitgekookte maaltijd die ik had was best te doen. Heel klein beetje zout op de aardappeltjes gedaan, maar de dressing die bij de sla zat vond ik niet lekker, klein beetje geproefd en afgekeurd, maar of die nou zout was weet ik niet meer. De schnitzel vond ik wel zoutig
pi_190262369
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Beetje zout is geen probleem, da's juist wel lekker, maar als je alleen maar zout proeft vind ik het wel jammer. Dan proef je ook de kruiden niet en smaakt alles een beetje hetzelfde zout.
Ok :) Ja ik doe ook heel lang met een klein busje zout. Gebruik trouwens dat groene busje (70% minder natrium), alleen op gekookt ei vind ik normaal zout lekkerder. Maar veel doen gewoon geen zout. Gekookt of gebakken ei zonder zout vind ik bijvoorbeeld niet zo lekker. En grammage is echt minimaal als je er wat op gooit. Plus gelukkig heb ik m'n hele leven lang een lage bloeddruk, en hou em om de 3 maanden bij door de dokter.
pi_190262382
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:53 schreef AnneX het volgende:
Crea FFT _O-

@:Flash: ik was wel benieuwd en hou het bij wat zoutverbruik betreft.
Laat ik zeggen dat wij zoutarm eten.
In gebak zit wel een snuf zout om smaken te versterken ( zoals de prof koks zeggen)
In maaltijden en om smaak te geven / te verhogen zijn verse kruiden en peper.
SPOILER
haha heel systeem :D
Is ook natrium arm busje zo te zien.

En crea zal ik nooit worden. Ben echt megatrots. Maar normaal wint een kind van 3 met tekeningen maken van mij.
pi_190262395
M;n ouders rijden tafeltje dekje en ze raden het niemand aan want het ziet er vreselijk uit zeggen ze.
pi_190262487
7 kuub watergebruik afgelopen jaar :+
pi_190262527
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Nee, juist een lichtpunt in de koude tijden. Januari, februari en half maart zijn kut. Alle versieringen en lichtjes weg en de kou erger.
Ja, zo denk ik er ook over O+ December voelt tenminste nog gezellig.

Ik heb een kerstboom gehaald *O* Lichtjes O+
pi_190262642
Opruimen *O* Dingen weggooien *O* Schoonmaken *O* ( ;( )
  woensdag 4 december 2019 @ 11:33:31 #265
13783 Anthraxx
pi_190262655
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, zo denk ik er ook over O+ December voelt tenminste nog gezellig.

Ik heb een kerstboom gehaald *O* Lichtjes O+
Januari is altijd zo deprimerend helaas.

Kerstboom staat hier al sinds dit weekend :)
  woensdag 4 december 2019 @ 11:33:47 #266
13783 Anthraxx
pi_190262659
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:32 schreef Lonaa het volgende:
Opruimen *O* Dingen weggooien *O* Schoonmaken *O* ( ;( )
Je bent NWS aan het modden bedoel je?
pi_190262661
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:33 schreef Anthraxx het volgende:

Januari is altijd zo deprimerend helaas.

Kerstboom staat hier al sinds dit weekend :)
Ja, had hier ook gemoeten, want 30 november al jarenlang traditie voor kerstboom kopen O-)
Alleen geen tijd gehad dit weekend.
pi_190262668
Ik zet dit jaar weer de boom op bij mijn oma. We hadden afgesproken 8 december, want ze wil na Sinterklaas. Belde ze me op 'Ja, kan het nog wat later, want anders ben ik er met Kerst wel weer klaar mee' :')
pi_190262688
Nu wandelen in de winterzon :W
pi_190262701
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik zet dit jaar weer de boom op bij mijn oma. We hadden afgesproken 8 december, want ze wil na Sinterklaas. Belde ze me op 'Ja, kan het nog wat later, want anders ben ik er met Kerst wel weer klaar mee' :')
:D

Jross is er na de kerst ook altijd snel klaar mee. Maar hij wil wel altijd heel vroeg een boom 8)7
pi_190262757
Hebben jullie echte of neppe bomen?
  woensdag 4 december 2019 @ 11:41:25 #272
13783 Anthraxx
pi_190262768
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:40 schreef FranticDJ het volgende:
Sinds vorig jaar een kunstboom (groot, duur in een uitverkoop gekocht met 60% korting). De gemeente haalt echte bomen niet op hier en ik heb geen zin om na de kerst de boom in een auto 2 dorpen verder te brengen naar de gemeentewerf.
pi_190262775
Ik heb een nepboom. En ik ga straks in Rotterdam nog meer versiering kopen *O*
Spoilers!
pi_190262783
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:40 schreef FranticDJ het volgende:
wij hebben 2 neppe bomen. 1tje gekocht voor ons kleine appartementje in Berlijn. In dit grote huis leek die wel heel erg klein, en een grotere gekocht. Het kleintje is de kinderboom, en de grote voor iedereen.

Beiden ikea, trouwens. Erg tevreden over....
pi_190262810
Wij hebben een nepboom.
pi_190262836
Echte boom hier. Die toch wat breder lijkt te zijn dan bij het tuincentrum leek. Ga het zien waar die nou komt te staan in huis.
Tuig 'm pas op na de 15e. Dan komen vrienden eten, 5 volwassenen en een 4 en een 2 jarige. Voor die laatste 2 is het leuk om rondjes door een ander huis dan dat van oma te hollen. Dus voor de veiligheid wacht ik er nog maar even mee.
pi_190262847
Ik heb sinds zondag de boom in onderdelen in de woonkamer liggen. Ik wilde er elke dag een uurtje aan de slag maar dat is nog niet gelukt.
Spoilers!
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 11:48:36 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190262861
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Echte boom hier. Die toch wat breder lijkt te zijn dan bij het tuincentrum leek.
Herkenbaar.

Hier ook altijd een echte van zeker 2m hoog
pi_190262908
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Hier ook altijd een echte van zeker 2m hoog
Ik let altijd goed op de hoogte, anders heb ik een enorm probleem met versieren van dat ding.
pi_190262928
Echte boom, langer dan ik ben. Ik vind nep zoiets....raars. Een kerstboom an sich is al een raar iets en dan zet je ook nog een plastic versie in je huis. Raar.
pi_190262937
Nepboom inclusief lampjes.
Makkelijk opslaan, hoogte klopt altijd, geen gedoe met naalden.

Vrijdag ga ik hem opzetten *O*
pi_190262950
Hier ook altijd een mepper. Allergieën dit dat :+
pi_190262967
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:55 schreef FranticDJ het volgende:
Da's een goed excuus :7
pi_190262984
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:53 schreef Isabeau het volgende:
Echte boom, langer dan ik ben. Ik vind nep zoiets....raars. Een kerstboom an sich is al een raar iets en dan zet je ook nog een plastic versie in je huis. Raar.
2 jaar een nepper gehad. Kon toen door een gebroken voet niet een echte uitzoeken. Heb 2 kersten boos naar dat (hele dure) ding zitten kijken. Snel weg ermee. _O-
pi_190262988
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:55 schreef FranticDJ het volgende:
Die sla je eruit? :o
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 11:58:06 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190262997
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
geen gedoe met naalden.
ach, dat valt, zeker met een Nordmann ook nog wel mee.
Tenzij je hoogpolig tapijt hebt :+
pi_190263003
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

2 jaar een nepper gehad. Kon toen door een gebroken voet niet een echte uitzoeken. Heb 2 kersten boos naar dat (hele dure) ding zitten kijken. Snel weg ermee. _O-
Het is net als de hond/kat discussie. Love it or hate it. _O-
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
pi_190263007
Nepboom. Pje. Met 1 lampje dat wel steeds van kleur verandert O+ Op USB kracht. Staat op mijn bureau :s)
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 11:58:50 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190263014
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik let altijd goed op de hoogte, anders heb ik een enorm probleem met versieren van dat ding.
Dat speelt hier iets minder ;)
pi_190263016
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

ach, dat valt, zeker met een Nordmann ook nog wel mee.
Tenzij je hoogpolig tapijt hebt :+
Meh. Iets stekeligs een beklede trap op- en vooral afslepen is niet mijn hobby.
pi_190263022
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat speelt hier iets minder ;)
Kan moeilijk jou even bellen om de piek erop te zetten :P
pi_190263031
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:57 schreef Kaatje1 het volgende:

Plastic versie van een oud ritueel.

Een beetje zoals veel kerken nu van die nep kaarsen hebben. Wil je een kaarsje branden, moet je er geld in gooien en dan gaat er een elektrisch lampje in één van de vele 'kaarsjes' branden 8)7
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 12:01:07 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190263054
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

trap af hoeft niet als je ramen hebt :P
Maar hier staat ie gewoon beneden. Kan zo door de schuifpui naar binnen dus ook geen naalden door het hele huis als je een kozijn raakt.

We hebben de boom al gekocht, ligt onder het afdak van de blokhut dus hij is ook mooi droog als ie naar binnen gaat.
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 12:03:39 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190263090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Een beetje zoals veel kerken nu van die nep kaarsen hebben. Wil je een kaarsje branden, moet je er geld in gooien en dan gaat er een elektrisch lampje in één van de vele 'kaarsjes' branden
Serieus? :o
Is me nog nooit opgevallen, niet dat ik veel in kerken kom ofzo trouwens.

Hoop ook dat het nog even duurt, want zou niet weten wie er binnenkort in een kerk zou gaan trouwen. Dus dat zou betekenen dat er iemand een houten pyjama aantrekt.
pi_190263096
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

ik heb net een Nordman naar boven getild en er stekelt helemaal niets? :?
pi_190263102
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:03 schreef derLudolf het volgende:

Serieus? :o
Is me nog nooit opgevallen, niet dat ik veel in kerken kom ofzo trouwens.

Hoop ook dat het nog even duurt, want zou niet weten wie er binnenkort in een kerk zou gaan trouwen. Dus dat zou betekenen dat er iemand een houten pyjama aantrekt.
ik heb nog wel een foto, even kijken of ik dat op Imgur krijg.

edit: kan foto even niet vinden
pi_190263132
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Die sla je eruit? :o
Yes!
pi_190263151
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

trap af hoeft niet als je ramen hebt :P
Maar hier staat ie gewoon beneden. Kan zo door de schuifpui naar binnen dus ook geen naalden door het hele huis als je een kozijn raakt.

We hebben de boom al gekocht, ligt onder het afdak van de blokhut dus hij is ook mooi droog als ie naar binnen gaat.
True, that. Maar toch: gedoe en op de lange termijn duurder dan 1 keer investeren in een goede nepper :+

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ik heb net een Nordman naar boven getild en er stekelt helemaal niets? :?
Zie boven. :P Ik ben neppert fan.
pi_190263152
Ik zet eigenlijk altijd met m’n ma de nep boom. Beetje een traditie als ik thuis ben. Dus dat gaan we morgenmiddag doen met z’n tweeën.
pi_190263160
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Plastic versie van een oud ritueel.

Een beetje zoals veel kerken nu van die nep kaarsen hebben. Wil je een kaarsje branden, moet je er geld in gooien en dan gaat er een elektrisch lampje in één van de vele 'kaarsjes' branden 8)7
En dat vind ik dan wel weer erg :o
Gelukkig nog nooit live gezien.
pi_190263182
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

En dat vind ik dan wel weer erg :o
Gelukkig nog nooit live gezien.
Zoiets dus:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')