abonnement Unibet Coolblue
pi_190362096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan zou het ook van Dijkhoff geen graaigedrag zijn, althans niet een graaigedrag van publiek belang. Wat hij van zijn eigen partij bij elkaar graait boeit verder niet. Dan moet de partij die reiskostenvergoedingen van fractieleden vragen voor de kosten van de fractie-auto.

Maar ik moet nog steeds een bron zien van wie die kosten voor de fractie-auto met chauffeur draagt.
Mooi. Je ziet nu in ieder geval in dat de auto niet van fractie-budget is betaald, zoals je eerder beweerde. Die bewering was dus simpelweg onjuist. Neem aan dat je dat nu ook kunt toegeven?

Behalve dat Klaas al heeft gezegd dat de VVD (de partij dus) de auto betaalt, is de auto ook gelukkig gewoon in je jaarrapportage van de vereniging VVD terug te vinden (in 2018 vervangen volgens de stukken).

De jaarrapportages kun je gewoon op de website van de VVD terugvinden.

Edit: incluis hun inkomsten, zodat ook jij kunt zien waar ze hun geld vandaan halen.


Editedit: waarom er hier volgens jou ineens géén sprake meer is van graaigedrag is mij niet helder. Zowel Klaas als Thierry ontvingen een reiskostenvergoeding terwijl ze geen reiskosten maakten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Degodvader op 10-12-2019 14:06:23 ]
pi_190362161
De inkomsten van een partij hangen ook helemaal niet samen met het aantal leden, anders had de PVV 0 inkomsten. Veel inkomsten van alle politieke partijen bestaan gewoon uit donaties.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190363002
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:52 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Mooi. Je ziet nu in ieder geval in dat de auto niet van fractie-budget is betaald, zoals je eerder beweerde. Die bewering was dus simpelweg onjuist. Neem aan dat je dat nu ook kunt toegeven?

Behalve dat Klaas al heeft gezegd dat de VVD (de partij dus) de auto betaalt, is de auto ook gelukkig gewoon in je jaarrapportage van de vereniging VVD terug te vinden (in 2018 vervangen volgens de stukken).

De jaarrapportages kun je gewoon op de website van de VVD terugvinden.

Edit: incluis hun inkomsten, zodat ook jij kunt zien waar ze hun geld vandaan halen.
Ik niet hoor, heb je een linkje?

quote:
Editedit: waarom er hier volgens jou ineens géén sprake meer is van graaigedrag is mij niet helder. Zowel Klaas als Thierry ontvingen een reiskostenvergoeding terwijl ze geen reiskosten maakten.
Uiteraard wel, zo'n chauffeur doet het niet voor het vaasje alleen en de auto rijdt ook niet op lucht. Wie de reiskosten draagt is iets anders, en iets tussen de private vereniging en het lid in kwestie. Dat gaat mij niet aan. Bespreek dat lekker in het partijblaadje en op het partijcongres.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190363185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik niet hoor, heb je een linkje?

https://www.vvd.nl/verantwoording/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190363269
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik niet hoor, heb je een linkje?
[..]

Uiteraard wel, zo'n chauffeur doet het niet voor het vaasje alleen en de auto rijdt ook niet op lucht. Wie de reiskosten draagt is iets anders, en iets tussen de private vereniging en het lid in kwestie. Dat gaat mij niet aan. Bespreek dat lekker in het partijblaadje en op het partijcongres.
www.vvd.nl/verantwoording


Even helder. De reiskostenvergoeding (publiek geld dus) is persoonsgebonden. Als Klaas of Thierry reiskosten maken kunnen die daarvan worden betaald. In allebei hun situaties zijn er geen reiskosten, omdat de vereniging hen een auto beschikbaar stelt (en de kosten daarvoor draagt).

Jij zei eerder dat het 'partijkartel' het onderscheid tussen fractie (en individueel lid dus) en partij niet helder had, maar nu lijkt dat jij dit niet helder hebt.

Dus nogmaals: Klaas en Thierry maakten beiden géén reiskosten. Wel kregen ze een reiskostenvergoeding. Helderder kan ik het echt niet voor je maken.
pi_190363496
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:11 schreef Degodvader het volgende:
Ko
[..]

www.vvd.nl/verantwoording


Even helder. De reiskostenvergoeding (publiek geld dus) is persoonsgebonden. Als Klaas of Thierry reiskosten maken kunnen die daarvan worden betaald. In allebei hun situaties zijn er geen reiskosten, omdat de vereniging hen een auto beschikbaar stelt (en de kosten daarvoor draagt).

Jij zei eerder dat het 'partijkartel' het onderscheid tussen fractie (en individueel lid dus) en partij niet helder had, maar nu lijkt dat jij dit niet helder hebt.

Dus nogmaals: Klaas en Thierry maakten beiden géén reiskosten. Wel kregen ze een reiskostenvergoeding. Helderder kan ik het echt niet voor je maken.
Je zou hier simpel onderuit kunnen komen door Baudet en Dijkhoff als partij te laten betalen voor de auto met chauffeur, exact het bedrag dat ze als reiskostenvergoeding krijgen. En dan desnoods hun inkomsten van de partij met eenzelfde (netto) bedrag verhogen.

Daarom vind ik het ook niet zo erg als ze reiskosten vergoed krijgen. Bijna iedereen krijgt een reiskostenvergoeding, ook als ze geen reiskosten hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190363669
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je zou hier simpel onderuit kunnen komen door Baudet en Dijkhoff als partij te laten betalen voor de auto met chauffeur, exact het bedrag dat ze als reiskostenvergoeding krijgen. En dan desnoods hun inkomsten van de partij met eenzelfde (netto) bedrag verhogen.

Daarom vind ik het ook niet zo erg als ze reiskosten vergoed krijgen. Bijna iedereen krijgt een reiskostenvergoeding, ook als ze geen reiskosten hebben.
Dat zou kunnen, maar is in beide gevallen niet gebeurd volgens de heren. Daar komt nog bij dat je daarmee fractiebudget naar de vereniging doorspeelt, wat integriteit-technisch ook niet echt lekker is. Daarom is de huidige systematiek op zichzelf ook prima.

Dat ze reiskostenvergoeding krijgen zonder reiskosten te maken is m.i. nogal vreemd (maargoed, daar gaat de TK zelf over ofc). Een aanscherpingddie vereist dat kosten ook daadwerkelijk moeten worden gemaakt voordat je daarvoor een vergoeding ontvangt heeft dan ook mijn voorkeur.

In ieder geval is helder dat de situaties van Thierry en Klaas hetzelfde zijn. Als je dus heel hard hebt geschreeuwd dat Klaas een grote graaier is door zijn handelswijze, dan moet je hetzelfde over Thierry zeggen.
pi_190363724
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:41 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat ze reiskostenvergoeding krijgen zonder reiskosten te maken is m.i. nogal vreemd (maargoed, daar gaat de TK zelf over ofc). Een aanscherpingddie vereist dat kosten ook daadwerkelijk moeten worden gemaakt voordat je daarvoor een vergoeding ontvangt heeft dan ook mijn voorkeur.
Ik had het bij 'iedereen' niet alleen over tweede kamerleden. Als jij 30 km van je werk woont, krijg je gewoon iets van 60×19 cent per dag, ook als jij elke dag fietst.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190363830
quote:
Dus de fractie wordt rondgereden in een auto met een inruilwaarde van 3100 euro? Ik heb lang geen jaarrekening meer gelezen hoor, maar er is niet meer uit af te leiden dan dat de vroempartij een bedrijfsauto heeft. Dus de fractie-auto zou vallen onder de bureaukosten a 13.000 per jaar en is een busje op grijs kenteken? Dat is althans wat doorgaans bedoeld wordt met bedrijfsauto. Dat lijkt me meer iets voor het vervoer van folders en andere leugens dat het gedrukt staat.

Nogmaals, ik wil best overtuigd worden al lijkt het me onwaarschijnlijk, maar dit toont natuurlijk niks aan. Ik wil de financiering van de fractie-auto weten, niet of de VVD een auto heeft.

quote:
Even helder. De reiskostenvergoeding (publiek geld dus) is persoonsgebonden. Als Klaas of Thierry reiskosten maken kunnen die daarvan worden betaald. In allebei hun situaties zijn er geen reiskosten, omdat de vereniging hen een auto beschikbaar stelt (en de kosten daarvoor draagt).

Jij zei eerder dat het 'partijkartel' het onderscheid tussen fractie (en individueel lid dus) en partij niet helder had, maar nu lijkt dat jij dit niet helder hebt.

Dus nogmaals: Klaas en Thierry maakten beiden géén reiskosten. Wel kregen ze een reiskostenvergoeding. Helderder kan ik het echt niet voor je maken.
Er worden wel reiskosten voor beide gemaakt. Als die gefinancierd wordt door een vereniging waar zij lid van zijn dan gaat mij dat niet aan of ze daarvoor een vergoeding overmaken aan de vereniging of niet. Als die al gedragen zijn door publieke middelen, bijvoorbeeld een potje van de 2e kamer, dan vind ik het onfatsoenlijk om die forfaitaire reiskosten te innen want dan wordt er dubbel betaald uit publieke middelen voor enkelvoudige kosten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190364121
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik had het bij 'iedereen' niet alleen over tweede kamerleden. Als jij 30 km van je werk woont, krijg je gewoon iets van 60×19 cent per dag, ook als jij elke dag fietst.
Je hebt een punt, maar toch oneens. Een reguliere kilometervergoeding is niet te vergelijking met de reiskostenvergoeding van een TK-lid. Allereerst omdat het gaat om een privaat (werkgever) versus publiek geld. Ten tweede omdat het forfaitair deel van kilometervergoeding (let op: beperkterddan reiskostenvergoeding) fiscaal is vormgegeven. Ten derde omdat daar - anders dan bij de TK - wél een voorwaarde/beperking geldt: het aantal (daadwerkelijk) gemaakte km.
  dinsdag 10 december 2019 @ 16:32:30 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190364236
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik had het bij 'iedereen' niet alleen over tweede kamerleden. Als jij 30 km van je werk woont, krijg je gewoon iets van 60×19 cent per dag, ook als jij elke dag fietst.
Dat zijn ook woonwerkverkeer-kosten, die krijgen kamerleden hiernaast ook. Dit gaat om reiskosten die gemaakt worden voor bezoeken in het land, wat je natuurlijk wil stimuleren zodat kamerleden zichtbaar zijn in de samenleving.
pi_190367848
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 16:21 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je hebt een punt, maar toch oneens. Een reguliere kilometervergoeding is niet te vergelijking met de reiskostenvergoeding van een TK-lid. Allereerst omdat het gaat om een privaat (werkgever) versus publiek geld. Ten tweede omdat het forfaitair deel van kilometervergoeding (let op: beperkterddan reiskostenvergoeding) fiscaal is vormgegeven. Ten derde omdat daar - anders dan bij de TK - wél een voorwaarde/beperking geldt: het aantal (daadwerkelijk) gemaakte km.
Heb je al ergens gevonden dat de VVD de fractie auto betaalt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190368652
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heb je al ergens gevonden dat de VVD de fractie auto betaalt?
Ik ben het met je eens dat de auto die voor 5500 is aangeschaft waarschijnlijk niet de auto met chauffeur van Dijkhoff is. Maar dan zie je deze zin:

De vereniging heeft operationale leasecontracten afgesloten.

En dan zie je dat er 50.000 aan reiskostenvergoeding is uitgegeven. Ik denk dat de leasekosten van die auto daar in zit. En de chauffeur gewoon onder salarissen.

Als je hier kijkt zie je dat de fractie maar 12000 reis en verblijfkosten heeft: https://www.tweedekamer.n(...)12405&did=2018D36073

Daar kan bijna niet een goede auto onder vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 10-12-2019 21:10:47 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190369042
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de auto die voor 5500 is aangeschaft waarschijnlijk niet de auto met chauffeur van Dijkhoff is. Maar dan zie je deze zin:

De vereniging heeft operationale leasecontracten afgesloten.

En dan zie je dat er 50.000 aan reiskostenvergoeding is uitgegeven. Ik denk dat de leasekosten van die auto daar in zit. En de chauffeur gewoon onder salarissen.
Ik hoor het wel als jullie de VVD-auto gevonden hebben. Tot die tijd ga ik ervan uit dat die fractie-auto ook uit publiek geld bekostigd is en het dus onfatsoenlijk was van Dijkhoff om die reiskostenvergoeding aan te nemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190369156
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik hoor het wel als jullie de VVD-auto gevonden hebben. Tot die tijd ga ik ervan uit dat die fractie-auto ook uit publiek geld bekostigd is en het dus onfatsoenlijk was van Dijkhoff om die reiskostenvergoeding aan te nemen.
Doe het eens andersom: waar zie je dat die auto uit het fractiebudget komt (ter hulp: ik heb een linkje naar de uitgaves per fractie gegeven)?

Zolang je dat niet kunt bewijzen, gaan we er maar van uit dat de uitspraak van Dijkhoff en Rutte dat hij werd betaald van VVD geld klopt. Gezien de uitgaves is dat ook veel waarschijnlijker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190374613
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik hoor het wel als jullie de VVD-auto gevonden hebben. Tot die tijd ga ik ervan uit dat die fractie-auto ook uit publiek geld bekostigd is en het dus onfatsoenlijk was van Dijkhoff om die reiskostenvergoeding aan te nemen.
Even kijken hoor. Als de fractie-auto met publiek geld zou zijn betaald, is dat van het fractiebudget. Daar hebben we al van vastgesteld dat daar geen auto in zit. Dus waarom jij deze aanname doet is mij een raadsel. Dat kan alleen als ee ergens een geheim potje met publiek geld is. Welk potje zou dit moeten zijn volgens jou?

Dan de financiële stukken. Iedereen, Klaas voorop, stelt dat de VVD de auto betaald. En zie daar: leasekosten in de financiële verslaglegging. Toch twijfel jij hier aan, waarom is dat? Wanneer ben jij wel overtuigd? Als je de factuur van het leasedrijf ziet? Ten overvloede merk ik op dat de jaarrekening van FvD eenzelfde post laat zien (28000 per jaar voor hun jag). Waarom lijk je het daar wel te accepteren, en bij de VVD niet, terwijlbde verantwoording exact hetzelfde is?

Zet even een stap terug. Het verhaal van klaas is op alle punten logisch en strookt met de financiële verslaglegging van VVD én fractiebudget. Jouw verhaal vereist een liegende Klaas, een geheim publiek potje met geld, en een scala journalisten, partijleden en alle andere Kamerleden die (toen Klaas in opspraak was) allemaal geheim hebben gehouden of niet bekend waren met dat geheime potje.

Tot slot zou dit voor jou ten aanzien van de originele stelling niet uit moeten maken. Jij stelde dat de VVD anders dan de FvD zou handelen ten aanzien van de auto (jij claimde dat de vvd auto namelijk uit het fractiebudget kwam - wat aantoonbaar onjuist is gebleken) . Als jij deze argwaan hebt ten aanzien van de VVD auto, heb je hem ook jegens de FvD auto toch. Hun verslaglegging is in ieder geval hetzelfde. En is Thierry net zo fout/goed bezig als Klaas.

[ Bericht 4% gewijzigd door Degodvader op 11-12-2019 08:37:47 ]
pi_190375956
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Doe het eens andersom:
Nee, jullie zijn stellig dat die auto uit de contributie van de 25.000 VVD-leden wordt betaald. Dan moet je die auto kunnen vinden.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 07:10 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Even kijken hoor. Als de fractie-auto met publiek geld zou zijn betaald, is dat van het fractiebudget.
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Het lijjkt me sterk dat het geboekt is onder 'bureaukosten' met als aanduiding 'bedrijfswagen' bij de TK, maar dat wil niet zeggen dat er geen ander potje is.

quote:
Daar hebben we al van vastgesteld dat daar geen auto in zit. Dus waarom jij deze aanname doet is mij een raadsel. Dat kan alleen als ee ergens een geheim potje met publiek geld is. Welk potje zou dit moeten zijn volgens jou?
Geheim zal het niet zijn, maar het is nou niet zo dat er op de website een overzicht wordt uitgereikt van alle potjes en vergoedingen. Waarschijnlijk omdat dat niet goed is voor het imago van 'de politiek'.

quote:
Dan de financiële stukken. Iedereen, Klaas voorop, stelt dat de VVD de auto betaald.
Dat zegt dus niks zolang hijj niet specifiek aangeeft dat het de partij is en niet de fractie.

quote:
En zie daar: leasekosten in de financiële verslaglegging. Toch twijfel jij hier aan, waarom is dat? Wanneer ben jij wel overtuigd? Als je de factuur van het leasedrijf ziet? Ten overvloede merk ik op dat de jaarrekening van FvD eenzelfde post laat zien (28000 per jaar voor hun jag). Waarom lijk je het daar wel te accepteren, en bij de VVD niet, terwijlbde verantwoording exact hetzelfde is?
Jij komt met een bestelbusje met een inruilwaarde van 3000 euro als onderdeel van de 'bureaukosten VVD-vereniging' aankakken als de fractie-auto die de VVD bekostigt. Daar trap ik niet in, en dan ga ik niet de jaarrekening uitpluizen op waar die auto nog meer verstopt zou kunnen zitten.

quote:
Tot slot zou dit voor jou ten aanzien van de originele stelling niet uit moeten maken. Jij stelde dat de VVD anders dan de FvD zou handelen ten aanzien van de auto (jij claimde dat de vvd auto namelijk uit het fractiebudget kwam - wat aantoonbaar onjuist is gebleken) . Als jij deze argwaan hebt ten aanzien van de VVD auto, heb je hem ook jegens de FvD auto toch. Hun verslaglegging is in ieder geval hetzelfde. En is Thierry net zo fout/goed bezig als Klaas.
Nee, mijn stelling is dat als je twee keer publiek geld trekt voor dezelfde reiskosten, forfaitair of niet, dat onfatsoenlijk is. Als je zowel reiskostenvergoeding uit publiek geld trekt, en van je partij een reisvoorziening krijgt, dan is de afrekening daarvan iets tussen partij en partijlid waar we in de hoedanigheid van staatsburger niks mee te maken hebben.

Dat geldt ook voor Baudet. Die zit echter in een tweemansfractie, dus dan lijkt het me niet kosteneffectief om daar een fractie-auto voor te bekostigen. Dus ik zou zeggen, kom eens met een uitputtend lijstje van alle uitgaven tbv het functioneren van de Tweede Kamer waar dan uit blijkt dat er geen financiering van auto's met chauffeurs in zit. Dat moet met de transparantie die het partijkartel voor zichzelf georganiseerd heeft toch geen enkel probleem zijn?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190376221
Ik krijg langzamerhand het idee dat je vooral heel graag wil dat er iets mis is bij de VVD. Nog een laatste poging.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, jullie zijn stellig dat die auto uit de contributie van de 25.000 VVD-leden wordt betaald. Dan moet je die auto kunnen vinden.
Nee hoor, dat maak jij er van. Ik stel dat de VVD-auto is betaald door de VVD. Waar de VVD haar inkomsten uit haalt kun je zien in de jaarraportage die hier al voorbij is gekomen (tip: het is niet slechts contributie). Dr leasekosten zijn netjes terug te vinden in de jaarrapportage van de VVD (net als, en op exact dezelfde wijze als bij FvD)

[..]
quote:
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Het lijjkt me sterk dat het geboekt is onder 'bureaukosten' met als aanduiding 'bedrijfswagen' bij de TK, maar dat wil niet zeggen dat er geen ander potje is.
[..]
Wel degelijk dus. Binnen het fractiebudget valt het niet, Dat heb je kunnen zien in controle- en verslag dat hierboven al voorbij is gekomen. Dat betekent dat - als jouw stelling waar zou zijn - er ergens nog een ander potje is waar niemand (behalve de VVD) iets vanaf lijkt te weten. Dat is nogal een claim, die nergens op is gebaseerd.

quote:
Geheim zal het niet zijn, maar het is nou niet zo dat er op de website een overzicht wordt uitgereikt van alle potjes en vergoedingen. Waarschijnlijk omdat dat niet goed is voor het imago van 'de politiek'.
[..]
Ja, die is er dus wel, en is hier ook al voorbij gekomen: de verantwoording van de besteding van het fractiebudget. Van iedere fractie netjes terug te vinden.

quote:
Dat zegt dus niks zolang hijj niet specifiek aangeeft dat het de partij is en niet de fractie.
[..]
Maar Klaas heeft al aangegeven dat de auto door de VVD betaald is. We weten dat het niet uit het fractiebudget wordt betaald, en het leasecontract staat op de jaarrekening van de VVD. Dit is overigens EXACT hetzelfde bij FvD.

quote:
Jij komt met een bestelbusje met een inruilwaarde van 3000 euro als onderdeel van de 'bureaukosten VVD-vereniging' aankakken als de fractie-auto die de VVD bekostigt. Daar trap ik niet in, en dan ga ik niet de jaarrekening uitpluizen op waar die auto nog meer verstopt zou kunnen zitten.
[..]
Nee. Ik heb het over het leasecontract. Overigens is de 3000EUR een desinvestering, niet de waarde.

quote:
Nee, mijn stelling is dat als je twee keer publiek geld trekt voor dezelfde reiskosten, forfaitair of niet, dat onfatsoenlijk is. Als je zowel reiskostenvergoeding uit publiek geld trekt, en van je partij een reisvoorziening krijgt, dan is de afrekening daarvan iets tussen partij en partijlid waar we in de hoedanigheid van staatsburger niks mee te maken hebben.
Als je twee keer publiek geld trekt voor dezelfde reiskosten is dat inderdaad niet goed. Maar zowel bij FvD als bij VVD is daarvan geen sprake. In allebei de gevallen wordt de auto namelijk betaald door de vereniging en wordt die ter beschikking gesteld aan het kamerlid.

Daar komt bij -mijns inziens, en enigszins buiten deze discussie- dat het wat betreft integriteit niet helemaal lekker is als je fractiebudget gaat doorschuiven naar de vereniging. Maar dat is voor anderen hier geen probleem gebleken.

quote:
Dat geldt ook voor Baudet. Die zit echter in een tweemansfractie, dus dan lijkt het me niet kosteneffectief om daar een fractie-auto voor te bekostigen. Dus ik zou zeggen, kom eens met een uitputtend lijstje van alle uitgaven tbv het functioneren van de Tweede Kamer waar dan uit blijkt dat er geen financiering van auto's met chauffeurs in zit. Dat moet met de transparantie die het partijkartel voor zichzelf georganiseerd heeft toch geen enkel probleem zijn?
Toch heeft FvD besloten om een Jaguar beschikbaar te stellen (a 28.000 per jaar), hen goed recht natuurlijk. Je vraag om transparantie die nu al een aantal keer gegeven is. Ik héb je al gelinkt naar de verantwoording van het fractiebudget. Wat wil je nog meer hebben dan?

Nogmaals: de constructie is bij de VVD en FvD hetzelfde. Waarom je er bij de een wel over valt, en bij de ander niet: dat is mij een raadsel. Tot op de wijze van verslaglegging is het identiek. Jouw verhaal is pas chocola als er ergens een geheim potje met publiek geld is waar (alleen) de VVD vanaf weet.

Blijft dus uit mijn vorige post over:

Toch twijfel jij aan het verhaal van de VVD, waarom is dat? Wanneer ben jij wel overtuigd? Als je de factuur van het leasedrijf ziet? Waarom lijk je bij FvD exact dezelfde constructie en exact dezelfde verantwoording wel te accepteren, en bij de VVD niet?

Zet even een stap terug. Het verhaal van klaas is op alle punten logisch en strookt met de financiële verslaglegging van VVD én fractiebudget. Jouw verhaal vereist een liegende Klaas, een geheim publiek potje met geld, en een scala journalisten, partijleden en alle andere Kamerleden die (toen Klaas in opspraak was) allemaal geheim hebben gehouden of niet bekend waren met dat geheime potje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Degodvader op 11-12-2019 10:44:02 ]
pi_190376646
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:33 schreef Degodvader het volgende:
Ik krijg langzamerhand het idee dat je vooral heel graag wil dat er iets mis is bij de VVD. Nog een laatste poging.
Er is zoveel mis bij de VVD dat dit niet zoveel meer uit zou maken. Dijkhoff heeft aangegeven dat het fout was en dat hij die reiskostenvergoeding gaat terug betalen, itt het wachtgeld, er schijnt een speciale regeling voor hem onstaan te zijn dat hij het kan houden en toch stopzetten.

Dan zeg ik dat als die auto met chauffeur van de VVD zelf is en de privaatrechtelijke vereniging VVD de kosten draagt, hij het hooguit aan de VVD zou moeten 'terug'betalen maar dat gaat niemand anders dan de VVD-leden aan. Dus ik neem het eigenlijk op voor Dijkhoff, er is alleen een mits. Jij claimt dat die er is, en je hebt daarvoor bewijsmiddelen aangereikt die niet deugen en dus niks bewijzen. Het bestelbusje met de kennelijke inruilwaarde van 3000 euro maakt onderdeel uit van de bureaukosten en zal dus niet de fractie-auto zijn.

quote:
Wel degelijk dus. Binnen het fractiebudget valt het niet, Dat heb je kunnen zien in controle- en verslag dat hierboven al voorbij is gekomen. Dat betekent dat - als jouw stelling waar zou zijn - er ergens nog een ander potje is waar niemand (behalve de VVD) iets vanaf lijkt te weten. Dat is nogal een claim, die nergens op is gebaseerd.
Nee hoor. Ik zie alleen niet zo snel een overzicht van alle uitgaven op de site van de TK staan, ook niet die van de reiskostenvergoedingen en verblijfskosten bijvoorbeeld. Waarschijnlijk moet je daarvoor een WOB-verzoek doen. Of ik kijk er overheen, dat kan ook.

quote:
Nee. Ik heb het over het leasecontract. Overigens is de 3000EUR een desinvestering, niet de waarde.
Aan dat soort zoekt en gij zult vinden spelletjes doe ik niet mee. Jij claimde de auto gevonden te hebben en die claim was vals. Je wekte de indruk dat er post 'fracie-auto met chauffeur' was. Dan wil ik je best een herkansing geven, maar dan moet je wel concreet kunnen aangeven hoe het dan wel precies zit.

quote:
Daar komt bij -mijns inziens, en enigszins buiten deze discussie- dat het wat betreft integriteit niet helemaal lekker is als je fractiebudget gaat doorschuiven naar de vereniging. Maar dat is voor anderen hier geen probleem gebleken.
Je doet nou alsof het fractiebudget het enige mogelijk potje van publiek geld is, waar baseer je dat op?

quote:
Toch twijfel jij aan het verhaal van de VVD, waarom is dat?
Ik twijfel aan elk verhaal van de VVD, die 'alle gezag komt van god'-mentaliteit is mij vreemd. Maar hier gaat het vooral om het feit dat in het politieke spraakgebruik en in de onderliggende denkwijze fractie en partij nogal eens vereenzelvigd worden. Onterecht en onjuist, maar ik doe daar in deze heel makkelijk over, en beweer niet dat hij liegt maar ga er slechts vanuit dat hij zich slordig uitdrukt zoals men in het algemeen slordig is met die scheidslijn. Daarom hecht ik geen waarde aan de uitspraak voor hoe het precies zit.

Het lijkt mij logisch dat de TK fractie-auto's met chauffeur organiseert. Het lijkt mij terecht dat dat met publiek geld wordt gefinancierd. Gezien de beschikbaarheid van informatie wat de TK zoal waaraan uitgeeft vind ik het ook niet raar dat die informatie niet voor het oprapen ligt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190376727
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er is zoveel mis bij de VVD dat dit niet zoveel meer uit zou maken. Dijkhoff heeft aangegeven dat het fout was en dat hij die reiskostenvergoeding gaat terug betalen, itt het wachtgeld, er schijnt een speciale regeling voor hem onstaan te zijn dat hij het kan houden en toch stopzetten.

Dan zeg ik dat als die auto met chauffeur van de VVD zelf is en de privaatrechtelijke vereniging VVD de kosten draagt, hij het hooguit aan de VVD zou moeten 'terug'betalen maar dat gaat niemand anders dan de VVD-leden aan. Dus ik neem het eigenlijk op voor Dijkhoff, er is alleen een mits. Jij claimt dat die er is, en je hebt daarvoor bewijsmiddelen aangereikt die niet deugen en dus niks bewijzen. Het bestelbusje met de kennelijke inruilwaarde van 3000 euro maakt onderdeel uit van de bureaukosten en zal dus niet de fractie-auto zijn.
[..]

Nee hoor. Ik zie alleen niet zo snel een overzicht van alle uitgaven op de site van de TK staan, ook niet die van de reiskostenvergoedingen en verblijfskosten bijvoorbeeld. Waarschijnlijk moet je daarvoor een WOB-verzoek doen. Of ik kijk er overheen, dat kan ook.
[..]

Aan dat soort zoekt en gij zult vinden spelletjes doe ik niet mee. Jij claimde de auto gevonden te hebben en die claim was vals. Je wekte de indruk dat er post 'fracie-auto met chauffeur' was. Dan wil ik je best een herkansing geven, maar dan moet je wel concreet kunnen aangeven hoe het dan wel precies zit.
[..]

Je doet nou alsof het fractiebudget het enige mogelijk potje van publiek geld is, waar baseer je dat op?
[..]

Ik twijfel aan elk verhaal van de VVD, die 'alle gezag komt van god'-mentaliteit is mij vreemd. Maar hier gaat het vooral om het feit dat in het politieke spraakgebruik en in de onderliggende denkwijze fractie en partij nogal eens vereenzelvigd worden. Onterecht en onjuist, maar ik doe daar in deze heel makkelijk over, en beweer niet dat hij liegt maar ga er slechts vanuit dat hij zich slordig uitdrukt zoals men in het algemeen slordig is met die scheidslijn. Daarom hecht ik geen waarde aan de uitspraak voor hoe het precies zit.

Het lijkt mij logisch dat de TK fractie-auto's met chauffeur organiseert. Het lijkt mij terecht dat dat met publiek geld wordt gefinancierd. Gezien de beschikbaarheid van informatie wat de TK zoal waaraan uitgeeft vind ik het ook niet raar dat die informatie niet voor het oprapen ligt.
Reageer je ook nog op de rest van mijn post? Dan kan ik namelijk alles in 1 keer meepakken. Vooral geïnteresseerd ben ik in de vraag waarom je bij de VVD de constructie niet accepteert, maar bij FvD, die alles op exact dezelfde wijze down en financieel verantwoorden wel?
  woensdag 11 december 2019 @ 22:31:01 #273
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190388711
quote:
Echt, dat deze malloot nog los rondloopt. Bewijst maar weer, er lopen meer gekken buiten de hekken dan in de gangen van Zonnedaal.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_190389154
Die gedachten heb ik bij Timmermans en dan druk ik het nog zachtjes uit.
  woensdag 11 december 2019 @ 23:08:32 #275
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190389429
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 22:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Echt, dat deze malloot nog los rondloopt. Bewijst maar weer, er lopen meer gekken buiten de hekken dan in de gangen van Zonnedaal.
Ze doen alsof het een dictator is, maar nee

AndreKrouwel twitterde op woensdag 11-12-2019 om 22:53:35 We moeten @wierdduk toch een keer gaan uitleggen dat ook Europese verkiezingen consequenties hebben. #Timmermans @PvdA won, de pro-Europese partijen kregen het overgrote deel van de stemmen en zetels. Logisch dat dan die wil van het volk wordt omgezet in beleid. https://t.co/7zAeVKSj14 reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')