Ik beweer altijd oprecht dat ik van klassiek tot rock houdt, dus dat kan het issue niet zijn.quote:Op maandag 2 december 2019 20:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jouw referentiekader is ook wat anders dan de mensen die hierop geklikt hebben op spotify.
Dat is juist wel het hele punt. Het referentiekader is wat je gewent bent om naar te luisteren en aan de hand daarvan kwalificeer je de nieuwe/andere dingen die je hoort. Als je bijvoorbeeld veel luistert naar mathcore is of progmetal, dan is het heel logisch dat je dit helemaal niks vindt.quote:Op maandag 2 december 2019 20:36 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat is geen punt, natuurlijk. Het kan dat je minder hebt met de muziek van nu. Ik heb daar wél veel mee, besteed er ruim aandacht aan en heb voor deze show specifiek gekozen voor hits die we over het hoofd hebben gezien. Vind je dat leuk, dan luister je. Vind je dat niet leuk, dan niet. No hard feelings.
Het aanbod is extreem diversquote:Op maandag 2 december 2019 20:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is juist wel het hele punt. Het referentiekader is wat je gewent bent om naar te luisteren en aan de hand daarvan kwalificeer je de nieuwe/andere dingen die je hoort. Als je bijvoorbeeld veel luistert naar mathcore is of progmetal, dan is het heel logisch dat je dit helemaal niks vindt.
En wat is de muziek van nu? Albums die dit jaar zijn uitgebracht? Nieuwe bands/acts die de laatste jaren zijn opgekomen? Want dan laat je heel wat genres links liggen.
Maar dat is juist het hele issue. Jij bent gewend om naar muziek te luisteren. De huidige klikgeneratie van tieners en begin-twintigers die voor het gros van de kliks zorgt hoort alleen maar muziek. Het is meer een wegwerpartikel geworden. Daarom blijven de 'hits' van tegenwoordig ook niet meer hangen.quote:Op maandag 2 december 2019 20:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik beweer altijd oprecht dat ik van klassiek tot rock houdt, dus dat kan het issue niet zijn.
Niet dat ik alles ken, dat is onmogelijk. Soms pik je wel eens iets op wat voor mij nieuw en interessant is.
Devin Townsend bijvoorbeeld...
Ik heb zo'n 45 jaar de NL Top 40 gevolgd, ben dus niet vies van commercieel werk.
Maar kennelijk zijn er toch grenzen aan wat je kan waarderen en wat niet...
Niet alleen dat. Dankzij internet kan in principe iedere gek muziek maken. Vóór internet moest je wel je best doen om gedraaid te worden op radio en tv. Het aanbod is overweldigend tegenwoordig.quote:Op maandag 2 december 2019 20:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar dat is juist het hele issue. Jij bent gewend om naar muziek te luisteren. De huidige klikgeneratie van tieners en begin-twintigers die voor het gros van de kliks zorgt hoort alleen maar muziek. Het is meer een wegwerpartikel geworden. Daarom blijven de 'hits' van tegenwoordig ook niet meer hangen.
Er is geen belemmering meer om iets uit te brengen. Maar de grote labels zorgen wel dat ze hun vinger in de pap houden. En er is veel vriendjespolitiek, ook op de Nederlandse radio.quote:Op maandag 2 december 2019 20:49 schreef CindieY het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Dankzij internet kan in principe iedere gek muziek maken. Vóór internet moest je wel je best doen om gedraaid te worden op radio en tv. Het aanbod is overweldigend tegenwoordig.
Dat doet hij altijdquote:Op maandag 2 december 2019 20:50 schreef DJ11 het volgende:
Hierna: een band die een nogal spraakmakend optreden had in de show van David Letterman. De zanger ging op het podium compleet uit z'n plaat en lijkt uit een metalband weggelopen....
Niet alleen dat, tegenwoordig is het ook een stuk gemakkelijker om 'muziek' te maken. Het enige wat je nodig hebt is een pc met wat software en microfoon.quote:Op maandag 2 december 2019 20:49 schreef CindieY het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Dankzij internet kan in principe iedere gek muziek maken. Vóór internet moest je wel je best doen om gedraaid te worden op radio en tv. Het aanbod is overweldigend tegenwoordig.
Dank voor het luisteren, fijne avondquote:Op maandag 2 december 2019 21:08 schreef just me het volgende:
dank je wel voor de gevarieerde muziekjes
tijd om even wat anders te gaan doen.
Tot ongeveer 22:30 uur. Dan is de muziek voor deze show op.quote:Op maandag 2 december 2019 21:17 schreef livelink het volgende:
Tot hoe laat ga je door DJ11? Ik ben nog wel een uurtje druk.
Dit wordt m'n afsluiter, lekker nummerquote:Op maandag 2 december 2019 21:18 schreef DJ11 het volgende:
Röyksopp & Robyn - Do It Again (2014): 52,7
Kwam in Nederland niet verder dan de Tipparade.
Dank voor het luisteren. Welterusten.quote:Op maandag 2 december 2019 21:19 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dit wordt m'n afsluiter, lekker nummer
Bedankt en slaap lekker alvast
Eigenlijk te weinig beluisterd om in de show te zitten, maar ik heb 'm er toch ingedrukt.quote:Op maandag 2 december 2019 21:40 schreef livelink het volgende:
Wat ik hoor klinkt allemaal lekker, DJ11
Deze van Charlie Winston ik ook weer fijn.
Bijzonder fijn liedjequote:Op maandag 2 december 2019 21:45 schreef livelink het volgende:
Dit nummer draai ik zelf vaak in deze versie![]()
![]()
Dank voor het luisteren, welterustenquote:Op maandag 2 december 2019 21:49 schreef brother52 het volgende:
Mijn bed begint te roepen.
Ik haak af, thanks 11!
Ode to Bouncer zegt mij eigenlijk ook niksquote:Op maandag 2 december 2019 21:52 schreef DJ11 het volgende:
Studio Killers - Jenny (2013): 19,6
Hun #1-hit Ode To Bouncer is 13,6 miljoen keer beluisterd. "Jenny" dus de helft vaker!
Als je het hoort vast welquote:Op maandag 2 december 2019 22:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Ode to Bouncer zegt mij eigenlijk ook niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |