abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190198591
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2019 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
pi_190198607
Wie loopt er waar en wanneer geüpdatet, plus Winterloop op de Rotterdamse Alp toegevoegd met YUR als deelnemer aan de 10.

Over die Meijendelloop. Was dat nog wat?
pi_190198721
Trouwens ook niet helemaal waar wat ik zei, want ik snap dus niet wat mijn loopmaatje gedaan heeft.. die liep een groot deel vd tijd met 2 andere dames op de eerste plek, en toen hebben ze besloten hand in hand met zijn 3en over de finish te gaan :P

Daar ben ik dan toch wel te competitief voor, dan zou ik zeggen, bedankt voor de fijne samenwerking en laten we kijken wie er de laatste 3kms nog de beste benen heeft.. dat is toch wel een beetje waar hardlopen om draait?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190198725
Trouwens ook eindelijk de mythische wyccie gesproken! Ze bestaat echt!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190201398
Kon ze de mythische proporties waarmaken?
pi_190203561
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 13:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Trouwens ook niet helemaal waar wat ik zei, want ik snap dus niet wat mijn loopmaatje gedaan heeft.. die liep een groot deel vd tijd met 2 andere dames op de eerste plek, en toen hebben ze besloten hand in hand met zijn 3en over de finish te gaan :P

Daar ben ik dan toch wel te competitief voor, dan zou ik zeggen, bedankt voor de fijne samenwerking en laten we kijken wie er de laatste 3kms nog de beste benen heeft.. dat is toch wel een beetje waar hardlopen om draait?
Tuurlijk! Als je ergens in de middenmoot finisht maakt het niks uit, maar je moet wel vechten voor de eerste paar plekken.

En dan kun je na de finish weer goede vrienden zijn.

Vandaag op een crossloop ook behoorlijk lopen stuivertje wisselen met een andere loper de laatste km's. Ik heb hem eruit gelopen op mijn tandvlees, en na de finish even handen schudden, schouderkloppen en nakletsen.
  Moderator zaterdag 30 november 2019 @ 20:53:08 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_190205393
In het Olympisch kwalificatie toernooi voor de triatlon deden twee Britse dames dit, hand in hand over de finish. En die zijn hierna gediskwalificeerd... Ik weet niet hoe dat met hardlopen zijn, maar bij de ITU staat in de reglementen dat je je best moet doen om te winnen, en samen hand in hand over de finish is kennelijk niet "je best doen".
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190210374
quote:

en wat nu als dat niemand lukt en de beslissing op een paar honderd meter voor de finish wordt genomen. Het is nu niet echt een wedstrijd wat veel aanzien of een dikke prijs opleverde.
  zondag 1 december 2019 @ 10:29:27 #9
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_190210976
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 13:06 schreef Zwabberhark het volgende:
Wie loopt er waar en wanneer geüpdatet,
Voor mij in Spijkenisse helaas geen volle M, vanwege drukte en gedoe.
Wel een HM, dat moet toch wel lukken ga ik vanuit..... :P

En verders:
1
2
5 april 2020 - [url=https://www.nnmarathonrotterdam.nl/]Marathon Rotterdam[/url]
• RobertoCarlos - Marathon
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_190211103
Hallo :W

Hoe is het hier?

Ik heb ruim 1 jaar niet hardgelopen, maar ik kom dus even vertellen dat ik weer heeel erg rustig aan het opbouwen ben. Afgelopen week 12 x 1 minuut gedaan. En dat was zo fijn :). Hopen dat het nu weer de goede kant op gaat :).
  zondag 1 december 2019 @ 11:46:37 #11
124676 RobertoCarlos
pi_190211668
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 10:43 schreef xMissi het volgende:

Hoe is het hier?

Ik heb ruim 1 jaar niet hardgelopen, maar ik kom dus even vertellen dat ik weer heeel erg rustig aan het opbouwen ben. Afgelopen week 12 x 1 minuut gedaan. En dat was zo fijn :). Hopen dat het nu weer de goede kant op gaat :).
Hoe is het met de blessure? (knie was het toch he?)
pi_190214719
Ik heb vanochtend met mijn vriendje zijn eerste hardlooptraining gedaan, hij heeft gisteren schoenen gekocht en wil het doen in aanvulling op het fietsen in de winter.
Volgens mij hoeft hij niet helemaal bij het aller-beginner schema te beginnen, maar beetje lastig inschatten haha.
Vanochtend hebben we heel rustig ingedribbeld (minuutje of 6), daarna wat oefeningen en 1-2-3-2-1 minuten met 1 minuut rust. De eerste minuut hard ging in 4.07 haha en de laatste minuut in 3.38 :@

Wordt echt opletten dat hij geen shinsplints krijgt of zo, maar helemaal vanaf 0 beginnen leek me ook weer overdreven voor iemand met een fit lijf. Wat zouden jullie aanraden?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 december 2019 @ 15:09:14 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190214935
Niet gelijk in dat tempo knallen, dat is precies waarom ik er jarenlang elke keer na een paar keer mee moest stoppen, want pijn :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190214970
Ja dat was een beetje hard misschien :P De 2 en 3 minuutjes gingen we wat rustiger. Maar ik merk wel dat hij qua techniek een stuk netter loopt op tempo 4.30 dan op tempo 6.00. Dus wellicht beter om dat uit te bouwen vanuit minuutjes.
pi_190216041
quote:

Ik zag het in de uitslagen. Dat vind ik juist wel heel mooi en bij de Meijendelloop passen.

Ik heb er ook vooral van genoten en de eerste helft een paar keer gestopt voor foto's van de regenboog, zonsopgang etc. Lekker beetje buiten spelen en niet gelopen als wedstrijd.
De Meijendelloop is een aanrader, hopelijk volgend jaar weer. Wat was dat heerlijk. O+

Leuk je even gezien te hebben, LT. *O*
pi_190217340
quote:
2s.gif Op zondag 1 december 2019 10:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Voor mij in Spijkenisse helaas geen volle M, vanwege drukte en gedoe.
Wel een HM, dat moet toch wel lukken ga ik vanuit..... :P

En verders:
[ code verwijderd ]

Dat is wel jammer. Er zal toch geen vloek op spijkenisse rusten?
  Redactie Sport zondag 1 december 2019 @ 17:41:03 #17
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_190217383
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 10:43 schreef xMissi het volgende:

Hoe is het hier?

Een jaar alweer? Gaat de tijd zo snel? :')

Welkom terug! :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_190217557
Ik had vandaag weer de leukste cross van het circuit, omdat het eigenlijk geen cross is maar een bos-strandloopje waar ze om het nog ergens op te laten lijken wat paardenpaden in hebben gefrut.

Heel braaf rustig gestart in het groepje waar ik normaal tijdens crossen een beetje bij hoor. Het begin is verhard, maar halverwege komen dus wat duinen en paardenpaden, een stuk strand en een zware strandafgang. Vorig jaar had ik me daar een beetje op verkeken, en had ik me in het begin echt helemaal stuk gelopen. Dus dit jaar was ik erg rustig beginnen, en de eerste 2 kilometer voelde als een lekker duurloopje. Het tempo van een vrouw die ik bij de vorige cross echt niet bij kon houden ging me te ver om langer achter te blijven, dus daar wel al snel voorbij. Me inhouden is 1 ding, maar ik moet wel een beetje lekker kunnen kopen. Uiteindelijk zelfs iedereen van het groepje achter me kunnen laten. Strand was wel even matig, want het had net geregend waardoor het bovenste laagje steeds wegglipte. Maar terwijl ik daar vorig jaar door alles en iedereen werd ingehaald, heb ik daar vandaag alleen maar zelf mensen ingehaald.

Strandafgang zonder te wandelen omhoog gekomen, en vanaf daar weer lekker verhard naar de finish. Helaas niet gelukt om nog echt aan te zetten, maar gelukkig ook niet verslapt. Onderweg zat ik wel echt te denken hoe hard ik zou kunnen als ik wel normaal m’n best zou doen :P Ik was ook nog heel fit bij de finish. En blij, want ondanks dat ik niet echt hard heb gelopen was ik wel bijna 2,5 minuut sneller dan vorig jaar *O*

Dat mag trouwens ook wel, want als ik nog 116km loop in december heb ik in 2019 2x zoveel kilometer gelopen als in 2018.
pi_190217783
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 17:53 schreef hatsaflats het volgende:
Ik had vandaag weer de leukste cross van het circuit, omdat het eigenlijk geen cross is maar een bos-strandloopje waar ze om het nog ergens op te laten lijken wat paardenpaden in hebben gefrut.

Heel braaf rustig gestart in het groepje waar ik normaal tijdens crossen een beetje bij hoor. Het begin is verhard, maar halverwege komen dus wat duinen en paardenpaden, een stuk strand en een zware strandafgang. Vorig jaar had ik me daar een beetje op verkeken, en had ik me in het begin echt helemaal stuk gelopen. Dus dit jaar was ik erg rustig beginnen, en de eerste 2 kilometer voelde als een lekker duurloopje. Het tempo van een vrouw die ik bij de vorige cross echt niet bij kon houden ging me te ver om langer achter te blijven, dus daar wel al snel voorbij. Me inhouden is 1 ding, maar ik moet wel een beetje lekker kunnen kopen. Uiteindelijk zelfs iedereen van het groepje achter me kunnen laten. Strand was wel even matig, want het had net geregend waardoor het bovenste laagje steeds wegglipte. Maar terwijl ik daar vorig jaar door alles en iedereen werd ingehaald, heb ik daar vandaag alleen maar zelf mensen ingehaald.

Strandafgang zonder te wandelen omhoog gekomen, en vanaf daar weer lekker verhard naar de finish. Helaas niet gelukt om nog echt aan te zetten, maar gelukkig ook niet verslapt. Onderweg zat ik wel echt te denken hoe hard ik zou kunnen als ik wel normaal m’n best zou doen :P Ik was ook nog heel fit bij de finish. En blij, want ondanks dat ik niet echt hard heb gelopen was ik wel bijna 2,5 minuut sneller dan vorig jaar *O*

Dat mag trouwens ook wel, want als ik nog 116km loop in december heb ik in 2019 2x zoveel kilometer gelopen als in 2018.
progressie ^O^
pi_190219504
Wow, dat is lekker lopen, hatsa! *O*

Semtex, heel veel beterschap met je knie. En xMissi welkom terug!
pi_190219548
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 12:35 schreef Zwabberhark het volgende:
De Meijendelloop is echt 25 km, maar GPS-horloges komen steevast 200 meter te kort. Ik heb het nagemeten.
Hoe dan? Met een Jones counter?
pi_190223510
quote:
2s.gif Op zondag 1 december 2019 11:46 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hoe is het met de blessure? (knie was het toch he?)
Ja mijn knie ja! Het gaat wel beter. Samen met de fysio weer opgetraind etc. Die heb ik inmiddels al 8 weken niet gezien en dat vind ik ook wel prima. De oefeningen weet ik inmiddels wel :P

Ik begin dus nu weer met het beginnersschema waar ik ooit mee begon :) ( Ik ben nu begonnen met 5x1 m /1:30 rust , 7x1 m 1:30 rust, 10x1 m, 1:30 rust). En afgelopen week dus 12 x 1 minuut. Hopelijk loop ik snel weer mee met mijn loopgroep.. :)
pi_190223616
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2019 17:41 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Een jaar alweer? Gaat de tijd zo snel? :')

Welkom terug! :P
Thanks!

Ja. Na mijn halve marathon in okt.2018 ben ik soort van gedwongen gestopt.. Maar het jaar ging voor mij niet snel genoeg hoor. Dit heeft echt wel bewezen dat ik gewoon echt moet hardlopen om mijn hoofd leeg te krijgen/houden ;)

Maar ben iig nu superblij dat ik weer kan lopen en hopelijk blijft het goed gaan met opbouwen!

En dank je Wyccie voor het welkom terug heten!

@ Hatsaflats
Goed gelopen, lijkt me een fijn gevoel dat je nu zelf anderen in kon halen, en dan zelfs op het einde nog fit zijn. Fijn die vooruitgang :)
  zondag 1 december 2019 @ 22:39:13 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_190223721
Hatsa *O* Lekker gelopen, goed gepland!
  zondag 1 december 2019 @ 23:08:10 #25
124676 RobertoCarlos
pi_190224207
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 17:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dat is wel jammer. Er zal toch geen vloek op spijkenisse rusten?
Weet ik niet.... in mijn geval kun je dat nog niet concluderen, dit zou mijn 1e Spijkenisse M geweest zijn. Maar ik ben iig wel bij de Fok! meet! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')