abonnement Unibet Coolblue
pi_190187808
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 17:31 schreef trein2000 het volgende:
Debiele manier van optreden van de politie. Hij ligt op de grond. Agenten er boven op. Wapen is weg. Dan is neerschieten gewoon misdadig.
Neen, dat is een kordate manier van optreden.

Er lagen geen agenten op de dader, maar burgers die hem zijn mes hebben afgepakt.
Op dat moment kwam er een aantal bewapende agenten aan, die eerst de burgers van hem hebben afgetrokken (om ze in veiligheid te brengen). Omdat er een kans op explosief was, is hij doodgeschoten. Voor die tijd was geen sprake van een veilige situatie.
pi_190187861
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 17:38 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja dat blijf je zeggen maar de feiten beweren het tegendeel. Antwerpen, Parijs, London, Malmö, Berlijn, Amsterdam ik kan ze allemaal opsommen het is in elke grote stad een teringbende aan het worden door islamisering.
Ach kerel, je bent niet goed bij je hoofd... Weleens geschiedenis gevolgt. Ik hoop dat je volgende incarnatie in 1400 is of zo... Of zelfs 1900.. Toen was het allemaal veel erger, door andere oorzaken dan islamisering. En je hebt ook iets als individualisatie, waar veel erger dingen door komen dan door islamisering. Zelfs de zaken die komen door moslims hebben eerder met individu''s te maken dan met islam. Hangjongeren die mensen iets aan doen bijvoorbeeld, die stelen en roven. Wat heeft dat met de islam te maken? Deze aanslagen precies hetzelfde. Wat hebben ze met de islam te maken?
pi_190187878
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

of een mes of een hele grote mond of lekker belangrijk

de agenten vertrouwden de situatie niet en schoten hem neer, gezien zijn acties eerder die dag zie ik daar niets vreemds in tbh
Precies dat. Dit was geen gevalletje "zwarte man ligt ijs te eten op zijn eigen bank en wordt afgeknald want zwart"; er was duidelijk en tastbaar gevaar. Dus snel en keurig afgehandeld door onze Britse vrienden. Lintje zou op zijn plaats zijn :7
pi_190187889
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:22 schreef Justinn het volgende:

[..]

Neen, dat is een kordate manier van optreden.

Er lagen geen agenten op de dader, maar burgers die hem zijn mes hebben afgepakt.
Op dat moment kwam er een aantal bewapende agenten aan, die eerst de burgers van hem hebben afgetrokken (om ze in veiligheid te brengen). Omdat er een kans op explosief was, is hij doodgeschoten. Voor die tijd was geen sprake van een veilige situatie.
Dus dit vind je normaal? Wees blij dat je dit niet in NL hebt. Meer in Amerika en blijkbaar ook in Engeland.. In Nederland schiet je in een been of in armen, niet in een hoofd.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 29 november 2019 @ 18:27:01 #130
408813 crew  trein2000
pi_190187890
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:22 schreef Justinn het volgende:

[..]

Neen, dat is een kordate manier van optreden.

Er lagen geen agenten op de dader, maar burgers die hem zijn mes hebben afgepakt.
Op dat moment kwam er een aantal bewapende agenten aan, die eerst de burgers van hem hebben afgetrokken (om ze in veiligheid te brengen). Omdat er een kans op explosief was, is hij doodgeschoten. Voor die tijd was geen sprake van een veilige situatie.
Jij mag dat kordaat vinden, ik vind schieten op een ontwapend iemand die onder controle is disproportioneel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 29 november 2019 @ 18:27:52 #131
408813 crew  trein2000
pi_190187900
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

weet je niet
Ja dat weet ik wel. Ik heb namelijk twee ogen dus ik kan de beelden bekijken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_190187963
Enig juiste manier van handelen van de politie. De kans dat hij andere dingen kon doen was te groot.
pi_190187985
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:27 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Dus dit vind je normaal? Wees blij dat je dit niet in NL hebt. Meer in Amerika en blijkbaar ook in Engeland.. In Nederland schiet je in een been of in armen, niet in een hoofd.
Ja, dat is normaal. Er was mogelijk een bomvest bij betrokken. Dan is direct uitschakelen het enige wat je kan doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij mag dat kordaat vinden, ik vind schieten op een ontwapend iemand die onder controle is disproportioneel.
Hij was niet ontwapend (mogelijk bomvest) en daarmee zeker niet onder controle. Op het moment zelf is het onmogelijk te beoordelen of het vest echt is en gaat de veiligheid van henzelf en omstanders voorop. Dat betekent dus direct uitschakelen om de situatie veilig te stellen. In Nederland zou de politie hetzelfde reageren.
pi_190187989
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:27 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Dus dit vind je normaal? Wees blij dat je dit niet in NL hebt. Meer in Amerika en blijkbaar ook in Engeland.. In Nederland schiet je in een been of in armen, niet in een hoofd.
Echt he, het gore lef om zo'n kerel z'n steekpartijtje af te pakken :r
pi_190188000
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:27 schreef trein2000 het volgende:
trein2000
Steekpartij London Bridge is terreurdaad, doodgeschoten dader droeg nepbom

https://www.ad.nl/buitenl(...)oeg-nepbom~a61f01a1/
  Moderator vrijdag 29 november 2019 @ 18:34:48 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190188001
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel. Ik heb namelijk twee ogen dus ik kan de beelden bekijken.
daarmee kun jij in zijn jas kijken ofzo?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin vrijdag 29 november 2019 @ 18:35:30 #137
232445 crew  Specularium
pi_190188013
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:34 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Steekpartij London Bridge is terreurdaad, doodgeschoten dader droeg nepbom

https://www.ad.nl/buitenl(...)oeg-nepbom~a61f01a1/
Is dat dan niet meer een soort carnaval?
pi_190188019
De verdachte zou een nepbom om zijn lichaam hebben gebonden.
  vrijdag 29 november 2019 @ 18:36:41 #139
455560 Logic91
Always stay rational
pi_190188035
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:25 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Ach kerel, je bent niet goed bij je hoofd... Weleens geschiedenis gevolgt. Ik hoop dat je volgende incarnatie in 1400 is of zo... Of zelfs 1900.. Toen was het allemaal veel erger, door andere oorzaken dan islamisering. En je hebt ook iets als individualisatie, waar veel erger dingen door komen dan door islamisering. Zelfs de zaken die komen door moslims hebben eerder met individu''s te maken dan met islam. Hangjongeren die mensen iets aan doen bijvoorbeeld, die stelen en roven. Wat heeft dat met de islam te maken? Deze aanslagen precies hetzelfde. Wat hebben ze met de islam te maken?
Hangjongeren hebben geen fuck met de islam te maken. Deze aanslagen daarentegen zijn zeer zeker te herleiden tot een specifieke interpretatie van de religie. Je kunt de bereidwilligheid van deze mensen om zo makkelijk te sterven herleiden tot overtuigingen zoals de jihad, het hiernamaals en haar beloningen etc. Degene die een martelaarsdood sterft is gegarandeerd van Jannah al firdaws (hoogste paradijs in de islam). De discussie wat valt onder een martelaarsdood is hetgeen waar men over twist.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_190188055
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:33 schreef Justinn het volgende:

[..]

Ja, dat is normaal. Er was mogelijk een bomvest bij betrokken. Dan is direct uitschakelen het enige wat je kan doen.
En dat kan alleen door iemand in zijn hoofd te schieten? Ik zeg toch, schiet hem in zijn armen. Dan kan hij ook niks meer doen. Sterker nog, een beetje politieagent weet hoe je iemand door op zijn armen te slaan zijn armen kan uitschakelen. Doet hij ook niks meer, gevaar geweken.. En je kan iemand later veroordelen op zijn poging tot steekpartij...

Echt, ik schrik van die rechtse tokkies hier die het normaal vinden dat men iemand in zijn hoofd schiet. Weg rechtstaat...
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die buitensporig politiegeweld goedkeuren.
pi_190188078
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:36 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Hangjongeren hebben geen fuck met de islam te maken. Deze aanslagen daarentegen zijn zeer zeker te herleiden tot een specifieke interpretatie van de religie. Je kunt de bereidwilligheid van deze mensen om zo makkelijk te sterven herleiden tot overtuigingen zoals de jihad, het hiernamaals en haar beloningen etc. Degene die een martelaarsdood sterft is gegarandeerd van Jannah al firdaws (hoogste paradijs in de islam). De discussie wat valt onder een martelaarsdood is hetgeen waar men over twist.
Daar doen ze het voor?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_190188091
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel. Ik heb namelijk twee ogen dus ik kan de beelden bekijken.
Dan zie je ook dat de dader omhoog komt als de omstander er af wordt getrokken. Als hij op dat moment dreigt met zijn nep bomgordel begrijp ik goed dat er gelijk geschoten wordt.
pi_190188100
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:36 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Hangjongeren hebben geen fuck met de islam te maken. Deze aanslagen daarentegen zijn zeer zeker te herleiden tot een specifieke interpretatie van de religie. Je kunt de bereidwilligheid van deze mensen om zo makkelijk te sterven herleiden tot overtuigingen zoals de jihad, het hiernamaals en haar beloningen etc. Degene die een martelaarsdood sterft is gegarandeerd van Jannah al firdaws (hoogste paradijs in de islam). De discussie wat valt onder een martelaarsdood is hetgeen waar men over twist.
En in Amsterdam, Kopenhagen, Berlijn, Antwerpen zijn aanslagen gepleegd? Tig aanslagen per jaar? Want mijn reactie was op de tokkie van een scarface. En die had het over dat die steden minder werden door islamisering en zo.. Als je wilt interruptheren moet je wel weten waar het over gaat.
pi_190188102
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:37 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

En dat kan alleen door iemand in zijn hoofd te schieten? Ik zeg toch, schiet hem in zijn armen. Dan kan hij ook niks meer doen. Sterker nog, een beetje politieagent weet hoe je iemand door op zijn armen te slaan zijn armen kan uitschakelen. Doet hij ook niks meer, gevaar geweken.. En je kan iemand later veroordelen op zijn poging tot steekpartij...

Echt, ik schrik van die rechtse tokkies hier die het normaal vinden dat men iemand in zijn hoofd schiet. Weg rechtstaat...
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die buitensporig politiegeweld goedkeuren.
Beter dan figuren als jij die terreur goedkeuren. Die het normaal vinden dat er willekeurig op mensen ingestoken wordt. Maar het afkeuren als er wat tegen gedaan wordt.
pi_190188123
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:37 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

En dat kan alleen door iemand in zijn hoofd te schieten? Ik zeg toch, schiet hem in zijn armen. Dan kan hij ook niks meer doen. Sterker nog, een beetje politieagent weet hoe je iemand door op zijn armen te slaan zijn armen kan uitschakelen. Doet hij ook niks meer, gevaar geweken.. En je kan iemand later veroordelen op zijn poging tot steekpartij...

Echt, ik schrik van die rechtse tokkies hier die het normaal vinden dat men iemand in zijn hoofd schiet. Weg rechtstaat...
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die buitensporig politiegeweld goedkeuren.
Wat jij roept lijken mij totaal geen veilige opties voor de agenten en directe omstanders in kwestie en daarmee is het geweld wat mij betreft juist proportioneel. Omstanders werden eraf getrokken, er was nog steeds de dreiging van een (mogelijke) bom. Direct (levens)gevaar, betekent direct actie ondernemen en direct uitschakelen. Daarmee is het geweld niet buitensporig. Veiligheid van agenten en omstanders heeft voorrang. Dat is in de rechtstaat overigens ook zo bepaald.

Wat de rechtstaat hier verder mee te maken heeft is mij even onduidelijk.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 29 november 2019 @ 18:44:07 #146
74056 crew  ToT
pi_190188154
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:37 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

En dat kan alleen door iemand in zijn hoofd te schieten? Ik zeg toch, schiet hem in zijn armen. Dan kan hij ook niks meer doen. Sterker nog, een beetje politieagent weet hoe je iemand door op zijn armen te slaan zijn armen kan uitschakelen. Doet hij ook niks meer, gevaar geweken.. En je kan iemand later veroordelen op zijn poging tot steekpartij...

Echt, ik schrik van die rechtse tokkies hier die het normaal vinden dat men iemand in zijn hoofd schiet. Weg rechtstaat...
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die buitensporig politiegeweld goedkeuren.
Schiet je door 1 arm, dan heb je nog kans dat hij de trigger kan overhalen. misschien met die arm en anders razendsnel met de andere.
Risico's vermijden i.p.v. deze massamoordenaars knuffelen en er ontzettend veel thee mee gaan drinken.
pi_190188155
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:40 schreef Faxie het volgende:

[..]

Beter dan figuren als jij die terreur goedkeuren. Die het normaal vinden dat er willekeurig op mensen ingestoken wordt. Maar het afkeuren als er wat tegen gedaan wordt.
Je bent echt niet goed bij je hoofd. Nergens keur ik het goed dat iemand op anderen insteekt. Echt, waar haal je het vandaan?

Maar er is een verschil tussen normaal ingrijpen en mensen doodschieten door door het hoofd te schieten. Komt nog bij dat een hoofd een minder groot doelwit is dan armen of andere delen van het lichaam. Kans dat de politie mistte is dus groot. Had hij alsnog een bom af kunnen laten gaan..

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:40 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Dan zie je ook dat de dader omhoog komt als de omstander er af wordt getrokken. Als hij op dat moment dreigt met zijn nep bomgordel begrijp ik goed dat er gelijk geschoten wordt.
Kerel, die mensen werden eraf getrokken om veilig hem door het hoofd te schieten zonder omstanders te raken.

Politie in Engeland moet wat meer aan vechtsporten doen, dan hadden ze hem kunnen uitschakelen zonder kogels. Dit is de goedkope versie, rechtse versie zeg maar.
  vrijdag 29 november 2019 @ 18:45:11 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190188172
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 17:31 schreef trein2000 het volgende:
Debiele manier van optreden van de politie. Hij ligt op de grond. Agenten er boven op. Wapen is weg. Dan is neerschieten gewoon misdadig.
Veel plezier verder met het verdedigen van deze onzin :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 29 november 2019 @ 18:46:23 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190188188
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 17:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Waarom zou je als terrorist een nepbomgordel dragen?
Wat een domme vraag.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_190188212
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:42 schreef Justinn het volgende:

[..]

Wat jij roept lijken mij totaal geen veilige opties voor de agenten en directe omstanders in kwestie en daarmee is het geweld wat mij betreft juist proportioneel. Omstanders werden eraf getrokken, er was nog steeds de dreiging van een (mogelijke) bom. Direct (levens)gevaar, betekent direct actie ondernemen en direct uitschakelen. Daarmee is het geweld niet buitensporig. Veiligheid van agenten en omstanders heeft directe voorrang. Zo wordt de Nederlandse politie ook getraind.
Lijkt jou ja, maar heb jij er verstand van? Je weet ook niet eens of er mogelijke dreiging was van een bom. Dit smoesje gebruiken politie agenten wel vaker als er buitensporig geweld gepleegd is..
Omstanders zagen duidelijk "made in China" op de bomgordel staan.

quote:
Wat de rechtstaat hiermee te maken heeft is mij even onduidelijk.
Dat is dus een van de problemen.. Mensen in het hoofd schieten en niet denken dat het met een rechtsstaat te maken heeft. Totdat familie van jou gek in het hoofd is geworden door medicijnen en mensen probeert neer te steken. Dan zul je wel weten dat "door het hoofd schieten" geen optie is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')