abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 december 2019 @ 22:06:26 #51
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190354128
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2019 21:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, het klopt precies. Van liegen was geen sprake, en er was voldoende basis voor onderzoek. Heel simpel.
Het wel of niet voldoende basis hebben van het onderzoek heeft Micheal Horowitz aan bod laten komen in zijn rapport, maar dit is niet hetzelfde waar ik het over had en wat jij zojuist aanhaalde, het voorliegen van de FISC.
Daar laat ik zojuist een voorbeeld van zien.
Ik zal ongetwijfeld aanhalen met dat deel van het rapport het punt dat je nu invoert, maar dit vermengen met het voorliegen van de FISC is niet integer.
Het zijn twee verschillende zaken;
a) het voorliegen van de FISC
b) wat was de basis van het onderzoek en reikte deze basis de standaard van de gebruikelijke probable cause?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 9 december 2019 @ 22:10:33 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190354194
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 22:06 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het wel of niet voldoende basis hebben van het onderzoek heeft Micheal Horowitz aan bod laten komen in zijn rapport, maar dit is niet hetzelfde waar ik het over had en wat jij zojuist aanhaalde, het voorliegen van de FISC.
Ook in jouw plaatje staat geen leugen. Slechts een omissie, die verder geen invloed heeft op de basis van het onderzoek. Leuke schijnbeweging wel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 9 december 2019 @ 22:12:31 #53
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190354231
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2019 22:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ook in jouw plaatje staat geen leugen. Slechts een omissie, die verder geen invloed heeft op de basis van het onderzoek. Leuke schijnbeweging wel.
Een omissie die de FBI had gedaan voor de FISC.
En de basis van het onderzooek ligt niet bij de FISC, dus het is een beetje gek om dit te vermengen.
Het zijn twee totaal verschillende zaken.

a) het voorliegen van de FISC
b) wat was de basis van het onderzoek en reikte deze basis de standaard van de gebruikelijke probable cause?
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
  maandag 9 december 2019 @ 22:13:29 #54
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190354254
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zoals ik zojuist ook opmerkte bedrijft hij door met dit persstatement te komen in mijn ogen politiek. Dat staat voor mij enigszins los van de inhoud, maar is hierdoor wel suspect... ook omdat hij erg vaag is. (Niet de eerste keer dat dit trouwens gebeurt onder Barr, herinner bv. zijn misleidende brief over het Mueller rapport.)

Hopelijk laat hij politiek verder buiten de deur als het gaat om de uitvoering van zijn onderzoek en eventuele aanklachten tegen verdachten. Ik vind het wel jammer dat hij nu zijn onderzoek mogelijk tekort doet door nu hier met een statement te komen.
Klinkt alsof Snorremans je gevoelens heeft gekrenkt. Verder was Barr's brief gewoon accuraat. En bedreef Mueller ook politiek toen hij daar commentaar op had? Dan zitten we ineens weer bij een samensteller van een rapport die politiek bedrijft... Grappig he?

Jij beredeneert vanuit jouw onderbuik, ik vanuit de mijne. Maar ik hoef gelukkig niet bang te zijn dat mijn wereldbeeld in elkaar dondert wanneer Durham klaar is. Ik heb me immers niet sinds Obama voor laten liegen.
  maandag 9 december 2019 @ 22:27:59 #55
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190354509
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2019 22:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Verder vind ik dat je jezelf een beetje belachelijk maakt.
Er is een rapport vrijgegeven van 500 pagina's waarvan jij ongeveer zegt er staats niets in er is verder niets aan de hand, alles dat de FBI en de DoJ hebben gedaan inzake Crossfire Hurricane is volledig prima, terwijl ik met één voorbeeld deze claim onderuit haal.
Daarnaast vergeet je ook in dezelfde context dat in de top van de DoJ en de FBI, die allemaal connecties hebben gehad met MYE en Crossfire Hurricane, ruim 25 personen zijn ontslagen, ontslag hebben genomen of demotie hebben gehad. bron (lijst is incompleet).
Crooked Hillary
  maandag 9 december 2019 @ 22:28:53 #56
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190354532
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:13 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Klinkt alsof Snorremans je gevoelens heeft gekrenkt.
Onzin, en op de man.

quote:
Verder was Barr's brief gewoon accuraat.
Nee, heb je nota bene een linkje cadeau gedaan waar het kort samengevat staat. Je kunt aangeven waar je het niet mee eens bent, maar gewoon stellen dat het dus niet zo is, is geen argument.

quote:
En bedreef Mueller ook politiek toen hij daar commentaar op had?
Nee. Om meerdere redenen. Hij verdedigde zijn eigen onderzoek tegen het politieke sausje van Barr. Dat deed hij nota bene intern. Iemand die een rapport geschreven heeft mag zijn rapport best verdedigen. Zie niet in wat daar politiek aan zou zijn.

Als Horowitz het onderzoek van Durham zou aanvallen of bekritiseren, zou ik niet het idee hebben dat Durham politiek bedrijft als hij zijn onderzoek verdedigt. En al helemaal niet als de heren dat binnenkamers doen. Nu wel. Sterker, het is Durham die Horowitz zijn onderzoek aanvalt zonder dat hij terzake komt.

quote:
Jij beredeneert vanuit jouw onderbuik, ik vanuit de mijne. Maar ik hoef gelukkig niet bang te zijn dat mijn wereldbeeld in elkaar dondert wanneer Durham klaar is. Ik heb me immers niet sinds Obama voor laten liegen.
Obama? Wat heeft die ermee te maken? Je post hangt aan elkaar van persoonlijk gezwets, onlogische redenaties en rare vergelijkingen.
  maandag 9 december 2019 @ 22:32:13 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190354598
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 22:12 schreef dellipder het volgende:

[..]

Een omissie die de FBI had gedaan voor de FISC.
En de basis van het onderzooek ligt niet bij de FISC, dus het is een beetje gek om dit te vermengen.
Dat doe ik dan ook niet. Ik geef alleen nogmaals aan wat de belangrijkste conclusie is.
  maandag 9 december 2019 @ 22:32:55 #58
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_190354608
Het wereldbeeld van ongefundeerde aluhoedjes wordt volledig ondermijnt. Op naar de volgende doelpalen.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 9 december 2019 @ 22:36:26 #59
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190354666
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2019 22:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet. Ik geef alleen nogmaals aan wat de belangrijkste conclusie is.
Jij hebt helemaal niks met de belangrijkste conclusie, eerlijk gezegd.

Niks aan de hand verder. Gewoon de FBI die een e-mail verandert en deze e-mail als basis gebruikt voor de verlenging van de FISA-applicatie.

Crooked Hillary
  maandag 9 december 2019 @ 22:40:12 #60
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190354738
Nee hoor. Niks aan de hand met de FBI en DoJ, want ik vertel enkel "de belangrijkste conclusie":

Crooked Hillary
  maandag 9 december 2019 @ 22:40:49 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190354744
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 22:36 schreef dellipder het volgende:

[..]

Niks aan de hand verder. Gewoon de FBI die een e-mail verandert en deze e-mail als basis gebruikt voor de verlenging van de FISA-applicatie.

[ afbeelding ]
Ja daar had ik al over gehoord. Die advocaat zal flink in de problemen komen. Waarom gebruik je van die domme plaatjes en niet gewoon text uit het rapport?
pi_190354779
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 22:36 schreef dellipder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Er zijn inderdaad fouten gemaakt. Horowitz stelt dan ook dat hij bang is dat geblunder schering en inslag is bij de FBI.

Maar de voornaamste klacht van Trump en co. luidde dat de FBI gedreven zou worden door anti-Trump sentimenten. Je weet wel, Deep State enzo. Die claim wordt keihard ontkracht door Horowitz.

Belangrijkste conclusie van het rapport is dat de FBI alles behalve onfeilbaar is en dat geblunder waarschijnlijk op grote schaal voorkomt binnen de organisatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 december 2019 @ 22:57:36 #63
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190355017
Babystapjes. "Er zijn fouten gemaakt". "Niemand is onfeilbaar".

Dit is een klein beetje beter dan de veronderstelling dat er niets aan de hand is, want dit is echt een ongebruikelijk belachelijke claim.

De drempel voor probable cause voor het opstarten van een onderzoek om daarmee het bespioneren van een politieke campagne tijdens de verkiezingsstrijd en ook nog na de inauguratie te initiëren was te laag, of beter gesteld, flink overdreven om dit mogelijk te maken.
En de standaard inzake Woods-procedure werd niet gehaald. De FBI was hierin in gebreke bij de FISC.

Crooked Hillary
pi_190355102
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 22:57 schreef dellipder het volgende:

Dit is een klein beetje beter dan de veronderstelling dat er niets aan de hand is, want dit is echt een ongebruikelijk belachelijke claim.

De drempel voor probable cause voor het opstarten van een onderzoek om daarmee het bespioneren van een politieke campagne tijdens de verkiezingsstrijd en ook nog na de inauguratie te initiëren was te laag, of beter gesteld, flink overdreven om dit mogelijk te maken.
En de standaard inzake Woods-procedure werd niet gehaald. De FBI was in gebreke bij de FISC.

[ afbeelding ]
Horowitz stelt onomwonden dat er geen anti-Trump bias heerste en dat het Rusland-onderzoek legitiem was. Alleen op sommige specifieke terreinen is er geblunderd door individuen.

Dat terwijl jij al jaren roept dat er sprake was van een Deep State-complot tegen Trump. Maar dat is dus dikke onzin.
  maandag 9 december 2019 @ 23:05:10 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190355176
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 22:57 schreef dellipder het volgende:

Goed dat je je eigen leugen corrigeert. Niet te laag, wel overdreven. Goed zo jongen!
quote:
En de standaard inzake Woods-procedure werd niet gehaald. De FBI was hierin in gebreke bij de FISC.
Dat laatste is dus niet waar. Jammer dat je weer onzin lult.
  maandag 9 december 2019 @ 23:13:53 #66
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190355360
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2019 23:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Goed dat je je eigen leugen corrigeert. Niet te laag, wel overdreven. Goed zo jongen!
[..]

Dat laatste is dus niet waar. Jammer dat je weer onzin lult.
De inhoudelijke inbreng voor probable cause was te laag. Zodoende moest de FBI om het bespioneren mogelijk te maken dit overdrijven. Zo simpel ligt. Glashelder uitgelegd in het rapport.

De Woods-procedure werd inzake Crossfire Hurricane niet nageleefd. En deze standaard is in het leven geroepen om de FISC zo accuraat en zo volledig mogelijk in te lichten. Daarin is de FBI in gebreke gebleken.

Dat is niet waar is geen argument.
Crooked Hillary
  maandag 9 december 2019 @ 23:16:54 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190355439
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 23:13 schreef dellipder het volgende:

[..]

De inhoudelijke inbreng voor probable cause was te laag. Zodoende moest de FBI om het bespioneren mogelijk te maken dit overdrijven.
Dat staat er niet, dat verzin je zelf.

En nogmaals, de conclusie is dus dat de spionage goed onderbouwd en gerechtvaardigd was. Ondanks deze fouten.
  maandag 9 december 2019 @ 23:32:53 #68
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190355823
Dit is in elk geval het gedeelte waarom John Durham en William Barr (strafrechtelijk) onderzoek blijven verrichten naar de oorsprong van de Russia collusion delusion hoax en de FBI's politieke partijdigheid.
De grove procedurele nalatigheid van McCabe cs. is niet zomaar een foutje, want niemand is onfeilbaar, maar kan niet anders verklaard worden dan moedwillig.
Vandaar de review van John Durham -dat betrekking heeft op de oorsprong van de Russia collusion delusion hoax en gerelateerde kwesties- is opgeschaald naar een strafrechtelijk onderzoek.
Met wat foutjes hier en daar en een goede en gerechtvaardigde onderbouwing zou de openbaar aanklager geen vervolgingsonderzoek instellen.

Maar whatever makes you sleep well at night.
Crooked Hillary
  maandag 9 december 2019 @ 23:34:06 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190355853
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 23:32 schreef dellipder het volgende:
De grove procedurele nalatigheid van McCabe cs. is niet zomaar een foutje, want niemand is onfeilbaar, maar kan niet anders verklaard worden dan moedwillig.
Dat staat niet in het rapport.
  maandag 9 december 2019 @ 23:37:44 #70
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190355941
Ja, het staat erin dat er zoveel essentiële en fundamentele fouten zijn gemaakt.

Crooked Hillary
  maandag 9 december 2019 @ 23:39:11 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190355977
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 23:37 schreef dellipder het volgende:
Ja, het staat erin dat er zoveel essentiële en fundamentele fouten zijn gemaakt.

Zoveel dat er vragen gesteld moesten worden ja.

Dat staat er, de rest verzin je zelf.
pi_190356002
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 23:37 schreef dellipder het volgende:

[ afbeelding ]
Jij stelt dat fouten moedwillig zijn gemaakt en dat er sprake was anti-Trump bias binnen de FBI. Maar Horowitz concludeert juist precies het tegenovergestelde.
  maandag 9 december 2019 @ 23:46:22 #73
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190356107
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2019 23:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoveel dat er vragen gesteld moesten worden ja.

Dat staat er, de rest verzin je zelf.
Nee, je hebt het alweer fout.

Crooked Hillary
  maandag 9 december 2019 @ 23:49:38 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190356161
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 23:46 schreef dellipder het volgende:

[..]

Nee, je hebt het alweer fout.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee hoor. Jij doet een claim over 'moedwilligheid'. Komt hier nergens voor.
  maandag 9 december 2019 @ 23:54:26 #75
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190356234
Laat ik trouwens meteen van de gelegenheid gebruik maken om de domme conspiracy theorie van de ophitsende mafklappers van de Russia collusion delusion hoax, dat Micheal Chen went to Prague, naar bed te brengen.

Crooked Hillary
  dinsdag 10 december 2019 @ 00:05:35 #76
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190356381
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2019 23:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor. Jij doet een claim over 'moedwilligheid'. Komt hier nergens voor.
Mijn claim is ook helemaal niet dat het woordje of de term moedwillig in het rapport voortkomt.
Wat ik wel laat zien is wat bepaalde tekst betekent.

Dit is niet zozeer aan jou gericht, want jij poneerde zoiets als de FBI heeft alles prima gedaan en dit vind ik gelet de ontwikkelingen van de afgelopen ruim drie jaar en de inhoud van dit rapport ongebruikelijk bijzonder.
En al zou ik hier drie weken achtereen typen en delen van het rapport posten dan nog ga ik je niet overtuigen, maar dit vind ik helemaal niet belangrijk.

Deze kwestie hangt verder niet af van wat jij hiervan vindt of niet vindt en waar of niet waar acht.
Crooked Hillary
  dinsdag 10 december 2019 @ 00:13:49 #77
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190356474
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2019 00:05 schreef dellipder het volgende:

[..]

Mijn claim is ook helemaal niet dat het woordje of de term moedwillig in het rapport voortkomt.
Dat zeg ik dan ook niet. Beter lezen.

Jij claimt moedwilligheid. De teksten spreken niet over motivatie dus kunnen die aantijging de facto niet ondersteunen.
pi_190356485
Conclusie van het onderzoek is dus dat dat gehuil van Trump over een "witch hunt" door de FBI niets anders is dan lariekoek. OK.
  dinsdag 10 december 2019 @ 00:27:53 #79
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190356640
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2019 00:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet. Beter lezen.

Jij claimt moedwilligheid. De teksten spreken niet over motivatie dus kunnen die aantijging de facto niet ondersteunen.
Daarmee ben ik het oneens, want het rapport stelt klip en klaar, in de secties dat ik eerder inbracht, dat het management dat verantwoordelijk was voor het toezicht voldoende informatie ter beschikking had om de betrouwbaarheid van Steele en probable cause inzake het FISA tegen het licht te houden en dat het redelijk is om aan te nemen dat ze dit in deze kwestie zouden moeten doen zoals in hun functieomschrijving staat.

Want de fouten die hier gemaakt zijn nog steeds essentieel en fundamenteel.

Crooked Hillary
  dinsdag 10 december 2019 @ 00:47:11 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190356768
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 00:27 schreef dellipder het volgende:

[..]

Daarmee ben ik het oneens, want het rapport stelt klip en klaar, in de secties dat ik eerder inbracht, dat het management dat verantwoordelijk was voor het toezicht voldoende informatie ter beschikking had om de betrouwbaarheid van Steele en probable cause inzake het FISA tegen het licht te houden en dat het redelijk is om aan te nemen dat ze dit in deze kwestie zouden moeten doen zoals in hun functieomschrijving staat.
Dat klopt. Dus heeft men fouten gemaakt.

Er staat 'klip en klaar' niet dat ze dat moedwillig hebben gedaan. En al helemaal niet dat ze dat gedaan hebben uit een soort bias tegen Trump.

Leuker kunnen we het niet maken!
  dinsdag 10 december 2019 @ 00:55:40 #81
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190356815
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 00:14 schreef IndoorKite het volgende:
Conclusie van het onderzoek is dus dat dat gehuil van Trump over een "witch hunt" door de FBI niets anders is dan lariekoek. OK.
Wat jij niet lijkt te begrijpen is dat de bevoegdheden en de reikwijdte van het onderzoek -audit- van Micheal Horowitz niet verder teruggaan dan het moment wanneer de FBI de informatie op basis waarvan zij de contra-inlichtingenonderzoek tegen de Trump-campagne startte in bezit kwam.
Waar deze informatie vandaan kwam, dus de oorsprong van de Russia collusion delusion hoax, valt buiten de scoop van de inspecteur-generaal.
Dit is feitelijk de boodschap van John Durham, dat hij niet beperkt is tot het onderzoek binnen het ministerie van Justitie. Hij kan en doet ook onderzoek (heeft onderzoek gedaan) zelfs buiten de Verenigde Staten en over wat precies het FBI-onderzoek in gang zette.
Crooked Hillary
  dinsdag 10 december 2019 @ 01:04:14 #82
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190356859
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2019 00:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt. Dus heeft men fouten gemaakt.

Er staat 'klip en klaar' niet dat ze dat moedwillig hebben gedaan. En al helemaal niet dat ze dat gedaan hebben uit een soort bias tegen Trump.

Leuker kunnen we het niet maken!
Nog steeds oneens, want er staat in mijn ingebrachte extracten uit het rapport klip en klaar should have resulted in relatie tot wat de Office of Inspector General heeft gevonden over de informatie die het management tot haar beschikking had en hiermee een nader tegen het licht houden van de betrouwbaarheid van de rapportage van Christopher Steele en de probable cause die de FISA-applicaties ondersteunden zouden moeten triggeren.
Crooked Hillary
  dinsdag 10 december 2019 @ 01:08:48 #83
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190356877
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 01:04 schreef dellipder het volgende:

[..]

Nog steeds oneens, want er staat in mijn ingebrachte extracten uit het rapport klip en klaar should have resulted in relatie tot wat de Office of Inspector General heeft gevonden over de informatie die het management tot haar beschikking had en hiermee een nader tegen het licht houden van de betrouwbaarheid van de rapportage van Christopher Steele en de probable cause die de FISA-applicaties ondersteunden zouden moeten triggeren.
Woordsalade. Trap ik niet in hoor.

Er staat 'klip en klaar' nergens iets over motieven.
pi_190356919
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 00:55 schreef dellipder het volgende:

[..]

Wat jij niet lijkt te begrijpen is dat de bevoegdheden en de reikwijdte van het onderzoek -audit- van Micheal Horowitz niet verder teruggaan dan het moment wanneer de FBI de informatie op basis waarvan zij de contra-inlichtingenonderzoek tegen de Trump-campagne startte in bezit kwam.
Is niet relevant als factor dat de FBI zogenaamd een witch hunt aan het doen was, wat door dit onderzoek bij dezen is ontkracht.

quote:
Waar deze informatie vandaan kwam, dus de oorsprong van de Russia collusion delusion hoax, valt buiten de scoop van de inspecteur-generaal.
Dit is feitelijk de boodschap van John Durham, dat hij niet beperkt is tot het onderzoek binnen het ministerie van Justitie. Hij kan en doet ook onderzoek (heeft onderzoek gedaan) zelfs buiten de Verenigde Staten en over wat precies het FBI-onderzoek in gang zette.
Je noemt het steeds een hoax, maar er zijn wel degelijk enkele Trump adviseurs de bak ingegaan omdat ze het nodig vonden om te liegen over de relaties tussen Trump en Rusland. Als het toch een hoax is, waarom dan gaan liegen om het onderzoek te ondermijnen? Lekker de bak in voor een "hoax"? Dacht het niet.
  dinsdag 10 december 2019 @ 01:21:45 #85
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190356972
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2019 01:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Woordsalade. Trap ik niet in hoor.

Er staat 'klip en klaar' nergens iets over motieven.
Je hoeft helemaal nergens in te trappen. Dit is niet mijn intentie noch wat ik beoog.
Nogmaals, mijn inbreng is niet expliciet aan jou gericht.

Ik heb omschreven wat een aantal van de teksten uit het rapport betekenen.

Ik heb hier nog een verklaring van de procureur-generaal en die laat in niet misverstane woorden zien waar deze kwestie heen gaat. Althans de kant die ik zie dat ze opgaat.

Crooked Hillary
  dinsdag 10 december 2019 @ 01:28:35 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190357014
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 01:21 schreef dellipder het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal nergens in te trappen. Dit is niet mijn intentie noch wat ik beoog.
Jij beoogt mensen te misleiden. Maar daar kom je niet mee weg.
quote:
Nogmaals, mijn inbreng is niet expliciet aan jou gericht.
Nee, omdat ik er niet in trap en je doorzichtige retoriek doorzie. Dus dat snap ik wel.
  dinsdag 10 december 2019 @ 01:40:48 #87
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190357107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 01:14 schreef IndoorKite het volgende:

Is niet relevant als factor dat de FBI zogenaamd een witch hunt aan het doen was, wat door dit onderzoek bij dezen is ontkracht.
Als de basis waarop het FBI-onderzoek in gang is gezet gefabriceerde leugens betrof en het flinterdunne bewijs warop de stappen die de FBI ondernam niet gerechtvaardigd waren.
Als er ontlastend bewijs werd gevonden en deze bewust van de FISC werd onthouden, ontlastend materiaal werd aangepast en informatie dat negatief was over de betrouwbaarheid van de kroongetuige werd genegeerd. Als het management voldoende informatie tot haar beschikking had dat zou moeten resulteren in het nader tegen het licht houden daarvan dan is het zoals de procureur-generaal omschrijft malfeasance en misfeasance and a clear abuse of the FISA-process; aka witch-hunt.

quote:
Je noemt het steeds een hoax, maar er zijn wel degelijk enkele Trump adviseurs de bak ingegaan omdat ze het nodig vonden om te liegen over de relaties tussen Trump en Rusland. Als het toch een hoax is, waarom dan gaan liegen om het onderzoek te ondermijnen? Lekker de bak in voor een "hoax"? Dacht het niet.
Crooked Hillary
  dinsdag 10 december 2019 @ 02:03:04 #88
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190357211
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2019 01:28 schreef Fir3fly het volgende:

Jij beoogt mensen te misleiden. Maar daar kom je niet mee weg.
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 01:21 schreef dellipder het volgende:

Dit is niet mijn intentie noch wat ik beoog.

quote:
Nee, omdat ik er niet in trap en je doorzichtige retoriek doorzie. Dus dat snap ik wel.
Dit is een discussie. En ik ben het niet eens met jouw premisse, dat feitelijk erop neerkomt dat de FBI inzake Crossfire Hurricane niets verkeerd heeft gedaan.
En ik heb met extracten uit het rapport aangegeven waarom ik vind dat jouw premisse niet deugt en welke fouten de FBI heeft gemaakt.
Ook heb ik een aantal teksten uit het rapport, dat ik inbracht, geduid en beargumenteerd waarom ik tot die duiding ben gekomen.
Daarmee kun je het uiteraard oneens zijn, maar "ik trap er niet in' en "ik doorzie je doorzichtige retoriek" zijn geen argumenten.

Daarnaast wordt mijn duiding ook nog eens ondersteund door de verklaring van de procureur-generaal dat letterlijk stelt wangedrag, misdrijf en misbruik.

Additioneel heb ik betoogd dat vanuit de review van de oorsprong van de Russia collsuion delusion hoax de openbaar aanklager John Durham, belast met deze kwestie, het onderzoek heeft opgeschaald naar een strafrechtelijk onderzoek. Deze opschaling wordt niet geïnitieerd, omdat er hier en daar wat foutjes zijn gemaakt, maar omdat dat er probable cause is om personen aan een crimineel onderzoek te onderwerpen.

En dan gaat het hier nog steeds over Crossfire Hurricane waarin Micheal Horowitz slechts een gelimiteerde onderzoeksreikwijdte heeft en in die zin niet verbazingwekkend op sommige punten tot andere conclusies kan komen, omdat hij niet zoals Durham wel de bevoegdheden heeft, om bijvoorbeeld Oekraïne, de State Department, Joseph Misfud, GCHQ of de CIA te onderzoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door dellipder op 10-12-2019 02:08:15 ]
Crooked Hillary
  dinsdag 10 december 2019 @ 02:18:20 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190357271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 02:03 schreef dellipder het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit is een discussie. En ik ben het niet eens met jouw premisse, dat feitelijk erop neerkomt dat de FBI inzake Crossfire Hurricane niets verkeerd heeft gedaan.
Nee hoor. Ik ga geen feiten ontkennen, er zijn flinke fouten gemaakt. Dus die stropop kun je achterwege laten.

Wat je probeert te betogen is dat die fouten helemaal geen fouten zijn maar juist opzet. Dat doe je op een heel oneerlijke manier door het te verstoppen in wollig taalgebruik en grote plaatjes in plaats van gewone quotes. Maar dat ben ik wel gewend van je dus leg ik het even bloot voor anderen die dat wellicht nog niet door hebben.

Voor die zogenaamde opzet is nul komma nul onderbouwing.
  dinsdag 10 december 2019 @ 02:18:27 #90
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190357272
De Office of Inspector general was over het geheel gezien zo bezorgd over de fouten die zijn gemaakt in de nalevingsprocedures dat ze additionele onderzoek uitvoert om te beoordelen hoe FBI handelt in relatie tot het beschermen van burgerrechten.

Crooked Hillary
  dinsdag 10 december 2019 @ 02:28:33 #91
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190357307
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2019 02:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ga geen feiten ontkennen, er zijn flinke fouten gemaakt. Dus die stropop kun je achterwege laten.

Wat je probeert te betogen is dat die fouten helemaal geen fouten zijn maar juist opzet. Dat doe je op een heel oneerlijke manier door het te verstoppen in wollig taalgebruik en grote plaatjes in plaats van gewone quotes. Maar dat ben ik wel gewend van je dus leg ik het even bloot voor anderen die dat wellicht nog niet door hebben.

Voor die zogenaamde opzet is nul komma nul onderbouwing.
Prima. Mijn fout dat ik "jouw fantasiewereldje weer blijkt in te storten" interpreteer als een tegenstelling van mijn bevindingen en mijn duiding dat ik hier inbracht.

De onderbouwing heb ik gegeven met mijn duiding van de extracten van het rapport dat ik hier invoerde, maar geen probleem om deze te herhalen:

quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 01:04 schreef dellipder het volgende:

quote:
Daarnaast wordt mijn duiding ook nog eens ondersteund door de verklaring van de procureur-generaal dat letterlijk stelt wangedrag, misdrijf en misbruik.
quote:
Additioneel heb ik betoogd dat vanuit de review van de oorsprong van de Russia collsuion delusion hoax de openbaar aanklager John Durham, belast met deze kwestie, het onderzoek heeft opgeschaald naar een strafrechtelijk onderzoek. Deze opschaling wordt niet geïnitieerd, omdat er hier en daar wat foutjes zijn gemaakt, maar omdat dat er probable cause is om personen aan een crimineel onderzoek te onderwerpen.
Crooked Hillary
  dinsdag 10 december 2019 @ 02:33:17 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190357325
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 02:28 schreef dellipder het volgende:

[..]

Prima. Mijn fout dat ik "jouw fantasiewereldje weer blijkt in te storten" interpreteer als een tegenstelling van mijn bevindingen en mijn duiding dat ik hier inbracht.

Dat heb je goed gezien. Je bevindingen en duidingen zijn complete onzin en worden tegengesproken door de feiten.

Wat Barr zegt is totaal irrelevant trouwens. Misschien hoop je mensen te misleiden door net te doen alsof wat hij zegt uit het onderzoek kunt.
  dinsdag 10 december 2019 @ 02:43:44 #93
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190357353
In bericht 14 staat de misleidende claim dat de informatie van de rapportage van Christopher Steele niet de basis vormde van het FBI-onderzoek.
Wat het rapport van de Office of Inspector General over het Steele dossier stelt is dat de Carter Page FISA-applicaties steunde op de informatie daaruit en daarmee juridische rechtvaardiging voorzag om de Trump-campagne, predient-elect en een gekozen president te bespioneren.

Crooked Hillary
pi_190357391
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 01:40 schreef dellipder het volgende:

[..]

Als de basis waarop het FBI-onderzoek in gang is gezet gefabriceerde leugens betrof en het flinterdunne bewijs warop de stappen die de FBI ondernam niet gerechtvaardigd waren.
Zelfs als dat het geval blijkt te zijn, dan is dat nog steeds slechts een voorbeeld van incompetentie. Niet een of andere samenzwering om Trump te pakken.

quote:
Als er ontlastend bewijs werd gevonden en deze bewust van de FISC werd onthouden, ontlastend materiaal werd aangepast en informatie dat negatief was over de betrouwbaarheid van de kroongetuige werd genegeerd. Als het management voldoende informatie tot haar beschikking had dat zou moeten resulteren in het nader tegen het licht houden daarvan
Denk dat de conclusie al in dit onderzoek is ontkracht: ja er zijn fouten gemaakt, nee de FBI is niet partijdig geweest met het (starten van het) onderzoek.

quote:
Leuk, maar dit verandert niet het feit dat wat jij "hoax" noemt, belangrijk genoeg was voor enkele hoge Trump adviseurs om de bak in te gaan wegens leugens om het onderzoek te ondermijnen. Dit is een feit. Kan je trouwens je bronnen sourcen? Leuk al die plaatjes met tekst, maar wil bronvermelding zien.
  dinsdag 10 december 2019 @ 02:55:01 #95
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190357392
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2019 02:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat heb je goed gezien. Je bevindingen en duidingen zijn complete onzin en worden tegengesproken door de feiten.

Wat Barr zegt is totaal irrelevant trouwens. Misschien hoop je mensen te misleiden door net te doen alsof wat hij zegt uit het onderzoek kunt.
Dus mijn bevindingen en duidingen zijn dus wel degelijk in jouw opinie tegengesteld.
Ik heb bij jou geen feiten noch argumenten kunnen waarnemen die in een samenhangend betoog jouw standpunten uiteenzetten.
Wel "ik trap er niet in' en "ik doorzie je doorzichtige retoriek", maar zoals ik al eerder aangaf zijn dit geen argumenten.

Het statement van William Barr gaat over de het onderzoek van de inspecteur-generaal, de vier FISA-applicaties en andere aspecten van Crossfire Hurricane. Dit is letterlijk de titel bovenaan de uitgebrachte statement.
Dat zijn verklaring, als hoofd van het ministerie van Justitie reagerende op een audit-verslag van de DoJ-waakhond, relevant is, is evident.
Dit valt niet los van elkaar te zien, omdat ook nog eens in het statement staat dat hij aangaande het DoJ-personeel dat vermeld is in het rapport de toepasselijke processen en procedures zal instellen, inclusief mogelijke disciplinaire acties.

[ Bericht 0% gewijzigd door dellipder op 10-12-2019 03:18:57 ]
Crooked Hillary
  dinsdag 10 december 2019 @ 03:17:18 #96
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190357434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 02:54 schreef IndoorKite het volgende:

Zelfs als dat het geval blijkt te zijn, dan is dat nog steeds slechts een voorbeeld van incompetentie. Niet een of andere samenzwering om Trump te pakken.
Incompetentie wordt niet in het rapport als reden aangevoerd.

bron

Met de aanwezige informatie en vanuit haar functie zou het management de betrouwbaarheid van Christopher Steele en de ondersteunende probable cause voor de FISA-applicatie tegen het licht hebben moeten houden.

quote:
Denk dat de conclusie al in dit onderzoek is ontkracht: ja er zijn fouten gemaakt, nee de FBI is niet partijdig geweest met het (starten van het) onderzoek.
Waar de informatie vandaan kwam viel buiten de scoop van het onderzoek van de inspecteur-generaal.
bron

quote:
Leuk, maar dit verandert niet het feit dat wat jij "hoax" noemt, belangrijk genoeg was voor enkele hoge Trump adviseurs om de bak in te gaan wegens leugens om het onderzoek te ondermijnen. Dit is een feit. Kan je trouwens je bronnen sourcen? Leuk al die plaatjes met tekst, maar wil bronvermelding zien.
De aantijgingen dat de Trump-campagne heeft samengespannen met Russen om de 2016 presidentsverkiezingen te beïnvloeden zijn vals gebleken. Dit heeft Robert Mueller geconcludeerd.
Ik haalde evident het Mueller rapport aan. bron

Wiliam Barr heeft ook voor het Congres verklaard dat de aantijgingen dat Donald Trump had samengespannen met Russen vals waren.

Crooked Hillary
  dinsdag 10 december 2019 @ 07:40:20 #97
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190358200
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 03:17 schreef dellipder het volgende:

[..]

Jij was nog laat bezig met trollen voeren :)
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 10 december 2019 @ 07:43:27 #98
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190358226
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]

Nee, heb je nota bene een linkje cadeau gedaan waar het kort samengevat staat. Je kunt aangeven waar je het niet mee eens bent, maar gewoon stellen dat het dus niet zo is, is geen argument.
Dat is fake news. Mueller heeft gezegd dat de brief van Barr accuraat was. Bovendien is wikipedia niet te vertrouwen als het om politiek gaat.

https://dailycaller.com/2(...)letter-barr-reports/

quote:
[..]

Nee. Om meerdere redenen. Hij verdedigde zijn eigen onderzoek tegen het politieke sausje van Barr. Dat deed hij nota bene intern. Iemand die een rapport geschreven heeft mag zijn rapport best verdedigen. Zie niet in wat daar politiek aan zou zijn.

Als Horowitz het onderzoek van Durham zou aanvallen of bekritiseren, zou ik niet het idee hebben dat Durham politiek bedrijft als hij zijn onderzoek verdedigt. En al helemaal niet als de heren dat binnenkamers doen. Nu wel. Sterker, het is Durham die Horowitz zijn onderzoek aanvalt zonder dat hij terzake komt.
Ik zie Durham zijn onderzoek verdedigen. Hij heeft tot nu toe al een hoop gevonden en ruimere bevoegdheden dan Horowitz. Durham is met alle waarschijnlijkheid beter geinformeerd. Bovendien hoeft hij zijn eigen straatje niet schoon te vegen, wat hem objectiever maakt. En Durhams ondetzoek heeft een hoop te maken met het onderzoek van Horowitz, aangezien het FISA misbruik ook wordt onderzocht door Durham. Maar ik snap het wel hoor. Ik zou het ook vervelend vinden als ik Democraat zou zijn en mijn zijde zou niet voor 100% controle over het narratief hebben.

quote:
[..]

Obama? Wat heeft die ermee te maken? Je post hangt aan elkaar van persoonlijk gezwets, onlogische redenaties en rare vergelijkingen.
Dat sinds de verkiezing van Obama de Lügenpresse op volle toeren draait. Zo onduidelijk was dat toch niet?
pi_190358808
En na Durham is er weer een nieuw onderzoek, en weer een nieuw, en weer een nieuw.

Want het kan niet zo zijn dat er terecht een onderzoek is ingesteld. Bespottelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_190359008
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2019 07:40 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Jij was nog laat bezig met trollen voeren :)
Heeft helemaal niets met getroll te maken, beste Ed. Dellipder probeert het narratief dat hij meer dan twee jaar heeft lopen pushen in leven te houden en daar haalt hij alles voor uit de kast.

De waarheid is echter een stuk eenvoudiger: Horowitz heeft geconcludeerd dat er binnen de FBI geen sprake was van politieke partijdigheid, er heerste geen anti-Trump sfeer en voor zover die aanwezig was, had die geen invloed op de besluitvorming. Met andere woorden: de FBI werd op geen enkele wijze gedreven door een anti-Trump bias. Er was dus geen 'Deep State' die een stokje probeerde te steken voor zijn verkiezing.

Wel zijn er volgens Horowitz een hoop fouten gemaakt, die vooral procedureel van aard waren. Wat Horowitz zorgen baart, is dat er bij een dergelijk belangwekkend onderzoek op deze schaal wordt geblunderd. Hij spreekt dan ook het vermoeden en de vrees uit dat bij minder zware zaken nog veel meer wordt geprutst.

Maar nogmaals, van moedwilligheid was dus geen sprake. Er was en is geen complot tegen Trump. En dat is het narratief dat zijn aanhangers, ook hier op FOK!, jarenlang hebben lopen pushen. Ten onrechte, zo blijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')