abonnement Unibet Coolblue
pi_191755739


Neuer kan nu eindelijk wel op het middenveld voetballen (lol)
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:40:03 #152
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191755814
Vertrekken er al supporters?
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:58:26 #153
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191756096
Kan iemand mij de achtergrond uitleggen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191756141
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:58 schreef Caland het volgende:
Kan iemand mij de achtergrond uitleggen?
Bayernsupporters vinden dat Hoffenheim via Dietmar Hopp de regels omtrent financial fair play overtreedt en dat de normale 'traditionele clubs' daaronder lijden.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:08:45 #155
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191756201
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:03 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Bayernsupporters vinden dat Hoffenheim via Dietmar Hopp de regels omtrent financial fair play overtreedt en dat de normale 'traditionele clubs' daaronder lijden.
Was men ook maar zo van de statements bij racisme in plaats van bij wat stoute spandoekjes jegens een miljardair.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191756227
Hij omzeilt trouwens ook de 50+1 regel denk ik. Geen idee, maar als ik het goed begrijp is dat ook een van de redenen waarom die bayernsupporters klagen.

Voor de mensen die daar onbekend mee zijn.. de 50+1 regel is een regel dat eigenlijk zegt dat geen individu of commercieel belanghebbende meer dan 49% van de aandelen mag hebben. Er is 1 uitzondering en dat is als deze individu of commercieel belanghebbende 20+ jaar geld pompt in de club, dan mag dat wel. Hoffenheim is een van de weinige clubs binnen de bundesliga die gebruik maakt van deze uitzondering. Die kregen ze in 2015.
pi_191756324
Wat een onzin
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Was men ook maar zo van de statements bij racisme in plaats van bij wat stoute spandoekjes jegens een miljardair.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:25:18 #158
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_191756385
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Was men ook maar zo van de statements bij racisme in plaats van bij wat stoute spandoekjes jegens een miljardair.
Ja, dit slaat echt nergens op.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:41:16 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_191756637
Bayern tegen commercie

Süß O+
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 29 februari 2020 @ 22:06:03 #160
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_191761589
Ben ik de enige die de commotie zwaar overtrokken vind? Een paar spandoeken die weliswaar kwetsend zijn, maar wel een gevoel omschrijven dat erg breed gedragen wordt. Het leek wel alsof iemand dood was. Kom op zeg, het is in Duitsland allemaal wel erg politiek correct. Ook altijd als er fakkels worden afgestoken heeft de ARD het altijd over schandalige idioten. Vermoeiend allemaal.
Rini dankjewel.
pi_191765824
De supporters hebben gelijk. Maar de manier waarop is niet kies.

Het hoort niet dat je met geld een kampioenschap kan kopen.

Hoffenheim is een amateurclub.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 1 maart 2020 @ 07:32:42 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_191767105
Aktuele transferbalans:

Hoffenheim +67 miljoen
Bayern -89 miljoen

Volgens mij zijn die kutbayern zuur omdat alles wat ze uit hoffenheim kopen bij hun flopt. Wat een hypocriete koopjosti's. Als iemand de Bundesliga kapot maakt is het Bayern wel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_191767624
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:23 schreef Montagui het volgende:
De supporters hebben gelijk. Maar de manier waarop is niet kies.

Het hoort niet dat je met geld een kampioenschap kan kopen.

Hoffenheim is een amateurclub.
Dat doet praktisch elke club, probeert althans. Juist van Bayern, waar ze graag de beste spelers van de concurrentie willen halen, is zo'n actie nogal vreemd.


Vorige week was ik bij Monchengladbach-Hoffenheim en toen werd de pot al paar minuten stilgelegd vanwege een spandoek tegen Hopp. Snap nu iig beter waar t vandaan komt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 1 maart 2020 @ 10:49:04 #164
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_191768732
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:23 schreef Montagui het volgende:
De supporters hebben gelijk. Maar de manier waarop is niet kies.

Het hoort niet dat je met geld een kampioenschap kan kopen.

Hoffenheim is een amateurclub.
Het kan netter verwoord worden ja. Maar het laatste kwartier weigeren te voetballen is toch zwaar overdreven. Hoop dat Bayern het kampioen op 1 doelpunt misloopt :D
Rini dankjewel.
pi_191769003
Eens met de supporters en zo oneens met dat kwartiertje uit voetballen door de bal naar elkaar te spelen :') Kijken of dat bij 1-1 of 2-1 voor Hoffenheim ook was gebeurd. Dietmar Hopp is alles wat het voetbal zo klote maakt. Hoffenheim is niks, was niks en zal ook niks worden. Iemand ooit eens door dat gat waar dat stadion ligt gereden toevallig :') ?
U MAD?
pi_191769078
quote:
99s.gif Op zondag 1 maart 2020 07:32 schreef XL het volgende:
Aktuele transferbalans:

Hoffenheim +67 miljoen
Bayern -89 miljoen

Volgens mij zijn die kutbayern zuur omdat alles wat ze uit hoffenheim kopen bij hun flopt. Wat een hypocriete koopjosti's. Als iemand de Bundesliga kapot maakt is het Bayern wel.
Gaat zich niet alleen om Bayern. Vorige week was het bij Gladbach in december toen Dortmund op bezoek kwam was het ook. En eigenlijk altijd en overal waar ze komen en gaan zijn er acties.

Ik was toevallig aanwezig bij de eerste of tweede editie van BMG - Hoffenheim een aantal jaren geleden. Kan me nog herinneren dat ik na de wedstrijd langs uitvak liep (die net als BMG supporters direct na afloop naar huis mochten) en dat BMG supporters allemaal kleingeld naar de supporters van Hoffenheim smeten en smerige taal bezigden. Toen snapte ik het nog niet, nu wel.

Het drieluik over de opkomst van Hoffenheim op YT is geniaal overigens.
U MAD?
pi_191769111

Voor de mensen die het niet gezien hebben; echt de moeite waard om deze eens te kijken. Volgen ze de echte supporters van Hoffenheim in 2007/2008 ofzo, voordat Hopp zich ermee kwam bemoeien tot het moment dat er een nieuw stadion stond en club van 4. liga naar BL op klimt.
U MAD?
pi_191769363
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 11:12 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Gaat zich niet alleen om Bayern. Vorige week was het bij Gladbach in december toen Dortmund op bezoek kwam was het ook. En eigenlijk altijd en overal waar ze komen en gaan zijn er acties.

Dortmund fans zijn zelfs om dezelfde reden niet meer welkom bij Hoffenheim
quote:
Borussia Dortmund will have to play at Hoffenheim for the next two seasons without any of their fans after a suspended sentence was enforced by the German FA (DFB) following offensive chants against Hoffenheim investor Dietmar Hopp.
pi_191769485
quote:
99s.gif Op zondag 1 maart 2020 07:32 schreef XL het volgende:
Aktuele transferbalans:

Hoffenheim +67 miljoen
Bayern -89 miljoen

Volgens mij zijn die kutbayern zuur omdat alles wat ze uit hoffenheim kopen bij hun flopt. Wat een hypocriete koopjosti's. Als iemand de Bundesliga kapot maakt is het Bayern wel.
De discussie gaat over individuele geldschieters, bij Wolfsburg en Leverkusen ligt dat volgens de Duitse voetbalcultuur anders.

Wat ik dan minder goed begrijp is dat RB Leipzig zo gehaat wordt, zou dat komen door het succes wat ze hebben en als gevaar wordt gezien voor bvb en bayern?
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  zondag 1 maart 2020 @ 11:44:55 #170
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_191769619
Er is ook redelijk wat haat jegens Wolfsburg en Leverkusen, hoor. Maar wel minder heftig inderdaad.
Verfrissend om het eens te zijn met de BoWa ^O^ Zolang het niet over Kiki gaat komt het wel goed :D
Rini dankjewel.
  zondag 1 maart 2020 @ 12:05:19 #171
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_191769905
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 11:36 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

De discussie gaat over individuele geldschieters, bij Wolfsburg en Leverkusen ligt dat volgens de Duitse voetbalcultuur anders.

Wat ik dan minder goed begrijp is dat RB Leipzig zo gehaat wordt, zou dat komen door het succes wat ze hebben en als gevaar wordt gezien voor bvb en bayern?
Het is onzin. Omdat Bayer in Leverkusen en VW in Wolfsburg 100 en 50 jaar ouder zijn is het ok? Maar SAP mag geen voetbalclub starten?

Het is ook niet de schuld van Hoffenheim dat ze ontheffing voor 50+1 krijgen. Ga dan bij de Bond klagen met hun kut maandagen en al die verschillende starttijden voor sky. Dat maakt de liga veel meer kapot dan Hoffenheim. Ik vind het ook een kutclub, maar ze halen wel mooie spelers en mooie trainers voor weinig geld naar de bundesliga en voeren prima beleid. Kunnen een hoop gevallen traditionsclubs wat van leren. Geef Hoffenheim gewoon wat tijd om de traditie op te bouwen!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_191770045
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 11:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Er is ook redelijk wat haat jegens Wolfsburg en Leverkusen, hoor. Maar wel minder heftig inderdaad.
Verfrissend om het eens te zijn met de BoWa ^O^ Zolang het niet over Kiki gaat komt het wel goed :D
Vergeet RB niet.
U MAD?
pi_191770138
quote:
99s.gif Op zondag 1 maart 2020 12:05 schreef XL het volgende:

[..]

Het is onzin. Omdat Bayer in Leverkusen en VW in Wolfsburg 100 en 50 jaar ouder zijn is het ok? Maar SAP mag geen voetbalclub starten?

Het is ook niet de schuld van Hoffenheim dat ze ontheffing voor 50+1 krijgen. Ga dan bij de Bond klagen met hun kut maandagen en al die verschillende starttijden voor sky. Dat maakt de liga veel meer kapot dan Hoffenheim. Ik vind het ook een kutclub, maar ze halen wel mooie spelers en mooie trainers voor weinig geld naar de bundesliga en voeren prima beleid. Kunnen een hoop gevallen traditionsclubs wat van leren. Geef Hoffenheim gewoon wat tijd om de traditie op te bouwen!
In Duitsland willen ze kennelijk geen soort Mancity hebben, daar doelde ik op met cultuur bewaken, heeft niks met de leeftijd of de geschiedenis te maken. Waarom je dat erbij haalt is me niet helemaal helder.
Voor de rest ben ik het met je eens hoor, die 'fanatiekelingen' moeten gewoon bij de Duitse bond zijn met hun onvrede, want zij maken die uitzonderingen steeds.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  zondag 1 maart 2020 @ 12:21:57 #174
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_191770169
quote:
99s.gif Op zondag 1 maart 2020 12:05 schreef XL het volgende:

[..]

Het is onzin. Omdat Bayer in Leverkusen en VW in Wolfsburg 100 en 50 jaar ouder zijn is het ok? Maar SAP mag geen voetbalclub starten?

Het is ook niet de schuld van Hoffenheim dat ze ontheffing voor 50+1 krijgen. Ga dan bij de Bond klagen met hun kut maandagen en al die verschillende starttijden voor sky. Dat maakt de liga veel meer kapot dan Hoffenheim. Ik vind het ook een kutclub, maar ze halen wel mooie spelers en mooie trainers voor weinig geld naar de bundesliga en voeren prima beleid. Kunnen een hoop gevallen traditionsclubs wat van leren. Geef Hoffenheim gewoon wat tijd om de traditie op te bouwen!
Dat gebeurt toch ook?
  zondag 1 maart 2020 @ 12:34:19 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_191770381
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 12:20 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

In Duitsland willen ze kennelijk geen soort Mancity hebben, daar doelde ik op met cultuur bewaken, heeft niks met de leeftijd of de geschiedenis te maken. Waarom je dat erbij haalt is me niet helemaal helder.
Voor de rest ben ik het met je eens hoor, die 'fanatiekelingen' moeten gewoon bij de Duitse bond zijn met hun onvrede, want zij maken die uitzonderingen steeds.
Maar die vergelijking naar Man City gaat blank. Die hangen aan het financieel infuus van een eigenaar en buigen met ingewikkelde constructies de wetten van financial fairplay. Hoffenheim heeft een overzichtelijke begroting en presteert dito. Je kunt kotsen op de 350 miljoen die ze naar de bundesliga lanceerde, maar die geldkraan ging daarna snel dicht.

Dan is Bayern met 2nd screen ervaringen in het stadion en partnerships met google etc het rottende middelpunt van waarom het bij voetbal niet gaat. Prima club voor de NFL football. Zal niet lang duren voor andreas gabalier ein liad für uns gaat zingen in de rust.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')