Dat valt me ook altijd op ja, als er iets leuks is moeten ze het ook altijd verzieken.quote:Op vrijdag 22 november 2019 17:30 schreef SpaceOddity het volgende:
https://thefireonline.com(...)n-politieke-zwendel/
[..]
Nou ja, je kan het ook positief zien, al die jongelui die zwaar mishandeld worden door allochtonen zijn meteen genezen en immuun geworden voor de constante indoctrinatie van de multiculturele kumbaya diversiteit.quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:13 schreef ConnerJohn het volgende:
Apart om te zien dat bepaalde media er een draai aan willen geven van beide groepen hebben schuld. Alsof dat het met zijn allen een jongen in elkaar slaan verklaart. Stel je voor dat afgelopen zomer een groep blanke jongens een Marokkaanse knul met zijn allen in elkaar geslagen hadden omdat hij zogenaamd een meid in het zwembad had lastig gevallen. De media en politiek zouden moord en brand schreeuwen.
En hoeveel 'jongeren'quote:Burgemeester praat met betrokkenen over Gorcumse parkrel: ‘Er ligt een groter probleem onder’![]()
De mishandelingen in het Van Andelpark staan niet op zichzelf. ,,Er ligt een groter probleem onder dat we zo snel mogelijk gaan aanpakken. Samen!’’, zegt burgemeester Reinie Melissant.
Vrijdag een week geleden: een groep Gorcumse jongeren mishandelt op grove wijze leeftijdsgenoten in het stadspark. Anderen cirkelen er om heen, luid joelend![]()
![]()
Meerdere jongeren filmen wat er gebeurt. ,,Afschuwelijke beelden’’, zegt Melissant. ,,De politie is nog volop bezig om het plaatje compleet te krijgen
Samen met anderen in de stad, zoals het onderwijs en jongerenwerk.’’
Het gaat om een harde kern en een hele grote groep meelopers
Reinie Melissant, Burgemeester
De mishandelingen die Gorinchem nationaal en internationaal onder een vergrootglas legt, blijken het topje van de ijsberg te zijn. Een grote groep jongeren blijkt al langer voor problemen te zorgen in de stad. ,,Het gaat om een harde kern en een hele grote groep meelopers, een gemêleerd gezelschap waarbij likes op sociale media je status bepalen. Niet je afkomst, maar hoever je durft te gaan - crimineel gedrag - is medebepalend’’, vertelt Melissant.
Geen mooi plaatje
Dat beeld ontstond pas de voorbije dagen tijdens gesprekken met onderwijs en jongerenwerk. Iedereen bleek 'bepaalde' jongeren op het netvlies te hebben over wie ze zich zorgen maakten. Maar die zorgen kwamen tot nu toe niet collectief op tafel. ,,Iedereen had zijn eigen puzzelstukjes. Nu de puzzel op tafel ligt, ligt er geen mooi plaatje. In tegendeel.’’
Er zijn jongeren die bepaalde plekken in de stad mijden en liever een blokje omrijden om anderen maar niet tegen te komen
Over de misdragingen kan Melissant niet veel zeggen. ,,Het beeld is nog niet compleetMaar ik kan wel een voorbeeld geven: er zijn jongeren die bepaalde plekken in de stad mijden en liever een blokje omrijden om anderen maar niet tegen te komen. En dat is onacceptabel. Iedereen moet zich veilig voelen in onze stad. Ook zijn er meer meldingen over incidenten bij de politie binnengekomen die zich eerder zouden hebben afgespeeld.’’
Grote veerkacht![]()
In overleg met de politie heeft Melissant daarom ook besloten om extra toezicht te laten houden in het Gijs van Andelpark. Politiemensen en gemeentelijke toezichthouders patrouilleren er sinds gisteren, duidelijk zichtbaar. Hoe lang zij daar blijven, is nog niet bekend.
Deze stad en zijn bevolking kennen een grote veerkracht![]()
Ondanks het lelijke plaatje dat inmiddels tevoorschijn is gekomen, geeft Melissant de moed niet op. ,,Gorinchem is een stad die heel wat tegenslagen heeft gekend. Het is niet leukom op deze manier in de aandacht te komen. Maar ik heb gemerkt dat de bereidheid om samen te zoeken naar een oplossing groot is
Niet alleen de scholen en het jongerenwerk, ook ouders persoonlijk, kerken, moskeeën, sportverenigingen en andere maatschappelijke organisaties willen hier samen uitkomen
![]()
Dat moet lukkenwant deze stad en zijn bevolking kennen een grote veerkracht.’’
Analyse
Hoe dit vorm moet krijgen, is nog niet duidelijkDaarover praat ze met alle betrokkenen de komende week
,,Let wel: ik wil een echte oplossing, zodat we niet over een tijd weer worden geconfronteerd met vergelijkbare problemen
Daarom wil ik ook een analyse van hoe het zover heeft kunnen komen.’’
![]()
Leerlingen geschorst om filmpjes
Enkele Gorcumse jongeren zijn door hun scholen geschorst vanwege hun rol in de filmpjes van de mishandelingen. Zowel Bert-Jan Kollmer (onderwijsstichting OVO) als Henri van Breugel (onderwijsstichting CVO-AV) bevestigt dat leerlingen noodgedwongen thuiszitten.
Kollmer vreest dat schorsing leidt tot verwijdering. Van Breugel zegt dat er voor schorsing is gekozen om rust te brengen. ,,De filmpjes hebben geleid tot veel emoties onder leerlingen. We kiezen voor een cool down-periode.’’![]()
Beide bestuurders benadrukken dat de eerste zorg nu is om leerlingen zich weer veilig te laten voelen op school. Kollmer: ,,We moeten zorgen dat dit alles een positieve draai krijgt.’’![]()
https://www.ad.nl/riviere(...)leem-onder~a04d7bf6/
0 opgepakt, eerst een kopje thee met een donut.quote:Op zondag 24 november 2019 10:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
En hoeveel 'jongeren'zijn er na 10 dagen nou opgepakt zei je?
Ze (de kopschoppers) hebben dat statement van 'Winnen doe je met z'n allen' iig goed opgepikt![]()
Huh? mis ik ietsquote:Er is nog veel onduidelijkheid rond de grote vechtpartij tussen twee groepen tieners in Gorinchem.
quote:Vrienden van slachtoffers doen hun verhaal over 'kopschop'-incident Gorinchem
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:13 schreef -XOR- het volgende:
Natuurlijk is dit een zeer ernstige vorm van racisme (een van de ernstigste die tegenwoordig nog in Nederland voorkomt) en als dat niet erkend wordt blijven dit soort incidenten zich voordoen. Deze vorm van racisme tegen autochtone Nederlanders moet ook meegenomen worden in de discriminatie/racisme/diversiteits-voorlichting op scholen.
Nee hoor je mist niets, de media is met het verhaal aan de haal gegaan dat 40 vs 1 een ruzie tussen twee groepen is. Een groepje van 1 mensen en een groepje van 40 mensen dan.quote:Op zondag 24 november 2019 13:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Huh? mis ik iets
En tering! die tekst boven dat bericht
[..]
Was je dr bij of weet je meer?quote:Op zondag 24 november 2019 15:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nee hoor je mist niets, de media is met het verhaal aan de haal gegaan dat 40 vs 1 een ruzie tussen twee groepen is. Een groepje van 1 mensen en een groepje van 40 mensen dan.
Aantal was eerst best gelijk. Het gevecht is begonnen voor een school, daar zijn ze weggestuurd en daarna hebben ze in het parkje afgesproken. Dat de jongen zei 'we gingen alleen even een peukie doen' is gelogen, ze hadden wel degelijk met een aantal marokkanen afgesproken, alleen toen werden het er opeens een stuk of 40 tegen 3 inderdaad.quote:Op zondag 24 november 2019 17:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Was je dr bij of weet je meer?
Hear say of wat?quote:Op zondag 24 november 2019 17:52 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Aantal was eerst best gelijk. Het gevecht is begonnen voor een school, daar zijn ze weggestuurd en daarna hebben ze in het parkje afgesproken. Dat de jongen zei 'we gingen alleen even een peukie doen' is gelogen, ze hadden wel degelijk met een aantal marokkanen afgesproken, alleen toen werden het er opeens een stuk of 40 tegen 3 inderdaad.
Dat Melissant zegt dat het een gemêleerd gezelschap is, is ook gelogen. Dat is helemaal niet zo.
Ik hoorde overigens dat de oorzak het in de kont knijpen van een meisje zou zijn.
Geen zin om aan de grote klok te hangen hierquote:
Blijkbaar hebben de "linkse" media het nodig om te doen alsof groepen Marokkanen door Gorinchem lopen om willekeurige blanke jongens in elkaar te rammen.quote:Op zondag 24 november 2019 18:53 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Geen zin om aan de grote klok te hangen hier
Maar ik vind het erg frappant hoeveel er gelogen wordt door media en ook de burgemeester schijnbaar (als ze dat echt op zo'n manier heeft gezegd). Want zoveel onduidelijkheid is er helemaal niet.
stond gewoon in de krant hoorquote:Op zondag 24 november 2019 18:53 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Geen zin om aan de grote klok te hangen hier
Maar ik vind het erg frappant hoeveel er gelogen wordt door media en ook de burgemeester schijnbaar (als ze dat echt op zo'n manier heeft gezegd). Want zoveel onduidelijkheid is er helemaal niet.
Ik lees geen kranten, dus ik weet niet welk verhaal je nu precies bedoelt.quote:
Nee. Er wordt weer een lulverhaal gefabriceerd.quote:Op zondag 24 november 2019 21:05 schreef PrayingMantis het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat de "blanken" (om in termen van de TT te blijven spreken) een meisje hadden aangerand, en dat de "Marokkanen" toen daarvoor wraak wilde nemen en dat beide groepen toen afgesproken hadden om met elkaar te vechten? Zo ja, dan is me dat toch een plottwist.
Zal vast niet meer zo storm(front)lopen dit topic als het eerste deeltje.
Uiteraard, uiteraardquote:Op zondag 24 november 2019 21:09 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Nee. Er wordt weer een lulverhaal gefabriceerd.
Komt het je niet uitquote:Op zondag 24 november 2019 21:09 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Nee. Hij begrijpt het goed.quote:Op zondag 24 november 2019 21:09 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |