Ten eerste vind ik dat we eens moeten bedenken oorlog ook in Nederland plaats kan vinden. Zeg nooit nooit. Het VVD kader zal zich dan wel redden, net zoals in de jaren 30 is gebeurd toen Colijn en vrinden de grens dicht gooiden voor Joden. Mede daarom vind ik het echt honderd maal walgelijk. Het zal henzelf nooit treffen, en ze hebben zelf met hun militaire fetish de vluchtelingenstromen veroorzaakt, door het gerommel in het Midden Oosten te steunen.quote:Op maandag 6 januari 2020 18:45 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Dat is een onzin redenatie natuurlijk
Kijk, je moet kijken wat we willen. We willen liever geen overlast. Feit blijft natuurlijk dat Nederlanders die een migratieachtergrond hebben relatief vaker slecht terecht komen. Dat kan op meerdere manieren worden opgelost. Door een betere integratie, én door grenzen dicht te gooien.
Grenzen dicht is economisch lastiger, en waarschijnlijk niet rendabel, maar het slaat natuurlijk ook nergens op om alle asielzoekers hier gewoon te verwelkomen vanwege onze erfschuld ofzo.
We hebben op dit moment een streng immigratiebeleid en dat mogen we best zo houden. Veel strenger zal niet lukken, maar we hoeven het ook niet gemakkelijker te maken om binnen te komen. De overheid is uiteindelijk verkozen door het Nederlandse volk en moet dus ook regeren met de belangen van het Nederlandse volk in het achterhoofd.
Grenzen wijd open zetten hoort daar niet bij.
De normaal is verder opgeschoven. Baudet blijft op Twitter maar verwijzen naar Sid Lukkassen, iemand die openlijk fantaseerde over het afslachten van linksen en de zuiverende werking van rassenrellen.quote:Op maandag 6 januari 2020 20:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De PVV en FvD krijgen stemmen met dat geblaat dus gaat de VVD er in mee. Zo simpel is het.
Nee, dat kan niet, die mensen gaan niet meer leren om geen racisten of xenophoben te zijn en die gaan niet meer leren dat anderen omlaag halen hun niet omhoog haalt.quote:Op maandag 6 januari 2020 21:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, maar dat vergt progressief beleid. Zeg maar klassiek sociaal-democratisch beleid. De omvang van deze groep is geen ijzeren wet en dat de omvang in de Verenigde Staten aanzienlijk is kan men gerust terugvoeren op de politieke realiteit.
Kijk bijvoorbeeld eens naar het verschil in opleiding per leeftijdsgroep.
[ afbeelding ]
https://www.onderwijsinci(...)ald-opleidingsniveau
https://www.onderwijsinci(...)ingsniveau-bevolking
... en laat die 55 tot 65 groep nu net de groep zijn waar men veel FvD en PVV kiezers in vindt, dus er is zeker hoop. Maar dan moet men niet in de conservatieve reflex schieten.
Ik ben met je eens dat er verantwoordelijkheid genomen moet worden. Maar die verantwoordelijkheid hoeft niet te bestaan uit een heel zacht immigratiebeleid. Dan heb ik liever opvang in de regio, investeringen in de sociale zekerheid dáár én natuurlijk investeringen in hun infrastructuur. Op lange termijn hebben zij daar meer baat bij.quote:Op maandag 6 januari 2020 22:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik dat we eens moeten bedenken oorlog ook in Nederland plaats kan vinden. Zeg nooit nooit. Het VVD kader zal zich dan wel redden, net zoals in de jaren 30 is gebeurd toen Colijn en vrinden de grens dicht gooiden voor Joden. Mede daarom vind ik het echt honderd maal walgelijk. Het zal henzelf nooit treffen, en ze hebben zelf met hun militaire fetish de vluchtelingenstromen veroorzaakt, door het gerommel in het Midden Oosten te steunen.
Maar dat is toch juist een goed iets lijkt mij. Kijk, mensen die echt in nood verkeren kun je moeilijk weigeren, maar ook zij moeten zoveel mogelijk dáár opgevangen worden natuurlijk. En als dat niet gaat kunnen ze hier heen komen.quote:De situatie is nu al dat 'kanslozen' niet meer het land binnen komen. Als laagopgeleide kom je het land alleen nog maar binnen als vluchteling (hoogstens een paar duizend), voor de rest niet (tenzij je 4000 euro per maand verdient). Het is nota bene de PvdA geweest die de wervingscontracten stop zetten in de jaren 70, en in de jaren 90 een harde inkomenseis stelden.
Nee, mee eens, met een klein verschil: het is nóg niet. En we moeten er voor zorgen dat het nooit gebeurd. En ik ben helemaal met je eens dat verschillende buurten meer gemengd moeten worden, dat heb ik vaker gezegd.quote:Er wordt wat mij betreft ook veel te veel muziek gemaakt van 'cultuur'. Vele onderzoeken laten zien dat wanneer je controleert voor sociaal-economische status, het verschil tussen vuurwerk gooiende, nooit handen wassende Nederlanders en de buitenlanders dan weg valt.
Het is ook vanuit sociaal perspectief helemaal niet onredelijk om limieten vast te stellen, te constateren dat er een beperkte capaciteit is om mensen op te nemen in de samenleving (als een spons die een jaarlijks limiet heeft), maar het is een enorm opgeblazen probleem. Het ontwricht onze maatschappij niet; er is geen vloedgolf; het is niet duurder dan de verkeersslachtoffers per jaar. De enige weg om de migratie echt fors terug te dringen is uit de EU stappen, om niet te spreken van al die Aziaten waar VVD en CDA altijd stil over blijven. Ze hebben zelf in 2004 de poort naar Oost Europa open gezet.
Het is hardnekkig, mede omdat de xenofoben zelf amper een buitenlander zien, maar hoop op ontwikkeling is er welquote:Op dinsdag 7 januari 2020 01:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet, die mensen gaan niet meer leren om geen racisten of xenophoben te zijn en die gaan niet meer leren dat anderen omlaag halen hun niet omhoog haalt.
Uitsterven kan wel, ja. Maar dat duurt nog even.
Baudet is gek, dat is Breiivik nummer twee , met zijn gekke uil van manirva, mafjoekelquote:Op maandag 6 januari 2020 22:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De normaal is verder opgeschoven. Baudet blijft op Twitter maar verwijzen naar Sid Lukkassen, iemand die openlijk fantaseerde over het afslachten van linksen en de zuiverende werking van rassenrellen.
twitter:Daisyvliegentha twitterde op dinsdag 07-01-2020 om 08:37:03Waar hebben we het nu eigenlijk over?Helder overzicht in @trouw over migratie. Van de 243.737 migranten zijn er maar 13.445 asielzoekers. Wil je migratie verminderen dan moet je dat vooral zoeken in de mensen die hier komen voor werk, gezinshereniging, de liefde of een studie. https://t.co/i3xi2BRNe0 reageer retweet
twitter:mrooduijn twitterde op maandag 06-01-2020 om 13:59:18Although radical right parties have become more and more successful in the last 2 decades, and mainstream parties have (as a result) become increasingly restrictive on immigration, voters have NOT become more negative about immigration. See this graph. 1/6 https://t.co/FJzBMvTDEx reageer retweet
Het 'plebs' wil ook gewoon in overgrote meerderheid van dat asociale geknal en de grote problemen die dat geeft af.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 14:28 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-over-vuurwerkverbod
DE VVD gaat grondig nadenken
nu zijn er al twee zaken die ze voor het plebs geregeld hadden afgeblazen, hard rijden en hard knallen, voor de rijken is genoeg geregeld door ze
Als het goed is leven we in een samenleving waar niet alleen de mening van de meerderheid leidend is.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 14:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het 'plebs' wil ook gewoon in overgrote meerderheid van dat asociale geknal en de grote problemen die dat geeft af.
Een politieke socioloog die verbonden is met Stuk Rood Vlees.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
twitter:Daisyvliegentha twitterde op dinsdag 07-01-2020 om 08:37:03Waar hebben we het nu eigenlijk over?Helder overzicht in @:trouw over migratie. Van de 243.737 migranten zijn er maar 13.445 asielzoekers. Wil je migratie verminderen dan moet je dat vooral zoeken in de mensen die hier komen voor werk, gezinshereniging, de liefde of een studie. https://t.co/i3xi2BRNe0 reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:mrooduijn twitterde op maandag 06-01-2020 om 13:59:18Although radical right parties have become more and more successful in the last 2 decades, and mainstream parties have (as a result) become increasingly restrictive on immigration, voters have NOT become more negative about immigration. See this graph. 1/6 https://t.co/FJzBMvTDEx reageer retweet
Waarbij een hogere score betekent dat men positiever staat tegenover immigratie. @:Tijger_M
Uiteraard zien we een enorme kentering in Hongarije, dat dan weer wel.
Hier ook weer. Mensen gewoon brandmerken als ''xenofobisch'' en dan doen alsof het allemaal onderdeel is van een legitiem wetenschappelijk onderzoek. Helemaal niet vooringenomen, hoe kom je erbij!quote:Op dinsdag 7 januari 2020 08:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rusland:
https://www.washingtonpos(...)t-outside-of-moscow/
Zweden:
https://www.umu.se/en/res(...)phobic-than-others-/
Ja, net als het verbieden van het bezitten van handgranaten, vlammenwerpers, raketinstallaties en kernbommen.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Vuurwerk verbieden is fascisme.
Opvang in de regio is ook het standpunt van GroenLinks, maar dan wel met als idee dat je er geen Warschause Ghetto's van maaktquote:Op dinsdag 7 januari 2020 08:45 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat er verantwoordelijkheid genomen moet worden. Maar die verantwoordelijkheid hoeft niet te bestaan uit een heel zacht immigratiebeleid. Dan heb ik liever opvang in de regio, investeringen in de sociale zekerheid dáár én natuurlijk investeringen in hun infrastructuur. Op lange termijn hebben zij daar meer baat bij.
[..]
Maar dat is toch juist een goed iets lijkt mij. Kijk, mensen die echt in nood verkeren kun je moeilijk weigeren, maar ook zij moeten zoveel mogelijk dáár opgevangen worden natuurlijk. En als dat niet gaat kunnen ze hier heen komen.
Ook is het logisch dat kennismigranten alleen mogen komen als ze echt kennis hebben, die noodzakelijk is in Nederland. Dus die harde inkomenseis is ook logisch. Je wilt geen duizenden mensen binnenhalen die gebruik maken van ons sociale stelsel, want dan wordt dat op een moment onbetaalbaar. Onder andere door deze stappen van PvdA blijft het betaalbaar.
[..]
Nee, mee eens, met een klein verschil: het is nóg niet. En we moeten er voor zorgen dat het nooit gebeurd. En ik ben helemaal met je eens dat verschillende buurten meer gemengd moeten worden, dat heb ik vaker gezegd.
En inderdaad, wat mij betreft komt er ook een betere grens voor kennismigranten en aziaten e.d. Dat is lastig, maar aan de andere kant weet ik niet of die expats hier echt zo keihard nodig zijn. Dus eigenlijk zouden bedrijven echt een ijzersterk plan moeten hebben, waarom die expats zo hard nodig zijn (ik weet niet of dit nu al gebeurd?)
Daar staat weer tegenover dat die expats natuurlijk ook waarde opleveren voor Nederland. Dus echt tegen migratie ben ik niet, wel voor een veel betere integratie.
De SES is niet 'propaganda'. Dat is als zeggen dat het CBS propaganda bedrijft.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Een politieke socioloog die verbonden is met Stuk Rood Vlees.![]()
Waar haal je dit soort lui toch vandaan? Hoe komt het uberhaupt in je op om dit soort schaamteloze propaganda hier te posten? Denk je nou echt dat iemand erin trapt?
Dit is natuurlijk onzin. Mijn huis is al 40.000 meer waard dan bij aankoop, dat geld is van mij als ik het verkoop en niet van de bank.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:28 schreef Klopkoek het volgende:
Maak van iedereen huiseigenaar (lees: je huurt van de bank) en ze gaan vaker VVD stemmen.
Oké prima.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin. Mijn huis is al 40.000 meer waard dan bij aankoop, dat geld is van mij als ik het verkoop en niet van de bank.
Lees je even in over fascisme.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Als het goed is leven we in een samenleving waar niet alleen de mening van de meerderheid leidend is.
Vuurwerk verbieden is fascisme. Het is het geheel onnodig inperken van vrijheid van het individu. Dijkhoff is gewoon de zoveelste ja-knikker.
Hoezo? Toen ik 10 jaar geleden het huis kocht voor 160.000 waren de huizenprijzen lager (en toen werkte ik zelf nog, nu zit ik thuis zonder uitkering).quote:Op dinsdag 7 januari 2020 23:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat nuanceert gelijk je eerdere claim dat jijzelf een beneden modaal inkomen hebt
Totaal niet relevant natuurlijk, maar ik ben wel nieuwsgierig. Waarom zit je eigenlijk thuis dan? Je was toch accountant? Dus dan zou je morgen een nieuwe baan kunnen hebben lijkt me?quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo? Toen ik 10 jaar geleden het huis kocht voor 160.000 waren de huizenprijzen lager (en toen werkte ik zelf nog, nu zit ik thuis zonder uitkering).
Chronisch ziek, alleen geen ziekte waar de UWV uitkeringen voor geeft (Fibromyalgie).quote:Op woensdag 8 januari 2020 08:51 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Totaal niet relevant natuurlijk, maar ik ben wel nieuwsgierig. Waarom zit je eigenlijk thuis dan? Je was toch accountant? Dus dan zou je morgen een nieuwe baan kunnen hebben lijkt me?
Dit wordt inderdaad over het hoofd gezien. Opvang in de regio is altijd al de realiteit geweest. Tegenover de paar duizend asielzoekers hier staan een miljoen vluchtelingen in pakweg Jordanië tijdens de Irak oorlog.twitter:AichaQandisha twitterde op maandag 06-01-2020 om 15:15:22Flikker toch op, stelletje corrupte proleten. Jullie gaan niet over de regio -die toch al miljoenen mensen opvangt. En blijf dan ook weg van de grondstoffen en zakendeals daar. https://t.co/SDhD0ImErL reageer retweet
Verhoog het minimumloon en wordt socialer, zelfs Groot Brittannië snapt dat en is aanzienlijk vooruit gegaan:twitter:RF_HFC twitterde op maandag 04-11-2019 om 15:51:30Draad.Hoge minimumloon gaat niet ten koste van werkgelegenheid, levert wel veel welvaart op en minder armoede en minder rondpompmachine.https://t.co/sz8HJIS8gRnav dit onderzoek wordt minimumloon verder verhoogt in het VK naar 65% van mediaan salaris. reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |