Qua resultaten staat het onderwijs in NL wereldwijd nog steeds hoog aangeschreven. Jammer dat de uitvoerders ervan onderbetaald worden en overwerkt zijn, dat wel.quote:Op donderdag 28 november 2019 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat het onderwijsbeleid van de afgelopen decennia gefaald heeft is nogal een open deur, die krijgt zelfs Gonny van Oudenallen nog wel ingetrapt. Komt hij ook met iets wat neigt naar een oplossing, of blijft het bij fulmineren tegen het partijkartel?
Eh, nee. Dat lukt hem totaal niet, lees zijn bijdrage maar na, dan prik je er zo doorheen.quote:Op donderdag 28 november 2019 19:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zeker! En die slaat ook nog ergens op, omdat hij als enige weet te duiden waarom het heeft gefaald!
Wat voor een feiten dienen volgens jou aangeleverd te worden bij dergelijke voorstellen?quote:Op donderdag 28 november 2019 19:43 schreef Hanca het volgende:
Dat doet hij daadwerkelijk nooit.
Maar als hij het zou kunnen, waarom zet hij zich niet in dan? Die man komt uit het onderwijs, dit zou zijn beste terrein moeten zijn, waar hij het meeste van weet. Maar dit debat was zijn ALLEREERSTE onderwijsdebat. Die man geeft geen zier om onderwijs.
Ook in dit debat sleept hij er allerlei buitenlandse modellen bij die 1) niet werken zoals hij het beschrijft, 2) niet beter zijn dan het Nederlandse model en 3) totaal niet hier ingevoerd kunnen worden. Dan klinkt dat gebazel leuk, maar is het dus allemaal feitenvrij geneuzel.
Mijn excuses in dat geval.quote:Op donderdag 28 november 2019 19:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon de termijn van Baudet in het onderwijsdebat, of is erin geknipt?
Is er een versie zonder de onnozele bijdragen van zijn ambtsgenoten zodat zijn betoog makkelijker als geheel te lezen valt?quote:Op donderdag 28 november 2019 19:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eh, nee. Dat lukt hem totaal niet, lees zijn bijdrage maar na, dan prik je er zo doorheen.
Als je het over een model hebt (het Finse model, het Australische model), zou het fijn zijn als je ook iets van die modellen snapt. Uit de bijdrage van Baudet blijkt dat hij daar geen kennis van heeft. En hij begint er toch echt zelf over.quote:Op donderdag 28 november 2019 19:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat voor een feiten dienen volgens jou aangeleverd te worden bij dergelijke voorstellen?
Even doen. Moment. Dit drie kwartier beluisteren kan ik echt niet aan.quote:Op donderdag 28 november 2019 19:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eh, nee. Dat lukt hem totaal niet, lees zijn bijdrage maar na, dan prik je er zo doorheen.
Maar noem eens een voorbeeld van het soort 'feit' dat je bijgeleverd wilt zien.quote:Op donderdag 28 november 2019 19:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je het over een model hebt (het Finse model, het Australische model), zou het fijn zijn als je ook iets van die modellen snapt. Uit de bijdrage van Baudet blijkt dat hij daar geen kennis van heeft. En hij begint er toch echt zelf over.
Gewoon bij zoeken Baudet intikken. Hij doet namelijk bijna niet aan interumperen omdat hij dan altijd nat gaat, dus zijn bijdrage is zo ongeveer het eerste wat hij in zijn hele carrière in de Tweede Kamer over onderwijs zegt (alle eerdere debatten was hij afwezig, ook de eerdere begrotingen over onderwijs).quote:Op donderdag 28 november 2019 19:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Is er een versie zonder de onnozele bijdragen van zijn ambtsgenoten zodat zijn betoog makkelijker als geheel te lezen valt?
Gewoon, kennis van die modellen. Dat snap je toch zelf wel. Dat hij het Finse model met Montessori onderwijs vergelijkt slaat bijvoorbeeld helemaal nergens op.quote:Op donderdag 28 november 2019 19:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar noem eens een voorbeeld van het soort 'feit' dat je bijgeleverd wilt zien.
Het Finse model bestaat er juist uit dat er geen basis en geen voortgezet onderwijs is, tot 16 jaar zit je bij elkaar en er wordt niet getoetst en niet gedifferentieerd. Kortom: Baudet kletst totaal uit zijn nek over iets waarvan hij de basisprincipes nog niet eens kent.quote:Een ander aspect dat ik heel belangrijk en mooi vind van het Finse model is dat het de leerling al op hele jonge leeftijd een rol geeft in het zelf vinden van zijn weg. Je zegt al heel snel: je mag je eigen dag op een bepaalde manier ... Het gaat in het lager onderwijs een beetje meer in de richting van montessori-achtige leermethodes. In het voortgezet onderwijs wordt veel meer geprobeerd om leerlingen in de praktische en theoretische leerweg veel meer gelijkwaardig te behandelen.
quote:De voorzitter:
De heer Wiersma. Een korte vraag.
De heer Wiersma (VVD):
Jazeker, u kent mij.
De voorzitter:
Ja, daarom vraag ik het ook.
De heer Baudet (FvD):
Staat hij daarom bekend? Is dat waar?
De voorzitter:
Nee, hij staat bekend om lange interrupties.
De heer Baudet (FvD):
Staat hij bekend om zijn korte interrupties? Nee toch?
De voorzitter:
Nee, helemaal niet.
De heer Wiersma (VVD):
Jawel, voorzitter, daar sta ik wel om bekend.
De heer Baudet (FvD):
Ik wou al zeggen.
De voorzitter:
Nee, ik ken u.
De heer Wiersma (VVD):
Nou, dan ga ik u interrumperen.
Nog maar een keer dan: in welke kwesties leverde hij een nuttige bijdrage en was hij inhoudelijk sterk?quote:Op donderdag 28 november 2019 18:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jawel, maar dat weeg je af aan hoeveel tijd en energie hij stopt in de sessies waar hij wél aanwezig is, lijkt me.
Alsof het wat uitmaakt wat er aangedragen wordt, alles is toch kut voor jullie.quote:Op donderdag 28 november 2019 20:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nog maar een keer dan: in welke kwesties leverde hij een nuttige bijdrage en was hij inhoudelijk sterk?
Dat was inderdaad schandalig. Als een bewindspersoon zoiets deed kreeg hij of zij een motie van wantrouwen gesteund door 150 leden van de Kamer aan zijn of haar broek. Echt, een totaal schandalige actie van Baudet.quote:Op donderdag 28 november 2019 19:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Met als klap op de vuurpijl gisteren hoe Forum onze militairen afviel.
Is 'en dan dit' niet hetzelfde als je eerste opmerking? Als er geen verschil in vorm bestaat tussen kinderen die bij ons onder 'lager' en 'hoger' vallen dan heb je een punt, anders is het mierenneuken natuurlijk.quote:Op donderdag 28 november 2019 19:57 schreef Hanca het volgende:
Gewoon, kennis van die modellen. Dat snap je toch zelf wel. Dat hij het Finse model met Montessori onderwijs vergelijkt slaat bijvoorbeeld helemaal nergens op.
En dan dit stuk:
quote:
Een ander aspect dat ik heel belangrijk en mooi vind van het Finse model is dat het de leerling al op hele jonge leeftijd een rol geeft in het zelf vinden van zijn weg. Je zegt al heel snel: je mag je eigen dag op een bepaalde manier ... Het gaat in het lager onderwijs een beetje meer in de richting van montessori-achtige leermethodes. In het voortgezet onderwijs wordt veel meer geprobeerd om leerlingen in de praktische en theoretische leerweg veel meer gelijkwaardig te behandelen.
Het Finse model bestaat er juist uit dat er geen basis en geen voortgezet onderwijs is, tot 16 jaar zit je bij elkaar en er wordt niet getoetst en niet gedifferentieerd. Kortom: Baudet kletst totaal uit zijn nek over iets waarvan hij de basisprincipes nog niet eens kent.
Nee: zoals ik al eerder zei: ik ben het vrijwel nooit met Wilders eens, maar zijn bijdrages zitten wel goed in elkaar (zeker zodra ze niet over Islam gaan). Maar Baudet laat altijd alleen een zeer schrijnend gebrek aan kennis en aan interesse zien.quote:Op donderdag 28 november 2019 20:08 schreef Selqae het volgende:
[..]
Alsof het wat uitmaakt wat er aangedragen wordt, alles is toch kut voor jullie.
Je hebt blijkbaar zijn hele bijdrage niet gehoord of gelezen. Prima.quote:Op donderdag 28 november 2019 20:10 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Is 'en dan dit' niet hetzelfde als je eerste opmerking? Als er geen verschil in vorm bestaat tussen kinderen die bij ons onder 'lager' en 'hoger' vallen dan heb je een punt, anders is het mierenneuken natuurlijk.
De allereerste reactie, meteen weer de slachtoffer kaart trekken en wegduiken van de inhoud. Man man man.quote:Op donderdag 28 november 2019 20:08 schreef Selqae het volgende:
[..]
Alsof het wat uitmaakt wat er aangedragen wordt, alles is toch kut voor jullie.
Hou toch op man, in deze reeks zie je eigenlijk alleen nog maar een select gezelschap FvD-haters die ziekelijk obsessief met FvD bezig zijn en heeft en het enige wat je hier dagelijks voorbij ziet komen is hoe fout, amateuristisch en slecht FvD wel niet is. En als er ééntje reageert schieten ze er meteen als hyana's op af. Met figuren zoals jullie valt gewoon niet fatsoenlijk te discussieren.quote:Op donderdag 28 november 2019 20:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De allereerste reactie, meteen weer de slachtoffer kaart trekken en wegduiken van de inhoud. Man man man.
Ik heb deze bijdrage serieus gelezen omdat het over een onderwerp gaat dat me boeit. En als je alle immigratie- en klimaatverwijzingen even wegdenkt is het vooral een matige doorsnee bijdrage die wat bekende problemen benoemt en niet met oplossingen komt; die had ook zo maar van een of andere CDA'er of een andere backbencher kunnen komen. Maar doordat ie overal ook nog zijn populistische stokpaardjes doorheen moet gooien wordt het gewoon een waardeloos verhaal.quote:Op donderdag 28 november 2019 20:23 schreef Selqae het volgende:
[..]
Hou toch op man, in deze reeks zie je eigenlijk alleen nog maar een select gezelschap FvD-haters die ziekelijk obsessief met FvD bezig zijn en heeft en het enige wat je hier dagelijks voorbij ziet komen is hoe fout, amateuristisch en slecht FvD wel niet is. En als er ééntje reageert schieten ze er meteen als hyana's op af. Met figuren zoals jullie valt gewoon niet fatsoenlijk te discussieren.
Talloze onderwijsministers zijn door de kabinetten heen met ongetwijfeld allerlei 'feitelijk onderbouwde' voorstellen op de proppen gekomen en toch is het onderwijs er onder leiding van hen alleen maar op achteruitgegaan. Zolang we de beginselen van het culturele probleem onder het onderwijs niet weten aan te kaarten zal het onderwijs alleen maar dieper vallen.quote:Op donderdag 28 november 2019 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
Vluchtig gelezen. Veel open deuren, nul concrete plannen om het onderwijs te verbeteren en verder gewoon heel erg veel gelul en een bult gejank over immigratie en klimaat. In een onderwijsdebat.
Als je er vanuit gaat dat dat het geval is, waarom reageer je dan eigenlijk? Want met de houding die je hier nu etaleert gaat het überhaupt niet ergens over of heen, behalve dan weer het aloude vingerwijzen en de knuppel in het hoenderhok gooien.quote:Op donderdag 28 november 2019 20:23 schreef Selqae het volgende:
[..]
Hou toch op man, in deze reeks zie je eigenlijk alleen nog maar een select gezelschap FvD-haters die ziekelijk obsessief met FvD bezig zijn en heeft en het enige wat je hier dagelijks voorbij ziet komen is hoe fout, amateuristisch en slecht FvD wel niet is. En als er ééntje reageert schieten ze er meteen als hyana's op af. Met figuren zoals jullie valt gewoon niet fatsoenlijk te discussieren.
Ja helemaal eens. Met die aangeleerde riedeltjes wordt elk debat verziekt. Ben je het niet eens met het pardonneren van oorlogsmisdadigers, dan is dat omdat je een nevertrumper bent ofzo (of orange man bad, of tds ). Wil je dat uitstoot van broeikasgassen verminderd wordt, dan is het goed om meer uit te stoten om je zogenaamd nog meer aan het schuimbekken te krijgen.quote:Op donderdag 28 november 2019 21:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Alle kritiek komt altijd van schuimbekkende boze mensen. Zie je ook met dat gedweep over nevertrumpers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |