abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221725572
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:30 schreef blomke het volgende:

[..]
Zou je wel willen he? Kan je een nieuwe declareren bij de verzekering.
Ik geloof niet dat ik van de verzekeraar dan de nieuwprijs zou krijgen, dus doe maar niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221725925
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar als ze verder weg staan moet je toch nog verder stappen? Eerst opzij en dan naar achteren
Ze staan er haaks op, dus ik kan gewoon blijven staan en links van me pakken, eventueel een beetje bijdraaien. Net als dat het uittrekbare kastje met de olie en sauzen ook naast mij en de kookplaat staat, ik hoef geen stap te doen om daar wat uit te pakken
  Moderator zaterdag 5 september 2026 @ 23:34:36 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221735147
Laat ik eens meedoen. Mijn keuken op ongeveer 16m2 met vier deuren.

Fragment van de bouwtekening uit 1962, de ene deur zit niet zoals op tekening.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221735529
quote:
11s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:26 schreef ffoyle-involutus het volgende:
Ongeveer een jaar geleden hebben we de keuken verbouwd, één van de dingen die dit huis echt nodig had sinds we het gekocht hebben. Keuken komt uit Duitsland.

Helaas is zwart heel erg gevoelig voor vlekken :X

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
@ffoyle-involutus Djeesus wat een lastige alias.
Affijn…ik kwam een filmpje tegen om een zwarte keuken te reinigen.
Van het merk heb ik een dweil om douche muur te drogen, die veel water opneemt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221736144
Matzwarte keuken hier, vlekt inderdaad als een malle.
Mijn oplossing is gewoon me er niet aan storen *) Ik ga echt niet de hele dag met een doekje door mijn keuken rennen, we leven en koken hier, we raken dus ook dingen aan en als je dat kunt zien, is dat wat het is.

En we hebben ook nog een keukenblad dat alleen maar schoon wordt met een wonderspons (maar waar je dan weer geen vingers op ziet).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221744000
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 00:42 schreef AnneX het volgende:

[..]
@:ffoyle-involutus Djeesus wat een lastige alias.
Affijn…ik kwam een filmpje tegen om een zwarte keuken te reinigen.
Van het merk heb ik een dweil om douche muur te drogen, die veel water opneemt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor de tip; wat ze laat zien in het filmpje is exact waar wij ook mee zitten als het op vlekken aankomt...
Staatsondermijnende linkse sneuneus en klimaat mongool
pi_221744049
Je kunt wel je hele matzwarte keuken laten maken van Fenix, dat vingervlekt nauwelijks. Wordt je keuken waarschijnlijk niet goedkoper van.
pi_221744400
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 08:32 schreef Vanyel het volgende:
Je kunt wel je hele matzwarte keuken laten maken van Fenix, dat vingervlekt nauwelijks. Wordt je keuken waarschijnlijk niet goedkoper van.
Vingervlekken valt eigenlijk wel mee. Het probleem zit em in het aanraken van kastdeuren met vettige vingers... Denk niet dat daar veel tegen bestand is :P
pi_221746906
Deze keuken laten plaatsen inmiddels 3 jaar terug.
U opstelling, schiereiland, decton blad. Hoge kast rechts voorzien met lades en de 2 lage hoeken met zo'n le mans uittrekding. Veel nagedacht over de indeling qua werkdriehoek enzo. En dat is gelukt want we zijn er iedere dag blij mee.

Voor de rest gewoon voor een bovenafzuigkap gegaan omdat we een grote kookplaat wilde hebben met volle ruimte voor je pitten. Quooker ook present en inbouwafvalbak.
Elektra met de buurman gedaan die 40 uur per week dit soort klussen voor zn werk doet en het bij ons voor kosten materiaal en een etentje in de nieuwe keuken wilde doen.
Mooie herinnering :)

SPOILER
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221746936
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 16:13 schreef Puala het volgende:
Oh vind ik ook wel leuk om mee te doen :Y

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ikea keuken, de pilaar in het eiland loopt door tot de grond en daar zijn de lades half zo diep.
Die constructiepaal meenemen in het ontwerp. En goed ook.
1947-2016
pi_221751596
Alleen maar rijke mensen op dit forum. Ik ga mijne echt niet posten dan sta ik keihard voor lul
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
  Moderator dinsdag 8 september 2026 @ 13:05:27 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221751651
Valt tegen hoor :X Zelf doen scheelt veel en Ikea is ook niet extreem duur.
Daarnaast, als je graag kookt (zoals ik) heb je ook wel geld over voor een 90cm kookplaat bijvoorbeeld :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221751746
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 13:05 schreef derLudolf het volgende:
Valt tegen hoor :X Zelf doen scheelt veel en Ikea is ook niet extreem duur.
Daarnaast, als je graag kookt (zoals ik) heb je ook wel geld over voor een 90cm kookplaat bijvoorbeeld :)
Was ook niet echt overdreven duur in vergelijking met de rest. Alleen de kasten met alle inbouwcomfort was duurder dan de apparatuur, Quooker daar buiten gelaten. Die was wel prijzig.
Zijn voor AEG gegaan, wat niet de goedkoopste is, maar verre van de duurste.
1947-2016
pi_221760802
Hier ook een matzwarte keuken en ik gebruik gewoon de goedkope ruitenreiniger van ah. Werkt prima.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221761140
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 20:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook een matzwarte keuken en ik gebruik gewoon de goedkope ruitenreiniger van ah. Werkt prima.
Ruitenreiniger had ik nog niet geprobeerd. Heb zojuist getest met W5 ruitenreiniger (welke perfect is voor mijn speakers met pianolak finish) maar het haalt vingervlekken niet goed weg en ik heb het idee dat het strepen achterlaat. De doekjes van W5 doen dat overigens ook maar dan nog erger...

Ik heb dat product wat eerder langskwam in een filmpje nog niet geprobeerd, wil ik binnenkort gaan doen. Ik zal de ruitenreiniger van de AH ook in het achterhoofd houden om te proberen.
pi_221789900
De ruimte is nog steeds niet helemaal af, maar de keuken staat er al weer een tijdje. Binnenkort als de kozijnen vervangen zijn maak ik de achterwand af :-)

SPOILER
pi_221789922
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2026 10:58 schreef koentjuh18 het volgende:
De ruimte is nog steeds niet helemaal af, maar de keuken staat er al weer een tijdje. Binnenkort als de kozijnen vervangen zijn maak ik de achterwand af :-)

SPOILER
Mooi! Welk merk is dat?
pi_221790023
quote:

SPOILER
Fraaaaai _O_ en de afgeronde hoeken van het blad 👍🏼

Welke plinten denk je aan? Hoge of witte of houten of platte of lage of de kleur van de muur? Zó veel opties…
SPOILER
pi_221790080
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 11:02 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Mooi! Welk merk is dat?
De basis is van Sachsen dacht ik, naar wat ik begrepen heb kunnen zijn relatief veel maatwerk aan in de zin van een kast net een cm kleiner maken waardoor je beperkt aantal passtukjes nodig hebt. Het eiland is daardoor in de basis een standaardkeuken, waarbij o.a. de frontjes en zijkanten maatwerk zijn gemaakt door een meubelmaker.

quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2026 11:25 schreef AnneX het volgende:

[..]

Welke plinten denk je aan? Hoge of witte of houten of platte of lage of de kleur van de muur? Zó veel opties…
SPOILER
Daar zijn we nog niet uit, het huis heeft veel mooie sierlijsten, dus we zoeken iets wat daar mooi bij aansluit, maar niet te schreeuwerig is.

SPOILER
pi_221795314
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2026 11:25 schreef AnneX het volgende:

[..]

SPOILER
Ja dat had ik eigenlijk ook willen doen maar schelde wel veel ruimte.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221801363
quote:

SPOILER
Dit is echt wel heel wat anders... Totaal niet lelijk ook die afgeronde hoeken.
Speciaal.
1947-2016
pi_221801370
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 20:19 schreef Mushanga71 het volgende:
quote:
11s.gif Op woensdag 9 september 2026 20:40 schreef ffoyle-involutus het volgende:

[..]
Ruitenreiniger had ik nog niet geprobeerd. Heb zojuist getest met W5 ruitenreiniger (welke perfect is voor mijn speakers met pianolak finish) maar het haalt vingervlekken niet goed weg en ik heb het idee dat het strepen achterlaat. De doekjes van W5 doen dat overigens ook maar dan nog erger...

Ik heb dat product wat eerder langskwam in een filmpje nog niet geprobeerd, wil ik binnenkort gaan doen. Ik zal de ruitenreiniger van de AH ook in het achterhoofd houden om te proberen.
Goeien tip. w5 laat op mat heel veel achter idd. Werkt niet lekker.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')