Stekkerblokken, ik heb zojuist de link aangepast naar het het model zelf, behalve dat ze nu wel een USB-C aansluiting hebben en de onze nog A zijn.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:18 schreef Lienekien het volgende:
Wat zijn die rechthoekjes, zoals naast de handdoek?
Mijn standaard antwoord:quote:Op woensdag 2 september 2026 15:42 schreef Tuindier het volgende:
Leuk om keukens in gebruik te zien, in plaats van strakke showroomkeukens!
@:Leandra, waarom heb je voor de verschillende hoogtes blad gekozen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 02-09-2026 16:08:31 ]
quote:Op woensdag 2 september 2026 16:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn standaard antwoord:
Het is ergonomisch beter, het hoge deel is een ideale snijhoogte en het lage deel een ideale kookhoogte.
Al met al is het een mooi excuus.
Feit; het eiland is zo groot dat het blad om betaalbaar te blijven uit 2 delen moest bestaan, en ik zag een naad in het blad helemaal niet zitten, daar ben ik een veel te grote autist voor.Zo klopt het plaatje ook, het wordt er net wat dynamischer van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn oom en tante hadden zo’n echte jaren 90 keuken waarbij het kookdeel echt heel laag was, dat zag er dan weer niet zo fraai uit.
quote:Op woensdag 2 september 2026 16:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn standaard antwoord:
Het is ergonomisch beter, het hoge deel is een ideale snijhoogte en het lage deel een ideale kookhoogte.
Al met al is het een mooi excuus.
Feit; het eiland is zo groot dat het blad om betaalbaar te blijven uit 2 delen moest bestaan, en ik zag een naad in het blad helemaal niet zitten, daar ben ik een veel te grote autist voor.Ja…de ouwe keuken kwam van een zelfstandig keukenadviseur, die dealer was voor twee merken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zijn advies gingen wij naar een steenhouwerij voor het blad. Het blad is uit één stuk en de hoek om, zónder naad.
De rest van het blad kon voor een gedenksteen bijv. worden gebruikt.😉
Hoogstws. had een ‘standaard’ keuken studio dit anders gedaan, met naad.
Wij hebben ze op de kop van het eiland hangen. Omdraaien bij de spoelbak en je pakt ze. Hangen ook mooi voor de wcd's, dus die zie je ook niet. Heb zelf een stalen rekje/stang van vierkant 20 gelast in de stijl van de handgrepen van de keuken.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij ons hangen de handdoek en theedoek op de zijkant van het meest rechtse kastje, dat kwam toevallig zo uit dat er daar precies genoeg ruimte overbleef. Bezoek dat de handen wast is altijd op zoek naar waar de handdoek verstopt is.
Ik ben overigens opgegroeid met een keuken waarin er een heel smal onderkastje was waar dan van die uittrekstangen in zaten voor hand- en theedoek. Vet onhandig vond ik dat, eerst een kastje moeten openen.
Misschien binnenkort weer 1tjequote:Op woensdag 2 september 2026 16:15 schreef Leandra het volgende:
Zo schitterend zoals jij je keukens iedere keer maakt!
Oh dit vind ik heel erg mooi en sfeervolquote:Op donderdag 3 september 2026 15:26 schreef ffoyle-involutus het volgende:
Ongeveer een jaar geleden hebben we de keuken verbouwd, één van de dingen die dit huis echt nodig had sinds we het gekocht hebben. Keuken komt uit Duitsland.
Helaas is zwart heel erg gevoelig voor vlekken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch die ¤ 500 extra voor de 90 cm kookplaat uitgeven en niet die 80 cm "omdat weer ¤ 500".quote:Op donderdag 3 september 2026 15:36 schreef Tuindier het volgende:
Voor de recentere verbouwers: zijn er dingen die je achteraf anders zou doen?
@:Puala dat donkere hout blijf ik mooi vinden, misschien wordt het dat bij ons ook wel.
Jawel hoorquote:Op donderdag 3 september 2026 13:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh dear... kom je er niet uit met de buren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de pannen nu onder de kookplaat staan en vind dat onhandig, maar er is geen alternatief ivm vaatwasser links vd kookplaat en ondiepe lade rechts. En de rest voelt allemaal heel ver weg. Dus dat zou ik anders willen een volgende keuken. Verder ben ik tevredenquote:Op donderdag 3 september 2026 15:36 schreef Tuindier het volgende:
Voor de recentere verbouwers: zijn er dingen die je achteraf anders zou doen?
@:Puala dat donkere hout blijf ik mooi vinden, misschien wordt het dat bij ons ook wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank. Het is een donker blauwe tint. Ook de muren zwart was teveel van het goede.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh dit vind ik heel erg mooi en sfeervol
De muren zijn zwart? Of donker blauw?
Radiator moet nog een kleurtje krijgen inderdaad. En nee, hebben geen airco in de keuken.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:10 schreef AnneX het volgende:
@:Ffoyle-involutus Zwart is wel érg zwart. Tegelijkertijd ziet het er fraai uit.
Wordt de radiator nog zwart?
En is het de airco op de muur rechts achter op de foto?
https://www.comfycool.be/(...)wEAQYASABEgKK-fD_BwE
quote:Op donderdag 3 september 2026 15:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Jawel hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Waarom vind je dat onhandig?quote:Op donderdag 3 september 2026 15:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb de pannen nu onder de kookplaat staan en vind dat onhandig, maar er is geen alternatief ivm vaatwasser links vd kookplaat en ondiepe lade rechts. En de rest voelt allemaal heel ver weg. Dus dat zou ik anders willen een volgende keuken. Verder ben ik tevreden
quote:Op donderdag 3 september 2026 15:58 schreef Puala het volgende:
Ik heb de pannen nu onder de kookplaat staan en vind dat onhandig, maar er is geen alternatief ivm vaatwasser links vd kookplaat en ondiepe lade rechts. En de rest voelt allemaal heel ver weg. Dus dat zou ik anders willen een volgende keuken. Verder ben ik tevreden
Mijn idee ook. Ik kook en we hebben drie laden onder de kookplaat; 90 cm breed. Alle pannen, ovenschalen en vergiet in de twee hoge laden, en lepels, spiesen en vorken in de besteklade. Ideaalquote:Op donderdag 3 september 2026 18:32 schreef Vanyel het volgende:
Waarom vind je dat onhandig?
Ik heb dat ook, met nog kookbestek in de bovenste lade en vind dat juist heel handig.
Heb jij mijn keuken gestolen?quote:Op vrijdag 4 september 2026 11:58 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Mijn idee ook. Ik kook en we hebben drie laden onder de kookplaat; 90 cm breed. Alle pannen, ovenschalen en vergiet in de twee hoge laden, en lepels, spiesen en vorken in de besteklade. Ideaal
Zou je wel willen he? Kan je een nieuwe declareren bij de verzekering.quote:
Dat is dus de reden, dat de keukenman adviseerde om de laden links/rechts van de kookplaat in het midden te plaatsen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 13:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Voor mij werkt dat alleen als ik alles uit die lades al klaar heb staan, ik word er gek van als ik tijdens het koken ver naar achteren moet stappen om dan nog wat uit die la te vissen. Daarom zijn mijn kruiden verplaatst. Vanwege mijn verminderde kracht etc zet mijn echtgenoot tegenwoordig alle zware dingen al voor mij klaar.
Maar als ze verder weg staan moet je toch nog verder stappen? Eerst opzij en dan naar achterenquote:Op vrijdag 4 september 2026 13:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Voor mij werkt dat alleen als ik alles uit die lades al klaar heb staan, ik word er gek van als ik tijdens het koken ver naar achteren moet stappen om dan nog wat uit die la te vissen. Daarom zijn mijn kruiden verplaatst. Vanwege mijn verminderde kracht etc zet mijn echtgenoot tegenwoordig alle zware dingen al voor mij klaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |