quote:Op dinsdag 19 november 2019 17:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dit topic maar weer eens leven inblazen?
Ik heb namelijk best blij met mijn keuken. Sommige hoeken wat vol zeker nu het koffiezetapparaat er even staat... En tja zo'n keukenmachine is nou eenmaal een sta in de weg.
Apparatuur is van Pelgrim, de oven in een oven combi, vaatwasser zit ingebouwd naast de koel/vries combi, kookplaat is inductie en de keukenmachine is een AEG ultramix
Bestek la is een extra la in de bovenste la die je terug kan schuiven.
quote:Op dinsdag 19 november 2019 22:22 schreef Legwieh het volgende:
Laat ik ook eens meedoen, in dit showtopic HAha
quote:
quote:
quote:Op woensdag 20 november 2019 23:03 schreef Nenaunir het volgende:
Onze keuken die dit jaar is opgeleverd, we willen waarschijnlijk in de toekomst toch nog een extra wandplank met verlichting toevoegen aan de linkerkant. Foto in het donker gemaakt zijn ook niet zo duidelijk.
Maar dan staat ie niet onder de hanglampen ennnnn dan blokkeert die tafel alles zo'n beetje.quote:Op vrijdag 22 november 2019 19:55 schreef Vinniiee het volgende:
Mijn OCD vind dat die tafel recht onder het daklicht moet staan. Wel een fijne airco zo te zien
Wij hebben een keuken zonder tegels. Als je je kookplaat niet in een blok tegen een muur hebt, dan wordt je muur niet zo vies. En je kunt verf gebruiken waar je vlekken makkelijk af kunt vegen. Maar met vetspetters zou ik dat zelf liever niet proberen.quote:Op donderdag 28 november 2019 22:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zie steeds vaker dat mensen geen tegeltjes oid tegen de muur hebben bij de keuken. Wordt de muur niet snel vies dan? Vooral geen rvs plaat achter je fornuis/inductie. Als ik zie hoe snel er bij mij olie op spettert zou ik dat niet op m'n muur willen.
Dat heb ik. De keuken zat er al zo in toen ik het huis kocht en de vorige eigenaar was een kok. Die wand is al ik weet niet hoe vaak schoon gemaakt en dat gaat tot nu toe prima.quote:Op vrijdag 29 november 2019 08:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb van die afschuwelijke vierkante tegeltjes op m'n keuken dus wil dat eigenlijk weg hebben. Maar dat latex dat makkelijke schoon te maken is klinkt wel als een mooi alternatief, wist niet dat het bestond.
Hier nog eentje! Gaat helemaal prima!quote:Op vrijdag 29 november 2019 08:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb het ook. Zowel in deze als mijn vorige keuken. Werkt prima hoor
Trimetal Magnaclean, top spulquote:Op dinsdag 1 september 2026 20:14 schreef Tuindier het volgende:
Leuk om te zien, en goed om te weten van die afwasbare verf, dat willen wij waarschijnlijk ook gaan gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 september 2026 12:18 schreef AnneX het volgende:
Dit is een foto van een keuken uit het ouwe huis.
Die wilde ik laten zien, omdat ik bij het scrollen door het topic bedacht, dat het idee hiervandaan kwam.
Het combineerde met wat ik zag bij iemand anders.
Zij hadden een garage/ ruime berging náast een smalle keuken.
En daarmee alle kastdelen en achterkant van apparaten als oven, koel/vriezer ìn de berging en alleen de deurfronten in de keuken.
Dat scheelde zeker de 60 cm diepte.
Gecombineerd met wat ik in het keuken topic tegenkwam, wilde ik een stuc uur naast de kastenwand alsof de keuken is ingebouwd in een nis.
Rechts was al een scheidingsmuur gepland.
Dit werd het:
[ link | afbeelding ]
Vooruit nog even nagenieten.Dat soort oplossingen zijn echt briljant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ben ik echt blij met het extra stukje aanrecht dat nog de hoek om gaat. Niet alleen 1.40 meter meer aan kastruimte, maar ook afzetmogelijkheid die ik in het halletje ernaast mis. Inmiddels staat er ook een grote W-Germany vloervaas met een uit de tuin geknipt wild droogboeket. Ik heb de keuken helemaal zelf ontworpen, zo fijn om dat via de website van Ikea te kunnen doen, hij is uiteraard wel nagekeken door Ikea en er zijn toen wat details aangepast. Ik heb onlangs (na 3,5 jaar)ook 3 extra binnenlades toegevoegd. Overzicht, ik hou ervan..
Op dit moment is de kraan paars trouwens, ik heb ook nog een donkergroene (gebruik ik soms met kerst) en een saaie zwarte, die ik nooit gebruikquote:Op woensdag 2 september 2026 15:00 schreef AnneX het volgende:
Lekker het oranje accent van de kraan 😉
Enne…waar hangen de thee- en handdoeken? En waar staat de afvalemmer(s)?
Edit…ik zie de handdoek al!
Dan mag @:Seven. niet ontbreken …
Kom maar door…
Voor mensen, die nog aan de gang gaan met een ontwerp.
Bij iemand gezien dat de wkd’s als een torentje uit het aanrecht konden opkomen. En weer weg. Geen idee hoe dat heet.
En een gat met plat deksel in het aanrecht om afsnijsel van groenten in te laten verdwijnen in groenbakje eronder…
Niet dat het moet…het zijn wat dingen die ik hier en daar heb gezien bij andere mensen.
Stekkerblokken, ik heb zojuist de link aangepast naar het het model zelf, behalve dat ze nu wel een USB-C aansluiting hebben en de onze nog A zijn.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:18 schreef Lienekien het volgende:
Wat zijn die rechthoekjes, zoals naast de handdoek?
Mijn standaard antwoord:quote:Op woensdag 2 september 2026 15:42 schreef Tuindier het volgende:
Leuk om keukens in gebruik te zien, in plaats van strakke showroomkeukens!
@:Leandra, waarom heb je voor de verschillende hoogtes blad gekozen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 02-09-2026 16:08:31 ]
quote:Op woensdag 2 september 2026 16:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn standaard antwoord:
Het is ergonomisch beter, het hoge deel is een ideale snijhoogte en het lage deel een ideale kookhoogte.
Al met al is het een mooi excuus.
Feit; het eiland is zo groot dat het blad om betaalbaar te blijven uit 2 delen moest bestaan, en ik zag een naad in het blad helemaal niet zitten, daar ben ik een veel te grote autist voor.Zo klopt het plaatje ook, het wordt er net wat dynamischer van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn oom en tante hadden zo’n echte jaren 90 keuken waarbij het kookdeel echt heel laag was, dat zag er dan weer niet zo fraai uit.
quote:Op woensdag 2 september 2026 16:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn standaard antwoord:
Het is ergonomisch beter, het hoge deel is een ideale snijhoogte en het lage deel een ideale kookhoogte.
Al met al is het een mooi excuus.
Feit; het eiland is zo groot dat het blad om betaalbaar te blijven uit 2 delen moest bestaan, en ik zag een naad in het blad helemaal niet zitten, daar ben ik een veel te grote autist voor.Ja…de ouwe keuken kwam van een zelfstandig keukenadviseur, die dealer was voor twee merken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zijn advies gingen wij naar een steenhouwerij voor het blad. Het blad is uit één stuk en de hoek om, zónder naad.
De rest van het blad kon voor een gedenksteen bijv. worden gebruikt.😉
Hoogstws. had een ‘standaard’ keuken studio dit anders gedaan, met naad.
Wij hebben ze op de kop van het eiland hangen. Omdraaien bij de spoelbak en je pakt ze. Hangen ook mooi voor de wcd's, dus die zie je ook niet. Heb zelf een stalen rekje/stang van vierkant 20 gelast in de stijl van de handgrepen van de keuken.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij ons hangen de handdoek en theedoek op de zijkant van het meest rechtse kastje, dat kwam toevallig zo uit dat er daar precies genoeg ruimte overbleef. Bezoek dat de handen wast is altijd op zoek naar waar de handdoek verstopt is.
Ik ben overigens opgegroeid met een keuken waarin er een heel smal onderkastje was waar dan van die uittrekstangen in zaten voor hand- en theedoek. Vet onhandig vond ik dat, eerst een kastje moeten openen.
Misschien binnenkort weer 1tjequote:Op woensdag 2 september 2026 16:15 schreef Leandra het volgende:
Zo schitterend zoals jij je keukens iedere keer maakt!
Oh dit vind ik heel erg mooi en sfeervolquote:Op donderdag 3 september 2026 15:26 schreef ffoyle-involutus het volgende:
Ongeveer een jaar geleden hebben we de keuken verbouwd, één van de dingen die dit huis echt nodig had sinds we het gekocht hebben. Keuken komt uit Duitsland.
Helaas is zwart heel erg gevoelig voor vlekken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch die ¤ 500 extra voor de 90 cm kookplaat uitgeven en niet die 80 cm "omdat weer ¤ 500".quote:Op donderdag 3 september 2026 15:36 schreef Tuindier het volgende:
Voor de recentere verbouwers: zijn er dingen die je achteraf anders zou doen?
@:Puala dat donkere hout blijf ik mooi vinden, misschien wordt het dat bij ons ook wel.
Jawel hoorquote:Op donderdag 3 september 2026 13:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh dear... kom je er niet uit met de buren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de pannen nu onder de kookplaat staan en vind dat onhandig, maar er is geen alternatief ivm vaatwasser links vd kookplaat en ondiepe lade rechts. En de rest voelt allemaal heel ver weg. Dus dat zou ik anders willen een volgende keuken. Verder ben ik tevredenquote:Op donderdag 3 september 2026 15:36 schreef Tuindier het volgende:
Voor de recentere verbouwers: zijn er dingen die je achteraf anders zou doen?
@:Puala dat donkere hout blijf ik mooi vinden, misschien wordt het dat bij ons ook wel.
Dank. Het is een donker blauwe tint. Ook de muren zwart was teveel van het goede.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh dit vind ik heel erg mooi en sfeervol
De muren zijn zwart? Of donker blauw?
Radiator moet nog een kleurtje krijgen inderdaad. En nee, hebben geen airco in de keuken.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:10 schreef AnneX het volgende:
@:Ffoyle-involutus Zwart is wel érg zwart. Tegelijkertijd ziet het er fraai uit.
Wordt de radiator nog zwart?
En is het de airco op de muur rechts achter op de foto?
https://www.comfycool.be/(...)wEAQYASABEgKK-fD_BwE
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |