Nee:https://www.skipr.nl/actu(...)s-niet-weigeren.htmlquote:Op donderdag 21 november 2019 08:12 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat staat letterlijk in de wettekst, dat een arts altijd mag weigeren.
Individueel mogen ze dus prima weigeren. Het ziekenhuis moet ervoor zorgen dat ze minimaal een persoon in dienst heeft zonder gewetensbezwaren.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:14 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Nee:https://www.skipr.nl/actu(...)s-niet-weigeren.html
Ja, maar het ziekenhuis zelf moet je er wel bij helpen.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Individueel mogen ze dus prima weigeren. Het ziekenhuis moet ervoor zorgen dat ze minimaal een persoon in dienst heeft zonder gewetensbezwaren.
Voor de niet medische abortussen....quote:Op donderdag 21 november 2019 07:36 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
20 lijkt me sterk, aangezien je met een 20 weken echo pas lichamelijke afwijkingen kan zien.
En in de praktijk ga je het heel erg lastig krijgen een arts of kliniek te vinden die zonder medische redenen boven de 20 weken aborteert.quote:Op donderdag 21 november 2019 08:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Een abortus mag tot de 24e week van de zwangerschap. Artsen gaan in de praktijk uit van 22 weken. Daarna kan een abortus alleen om zeer zwaarwegende medische redenen.
Aldus de Rijksoverheid.
https://www.rijksoverheid(...)bortus-hoeveel-weken
Dus voor die 24 (22) weken mag een abortus gewoon. Dat is precies wat er staat.
Dat snap ik, maar de kans is er wel. Kijk je naar omringende landen, daar worden wettelijk gezien zo ver in de zwangerschap geen abortussen uitgevoerd. Ik vraag me af waarom dat hier wel zo is.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En in de praktijk ga je het heel erg lastig krijgen een arts of kliniek te vinden die zonder medische redenen boven de 20 weken aborteert.
Het mag officieel, op papier. Maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.
Daarbij vind ik die late abortus discussie altijd maar mwaw. Alsof het iets is dat regelmatig voorkomt. Dat is niet zo. Mensen die een abortus willen willen die zo vroeg mogelijk.
Omdat er hier gekozen is voor de levensvatbaarheids grens.quote:Op donderdag 21 november 2019 10:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de kans is er wel. Kijk je naar omringende landen, daar worden wettelijk gezien zo ver in de zwangerschap geen abortussen uitgevoerd. Ik vraag me af waarom dat hier wel zo is.
Geen baby's.. foetussenquote:
mannen ookquote:met name in het voorkomen hiervan
mannen ookquote:Op het moment dat je zwanger bent, heb je verantwoordelijkheid te nemen
een foetus. Niks mens. Niks volgroeid. Puntquote:zijn om een mens te doden.
reden 1: totale ontreddering in een extreme situatie. Je zou er zomaar eens niet aan kunnen denken de eerste paar dagen. Doe een verkrachting niet af als iets minimaals! Afschuwelijk dat jij zomaar even gaat bepalen hoe een vrouw zich moet voelen na die extreme gebeurtenis. Fuck.. that.. shit...quote:Dit is een uitzonderlijke situatie en in dit geval ben ik het met je eens, echter kan de vrouw NA verkrachting meteen een morning after pil nemen om een veel onwenselijker ding zoals abortus, te voorkomen. Geef me is 1 goede reden om niet na verkrachting zoiets te doen?
Ja en als ouders en rest van het gezin dan? Die moeten hun eigen geluk opgeven voor de mogelijkheid tot geluk van 1 persoon? Dat zijn dat 2 mensen die minder moeten gaan werken wegens één persoon die sowieso nooit kan gaan werken.quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:16 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
dan nog kunnen ze gelukkig zijn
Hoop je ooit te neuken via fok?quote:Op donderdag 21 november 2019 10:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Geen baby's.. foetussen
[..]
mannen ook
[..]
mannen ook
[..]
een foetus. Niks mens. Niks volgroeid. Punt
[..]
reden 1: totale ontreddering in een extreme situatie. Je zou er zomaar eens niet aan kunnen denken de eerste paar dagen. Doe een verkrachting niet af als iets minimaals! Afschuwelijk dat jij zomaar even gaat bepalen hoe een vrouw zich moet voelen na die extreme gebeurtenis. Fuck.. that.. shit...
Ronduit walgelijke klacht met verschrikkelijke standpunten.
Ik denk niet dat mijn vrouw dat leuk vindt, dus nee.quote:
Dat doet TS aan de lopende band.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Je eigen topic om zeep helpen..
Hoezo?quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:32 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Dus dan maar gewoon geen seks?
Je begrijpt zelf ook wel hoe dom je nu praat?
Adoptie.quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Precies, want we hebben liever dat ongewenste kinderen als dusdanig worden opgevoedDat gaat onze maatschappij zo veel goed doen man, puik idee!
Dus tokkies een verbod leggen op fokken?quote:Op donderdag 21 november 2019 11:43 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Nee, met geadopteerde kinderen gaat het vlekkeloos
Nee, gewoon abortus.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:44 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Dus tokkies een verbod leggen op fokken?
Wat een intens domme vraag.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:58 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Wat is 't verschil tussen abortus en moord?
Zie de wet afbreking zwangerschap.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:58 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Geen jurist.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:04 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Zie de wet afbreking zwangerschap.
En gebruik ook even je gezond verstand, indien aanwezig.
Waarheen dan?quote:
Het afbreken van een zwangerschap, wat meestal enkel een miskraam opwekken is (wat op 'natuurlijke' wijze zo vaak gebeurd, enkel een zetje krijgt). Tegenover een bewust en voelend mens het leven uitschoppen.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:58 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Mag je neergeschoten worden als in coma ligt?quote:Op donderdag 21 november 2019 12:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het afbreken van een zwangerschap, wat meestal enkel een miskraam opwekken is (wat op 'natuurlijke' wijze zo vaak gebeurd, enkel een zetje krijgt). Tegenover een bewust en voelend mens het leven uitschoppen.
Goh, wat zou het verschil toch zijn???
Nee, maar je mag wel euthanasie plegen of de behandeling stoppen.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:21 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Mag je neergeschoten worden als in coma ligt?
Als er geen zicht is op genezing vind ik dat de stekker eruit trekken verdomd redelijk is ja.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:21 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Nee, dat geeft onnodig veel rotzooi rondom de patiënt.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:21 schreef ThePrinceTWP het volgende:
De apparatuur uitschakelen is wat minder rommelig.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:21 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Cuck spottedquote:Op donderdag 21 november 2019 11:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mijn vrouw dat leuk vindt, dus nee.
De wetten in het Derde Rijk zijn ook zo geweldig geweest.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:04 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Zie de wet afbreking zwangerschap.
En gebruik ook even je gezond verstand, indien aanwezig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |