De normale voorstanders zeker niet.quote:Op maandag 18 november 2019 22:28 schreef Collide het volgende:
Zowel de voorstanders als de tegenstanders maken het sinterklaasfeest kapot.
Nou de kerst-man heeft hulp-elven, dus daar kan niet zoveel fout mee gaan. Denk ik.quote:Op maandag 18 november 2019 22:31 schreef LXIV het volgende:
Zo zie je dat terreur werkt, want de mensen die iets te verliezen hebben kiezen eieren voor hun geld. Het Sinterklaasfeest kunnen we wel opgeven, ik denk dat we nu beter Kerstmis kunnen verdedigen.
Kerstmis moet ook eruit.quote:Op maandag 18 november 2019 22:31 schreef LXIV het volgende:
Zo zie je dat terreur werkt, want de mensen die iets te verliezen hebben kiezen eieren voor hun geld. Het Sinterklaasfeest kunnen we wel opgeven, ik denk dat we nu beter Kerstmis kunnen verdedigen.
Als ergens veel geld aan wordt verdient dan verdwijnt het niet.quote:Op maandag 18 november 2019 22:31 schreef LXIV het volgende:
Dat betekent ook dat di Piet discussies nog tot in de eeuwen der eeuwigheid doorgaan.quote:Op maandag 18 november 2019 23:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ergens veel geld aan wordt verdient dan verdwijnt het niet.
Sinterklaas wordt genoeg aan verdiend.quote:Op maandag 18 november 2019 23:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ergens veel geld aan wordt verdient dan verdwijnt het niet.
Als de media een keer op zou houden er aandacht aan te besteden dan zou het al een stuk schelen denk ikquote:Op maandag 18 november 2019 23:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat betekent ook dat di Piet discussies nog tot in de eeuwen der eeuwigheid doorgaan.
Elk jaar precies hetzelfde.
Ach kinderen willen graag snoep en cadeaus dus Sinterklaas zal blijven. Of hij nou een zwarte of roetveegpiet bij heeft.quote:Op maandag 18 november 2019 23:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Sinterklaas wordt genoeg aan verdiend.
Maar liever heeft men nep-feestdagen die enkel om consumptie gaan, zoals singles day of black friday. Puur consumeren en verder geen gedoe. Het liefste zelfs dat mensen er niet eens naar buiten onder de andere mensen voor gaan. Gewoon, van achter hun PC sites in China bezoeken en inferieure plastic rommel bestellen die ze niet nodig hebben om de eenzaamheid een avond te vergeten.
De zgn neutrale mensen zijn laffe honden die geen standpunt in durven nemen en dus geen enkele bijdrage leveren wat dus gewoon inhoudt dat ze de andere kant opkijken als hun cultuur door anderen beschimpt wordt en afgebroken dreigt te worden.quote:Op maandag 18 november 2019 22:28 schreef Collide het volgende:
VVD'er gespotquote:Op maandag 18 november 2019 23:54 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zullen we nog meer eens kapot maken?
Misschien vinden zij het lastig stelling te nemen?quote:Op maandag 18 november 2019 23:46 schreef the-eye het volgende:
De zgn neutrale mensen zijn laffe honden die geen standpunt in durven nemen en dus geen enkele bijdrage leveren wat dus gewoon inhoudt dat ze de andere kant opkijken als hun cultuur door anderen beschimpt wordt en afgebroken dreigt te worden.
Dan ga je naar het Riagg en vraag je om medicatiequote:Op maandag 18 november 2019 23:57 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien vinden zij het lastig stelling te nemen?
Stel zij willen om precies de tegenovergestelde redenen dat zwarte Piet verdwijnt, danwel dat hij blijft om precies de tegenovergestelde redenen dan degenen die nu willen dat hij blijft.
Bv, links die het prachtig vindt dat in de multiculturele samenleving een zwarte Piet deel uitmaakt van het grootste volksfeest van het jaar, en rechts die scanderen KOZP, wat dan?
precies dit: Dat speelgoedwinkels nog het recht hebben om te zeggen dat ze de zwarte piet gaan mijden. Ik zou me maar meer zorgen maken om je bestaansrecht als winkel, want met het gemak van de internetaankopen, waarom zou ik me dan nog druk maken om die gekke zwarte piet. Bij Bol.com hoef je daar niet druk om te maken.quote:Op dinsdag 19 november 2019 00:00 schreef Elan het volgende:
Alsof we überhaupt nog speelgoedwinkels over hebben
Ja, want het is natuurlijk supertof om koste wat het kost een fenomeen als zwarte piet te handhaven, ook al beledig je daarmee een substantieel deel van de bevolking. Dan laat je echt zien waar je als samenleving voor staatquote:Op maandag 18 november 2019 23:42 schreef Hexagon het volgende:
Mijn probleem zit meer bij dat we op die manier alles een soort laffe zouteloze sky radio achtige bedoeling wordt om maar niemand zichzelf gekwetst te kunnen laten voelen. Dat maakt het leven er niet leuker op.
Of het boeit ze gewoon geen reet wat voor een kleur een personage op een kinderfeestje heeft.quote:Op maandag 18 november 2019 23:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
De zgn neutrale mensen zijn laffe honden die geen standpunt in durven nemen en dus geen enkele bijdrage leveren wat dus gewoon inhoudt dat ze de andere kant opkijken als hun cultuur door anderen beschimpt wordt en afgebroken dreigt te worden.
Valt ook wel tegen. Kerstbomen mag ook niet vaak meer omdat mensen daar aanstoot aan kunnen nemen.quote:Op maandag 18 november 2019 22:31 schreef LXIV het volgende:
Haha, geef nou eens voorbeelden van dat nepnieuws.quote:Op dinsdag 19 november 2019 08:27 schreef Megumi het volgende:
Valt ook wel tegen. Kerstbomen mag ook niet vaak meer omdat mensen daar aanstoot aan kunnen nemen.
https://www.parool.nl/nie(...)-kerstboom~b36c87f9/quote:Op dinsdag 19 november 2019 08:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Haha, geef nou eens voorbeelden van dat nepnieuws.
Lekker olie op het vuur blijven gooien.quote:De grootste speelgoedketens in Nederland hebben dit jaar bij het aankleden van de winkels zelden een plekje voor Zwarte Piet, blijkt uit een rondgang van NU.nl.
Dit vooral. Het maken van ‘nieuws’.quote:Op dinsdag 19 november 2019 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lekker olie op het vuur blijven gooien.
Ja, laten we alles en iedereen wat voor één iemand al als potentieel ''kwetsend'' ervaren kan worden uit voorzorg veranderen / afschaffen. Goed idee hoor!quote:Op dinsdag 19 november 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, want het is natuurlijk supertof om koste wat het kost een fenomeen als zwarte piet te handhaven, ook al beledig je daarmee een substantieel deel van de bevolking. Dan laat je echt zien waar je als samenleving voor staat.
We zijn al te ver, de zwarte piet is bezoedeld. Het is niet belangrijk genoeg, we moeten het los gaan laten.quote:Op dinsdag 19 november 2019 09:34 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja, laten we alles en iedereen wat voor één iemand al als potentieel ''kwetsend'' ervaren kan worden uit voorzorg veranderen / afschaffen. Goed idee hoor!
Toen was het stil aan de Ringo kantquote:
^^quote:Op maandag 18 november 2019 23:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar liever heeft men nep-feestdagen die enkel om consumptie gaan, zoals singles day of black friday. Puur consumeren en verder geen gedoe. Het liefste zelfs dat mensen er niet eens naar buiten onder de andere mensen voor gaan. Gewoon, van achter hun PC sites in China bezoeken en inferieure plastic rommel bestellen die ze niet nodig hebben om de eenzaamheid een avond te vergeten.
Ja, houd je maar vast, het is al tijden aan de gang. We mogen niets meer zeggen, alles wat ook maar door 0,05% van de bevolking als "kwetsend" wordt ervaren moet weg.quote:Op dinsdag 19 november 2019 09:34 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja, laten we alles en iedereen wat voor één iemand al als potentieel ''kwetsend'' ervaren kan worden uit voorzorg veranderen / afschaffen. Goed idee hoor!
Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het ook niet echt geloofde. Maar Google sloeg mij recht in het gezicht.quote:Op dinsdag 19 november 2019 09:39 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Toen was het stil aan de Ringo kant![]()
Geeft niet hoor, bekende tactiek van bepaalde lieden, heel hard om een bron schreeuwen en als de bron dan komt afdruipen.
Al veel eerderquote:Op dinsdag 19 november 2019 09:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Geen idee waar het begonnen is, maar het begon mij echt op te vallen met "gendervrije toiletten".
Zolang eraan verdiend kan worden en de kans klein is dat er iemand mee voor het hoofd wordt gestoten, zullen dat soort kunstmatig uit het buitenland gehaalde "speciale" dagen blijven komen. Ik heb ook de indruk dat Halloween elk jaar wat harder gepushed wordt, wat zowel qua tijdstip als oorspronkelijke uitvoering erachter (langs de deuren voor snoep) niet eens zo heel veel anders is dan Sint Maarten, maar zich wel veel commercieler heeft ontwikkeld omdat Amerikanen dat nu eenmaal met alles doen.quote:Op maandag 18 november 2019 23:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
En ik denk dan: Mooi, pleur die fles wijn dan kapot, en klaar. Of hé, gek idee: Laat iemand van tevoren aangeven dat hij/zij geen alcohol in het pakket wil, ook fijn voor ex-alcoholisten.quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:00 schreef laffer het volgende:
[..]
Al veel eerder![]()
https://www.trouw.nl/nieu(...)F%2Fwww.google.nl%2F
quote:Op dinsdag 19 november 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
een substantieel deel van de bevolking.
Het is wel verfrissend om weer eens een artikel te lezen waarin het woordje "ophef" en de mening van willekeurige mensen op Facebook en Twitter niet voorkomen, en waarbij de aangesprokenen niet meteen diep door het stof gaan.quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:00 schreef laffer het volgende:
[..]
Al veel eerder![]()
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:04 schreef Messina het volgende:
[..]
En ik denk dan: Mooi, pleur die fles wijn dan kapot, en klaar. Of hé, gek idee: Laat iemand van tevoren aangeven dat hij/zij geen alcohol in het pakket wil, ook fijn voor ex-alcoholisten.
Maar nee, iedereen moet zich aanpassen, iedereen geen wijn in z'n kerstpakket. Ik vind dat gewoon gek.
Dan hebben we het over mensen die niets met de Nederlandse / Europese cultuur hebben en Sinterklaas dus net zo makkelijk inwisselen voor bijvoorbeeld Halloween of de kerstman met z'n elfjes.quote:Op dinsdag 19 november 2019 08:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of het boeit ze gewoon geen reet wat voor een kleur een personage op een kinderfeestje heeft.
Ik zou dat eerder common sense dan laffe hond willen noemen.
Tja als mensen dat leuk vinden dat wordt dat hier gemeengoed. Met een eventuele Nederlandse draai eraan.quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zolang eraan verdiend kan worden en de kans klein is dat er iemand mee voor het hoofd wordt gestoten, zullen dat soort kunstmatig uit het buitenland gehaalde "speciale" dagen blijven komen. Ik heb ook de indruk dat Halloween elk jaar wat harder gepushed wordt, wat zowel qua tijdstip als oorspronkelijke uitvoering erachter (langs de deuren voor snoep) niet eens zo heel veel anders is dan Sint Maarten, maar zich wel veel commercieler heeft ontwikkeld omdat Amerikanen dat nu eenmaal met alles doen.
Mensen dwingen ze op te geven op straffe van shaming is daarentegen natuurlijk helemaal fantastisch en noemen we vooruitgang en moeten we alle steun en sympathie gevenquote:Op dinsdag 19 november 2019 10:27 schreef Hexagon het volgende:
Mensen gaan dwingen op bepaalde culturele gebruiken in stand te houden komt enkel voor in dictaturen.
Leuk iemand die standpunten voor mij aan het verzinnen isquote:Op dinsdag 19 november 2019 10:40 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mensen dwingen ze op te geven daarentegen is natuurlijk helemaal fantastisch en noemen we vooruitgang en moeten we alle steun en sympathie geven
Net zoals het feit dat bepaalde pizzaketens plotseling geen ham meer op de pizza doen, maar alleen nog kalkoen, wat ze dan ''ham'' tussen aanhalingstekens noemen. Nee, je hoeft er niet speciaal om te vragen. Nee, echt varkensvlees erop doen is gewoon niet meer mogelijk.quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:04 schreef Messina het volgende:
[..]
En ik denk dan: Mooi, pleur die fles wijn dan kapot, en klaar. Of hé, gek idee: Laat iemand van tevoren aangeven dat hij/zij geen alcohol in het pakket wil, ook fijn voor ex-alcoholisten.
Maar nee, iedereen moet zich aanpassen, iedereen geen wijn in z'n kerstpakket. Ik vind dat gewoon gek.
Zo rolt nu.nlquote:Op dinsdag 19 november 2019 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lekker olie op het vuur blijven gooien.
Dus in je eerste zin beschuldig je mij onterecht ergens van en in je tweede zin doe je datgene dan bij mij?quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Leuk iemand die standpunten voor mij aan het verzinnen is
Maar jij bent dus van mening dat we mensen moeten dwingen om culturele gebruiken in stand te houden?
Ja, want als je vindt dat het niet uitmaakt wat voor een kleur een fictief personage op een feest heeft veeg je je reet af met de Nederlandse cultuurquote:Op dinsdag 19 november 2019 10:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dan hebben we het over mensen die niets met de Nederlandse / Europese cultuur hebben en Sinterklaas dus net zo makkelijk inwisselen voor bijvoorbeeld Halloween of de kerstman met z'n elfjes.
Ik reageerde op een stelling over voor en tegenstanders, de mensen waar jij het nu over hebt veeg ik echt m'n reet mee af.
Dat vind ik een prima idee. Maar als ze het willen vervangen door Halloween ook prima.quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dus in je eerste zin beschuldig je mij onterecht ergens van en in je tweede zin doe je datgene dan bij mij?
Wat dacht je van mensen vrij laten wat en hoe ze iets willen vieren? Is dat geen wild plan?
Gewoon de nationale intocht met Zwarte Pieten en als mensen thuis met de kinderen met stroopwafel Pieten een tweederangs Sint Nicolaas feest willen vieren dan mogen ze dat gewoon
Welnee.quote:Op maandag 18 november 2019 22:31 schreef LXIV het volgende:
Het Sinterklaasfeest kunnen we wel opgeven.
Kerst zoals wij het vieren is ook niet meer dan een Coca Cola reclame campagne.quote:Op maandag 18 november 2019 22:31 schreef LXIV het volgende:
Het heeft in ieder geval weinig met de geboorte van Jezus te maken.quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kerst zoals wij het vieren is ook niet meer dan een Coca Cola reclame campagne.
Heel Nederland staat vol met kerstbomen, en jij haalt twee artikelen aan, uit 2009 en 2012, waarvan één over België, om aan te tonen dat kerstbomen “vaak ook niet meer mogen”?quote:
Is vast nog wel meer te vinden maar dan heb je vast weer een ander 'argument' waarom het niet teltquote:Op dinsdag 19 november 2019 12:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heel Nederland staat vol met kerstbomen, en jij haalt twee artikelen aan, uit 2009 en 2012, waarvan één over België, om aan te tonen dat kerstbomen “vaak ook niet meer mogen”?
ja die was wel heel doorzichtig ja!quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:08 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Is vast nog wel meer te vinden maar dan heb je vast weer een ander 'argument' waarom het niet telt
Geen idee waar jullie wonen, maar in mijn regio struikel je in december over de kerstbomen, kerstmarkten en kerstfeesten. Hell, we hebben hier zelfs een jaarlijks terugkerend evenement dat de 'Volkskerstzang' heet.quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:06 schreef TomStall het volgende:
[..]
ja die was wel heel doorzichtig ja!
Dit waren de eerste drie links. Je hebt zelf ook Google, toch?quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heel Nederland staat vol met kerstbomen, en jij haalt twee artikelen aan, uit 2009 en 2012, waarvan één over België, om aan te tonen dat kerstbomen “vaak ook niet meer mogen”?
lolquote:Op dinsdag 19 november 2019 14:20 schreef Messina het volgende:
[..]
Dit waren de eerste drie links. Je hebt zelf ook Google, toch?
"Ons bewijs"quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:25 schreef rival het volgende:
[..]
lol
>hier is ons bewijs.
<maar dat is waardeloos.
> Ga het dan zelf maar zoeken.
Nu is dat in Gouda niet raar gedacht.quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
Weet nog er ophef was over de kerstboom op de Grote Markt in Gouda die door vandalen zou zijn vernield. Was natuurlijk weer de schuld van die kersthaters die in ons land oprukken!
Bleek later dat de wind de grote boosdoener was.
Stuk uit 2004 maar dit pareltje moet ik er toch echt even uitlichten:quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:00 schreef laffer het volgende:
[..]
Al veel eerder![]()
quote:Volgens Scheltema was de wijn in het kerstpakket een van de redenen dat het voor moslims onaantrekkelijk was om bij de politie te gaan werken.
Het sinterklaasfeest gaat helemaal niet kapot. Het is alleen bezig met een versnelde metamorfosequote:Op maandag 18 november 2019 22:28 schreef Collide het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |