abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190012854
De grootste speelgoedketens in Nederland hebben dit jaar bij het aankleden van de winkels zelden een plekje voor Zwarte Piet, blijkt uit een rondgang van NU.nl. De winkeliers kiezen geen kant in de zwartepietendiscussie en proberen elke vorm van controverse te vermijden.

Van de gevraagde speelgoedwinkels neemt Intertoys, de grootste speelgoedketen in Nederland met meer dan tweehonderd vestigingen, de grootste stap: Pieten komen helemaal niet meer voor in de aankleding van Intertoys-winkels. Zo vermijdt de keten ongemakkelijke situaties, aldus een woordvoerder.

Een andere grote speelgoedketen, die niet genoemd wil worden, probeert het gebruik van wat voor soort Piet dan ook zoveel mogelijk te vermijden in de winkel. Een medewerker zegt dat de keten zo de zwartepietendiscussie wil ontlopen.

Jase & Joy vermijdt discussie met verkleedpartijtje
Voor Jase & Joy, een groep van zeven ex-Intertoysfranchisers, speelt de discussie niet. Ze verkleden de twee figuurtjes uit hun logo en merknaam, de kinderen Jase & Joy. Het ene figuurtje draagt een mijter en het andere een pietenpet.

"Ze doen wat kinderen doen, ze verkleden zich. Zo blijven we weg bij de discussie van roetveegpieten of Zwarte Pieten", zegt Euretco, moederbedrijf van Jase & Joy.

Winkeliers zoeken controverse niet op
Detailhandel Nederland ziet de traditionele Zwarte Piet ook steeds minder vaak terug in de Nederlandse winkelstraat. "We zien dat er langzaam een verandering gaande is", zegt woordvoerder Laetitia Gruwel van Detailhandel Nederland.

De winkels kiezen steeds minder vaak voor het gebruik van Pieten, omdat het voor hen misschien wel de belangrijkste periode van het jaar is. "En dan zoek je de controverse niet op", aldus Gruwel.

Door de blanco figuurtjes Jase en Joy te verkleden als Sinterklaas en Piet hoopt de gelijknamige winkelketen de zwartepietendiscussie te vermijden. (Foto: Jase & Joy)

Dat het voor winkeliers een belangrijke periode is, blijkt ook uit de cijfers: Sinterklaas besteedde vorig jaar in de vijf weken voorafgaand aan 5 december ruim 340 miljoen euro bij webwinkels, aldus cijfers van brancheorganisatie Thuiswinkel.org. De periode voor winkeliers om te cashen dus.

Zwarte Piet vaker terug te vinden buiten de randstad
Brancheverenigingen Detailhandel Nederland en INRetail zien wel een verschil tussen de randstad en daarbuiten. Vooral binnen de randstad zien de brancheorganisaties de rol van Piet binnen het sinterklaasfeest veranderen. "In kleinere steden buiten de randstad is Zwarte Piet nog niet weg", stelt Gruwel.

Gevraagd of ze winkeliers nog voorzien van advies over hoe om te gaan met de zwartepietendiscussie, geven beide brancheorganisaties hetzelfde antwoord: nee. "We laten het aan onze winkeliers over, want zij weten zelf wat er speelt bij hun klanten. Zij hebben dat fingerspitzengefühl", aldus Paul te Grotenhuis van INRetail.

https://www.nu.nl/economi(...)et-in-de-winkel.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Pharkus op 25-11-2019 10:30:06 ]
pi_190012917
Zowel de voorstanders als de tegenstanders maken het sinterklaasfeest kapot.
  maandag 18 november 2019 @ 22:30:56 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190012960
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2019 22:28 schreef Collide het volgende:
De normale voorstanders zeker niet.
The End Times are wild
  maandag 18 november 2019 @ 22:31:46 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190012978
Zo zie je dat terreur werkt, want de mensen die iets te verliezen hebben kiezen eieren voor hun geld. Het Sinterklaasfeest kunnen we wel opgeven, ik denk dat we nu beter Kerstmis kunnen verdedigen.
The End Times are wild
pi_190013023
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 22:31 schreef LXIV het volgende:
Zo zie je dat terreur werkt, want de mensen die iets te verliezen hebben kiezen eieren voor hun geld. Het Sinterklaasfeest kunnen we wel opgeven, ik denk dat we nu beter Kerstmis kunnen verdedigen.
Nou de kerst-man heeft hulp-elven, dus daar kan niet zoveel fout mee gaan. Denk ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_190013028
quote:
Kerstmis moet ook eruit.

(Grapje)
pi_190013037
Roetmoppiet komt de selectie van FCDB bezoeken. Kut racisten.
U MAD?
  maandag 18 november 2019 @ 22:48:03 #8
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_190013300
Houdt het dan nooit op?
pi_190013710
Ik hoop dat we dit hele gedoe mooi in 2019 kunnen achterlaten.
  maandag 18 november 2019 @ 23:31:29 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190014346
quote:
Als ergens veel geld aan wordt verdient dan verdwijnt het niet.
  maandag 18 november 2019 @ 23:33:21 #11
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_190014392
Buig nou niet voor die terreur gvd stelletje slappelingen :r
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_190014407
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 23:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat betekent ook dat di Piet discussies nog tot in de eeuwen der eeuwigheid doorgaan.

Elk jaar precies hetzelfde.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 18 november 2019 @ 23:36:50 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190014468
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 23:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sinterklaas wordt genoeg aan verdiend.

Maar liever heeft men nep-feestdagen die enkel om consumptie gaan, zoals singles day of black friday. Puur consumeren en verder geen gedoe. Het liefste zelfs dat mensen er niet eens naar buiten onder de andere mensen voor gaan. Gewoon, van achter hun PC sites in China bezoeken en inferieure plastic rommel bestellen die ze niet nodig hebben om de eenzaamheid een avond te vergeten.
The End Times are wild
  maandag 18 november 2019 @ 23:36:51 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190014470
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 23:34 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat betekent ook dat di Piet discussies nog tot in de eeuwen der eeuwigheid doorgaan.

Elk jaar precies hetzelfde.
Als de media een keer op zou houden er aandacht aan te besteden dan zou het al een stuk schelen denk ik
  maandag 18 november 2019 @ 23:42:54 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190014607
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 23:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar liever heeft men nep-feestdagen die enkel om consumptie gaan, zoals singles day of black friday. Puur consumeren en verder geen gedoe. Het liefste zelfs dat mensen er niet eens naar buiten onder de andere mensen voor gaan. Gewoon, van achter hun PC sites in China bezoeken en inferieure plastic rommel bestellen die ze niet nodig hebben om de eenzaamheid een avond te vergeten.
Ach kinderen willen graag snoep en cadeaus dus Sinterklaas zal blijven. Of hij nou een zwarte of roetveegpiet bij heeft.

Mijn probleem zit meer bij dat we op die manier alles een soort laffe zouteloze sky radio achtige bedoeling wordt om maar niemand zichzelf gekwetst te kunnen laten voelen. Dat maakt het leven er niet leuker op.
  maandag 18 november 2019 @ 23:46:38 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190014692
quote:
De zgn neutrale mensen zijn laffe honden die geen standpunt in durven nemen en dus geen enkele bijdrage leveren wat dus gewoon inhoudt dat ze de andere kant opkijken als hun cultuur door anderen beschimpt wordt en afgebroken dreigt te worden. :')
pi_190014848
Terreur werkt blijkbaar. Wat zullen we nog meer eens kapot maken? Ideeën?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 18 november 2019 @ 23:56:36 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190014890
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 23:54 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zullen we nog meer eens kapot maken?
VVD'er gespot :')
pi_190014904
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 23:46 schreef the-eye het volgende:

De zgn neutrale mensen zijn laffe honden die geen standpunt in durven nemen en dus geen enkele bijdrage leveren wat dus gewoon inhoudt dat ze de andere kant opkijken als hun cultuur door anderen beschimpt wordt en afgebroken dreigt te worden. :')
Misschien vinden zij het lastig stelling te nemen?
Stel zij willen om precies de tegenovergestelde redenen dat zwarte Piet verdwijnt, danwel dat hij blijft om precies de tegenovergestelde redenen dan degenen die nu willen dat hij blijft.

Bv, links die het prachtig vindt dat in de multiculturele samenleving een zwarte Piet deel uitmaakt van het grootste volksfeest van het jaar, en rechts die scanderen KOZP, wat dan?
pi_190014951
Alsof we überhaupt nog speelgoedwinkels over hebben :')
blablablabla
  dinsdag 19 november 2019 @ 00:02:59 #21
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190014989
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 23:57 schreef Za het volgende:

[..]

Misschien vinden zij het lastig stelling te nemen?
Stel zij willen om precies de tegenovergestelde redenen dat zwarte Piet verdwijnt, danwel dat hij blijft om precies de tegenovergestelde redenen dan degenen die nu willen dat hij blijft.

Bv, links die het prachtig vindt dat in de multiculturele samenleving een zwarte Piet deel uitmaakt van het grootste volksfeest van het jaar, en rechts die scanderen KOZP, wat dan?
Dan ga je naar het Riagg en vraag je om medicatie :')
pi_190017034
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 00:00 schreef Elan het volgende:
Alsof we überhaupt nog speelgoedwinkels over hebben :')
precies dit: Dat speelgoedwinkels nog het recht hebben om te zeggen dat ze de zwarte piet gaan mijden. Ik zou me maar meer zorgen maken om je bestaansrecht als winkel, want met het gemak van de internetaankopen, waarom zou ik me dan nog druk maken om die gekke zwarte piet. Bij Bol.com hoef je daar niet druk om te maken. <O) oO/ 8}
  dinsdag 19 november 2019 @ 08:15:06 #23
471637 TomStall
I buried Joey
pi_190017140
tsja begrijpelijk wel. Tegenwoordig hip om met een groepje "jeugd" ( :') ) filialen te bestormen en te plunderen bij het minst of geringste dingetje wat racistisch is, of zou kunnen zijn, of zo geinterpreteerd kan worden.

Ze proberen gewoon elk vonkje wat een chimp out zou kunnen veroorzaken te vermijden.

Idd: terreur werkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door TomStall op 19-11-2019 08:20:09 ]
  dinsdag 19 november 2019 @ 08:24:08 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_190017195
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 23:42 schreef Hexagon het volgende:
Mijn probleem zit meer bij dat we op die manier alles een soort laffe zouteloze sky radio achtige bedoeling wordt om maar niemand zichzelf gekwetst te kunnen laten voelen. Dat maakt het leven er niet leuker op.
Ja, want het is natuurlijk supertof om koste wat het kost een fenomeen als zwarte piet te handhaven, ook al beledig je daarmee een substantieel deel van de bevolking. Dan laat je echt zien waar je als samenleving voor staat :{.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 19 november 2019 @ 08:24:53 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190017202
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 23:46 schreef the-eye het volgende:

[..]

Of het boeit ze gewoon geen reet wat voor een kleur een personage op een kinderfeestje heeft.

Ik zou dat eerder common sense dan laffe hond willen noemen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 19 november 2019 @ 08:27:21 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190017219
quote:
Valt ook wel tegen. Kerstbomen mag ook niet vaak meer omdat mensen daar aanstoot aan kunnen nemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 19 november 2019 @ 08:37:57 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_190017291
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 08:27 schreef Megumi het volgende:
Valt ook wel tegen. Kerstbomen mag ook niet vaak meer omdat mensen daar aanstoot aan kunnen nemen.
Haha, geef nou eens voorbeelden van dat nepnieuws.
pi_190017542
Wat een mietjes zijn het.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_190017707
quote:
De grootste speelgoedketens in Nederland hebben dit jaar bij het aankleden van de winkels zelden een plekje voor Zwarte Piet, blijkt uit een rondgang van NU.nl.
Lekker olie op het vuur blijven gooien.
pi_190017758
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dit vooral. Het maken van ‘nieuws’.

Ik snap het wel, zo’n speelgoedwinkel. Of je nou voorstander of tegenstander bent of het boeit je geen flikker, de discussie is zo uit de hand gelopen dat bedrijven er gewoon geen zin meer in hebben. Goed gedaan hoor, Nederland. Die zwarte piet gaat sowieso verdwijnen omdat een groep schreeuwende tokkie-voorstanders hun punt niet kunnen maken zonder zich te misdragen
-nee-
pi_190017761
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, want het is natuurlijk supertof om koste wat het kost een fenomeen als zwarte piet te handhaven, ook al beledig je daarmee een substantieel deel van de bevolking. Dan laat je echt zien waar je als samenleving voor staat :{.
Ja, laten we alles en iedereen wat voor één iemand al als potentieel ''kwetsend'' ervaren kan worden uit voorzorg veranderen / afschaffen. Goed idee hoor! :Y
pi_190017774
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:34 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja, laten we alles en iedereen wat voor één iemand al als potentieel ''kwetsend'' ervaren kan worden uit voorzorg veranderen / afschaffen. Goed idee hoor! :Y
We zijn al te ver, de zwarte piet is bezoedeld. Het is niet belangrijk genoeg, we moeten het los gaan laten.
-nee-
  dinsdag 19 november 2019 @ 09:39:37 #34
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_190017804
quote:
Toen was het stil aan de Ringo kant :)
Geeft niet hoor, bekende tactiek van bepaalde lieden, heel hard om een bron schreeuwen en als de bron dan komt afdruipen.
pi_190017856
quote:

[..]

^^
_O_
pi_190017901
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:34 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja, houd je maar vast, het is al tijden aan de gang. We mogen niets meer zeggen, alles wat ook maar door 0,05% van de bevolking als "kwetsend" wordt ervaren moet weg.
Geen idee waar het begonnen is, maar het begon mij echt op te vallen met "gendervrije toiletten".
En toen kwam Hema met "geen jongenskleding/meisjeskleding"meer. En ga zo maar door... _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:39 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Toen was het stil aan de Ringo kant :)
Geeft niet hoor, bekende tactiek van bepaalde lieden, heel hard om een bron schreeuwen en als de bron dan komt afdruipen.
Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het ook niet echt geloofde. Maar Google sloeg mij recht in het gezicht. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_190017940
Vraag aan de internetwinkel: hebben jullie ook liever geen zwarte piet in de winkel. Internetwinkel: Zwarte Piet die hebben we helemaal niet nodig, De Nederlanders kopen hun speelgoed toch wel bij ons in.( wel of geen zwarte piet )
pi_190017959
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Geen idee waar het begonnen is, maar het begon mij echt op te vallen met "gendervrije toiletten".

Al veel eerder ;)
https://www.trouw.nl/nieu(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_190017983
quote:

[..]

Zolang eraan verdiend kan worden en de kans klein is dat er iemand mee voor het hoofd wordt gestoten, zullen dat soort kunstmatig uit het buitenland gehaalde "speciale" dagen blijven komen. Ik heb ook de indruk dat Halloween elk jaar wat harder gepushed wordt, wat zowel qua tijdstip als oorspronkelijke uitvoering erachter (langs de deuren voor snoep) niet eens zo heel veel anders is dan Sint Maarten, maar zich wel veel commercieler heeft ontwikkeld omdat Amerikanen dat nu eenmaal met alles doen.
pi_190018000
quote:
En ik denk dan: Mooi, pleur die fles wijn dan kapot, en klaar. Of hé, gek idee: Laat iemand van tevoren aangeven dat hij/zij geen alcohol in het pakket wil, ook fijn voor ex-alcoholisten.
Maar nee, iedereen moet zich aanpassen, iedereen geen wijn in z'n kerstpakket. Ik vind dat gewoon gek.
pi_190018004
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

een substantieel deel van de bevolking.
:')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_190018025
quote:
Het is wel verfrissend om weer eens een artikel te lezen waarin het woordje "ophef" en de mening van willekeurige mensen op Facebook en Twitter niet voorkomen, en waarbij de aangesprokenen niet meteen diep door het stof gaan.
pi_190018042
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:04 schreef Messina het volgende:

[..]

En ik denk dan: Mooi, pleur die fles wijn dan kapot, en klaar. Of hé, gek idee: Laat iemand van tevoren aangeven dat hij/zij geen alcohol in het pakket wil, ook fijn voor ex-alcoholisten.
Maar nee, iedereen moet zich aanpassen, iedereen geen wijn in z'n kerstpakket. Ik vind dat gewoon gek.
Helemaal mee eens.
Kun je nagaan hoe lang deze idioterie al duurt.
En het zal nooit ophouden ben ik bang. :{
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:12:50 #44
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190018107
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 08:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of het boeit ze gewoon geen reet wat voor een kleur een personage op een kinderfeestje heeft.

Ik zou dat eerder common sense dan laffe hond willen noemen.
Dan hebben we het over mensen die niets met de Nederlandse / Europese cultuur hebben en Sinterklaas dus net zo makkelijk inwisselen voor bijvoorbeeld Halloween of de kerstman met z'n elfjes.
Ik reageerde op een stelling over voor en tegenstanders, de mensen waar jij het nu over hebt veeg ik echt m'n reet mee af.
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:27:41 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190018254
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Zolang eraan verdiend kan worden en de kans klein is dat er iemand mee voor het hoofd wordt gestoten, zullen dat soort kunstmatig uit het buitenland gehaalde "speciale" dagen blijven komen. Ik heb ook de indruk dat Halloween elk jaar wat harder gepushed wordt, wat zowel qua tijdstip als oorspronkelijke uitvoering erachter (langs de deuren voor snoep) niet eens zo heel veel anders is dan Sint Maarten, maar zich wel veel commercieler heeft ontwikkeld omdat Amerikanen dat nu eenmaal met alles doen.
Tja als mensen dat leuk vinden dat wordt dat hier gemeengoed. Met een eventuele Nederlandse draai eraan.

Mensen gaan dwingen op bepaalde culturele gebruiken in stand te houden komt enkel voor in dictaturen.
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:40:17 #46
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190018364
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:27 schreef Hexagon het volgende:
Mensen gaan dwingen op bepaalde culturele gebruiken in stand te houden komt enkel voor in dictaturen.
Mensen dwingen ze op te geven op straffe van shaming is daarentegen natuurlijk helemaal fantastisch en noemen we vooruitgang en moeten we alle steun en sympathie geven :')
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:40:58 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190018373
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:40 schreef the-eye het volgende:

[..]

Mensen dwingen ze op te geven daarentegen is natuurlijk helemaal fantastisch en noemen we vooruitgang en moeten we alle steun en sympathie geven :')
Leuk iemand die standpunten voor mij aan het verzinnen is :')

Maar jij bent dus van mening dat we mensen moeten dwingen om culturele gebruiken in stand te houden?
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:44:45 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190018416
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:04 schreef Messina het volgende:

[..]

Net zoals het feit dat bepaalde pizzaketens plotseling geen ham meer op de pizza doen, maar alleen nog kalkoen, wat ze dan ''ham'' tussen aanhalingstekens noemen. Nee, je hoeft er niet speciaal om te vragen. Nee, echt varkensvlees erop doen is gewoon niet meer mogelijk.

IEDEREEN VREET VANAF NU GEWOON KALKOEN EN HOU JE BEK

Over culturele gebruiken opdringen gesproken.
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:46:45 #49
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_190018436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Zo rolt nu.nl
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:48:55 #50
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190018458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Leuk iemand die standpunten voor mij aan het verzinnen is :')

Maar jij bent dus van mening dat we mensen moeten dwingen om culturele gebruiken in stand te houden?
Dus in je eerste zin beschuldig je mij onterecht ergens van en in je tweede zin doe je datgene dan bij mij?

Wat dacht je van mensen vrij laten wat en hoe ze iets willen vieren? Is dat geen wild plan?
Gewoon de nationale intocht met Zwarte Pieten en als mensen thuis met de kinderen met stroopwafel Pieten een tweederangs Sint Nicolaas feest willen vieren dan mogen ze dat gewoon
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:49:05 #51
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190018461
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:12 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dan hebben we het over mensen die niets met de Nederlandse / Europese cultuur hebben en Sinterklaas dus net zo makkelijk inwisselen voor bijvoorbeeld Halloween of de kerstman met z'n elfjes.
Ik reageerde op een stelling over voor en tegenstanders, de mensen waar jij het nu over hebt veeg ik echt m'n reet mee af.
Ja, want als je vindt dat het niet uitmaakt wat voor een kleur een fictief personage op een feest heeft veeg je je reet af met de Nederlandse cultuur :'). Wat een onzin.

Voor het feest en de kinderen maakt het niet uit of je nou roetveegt, zwartverft of een emmer paarse verf erover flikkert.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:49:41 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190018471
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:48 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus in je eerste zin beschuldig je mij onterecht ergens van en in je tweede zin doe je datgene dan bij mij?

Wat dacht je van mensen vrij laten wat en hoe ze iets willen vieren? Is dat geen wild plan?
Gewoon de nationale intocht met Zwarte Pieten en als mensen thuis met de kinderen met stroopwafel Pieten een tweederangs Sint Nicolaas feest willen vieren dan mogen ze dat gewoon
Dat vind ik een prima idee. Maar als ze het willen vervangen door Halloween ook prima.
pi_190018567
quote:
Het Sinterklaasfeest kunnen we wel opgeven.
Welnee.

Mijn neefje is momenteel in de zevende hemel omdat de Sint weer in het land is. Hij heeft afgelopen zaterdag z'n schoen gezet en kijk die middag zijn ogen uit tijdens de intocht. En over een paar weken mag ome Koos weer een zak met kado's voor de deur zetten.

Zolang de kinderen er nog schik van hebben, is het Sinterklaasfeest springlevend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190018603
quote:
Kerst zoals wij het vieren is ook niet meer dan een Coca Cola reclame campagne.
pi_190018688
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Kerst zoals wij het vieren is ook niet meer dan een Coca Cola reclame campagne.
Het heeft in ieder geval weinig met de geboorte van Jezus te maken.
  dinsdag 19 november 2019 @ 12:57:26 #57
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_190019902
quote:
Heel Nederland staat vol met kerstbomen, en jij haalt twee artikelen aan, uit 2009 en 2012, waarvan één over België, om aan te tonen dat kerstbomen “vaak ook niet meer mogen”?
  dinsdag 19 november 2019 @ 13:08:24 #58
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_190020055
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2019 12:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Heel Nederland staat vol met kerstbomen, en jij haalt twee artikelen aan, uit 2009 en 2012, waarvan één over België, om aan te tonen dat kerstbomen “vaak ook niet meer mogen”?
Is vast nog wel meer te vinden maar dan heb je vast weer een ander 'argument' waarom het niet telt _O-
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:06:42 #59
471637 TomStall
I buried Joey
pi_190020963
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:08 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Is vast nog wel meer te vinden maar dan heb je vast weer een ander 'argument' waarom het niet telt _O-
ja die was wel heel doorzichtig ja!
pi_190020988
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:06 schreef TomStall het volgende:

[..]

ja die was wel heel doorzichtig ja!
Geen idee waar jullie wonen, maar in mijn regio struikel je in december over de kerstbomen, kerstmarkten en kerstfeesten. Hell, we hebben hier zelfs een jaarlijks terugkerend evenement dat de 'Volkskerstzang' heet.
pi_190021139
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2019 12:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dit waren de eerste drie links. Je hebt zelf ook Google, toch?
pi_190021209
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:20 schreef Messina het volgende:

[..]

Dit waren de eerste drie links. Je hebt zelf ook Google, toch?
lol :D

>hier is ons bewijs.
<maar dat is waardeloos.
> Ga het dan zelf maar zoeken.

pi_190021284
Weet nog er ophef was over de kerstboom op de Grote Markt in Gouda die door vandalen zou zijn vernield. Was natuurlijk weer de schuld van die kersthaters die in ons land oprukken!

Bleek later dat de wind de grote boosdoener was.
pi_190021356
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:25 schreef rival het volgende:

[..]

lol :D

>hier is ons bewijs.
<maar dat is waardeloos.
> Ga het dan zelf maar zoeken.

"Ons bewijs"

Hij zegt nepnieuws, ik presenteer 3 heel echte links. The end.

Ik dacht dat er uberhaupt niets te vinden zou zijn (op misschien wat dubieuze sites na), maar er zijn dus wel degelijk incidenten. Ik ben niet degene die erover begon en het woord 'vaak' in mijn mond vingers nam ;)
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:40:24 #65
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_190021390
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
Weet nog er ophef was over de kerstboom op de Grote Markt in Gouda die door vandalen zou zijn vernield. Was natuurlijk weer de schuld van die kersthaters die in ons land oprukken!

Bleek later dat de wind de grote boosdoener was.
Nu is dat in Gouda niet raar gedacht.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:44:46 #66
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_190021439
quote:
Stuk uit 2004 maar dit pareltje moet ik er toch echt even uitlichten:

quote:
Volgens Scheltema was de wijn in het kerstpakket een van de redenen dat het voor moslims onaantrekkelijk was om bij de politie te gaan werken.
  FOK!Babe vrijdag 22 november 2019 @ 21:11:47 #67
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_190074278
Huidskleur bepalend voor het wel of niet welkom zijn in het straatbeeld, ik zie inderdaad de enorme winst tegen het racisme. Goed bezig.
pi_190180164
quote:
Het sinterklaasfeest gaat helemaal niet kapot. Het is alleen bezig met een versnelde metamorfose ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')