abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 november 2019 @ 18:01:00 #1
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189972786




Het allereerste Molseizoen! Op vrijdagavond 19 november 1999 begon Wie is de Mol? De deelnemers hadden zich ingeschreven voor een spelprogramma van de Avro, maar kwamen er pas aan het begin van de opnames achter wat voor programma het precies was.





Sandy, Willy, John, Warner, Foke, Arnoud en Wilmie vielen af tijdens de afleveringen.
De finale ging tussen Robin, Petra en Deborah.
Petra ging er vandoor met de pot van ƒ 82.500.











Opvallende of memorabele opdrachten uit het eerste seizoen zijn:

Op een onbewoond eiland (aflevering 3)
Robin en Petra worden als (respectievelijk) zwaargewicht en lichtgewicht uit de groep gehaald. De overige kandidaten worden met een boot naar een onbewoond eilandje (Russel Island) gebracht. Hier moeten ze 24 uur zien te overleven, ook krijgen ze een aantal opdrachten mee:

• Iedereen moet een vis vangen van minimaal schoenmaat 41.
• Deze vis moet worden bereid en eventueel opgegeten.
• Ze moeten een liter kokosmelk verzamelen.
• De verzegelde kist met lekker eten en drinken die de kandidaten mee moeten nemen mag niet geopend worden.

Te verdienen geld: ƒ 5.000. Niet alle opdrachten zijn gehaald dus is er geen geld verdiend.




Deborah was de allereerste Nederlandse Mol :)
Eventuele hints en molacties volgen later..


Heb je destijds nooit seizoen 1 gezien, en wil je het alsnog graag terugkijken? Seizoen 1 is een aantal jaar geleden op DVD uitgebracht, en de eerste vijf minuten van alle afleveringen staan op Youtube:

----

Praat mee! Wie keek er in seizoen 1 al? :) Wat vond jij van Deborah als Mol, welke momenten zijn er bij jou blijven hangen? Zouden er onderdelen uit dit seizoen weer terug moeten komen? Laat het weten :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_189987886
Ten tijde van seizoen 1 was ik nog niet geboren. Wel ooit teruggekeken. Je merkt echt dat het programma gegroeid is door de jaren heen (ik zou zeggen rond seizoen 6-7 maakte het format een grote stap naar hoe het nu is). Maar het is leuk om een keer te kijken voor de mensen die het nooit hebben gezien, al is het wel een beetje traag allemaal.
  zaterdag 5 september 2020 @ 10:02:00 #3
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_194896598
Ik ben dankzij de terugkijk mogelijkheid inmiddels weer opnieuw begonnen met het bekijken van seizoen 1.
Heerlijk naïeve kandidaten nog, relatief simpele opdrachten, joekels van laptops en beeldschermen voor de eliminatie opdracht en Angela Groothuizen 40 kilo lichter als echte moederkloek...

Ik had geen idee meer wie de Mol was, dus bij het bezoeken van dit topic werd die verrassing wel verstoord...
  zondag 20 september 2020 @ 11:02:16 #4
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_195160131
De laatste aflevering van dit eerste seizoen net weer uitgekeken en genoten van de relatief simpele opzet.
Zonder bondjes, zonder verstopte aanwijzingen en met een sterk spelende mol, voor zover je dat terug kon zien. Want molacties zijn er niet in beeld gebracht, ze zijn alleen verteld.
Kon me er overall weinig van herinneren, hoewel sommige delen heel bekend voorkwamen.

Op naar de revival van seizoen 2...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')