quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zat terug te zwaaien naar het filmpje
Als je nul basiskennis hebt kun je misschien beginnen op Youtube. Daar staan tutorials over ongeveer alles, dus zeker ook wel over programmeren. Maar het is pittige kost kan ik melden. Waarom wil je dat eigenlijk?quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:48 schreef Barreltje het volgende:
Maar even terugkomen op mn vraag..
Is er niet een begin cursus "programmeren" ? Of moet je meteen een taal kiezen?
In dat laatste geval twijfel ik over VBA (voor werk) of toch iets met websites bouwen (voor prive) ..
Zal dat in essentie veel van elkaar verschillen ?
Je moet sowieso een taal kiezen. Er is niet iets algemeens. Meestal leer je een taal en als je de concepten door hebt is een andere taal niet zo schokkend om te leren. Concepten zijn hetzelfde. Taal constructies niet. Meestal beginnen studenten in Java. Java heeft wat eigenaardigheden, maar wordt door veel bedrijven gebruikt over de hele wereld.quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:48 schreef Barreltje het volgende:
In dat laatste geval twijfel ik over VBA (voor werk) of toch iets met websites bouwen (voor prive) ..
Ja, snap wat je bedoelt. Maar ik kende iemand die ook in zo'n buurtje woonde en iedereen was net als mijn buren: je zegt goedemorgen en that's itquote:Op zaterdag 16 november 2019 13:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Het concept sprak mij aan. Niet een commune maar wel dingen samen doen maar ook je eigen stekkie. Mensen helpen en indien nodig geholpen worden.
De trouwende collega krijgt ruim 1800 euro. Vanavond bij het feest krijgen ze het van zijn directe collega’s.
Maandag over een week is hij weer op kantoor.
Oh wauwquote:Op zaterdag 16 november 2019 14:09 schreef FutureFairytale het volgende:
een 90'ies party in de Brabanthallen. Met Gigi d'Agostino als hoofdact
Big time jaloersquote:Op zaterdag 16 november 2019 14:09 schreef FutureFairytale het volgende:
. Met Gigi d'Agostino als hoofdact
Als je dat (al)weet, wrom kijk je dan?quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:02 schreef Isabeau het volgende:
Aflevering 4 van Killer Women had eindelijk een echte moordenares. Ex van huidige man vermoord. Lange planning, dus geen crime passionnel. Ze geeft het netjes toe. Zegt ook nog eens dat het haar idee was. Ze lijkt wroeging te hebben. 25 jaar celstraf. Haar echtgenoot, die er niet bij was, wiens idee het aanvankelijk niet was heeft levenslang zonder kans op vervroegde vrijlating.
Wat toch een raar systeem.
Gaaf! Have funquote:Op zaterdag 16 november 2019 14:09 schreef FutureFairytale het volgende:
Vnv koken en daarna naar een 90'ies party in de Brabanthallen. Met Gigi d'Agostino als hoofdact
Toch fileren, huid eraan laten zitten. Hard op de huid bakken met peper en zout.quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:57 schreef fietsie het volgende:
OK. Ik heb hier een (koploze) schoongemaakte zeebaars.
Wat zal ik doen? Zoutkorst eromheen is zo..... 1970... Ik wil eens wat anders. maar ben ook wel weer beetje te lui om 'm te fileren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Wie oh wie had dit kunnen bedenken.quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:59 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb de sint-intocht in Spijkenisse bijgewoondWaarna ik een aantal muren mocht verven
quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:09 schreef Lonaa het volgende:
Ik kocht een mand voor Dora.Dora is een katSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik kocht een mand voor Dora.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.handig om haar speeltjes in te verzamelen.
![]()
Ze vond m 'meh', dus ik krabbelde er wat in met m'n vingers, toen moest ie dood.quote:
Ik kocht een mand voor Dora.Het is een katSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
We have far more in common than that which devides us..
Daar zal het wel op uitdraaien ja.quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:10 schreef AnneX het volgende:
[..]handig om haar speeltjes in te verzamelen.
Pee tochquote:Op zaterdag 16 november 2019 15:59 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb de sint-intocht in Spijkenisse bijgewoondWaarna ik een aantal muren mocht verven
quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:59 schreef PdeHoog het volgende:
quote:
soberso is het wel beetje een trolhond hoor. Ze is inmiddels heel goed in iets eetbaars oppakken van straat, onopvallend, en het dan in haar bek houden, verstopt, kaken stijf op elkaar. En dan als mijn aandacht verslapt is alsnog opeten.quote:
Ligt aan wat ze gewend zijn. Sally kon prima alleen zijn. Ook wel 8 of 10 uur. Zeker de avond/nacht want dan toch soberso slapen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:53 schreef Myraela het volgende:
Ik ben niet zo bekend met honden. Maar hoe lang kan ze dan wel alleen blijven?
Ja, in essentie verschilt dat nogal. Er zijn wel algemeenheden over programmeren, zo is Java object-georienteerd, en zijn 'oudere' talen dat vaak niet. Maar je hebt heel weinig concreets aan dergelijke kennis. Het is nuttiger om te bedenken wat je wil kunnen maken, en dan met welke talen je dergelijke dingen kan maken, liefst met wat (algemene) voor- en nadelen van die verschillende programmeermethoden. En dan wat gaan leren.quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:48 schreef Barreltje het volgende:
Wordt om "het te leren" niet veel Python gebruikt?quote:Op zaterdag 16 november 2019 13:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je moet sowieso een taal kiezen. Er is niet iets algemeens. Meestal leer je een taal en als je de concepten door hebt is een andere taal niet zo schokkend om te leren. Concepten zijn hetzelfde. Taal constructies niet. Meestal beginnen studenten in Java. Java heeft wat eigenaardigheden, maar wordt door veel bedrijven gebruikt over de hele wereld.
ja cool is dat, er zijn meer mensen die dat doen vgs mijquote:Op zaterdag 16 november 2019 17:45 schreef AnneX het volgende:
Gezien...voor Flash: https://mobile.twitter.com/cnbc/status/1195734018349768707
Ja :’)quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Pee tochZo'n totaal andere wereld leef jij in sinds een paar maanden.
Ik begreep de vraag eigenlijk als een overweging meer om professioneel over te stappenquote:Op zaterdag 16 november 2019 17:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, in essentie verschilt dat nogal. Er zijn wel algemeenheden over programmeren, zo is Java object-georienteerd, en zijn 'oudere' talen dat vaak niet. Maar je hebt heel weinig concreets aan dergelijke kennis. Het is nuttiger om te bedenken wat je wil kunnen maken, en dan met welke talen je dergelijke dingen kan maken, liefst met wat (algemene) voor- en nadelen van die verschillende programmeermethoden. En dan wat gaan leren.
Een eenvoudig website'je, waar enkel gewoon tekst en plaatjes op staan bijvoorbeeld, vergt geen enkele programmatuur, alleen maar een opmaaktaaltje (html). Een eenvoudige blog is te programmeren, maar veel makkelijker gewoon met wordpress oid te maken. Webshop zelfde verhaal: je kan het wiel wel nog eens uitvinden, maar een pakketje is sneller, goedkoper en beter, en dan programmeer je dus niks, je bedient een programma.
VBA is wel grappig, is vooral goed haalbaar om daarin autodidact op amateurniveau een heel end te komen. Maar het telt eigenlijk niet als serieuze programmeertaal, dus dan moet dat maar net aansluiten bij je doel.
Java is je van het voor echte programmeurs, maar om daar echt wat in te kunnen heb je serieus studie en inzet nodig. Dat is al snel overkill als je gewoon wat leuks wil prutsen.
Het voordeel is dat het makkelijker is. Maar de overstap naar andere talen is relatief lastiger, omdat Python best veel voor je doet.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wordt om "het te leren" niet veel Python gebruikt?
Tenminste, dat werd ons verteld. Om het te leren had het wat voordelen tov Java.
En Barrel, je begint altijd een taal te leren. Andere talen kun je dan relatief eenvoudig oppakken.
Ik heb geen flauw idee waar dat een argument zou zijnquote:Op zaterdag 16 november 2019 18:01 schreef derLudolf het volgende:
Oh en Python is Nederlands en niet Amerikaans mocht dat een argument zijn
quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:11 schreef Uhmmpie het volgende:
Zo.. NU heb ik versleten voeten.
Goddelijk lopende barefoot shoes of niet.
Gister hele dag gewerkt, savonds concert en vandaag heel de dag gewinkeld.
Als troost eten we zuurkool met worst bij de hema.
Morgen weer een dag
Wel onwijs lol gehad.
Sint-kadootjes voor iedereen. Daarna nog een uur in de lush gespeeld en een half uur pepernoten getest in de pepernotenfabriek
Vanavond maar eens slapen voor de variatie.
Chauvinismequote:Op zaterdag 16 november 2019 18:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee waar dat een argument zou zijn. De taal moet voldoen, mij boeit het niet waar het vandaan komt.
Voor 4¤ voor een groot bord met zuurkool, jus en worst.. mag je niet snel klagen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is ie lekker, de zuurkool met worst van de Hema? Ik heb dan (wellicht onterecht) altijd zo'n beeld van 90% aardappel en 10% zuurkool, terwijl ik het graag andersom heb...
Nette prijs, en fijn makkelijkquote:Op zaterdag 16 november 2019 18:20 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Voor 4¤ voor een groot bord met zuurkool, jus en worst.. mag je niet snel klagen.
Maar ik vind doorgaans het eten van de hema aardig eetbaar.
Alleen de zuurkool mag wel iets eh... zuurder.
Maar hij is best lekker.
Python 3 is nu de standaard. Terwijl er nog heel veel Python 2 is. Maar Python 3 is niet backwards compatible.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:01 schreef derLudolf het volgende:
Oh en Python is Nederlands en niet Amerikaans mocht dat een argument zijn
Het ligt er dus heel erg aan wat je kiest, dat hadden wij ookquote:Op zaterdag 16 november 2019 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag is het tijd voor de vierde en laatste maaltijd uit het proefpakket van Uitgekookt: Kipfilet met snijboontjes en aardappelpuree. Na de ervaringen met de prak van gisteren en de losse-componenten-schotel van eergisteren had ik er niet te veel verwachtingen van, maar het bleek alles mee te vallen. De boontjes waren beetgaar en ronduit smakelijk, en het was ook een flinke portie eigenlijk. De aardappelpuree was echt dat, en niet aangeroerde vlokken uit een zakje (er zaten nog een aantal behoorlijke stukken echte aardappel in). En de kipfilet was een flink stuk, mooie magere filet, geen randjes, zeentjes, kraakbeen of andere zooi. Zjuutje was ook lekker, niet te zout maar toch lekker. 8/10. Totaaloordeel over het proefpakket: 23/40. Misschien dat ik over een paar weken / maanden nogeens een ladingkje laat komen.
[ afbeelding ]
Zit er een voetbed in de schoenen? Of is deze compleet vlak? Indien vlak bereid je maar vast voor op spierpijn in je voeten.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:11 schreef Uhmmpie het volgende:
Zo.. NU heb ik versleten voeten.
Goddelijk lopende barefoot shoes of niet.
Gister hele dag gewerkt, savonds concert en vandaag heel de dag gewinkeld.
Als troost eten we zuurkool met worst bij de hema.
Morgen weer een dag
Wel onwijs lol gehad.
Sint-kadootjes voor iedereen. Daarna nog een uur in de lush gespeeld en een half uur pepernoten getest in de pepernotenfabriek
Vanavond maar eens slapen voor de variatie.
Eet je ook wel eens supermarkt kant en klaar maaltijden? Ik ben vooral benieuwd of het echt beter is dan dat, want dat is toch een beetje waar je het mee moet vergelijken. Ik heb alleen een keer zo'n stoommaaltijd van de AH gegeten en die was echt dikke prima. Van die Hollandse dingen nog nooit gehaald.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag is het tijd voor de vierde en laatste maaltijd uit het proefpakket van Uitgekookt: Kipfilet met snijboontjes en aardappelpuree. Na de ervaringen met de prak van gisteren en de losse-componenten-schotel van eergisteren had ik er niet te veel verwachtingen van, maar het bleek alles mee te vallen. De boontjes waren beetgaar en ronduit smakelijk, en het was ook een flinke portie eigenlijk. De aardappelpuree was echt dat, en niet aangeroerde vlokken uit een zakje (er zaten nog een aantal behoorlijke stukken echte aardappel in). En de kipfilet was een flink stuk, mooie magere filet, geen randjes, zeentjes, kraakbeen of andere zooi. Zjuutje was ook lekker, niet te zout maar toch lekker. 8/10. Totaaloordeel over het proefpakket: 23/40. Misschien dat ik over een paar weken / maanden nogeens een ladingkje laat komen.
[ afbeelding ]
2.7 hebben we geleerd. 3 was er toen ook wel.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:41 schreef z80 het volgende:
[..]
Python 3 is nu de standaard. Terwijl er nog heel veel Python 2 is. Maar Python 3 is niet backwards compatible.
Leuk als je een taal gaat leren. Nog meer valkuilen.
Klopt ja, die AH Stoommaaltijden haal ik nog weleens op een station (bij AH To Go), die zijn goed jaquote:Op zaterdag 16 november 2019 18:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Eet je ook wel eens supermarkt kant en klaar maaltijden? Ik ben vooral benieuwd of het echt beter is dan dat, want dat is toch een beetje waar je het mee moet vergelijken. Ik heb alleen een keer zo'n stoommaaltijd van de AH gegeten en die was echt dikke prima. Van die Hollandse dingen nog nooit gehaald.
Maar dat wat in 2.* werkt, KAN in 3.* werken. Maar grote kans dat het niet volledig werkt.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
2.7 hebben we geleerd. 3 was er toen ook wel.
Zo haalde ik vroeger als mijn ouders niet thuis waren wel eens de Iglo diepvriesmaaltijd met penne, kip en boursin. Weet niet of ze die nog altijd hebben. Die vond ik écht lekker, maar gewoon net iets te weinig. Ben ook niet 's werelds kleinste eter, om eerlijk te zijn, maar toch.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt ja, die AH Stoommaaltijden haal ik nog weleens op een station (bij AH To Go), die zijn goed ja. Verder heb ik vaak Iglo Ping & Klaar, dat is ook over het algemeen wel prima. Maar ook daar geldt: de ene maaltijd valt beter uit dan de andere. Ik vind de lasagnette daarvan op zich wel lekker, maar vrij scherp en net te weinig. Dan bak ik er twee eieren overheen en zijn beide problemen in 1 keer opgelost
Oh ja die paarse zakkenquote:Op zaterdag 16 november 2019 18:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo haalde ik vroeger als mijn ouders niet thuis waren wel eens de Iglo diepvriesmaaltijd met penne, kip en boursin. Weet niet of ze die nog altijd hebben. Die vond ik écht lekker, maar gewoon net iets te weinig. Ben ook niet 's werelds kleinste eter, om eerlijk te zijn, maar toch.
Geen voetbed inderdaad.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:44 schreef z80 het volgende:
[..]
Zit er een voetbed in de schoenen? Of is deze compleet vlak? Indien vlak bereid je maar vast voor op spierpijn in je voeten.
Weet nog wel dat die zakken ook echt duur waren. Ik kon toen nog niet koken, maar eigenlijk was het zeker voor zoiets simpels als een pasta met boursin echt duur.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja die paarse zakkenDaar was die idd ook wel één van de lekkerste van. En de south indian chiicken curry of zo
Die waren vrijdag 2¤ per zak.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo haalde ik vroeger als mijn ouders niet thuis waren wel eens de Iglo diepvriesmaaltijd met penne, kip en boursin. Weet niet of ze die nog altijd hebben. Die vond ik écht lekker, maar gewoon net iets te weinig. Ben ook niet 's werelds kleinste eter, om eerlijk te zijn, maar toch.
2.7 is nog gewoon te downloaden.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar dat wat in 2.* werkt, KAN in 3.* werken. Maar grote kans dat het niet volledig werkt.
Klopt. Maar support is of wordt binnen kort gestopt.quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
2.7 is nog gewoon te downloaden.
https://www.python.org/downloads/release/python-2716/
Aha. Weet jij toevallig het verschil? Was het niet iets dat te maken had met hoe delingen werden uitgevoerd?quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:01 schreef z80 het volgende:
[..]
Klopt. Maar support is of wordt binnen kort gestopt.
Geen idee. Ik ben geen programmeur. Ik trap hooguit een script af. Maar rond om me heen wordt er flink gemopperd.quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha. Weet jij toevallig het verschil? Was het niet iets dat te maken had met hoe delingen werden uitgevoerd?
Volgens mij begonnen wij altijd met
from math import all
Dan zijn je collega's in elk geval in het werk.quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar rond om me heen wordt er flink gemopperd.
Autocorrect huilliequote:
Oh, hoef je dan zelf niet meer na te denken?quote:
Lekker manquote:Op zaterdag 16 november 2019 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
nou krijg ik zin om morgen ook kruidnoten en taaitaaipoppen en spculaas en de hele shit in huis te gaan halen
Overigens liep ik hiervoor natuurlijk ook al voornamelijk op redelijk vlakke schoenen.. dat scheelt wel. Had namelijk al tijdje last van hielspoor en alles met een fatsoenlijk voetbed liep al niet fijn.. dus wellicht dat de overstap daarom niet zo’n heel groot probleem lijkt te zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:44 schreef z80 het volgende:
[..]
Zit er een voetbed in de schoenen? Of is deze compleet vlak? Indien vlak bereid je maar vast voor op spierpijn in je voeten.
ja, mag dinsdag naar de parodontoloog voor een grondige reiniging van van alles en nog wat. Lijkt me niet slim om het dan nu nog even vol met plaque te gaan zitten stoppenquote:
Het is na 19.00 dan hoef ik niet meer na te denken..quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, hoef je dan zelf niet meer na te denken?Was me even ontgaan, sorry
Is goed hoorquote:Op zaterdag 16 november 2019 19:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Het is na 19.00 dan hoef ik niet meer na te denken..
En een antwoord op je dm doe ik na de kwalificatie
#luiwijf
Dan ga je maandag naar de mond hygiënist?quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, mag dinsdag naar de parodontoloog voor een grondige reiniging van van alles en nog wat. Lijkt me niet slim om het dan nu nog even vol met plaque te gaan zitten stoppen
Ja ik blijf aan de gangquote:Op zaterdag 16 november 2019 19:45 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Dan ga je maandag naar de mond hygiënist?
Modern problems require modern solutions
Tof!quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:47 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier zijn we alvast in pyama...
[ afbeelding ]
Hey dat pyama heeft mijn A. ook!quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Jawel.. maar daar staat dochterlief ook op.quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof!Ook foto met capuchon op? Of gaat dat niet?
Doet ie in de grote variant ook nie.quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Jawel.. maar daar staat dochterlief ook op.
En het geweitje blijft niet overeind staan
quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hey dat pyama heeft mijn A. ook!
Cutequote:Op zaterdag 16 november 2019 19:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Dat?quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hey dat pyama heeft mijn A. ook!
quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Oh dat is wel jammerquote:Op zaterdag 16 november 2019 19:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Jawel.. maar daar staat dochterlief ook op.
En het geweitje blijft niet overeind staan
Ik geloof dat wanneer ik bij de diva’s zoiets zou proberen aan te trekken ik naar de seh zou moetendequote:Op zaterdag 16 november 2019 19:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je ook een bron?quote:Op zaterdag 16 november 2019 20:15 schreef Clubsoda het volgende:
Het is trouwens pyjama, met een j erin. Het komt uit het Hindi, voor iedereen die net als ik wilde weten waar dat malle woord vandaan komt
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pyjama Via het Engels.quote:Op zaterdag 16 november 2019 20:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Heb je ook een bron?
de wiki komt met iets anders
https://nl.wiktionary.org/wiki/pyjama
deze is ook goed te doenquote:Op zaterdag 16 november 2019 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja die paarse zakkenDaar was die idd ook wel één van de lekkerste van. En de south indian chiicken curry of zo
Hoe oud is hij? Nog stevig gelovig blijkbaar?quote:Op zaterdag 16 november 2019 20:27 schreef PdeHoog het volgende:
Er zit hier iemand heel ongeduldig elke keer bij zijn schoen te kijken of de Sint al is geweest. En we moeten verplicht om 20:30 gaan slapen want dan komt hij eerder
Lang geleden dat ik zo heftig met de Sint in aanraking ben gekomen
Albert Heijn heeft balen kruidnoten van meerdere kilo's per zak; wellicht is dat iets?quote:Op zaterdag 16 november 2019 21:10 schreef Barreltje het volgende:
Hier best prima dag..
Al ben ik me al 3 dagen ongans aan het vreten aan kruidnoten.. om vervolgens buikpijn te krijgen![]()
Nu maar snel het bed in.. lezen in mijn nieuwe serie "Temeraire"![]()
Schattig.quote:Op zaterdag 16 november 2019 21:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh jongens, kijk nou:[ afbeelding ]![]()
Inclusief zelf verzonnen sinterklaasliedje, verlanglijstje en een wortel Plus water voor ozosnel. En heel veel vragen over hier de Pieten in en uit ons huis komen....
Ach wat lief die tweequote:Op zaterdag 16 november 2019 21:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Inclusief zelf verzonnen sinterklaasliedje, verlanglijstje en een wortel Plus water voor ozosnel. En heel veel vragen over hier de Pieten in en uit ons huis komen....
Wat zoetquote:Op zaterdag 16 november 2019 21:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Meh; vergelijkbare bron ook in je eigen huis? Of een andersoortige oorzaak>?quote:Op zaterdag 16 november 2019 21:50 schreef Uhmmpie het volgende:
Pff sensatie in de straat..
koolmonoxide probleempje verderop in het blok.
Heftig wel..
Buiten de implicaties voor de mensen in dat portiek.. heb ik serieus nooit zo veel hulpverleners gezien op mn stoep.
Las online dat ze ook iemand gereanimeerd hebben maar heb geen slachtoffers gezien die werden afgevoerd dus wellicht klopt dat niet.
Wel heel gezin met kleine kinderen buiten op straat. Bah... naar verhaal.
Trustequote:Op zaterdag 16 november 2019 22:08 schreef Uhmmpie het volgende:
Ah idd niemand gereanimeerd.
Wel 2 mensen naar het ziekenhis.
Ondertussen rollen mn ogen zowat uit mn hoofd van vermoeidheid.. weltruste
Potentieel vergelijkbare bron in mij huis ja. iets met goed onderhoud.quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Meh; vergelijkbare bron ook in je eigen huis? Of een andersoortige oorzaak>?
Meh, ik verbruik al vet weinig. Als ik van het gas af moet mag ik even voor 15k een warmtepomp gaan aanschaffen. Omdat iemand anders dat wil. Ik heb geen haastquote:Op zaterdag 16 november 2019 21:55 schreef borisz het volgende:
Hmmmm.... Wellicht binnenkort van het gas af. Er is ook nog eens subsidie bij de gemeente halen, dan is dat een leuke deal. Een medeflatbewoner heeft het al gedaan. En ook een gasplaat kan je in de subsidieaanvraag stoppen.
En bovendien kan ik ook nog eens +-20 euro pm besparen omdat ik geen gas meer heb. Wel wat meer stroom ivm doorstroomtoestel. Maar dat weegt niet op tegen de gaskosten.
Hier ook geen haast.quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meh, ik verbruik al vet weinig. Als ik van het gas af moet mag ik even voor 15k een warmtepomp gaan aanschaffen. Omdat iemand anders dat wil. Ik heb geen haast
Blokverwarming gaat nog op stookoliequote:Op zaterdag 16 november 2019 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meh, ik verbruik al vet weinig. Als ik van het gas af moet mag ik even voor 15k een warmtepomp gaan aanschaffen. Omdat iemand anders dat wil. Ik heb geen haast
Arm dierquote:Op zaterdag 16 november 2019 19:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Cutequote:Op zaterdag 16 november 2019 21:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja ik gooi er ook nog ff een frikandelletje inquote:
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 17 november 2019 07:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Mogguh!
Het is geloof ik niet vaak voorgekomen dat ik om 6.45 m'n verjaardagscadeautjes uitgepakt heb. Vandaag wel... Zometeen maar tijd voor koffie!
Maandag toch pas? Vandaag visite en ook jarig voor de jongens?quote:
Zie de maan schijnt door de bomenquote:Op zondag 17 november 2019 07:30 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Het is wel erg mooi buiten!
Kindertjes konden niet wachten?quote:Op zondag 17 november 2019 07:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Mogguh!
Het is geloof ik niet vaak voorgekomen dat ik om 6.45 m'n verjaardagscadeautjes uitgepakt heb. Vandaag wel... Zometeen maar tijd voor koffie!
quote:Op zondag 17 november 2019 07:39 schreef Isabeau het volgende:
Zucht. Ik maakte voor het eerst een topicreport ipv een post met citaat. Ik wilde reageren op sigme, dat de lucht idd prachtig is. Nu vlakbij Beilen.
Werk voor Muck of Lonaa, wie er maar eerder wakker is.
Wennen ze snel genoeg aan.. ik doe het echt TE vaak.quote:Op zondag 17 november 2019 07:39 schreef Isabeau het volgende:
Zucht. Ik maakte voor het eerst een topicreport ipv een post met citaat. Ik wilde reageren op sigme, dat de lucht idd prachtig is. Nu vlakbij Beilen.
Werk voor Muck of Lonaa, wie er maar eerder wakker is.
Dat klinkt reuze gezellig.quote:Op zondag 17 november 2019 01:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Na klassiek concert nog even een drankje doen met de dames. Bennet thuis.
De halve kroeg vroeg zich af wie die 11 dames in het zwart waren die luid meezongen en volop danstenmet alle gouwe ouwe nummers![]()
Morgen om 8.15 uur de wekker... da’s minder.
Gefeliciteerd, JTquote:Op zondag 17 november 2019 07:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Mogguh!
Ja maar jij doet dit soort klusjes al zooooo lang. Laat wat te doen voor de newbiesquote:
Mijn kont is het volledig met je eensquote:Op zondag 17 november 2019 09:08 schreef borisz het volgende:
Mogge
Ik had plannen om vandaag weer te sporten, maar lichaam says no.. 3x in de week is ook voldoende, maar zo'n lesje als gisteren hakt er dan wel in omdat er ook nog andere spieren zijn.
Zo naar Schoonenberg voor Telstar - GAE (12.15u) en daarna naar Moeders, als ik toch in de buurt ben.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 17 november 2019 07:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Mogguh!
Ik heb hem uit automatisme afgevinkt. Had best kunnen wachten jaquote:Op zondag 17 november 2019 09:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja maar jij doet dit soort klusjes al zooooo lang. Laat wat te doen voor de newbies
Maaaaandag.quote:Op zondag 17 november 2019 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet niet of Jagar nou vandaag of morgen jarig is.
E. Heeft heel de week slecht geslapen en nu goed.. terwijl ik heel de week wel goed geslapen heb.. Naja, shit happensquote:Op zondag 17 november 2019 09:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Dat was ook weer vroeg Jagär.
Slecht geslapen voor E ook of alleen jij Frantic?
Hier ook een rare nacht, kreeg een app dat de vader van mijn schoonzus is overleden vannacht.
Het is niet enkel het onderhoud aan de ketel. Ook de afvoer dien gecontroleerd te worden.quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:15 schreef Uhmmpie het volgende:
Ah.. 2 mensen onwel, afgevoerd naar ziekenhuis.
6 woningen ontruimd.
Fijn.. erge is nog.. goed onderhoud helpt gewoon.
Kost wat.. maarja.. is dat het waard?
Lijkt me wel.
Ha, en dan zijn er mensen die zeggen dat je met een les bodybalance niks traintquote:Op zondag 17 november 2019 09:08 schreef borisz het volgende:
Mogge
Ik had plannen om vandaag weer te sporten, maar lichaam says no.. 3x in de week is ook voldoende, maar zo'n lesje als gisteren hakt er dan wel in omdat er ook nog andere spieren zijn.
Zo naar Schoonenberg voor Telstar - GAE (12.15u) en daarna naar Moeders, als ik toch in de buurt ben.
Ok, dan feliciteer ik morgenquote:Op zondag 17 november 2019 10:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Maaaaandag.
Wel een zachtgekookt eitje, en ik ben de verse jus vergeten.
Grappig dat voor mij een eitje hoort bij een ontbijt op zondag.
Mini doet het bij het doordeweekse gestoomde paksoi ontbijt, zag ik van de week.
Eten jullie een eitje ‘s ochtends door de week?
Die mensen hadden, net als ik, ook een gaskachel en keukengeiser... keukengeiser was de boosdoener in dit geval.quote:Op zondag 17 november 2019 10:39 schreef z80 het volgende:
[..]
Het is niet enkel het onderhoud aan de ketel. Ook de afvoer dien gecontroleerd te worden.
Dat is het punt waar het vaak fout gaat. Een hr ketel, die zo goed als overal hangt, is een gesloten systeem.
En een co meter is inderdaat verstandig. Die hangt hier ook op een paar meter van de antieke gaskachel. Lees geen hr, maar gewoon een vuurtje onder een stuk gietijzer.
Dat vind ik zo eng he. Heb je niet door en je kan zo dood zijn. Gelukkig geen doden gevallen zeg!quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:15 schreef Uhmmpie het volgende:
Ah.. 2 mensen onwel, afgevoerd naar ziekenhuis.
6 woningen ontruimd.
Fijn.. erge is nog.. goed onderhoud helpt gewoon.
Kost wat.. maarja.. is dat het waard?
Lijkt me wel.
Ik heb al een offerte goedgekeurd voor een nieuwe cv.quote:Op zaterdag 16 november 2019 21:50 schreef Uhmmpie het volgende:
Pff sensatie in de straat..
koolmonoxide probleempje verderop in het blok.
Heftig wel..
Buiten de implicaties voor de mensen in dat portiek.. heb ik serieus nooit zo veel hulpverleners gezien op mn stoep.
Las online dat ze ook iemand gereanimeerd hebben maar heb geen slachtoffers gezien die werden afgevoerd dus wellicht klopt dat niet.
Wel heel gezin met kleine kinderen buiten op straat. Bah... naar verhaal.
Toen ik thuiswoonde altijd in het weekend. Evenals croissantjes op zondag uit de oven en zaterdag soms van de supermarkt.quote:Op zondag 17 november 2019 10:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Maaaaandag.
Wel een zachtgekookt eitje, en ik ben de verse jus vergeten.
Grappig dat voor mij een eitje hoort bij een ontbijt op zondag.
Mini doet het bij het doordeweekse gestoomde paksoi ontbijt, zag ik van de week.
Eten jullie een eitje ‘s ochtends door de week?
Prima zondag tochquote:Op zondag 17 november 2019 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok, dan feliciteer ik morgen
Ik eet nooit een eitje bij het ontbijt. Altijd een smoothie met kwark en havermout.
Ik eet wel vaak eieren bij lunch en diner.
Ik ben gammel vandaag. Ik ben de halve nacht wakker geweest met darmproblemen. Wij hebben een lekker rustige dag vandaag. Beetje IT-dingen regelen, zonnepaneelaanvraag doen, sport kijken, koekjes bakken. En ik moet nog steeds het kleding kopen afmaken.
Heel prima jaquote:Op zondag 17 november 2019 11:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Prima zondag toch
Wat voor koekjes ga je bakken?
Gisteren Gigi d'Agostino was fantastisch!
Ik had per ongeluk te snel op verzenden gekliktquote:Op zondag 17 november 2019 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heel prima ja![]()
Chocolade-kardemomkoekjes en merengues.
Ik had de naam Gigi d'Agostino al zeker 10 jaar niet meer gehoord of gelezen. Grappig dat dat soort artiesten nog optreden.
Hier was ik dat niet van plan... woon in een huurhuis waar ik niet zo lang ga blijven wonen dat dat rendabel is.quote:Op zondag 17 november 2019 11:17 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik heb al een offerte goedgekeurd voor een nieuwe cv.
Dit zijn enge dingen.
Dat is verdrietig nieuws, niet onverwacht begreep ik.quote:Op zondag 17 november 2019 09:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Dat was ook weer vroeg Jagär.
Slecht geslapen voor E ook of alleen jij Frantic?
Hier ook een rare nacht, kreeg een app dat de vader van mijn schoonzus is overleden vannacht.
Ik woon in een koophuis, alleen huur ik die van familie.quote:Op zondag 17 november 2019 11:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier was ik dat niet van plan... woon in een huurhuis waar ik niet zo lang ga blijven wonen dat dat rendabel is.
Wel co-melders op practische plaatsen hier. Want toch wel belangrijk blijkt maar weer.
Ja. Ik lees niet alles bij. En de rest zag ik erna pas. Ach....shit happensquote:Op zondag 17 november 2019 09:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Morgen = maandag, Lezen!
( gister was ik al bijdehand). Morgen voor JT zingen.
Blij kindje?quote:Op zondag 17 november 2019 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn My Little Ponyspullen zijn net opgehaald. Ruimt lekker op zo.
Nee dat lijkt me logischquote:Op zondag 17 november 2019 12:04 schreef Blues het volgende:
Als er nog steeds onderlinge personele problemen zijn op je werk al de hele week incl moeilijke gesprekken een paar x in de week (lees; al 2,5 jaar) en je kijkt gisteravond de film Sobibor op je iPad dan is het toch niet gek dat je droomt dat je met je collega's in die kampbarakken ligt en wil ontsnappen
Als je zo over je collega's droomt, wordt het dan misschien tijd om je CV op te poetsen en te gaan solliciteren?quote:Op zondag 17 november 2019 12:04 schreef Blues het volgende:
Als er nog steeds onderlinge personele problemen zijn op je werk al de hele week incl moeilijke gesprekken een paar x in de week (lees; al 2,5 jaar) en je kijkt gisteravond de film Sobibor op je iPad dan is het toch niet gek dat je droomt dat je met je collega's in die kampbarakken ligt en wil ontsnappen
Wat is auto-parse eigenlijk?quote:Op zondag 17 november 2019 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie wel dat ook i.Pad niet meer geauto-parsed wordt
Op m'n 60e?quote:Op zondag 17 november 2019 12:08 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Als je zo over je collega's droomt, wordt het dan misschien tijd om je CV op te poetsen en te gaan solliciteren?
Als ik straks tot 70-75 door mag werken, hoop ik op mijn 60e nog wel van baan te kunnen veranderen.quote:Op zondag 17 november 2019 12:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Op m'n 60e?
Ik hoop dat met het ge-etter wat maar door- en doorgaat (het heeft maar met 1!!! collega te maken) snel klaar is.
Maar dan is het ook echt een investering.quote:Op zondag 17 november 2019 11:35 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik woon in een koophuis, alleen huur ik die van familie.
Geeft me heel veel ruimte, ik kan veel beslissingen nemen die een koper ook neemt alleen kosten van de cv gaan dan wel voor de verhuurder weer.
CV is al 20 jaar dus wil er nu wel vanaf want ding valt steeds vaker uit.
FB / Autoparse (of hoe het heet) stuk?quote:
Nou dat..quote:Op zondag 17 november 2019 12:14 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Als ik straks tot 70-75 door mag werken, hoop ik op mijn 60e nog wel van baan te kunnen veranderen.
Ik had je topic al gevonden en ook al gereageerd. Dank voor de uitleg.quote:Op zondag 17 november 2019 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
FB / Autoparse (of hoe het heet) stuk?
Als je bepaalde woorden intypt worden ze groen en aanklikbaar zodat je ze meteen op een koude blauwe site kunt gaan kopen. Ik zie die dingen nu helemaal niet meer, maar het schijnt dat ik dan mijn adblocker uit moet zetten.
Ik moet er niet aan denken om ergens te werken waar 1 collega de kans krijgt de sfeer al 2,5 jaar te vernaggelen.quote:
Nou ja Heywoodu weet er op zich wel wat van geloof ik. Maar als dit is hoe Fok! met zijn abohouders omgaat kan ik die centen voortaan wel in de zak houden, dat lijkt me duidelijkquote:Op zondag 17 november 2019 12:17 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik had je topic al gevonden en ook al gereageerd. Dank voor de uitleg.
Edit: wat een kneuzenreacties daar zeg. Eens kijken of er zo ook mensen reageren die verder denken dan 'adblocker uit'.![]()
Jazeker, cv kwam hier niet lang nadat ik hier woonde nieuw, oftewel woon hier al 20 jaar.quote:Op zondag 17 november 2019 12:16 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Maar dan is het ook echt een investering.
Is het niet voor jou.. dan is het wel voor de familie.
Dat scheelt toch.
Ik ben stilletjes om me heen aan het kijken naar een koophuis.. ondanks dat ik eigenlijk liefst hier blijf wonen. Maar huren voelt toch beetje als je geld “weggooien”.
Weet best dat kopen ook nadelen heeft... maar als je goed voor je huis zorgt heeft het vooral voordelen.
Misschien zit ie na te denken nu.quote:Op zondag 17 november 2019 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja Heywoodu weet er op zich wel wat van geloof ik. Maar als dit is hoe Fok! met zijn abohouders omgaat kan ik die centen voortaan wel in de zak houden, dat lijkt me duidelijk
Ik ben ook niet zo rijk hoor.quote:Op zondag 17 november 2019 12:26 schreef drakin het volgende:
[..]
Jazeker, cv kwam hier niet lang nadat ik hier woonde nieuw, oftewel woon hier al 20 jaar.
Leuk klein oud huis, maar af en toe droom ik wel van een ander plekje.
Nadeel is dan wel dat het huis gewoon verkocht wordt en ik natuurlijk veel duurder uit ben bij onbekende verhuurder/woningstichting. Dus verhuizen heeft dan weer nadelen.
Klopt het is wel een heel fijn huis, voelt echt als thuis en warm aan.quote:Op zondag 17 november 2019 12:31 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo rijk hoor.
Maar een klein huisje met een hypotheek ter hoogte van wat ik nu betaal aan huur.. moet hier wel lukken ergens.
Alleen wil ik perse 3 kamers waarvan dan niet eentje maatje inloopkast is.. want er moet wel iemand in slapen
Dus vooralsnog woon ik hier nog wel eventjes.
Stiekem woon ik hier ook superfijn dus het is een beetje lastig en een potentieel nieuw huis moet dus wel aan wat eisen voldoen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo thuis even bijlezen
Let me see you stripped down to the bone
Het lijkt er niet op.quote:Op zondag 17 november 2019 12:17 schreef Zilverberk het volgende:
Edit: wat een kneuzenreacties daar zeg. Eens kijken of er zo ook mensen reageren die verder denken dan 'adblocker uit'.![]()
Lastige periode nu ook... zo toch redelijk dicht op de kerst.quote:Op zondag 17 november 2019 12:36 schreef drakin het volgende:
[..]
Klopt het is wel een heel fijn huis, voelt echt als thuis en warm aan.
Ik heb 2 bedrijven waar ik niet van rondkom, en ww na mijn laatste baan is ook afgelopen. Door die bedrijven geen bijstand want dan mag ik bijna niks meer doen. En als ik er niet van rond kan komen kan ook geen hypotheek ervanaf.
Solliciteer me intussen rot, uitgerekend haal ik het betalen van de huur sowieso nog tot eind december.
I'll be lonelyquote:Op zondag 17 november 2019 13:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Lastige periode nu ook... zo toch redelijk dicht op de kerst.
weet ik nog niet, want vergat wat en had geen tijd meer.quote:
The bestquote:Op zondag 17 november 2019 13:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Meestal spiegel waar eigeel zo lekker uitstroomt
jij weetquote:
Zo kort door de bocht is het niet.quote:Op zondag 17 november 2019 12:20 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om ergens te werken waar 1 collega de kans krijgt de sfeer al 2,5 jaar te vernaggelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 17 november 2019 12:40 schreef minilot het volgende:
KantoorSintviering (met roetveegpiet): done. Günther at zo'n achtduizend kruidnoten, het gros opgeraapt van de vloer
Leuk! Die CB muts ook met achter zijn naam een rode puntSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo thuis even bijlezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Makkelijk vanaf de zijlijn.quote:Op zondag 17 november 2019 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
dus zonder die ene moeilijkerd gaat jullie productiviteit gewoon omhoog begrijp ik![]()
Weg ermee dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 17 november 2019 13:27 schreef Blues het volgende:
[..]Als je die met het DepecheMode-shirtje bedoelt, jawel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Snap ik.quote:Op zondag 17 november 2019 13:33 schreef Blues het volgende:
mijn bloeddruk begint alweer te stijgen
Hmm werk is toch niet je enige gezelschap met kerst?quote:
Oh okequote:Op zondag 17 november 2019 13:33 schreef Blues het volgende:
Ik hou er over op, mijn bloeddruk begint alweer te stijgen
Naar buiten
Gaatie volgende keer maken, zegtiequote:Op zondag 17 november 2019 13:39 schreef minilot het volgende:
Pic van je deegventen, Frantic?Of kom ik die al tegen bij de bijlees, straks?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hoe is met het hielspoor van Blues dan eigenlijk?
Fijn dat het zo goed bevalt tot nu toe!quote:Op zondag 17 november 2019 13:56 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik ben al 6x begonnen aan een berichtje voor @:z80 over mn spierpijn.
Anyway.. retry.
Ik heb al zeker een jaar last van hielspoor.. dat kan nog veel langer duren op zich... maar ben het wel goed zat
Resulteert in behoorlijk zere voeten als ik lang heb gelopen en dus volgende dag ook nare stijfheid en meer pijn. Wordt wel minder dan weer als je eenmaal een stuk gelopen hebt.. maar het is wel echt heel vervelend. Loop veel op mn allstars omdat ik daar het minste last mee heb.
Schoenen met een goed voorgevormd voetbed.. zijn kennelijk van de duivel want dan doet het in no time weer pijn.
Toen kreeg ik deze schoenen van iemand die zei: als dat zo werkt.. zou je barefoot shoes moeten proberen.. dat is sowieso beter voor je voeten.. en zou zo maar eens het verschil kunnen maken.
Nou paste dat natuurlijk ook in het verhaal dat minder voetbed beter loopt op het moment.
(En ook bij het algemeen geldend advies voor hielspoor dat je vooral moet dragen wat prettig voelt en dat dat meestal niet de stereotype goede, stevige schoenen is)
Nou vond ik ze wat duur voor een experiment.
Met het risico dat het eerder tegengesteld effect zou hebben. Want bij alles wat ik er over lees... is overstappen vaak nog best een ding.
(Not to mention dat stel dat het heerlijk loopt.. wil ik ze dan ineens altijd aan? En mn huidige schoenen dan?)
Maar goed.. beren op de weg zo bleek.
Want weinig last met beginnen tot nu toe.
Ook niet echt met het anders lopen.. (al merk ik wel dat als ik moe word.. dat wel echt niet meer zo makkelijk gaat)
En heb ze nu een week...
zondags op mn gemak even door het park achter mn huis gelopen.. dat ging goed genoeg om ze naar werk aan te doen (toch een kantoorbaan.. dus loop ook niet heel de dag uiteindelijk)
En vergat ze soms bijna uit te doen met thuiskomen.. dus vrijdag naar concert.. het toch maar gewaagd. En dus zaterdag er nog heel de dag mee gewinkeld.
Kan inmiddels melden.. dat ik zaterdagavond wel enigzins zere voeten had. Maar vanochtend geen issues had met eerst moeten opstarten.
En ook geen spierpijn trouwens.
Nou liep ik al een jaar vrijwel continu op allstars.. dus misschien stiekem de spieren wel al enigzins getraind.
En 3 weken terug braaf op mn wandelschoenen gewandeld.. toen had ik na 2,5 uur rustig wandelen... met name de volgende dag echt veel meer last dan nu.
Dus 1-0 voor de xeroshoes
Verder gaan we zien of dit de winter doorkomt.
Het is een speciaal wintermodel dus NET iets dikkere zool met meer profiel.
Degene die ze gaf kocht zelf het herenmodel en is er ook erg blij mee. Al zijn ze wel iets minder flexibel dan de andere modellen die hij heeft.
KantoorSintviering (met roetveegpiet): done. Günther at zo'n achtduizend kruidnoten, het gros opgeraapt van de vloer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo thuis even bijlezen![]()
Mja gekke is dat ik eigenlijk het niet enorm anders vind voelen als ze aantrek.. maar eind van de dag is het wel een wereld van verschil.quote:Op zondag 17 november 2019 14:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Fijn dat het zo goed bevalt tot nu toe!![]()
Ik ben er ook fan van. Nooit zo 'licht' gelopen in de bergen
quote:Op zondag 17 november 2019 14:18 schreef AnneX het volgende:
@:Blues...lastig verhaal met TL en collega.
Ooit de pech dat wij met 10 man stonden tegenover TL getrouwd met de specialist en de voorzitter van het stafconvent. ( en grote bek).Gedoe ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De keuze is ķf ze draait mee in het rooster zoals voor de tigste x afgelopen vrijdagmiddag is voorgesteld ķf we moeten echt afscheid van haar nemen, het wordt onwerkbaar.
Het gekke is dat als we zoals donderdag met zijn 7-en op kraambezoek zijn, het heel gezellig is en ze er echt bij hoort (zoals al jaren). Maar zij en wij vliegen op 'slot' als het over haar rooster gaat.
Oh ja. Ik hou er over op.
/zit me niet hoog hoor
Was wel buiten lopen naar supermarkt en een paar kleine boodschapjes, heeeerlijk weertje![]()
Ik lees ook dingen als mensen die er ruim 2 jaar mee rondliepen. Moet je niet aan denken toch.quote:Op zondag 17 november 2019 14:42 schreef Blues het volgende:
Mijn hielspoor was in mijn VUmc tijd en heeft lang geduurd.. een jaar? Dus alweer ruim 3 jr geleden. Nooit meer gehad
Ik weet wel dat het vreselijk vervelend/pijnlijk is én het lang duurt.![]()
Sterkte Uhmp
Weet wel dat ik allerlei hakjes/hieltjes/zooltjes heb geprobeerd toen op advies van meerdere personen, maar uiteindelijk was het de tijd die het nodig had en op zachte ondergrond toch écht het minst last had. Dus idd ook heel veel mijn allstars gedragen. Later nog overal zooltjes in, maar nu ook niet meer (alleen nog in mijn zomerToms, maar dat komt omdat ik stinkinlegzooltjes van de schoenen zelf weggemieterd heb)
Ja dat oefenen deed ik ookquote:Op zondag 17 november 2019 14:48 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik lees ook dingen als mensen die er ruim 2 jaar mee rondliepen. Moet je niet aan denken toch.
@:annex huisarts zegt: trek makkelijke schoenen en doe rustig aan. Plus regelmatig rekken, strekken en draaien.
Nahja dat werkt.. maar duurt (zoals voorspeld) wel erg lang dus.
Mja probleem is als dat je erg op dr gesteld bent.. je toch graag wil dat ze blijft.quote:Op zondag 17 november 2019 14:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Gedoe ook![]()
De keuze is ķf ze draait mee in het rooster zoals voor de tigste x afgelopen vrijdagmiddag is voorgesteld ķf we moeten echt afscheid van haar nemen, het wordt onwerkbaar.
Het gekke is dat als we zoals donderdag met zijn 7-en op kraambezoek zijn, het heel gezellig is en ze er echt bij hoort (zoals al jaren). Maar zij en wij vliegen op 'slot' als het over haar rooster gaat.
Oh ja. Ik hou er over op.
/zit me niet hoog hoor
Was wel buiten lopen naar supermarkt en een paar kleine boodschapjes, heeeerlijk weertje
Lastig.. vooral als ze echt niet wil.quote:Op zondag 17 november 2019 15:01 schreef Blues het volgende:
De vraag over de optie om haar anders in te plannen is nou net Het Issue. Of DE Issue.
Zij MOET van TL en bedrijfsarts ingeroosterd worden tussen 8 en 17 6u pd. Net als wij 8u pd. Met eenmaal pw tot 17. En dat wil ze niet. Dan gaat ze uitvallen zegt ze. Maar ze MOET van TL. Dus.. Tja.. na 6 verschillende roosters moet ze dit nu. En dat wil ze niet.
Mja ik had tot een jaar geleden geen idee wat het was.. laat staan dat het zich daadwerkeljk ontwikkeldequote:Op zondag 17 november 2019 15:08 schreef AnneX het volgende:
Hielspoor begon zich te ontwikkelen en -met consequent en als het maar kon- met name strekoefeningen (van de achillespees) te doen, íeder uur bij zittend werk, of bij tv kijken, heeft het niet doorgezet.
Wow mini, wat wordt ie alweer grootSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo thuis even bijlezen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Ik heb het vermoeden dat het wel die kant uit zal gaan, of tenminste gedwongen overplaatsing naar een andere werkkring binnen het ziekenhuis.quote:Op zondag 17 november 2019 15:10 schreef Uhmmpie het volgende:
Lastig.. vooral als ze echt niet wil.
Mag ze wel oppassen dat ze het niet op werkweigering of een verstoorde arbeidsrelatie gaan gooien ook.
Dan is ze sowieso dr baan kwijt uiteindelijk.
Dat is ook een optie natuurlijk.quote:Op zondag 17 november 2019 15:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat het wel die kant uit zal gaan, of tenminste gedwongen overplaatsing naar een andere werkkring binnen het ziekenhuis.
Waar doelt dit op? Certificeringen / titels of zo?quote:
Er is een tijdlang in de CUL SC een test gedaan door iedereen waaruit bepaalde persoonlijkheidsletters te voorschijn kwamen.quote:Op zondag 17 november 2019 15:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar doelt dit op? Certificeringen / titels of zo?
Els. Ria. Of Ans.quote:Op zondag 17 november 2019 15:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar doelt dit op? Certificeringen / titels of zo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
quote:Op zondag 17 november 2019 15:01 schreef Blues het volgende:
De vraag over de optie om haar anders in te plannen is nou net Het Issue. Of DE Issue.
Zij MOET van TL en bedrijfsarts ingeroosterd worden tussen 8 en 17 6u pd. Net als wij 8u pd. Met eenmaal pw tot 17. En dat wil ze niet. Dan gaat ze uitvallen zegt ze. Maar ze MOET van TL. Dus.. Tja.. na 6 verschillende roosters moet ze dit nu. En dat wil ze niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens ook hielspoor gehad. Door nieuwe schoenen. Tegelijk nieuwe wandelschoenen en hardloopschoenen gekocht, dus ik wist niet heel goed aan welke het lag dat het is begonnen, maar kon daarna in geen enkele schoen meer gatsoenlijk lopen. Man, wat een pijnUiteindelijnk zooltjes gekocht en daarna ging het rap bergopwaarts. Ben nog terug gegaan naar de winkel waar ze deze zooltjes hadden aangeraden en heb nog net niet de verkoopster geknuffeld
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zondag 17 november 2019 15:43 schreef TAV74 het volgende:
Ik leef nog.
Nog niets bijgelezen, dat ga ik zo op mijn gemakkie doen. Drukke weken gehad en vandaag helemaal niets na een nacht met 4 uur slaap na een geweldige laatste voorstelling in OssZie spoiler
Ik zat vannacht al naar de mooie beelden te kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Och jeequote:Op zondag 17 november 2019 15:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Er is een tijdlang in de CUL SC een test gedaan door iedereen waaruit bepaalde persoonlijkheidsletters te voorschijn kwamen.
De Myers-Briggstest,
https://www.impact-ontwikkeling.nl/pagina/16-mbti-types/
quote:Op zondag 17 november 2019 15:52 schreef Lonaa het volgende:
Tering. Muppet gaf me een hartverzakking. Ze was (gulzig) aan het eten/slobberen van d'r voer. Ik denk dat er wat vast zat in haar slokdarm maar ze verloor ineens kracht in haar achterpoten, ging heel zielig zitten piepen, haar ribbenkast was raar opgezwollen, ze liet d'r ontlasting lopen, gekke kokhalsgeluiden, ik was al op weg naar autosleutels voor spoedDA, toen ze ineens weer gewoon opstond en, wat wiebelig nog, weer richting d'r voerbak liep voor de rest.![]()
Godsamme, 10 jaar ouder.
Een test met maar een handvol vragen.quote:Op zondag 17 november 2019 15:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Er is een tijdlang in de CUL SC een test gedaan door iedereen waaruit bepaalde persoonlijkheidsletters te voorschijn kwamen.
De Myers-Briggstest,
https://www.impact-ontwikkeling.nl/pagina/16-mbti-types/
pfoe.. dat is naar.quote:Op zondag 17 november 2019 15:52 schreef Lonaa het volgende:
Tering. Muppet gaf me een hartverzakking. Ze was (gulzig) aan het eten/slobberen van d'r voer. Ik denk dat er wat vast zat in haar slokdarm maar ze verloor ineens kracht in haar achterpoten, ging heel zielig zitten piepen, haar ribbenkast was raar opgezwollen, ze liet d'r ontlasting lopen, gekke kokhalsgeluiden, ik was al op weg naar autosleutels voor spoedDA, toen ze ineens weer gewoon opstond en, wat wiebelig nog, weer richting d'r voerbak liep voor de rest.![]()
Godsamme, 10 jaar ouder.
Getverrrquote:Op zondag 17 november 2019 15:52 schreef Lonaa het volgende:
Godsamme, 10 jaar ouder.
Hmm ik maakte die ooit eens op papier en ook al meer dan eens online... waren best wel wat vragen toen.quote:Op zondag 17 november 2019 15:59 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Een test met maar een handvol vragen.![]()
Ben alleen nu al de lettercombi vergeten die ik als resultaat kreeg.
Kan je hondenheimlich en reanimeren?quote:Op zondag 17 november 2019 16:02 schreef Lonaa het volgende:
ja, jezus man. En wat het nou was? Het was ei met KVV en een stuk nier. Ik denk dat ze de nier gewon ook naar binnen geslobberd had en dat dat vast zat. Is het enige wat ik kan bedenken.
Mensquote:Op zondag 17 november 2019 16:02 schreef Lonaa het volgende:
ja, jezus man. En wat het nou was? Het was ei met KVV en een stuk nier. Ik denk dat ze de nier gewon ook naar binnen geslobberd had en dat dat vast zat. Is het enige wat ik kan bedenken.
Ja, in theorie.quote:Op zondag 17 november 2019 16:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je hondenheimlich en reanimeren?
Ik vind dit soort testjes altijd vrijwel net zo betrouwbaar als een horoscoop eerlijk gezegd. Iedereen kan er voor zichzelf wat in herkennen, nou ja prima. Maar het kan net zo goed iets totaal anders zeggen. Of je komt over een maand of een jaar op een andere lettercombi uit en dat is dan ook weer herkenbaar. Het zegt gewoon niet iets. Niet iets wat je niet zelf al wist. Vind ik hoorquote:Op zondag 17 november 2019 16:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ik maakte die ooit eens op papier en ook al meer dan eens online... waren best wel wat vragen toen.
Doorgaans komt er bij mij INFJ uit.
Met als groot herkenbaar punt: de infj doorslam.
Namelijk dat het lang duurt voor ik mensen zat ben.. maar wanneer het klaar is.. is het ook echt klaar.
Ik zat net op E nog wat.quote:Op zondag 17 november 2019 16:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ik maakte die ooit eens op papier en ook al meer dan eens online... waren best wel wat vragen toen.
Doorgaans komt er bij mij INFJ uit.
Met als groot herkenbaar punt: de infj doorslam.
Namelijk dat het lang duurt voor ik mensen zat ben.. maar wanneer het klaar is.. is het ook echt klaar.
quote:Op zondag 17 november 2019 15:43 schreef TAV74 het volgende:
Ik leef nog.
Nog niets bijgelezen, dat ga ik zo op mijn gemakkie doen. Drukke weken gehad en vandaag helemaal niets na een nacht met 4 uur slaap na een geweldige laatste voorstelling in OssZie spoiler
GaafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou ja, ongeveer weten wat je doen moet is in ieder geval al ietsquote:
Nou ik heb hem dus door de jaren heen voor verschillende werkgevers moeten doen... met bijzonder weinig variatie in de uitkomst.quote:Op zondag 17 november 2019 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind dit soort testjes altijd vrijwel net zo betrouwbaar als een horoscoop eerlijk gezegd. Iedereen kan er voor zichzelf wat in herkennen, nou ja prima. Maar het kan net zo goed iets totaal anders zeggen. Of je komt over een maand of een jaar op een andere lettercombi uit en dat is dan ook weer herkenbaar. Het zegt gewoon niet iets. Niet iets wat je niet zelf al wist. Vind ik hoor
Er zijn altijd wel verschillende combinaties die bij je passen en soms ligt het dan aan je bui wanneer je dat testje invult. Maar er zijn echt ook tig combinaties die 100% niet bij mij passenquote:Op zondag 17 november 2019 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dit soort testjes altijd vrijwel net zo betrouwbaar als een horoscoop eerlijk gezegd. Iedereen kan er voor zichzelf wat in herkennen, nou ja prima. Maar het kan net zo goed iets totaal anders zeggen. Of je komt over een maand of een jaar op een andere lettercombi uit en dat is dan ook weer herkenbaar. Het zegt gewoon niet iets. Niet iets wat je niet zelf al wist. Vind ik hoor
Ik heb het geleerd op mensen en kinderen. Hondheimlichen is in ieder geval op de kop. Reanimeren schijnt iets lastiger te zijn dan bij kinderen omdat het hart iets anders/dieper ligt. Je moet iig op de zijkant zijn.quote:Op zondag 17 november 2019 16:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, ongeveer weten wat je doen moet is in ieder geval al iets
quote:Op zondag 17 november 2019 15:52 schreef Lonaa het volgende:
Godsamme, 10 jaar ouder.
Dat staat voor Extraverted, Sensing, Thinking, Perceivingquote:Op zondag 17 november 2019 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarvan akteIk zal hem ook eens doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en de letters, ik was eeehhhhhh vergeet het steeds.
ISFJ![]()
![]()
Gelukkig zijn er mensen die er voor doorgeleerd hebben die vinden dat bepaalde kenmerken wel vrij goed uit zo'n test naar voren komen. Een stuk betrouwbaarder en meer bewezen dan horoscopen.quote:Op zondag 17 november 2019 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb ISTJ. Ik heet Introvert te zijn. So much for die testquote:Op zondag 17 november 2019 16:10 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat staat voor Extraverted, Sensing, Thinking, Perceiving
Ofzo.
Dat laatste is vrij eenvoudig, natuurlijk.quote:Op zondag 17 november 2019 16:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er mensen die er voor doorgeleerd hebben die vinden dat bepaalde kemerken wel vrij goed uit zo'n test naar voren komen. Een stuk betrouwbaarder en meer bewezen dan horoscopen.
Ben je dat niet dan?quote:Op zondag 17 november 2019 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb ISTJ. Ik heet Introvert te zijn. So much for die test
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |