abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 november 2019 @ 21:51:22 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189960946
De slowchat van OUD. Waar het soms heel hard gaat of waar de dagen vooruit kruipen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 15 november 2019 @ 21:53:02 #2
37150 livelink
pi_189960987
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 november 2019 21:38 schreef E.T. het volgende:

[..]

IK organiseer lesactiviteiten voor basisschoolleerlingen en VWO-leerlingen op de Erasmus Universiteit :)
's Middags hadden we 250 VWO leerlingen die workshops kwamen doen in het kader van profielkeuze :) (en 'savonds nog een refresh-training voor onze student-docenten.. ik was blij toen ik eindelijk thuis was in elk geval ;)
Zo, dat lijkt me nog best een uitdaging om leerlingen weten te motiveren met aansprekende activiteiten. Ik kan me voorstellen dat dat heel vermoeiend kan zijn, ja.
  vrijdag 15 november 2019 @ 22:01:45 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_189961222
Ik heb eigenlijk best heel veel van mijn vader geleerd, en ook via hobbyclubs. Dus toen ik op mezelf ging wonen kon ik in ieder geval koken, afwassen , Ikeameubels monteren, verven, mijn eigen band plakken, en een lamp verwisselen.

Meer skills heb je eigenlijk niet nodig.
disclaimer
  vrijdag 15 november 2019 @ 22:09:40 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_189961407
Ik had niet door dat ik 'm dichtgooide :@

Livelink, gelukkig hoef ik de lesinhoud en de activiteiten niet zelf te verzinnen.. Daar hebben we profs voor ;-) Ik ben puur voor het organisatorische deel (gelukkig).

Hier gelukkig nog maar 1 kind dat een surprise moet maken..Vind het altijd best gedoe om ze op weg te helpen en uiteindelijk gaat er best een hoop tijd inzitten (overigens hier ook de 'eis' geen viezigheid en het moet iets voorstellen).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_189961614
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:01 schreef SQ het volgende:
Ik heb eigenlijk best heel veel van mijn vader geleerd, en ook via hobbyclubs. Dus toen ik op mezelf ging wonen kon ik in ieder geval koken, afwassen , Ikeameubels monteren, verven, mijn eigen band plakken, en een lamp verwisselen.

Meer skills heb je eigenlijk niet nodig.
Ik heb leren klussen van mijn vader.
Hij had altijd een werkbank in de schuur en daar was ik regelmatig aan het zagen, schuren en timmeren.

Nu draai ik mijn hand niet om voor kluswerk. Ik zaag hout, tegels, ik betegel badkamers, met laminaat, boor gaten in muren, pak de schuurmachine, verf een trapgat op 5m hoogte al staand op een laddertje.

Koken heb ik niet zozeer van iemand geleerd. Soep uit zak of blik eten we nooit, dat komt er hier echt niet in. Ik hou van verse soepen.
Manlief houdt van kokkerellen en maakt af en toe iets culinairs
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_189962560
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik heb leren klussen van mijn vader.
Hij had altijd een werkbank in de schuur en daar was ik regelmatig aan het zagen, schuren en timmeren.

Nu draai ik mijn hand niet om voor kluswerk. Ik zaag hout, tegels, ik betegel badkamers, met laminaat, boor gaten in muren, pak de schuurmachine, verf een trapgat op 5m hoogte al staand op een laddertje.

Koken heb ik niet zozeer van iemand geleerd. Soep uit zak of blik eten we nooit, dat komt er hier echt niet in. Ik hou van verse soepen.
Manlief houdt van kokkerellen en maakt af en toe iets culinairs
Hier andersom :D
Mijn vader is timmerman, kan alles maken en daarom kan ik helemaal niks qua klussen _O- ik was altijd te onhandig om te helpen "laat maar, ik doe het wel". Ik kan geen lamp ophangen :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189966060
Oooh wat een feest van herkenning lees ik hier.

Surprises; 2 af, nog 2 te gaan :D En dan moeten de lootjes van school van de oudsten nog komen. Ik vind het heerlijk om lekker te freubelen en ondertussen tr bedenken met wat voor villein gedicht ik de zaken op scherp zet :D _O- Manlief wilde niet meedoen met zijn familie dit jaar dus ik heb gewoon twee lootjes. _O-

Basic skills leren zoals eten koken: neuh, niet echt van huis uit mee gekregen. Mijn moeder liet de aardappels een keer zo erg aanbranden dat ze de pan naar buiten gooide en dat hij moest worden gered met de tuinslang :') Er zaten helemaal bulten aan de onderkant vd pan. Dat heeft zo'n indruk op mijn gemaakt dat ik altijd het idee heb gehad dat koken enorm moeilijk was.
Pas van mijn man goed leren koken. De basis is toen pas bijgebracht.
En ook pas op mijn 21e appels leren schillen. :@ Alles werd me uit handen genomen.
Ik schaamde me dood dat ik als ouderhulp op de psz niet eens het fruit normaal kon snijden...

Oh en kennen jullie die mop van dat je samen met je schoonzusje jullie verjaardagen zouden vieren en dat er niemand kwam? _O_ Je krijgt ze erbij hè? Gratiesss en voor niks :X :X :X
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_189966172
Toen mijn ouders gingen scheiden op mijn elfde, at ik sindsdien ieder weekend dat ik bij mijn vader was volgens hetzelfde recept: op vrijdag friet of Chinees, op zaterdag nasi, bami, spaghetti of macaroni die niet te vreten was en op zondag veel te zoute soep (mijn vader snapte niet dat je water bij die potten krachtbouillon moest doen). Dat was ik een jaar later wel zat, dus toen ben ik (in ieder geval een dag per weekend daar) gaan koken. Deels zelf geleerd, deels uit kinderkookboeken en deels van mijn moeder en later mijn stiefvader.

Ik vind het enorm leuk om te koken en het was handig dat ik al best wat kon, maar als student overleef je die tijd ook wel op ravioli uit blik en kruiden doodstil broodjes (en leer je het koken langzaamaan vast vanzelf of van vrienden). Teetje vindt het nu al leuk om te helpen in te koken. Soms lastig, want het gaat er niet sneller op, maar wel enorm gezellig. Hopelijk houdt ie die interesse. Gisteren zei ie: "koken met mama, met papa lekkers maken". Want man is de bakker van ons tweeën.
pi_189966178
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 23:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier andersom :D
Mijn vader is timmerman, kan alles maken en daarom kan ik helemaal niks qua klussen _O- ik was altijd te onhandig om te helpen "laat maar, ik doe het wel". Ik kan geen lamp ophangen :')
Mijn vader zei altijd 'kijken is ook helpen'. Dat heb ik als tiener uitgebuit :+
pi_189967103
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 08:04 schreef Gogo83 het volgende:
Toen mijn ouders gingen scheiden op mijn elfde, at ik sindsdien ieder weekend dat ik bij mijn vader was volgens hetzelfde recept: op vrijdag friet of Chinees, op zaterdag nasi, bami, spaghetti of macaroni die niet te vreten was en op zondag veel te zoute soep (mijn vader snapte niet dat je water bij die potten krachtbouillon moest doen). Dat was ik een jaar later wel zat, dus toen ben ik (in ieder geval een dag per weekend daar) gaan koken. Deels zelf geleerd, deels uit kinderkookboeken en deels van mijn moeder en later mijn stiefvader.

Ik vind het enorm leuk om te koken en het was handig dat ik al best wat kon, maar als student overleef je die tijd ook wel op ravioli uit blik en kruiden doodstil broodjes (en leer je het koken langzaamaan vast vanzelf of van vrienden). Teetje vindt het nu al leuk om te helpen in te koken. Soms lastig, want het gaat er niet sneller op, maar wel enorm gezellig. Hopelijk houdt ie die interesse. Gisteren zei ie: "koken met mama, met papa lekkers maken". Want man is de bakker van ons tweeën.
Wat??? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 16 november 2019 @ 10:31:10 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189967173
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:21 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Wat??? :D
Ik heb dit zelfs geprobeerd te swipen op mn telefoon in de hoop dat ik de autocorrect zou snappen, maar neuh... _O-

En banden plakken, gaatjes boren, ikea-meubels, laminaat leggen... ik kan het allemaal. En daar ben ik blij mee en trots op. En hoewel ik nu zo ongeveer de handigste man van de wereld heb en ik dus af en toe best wat klusjes aan hem overlaat, vind ik het toch fijn dat prul meekrijgt dat je als vrouw/moeder ook heel handig kunt zijn. En dat mannen/vaders verdomd goed lasagne en gehaktballetjes en pizza kunnen maken.

Het enige wat ik echt alleen doe, is het ingewikkelde taarten- en koekjeswerk (manlief kan nog wel een appeltaart of een cake bakken ofzo) en man is van de elektra en het leidingwerk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189967552
Koken had ik als kind totaal geen interesse in. Nu vind ik het wel leuk. Ook om nieuwe recepten te proberen.
Mijn zesjarige dochter vindt koken erg tof en helpt graag mee.

Surprises. Ik snap wel dat er een paar basisregels zijn. Zoals niet smerig en een klein gedichtje.
Zelf ben ik niet creatief. Dus tegen de tijd dat R ze gaat maken heeft ze sowieso niet veel aan mijn hulp. :D
pi_189967857
Kruidenboter broodjes gok ik!
pi_189967860
Ik kom zelf uit een groot gezin en vanaf middelbare school kan ik mij herinneren dat ik ook mee moest helpen in de keuken.
Begon bij aardappelen schillen, boontjes doppen, groenten snijden en dan soort werk. En geloof me dat je je zelf wel snel leert schillen als je 2,5 kg moet en geen zin hebt ;-)
Toen ik ouder werd steeds verder met koken. Er werd wel zo veel mogelijk vers gekookt. Maar niet van hoger niveau dan agv'tje, pasta, soep enz. Meer dan peper en zout was en is er niet in de keuken in het ouderlijk huis.
Ook met andere dingen in het huishouden moeten helpen (ook ivm zieke ouder(s)). Dus in de basis konden wij als kinderen ons plan wel trekken.

Ik had een voorsprong tov een van mijn huisgenootjes op kamers. Wees gerust heb ook het nodige aangebakken en ''aardappelsoep'' weten te koken ;-).
Zij kreeg op zondag 5 bakjes diepgevroren eten mee van thuis en kon net aan een ei bakken. En voelde zich echt heel onzeker over koken, maar ook over andere "zelfstandige" skills. Omdat haar moeder die altijd voor haar uit handen heeft genomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosgeluk op 16-11-2019 11:32:01 ]
  zaterdag 16 november 2019 @ 11:48:13 #15
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189968144
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Kruidenboter broodjes gok ik!
Goede gok!!!

Wij aten toen ik jong was op zaterdag altijd gebakken eieren op brood. Vanaf dat ik een jaar of 7 was maakte ik die zelf, en ging ik er steeds meer mee experimenteren: kruiden, uiringen, alles wat ik maar kon vinden. Dat heeft heel erg geholpen om niet bang te zijn denk ik. Toen ik 17 was werd mijn moeder ziek en nam ik het huishouden grotendeels over, inclusief het koken. Het jaar erna ging ik het huis uit, werd au-pair en leerde daar in sneltreinvaart de Frans-Zwitserse keuken koken. En uiteindelijk ging ik op m’n 27e een halfjaar in het hotel van m’n schoonzus koken, in de Dordogne, om erachter te komen of ik radicaal van baan wilde veranderen. Dat was niet het geval, maar leerzaam was het wel.
pi_189972335
Jeetje, wat een enorme autocorrect fuckup! Kruidenboterbroodjes idd!
pi_189974729
Hier alles geleerd door het te moeten doen, toen ik tien was scheidde mijn ouders en bleven mijn kleine broertje en ik bij onze moeder achter die niet in staat was voor ons te zorgen. Dan leer je snel.

Kleuter zette zojuist zijn schoen en en zijn laars. Toen ik vroeg waarom begon hij te zingen. “Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje, gooi wat in mijn laarsje, dank u Sinterklaasje.”
“Nou, daarom dus mama.”

Ik moet eigenlijk verhuisdozen inpakken maar ik weet gewoon niet meer wat ik nog in kan pakken. Alle oningepakte spullen heb ik komende week nog nodig. Hoe doen anderen dit? Op de verhuisdag zelf je wekker ultra vroeg zetten om de laatste spullen in dozen te doen?
pi_189974860
Veel inpakken en de laatste 2 dagen pizza / patat of toko eten :+
Hoeveel tijd zit er nog tussen de verhuizing en de oplevering van jullie oude huis? Wij hebben in de dagen die we na de verhuizing nog hadden de boel schoongemaakt en de laatste dingetjes meegenomen :)
pi_189974930
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2019 20:14 schreef Fazz het volgende:
Veel inpakken en de laatste 2 dagen pizza / patat of toko eten :+
Hoeveel tijd zit er nog tussen de verhuizing en de oplevering van jullie oude huis? Wij hebben in de dagen die we na de verhuizing nog hadden de boel schoongemaakt en de laatste dingetjes meegenomen :)
Daar zit 9 dagen tussen. We verhuizen aankomende zaterdag en de overdracht is 2 december.
pi_189974934
Eigenlijk best heel slim van dat liedje, Malteser O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189975062
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 20:19 schreef Malteser het volgende:

[..]

Daar zit 9 dagen tussen. We verhuizen aankomende zaterdag en de overdracht is 2 december.
Oh dan komt het toch wel goed ;) De laatste avond nog wat inpakken en de rest kan of op de dag of later. Of onderschat ik over hoeveel spullen je het hebt :+
pi_189975151
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2019 20:28 schreef Fazz het volgende:

[..]

Oh dan komt het toch wel goed ;) De laatste avond nog wat inpakken en de rest kan of op de dag of later. Of onderschat ik over hoeveel spullen je het hebt :+
Nee, je onderschat het niet echt. Maar ik hou van orde en organisatie en wil het de mensen die ons helpen verhuizen zo makkelijk mogelijk maken. Maar ik kan moeilijk een week lang geen bestek en borden meer gebruiken, om maar eens iets te noemen. Of broodbeleg. Of kleding.
  zaterdag 16 november 2019 @ 20:38:47 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189975215
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 20:06 schreef Malteser het volgende:
Hier alles geleerd door het te moeten doen, toen ik tien was scheidde mijn ouders en bleven mijn kleine broertje en ik bij onze moeder achter die niet in staat was voor ons te zorgen. Dan leer je snel.

Kleuter zette zojuist zijn schoen en en zijn laars. Toen ik vroeg waarom begon hij te zingen. “Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje, gooi wat in mijn laarsje, dank u Sinterklaasje.”
“Nou, daarom dus mama.”

Ik moet eigenlijk verhuisdozen inpakken maar ik weet gewoon niet meer wat ik nog in kan pakken. Alle oningepakte spullen heb ik komende week nog nodig. Hoe doen anderen dit? Op de verhuisdag zelf je wekker ultra vroeg zetten om de laatste spullen in dozen te doen?
Goede redenatie van Twix :D

En ik maakte een paar kratjes met 'nog nodig'. Een koekenpan, kookpan, wat borden en bestek, nokken enzo. En voor een week of twee kleding, sokken enzo. En de rest gaat in een doos.

Edit: en broodbeleg enzo verhuis je de dag zelf in een keer naar de goede plek in het nieuwe huis. Daarvoor houd je een wasmand ofzo apart. Of een koelbox of een boodschappentas.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189975447
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 20:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, je onderschat het niet echt. Maar ik hou van orde en organisatie en wil het de mensen die ons helpen verhuizen zo makkelijk mogelijk maken. Maar ik kan moeilijk een week lang geen bestek en borden meer gebruiken, om maar eens iets te noemen. Of broodbeleg. Of kleding.
De spullen die je als laatste inpakt heb je in het nieuwe huis waarschijnlijk direct weer nodig. Dat hoeft niet zo gesorteerd als de rest want dat pak je in het nieuwe huis direct weer uit.
pi_189976402
quote:

[..]

Wij hadden de laatste week de borden & bestek afgeteld tot 1 set per dag. De rest al naar het nieuwe huis verplaatst. De vaatwasser gaat toch elke dag aan en ik neem aan dat je meer borden / bestek hebt dan je op 1 dag nodig hebt :P
pi_189976629
quote:

[..]

Wij hadden een dag geprikt waarop we volledig overgingen (dus in het nieuwe huis zouden gaan slapen). Toen ik dat wist heb ik kleding al ingepakt; met uitzondering van de setjes die we zouden dragen tot de dag van verhuizing. Wat nog gedragen werd tot dan is gewoon vies, in de wasmand mee verhuisd en in het nieuwe huis in de wasmachine gegaan. Hetzelfde met borden, bestek en pannen(oke, die heb ik wel afgewassen alvoor ze te verhuizen); ik had alleen het hoognodige nog in het oude huis trouwens, even uittellen wat je gaat koken nog en wat je dan nodig hebt, de rest inpakken... Beleg lag alleen nog het hoognodige in de koelkast en dat heb ik gewoon bij vertrek in een boodschappenkratje gegooid. De spullen uit de voorraadkast die niet meer gebruikt werden had ik wel in dozen.
pi_189978562
Een beetje week op kampeervakantie idee alleen dan andersom. Enkel wat je de komende week brood nodig gaat hebben in de kast laten de rest alvast inpakken.

Kledingkasten en bedden uit elkaar, je lattenbodem+matras slaapt enkel wat lager.

Chinees/pizza/eten of kant en klaar lasagne prima afwisseling voor een verhuisweek.

De krat met brood/beleg/drinken/koffiezetapparaat ed heb je als laatste en weer als 1e nodig.
Ook handig tijdens de verhuisdag zelf om een krat met versnaperingen en kartonnen bekertjes te hebben.
pi_189983683
Thanks. Jullie tips en een klein beetje meer relativeringsvermogen doen al veel.
  zondag 17 november 2019 @ 11:15:24 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_189983715
Komt goed maltesertje. Echt. Je denkt er te veel over na. Ik leef al 2 maanden uit een doos en ik leef ook nog!

Alles wat je écht de laatste week nodig hebt past makkelijk in 2 dozen. Of klapkratjes.

Daarbij... je verhuist binnen het dorp. Je zou in theorie 12 keer op 1 dag op en neer kunnen ;)
disclaimer
  zondag 17 november 2019 @ 11:20:43 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_189983766
9 dagen voor overdracht is trouwens nog best royaal! Ik ben geloof ik 2 dagen van te voren verhuisd :')
disclaimer
  zondag 17 november 2019 @ 17:08:45 #31
37150 livelink
pi_189987788
Mijn dochter moet morgen voor school een aantal dingen meenemen; o.a. het lelijkste ding in huis. Ze loopt dus nu panisch door het huis alles te keuren. Ze vindt eigenlijk alles wel lelijk wat wij hebben (want puber), maar het is nog erg moeilijk voor haar om het allerlelijkste te vinden :')

Ze vroeg net aan haar broertje of hij dan morgen met haar mee naar school wil gaan. Hij was niet verrast door de vraag :D

edit: ze heeft het voorwerp gevonden hoor. Ze heeft net mijn bureaulamp van de muur geschroefd en is school eeuwig dankbaar voor deze opdracht.

[ Bericht 10% gewijzigd door livelink op 17-11-2019 17:28:04 ]
pi_189988180
Wat voor bureaulamp heb je dan dat die zo lelijk is? :D
  zondag 17 november 2019 @ 17:38:18 #33
37150 livelink
pi_189988253
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 17:33 schreef Puala het volgende:
Wat voor bureaulamp heb je dan dat die zo lelijk is? :D
Hij is oranje; dat is al meer dan voldoende.
  zondag 17 november 2019 @ 17:48:42 #34
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189988424
Oh Livelink :D
Die vraag aan J ook en het niet verrast zijn :')

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 17-11-2019 18:38:39 (Typo) ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189988987
Oh livelink dat J niet verrast was

Mijn vader is heel handig een ik niet want ik mocht het nooit zelf doen. Ik weet wel heel goed wat wat is qua gereedschap.
pi_190002457
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 11:20 schreef SQ het volgende:
9 dagen voor overdracht is trouwens nog best royaal! Ik ben geloof ik 2 dagen van te voren verhuisd :')
Thanks voor je lieve bericht.
En ik quote deze even want we wilden eigenlijk het weekend van de 30e verhuizen maar dan hadden we 0 hulp ivm Sinterklaasvieringen overal. We verhuizen nu dus een week eerder en dat is prima. Het huis is zo goed als klaar en vergeleken met jullie is dat natuurlijk pure luxe.
  maandag 18 november 2019 @ 12:19:46 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_190002722
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 12:02 schreef Malteser het volgende:

[..]

Thanks voor je lieve bericht.
En ik quote deze even want we wilden eigenlijk het weekend van de 30e verhuizen maar dan hadden we 0 hulp ivm Sinterklaasvieringen overal. We verhuizen nu dus een week eerder en dat is prima. Het huis is zo goed als klaar en vergeleken met jullie is dat natuurlijk pure luxe.
Nah, verhuisstress is verhuisstress. Dan maakt het weinig meer uit of het af is of niet, de zooi moet toch allemaal mee.
Heb je de kinderen wel uitbesteed op de dag?
disclaimer
pi_190004800
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 12:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Nah, verhuisstress is verhuisstress. Dan maakt het weinig meer uit of het af is of niet, de zooi moet toch allemaal mee.
Heb je de kinderen wel uitbesteed op de dag?
Jep, hoewel we ze misschien ergens rond lunchtijd wel even met oppas laten komen, zodat ze kunnen zien wat er gebeurt en dat er verhuisd wordt. Of is dat heel overdreven en vinden kinderen zoiets heel oké? Twix is vier en wel heel erg met de verhuizing bezig.
  maandag 18 november 2019 @ 14:09:46 #39
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_190004918
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 14:02 schreef Malteser het volgende:
Jep, hoewel we ze misschien ergens rond lunchtijd wel even met oppas laten komen, zodat ze kunnen zien wat er gebeurt en dat er verhuisd wordt. Of is dat heel overdreven en vinden kinderen zoiets heel oké? Twix is vier en wel heel erg met de verhuizing bezig.
Zou ik idd wel even doen. Het is best schokkend als opeens het hele huis leeg is (hoewel een lokale verhuizing wel heel anders is dan een internationale, denk ik).
  maandag 18 november 2019 @ 14:17:41 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190005020
Oh ik zou de kinderen er zeker in betrekken, vooral de oudste. Laat hem zelf een doos(je) of koffer inpakken met spullen van zijn kamer. En dat doosje draagt hij dan zelf het nieuwe huis binnen, en pakt hij zelf uit op zijn nieuwe kamer (of samen met iemand, natuurlijk).
Wij hadden verhuizers, dus de kinderen zijn overal bij geweest. Vooral Kuiken heeft heel erg het idee dat hij ook geholpen heeft met de verhuizing, hij heeft bijvoorbeeld gesjouwd, een doos uitgepakt, kleedje neergelegd, iedereen worstenbroodjes gebracht, een schroef aangedraaid, etc.
KuikenGuppy
  maandag 18 november 2019 @ 15:57:55 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190006344
Zeker doen! :Y
pi_190007960
Dank, dan volg ik mijn gevoel en dat zei ook dat we dat moeten doen.
De oudste mag de verhuiswagen navigeren naar ons nieuwe huis (mijn vader heeft een transportbedrijf en hij verhuist ons met een van zijn vrachtwagens).
pi_190008832
De kinderen (Toen 3&7) zijn bij onze verhuizing er de hele dag bij geweest. Wel gezorgd dat mijn schoonmoeder als oppas aanwezig was. Die van 3 viel samen met schoonvader in slaap rond 3 uur, nadat ze samen zoons bed in elkaar hadden gezet O+

Wij kregen maandag de sleutel, dinsdag 90% over, woensdag op donderdag oud en nieuw gevierd bij mijn ouders. Vrijdag nog wat spul en langs de IKEA met een bus, weekend alles een plek geven. Dinsdag erna was de oplevering van ons oude huis. Maar dat heeft de makelaar gedaan. Ik heb maandag de laatste rommel opgehaald en een bezem erdoor gehaald.

Kinderen waren er steeds bij, op de vrijdag na, toen was mijn schoonzusje er.

8 dagen tussen nieuwe huis en oplevering tijdens de feestdagen is niet ideaal. Maar het ging goed.
  dinsdag 19 november 2019 @ 08:06:59 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190017060
Even iets anders:

Op het kdv laten ze prul regelmatig maar 1 keer slapen. We hebben een beetje het gevoel dat dat komt doordat er babytjes zijn die dan al in bed liggen en wakker worden van prul als ze naar bed gaat ofzo. De leidsters zeggen 'ze is gewoon niet moe', maar thuis slaapt ze wel altijd twee keer en op een kdv-dag is ze 's avonds dan ook echt doodmoe... Kan ik ze dwingen om het toch te proberen? We geven nu duidelijk aan dat we het prettig zouden vinden als ze haar twee keer in bed leggen, maar dan zeggen ze bij het ophalen 'ze wilde niet' of 'ze was zo lekker aan het spelen, en ze wordt altijd mopperig als ze moe is, dus ze was niet moe'. Ik weet niet zo goed hoe ik het verder nog moet aankaarten en misschien maak ik er ook wel gewoon een te groot ding van?
pi_190019115
Je kan het proberen, maar de kans is groot dat het gewoon echt niet lukt. Jip slaapt ook al maanden 2 x thuis en maar 1 x op de opvang. Op de opvang gebeurt er zoveel meer dat hij daar gewoon wakker blijft, maar thuis is het rustiger en geeft hij eerder toe aan zijn slaap. Sinds kort slaapt hij thuis trouwens soms ook maar 1 keer, maar meestal toch nog wel 2. Hij is op een opvangdag wel wat meer moe dan anders, maar dat lijkt mij niet gek. En als hij een keer wel echt heel moe is doen ze hem ook gerust 2 x naar bed, alleen komt dat gewoon niet vaak voor.
  dinsdag 19 november 2019 @ 12:16:16 #46
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_190019403
Ik wou net beginnen met typen, maar wat @Aure zegt dus. De situatie op de opvang is heel anders dan thuis. Mijn kinderen deden exact hetzelfde. Thuis nog tot ruim 3.5 een middagslaapje, op de opvang al vanaf 2,5 niet meer. Ik heb me er bij de jongste gewoon maar niet meer druk om gemaakt. Ja, natuurlijk was ie 's avonds moe, maar dat trok wel weer bij.
pi_190019811
Eens met de dames.

Hoe laat haal je haar op? Wij halen de kinderen soms rond een uur of 4 (mits ze mee willen). Dan zou ik voor het eten nog even een momentje op de bank pakken, dekentje, knuffeltje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 november 2019 @ 13:16:59 #48
327807 Mariposas
יה&#14
pi_190020170
Wat is het probleem eigenlijk precies @Tink89 ? Ja oké, ze is doodmoe na een opvangdag. Maar wat voor kwaad kan dat uiteindelijk?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 19 november 2019 @ 13:20:13 #49
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190020221
Ik verdacht de leidsters er ook wel eens van dat ze Jacob later op bed deden omdat het handiger was. Maar je moet soms ook een beetje praktisch zijn met zoveel kinderen. Het scheelt dat ik ze verder helemaal vertrouw en dat ik zeker weet dat ze het beste willen voor de groep als geheel, en dat ze niet de kantjes eraf lopen op welke manier dan ook. Het was voor mij belangrijker dat ze hem als baby echt volgden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 19 november 2019 @ 13:23:41 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_190020274
Noud slaapt thuis niet en op de opvang wel. Je kunt de situaties niet 1:1 kopiëren, want de situaties zijn verschillend. Als je er (veel) last van ondervindt zou ik er iets mee doen, en anders niet. Dus dat is eigenlijk de eerste vraag die je moet stellen ;)
disclaimer
pi_190020575
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 08:06 schreef Tink89 het volgende:
Even iets anders:

Op het kdv laten ze prul regelmatig maar 1 keer slapen. We hebben een beetje het gevoel dat dat komt doordat er babytjes zijn die dan al in bed liggen en wakker worden van prul als ze naar bed gaat ofzo. De leidsters zeggen 'ze is gewoon niet moe', maar thuis slaapt ze wel altijd twee keer en op een kdv-dag is ze 's avonds dan ook echt doodmoe... Kan ik ze dwingen om het toch te proberen? We geven nu duidelijk aan dat we het prettig zouden vinden als ze haar twee keer in bed leggen, maar dan zeggen ze bij het ophalen 'ze wilde niet' of 'ze was zo lekker aan het spelen, en ze wordt altijd mopperig als ze moe is, dus ze was niet moe'. Ik weet niet zo goed hoe ik het verder nog moet aankaarten en misschien maak ik er ook wel gewoon een te groot ding van?
Moe zijn van een kdv-dag is niet zo gek, natuurlijk.
Wat is het probleem dat jullie ondervinden als ze erg moe is aan het einde van een kdv-dag?

Overigens valt er sowieso niets te dwingen, maar kun je hooguit in overleg gaan met de leidsters.

Op kdv (en later ook bso) gaan dingen anders dan thuis en is het kind ook vaak anders dan thuis. Daar is op zich niets mis mee, tenzij je ergens echt tegen problemen aanloopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 november 2019 @ 13:49:41 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190020737
Ik haal haar op om kwart voor vijf, eerder is ook echt geen optie ivm werk, hiervoor zit ik al om 6:30 in de trein. Als ze dan maar 1 keer 1,5 uur geslapen heeft rond de middag ergens, is ze chagrijnig, duidelijk moe, wil ze niet eten...en als ik haar om half zes in bed leg, is ze 's ochtends om 5 uur klaarwakker. Een klein dutje heb ik weleens geprobeerd, maar zonder bedritueel is ze dan vaak al te moe om zelf lekker in slaap te vallen.

Dus eigenlijk zou ik het fijner vinden als ze haar wel 'gewoon' twee keer laten slapen, zoals ze ook gewoon deden tot 2 weken geleden. Dan kan ze als we thuiskomen lekker eten, nog eventjes spelen, bij mij drinken en rond 18:30-19:00 uur naar bed.
Ze hebben overigens twee slaapkamers, een hangwieg, buitenbedjes en een stuk of wat wandelwagenbakken. En vier boxen op hoogte waarin ook regelmatig kindjes liggen te slapen. In theorie zou het dus wel moeten kunnen...

Maar goed, jullie relativeren het wel mooi. Ik ga er eens over nadenken en het iig nog maar een keertje aangeven. En dan zien we wel.
  dinsdag 19 november 2019 @ 13:54:05 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_190020815
Ik denk écht niet dat ze haar moedwillig niet laten slapen hoor tink89. Ik zou niet weten wat ze daar mee te winnen kunnen hebben.
disclaimer
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:10:55 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190021015
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:54 schreef SQ het volgende:
Ik denk écht niet dat ze haar moedwillig niet laten slapen hoor tink89. Ik zou niet weten wat ze daar mee te winnen kunnen hebben.
Txs voor je relativeringsvermogen :Y Ik ga vanmiddag toch nog even vragen of ze echt niet moe is/niet wilt en als dat het geval is, laat ik het maar los.
pi_190021942
Andere kant van de medaille: als een ouder mij specifiek vraagt het kind twee keer naar bed te doen (wat in dit geval passend bij de leeftijd is), dan is er geen haar op mijn hoofd die het kind maar één keer in bed legt.
Of ze dan ook daadwerkelijk twee keer slapen, daar heb ik geen invloed op. En bij (langer) huilen haal ik het kind er uiteraard uit. Het kan dus voorkomen dat het kind dan toch maar één keer heeft geslapen.

Iets anders vind ik het wanneer een kind in de overgangsfase zit (van twee naar één slaapje bijvoorbeeld of van één naar geen), dan ben je zoekende en slaapt een kind wellicht vaker of juist minder vaak dan thuis.
Maar ik/wij volgen in eerste instantie de wens van de ouders, zij kennen hun kind het beste. Als wij zien dat het anders zou kunnen/moeten, gaan we het gesprek aan. Want kinderen zijn op de opvang ook weer anders dan thuis.
pi_190022268
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:54 schreef SQ het volgende:
Precies, even een kindje minder om op te letten omdat t slaapt ;) vinden ze daar vast ook fijn. Een kindje wat niet inslaapt of anderen daarmee wakker houdt wellicht wat minder :?
  dinsdag 19 november 2019 @ 16:09:19 #57
37150 livelink
pi_190022425
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:49 schreef Tink89 het volgende:
Ik haal haar op om kwart voor vijf, eerder is ook echt geen optie ivm werk, hiervoor zit ik al om 6:30 in de trein. Als ze dan maar 1 keer 1,5 uur geslapen heeft rond de middag ergens, is ze chagrijnig, duidelijk moe, wil ze niet eten...en als ik haar om half zes in bed leg, is ze 's ochtends om 5 uur klaarwakker. Een klein dutje heb ik weleens geprobeerd, maar zonder bedritueel is ze dan vaak al te moe om zelf lekker in slaap te vallen.

Dus eigenlijk zou ik het fijner vinden als ze haar wel 'gewoon' twee keer laten slapen, zoals ze ook gewoon deden tot 2 weken geleden. Dan kan ze als we thuiskomen lekker eten, nog eventjes spelen, bij mij drinken en rond 18:30-19:00 uur naar bed.
Ze hebben overigens twee slaapkamers, een hangwieg, buitenbedjes en een stuk of wat wandelwagenbakken. En vier boxen op hoogte waarin ook regelmatig kindjes liggen te slapen. In theorie zou het dus wel moeten kunnen...

Maar goed, jullie relativeren het wel mooi. Ik ga er eens over nadenken en het iig nog maar een keertje aangeven. En dan zien we wel.
Hou oud is ze nu Tink?
  dinsdag 19 november 2019 @ 16:11:58 #58
37150 livelink
pi_190022453
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 15:28 schreef Malteser het volgende:
Andere kant van de medaille: als een ouder mij specifiek vraagt het kind twee keer naar bed te doen (wat in dit geval passend bij de leeftijd is), dan is er geen haar op mijn hoofd die het kind maar één keer in bed legt.
Of ze dan ook daadwerkelijk twee keer slapen, daar heb ik geen invloed op. En bij (langer) huilen haal ik het kind er uiteraard uit. Het kan dus voorkomen dat het kind dan toch maar één keer heeft geslapen.

Iets anders vind ik het wanneer een kind in de overgangsfase zit (van twee naar één slaapje bijvoorbeeld of van één naar geen), dan ben je zoekende en slaapt een kind wellicht vaker of juist minder vaak dan thuis.
Maar ik/wij volgen in eerste instantie de wens van de ouders, zij kennen hun kind het beste. Als wij zien dat het anders zou kunnen/moeten, gaan we het gesprek aan. Want kinderen zijn op de opvang ook weer anders dan thuis.
Eerlijk gezegd leek me dat ook het meest logische. Mijn zoon sliep nog tot lang 2x per dag en toen heeft het kdv bij ons aangegeven dat ze wilden proberen om het naar 1x per dag terug te brengen. Maar dat was wel in overleg met ons en dat vond ik heel normaal.
pi_190022462
Bij ons is het trouwens omgekeerd, de kaptein valt hier niet altijd in slaap smiddags, maar slaapt op de opvang dus altijd :'). Daar krijgt hij vast meer prikkels :Y en een hele vaste routine.

Als wij m smiddags in slaap willen laten vallen moeten we echt aan de bak, buitenspelen, loopfietsen, naar een drukke plek ect. Van een ochtendje thuis rommelen valt hij niet meer in slaap :'(
  dinsdag 19 november 2019 @ 16:53:51 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190022987
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 16:09 schreef livelink het volgende:

[..]

Hou oud is ze nu Tink?
Morgen 1
  dinsdag 19 november 2019 @ 18:53:20 #61
37150 livelink
pi_190024622
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 16:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Morgen 1
Oh, dat vind ik echt jong om de 2e slaapjes al te laten vallen :o
Sorry, ik ben niet zo relativerend als de rest, geloof ik.
  dinsdag 19 november 2019 @ 19:04:35 #62
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190024773
Ja het is ook wel jong. En ik ben het ermee eens dat ze het moeten proberen. Ik kan me alleen zo slecht voorstellen dat ze je vraag moedwillig negeren, maar misschien ben ik daarin te goedgelovig hoor.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190024832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 18:53 schreef livelink het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik echt jong om de 2e slaapjes al te laten vallen :o
Sorry, ik ben niet zo relativerend als de rest, geloof ik.
De mijne deed thuis exact wat ze op de opvang van prul zeggen. S ochtends goed slapen, s middags met geen mogelijkheid meer op bed te krijgen. Was ookmet 9mnd. Met 12mnd ging hij ook op het kdv over naar 1 slaapje. Die slaat hij nu thuis (ruim 2) vaak over of pas heel laat, terwijl hij op t kdv net tot de boterham gezellig te houden is.
Ik vond het ook vroeg, maar een kind wat echt niet wil slapen kan je ook niet dwingen. En ik kan me niet voorstellen dat ze prul moedwillig wakker houden tegen de wensen van ouder in. Al denk ik wel dat er even overleg kan plaatsvinden over hoe ze dit dan voor beiden wat acceptabeler kunnen maken. Als ze op de opvang smiddags niet meer slaapt is het misschien beter als ze haar wat later op bed leggen zodat de middag voor Prul minder lang is. Om maar wat te noemen.

Overigens hier ook een kind wat HEEL moe is na de opvang en toch niet voor 20/21uur gaat slapen. Lastig en sneu voor hem, maar het is ook gewoon wat het is. ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door Nanuke op 19-11-2019 19:10:00 (Toevoeging) ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_190024987
Phi ging al met 10 maanden naar 1 slaapje. Ik vond het ook jong, maar ja, ze ging écht met geen mogelijkheid slapen. Of het kostte me drie kwartier en dan sliep ze 20 minuten. Kosten-baten, geen lastige afweging.

Ook hier is het zo dat thuis anders is. Thuis stort ze om 11.00 in en móet ze naar bed, op de opvang redt ze het vaak prima tot 12.30 En soms slaapt ze daar vrijwel niet of helemaal niet - ze leggen haar dan wel op bed, maar dan lukt het niet. Dan is ze ook total loss 's avonds. Iets eerder naar bed dan maar, en dat is het.

Ik vind een jaar dus niet extreem vroeg. Zeker niet als ze de rest van de week wel gewoon die twee slaapjes maakt.
  dinsdag 19 november 2019 @ 19:24:04 #65
37150 livelink
pi_190025092
Ja, het kan zijn dat die van mij gewoon laat waren. Ik weet het ook eigenlijk niet.
  dinsdag 19 november 2019 @ 19:32:31 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190025218
Ik heb het besproken! Ze proberen het 's ochtends niet, omdat prul vrolijk is. Dus meestal slaapt ze nu zo'n beetje van half een tot twee. Maar ze vonden het zelf ook weinig, dus ze gaan het vanaf donderdag weer gewoon proberen.
pi_190025301
Klinkt goed, Tink! Ik ben benieuwd. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_190025345
Hier tot 1,5 nog 2 slaapjes gedaan, ook op de crèche. Hij leek nooit moe, maar was altijd direct weg als je 'm op bed legde. En daardoor gingen de nachten veel beter, want minder oververmoeid kind. Was onhandig voor de crèche, want hij liep net uit pas met de andere kindjes van zijn leeftijd, maar ze deden het altijd, zonder enige discussie.
Dus als je het echt fijn vindt en Prul doet het er beter op, zou ik het gewoon vragen haar standaard 2x op bed te leggen. Werkt dat niet, kunnen ze altijd nog naar 1 slaapje.

Edit: inmiddels al opgelost zie ik :+
  dinsdag 19 november 2019 @ 19:57:54 #69
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190025629
Ja, vorige week was ik blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest ofzo, want ze hadden het niet opgepakt als ‘het zou fijn zijn als...’, maar meer als verbazing.
pi_190027266
Hier zaten we rond 1 jaar ook op 1 slaapje :Y met 16 maanden ging hij ook op de opvang naar de dreumesgroep waar ze met zn allen 1x slapen
  woensdag 20 november 2019 @ 05:57:34 #71
37150 livelink
pi_190032703
Gefeliciteerd Tink, met je 1-jarige :B
pi_190032777
Gefeliciteerd tink
  woensdag 20 november 2019 @ 08:13:38 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190033132
Gefeliciteerd Tink :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190033314
Gefeliciteerd Tink
  woensdag 20 november 2019 @ 10:19:02 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190034439
Txs! Ze heeft heerlijk uitgepakt, we hebben gezongen en hoera geroepen en nu ligt ze te tukken in de wandelwagen nadat we even gingen genieten van de prachtige ochtend.

Zometeen richting limburg, naar het nieuwe huis kijken én de nieuwe opvang checken. En dan ergens een pannenkoek eten ofzo.
pi_190034843
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 10:19 schreef Tink89 het volgende:
Txs! Ze heeft heerlijk uitgepakt, we hebben gezongen en hoera geroepen en nu ligt ze te tukken in de wandelwagen nadat we even gingen genieten van de prachtige ochtend.

Zometeen richting limburg, naar het nieuwe huis kijken én de nieuwe opvang checken. En dan ergens een pannenkoek eten ofzo.
Gefeliciteerd met prul! Opvang in hetzelfde dorp? N is er vandaag. O+
  woensdag 20 november 2019 @ 13:07:09 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190036558
Gefeliciteerd Tink!

Bah, ik heb de pest er in. -O-
Begin september een bank gekocht 2-3 maanden levertijd. Er zeurde al even een stemmetje in mijn hoofd, maar je gaat niet na een maand al bellen. Althans, ik niet... :{
Dus belde ik vanmorgen: is de bestelling nooit aangekomen bij de fabrikant. -O- 😭

Verwachte levering nu: week 5! -O-

Vond mezelf wel stoer dat ik meteen zei: ik hoop dat jullie een beetje leuke compensatie-regeling hebben. (Zo’n held ben ik helemaal niet! :o )
Nu word ik vrijdag door de manager teruggebeld.

Met op beide uiteindes een relax-stoel dus met uitklapbare voetensteun. De middelste zitplaatsen hebben geen hoofdsteun.
We hebben hem ook in deze kleur gekocht.

*zucht....
En ik vond de wachttijd al zo lang... 🙄

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 20-11-2019 13:12:48 ]
pi_190036590
Oh nee, wat klote BE!!

Ik hoop op een goede compensatie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 20 november 2019 @ 13:11:25 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190036615
Bummer BE :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 20 november 2019 @ 14:02:48 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190037594
Nog zo'n mooie, we gaan in de mei vakantie 14 dagen naar de VS. F. zijn beste vriend woont daar, die gaan we opzoeken en dan daar in de regio rondreizen. (Noord-westen: Washington-state, Oregon etc.)
Zij waren afgelopen weekend hier, met elkaar de kaart bekeken, locaties en opties besproken, helemaal zin in, alvast met een schuin oog naar tickets gekeken, maar laten we tot woensdag wachten 'want op woensdag zijn tickets altijd goedkoper'.

:')

54 euro per ticket duurder vandaag dan afgelopen zaterdag! :o :X :D
Tot zover die theorie! _O-

Maar goed, zo vaak doen we dit soort dingen niet, dus who cares! *O*
Vroegah voor mijn werk deed het er nooit zo toe, ik moest ergens heen, op bepaalde data, dus ik boekte, klaar, ik ging nooit zitten browsen naar de goedkoopste van het goedkoopste.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 20-11-2019 17:47:31 ]
  woensdag 20 november 2019 @ 14:10:51 #81
244125 laziness
pi_190037755
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:02 schreef BE het volgende:
Nog zo'n mooie, we gaan in de mei vakantie 14 dagen naar de VS. F. zijn beste vriend woont daar, die gaan we opzoeken en dan daar in de regio rondreizen. (Noord-oosten: Washington-state, Oregon etc.)
Zij waren afgelopen weekend hier, met elkaar de kaart bekeken, locaties en opties besproken, helemaal zin in, alvast met een schuin oog naar tickets gekeken, maar laten we tot woensdag wachten 'want op woensdag zijn tickets altijd goedkoper'.

Vroegah voor mijn werk deed het er nooit zo toe, ik moest ergens heen, op bepaalde data, dus ik boekte, klaar, ik ging nooit zitten browsen naar de goedkoopste van het goedkoopste.
Die theorie gaat qua tickets echt niet op.
Ik zit al maanden te kijken naar VS tickets voor de mei vakantie. Ik heb zo’n alert aan staan bij google flights. Daar is geen theorie op te bouwen.

Je bedoelt Noordwesten trouwens? ;)
pi_190037873
1x is genoeg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_190037884
GAAF BE!!

Doe P maar de groetjes als je er bent 😊😊
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_190038067
Volgens een reislustige collega zijn tickets het goedkoopst als je op een dinsdag vertrekt. Maar ja, met schoolgaande kinderen is de dinsdag nou meestal niet de meest voor de hand liggende vertrekdag...

Wat een leuk vooruitzicht BE! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_190038349
Heel gaaf, BE, Oregon is zo mooi O+ Ga je ook naar Seattle? Dat vond ik een hele toffe stad.

Wij zijn van plan om in de pinkstervakantie die we blijkbaar hebben een week naar New York en Washington D.C. te gaan. Ik ben zó benieuwd wat kindlief van NYC vindt. En ondertussen ook plannen aan het maken voor de zomervakantie, idioot hoe vroeg dat 'moet' eigenlijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 20 november 2019 @ 17:51:31 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190040573
Seattle ben ik voor mijn werk geweest, toffe stad idd.
Vrienden van ons wonen 2u boven Seattle dus Seattle zelf komt ook aan de buurt. En de Mariners spelen thuis in die periode dus we gaan sws daar naar een honkbalwedstrijd! *O*
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:10 schreef laziness het volgende:

[..]

Die theorie gaat qua tickets echt niet op.
Ik zit al maanden te kijken naar VS tickets voor de mei vakantie. Ik heb zo’n alert aan staan bij google flights. Daar is geen theorie op te bouwen.

Je bedoelt Noordwesten trouwens? ;)
Ik wilde idd net komen zeggen
Waar ik noordoosten zei bedoel ik noordwesten stopdetijd.

:@ :D
  woensdag 20 november 2019 @ 18:44:16 #87
244125 laziness
pi_190041141
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 17:51 schreef BE het volgende:
Seattle ben ik voor mijn werk geweest, toffe stad idd.
Vrienden van ons wonen 2u boven Seattle dus Seattle zelf komt ook aan de buurt. En de Mariners spelen thuis in die periode dus we gaan sws daar naar een honkbalwedstrijd! *O*
[..]

Ik wilde idd net komen zeggen
Waar ik noordoosten zei bedoel ik noordwesten stopdetijd.

:@ :D
Ah gaaf! Wij gaan naar een wedstrijd van de Dodgers in LA :D

Het noordwesten staat ook hoog op mijn lijstje voor een volgende keer. Wij doen nu een rondje Zuidwesten.
pi_190041714
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:59 schreef Clubsoda het volgende:
Heel gaaf, BE, Oregon is zo mooi O+ Ga je ook naar Seattle? Dat vond ik een hele toffe stad.

Wij zijn van plan om in de pinkstervakantie die we blijkbaar hebben een week naar New York en Washington D.C. te gaan. Ik ben zó benieuwd wat kindlief van NYC vindt. En ondertussen ook plannen aan het maken voor de zomervakantie, idioot hoe vroeg dat 'moet' eigenlijk.
Wij willen ook naar NYC. Waarschijnlijk in de carnavals vakantie
  woensdag 20 november 2019 @ 22:10:39 #89
3011 E.T.
pi_190044587
Toffe hoek BE! Oregon/Washington lijkt me ook zo gaaf! (Schoolvriendje van jongste heeft twee jaar in Portland gewoond.. werd steeds weer jaloers als ze er in het weekend op uit trokken en foto's op Facebook zetten ;) )

Wij gaan in de meivakantie naar Florida (nadat we de vorige meivakantie moesten annuleren).. Tickets al een tijdje geleden geboekt toen we een goede prijs voorbij zagen komen. Er is echt geen peil op te trekken.
Voor jezelf een prijs in gedachten hebben en meerdere malen per dag checken op Kayak (die geeft bij ons al meerdere malen het beste resultaat die kant op). Als je een vlucht ziet met het max. aantal overstappen, max. reisduur en bagage zoals jij het wilt meteen boeken :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 20 november 2019 @ 23:04:59 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190045462
Tx voor de tip! :Y

Ooit gaan we wel terug en dan iig de Grand Canyon etc en/of Florida maar nu eerst even dit.

Om diverse redenen konden we niet eerder boeken. Iets met twijfelkont-echtgenoot. 😂
pi_190045695
Ik word spontaan benauwd bij de gedachte nu al te moeten boeken voor de meivakantie :o
Wij willen die weken ook graag weg maar heb nog geen idee waarheen :D

Het zal onze 1e gezinsvakantie in een schoolvakantie worden, ik ben dus wel benieuwd naar de prijzen en de drukte :+
  donderdag 21 november 2019 @ 07:29:58 #92
244125 laziness
pi_190047888
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:16 schreef Fazz het volgende:
Ik word spontaan benauwd bij de gedachte nu al te moeten boeken voor de meivakantie :o

Het zal onze 1e gezinsvakantie in een schoolvakantie worden, ik ben dus wel benieuwd naar de prijzen en de drukte :+
Met aanstaande Amerika reis in de meivakantie konden we niet wachten met zaken boeken. We gaan ook langer en hebben extra vrij gevraagd bij school.

Maar normaal gesproken gaan we in Europa en boeken dat rustig een week van tevoren. Idem voor de zomervakantie. Geheel afhankelijk van je wensen is dat prima mogelijk en bijvoorbeeld in Bretagne of Engeland was het totaal niet druk.
  donderdag 21 november 2019 @ 08:28:24 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190048174
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 10:55 schreef Nolita het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met prul! Opvang in hetzelfde dorp? N is er vandaag. O+
Nee, die beviel ons niet zo goed, we gaan liever voor een (veel) groenere opvang. Ze gaat naar een dorpje verderop, ik stuur je even een dm. We zijn wel langs je huis gekomen vandaag, mooi hoor!

En txs allen! We hebben een heerlijke dag gehad <3
pi_190048202
Toen we wilden kamperen in safaritent, moesten we echt wel november/december gaan boeken. Anders was veel al volgeboekt. Maar ja, er staan natuurlijk maar max 10 van die tenten op een camping, en dan wilden we ook nog eens graag een kleinschaliger camping (niet meer dan 150 plekken ongeveer). Vragen om problemen :P.

Met eigen tent kan je makkelijker langer wachten, maar het pension voor de katten moeten we wel op tijd aanvragen. Dus de periode staat al eerder vast...

Ik heb dit jaar de hele zomervakantie vrij *O*. Ik had nog 4 weken ouderschapsverlof openstaan, uit een oude regeling. Binnenkort gaan we reorganiseren, dus wilde graag vastleggen dat ik die uren komend jaar kan inzetten. Nog wat vakantiedagen erbij en klaar! Echt een fijn vooruitzicht O+. Misschien ga ik met de kinderen een extra weekje kamperen in Nederland. Gewoon, omdat het kan *O* (maar ook best out of comfortzone, in mijn uppie met 2 kinderen :@).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 november 2019 @ 08:36:22 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190048228
Wat heerlijk Phaidra! :Y

quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:16 schreef Fazz het volgende:

Ik ook hoor! Ik heb dat nog nooit gedaan! :o

Wij moeten idd ook extra vrij vragen. O krijgt al op een woensdag vrij terwijl S dan nog op kamp is. En O moet dan dus ook een halve week eerder weer terug.

Ik ging O net even meten, ik had het idee dat hij weer flink gegroeid was: 1,59! :o
20 maanden oudere S kwam niet verder dan 1,54. :D
Die laatste is helemaal gemiddeld voor een 12-jarige (dat wordt hij volgende maand) maar O is 16 (!!) centimeter langer dan de gemiddelde 10-jarige! :D Mijn heerlijke lange! O+
  Moderator donderdag 21 november 2019 @ 08:52:22 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190048367
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:02 schreef BE het volgende:
Nog zo'n mooie, we gaan in de mei vakantie 14 dagen naar de VS. F. zijn beste vriend woont daar, die gaan we opzoeken en dan daar in de regio rondreizen. (Noord-westen: Washington-state, Oregon etc.)

Het noordwesten is zo mooi O+ Check maar eens mijn Facebook om in de stemming te komen :) En als je tips nodig hebt laat het me weten!

Over de VS gesproken: wij overwegen serieus om te emigreren. We hebben ons ingeschreven voor een green card loterij maar de kans dat dat lukt is geloof ik 2% We kijken ook naar andere mogelijkheden, bijvoorbeeld of we onze zaak daar kunnen opbouwen. VS O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 21 november 2019 @ 08:57:15 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190048417
Oh wauw! Wat gaaf!

Ik zou er geloof ik niet kunnen wonen maar de grote aversie die ik vroeger tegen het land had is wel kleiner geworden. Ik heb gelukkig in mijn werk zó veel toffe Amerikanen leren kennen dat mijn redneck-vooroordeel :@ flink bijgesteld is. ;)

Ik ga eens op je fb kijken!

Dit zijn de tips die we van onze vrienden kregen:

Aanvulling: Wauw! Jouw foto's! <3 Zo mooi!
Als je tips hebt voor een overnachtingsplek die we niet mogen missen hou ik me aanbevolen!

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 21-11-2019 09:18:53 ]
  donderdag 21 november 2019 @ 09:14:34 #98
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_190048583
BE toffe vakantieplannen.

Hier toevallig op oudste haar verjaardag een rondje meten gedaan omdat ze mij voorbij is.

1.73 (schoenmaat 43) weinig leuks voor een beginnende puberdame en is vorige week 13 geworden 😮.

Jongste 21 maanden jonger 1.46cm lang.
If you can dream it, you can do it...
  donderdag 21 november 2019 @ 09:18:40 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190048619
Oh wauw, wat een lengte ook! :o
En ik voel haar schoenen-pijn! Ik heb ook van die grote voeten, maar goed, ik kom nog wel weg met Gabors enzo. Dat is voor een 13-jarige toch minder leuk.
  donderdag 21 november 2019 @ 09:29:21 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190048739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:18 schreef BE het volgende:
Oh wauw, wat een lengte ook! :o
En ik voel haar schoenen-pijn! Ik heb ook van die grote voeten, maar goed, ik kom nog wel weg met Gabors enzo. Dat is voor een 13-jarige toch minder leuk.
De mode is voor meiden momenteel wel super t(r)uttig, maar het moet maar net je smaak zijn.
Mijn nichtjes lopen ook allemaal in die maat op gewone gympen of Vans ofzo. En mijn zussen gaan af en toe naar Duitsland, waar veel meer keuze is in grote maten.
KuikenGuppy
  donderdag 21 november 2019 @ 09:31:51 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190048772
Vans passen dan ook weer prima bij de huidige vsco trend.
(En ja, dat heb ik ook moeten Googlen :') hoewel ik graag in de illusie leef dat mij nichtjes mij hip houden :P).
KuikenGuppy
  donderdag 21 november 2019 @ 09:47:50 #102
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_190048907
Ja die lengte heeft ze niet van mij maar van dr vaders kant. Eega is een van de kortere broers met 1.96. Ikzelf ben 1.69 dus dat valt mee.

Het zijn Adidasjes en Nike waar ze standaard op loopt. Nu wil ze iets van halfhoge laarsjes maar die gaan hier vaak tot 41/42 en die zijn echt te klein.

Burdie bedankt voor de Duitsland tip daar komen we geregeld familiebezoek dus ga daar eens naar de schoenwinkel.
  donderdag 21 november 2019 @ 09:52:54 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190048960
En Bataviastad, daar komen de resten altijd terecht en dat willen ook nog wel eens erg grote maten schoenen zijn, voor mijn oudste (maat 48) kon in daar iig altijd prima sportschoenen in alle varianten (zaal, veld, kunstgras) kopen, dus wellicht dat de gewone schoenenwinkel daar qua grote damesmaten ook wat meer mogelijkheden geeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190049001
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:47 schreef Books1 het volgende:
Ja die lengte heeft ze niet van mij maar van dr vaders kant. Eega is een van de kortere broers met 1.96. Ikzelf ben 1.69 dus dat valt mee.

Het zijn Adidasjes en Nike waar ze standaard op loopt. Nu wil ze iets van halfhoge laarsjes maar die gaan hier vaak tot 41/42 en die zijn echt te klein.

Burdie bedankt voor de Duitsland tip daar komen we geregeld familiebezoek dus ga daar eens naar de schoenwinkel.
in Vreden, vlak over de grens bij Enschede zit Wessels schoenen. daar hebben ze echt veel keuze in grote maten, al is 43 wellicht bijna te klein daar...Ik heb maat 44, en slaag daar echt goed. Amazon.de heeft ook veel keuze...
pi_190049021
Wolky is misschien ook nog een tip voor halfhoge laarsjes, die gaan standaard t/m maat 43. Ik heb ook maat 43 koop daar bijna al mijn schoenen.
  donderdag 21 november 2019 @ 10:15:58 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190049199
Goeie tip Luna!
KuikenGuppy
  donderdag 21 november 2019 @ 11:15:40 #107
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_190049836
Bedankt voor de tips. We gaan eens kijken. Komt vast goed als ik het zo lees.
pi_190053085
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:14 schreef Books1 het volgende:
BE toffe vakantieplannen.

Hier toevallig op oudste haar verjaardag een rondje meten gedaan omdat ze mij voorbij is.

1.73 (schoenmaat 43) weinig leuks voor een beginnende puberdame en is vorige week 13 geworden 😮.

Jongste 21 maanden jonger 1.46cm lang.
Maat 43 hier :) van haren heeft een deel grote maten (meestal geen top kwaliteit maar leuk om een paar paren te kunnen afwisselen).

Verder heeft mustang vaak wel leuke laarsjes in die maat, wel te vinden via zalando oid. Verder converse, vans, dr martens ^O^
  donderdag 21 november 2019 @ 21:04:26 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190058671
Clarks heeft ook nog wel eens een hippe uitspatting, dat zou je ook nog kunnen proberen.
pi_190086001
Gelukkig net het Sinterklaasjournaal samen met de jongste gekeken.. Malle pietje heeft de schoencadeau's en fopcadeau's weer gescheiden. Dus nu zou er geen fopcadeautjes meer moeten komen in de schoenen.. oO/
(Dus nu toch maar weer een gewoon cadeautje vanavond dan :P )

Heerlijk zo'n kind dat vol geloofd <O)
Vanochtend al huppelend het winkelcentrum door met de pietenband. Zijn dag kon niet meer stuk, heeft hij minimaal 3 keer gezegd O+
  zaterdag 23 november 2019 @ 21:03:17 #111
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190087756
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:07 schreef BE het volgende:
Gefeliciteerd Tink!

Bah, ik heb de pest er in. -O-

<knip>
En, waar kwamen ze mee? Toffe bank trouwens...
  zaterdag 23 november 2019 @ 21:09:56 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190087914
Niks nog... ik realiseerde me dat om 17 uur. ;)
Dus nu maandag zelf maar eens bellen.
pi_190114064
Weten jullie nog mijn baankwijtdoorflexibeleschil verhaal? Heb net ergens een tweede gesprek gehad en ik voel me er heel goed over *O* met een beetje mazzel kan ik zonder WW van de ene baan naar de andere gaan.

Ik moet nu op een telefoontje wachten ergens deze week, duimen jullie mee :D O+?

[ Bericht 0% gewijzigd door littledrummergirl op 25-11-2019 11:57:32 ]
pi_190114479
Wat fijn LDG *O*
  maandag 25 november 2019 @ 13:19:14 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190115443
Ik duim! Wat een goed nieuws! *O*
  maandag 25 november 2019 @ 14:02:05 #116
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190116037
De duimen draaien!
  maandag 25 november 2019 @ 14:29:46 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190116527
Oh wat goed, spannend! Succes!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190122489
Lief O+ *O* nog niet gebeld, nog n dagje in de wachtstand morgen :%
pi_190126103
Oeh, ik hoop het voor je, LDG!

Yes, hier ook grote maten. Voor alle zwangerschappen had ik 40. Nu vaak 41 en soms 42 :o

Wat is vsco? :?

Mooie bank,Be!Grote vakantieplannen. Wij gaan kamperen op een camping met 15 plekken. Ons zeilbootje erbij O+
Maar eerst met de kerst nog weg én op wintersport met een vriendin O+
Dat plannen, daar kan ik zo van genieten.
pi_190129424
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 22:43 schreef flowerbox het volgende:

Wat is vsco? :?

Ik heb gisteren youtube maar eens aangeslingerd, want ik was ook wel benieuwd wat nou een vsco girl was...
Jeugjournaal heeft er ook een item over zag ik: :?

https://jeugdjournaal.nl/(...)s-zijn-populair.html
Fake it till you make it...
pi_190129811
Vsco wordt hier thuis regelmatig gebruikt.. Ik snap er nog steeds niks van, maar T weet er alles van.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_190129984
Ah een soort millieubewust met dure merkspullen en haarelastieken om je arm :')

Ik word oud ben ik bang :D
  dinsdag 26 november 2019 @ 10:39:40 #123
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_190130435
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Ah een soort millieubewust met dure merkspullen en haarelastieken om je arm :')

Ik word oud ben ik bang :D
Niet een elastiek, een scrunchie.

En ze heben ook een kanken tas, een hydro flask en carmex of butr's bees lippenbalsem
En om het af te maken ook het liefst wat Mario Badescu facial mist een schelpenketting en een kralen armband.
pi_190130648
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:39 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Niet een elastiek, een scrunchie.

En ze heben ook een kanken tas, een hydro flask en carmex of butr's bees lippenbalsem
En om het af te maken ook het liefst wat Mario Badescu facial mist een schelpenketting en een kralen armband.
Hahahaha ja dat dus..

scrunchie ✅
Carmex ✅

Die schelpenketting en hydroflask staan nog op de lijst bij mevrouw...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_190130654
KOTS! Zoveel kots.

Inmiddels ligt nu kind 2 plat en bestaat mn leven uit kots ruimen. Fml.
pi_190131743
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:59 schreef Ticootje het volgende:
KOTS! Zoveel kots.

Bah. En hopen dat de rest het niet krijgt.. beterschap!

Het heerst hier ook op school. Hoop dat het stilletjes ons huisje voorbij gaat
pi_190131778
Check! Maar met 5 kinderen in huis waarvan 2 mini’s, dan is het wel extra extra kut. Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_190131842
Ik blijf mn handen wassen. Man man man.
  dinsdag 26 november 2019 @ 12:30:35 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190131915
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:59 schreef Ticootje het volgende:
KOTS! Zoveel kots.

Ai, buikgriep ook? Soneal heeft 2 weken geleden van maandagavond tot donderdagmorgen overgegeven, en woensdagavond werd ik dus ook ziek, lagen we samen in het grote bed, aan iedere kant een emmer en N sliep op zolder.

Sterkte, het is echt een hele nare :{ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 november 2019 @ 12:30:58 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190131918
:{ dubbel
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190131924
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 12:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ai, buikgriep ook? Soneal heeft 2 weken geleden van maandagavond tot donderdagmorgen overgegeven, en woensdagavond werd ik dus ook ziek, lagen we samen in het grote bed, aan iedere kant een emmer en N sliep boven.

Sterkte, het is echt een hele nare :{ :*
Het lijkt idd een buikgriep ja.

Ik heb geen tijd om ziek te zijn hoor.
  dinsdag 26 november 2019 @ 12:32:43 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190131936
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 12:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het lijkt idd een buikgriep ja.

Ik heb geen tijd om ziek te zijn hoor.
N is er ook aan ontsnapt, maar gezien jij kots loopt te ruimen echt heel erg uitkijken, hij is gruwelijk besmettelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 november 2019 @ 13:02:43 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190132283
Wij hebben hem hier een maand geleden alledrie gehad... Sterkte, hij is echt enorm rot dit jaar, kotsen duurde bij prul echt daaaagen -O-
pi_190132533
Uhoh, ik ben net helemaal ondergespuugd door mijn peuter. Ik hoopte dat het daarmee klaar was, maar het is mogelijk een voorbode voor nog meer? :X
pi_190133593
Ik dropte t kapteintje vandaag op de opvang en zag daar twee kindjes die er ook een beetje half slap bij hingen :') ik duim hard voor de weerstand van el capitan :D
pi_190133764
Lekker virusje gaat er rond.

Veel zieke kindjes.
pi_190134030
En zieke ouders.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_190134883
Ik heb die van mij ook opgehaald van de opvang met 39.3 }:| ;(
pi_190135451
+4 }:|

We begonnen donderdagavond met gewone griep bij jongste. Toen volgden mijn vriend, oudste en nu ik. Maar jongste is vanaf vandaag begonnen met diarree en ik ook.
Een soort dubbele bonus griep ofzo ;(

Mijlpaal: oudste snapt inmiddels het principe van spugen in een emmer _O_

Beterschap voor de zieke mama’s, papa’s en kinders en sterkte voor alle kotsruimers :*
pi_190135549
Jeetje, wat een hoop zieken! Sterkte iedereen :)
pi_190135787
Ik word zenuwachtig van jullie :@ :D
pi_190135983
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 17:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Don’t be. Je ontkomt er toch niet aan >:)
  dinsdag 26 november 2019 @ 18:03:22 #143
244125 laziness
pi_190136272
Zou de griepprik me nog helpen hier aan te ontsnappen?

*Riep zij hoopvol :X
pi_190136294
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 18:03 schreef laziness het volgende:
Zou de griepprik me nog helpen hier aan te ontsnappen?

*Riep zij hoopvol :X
Telt vast niet voor poepgriep des doods :o
pi_190136747
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 17:35 schreef littledrummergirl het volgende:
idem...
pi_190136952
Sac is ook ziek geworden. Dat komt echt niet uit.
pi_190137161
Het is ook maar een dag. Leyla kon wel dr cracker nu binnenhouden.

Morgen nog een dagje thuis en dan verwacht ik dan Bram begint. Of de tweeling.
  dinsdag 26 november 2019 @ 18:55:22 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190137302
Hier is ook iedereen al aan de beurt geweest, wij zijn meestal aan het begin van zo'n griepgolf allemaal de sjaak, maar dan wel super kort. Iedereen heeft één nachtje feest gehad. Gelukkig niet dezelfde nacht :+.
KuikenGuppy
pi_190137479
Check, hier ook een zieke. Leek beter te gaan maar hangt nu met 40+ weer op papa. Arme zieke kindjes
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:07:49 #150
244125 laziness
pi_190137597
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 18:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Telt vast niet voor poepgriep des doods :o
Party pooper :P
pi_190137850
Ziek ja. Check. Hier ben ik de pineut. Maar ik lig in bed en manlief fikst alles en de kinderen staan niet om mn bed te lummelen. *O*

De buurtschool hier met 500 leerlinden had laatst 100(!) lln thuis met buikgriep en streptokokken. :X

Beterschap allemaal. Kinderen met koorts zijn goed te doen, maar kots :N
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:28:57 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190138016
quote:
Uhuh! Same here!

Wij zijn allemaal wat weeïg geweest van de week maar zieker dan dat worden we over het algemeen niet. *afklopt*
Ik kan me de laatste keer ziek in ons gezin niet eens herinneren. :o
pi_190138659
Hier twee weken geleden alle kinderen plus man. Was er enorm klaar mee. Sterkte ladies!

Volgende week ga ik voor bijna twee weken op vakantie naar de zon met mijn oudste dochter. Vrienden, zon, wijn, strand en bergen. Heerlijk opladen. Voor het eerst sinds.... Kan het me niet herinneren. Denk dat mijn 9 en 7 jarigen nog nooit langer dan twee dagen zonder mij zijn geweest. Ze vinden het spannend.
Met een meidenkwartet
pi_190138741
De laatste set beddengoed. Spannond !!!

:’)
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:03:23 #155
244125 laziness
pi_190138800
Cathmar dat is ook spannend! Wel fijn voor jou en je oudste. Lekker hoor nu de zon opzoeken.

Tico living on the edge, yolo!
pi_190138834
Alle dekens van de bank en 2 dekbedden hangen nog te drogen. Misschien raak ik zo dus naar mn schoonmoeder om een dekbed te drogen.
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:35:16 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190139420
Ik moest hardop lachen om poepgriep des doods... _O-
  dinsdag 26 november 2019 @ 21:07:38 #158
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190140055
Tjee wat een zieken :o . Ik spurtte toevallig net omhoog omdat Jacob klonk alsof hij in het hoesten bleef, maar dat was (nog) niet zo. Ik heb wel echt een topberoep voor dit soort golven altijd... :s) .

Beterschap allemaal. Kots is echt ellende. Het geeft zo'n zooi!!!
pi_190140127
Beterschap voor alle zieken!
Op mijn werk zijn ook veel collega's ziek. En als ik jullie verhalen zo lees, dan word ik ook een beetje zenuwachtig :@
pi_190140218
Kotsende kinderen is één ding, maar kotsende kinderen in de nacht is pas hell. Met je slaperige kop je kind troosten en wassen, daarna het bed verschonen. Dan kind weer op bed leggen en hopen dat kind dan weer binnen afzienbare tijd in slaap valt .... Blijven zitten totdat kind weer rustig in slaap gevallen is,... Je bent zo een uur bezig. Tegen de tijd dat jij je bed weer ziet ben je klaarwakker en lig je plafonddienst te houden :D
pi_190140841
Ik ben wel blij dat mijn jongste (die het vaakst kotst) redelijk goed is in mikken... maar ik ben echt een beetje panisch voor kots/kotsen (raar woord eigenlijk).
  dinsdag 26 november 2019 @ 21:59:16 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190141324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:01 schreef Ticootje het volgende:
De laatste set beddengoed. Spannond !!!

:’)
Gelukkig heb je net een nieuwe wasmachine :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190141540
Gaat dr buikgriep rond? :o jasses.. ik weiger mee te doen, heb genoeg gekotst afgelopen halfjaar
pi_190142258
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:08 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb gisteren youtube maar eens aangeslingerd, want ik was ook wel benieuwd wat nou een vsco girl was...
Jeugjournaal heeft er ook een item over zag ik: :?

https://jeugdjournaal.nl/(...)s-zijn-populair.html
Aah, dank it makes sense now. En nu voel ik me oud :{

Hier een zieke jongste; was even bang voor 5e ziekte. Maar die kan je toch maar 1x krijgen? :?
Maar het bleek one-day-fever
  dinsdag 26 november 2019 @ 23:05:00 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190142775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:37 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Aah, dank it makes sense now. En nu voel ik me oud :{

Hier een zieke jongste; was even bang voor 5e ziekte. Maar die kan je toch maar 1x krijgen? :?
Maar het bleek one-day-fever
Ook even opgezocht, mocht ik met m'n crocks aan (die bij de achterdeur staan en waarmee ik alleen naar de garage loop, of hoogstens de kliko's aan de weg zet) toevallig naar school fietsen dan is dat momenteel dus weer helemaal hip.
Mooi, ik gebruikte toch al amper tot geen make-up dus ik ga helemaal goed :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 november 2019 @ 23:23:52 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190143160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 21:39 schreef Nijna het volgende:
Ik ben wel blij dat mijn jongste (die het vaakst kotst) redelijk goed is in mikken... maar ik ben echt een beetje panisch voor kots/kotsen (raar woord eigenlijk).
Ik ook. Kots is hier voor papa. :X :@
pi_190143610
Kots is voor mij. Dat ruimt mijn eega echt niet op.

Wij zaten vanavond weer eens een keer op de HAP.
A had een wedstrijd, ze zat in een duel, dr knieën stopten maar dr lijf niet. Gevolg, ze ging neer.
Dikke knie en vocht. Buitenste kruisband heeft een optater gekregen. Geen botletsel.

Knie is ingepakt.
week rust en aan het eind vd week naar de huisarts.
We hadden dezelfde huisarts als een paar maanden geleden, toen ging ze tijdens een wedstrijd had onderuit en knalde boven op haar pols.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_190145809
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 23:23 schreef BE het volgende:

[..]

Ik ook. Kots is hier voor papa. :X :@
Papa gaat mee staan doen, dus ik ben toch meestal de opruimer en de haar naar achter houder (en dan weggedraaid hoofd om de andere kant op te ademen, want die lucht *ril* ).

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 23:50 schreef Vicky het volgende:

A had een wedstrijd, ze zat in een duel, dr knieën stopten maar dr lijf niet. Gevolg, ze ging neer.
Dikke knie en vocht. Buitenste kruisband heeft een optater gekregen. Geen botletsel.

Knie is ingepakt.
We hadden dezelfde huisarts als een paar maanden geleden, toen ging ze tijdens een wedstrijd had onderuit en knalde boven op haar pols.
Beterschap :*
  woensdag 27 november 2019 @ 08:48:26 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190145866
N roept mij als Soneal heeft overgegeven, kennelijk is dat mijn taak dus :')

Oi Vicky, sterkte voor A, pijnlijk dat soort dingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190146226
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 21:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gelukkig heb je net een nieuwe wasmachine :X
Man man man.
  woensdag 27 november 2019 @ 09:52:19 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190146576
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:40 schreef Nijna het volgende:

[..]

Papa gaat mee staan doen, dus ik ben toch meestal de opruimer en de haar naar achter houder (en dan weggedraaid hoofd om de andere kant op te ademen, want die lucht *ril* ).
[..]

Beterschap :*
Papa hier gaat juist kokken van poep, dus dat was mijn taak. En die zit er al lang en breed op. :D ;)
Kots draait hij gelukkig zijn hand niet voor om. Zei ooit eens tegen kind 'spuug maar gewoon, we trekken straks samen wel andere kleren aan'. :X :D
Echt... dan ben ik al 3 straten verderop, wat een gruwel!

(Maar ik kan dan ook echt niet tegen het geluid of het idee er van. Toen manlief van de week zei een beetje misselijk te zijn ben ik bij S op zolder in bed gekropen met mijn oordoppen in. :@ )

Beterschap voor A Vicky!
pi_190146682
Mijn vriend kotst echt met heel veel geluid erbij, een soort keiharde hurl :X dat trek ik ook slecht. Kots opruimen doe ik zelf ook kokhalzend :@ brrr
pi_190146693
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 23:50 schreef Vicky het volgende:

Knie is ingepakt.
Nu ben ik heel erg benieuwd wat voor sport ze doet :D
pi_190147021
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Nu ben ik heel erg benieuwd wat voor sport ze doet :D
Korfbal
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 november 2019 @ 14:17:13 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190150708
*zucht*
Ik heb nu het derde jaar op rij mijn vader met de surprises hier thuis en ik ben wel een beetje door mijn inspiratie heen! :o :D

Ik kan met de beste wil van de wereld niet iets verzinnen, anders dan heel saai een laptop oid.

Vorig jaar had ik heel cool hun vouw-caravan nagemaakt, toen had ik meteen een goed plan, maar nu... -O-
pi_190150919
Een fiets?
Bbq?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_190150931
Beterschap voor je dochter vicky

Hoe is het met alle zieke?
pi_190150974
Een dino ei!

Jullie weten vast nog de surprise discussie?
Zowel Jen als Leyla zijn druk aan het papier macheën, maar Bram wilt nu dus ook. Komt erop neer dat Bram dus meehelpt aan zijn eigen surprise.

Hij is de enige van zijn klas die niet in het sprookje gelooft, dat weet de juf ook, helaas heeft de juf daar niet echt iets mee gedaan. Ik denk dat Bram graag een surprise voor iemand had gemaakt.
pi_190150985
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:35 schreef F_r het volgende:
Beterschap voor je dochter vicky

Hoe is het met alle zieke?
Waarom ze geen snoepje mag....

Na gisteravond niet meer gespuugd dus en aangezien ze alweer zeurt om snoep denk ik dat ze morgen weer lekker naar school kan.
  woensdag 27 november 2019 @ 14:49:44 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190151111
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:34 schreef Vicky het volgende:
Een fiets?
Bbq?
Het wordt de bbq! _O_ Tx! <3
pi_190151698
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:15 schreef Vicky het volgende:

[..]

Korfbal
Is dat zo blessuregevoelig joh? Of had ze gewoon twee keer dikke pech?
pi_190151713
Oh eneehm dank voor t duimen *O* nieuwe baan is in zhe pocket (althans, wel nog even babbelen over salaris ect, maar dat komt goed :7 ze betalen sowieso meer dan mn huidige baan dus prima)

Ik ben zo opgelucht *O* *O* *O* *O* :D
pi_190152061
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:38 schreef Ticootje het volgende:
Hij is de enige van zijn klas die niet in het sprookje gelooft, dat weet de juf ook, helaas heeft de juf daar niet echt iets mee gedaan. Ik denk dat Bram graag een surprise voor iemand had gemaakt.
Je gaat toch niet voor 1 kind een surprise doen? Dat lijkt me dan iets voor binnen de familie. Ik zou niet weten wat de juf hier verder mee moet doen behalve vragen of hij wel bij het Sint-bezoek wil zijn en het dan niet voor de rest gaat verpesten. Plus dat surprises imo sowieso niet perse te maken heeft met wel/niet geloven. Hier is het vanaf groep 5 standaard surprises volgens mij, ongeacht wie/hoeveel er in groep 4 en 5 nog geloven.

BE, kun je niet iets maken wat hij wil hebben of juist kan gebruiken? Een grote sok omdat hij elk jaar sokken wil, een mega koffiemok omdat hij dan maar 1 kopje koffie per dag hoeft te drinken of een rollator omdat dat in de toekomst vast van pas komt? Ik maak samen met kleuter een groene kat. Niet omdat m’n zus van katten houdt, maar omdat ze in een gesprek laatst aangaf dat ze voor in haar huis graag zo’n groene design kat wilde maar die dingen geen honderden euro’s waard vond. Dus krijgt ze er van mij een.

Gefeliciteerd LDG *O*
pi_190152132
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 15:36 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Is dat zo blessuregevoelig joh? Of had ze gewoon twee keer dikke pech?
Yep, knieën en enkels vooral.
En het kan er flink hard aan toegaan.

In de het voorjaar en najaar spelen we buiten op kunstgras. T heeft een keer een sliding gemaakt tijdens de training, linker kant open. Toen de dag erna tijdens de wedstrijd nog keer.. rechterkant open.

Vingers moeten het ook vaak ontgelden.

🎉🎉 gefeliciteerd met je baan!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_190152428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 16:02 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Je gaat toch niet voor 1 kind een surprise doen? Dat lijkt me dan iets voor binnen de familie. Ik zou niet weten wat de juf hier verder mee moet doen behalve vragen of hij wel bij het Sint-bezoek wil zijn en het dan niet voor de rest gaat verpesten. Plus dat surprises imo sowieso niet perse te maken heeft met wel/niet geloven. Hier is het vanaf groep 5 standaard surprises volgens mij, ongeacht wie/hoeveel er in groep 4 en 5 nog geloven.

BE, kun je niet iets maken wat hij wil hebben of juist kan gebruiken? Een grote sok omdat hij elk jaar sokken wil, een mega koffiemok omdat hij dan maar 1 kopje koffie per dag hoeft te drinken of een rollator omdat dat in de toekomst vast van pas komt? Ik maak samen met kleuter een groene kat. Niet omdat m’n zus van katten houdt, maar omdat ze in een gesprek laatst aangaf dat ze voor in haar huis graag zo’n groene design kat wilde maar die dingen geen honderden euro’s waard vond. Dus krijgt ze er van mij een.

Gefeliciteerd LDG *O*
Mwa, aangezien de hele school uit 45 leerlingen bestaat had hij prima mee kunnen doen met unit 2 die allemaal surprises doen.
pi_190155339
Dat zijn wel weinig ll tico

Iemand al een goede black friday deal gezien? Ik zoek een laptop/chromebook oid voor thuis. Maar weet niet echt wat en waar ik moet zoeken voor een goede deal.
pi_190156043
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn vriend kotst echt met heel veel geluid erbij, een soort keiharde hurl :X dat trek ik ook slecht. Kots opruimen doe ik zelf ook kokhalzend :@ brrr
Hahaha ik had een vriend die dat ook deed... kreeg er echt de slappe lach van... en werd er misselijk van _O- maar ik ben ook echt panisch voor kots... helaas de enige die t op kan ruimen..
S. 2014
J. 2016
  woensdag 27 november 2019 @ 20:06:33 #188
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190156611
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 19:06 schreef F_r het volgende:

Iemand al een goede black friday deal gezien? Ik zoek een laptop/chromebook oid voor thuis. Maar weet niet echt wat en waar ik moet zoeken voor een goede deal.
Let je wel op? Lang niet elke goed lijkende deal is dat ook he. En nee, ik heb niks nodig dus dan ga ik ook geen aanbiedingen zoeken omdat ze zo goedkoop zijn :)
  woensdag 27 november 2019 @ 20:26:46 #189
37150 livelink
pi_190156984
quote:

Gisteren bij Radar hadden ze het erover dat bol.com en CoolBlue wel eerlijke deals hadden. In ieder geval hadden die hun leven verbeterd. Was een onderzoek van de consumentenbond.
pi_190157055
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 20:06 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Let je wel op? Lang niet elke goed lijkende deal is dat ook he. En nee, ik heb niks nodig dus dan ga ik ook geen aanbiedingen zoeken omdat ze zo goedkoop zijn :)
Doe ik.
pi_190157067
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 20:26 schreef livelink het volgende:

[..]

Gisteren bij Radar hadden ze het erover dat bol.com en CoolBlue wel eerlijke deals hadden. In ieder geval hadden die hun leven verbeterd. Was een onderzoek van de consumentenbond.
Heb ik ook gehoord. Heb vrijdag alle tijd om te zoeken.
pi_190158022
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 16:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mwa, aangezien de hele school uit 45 leerlingen bestaat had hij prima mee kunnen doen met unit 2 die allemaal surprises doen.
Dat is ook wel een extreem kleine school, ik ging uit van normale klassen. Maar desondanks zou ik er toch niet bewust voor kiezen om een kind buiten te sluiten van de klasgenoten. Nog afgezien van de midden/bovenbouw leerlingen die waarschijnlijk niet op een 'kleintje' zitten te wachten, al is dat op zo'n kleine school wellicht wel minder van toepassing omdat het meer een soort ons-kent-ons zal zijn. Maar geef het anders gewoon door aan de juf. Daar heeft jouw zoon nu niks meer aan, maar een ander kind in de toekomst wellicht wel als zij dit ook als een goede optie zien.

F_R, ik gebruik altijd de tweakers pricewatch. Daar kun je ook zoeken op specs en budget. En je kunt dan ook de prijsontwikkeling zien, dus of het daadwerkelijk een goede aanbieding is.

Ik heb vandaag voor het eerst ooit gebruik gemaakt van black Friday. Wij hebben genoeg luiers en doekjes ingeslagen om het te redden tot de volgende 1 + 1 gratis actie van de Etos in februari.
pi_190158418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 15:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh eneehm dank voor t duimen *O* nieuwe baan is in zhe pocket (althans, wel nog even babbelen over salaris ect, maar dat komt goed :7 ze betalen sowieso meer dan mn huidige baan dus prima)

Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_190158581
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 15:37 schreef littledrummergirl het volgende:

Gefeliciteerd!
*poef* nu is het weg
pi_190158984
Gefeli met je nieuwe baan LDG! *O*
  woensdag 27 november 2019 @ 21:57:20 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190159207
Gefeliciteerd LDG! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190159224
quote:

Na een enorme ruzie met de mediamarkt doe ik er niet meer aan.
Ik hield toen de prijs van onze koelkast in de gaten al een paar weken. Toen kwam de BTW actie eraan, was ie echt maar 10 euro goedkoper. Ik ben daar zó boos over geworden. Hielp natuurlijk niets, uiteindelijk ergens anders gekocht. Eikels.

*)
pi_190159228
Wat goed LDG! *O*
pi_190159239
Dankjulliewel *O*
  woensdag 27 november 2019 @ 22:12:18 #200
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_190159522
Woehhoohh gefeliciteerd met de baan Ldg!!

Wat betreft zieken ,nou wij nemen het stokje over. Ik heb in de bijna 12 jaar als moeder veel kots gezien maar wat ik net heb gezien is erger dan de ergste keer ooit. En het allerergste was dat ik in hetzelfde bed lag met het kind in mijn armen.
  woensdag 27 november 2019 @ 22:15:39 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190159611
Oi, sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190163708
Buda oei Beterschap.

Hier was het maar een nachtje gelukkig.

En wat kan zo'n relatief klein plekje weghalen op je voet toch pijn doen. Ze hebben flink geduwd met hechten een het doet nu echt zeer.
pi_190164369
Oh buda :X ;(

Hier leken we gisteren op de goede weg terug. Vannacht was Mijm onrustig, vanmorgen om half 7 huilend uit bed gehaald. Compleet doorgelekt met dunne poep, meteen de weekstand van mijn nieuwe wasmachine testen.
Nu blijft hij weer dun poepen en ook ik ben weer begonnen.

Nu al een week rond zieken in huis }:|
pi_190164386
Sterkte lesage. Hopelijk iedereen snel weer op de been.
pi_190164396
Van een ander kaliber ik had een kotsende kat. Is nu ook niet zo handig.
pi_190164733
Buda, dat klinkt echt gruwelijk.

LDG, gefeliciteerd!

F_r, blegh.

Zieken, beterschap!
  donderdag 28 november 2019 @ 19:49:44 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190172682
Hier nog steeds niks! *afklopt

Zojuist de tickets naar de VS geboekt! :o *O* There is no way back!
En een paar dagen wachten scheelde toch mooi 400 euro op de totale ticket prijs! *O*
pi_190172845
Gaaf BE!!

Ik ben al een paar weken aan het kwakkelen. Ik blijf hoesten. A is nu ook aan het snotteren (maar dan kan ook omdat die stomme eigenwijze puber naar allergie medicatie vergeet.

M en T hebben (gelukkig nog) nergens last van.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_190174063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:46 schreef F_r het volgende:
Van een ander kaliber ik had een kotsende kat. Is nu ook niet zo handig.
Die kotsen zo graag op iets. Je schoenen ofzo. Of je deurmat.
  donderdag 28 november 2019 @ 21:22:21 #210
244125 laziness
pi_190174881
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:49 schreef BE het volgende:
Hier nog steeds niks! *afklopt

Zojuist de tickets naar de VS geboekt! :o *O* There is no way back!
En een paar dagen wachten scheelde toch mooi 400 euro op de totale ticket prijs! *O*
Yay *O*
Rechtstreekse vlucht?
pi_190175152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klopt maar dit keer gelukkig niet. Ik zag wel een bultje op zijn kin vandaag. Zorro had dat ook rond zijn bek en die ging niet lang daarna hemelen. Dus mijn vader maar gevraagd morgen mee te gaan naar de dierenarts. Hopelijk niks aan de hand.
pi_190176026
BE, wat tof! En goede deal dan gemaakt.
pi_190176044
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn kind ook, zo bleek. Op de bank, het kussen en 2 dekentjes tegelijk ;(
Zouden ze dat nou speciaal voor onze nieuwe wasmachines doen, Tico? :D

Maar goed... terug bij af dus.
  donderdag 28 november 2019 @ 23:25:58 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190177741
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:22 schreef laziness het volgende:

[..]

Yay *O*
Rechtstreekse vlucht?
:Y Ja, dat was een voorwaarde van F. Geen gedoe met overstappen en hangen op luchthavens.
  vrijdag 29 november 2019 @ 07:40:41 #215
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_190179693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:49 schreef BE het volgende:
Zojuist de tickets naar de VS geboekt! There is no way back!

Leuk!! ik heb ook voor mijzelf 10 dagen newyork gekocht *O* *O*
pi_190179983
Wow Bada, 10 dagen!! Lekker joh.
En goed gedaan BE!!

Zomervakantie is voor mij echt nog te ver weg. Nu blijven we hier in het land dus heb nog wel even tijd om accommodaties te boeken.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 29 november 2019 @ 09:26:16 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190180722
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 november 2019 07:40 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Leuk!! ik heb ook voor mijzelf 10 dagen newyork gekocht *O* *O*
Oh gaaf!
  vrijdag 29 november 2019 @ 09:32:54 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190180818
Oh, heerlijk al die tickets VS... geniet ervan :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190180859
Gaaf be en buda
pi_190183299
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:13 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ze willen je een plezier doen. Je kunt hem nu uitgebreid testen. Beterschap voor je kind.

Ik ben de Sint cadeaus aan het inpakken wat een werk toch stiekem.
pi_190184433
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:13 schreef LeSage het volgende:

[..]

Uhuh. Meteen een stress test.
  zaterdag 30 november 2019 @ 15:19:00 #222
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_190200031
Hoe gaat het met de zieken?
  zaterdag 30 november 2019 @ 17:18:28 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190201627
Surprise-tip voor volgend jaar: de sorteerhoed!

Eerst een zwarte tovenaarshoed maken, dan met papiermaché het gezicht er op, bruin verven en tadaaa!

[ Bericht 14% gewijzigd door BE op 30-11-2019 17:47:33 ]
  zaterdag 30 november 2019 @ 17:30:34 #224
37150 livelink
pi_190201836
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 17:18 schreef BE het volgende:

Eerst een zwarte tovenaarshoed maken, dan met papiermaché het gezicht er op, bruin verven en tadaaa!

[ afbeelding ]
Wow _O_
pi_190201901
Gaaf!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 november 2019 @ 17:49:07 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190202146
Oh, die bank die nog lang niet geleverd werd?
Ik kreeg een mailtje van de manager dat we ter compensatie een tegoedbon kregen voor 100 euro, te besteden bij hen in de winkel. :o Mooie sigaar uit eigen doos. Ik heb een mailtje gestuurd dat ik het ten eerste wat mager vond en dat ik als ik iets anders uit hun winkel had willen hebben, dat ik dat al wel gedaan had. -O-

Ik kreeg van de week zo'n net iets te vrolijk standaard mailtje: goed nieuws, we hebben een update over de levering van uw bank: week 6! :X :X
pi_190202686
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 17:18 schreef BE het volgende:

[ afbeelding ]
Hoe???!
pi_190202792
Gaaf BE!
  zaterdag 30 november 2019 @ 18:49:11 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190203370
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 18:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe???!
:D Echt supersimpel!
Zwart karton, 2 grote vellen. 1 grote cirkel uitknippen, dat is de rand. 1 halve cirkel, daar de punt van maken.
En dan met stroken krant het gezicht er op papier maché-en (1 kop bloem op 1,5 kop water, recept v Vicky). Beetje frotten en klaar! :Y
pi_190203810
Hij is echt gaaf BE!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:23:44 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_190204035
Gaaf geworden BE! Maar wat ik me wel afvraag, heeft het kind hier zelf ook aan meegewerkt?
disclaimer
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:27:01 #232
3011 E.T.
pi_190204095
Die is tof BE!

Ik denk (hoop) dat ik dit jaar voor het laatste een surprise heb moeten maken, mocht ik er toch ooit aan moeten geloven, dan onthoud ik 'm zeker! Hier werd het een paard van twee dozen en vier wc-rolletjes :D
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:28:32 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190204123
^O^ Is ook een goed idee! :Y
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:23 schreef SQ het volgende:
Gaaf geworden BE! Maar wat ik me wel afvraag, heeft het kind hier zelf ook aan meegewerkt?
Jazeker! :Y
Hij heeft de cirkels getrokken en geknipt, hij heeft meegeholpen het ding in elkaar te plakken, (punten knippen en lijmen van de rand zodat hij zelfs op kan), hij heeft verzonnen hoe het kadootje er in geplakt moest worden. Ik heb het gezicht gedaan, hij een deel van rest van de papiermaché (dat was echt alleen maar stroken er tegenaan plempen, die hij had geknipt trouwens) en hij heeft het geverfd.

Het is echt heel simpel te doen. En ik had het ook niet in mijn hoofd moeten halen hem niet te laten helpen. Ik heb echte knutselkinderen die dit superleuk vinden. :Y
pi_190204297
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 18:49 schreef BE het volgende:

[..]

:D Echt supersimpel!
Zwart karton, 2 grote vellen. 1 grote cirkel uitknippen, dat is de rand. 1 halve cirkel, daar de punt van maken.
En dan met stroken krant het gezicht er op papier maché-en (1 kop bloem op 1,5 kop water, recept v Vicky). Beetje frotten en klaar! :Y
Mooi hoor! Begrijp ik nu goed dat je ipv lijm een bloempapje gebruikt?
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:43:12 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190204336
Ja, was een tip van Vicky en werkt als een trein!
Oh wacht, flinke berg zout ook nog er door.

1 kop bloem
1,5 kop water (ietsje minder, dan blijft het wat dikker)
Flink wat zout

En dan daarmee plakken. Ideaal en ik had het idee dat het sneller droogde dan met lijm. :Y
pi_190204388
Komen wij aan met een voetbal en dino ei...

En de eieren zijn wat gedeukt omdat ze omvielen.
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:59:06 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190204586
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:46 schreef Ticootje het volgende:
Komen wij aan met een voetbal en dino ei...

En de eieren zijn wat gedeukt omdat ze omvielen.
Maakt toch niet uit? Klinkt helemaal prima!
Dit was echt een lucky shot.

De ander heeft een muziekdoosje gemaakt v een doos beplakt met roze en het koppie van het meisje op het danseresje. Simpeler wordt het niet. ;) :D
pi_190205100
Hier een tijgerkooi van Hema dozen. Tja...
pi_190205621
Zoë is druk bezig voor iemand die van gamen houd. Hij valt alleen een beetje groot uit.

En ja ze krijgt een beetje hulp. Hij is nog niet klaar.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_190205914
Papier maché met bloem werkt zo goed. En het wordt keihard.

Surprise 1, 2, 3 en 4 zijn klaar. Nummer 5 is nog in de maak.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_190205973
Ik sla die tip even op voor volgend jaar.

Hier vanavond pakjesavond gevierd. En vanochtend bij het werk van mijn man. Die sinterklaas vond mijn oudste een "kerstman met rare hulpsinterklaasmijter". Die man was gewoon een beetje te dik om sinterklaas te zijn :D
  zaterdag 30 november 2019 @ 21:51:08 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190206090
Gaaf Tally! _O_
pi_190209654
Die hoed is echt gaaf!
Ik heb afgelopen week mijn surprise gemaakt met Willem samen. We hebben echt zoveel plezier gehad. Hij wilde een haai maken. Samen alles blauw geverfd en hij heeft het bloed op de tanden gemaakt. Ook heeft ie overal plak op gesmeerd zodat ik kon plakken.
Echt een O+ O+ O+ middag!

pi_190209661
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 21:09 schreef Tally het volgende:
Zoë is druk bezig voor iemand die van gamen houd. Hij valt alleen een beetje groot uit.
[ afbeelding ]

En ja ze krijgt een beetje hulp. Hij is nog niet klaar.
Ook echt gaaf!
  zondag 1 december 2019 @ 08:53:05 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190210102
Die haai is leuk ook! :Y
pi_190210474

T heeft voor school een Mario gemaakt.

De rest kan ik nog niet laten zien omdat ik niet weet of er familieleden meelezen 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_190211311
Jongste heeft een gamecontroller gemaakt, grootste deel zelf gedaan met wat aanwijzingen.
De oudste een doos potloden, daar heb me iets meer mee bemoeit ;).
pi_190226409
Gave surprises!

Die kotsgriep he... duurt dat maar 1 dag? Echt van alle dagen dat ze kan kotsen kiest ze de dag dat mama s'avonds een date heeft! Fwp! :')
S. 2014
J. 2016
pi_190226587
Onze oudste had een ‘gewone’ griep, niet specifiek buikgriep. Hij is 3 dagen echt heel ziek geweest, hoge koorts en hoofdpijn (en soms ook spugen, maar meer door de hoge koorts, steeds als de pcm bijna uitgewerkt was), deed niks behalve op de bank liggen. Daarna nog 2 dagen slapjes met lichte hoofdpijn, maar geen koorts meer. Hopelijk knapt S. sneller op!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 december 2019 @ 08:22:27 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190226631
De kotsgriep duurde hier een dag of 5 en toen begon op dag 4 de poepgriep des doods en die duurde ook 5 dagen.. -O-
  maandag 2 december 2019 @ 08:31:21 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190226726
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 07:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gave surprises!

Die kotsgriep he... duurt dat maar 1 dag? Echt van alle dagen dat ze kan kotsen kiest ze de dag dat mama s'avonds een date heeft! Fwp! :')
Soneal heeft van maandagavond tot donderdagmorgen overgegeven.
Toen hij donderdag eindelijk niet meer overgaf was hij ook wel gelijk goed hersteld, want toen heeft hij 's avonds het restje van onze kip Tandoori van de avond daarvoor gegeten.
Hij lag woensdagavond ook al zielig/verontwaardigd op de bank van "Oh, kip Tandoori, mijn lievelingseten" :')

Ik werd die woensdagavond ziek en heb idd maar 1 dag overgegeven en diaree gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190226783
Vanmorgen heeft ze alles uitgespuugd (in mijn bed :{ ) daarna een x diarree en nu alweer flink praatjes... nog wel wat witjes maar goed we zien t wel... je doet er toch niks aan.
S. 2014
J. 2016
  maandag 2 december 2019 @ 08:44:16 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190226854
Sterkte, praatjes is wel een goed teken :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190227592
Ah de kotsgriep gaat gewoon door.

Hier lijkt het bij de meiden gestopt te zijn.
  maandag 2 december 2019 @ 11:28:32 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190228852
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 11:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het spreekt natuurlijk al boekdelen dat je dat niet moet willen omdat het zo’n bende is bij de overheid.

Maar moet jij eens een foutje maken in een aangifte.
Ik neem deze even mee naar de SC.

Ik belde vorige week met de BD met wat vragen over het recht op HRA en de nieuwe regels (verplicht aflossen in 360 maanden), ze hebben geen flauw idee; 3 personen aan de lijn gehad, waarvan de laatste de kennis al zou moeten hebben, die het nog nagevraagd heeft bij een fiscalist bij hen en nog niet het goede antwoord gekregen.
Maar goed, het mooie is wel dat het ze dus kennelijk geen bal interesseert, als je maar aflost.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190228932
De belastingtelefoon is ook gewoon voor echt simpele vragen. Daar zitten mensen met een basistraining.

Daar zijn echt veel klachten over te vinden ook. Plus dat als er dan wat is dan zijn het vaak ook horken.
  maandag 2 december 2019 @ 11:35:07 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190228957
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 11:33 schreef Ticootje het volgende:
De belastingtelefoon is ook gewoon voor echt simpele vragen. Daar zitten mensen met een basistraining.

Daar zijn echt veel klachten over te vinden ook. Plus dat als er dan wat is dan zijn het vaak ook horken.
Ze hadden in dit geval wel allemaal heel snel door dat er doorverbonden moest worden omdat de de vraag boven de pet ging, dus dat was al wel goed, maar het antwoord was uiteindelijk nog steeds nutteloos (en fout).
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 december 2019 @ 11:41:46 #258
244125 laziness
pi_190229072
Blij dat ik mijn eigen belastingadviseur thuis heb zitten 8-)

De werkgevers telefoon van de BD bellen is geen haar beter trouwens :X

Wij moesten op het werk een correctie maken op de aangifte van de inspecteur. Ging om 2013.
Wij een voorstel op de mail hoe we dat gingen doen.
Ja hij zou er op terug komen. Een jaar later en 4 reminders verder bleek de goede man met pensioen. Verhaal bij zijn opvolger neergelegd. Nooit meer wat gehoord. Nou dan wil je ons geld niet hebben, ook goed maar jullie wilden dat we deze correctie gingen doen :')
  maandag 2 december 2019 @ 12:31:10 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190229931
Nee, het is idd op alle vlakken vaak drama, toen ik nog bij een fiscalist werkte ook.
Verbazingwekkend wat je soms voor antwoorden krijgt (als je ze al krijgt).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190231471
Ik krijg elk jaar weet bericht dat ik dacht zou hebben op kindgebonden budget.. volgens mij klopt er geen reet van.

1e naar elke maand uit laten betalen maar toen moest ik eind van het jaar weer terug betalen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 december 2019 @ 14:12:09 #261
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190231747
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 13:55 schreef Vicky het volgende:
Ik krijg elk jaar weet bericht dat ik dacht zou hebben op kindgebonden budget.. volgens mij klopt er geen reet van.

1e naar elke maand uit laten betalen maar toen moest ik eind van het jaar weer terug betalen..
Maar dat kun je heel makkelijk zelf berekenen toch?
Dan hebben ze je/jullie gewoon te laag ingeschat.

Volgens mij mag je sowieso samen niet boven de 73.000 zitten en hoe verder naar beneden hoe meer je krijgt.
pi_190233094
-

[ Bericht 100% gewijzigd door kaatjejannie op 02-12-2019 18:45:54 ]
*poef* nu is het weg
pi_190233214
Even crosspostje vanuit het kdv topic O-)

Wat zijn jullie succesrecepten qua snelle maaltijden? T liefst in 15/20 minuten in elkaar gedraaid en niet veel later klaar? Ik ben namelijk rond half zes thuis, kwart voor zes met koter. Koter is om zeven uur echt wel afgedraaid en eet traaaaaaag :P dus we zoeken snel en enigzins gezond :Y

Ik eet me al scheel al pasta :') broodjes falafel/hamburger, curry en stamppot met aardappelpuree. Dus kom maar door *O* met jullie succesrecepten *O*
pi_190233423
Tja mijn kinderen zijn lastig met eten. Dus toch vaak gewoon aardappels met groente. Afgewisseld met gebakken aardappels. En vlees.

Meestal 1x pw pasta of rijst
  maandag 2 december 2019 @ 16:31:14 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190233731
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 15:56 schreef littledrummergirl het volgende:

Wat zijn jullie succesrecepten qua snelle maaltijden? T liefst in 15/20 minuten in elkaar gedraaid en niet veel later klaar? Ik ben namelijk rond half zes thuis, kwart voor zes met koter. Koter is om zeven uur echt wel afgedraaid en eet traaaaaaag :P dus we zoeken snel en enigzins gezond :Y

Ik eet me al scheel al pasta :') broodjes falafel/hamburger, curry en stamppot met aardappelpuree. Dus kom maar door *O* met jullie succesrecepten *O*
Shoarma doet het hier altijd goed. Pizza ook. Of: nacho's/taco's. En soms voer ik ze hotdogs of hamburgers, en eten man en ik later iets anders. Een pokébowl bijvoorbeeld :9.
KuikenGuppy
pi_190234102
[quote]0s.gif Op maandag 2 december 2019 15:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[/quote

Weet niet hoe kidsproof dit is, maar ik maak als ik snel iets wil hebben vaak iets van wokgroenten met tofoe of kip en als het heel snel moet met bloemkoolrijst ipv gewone rijst, dat is altijd heel snel klaar. Of een maaltijdsoep, ik heb een lekker recept van een soep met prei, paprika, een beetje chorizo en witvis die in 15 min klaar is, kwestie van alles in de pan en klaar als de vis gekookt is. Goedgekeurd door mijn moeilijke eter man maar baby is hier nog wat klein voor dus niet op kids getest:;
pi_190234367
quote:

Wat in de praktijk het beste blijkt te werken hier is vooruitkoken. Op zondag voor maandag en dinsdag bijvoorbeeld. En dan dat in een kwartiertje opwarmen. Deze week burritos (dus grote pan (vega)gehakt en groente en dan eten met wraps) of bijvoorbeeld soep, stamppot etc. Geeft mij de minste stress.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_190234440
quote:

Gehakt-mais-bonen met sla/wraps of taco's (die kun je ook verkruimelen om makkelijker te kunnen eten) :Y
  maandag 2 december 2019 @ 17:25:36 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_190234492
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 16:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Shoarma doet het hier altijd goed. Pizza ook. Of: nacho's/taco's. En soms voer ik ze hotdogs of hamburgers, en eten man en ik later iets anders. Een pokébowl bijvoorbeeld :9.
Ik mis friet nog!
disclaimer
  maandag 2 december 2019 @ 17:27:22 #270
244125 laziness
pi_190234530
Ik hou heel erg van één plaat in de oven mikken op werkdagen.
Broccoli of bloemkool als groente, rösti of rode aardappeltjes in stukjes met kruiden er over en dan een stukje vis of vleesvervanger. Allemaal een minuut of 25 in de oven en tussendoor een keertje omdraaien.

Geeft me mooi de tijd om in die 25 minuten de vaatwasser uit te ruimen of de was op te hangen.

Of alleen de aardappelen/vis/vlees in de oven en de groente wel koken. Erwten kosten maar 4 minuten om te koken. Meneertje eet die los niet maar als puree wel dus staafmixer er doorheen en klaar.

Zelfgemaakte chili met bonen, gehakt, tomatenblokjes en kruiden is hier ook een geliefde makkelijke optie. Alleen vergeet ik nog wel eens gehakt uit de diepvries te halen }:|

De slowcooker is ook wel een fijne om eten klaar te hebben als je thuis komt. Maar daar moet je dan ‘s ochtends of de avond er voor tijd aan besteden om ‘m te vullen.
  maandag 2 december 2019 @ 17:28:13 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_190234543
Verder binnen 20 minuten klaar:
Wokkies zoals kip hoisin, beef teriyaki, snelle curry.
Soep, brood, snackgroente
Wraps (koud of warm)
Opwarmchili
Opwarmstamppot
Agv
Opwarmstoofvlees met rijst
Pasta in 30 varianten
Hamburgers met sla
disclaimer
  maandag 2 december 2019 @ 17:32:03 #272
244125 laziness
pi_190234614
Van die verse soeppakketten van de supermarkt zijn ook lekker en gezond. Wel van tevoren maken. In het weekend of ‘s avonds en dan enkel opwarmen.

Ik ben zelf geen vooruitkoker behalve met soep.

En na een dag of 4 hebben we meestal genoeg kliekjes om alle 3 weer een avond van te kunnen eten. Is ook altijd een prettige dag van de week :P
pi_190234623
quote:

Ovenschotel

Avond op voorhand voorbereiden/maken en als je thuis komt hooguit laatste hand leggen en hup de oven in.
Kun je echt van alles variëren. Mexicaans en dan natcho's en geraspte kaas er bij.
Van alles met aardappel(pure) als basis, groenten en vis of gehakt er bij.

Nassie kun je een avond op voorhand prima maken en ff terug opbakken. Kipsate uit die zakjes. Bak er een eitje bij.

Soep kun je ook prima de avond er voor maken en terug opwarmen.

Relax mama week menu's staan ook snelle recepten tussen. (De club van relaxte moeders, sowiso heerlijke afwisseling tussen de perfecte mama fb groepen en sites).

[ Bericht 5% gewijzigd door Roosgeluk op 02-12-2019 17:38:20 ]
pi_190238732
Bedankt voor de tips *O*

Hier ook een enigszins moeilijke eter (als in, herkenbare groenten zonder saus gaan er niet in) dus mijn creativiteit was een beetje op :D maar we kunnen inderdaad nog wel eens de Mexicaanse toer of ovenschotels doen, of shoarma, lust ie vast ook wel.
  maandag 2 december 2019 @ 22:07:01 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_190240510
Dan zwengel ik even het huishoudbankje weer aan.
Iemand ervaring met de Joseph Joseph intelligent waste totem?
  maandag 2 december 2019 @ 22:19:45 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190240765
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 22:07 schreef amaranta het volgende:
Dan zwengel ik even het huishoudbankje weer aan.
Iemand ervaring met de Joseph Joseph intelligent waste totem?
Nope, hij is erg fraai (zoals het meeste van Joseph Joseph), maar tenzij je ergens een tegoedbon voor dat bedrag moet opmaken vind ik m wel heel erg duur.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 december 2019 @ 22:22:41 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_190240830
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 22:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nope, hij is erg fraai (zoals het meeste van Joseph Joseph), maar tenzij je ergens een tegoedbon voor dat bedrag moet opmaken vind ik m wel heel erg duur.
Issie ook ja. Maar nu hebben we 3 prullenbakken...
  maandag 2 december 2019 @ 22:28:08 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190240940
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 22:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

Issie ook ja. Maar nu hebben we 3 prullenbakken...
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)BEAYYASABEgLsuvD_BwE

Kwalitatief had het allemaal wat beter gemogen, maar prijstechnisch is het een stuk prettiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 december 2019 @ 22:44:48 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190241196
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 22:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)BEAYYASABEgLsuvD_BwE

Kwalitatief had het allemaal wat beter gemogen, maar prijstechnisch is het een stuk prettiger.
Ziet er goed uit.
Ik heb ook een driebaksding maar mwoah.

En eigenlijk wil ik een Brabantia Bo O+ Maar ja, 120-140 euro. :’)
  maandag 2 december 2019 @ 22:48:56 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190241263
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 22:44 schreef BE het volgende:

[..]

Ziet er goed uit.
Ik heb ook een driebaksding maar mwoah.

En eigenlijk wil ik een Brabantia Bo O+ Maar ja, 120-140 euro. :’)
Ik vind het vooral handig dat het ene vakje dat wij voor GFT gebruiken zoveel kleiner is dan de andere twee.
Dat wil je immers toch niet te lang binnen hebben, en de restafval en plastic zijn tegen die tijd wel vol.

Hoewel ik meestal 2 keer plastic tegen 1 keer rest heb en als ik rest doe gaat het GFT ook gelijk die kliko in.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 december 2019 @ 23:05:45 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190241576
Plastic gaat hier zo hard, dat hang aan een handdoekhaakje om een hoekje. Een grote pedaalemmerzak om te verzamelen.
Degene die ik heb is 3x even groot en dat werkt idd niet.
pi_190241746
Wij hebben in de trapkast 3 van deze bakken op elkaar gestapeld voor papier/plastic/glas. Zeker plastic kunnen we 1x per week legen, dat neemt zoveel loze ruimte in :X. In de woonkamer hebben we sinds kort een klein prullenbakje voor restafval, die legen we ook 1x per week ongeveer (brabantia maat X geloof ik). GFT gaat in een bakje dat op het aanrecht staat, die legen we dagelijks buiten in de grote bak (deze, ik vind hem geniaal!).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 december 2019 @ 23:20:28 #283
244125 laziness
pi_190241819
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 23:05 schreef BE het volgende:
Plastic gaat hier zo hard, dat hang aan een handdoekhaakje om een hoekje. Een grote pedaalemmerzak om te verzamelen.
Precies. Mijn grote brabantia vult zich zo met PMD.
Voor de rest hebben we twee kleine bakjes.

Maar de brabantia bo heeft toch hetzelfde probleem?
  dinsdag 3 december 2019 @ 07:10:03 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190244221
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 23:20 schreef laziness het volgende:

[..]

Precies. Mijn grote brabantia vult zich zo met PMD.
Voor de rest hebben we twee kleine bakjes.

Maar de brabantia bo heeft toch hetzelfde probleem?
Klopt. Niet praktisch dus.
  dinsdag 3 december 2019 @ 07:19:39 #285
37150 livelink
pi_190244247
Ik loop gewoon 20 x per dag naar buiten, naar de verschillende kliko's.
  dinsdag 3 december 2019 @ 07:34:32 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190244303
Ik heb alleen glas en lege flessen in de trapkast staan, in sortera's idd. Mijn 1-2-3 bak gebruik ik voor rest, gft en papier.
Heen en weer lopen naar de bijkeuken voor plastic steeds vond ik echt een gedoe, daar hebben wij zo onwijs veel van. -O-
Maar goed, echt een goeie oplossing hebben wij dus ook nog steeds niet.
Het liefst zette ik voor plastic zo'n mooie grote pushbin neer, maar die zijn ook weer zo duur. -O-
  dinsdag 3 december 2019 @ 08:46:50 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190244865
Wij hebben ook makkelijk een volle plasticvuilniszak in 2 dgn. We hebben er een grote emmer voor staan in het gootsteenkastje, maar die is eigenlijk te klein.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190244917
Ik kreeg laatst bericht dat onze gemeente ergens volgend jaar stopt met het apart inzamelen van plastic. De techniek om recyclebare spullen uit huisvuil te sorteren zijn blijkbaar zo verbeterd dat ze het apart inzamelen niet meer nodig achten.

Dat scheelt wel weer een aparte afvalbak in huis :+
  dinsdag 3 december 2019 @ 09:10:08 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_190245023
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 23:05 schreef BE het volgende:
Dat had ik in mijn vorige huis ook, maar dat staat zo karig ;(
In de nieuwe keuken ga ik mijn enorme simple human bak voor pmd inzetten. Onder de gootsteen zitten straks 4 kleinere, luchtdichte bakken. Eentje voor rest, eentje voor gft, eentje voor Nespresso capsules :') en dan wellicht nog eentje voor kca of luiers.
disclaimer
  dinsdag 3 december 2019 @ 09:45:03 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190245376
Wij hebben ook zo'n mooie glimmende bak voor pmd, en in het keukenkastje uittrekbare bakken; een kleintje voor GFT en een iets grotere voor restafval.
Luiers gaan meteen in een luierbak buiten, die wil ik niet langer dan nodig binnen hebben.
KuikenGuppy
  dinsdag 3 december 2019 @ 09:46:15 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190245391
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 09:10 schreef SQ het volgende:

[..]

In de nieuwe keuken ga ik mijn enorme simple human bak voor pmd inzetten. Onder de gootsteen zitten straks 4 kleinere, luchtdichte bakken. Eentje voor rest, eentje voor gft, eentje voor Nespresso capsules :') en dan wellicht nog eentje voor kca of luiers.
Ik zou kca ergens bewaren waar je kinderen niet bij kunnen, en de afvalbakken juist wel toegankelijk maken voor je kinderen, om ze snel aan te leren hun troep in de prullenbak te mikken.
KuikenGuppy
pi_190245401
Wij hebben een pedaalemmer voor restafval, bakje op het aanrecht voor gft (elke dag legen in de container), de broodzakken gebruik ik voor het plastic en als die vol zijn gaat het in de plastic container buiten. Voor oud papier hebben we een bak in de garage, net als voor het glas, kca en voor de nespresso capsules.
pi_190245454
We hebben een prullenbak voor gft (dubbele bak, maar gebruiken maar 1 kant :+ ) en twee zakken ik de meterkast hangen (niet slim, klopt) voor papier en plastic. Gft wordt dagelijks geleegd en plastic en papier wanneer vol.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 3 december 2019 @ 10:06:26 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190245605
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 09:10 schreef SQ het volgende:

[..]

I know, en ik kijk er nog tegenaan ook.
Maar ik realiseerde me net dat we nog wel een onzichtbaarder hoekje hebben, waar nu het kattevoer staat, waar een grotere bak kan komen voor het plastic. Dus daar moet ik maar eens naar op zoek.
En als we dan ooit-ooit-ooit een quooker krijgen gaat de boiler uit het keukenkastje en kan de rest daar onder.

Zo'n bakje op het aanrecht voor GFT hadden we in het oude huis wel, geen idee eigenlijk waarom nu niet meer. Ik heb toch al zo'n hekel aan fruitvliegjes, dan is elke dag legen beter.
pi_190245651
Dat bakje op het aanrecht scheelt echt in de fruitvliegjes! :Y Van 30 per dag naar 3 oid.

Wat mij tegenstond bij die dubbele of driedubbele bakken, is dat de deksel vaak wel direct alle bakken opent. Elke keer ook de gft meur door je huis :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 3 december 2019 @ 10:16:24 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190245693
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 10:11 schreef Phaidra het volgende:
Dat bakje op het aanrecht scheelt echt in de fruitvliegjes! :Y Van 30 per dag naar 3 oid.

Wat mij tegenstond bij die dubbele of driedubbele bakken, is dat de deksel vaak wel direct alle bakken opent. Elke keer ook de gft meur door je huis :X.
Ja! Precies dat! En als er warm eten in gaat wordt die hele deksel ook vochtig. :r Brrr...
  dinsdag 3 december 2019 @ 10:54:09 #297
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190246050
Gft gaat hier trouwens in rest.. Wij hebben geen plek voor een Gftcontainer
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 3 december 2019 @ 10:58:39 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_190246081
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 09:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou kca ergens bewaren waar je kinderen niet bij kunnen, en de afvalbakken juist wel toegankelijk maken voor je kinderen, om ze snel aan te leren hun troep in de prullenbak te mikken.
Wat bedoel je met "juist wel toegankelijk"? Onder de gootsteen lijkt me aardig toegankelijk?
disclaimer
pi_190246379
KCA afval is toch dusdanig weinig dat dat niet in je keuken zou hoeven? Ik heb het in ieder geval nog nooit gemist :+
Ik gebruik nu van die brabantia sort&go bakken (12 ltr) in m'n gootsteenkastje. Werkt prima. Voor GFT wel van die bio afbreekbare vuilniszakken er in (gewoon van Jumbo of Lidl), dat scheelt een vies schoonmaakklusje.
  dinsdag 3 december 2019 @ 11:29:41 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_190246402
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2019 11:27 schreef Fazz het volgende:
KCA afval is toch dusdanig weinig dat dat niet in je keuken zou hoeven? Ik heb het in ieder geval nog nooit gemist :+

nee is ook zo, maar ik wil zo graag een doel voor dat vierde bakje :'( :')
disclaimer
  dinsdag 3 december 2019 @ 11:31:30 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_190246416
ditg.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')