Zo, dat lijkt me nog best een uitdaging om leerlingen weten te motiveren met aansprekende activiteiten. Ik kan me voorstellen dat dat heel vermoeiend kan zijn, ja.quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:38 schreef E.T. het volgende:
[..]
IK organiseer lesactiviteiten voor basisschoolleerlingen en VWO-leerlingen op de Erasmus Universiteit![]()
's Middags hadden we 250 VWO leerlingen die workshops kwamen doen in het kader van profielkeuze(en 'savonds nog een refresh-training voor onze student-docenten.. ik was blij toen ik eindelijk thuis was in elk geval
Ik heb leren klussen van mijn vader.quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:01 schreef SQ het volgende:
Ik heb eigenlijk best heel veel van mijn vader geleerd, en ook via hobbyclubs. Dus toen ik op mezelf ging wonen kon ik in ieder geval koken, afwassen , Ikeameubels monteren, verven, mijn eigen band plakken, en een lamp verwisselen.
Meer skills heb je eigenlijk niet nodig.
Hier andersomquote:Op vrijdag 15 november 2019 22:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb leren klussen van mijn vader.
Hij had altijd een werkbank in de schuur en daar was ik regelmatig aan het zagen, schuren en timmeren.
Nu draai ik mijn hand niet om voor kluswerk. Ik zaag hout, tegels, ik betegel badkamers, met laminaat, boor gaten in muren, pak de schuurmachine, verf een trapgat op 5m hoogte al staand op een laddertje.
Koken heb ik niet zozeer van iemand geleerd. Soep uit zak of blik eten we nooit, dat komt er hier echt niet in. Ik hou van verse soepen.
Manlief houdt van kokkerellen en maakt af en toe iets culinairs
Mijn vader zei altijd 'kijken is ook helpen'. Dat heb ik als tiener uitgebuitquote:Op vrijdag 15 november 2019 23:10 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier andersom
Mijn vader is timmerman, kan alles maken en daarom kan ik helemaal niks qua klussenik was altijd te onhandig om te helpen "laat maar, ik doe het wel". Ik kan geen lamp ophangen
Wat???quote:Op zaterdag 16 november 2019 08:04 schreef Gogo83 het volgende:
Toen mijn ouders gingen scheiden op mijn elfde, at ik sindsdien ieder weekend dat ik bij mijn vader was volgens hetzelfde recept: op vrijdag friet of Chinees, op zaterdag nasi, bami, spaghetti of macaroni die niet te vreten was en op zondag veel te zoute soep (mijn vader snapte niet dat je water bij die potten krachtbouillon moest doen). Dat was ik een jaar later wel zat, dus toen ben ik (in ieder geval een dag per weekend daar) gaan koken. Deels zelf geleerd, deels uit kinderkookboeken en deels van mijn moeder en later mijn stiefvader.
Ik vind het enorm leuk om te koken en het was handig dat ik al best wat kon, maar als student overleef je die tijd ook wel op ravioli uit blik en kruiden doodstil broodjes (en leer je het koken langzaamaan vast vanzelf of van vrienden). Teetje vindt het nu al leuk om te helpen in te koken. Soms lastig, want het gaat er niet sneller op, maar wel enorm gezellig. Hopelijk houdt ie die interesse. Gisteren zei ie: "koken met mama, met papa lekkers maken". Want man is de bakker van ons tweeën.
Ik heb dit zelfs geprobeerd te swipen op mn telefoon in de hoop dat ik de autocorrect zou snappen, maar neuh...quote:
Goede gok!!!quote:
Daar zit 9 dagen tussen. We verhuizen aankomende zaterdag en de overdracht is 2 december.quote:Op zaterdag 16 november 2019 20:14 schreef Fazz het volgende:
Veel inpakken en de laatste 2 dagen pizza / patat of toko eten
Hoeveel tijd zit er nog tussen de verhuizing en de oplevering van jullie oude huis? Wij hebben in de dagen die we na de verhuizing nog hadden de boel schoongemaakt en de laatste dingetjes meegenomen
Oh dan komt het toch wel goedquote:Op zaterdag 16 november 2019 20:19 schreef Malteser het volgende:
[..]
Daar zit 9 dagen tussen. We verhuizen aankomende zaterdag en de overdracht is 2 december.
Nee, je onderschat het niet echt. Maar ik hou van orde en organisatie en wil het de mensen die ons helpen verhuizen zo makkelijk mogelijk maken. Maar ik kan moeilijk een week lang geen bestek en borden meer gebruiken, om maar eens iets te noemen. Of broodbeleg. Of kleding.quote:Op zaterdag 16 november 2019 20:28 schreef Fazz het volgende:
[..]
Oh dan komt het toch wel goedDe laatste avond nog wat inpakken en de rest kan of op de dag of later. Of onderschat ik over hoeveel spullen je het hebt
Goede redenatie van Twixquote:Op zaterdag 16 november 2019 20:06 schreef Malteser het volgende:
Hier alles geleerd door het te moeten doen, toen ik tien was scheidde mijn ouders en bleven mijn kleine broertje en ik bij onze moeder achter die niet in staat was voor ons te zorgen. Dan leer je snel.
Kleuter zette zojuist zijn schoen en en zijn laars. Toen ik vroeg waarom begon hij te zingen. “Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje, gooi wat in mijn laarsje, dank u Sinterklaasje.”
“Nou, daarom dus mama.”
Ik moet eigenlijk verhuisdozen inpakken maar ik weet gewoon niet meer wat ik nog in kan pakken. Alle oningepakte spullen heb ik komende week nog nodig. Hoe doen anderen dit? Op de verhuisdag zelf je wekker ultra vroeg zetten om de laatste spullen in dozen te doen?
De spullen die je als laatste inpakt heb je in het nieuwe huis waarschijnlijk direct weer nodig. Dat hoeft niet zo gesorteerd als de rest want dat pak je in het nieuwe huis direct weer uit.quote:Op zaterdag 16 november 2019 20:34 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nee, je onderschat het niet echt. Maar ik hou van orde en organisatie en wil het de mensen die ons helpen verhuizen zo makkelijk mogelijk maken. Maar ik kan moeilijk een week lang geen bestek en borden meer gebruiken, om maar eens iets te noemen. Of broodbeleg. Of kleding.
Wij hadden de laatste week de borden & bestek afgeteld tot 1 set per dag. De rest al naar het nieuwe huis verplaatst. De vaatwasser gaat toch elke dag aan en ik neem aan dat je meer borden / bestek hebt dan je op 1 dag nodig hebtquote:Op zaterdag 16 november 2019 20:34 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nee, je onderschat het niet echt. Maar ik hou van orde en organisatie en wil het de mensen die ons helpen verhuizen zo makkelijk mogelijk maken. Maar ik kan moeilijk een week lang geen bestek en borden meer gebruiken, om maar eens iets te noemen. Of broodbeleg. Of kleding.
Wij hadden een dag geprikt waarop we volledig overgingen (dus in het nieuwe huis zouden gaan slapen). Toen ik dat wist heb ik kleding al ingepakt; met uitzondering van de setjes die we zouden dragen tot de dag van verhuizing. Wat nog gedragen werd tot dan is gewoon vies, in de wasmand mee verhuisd en in het nieuwe huis in de wasmachine gegaan. Hetzelfde met borden, bestek en pannen(oke, die heb ik wel afgewassen alvoor ze te verhuizen); ik had alleen het hoognodige nog in het oude huis trouwens, even uittellen wat je gaat koken nog en wat je dan nodig hebt, de rest inpakken... Beleg lag alleen nog het hoognodige in de koelkast en dat heb ik gewoon bij vertrek in een boodschappenkratje gegooid. De spullen uit de voorraadkast die niet meer gebruikt werden had ik wel in dozen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 20:34 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hij is oranje; dat is al meer dan voldoende.quote:Op zondag 17 november 2019 17:33 schreef Puala het volgende:
Wat voor bureaulamp heb je dan dat die zo lelijk is?
Thanks voor je lieve bericht.quote:Op zondag 17 november 2019 11:20 schreef SQ het volgende:
9 dagen voor overdracht is trouwens nog best royaal! Ik ben geloof ik 2 dagen van te voren verhuisd
Nah, verhuisstress is verhuisstress. Dan maakt het weinig meer uit of het af is of niet, de zooi moet toch allemaal mee.quote:Op maandag 18 november 2019 12:02 schreef Malteser het volgende:
[..]
Thanks voor je lieve bericht.
En ik quote deze even want we wilden eigenlijk het weekend van de 30e verhuizen maar dan hadden we 0 hulp ivm Sinterklaasvieringen overal. We verhuizen nu dus een week eerder en dat is prima. Het huis is zo goed als klaar en vergeleken met jullie is dat natuurlijk pure luxe.
Jep, hoewel we ze misschien ergens rond lunchtijd wel even met oppas laten komen, zodat ze kunnen zien wat er gebeurt en dat er verhuisd wordt. Of is dat heel overdreven en vinden kinderen zoiets heel oké? Twix is vier en wel heel erg met de verhuizing bezig.quote:Op maandag 18 november 2019 12:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Nah, verhuisstress is verhuisstress. Dan maakt het weinig meer uit of het af is of niet, de zooi moet toch allemaal mee.
Heb je de kinderen wel uitbesteed op de dag?
Zou ik idd wel even doen. Het is best schokkend als opeens het hele huis leeg is (hoewel een lokale verhuizing wel heel anders is dan een internationale, denk ik).quote:Op maandag 18 november 2019 14:02 schreef Malteser het volgende:
Jep, hoewel we ze misschien ergens rond lunchtijd wel even met oppas laten komen, zodat ze kunnen zien wat er gebeurt en dat er verhuisd wordt. Of is dat heel overdreven en vinden kinderen zoiets heel oké? Twix is vier en wel heel erg met de verhuizing bezig.
Moe zijn van een kdv-dag is niet zo gek, natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 november 2019 08:06 schreef Tink89 het volgende:
Even iets anders:
Op het kdv laten ze prul regelmatig maar 1 keer slapen. We hebben een beetje het gevoel dat dat komt doordat er babytjes zijn die dan al in bed liggen en wakker worden van prul als ze naar bed gaat ofzo. De leidsters zeggen 'ze is gewoon niet moe', maar thuis slaapt ze wel altijd twee keer en op een kdv-dag is ze 's avonds dan ook echt doodmoe... Kan ik ze dwingen om het toch te proberen? We geven nu duidelijk aan dat we het prettig zouden vinden als ze haar twee keer in bed leggen, maar dan zeggen ze bij het ophalen 'ze wilde niet' of 'ze was zo lekker aan het spelen, en ze wordt altijd mopperig als ze moe is, dus ze was niet moe'. Ik weet niet zo goed hoe ik het verder nog moet aankaarten en misschien maak ik er ook wel gewoon een te groot ding van?
Txs voor je relativeringsvermogenquote:Op dinsdag 19 november 2019 13:54 schreef SQ het volgende:
Ik denk écht niet dat ze haar moedwillig niet laten slapen hoor tink89. Ik zou niet weten wat ze daar mee te winnen kunnen hebben.
Precies, even een kindje minder om op te letten omdat t slaaptquote:Op dinsdag 19 november 2019 13:54 schreef SQ het volgende:
Ik denk écht niet dat ze haar moedwillig niet laten slapen hoor tink89. Ik zou niet weten wat ze daar mee te winnen kunnen hebben.
Hou oud is ze nu Tink?quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:49 schreef Tink89 het volgende:
Ik haal haar op om kwart voor vijf, eerder is ook echt geen optie ivm werk, hiervoor zit ik al om 6:30 in de trein. Als ze dan maar 1 keer 1,5 uur geslapen heeft rond de middag ergens, is ze chagrijnig, duidelijk moe, wil ze niet eten...en als ik haar om half zes in bed leg, is ze 's ochtends om 5 uur klaarwakker. Een klein dutje heb ik weleens geprobeerd, maar zonder bedritueel is ze dan vaak al te moe om zelf lekker in slaap te vallen.
Dus eigenlijk zou ik het fijner vinden als ze haar wel 'gewoon' twee keer laten slapen, zoals ze ook gewoon deden tot 2 weken geleden. Dan kan ze als we thuiskomen lekker eten, nog eventjes spelen, bij mij drinken en rond 18:30-19:00 uur naar bed.
Ze hebben overigens twee slaapkamers, een hangwieg, buitenbedjes en een stuk of wat wandelwagenbakken. En vier boxen op hoogte waarin ook regelmatig kindjes liggen te slapen. In theorie zou het dus wel moeten kunnen...
Maar goed, jullie relativeren het wel mooi. Ik ga er eens over nadenken en het iig nog maar een keertje aangeven. En dan zien we wel.
Eerlijk gezegd leek me dat ook het meest logische. Mijn zoon sliep nog tot lang 2x per dag en toen heeft het kdv bij ons aangegeven dat ze wilden proberen om het naar 1x per dag terug te brengen. Maar dat was wel in overleg met ons en dat vond ik heel normaal.quote:Op dinsdag 19 november 2019 15:28 schreef Malteser het volgende:
Andere kant van de medaille: als een ouder mij specifiek vraagt het kind twee keer naar bed te doen (wat in dit geval passend bij de leeftijd is), dan is er geen haar op mijn hoofd die het kind maar één keer in bed legt.
Of ze dan ook daadwerkelijk twee keer slapen, daar heb ik geen invloed op. En bij (langer) huilen haal ik het kind er uiteraard uit. Het kan dus voorkomen dat het kind dan toch maar één keer heeft geslapen.
Iets anders vind ik het wanneer een kind in de overgangsfase zit (van twee naar één slaapje bijvoorbeeld of van één naar geen), dan ben je zoekende en slaapt een kind wellicht vaker of juist minder vaak dan thuis.
Maar ik/wij volgen in eerste instantie de wens van de ouders, zij kennen hun kind het beste. Als wij zien dat het anders zou kunnen/moeten, gaan we het gesprek aan. Want kinderen zijn op de opvang ook weer anders dan thuis.
Morgen 1quote:
Oh, dat vind ik echt jong om de 2e slaapjes al te laten vallenquote:
De mijne deed thuis exact wat ze op de opvang van prul zeggen. S ochtends goed slapen, s middags met geen mogelijkheid meer op bed te krijgen. Was ookmet 9mnd. Met 12mnd ging hij ook op het kdv over naar 1 slaapje. Die slaat hij nu thuis (ruim 2) vaak over of pas heel laat, terwijl hij op t kdv net tot de boterham gezellig te houden is.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik echt jong om de 2e slaapjes al te laten vallen![]()
Sorry, ik ben niet zo relativerend als de rest, geloof ik.
Gefeliciteerd met prul! Opvang in hetzelfde dorp? N is er vandaag.quote:Op woensdag 20 november 2019 10:19 schreef Tink89 het volgende:
Txs! Ze heeft heerlijk uitgepakt, we hebben gezongen en hoera geroepen en nu ligt ze te tukken in de wandelwagen nadat we even gingen genieten van de prachtige ochtend.
Zometeen richting limburg, naar het nieuwe huis kijken én de nieuwe opvang checken. En dan ergens een pannenkoek eten ofzo.
Die theorie gaat qua tickets echt niet op.quote:Op woensdag 20 november 2019 14:02 schreef BE het volgende:
Nog zo'n mooie, we gaan in de mei vakantie 14 dagen naar de VS. F. zijn beste vriend woont daar, die gaan we opzoeken en dan daar in de regio rondreizen. (Noord-oosten: Washington-state, Oregon etc.)
Zij waren afgelopen weekend hier, met elkaar de kaart bekeken, locaties en opties besproken, helemaal zin in, alvast met een schuin oog naar tickets gekeken, maar laten we tot woensdag wachten 'want op woensdag zijn tickets altijd goedkoper'.
54 euro per ticket duurder vandaag dan afgelopen zaterdag!![]()
![]()
Tot zover die theorie!
Maar goed, zo vaak doen we dit soort dingen niet, dus who cares!![]()
Vroegah voor mijn werk deed het er nooit zo toe, ik moest ergens heen, op bepaalde data, dus ik boekte, klaar, ik ging nooit zitten browsen naar de goedkoopste van het goedkoopste.
Ik wilde idd net komen zeggenquote:Op woensdag 20 november 2019 14:10 schreef laziness het volgende:
[..]
Die theorie gaat qua tickets echt niet op.
Ik zit al maanden te kijken naar VS tickets voor de mei vakantie. Ik heb zo’n alert aan staan bij google flights. Daar is geen theorie op te bouwen.
Je bedoelt Noordwesten trouwens?
Ah gaaf! Wij gaan naar een wedstrijd van de Dodgers in LAquote:Op woensdag 20 november 2019 17:51 schreef BE het volgende:
Seattle ben ik voor mijn werk geweest, toffe stad idd.
Vrienden van ons wonen 2u boven Seattle dus Seattle zelf komt ook aan de buurt. En de Mariners spelen thuis in die periode dus we gaan sws daar naar een honkbalwedstrijd!
[..]
Ik wilde idd net komen zeggen
Waar ik noordoosten zei bedoel ik noordwesten stopdetijd.![]()
Wij willen ook naar NYC. Waarschijnlijk in de carnavals vakantiequote:Op woensdag 20 november 2019 14:59 schreef Clubsoda het volgende:
Heel gaaf, BE, Oregon is zo mooiGa je ook naar Seattle? Dat vond ik een hele toffe stad.
Wij zijn van plan om in de pinkstervakantie die we blijkbaar hebben een week naar New York en Washington D.C. te gaan. Ik ben zó benieuwd wat kindlief van NYC vindt. En ondertussen ook plannen aan het maken voor de zomervakantie, idioot hoe vroeg dat 'moet' eigenlijk.
Met aanstaande Amerika reis in de meivakantie konden we niet wachten met zaken boeken. We gaan ook langer en hebben extra vrij gevraagd bij school.quote:Op woensdag 20 november 2019 23:16 schreef Fazz het volgende:
Ik word spontaan benauwd bij de gedachte nu al te moeten boeken voor de meivakantie![]()
Wij willen die weken ook graag weg maar heb nog geen idee waarheen![]()
Het zal onze 1e gezinsvakantie in een schoolvakantie worden, ik ben dus wel benieuwd naar de prijzen en de drukte
Nee, die beviel ons niet zo goed, we gaan liever voor een (veel) groenere opvang. Ze gaat naar een dorpje verderop, ik stuur je even een dm. We zijn wel langs je huis gekomen vandaag, mooi hoor!quote:Op woensdag 20 november 2019 10:55 schreef Nolita het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met prul! Opvang in hetzelfde dorp? N is er vandaag.
Ik ook hoor! Ik heb dat nog nooit gedaan!quote:Op woensdag 20 november 2019 23:16 schreef Fazz het volgende:
Ik word spontaan benauwd bij de gedachte nu al te moeten boeken voor de meivakantie![]()
Wij willen die weken ook graag weg maar heb nog geen idee waarheen![]()
Het zal onze 1e gezinsvakantie in een schoolvakantie worden, ik ben dus wel benieuwd naar de prijzen en de drukte
Het noordwesten is zo mooiquote:Op woensdag 20 november 2019 14:02 schreef BE het volgende:
Nog zo'n mooie, we gaan in de mei vakantie 14 dagen naar de VS. F. zijn beste vriend woont daar, die gaan we opzoeken en dan daar in de regio rondreizen. (Noord-westen: Washington-state, Oregon etc.)
Zij waren afgelopen weekend hier, met elkaar de kaart bekeken, locaties en opties besproken, helemaal zin in, alvast met een schuin oog naar tickets gekeken, maar laten we tot woensdag wachten 'want op woensdag zijn tickets altijd goedkoper'.
54 euro per ticket duurder vandaag dan afgelopen zaterdag!![]()
![]()
Tot zover die theorie!
Maar goed, zo vaak doen we dit soort dingen niet, dus who cares!![]()
Vroegah voor mijn werk deed het er nooit zo toe, ik moest ergens heen, op bepaalde data, dus ik boekte, klaar, ik ging nooit zitten browsen naar de goedkoopste van het goedkoopste.
De mode is voor meiden momenteel wel super t(r)uttig, maar het moet maar net je smaak zijn.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:18 schreef BE het volgende:
Oh wauw, wat een lengte ook!
En ik voel haar schoenen-pijn! Ik heb ook van die grote voeten, maar goed, ik kom nog wel weg met Gabors enzo. Dat is voor een 13-jarige toch minder leuk.
in Vreden, vlak over de grens bij Enschede zit Wessels schoenen. daar hebben ze echt veel keuze in grote maten, al is 43 wellicht bijna te klein daar...Ik heb maat 44, en slaag daar echt goed. Amazon.de heeft ook veel keuze...quote:Op donderdag 21 november 2019 09:47 schreef Books1 het volgende:
Ja die lengte heeft ze niet van mij maar van dr vaders kant. Eega is een van de kortere broers met 1.96. Ikzelf ben 1.69 dus dat valt mee.
Het zijn Adidasjes en Nike waar ze standaard op loopt. Nu wil ze iets van halfhoge laarsjes maar die gaan hier vaak tot 41/42 en die zijn echt te klein.
Burdie bedankt voor de Duitsland tip daar komen we geregeld familiebezoek dus ga daar eens naar de schoenwinkel.
Maat 43 hierquote:Op donderdag 21 november 2019 09:14 schreef Books1 het volgende:
BE toffe vakantieplannen.
Hier toevallig op oudste haar verjaardag een rondje meten gedaan omdat ze mij voorbij is.
1.73 (schoenmaat 43) weinig leuks voor een beginnende puberdame en is vorige week 13 geworden 😮.
Jongste 21 maanden jonger 1.46cm lang.
En, waar kwamen ze mee? Toffe bank trouwens...quote:Op woensdag 20 november 2019 13:07 schreef BE het volgende:
Gefeliciteerd Tink!
Bah, ik heb de pest er in.
<knip>
Ik heb gisteren youtube maar eens aangeslingerd, want ik was ook wel benieuwd wat nou een vsco girl was...quote:
Niet een elastiek, een scrunchie.quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Ah een soort millieubewust met dure merkspullen en haarelastieken om je arm
Ik word oud ben ik bang
Hahahaha ja dat dus..quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:39 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Niet een elastiek, een scrunchie.
En ze heben ook een kanken tas, een hydro flask en carmex of butr's bees lippenbalsem
En om het af te maken ook het liefst wat Mario Badescu facial mist een schelpenketting en een kralen armband.
Bah. En hopen dat de rest het niet krijgt.. beterschap!quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:59 schreef Ticootje het volgende:
KOTS! Zoveel kots.
Inmiddels ligt nu kind 2 plat en bestaat mn leven uit kots ruimen. Fml.
Ai, buikgriep ook? Soneal heeft 2 weken geleden van maandagavond tot donderdagmorgen overgegeven, en woensdagavond werd ik dus ook ziek, lagen we samen in het grote bed, aan iedere kant een emmer en N sliep op zolder.quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:59 schreef Ticootje het volgende:
KOTS! Zoveel kots.
Inmiddels ligt nu kind 2 plat en bestaat mn leven uit kots ruimen. Fml.
Het lijkt idd een buikgriep ja.quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ai, buikgriep ook? Soneal heeft 2 weken geleden van maandagavond tot donderdagmorgen overgegeven, en woensdagavond werd ik dus ook ziek, lagen we samen in het grote bed, aan iedere kant een emmer en N sliep boven.
Sterkte, het is echt een hele nare![]()
N is er ook aan ontsnapt, maar gezien jij kots loopt te ruimen echt heel erg uitkijken, hij is gruwelijk besmettelijk.quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het lijkt idd een buikgriep ja.
Ik heb geen tijd om ziek te zijn hoor.
Don’t be. Je ontkomt er toch niet aanquote:Op dinsdag 26 november 2019 17:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik word zenuwachtig van jullie![]()
Telt vast niet voor poepgriep des doodsquote:Op dinsdag 26 november 2019 18:03 schreef laziness het volgende:
Zou de griepprik me nog helpen hier aan te ontsnappen?
*Riep zij hoopvol
idem...quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Party pooperquote:Op dinsdag 26 november 2019 18:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Telt vast niet voor poepgriep des doods
Uhuh! Same here!quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Aah, dank it makes sense now. En nu voel ik me oudquote:Op dinsdag 26 november 2019 09:08 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb gisteren youtube maar eens aangeslingerd, want ik was ook wel benieuwd wat nou een vsco girl was...
Jeugjournaal heeft er ook een item over zag ik:![]()
https://jeugdjournaal.nl/(...)s-zijn-populair.html
Ook even opgezocht, mocht ik met m'n crocks aan (die bij de achterdeur staan en waarmee ik alleen naar de garage loop, of hoogstens de kliko's aan de weg zet) toevallig naar school fietsen dan is dat momenteel dus weer helemaal hip.quote:Op dinsdag 26 november 2019 22:37 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Aah, dank it makes sense now. En nu voel ik me oud![]()
Hier een zieke jongste; was even bang voor 5e ziekte. Maar die kan je toch maar 1x krijgen?![]()
Maar het bleek one-day-fever
Ik ook. Kots is hier voor papa.quote:Op dinsdag 26 november 2019 21:39 schreef Nijna het volgende:
Ik ben wel blij dat mijn jongste (die het vaakst kotst) redelijk goed is in mikken... maar ik ben echt een beetje panisch voor kots/kotsen (raar woord eigenlijk).
Papa gaat mee staan doen, dus ik ben toch meestal de opruimer en de haar naar achter houder (en dan weggedraaid hoofd om de andere kant op te ademen, want die lucht *ril* ).quote:
Beterschapquote:Op dinsdag 26 november 2019 23:50 schreef Vicky het volgende:
Kots is voor mij. Dat ruimt mijn eega echt niet op.
Wij zaten vanavond weer eens een keer op de HAP.
A had een wedstrijd, ze zat in een duel, dr knieën stopten maar dr lijf niet. Gevolg, ze ging neer.
Dikke knie en vocht. Buitenste kruisband heeft een optater gekregen. Geen botletsel.
Knie is ingepakt.
week rust en aan het eind vd week naar de huisarts.
We hadden dezelfde huisarts als een paar maanden geleden, toen ging ze tijdens een wedstrijd had onderuit en knalde boven op haar pols.
Man man man.quote:Op dinsdag 26 november 2019 21:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelukkig heb je net een nieuwe wasmachine
Papa hier gaat juist kokken van poep, dus dat was mijn taak. En die zit er al lang en breed op.quote:Op woensdag 27 november 2019 08:40 schreef Nijna het volgende:
[..]
Papa gaat mee staan doen, dus ik ben toch meestal de opruimer en de haar naar achter houder (en dan weggedraaid hoofd om de andere kant op te ademen, want die lucht *ril* ).
[..]
Beterschap
Nu ben ik heel erg benieuwd wat voor sport ze doetquote:Op dinsdag 26 november 2019 23:50 schreef Vicky het volgende:
Kots is voor mij. Dat ruimt mijn eega echt niet op.
Wij zaten vanavond weer eens een keer op de HAP.
A had een wedstrijd, ze zat in een duel, dr knieën stopten maar dr lijf niet. Gevolg, ze ging neer.
Dikke knie en vocht. Buitenste kruisband heeft een optater gekregen. Geen botletsel.
Knie is ingepakt.
week rust en aan het eind vd week naar de huisarts.
We hadden dezelfde huisarts als een paar maanden geleden, toen ging ze tijdens een wedstrijd had onderuit en knalde boven op haar pols.
Korfbalquote:Op woensdag 27 november 2019 09:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Nu ben ik heel erg benieuwd wat voor sport ze doet
Waarom ze geen snoepje mag....quote:Op woensdag 27 november 2019 14:35 schreef F_r het volgende:
Beterschap voor je dochter vicky
Hoe is het met alle zieke?
Is dat zo blessuregevoelig joh? Of had ze gewoon twee keer dikke pech?quote:
Je gaat toch niet voor 1 kind een surprise doen? Dat lijkt me dan iets voor binnen de familie. Ik zou niet weten wat de juf hier verder mee moet doen behalve vragen of hij wel bij het Sint-bezoek wil zijn en het dan niet voor de rest gaat verpesten. Plus dat surprises imo sowieso niet perse te maken heeft met wel/niet geloven. Hier is het vanaf groep 5 standaard surprises volgens mij, ongeacht wie/hoeveel er in groep 4 en 5 nog geloven.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:38 schreef Ticootje het volgende:
Hij is de enige van zijn klas die niet in het sprookje gelooft, dat weet de juf ook, helaas heeft de juf daar niet echt iets mee gedaan. Ik denk dat Bram graag een surprise voor iemand had gemaakt.
Yep, knieën en enkels vooral.quote:Op woensdag 27 november 2019 15:36 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Is dat zo blessuregevoelig joh? Of had ze gewoon twee keer dikke pech?
Mwa, aangezien de hele school uit 45 leerlingen bestaat had hij prima mee kunnen doen met unit 2 die allemaal surprises doen.quote:Op woensdag 27 november 2019 16:02 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Je gaat toch niet voor 1 kind een surprise doen? Dat lijkt me dan iets voor binnen de familie. Ik zou niet weten wat de juf hier verder mee moet doen behalve vragen of hij wel bij het Sint-bezoek wil zijn en het dan niet voor de rest gaat verpesten. Plus dat surprises imo sowieso niet perse te maken heeft met wel/niet geloven. Hier is het vanaf groep 5 standaard surprises volgens mij, ongeacht wie/hoeveel er in groep 4 en 5 nog geloven.
BE, kun je niet iets maken wat hij wil hebben of juist kan gebruiken? Een grote sok omdat hij elk jaar sokken wil, een mega koffiemok omdat hij dan maar 1 kopje koffie per dag hoeft te drinken of een rollator omdat dat in de toekomst vast van pas komt? Ik maak samen met kleuter een groene kat. Niet omdat m’n zus van katten houdt, maar omdat ze in een gesprek laatst aangaf dat ze voor in haar huis graag zo’n groene design kat wilde maar die dingen geen honderden euro’s waard vond. Dus krijgt ze er van mij een.
Gefeliciteerd LDG
Hahaha ik had een vriend die dat ook deed... kreeg er echt de slappe lach van... en werd er misselijk vanquote:Op woensdag 27 november 2019 09:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn vriend kotst echt met heel veel geluid erbij, een soort keiharde hurldat trek ik ook slecht. Kots opruimen doe ik zelf ook kokhalzend
brrr
Let je wel op? Lang niet elke goed lijkende deal is dat ook he. En nee, ik heb niks nodig dus dan ga ik ook geen aanbiedingen zoeken omdat ze zo goedkoop zijnquote:Op woensdag 27 november 2019 19:06 schreef F_r het volgende:
Dat zijn wel weinig ll tico
Iemand al een goede black friday deal gezien? Ik zoek een laptop/chromebook oid voor thuis. Maar weet niet echt wat en waar ik moet zoeken voor een goede deal.
Gisteren bij Radar hadden ze het erover dat bol.com en CoolBlue wel eerlijke deals hadden. In ieder geval hadden die hun leven verbeterd. Was een onderzoek van de consumentenbond.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:06 schreef F_r het volgende:
Iemand al een goede black friday deal gezien? Ik zoek een laptop/chromebook oid voor thuis. Maar weet niet echt wat en waar ik moet zoeken voor een goede deal.
Doe ik.quote:Op woensdag 27 november 2019 20:06 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Let je wel op? Lang niet elke goed lijkende deal is dat ook he. En nee, ik heb niks nodig dus dan ga ik ook geen aanbiedingen zoeken omdat ze zo goedkoop zijn
Heb ik ook gehoord. Heb vrijdag alle tijd om te zoeken.quote:Op woensdag 27 november 2019 20:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Gisteren bij Radar hadden ze het erover dat bol.com en CoolBlue wel eerlijke deals hadden. In ieder geval hadden die hun leven verbeterd. Was een onderzoek van de consumentenbond.
Dat is ook wel een extreem kleine school, ik ging uit van normale klassen. Maar desondanks zou ik er toch niet bewust voor kiezen om een kind buiten te sluiten van de klasgenoten. Nog afgezien van de midden/bovenbouw leerlingen die waarschijnlijk niet op een 'kleintje' zitten te wachten, al is dat op zo'n kleine school wellicht wel minder van toepassing omdat het meer een soort ons-kent-ons zal zijn. Maar geef het anders gewoon door aan de juf. Daar heeft jouw zoon nu niks meer aan, maar een ander kind in de toekomst wellicht wel als zij dit ook als een goede optie zien.quote:Op woensdag 27 november 2019 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mwa, aangezien de hele school uit 45 leerlingen bestaat had hij prima mee kunnen doen met unit 2 die allemaal surprises doen.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 27 november 2019 15:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh eneehm dank voor t duimennieuwe baan is in zhe pocket (althans, wel nog even babbelen over salaris ect, maar dat komt goed
ze betalen sowieso meer dan mn huidige baan dus prima)
Ik ben zo opgelucht![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 27 november 2019 15:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh eneehm dank voor t duimennieuwe baan is in zhe pocket (althans, wel nog even babbelen over salaris ect, maar dat komt goed
ze betalen sowieso meer dan mn huidige baan dus prima)
Ik ben zo opgelucht![]()
![]()
![]()
![]()
Na een enorme ruzie met de mediamarkt doe ik er niet meer aan.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:06 schreef F_r het volgende:
Die kotsen zo graag op iets. Je schoenen ofzo. Of je deurmat.quote:Op donderdag 28 november 2019 09:46 schreef F_r het volgende:
Van een ander kaliber ik had een kotsende kat. Is nu ook niet zo handig.
Yayquote:Op donderdag 28 november 2019 19:49 schreef BE het volgende:
Hier nog steeds niks! *afklopt
Zojuist de tickets naar de VS geboekt!![]()
There is no way back!
En een paar dagen wachten scheelde toch mooi 400 euro op de totale ticket prijs!
Klopt maar dit keer gelukkig niet. Ik zag wel een bultje op zijn kin vandaag. Zorro had dat ook rond zijn bek en die ging niet lang daarna hemelen. Dus mijn vader maar gevraagd morgen mee te gaan naar de dierenarts. Hopelijk niks aan de hand.quote:Op donderdag 28 november 2019 20:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die kotsen zo graag op iets. Je schoenen ofzo. Of je deurmat.
Mijn kind ook, zo bleek. Op de bank, het kussen en 2 dekentjes tegelijkquote:Op donderdag 28 november 2019 20:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die kotsen zo graag op iets. Je schoenen ofzo. Of je deurmat.
Leuk!! ik heb ook voor mijzelf 10 dagen newyork gekochtquote:Op donderdag 28 november 2019 19:49 schreef BE het volgende:
Zojuist de tickets naar de VS geboekt! There is no way back!
Oh gaaf!quote:Op vrijdag 29 november 2019 07:40 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Leuk!! ik heb ook voor mijzelf 10 dagen newyork gekocht![]()
Ze willen je een plezier doen. Je kunt hem nu uitgebreid testen. Beterschap voor je kind.quote:Op donderdag 28 november 2019 22:13 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijn kind ook, zo bleek. Op de bank, het kussen en 2 dekentjes tegelijk![]()
Zouden ze dat nou speciaal voor onze nieuwe wasmachines doen, Tico?![]()
Maar goed... terug bij af dus.
Uhuh. Meteen een stress test.quote:Op donderdag 28 november 2019 22:13 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijn kind ook, zo bleek. Op de bank, het kussen en 2 dekentjes tegelijk![]()
Zouden ze dat nou speciaal voor onze nieuwe wasmachines doen, Tico?![]()
Maar goed... terug bij af dus.
Wowquote:Op zaterdag 30 november 2019 17:18 schreef BE het volgende:
Surprise-tip voor volgend jaar: de sorteerhoed!
Eerst een zwarte tovenaarshoed maken, dan met papiermaché het gezicht er op, bruin verven en tadaaa!
[ afbeelding ]
Hoe???!quote:Op zaterdag 30 november 2019 17:18 schreef BE het volgende:
Surprise-tip voor volgend jaar: de sorteerhoed!
Eerst een zwarte tovenaarshoed maken, dan met papiermaché het gezicht er op, bruin verven en tadaaa!
[ afbeelding ]
quote:
Jazeker!quote:Op zaterdag 30 november 2019 19:23 schreef SQ het volgende:
Gaaf geworden BE! Maar wat ik me wel afvraag, heeft het kind hier zelf ook aan meegewerkt?
Mooi hoor! Begrijp ik nu goed dat je ipv lijm een bloempapje gebruikt?quote:Op zaterdag 30 november 2019 18:49 schreef BE het volgende:
[..]Echt supersimpel!
Zwart karton, 2 grote vellen. 1 grote cirkel uitknippen, dat is de rand. 1 halve cirkel, daar de punt van maken.
En dan met stroken krant het gezicht er op papier maché-en (1 kop bloem op 1,5 kop water, recept v Vicky). Beetje frotten en klaar!
Maakt toch niet uit? Klinkt helemaal prima!quote:Op zaterdag 30 november 2019 19:46 schreef Ticootje het volgende:
Komen wij aan met een voetbal en dino ei...
En de eieren zijn wat gedeukt omdat ze omvielen.
Ook echt gaaf!quote:Op zaterdag 30 november 2019 21:09 schreef Tally het volgende:
Zoë is druk bezig voor iemand die van gamen houd. Hij valt alleen een beetje groot uit.
[ afbeelding ]
En ja ze krijgt een beetje hulp. Hij is nog niet klaar.
Soneal heeft van maandagavond tot donderdagmorgen overgegeven.quote:Op maandag 2 december 2019 07:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gave surprises!
Die kotsgriep he... duurt dat maar 1 dag? Echt van alle dagen dat ze kan kotsen kiest ze de dag dat mama s'avonds een date heeft! Fwp!
Ik neem deze even mee naar de SC.quote:Op maandag 2 december 2019 11:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het spreekt natuurlijk al boekdelen dat je dat niet moet willen omdat het zo’n bende is bij de overheid.
Maar moet jij eens een foutje maken in een aangifte.
Ze hadden in dit geval wel allemaal heel snel door dat er doorverbonden moest worden omdat de de vraag boven de pet ging, dus dat was al wel goed, maar het antwoord was uiteindelijk nog steeds nutteloos (en fout).quote:Op maandag 2 december 2019 11:33 schreef Ticootje het volgende:
De belastingtelefoon is ook gewoon voor echt simpele vragen. Daar zitten mensen met een basistraining.
Daar zijn echt veel klachten over te vinden ook. Plus dat als er dan wat is dan zijn het vaak ook horken.
Maar dat kun je heel makkelijk zelf berekenen toch?quote:Op maandag 2 december 2019 13:55 schreef Vicky het volgende:
Ik krijg elk jaar weet bericht dat ik dacht zou hebben op kindgebonden budget.. volgens mij klopt er geen reet van.
1e naar elke maand uit laten betalen maar toen moest ik eind van het jaar weer terug betalen..
Shoarma doet het hier altijd goed. Pizza ook. Of: nacho's/taco's. En soms voer ik ze hotdogs of hamburgers, en eten man en ik later iets anders. Een pokébowl bijvoorbeeldquote:Op maandag 2 december 2019 15:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Even crosspostje vanuit het kdv topic![]()
Wat zijn jullie succesrecepten qua snelle maaltijden? T liefst in 15/20 minuten in elkaar gedraaid en niet veel later klaar? Ik ben namelijk rond half zes thuis, kwart voor zes met koter. Koter is om zeven uur echt wel afgedraaid en eet traaaaaaagdus we zoeken snel en enigzins gezond
Ik eet me al scheel al pastabroodjes falafel/hamburger, curry en stamppot met aardappelpuree. Dus kom maar door
met jullie succesrecepten
Wat in de praktijk het beste blijkt te werken hier is vooruitkoken. Op zondag voor maandag en dinsdag bijvoorbeeld. En dan dat in een kwartiertje opwarmen. Deze week burritos (dus grote pan (vega)gehakt en groente en dan eten met wraps) of bijvoorbeeld soep, stamppot etc. Geeft mij de minste stress.quote:Op maandag 2 december 2019 15:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat zijn jullie succesrecepten qua snelle maaltijden? T liefst in 15/20 minuten in elkaar gedraaid en niet veel later klaar? Ik ben namelijk rond half zes thuis, kwart voor zes met koter. Koter is om zeven uur echt wel afgedraaid en eet traaaaaaagdus we zoeken snel en enigzins gezond
Ik eet me al scheel al pastabroodjes falafel/hamburger, curry en stamppot met aardappelpuree. Dus kom maar door
Gehakt-mais-bonen met sla/wraps of taco's (die kun je ook verkruimelen om makkelijker te kunnen eten)quote:Op maandag 2 december 2019 15:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik mis friet nog!quote:Op maandag 2 december 2019 16:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Shoarma doet het hier altijd goed. Pizza ook. Of: nacho's/taco's. En soms voer ik ze hotdogs of hamburgers, en eten man en ik later iets anders. Een pokébowl bijvoorbeeld.
Ovenschotelquote:Op maandag 2 december 2019 15:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Nope, hij is erg fraai (zoals het meeste van Joseph Joseph), maar tenzij je ergens een tegoedbon voor dat bedrag moet opmaken vind ik m wel heel erg duur.quote:Op maandag 2 december 2019 22:07 schreef amaranta het volgende:
Dan zwengel ik even het huishoudbankje weer aan.
Iemand ervaring met de Joseph Joseph intelligent waste totem?
Issie ook ja. Maar nu hebben we 3 prullenbakken...quote:Op maandag 2 december 2019 22:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nope, hij is erg fraai (zoals het meeste van Joseph Joseph), maar tenzij je ergens een tegoedbon voor dat bedrag moet opmaken vind ik m wel heel erg duur.
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)BEAYYASABEgLsuvD_BwEquote:Op maandag 2 december 2019 22:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Issie ook ja. Maar nu hebben we 3 prullenbakken...
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 2 december 2019 22:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)BEAYYASABEgLsuvD_BwE
Kwalitatief had het allemaal wat beter gemogen, maar prijstechnisch is het een stuk prettiger.
Ik vind het vooral handig dat het ene vakje dat wij voor GFT gebruiken zoveel kleiner is dan de andere twee.quote:Op maandag 2 december 2019 22:44 schreef BE het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.
Ik heb ook een driebaksding maar mwoah.
En eigenlijk wil ik een Brabantia BoMaar ja, 120-140 euro. :’)
Precies. Mijn grote brabantia vult zich zo met PMD.quote:Op maandag 2 december 2019 23:05 schreef BE het volgende:
Plastic gaat hier zo hard, dat hang aan een handdoekhaakje om een hoekje. Een grote pedaalemmerzak om te verzamelen.
Degene die ik heb is 3x even groot en dat werkt idd niet.
Klopt. Niet praktisch dus.quote:Op maandag 2 december 2019 23:20 schreef laziness het volgende:
[..]
Precies. Mijn grote brabantia vult zich zo met PMD.
Voor de rest hebben we twee kleine bakjes.
Maar de brabantia bo heeft toch hetzelfde probleem?
Dat had ik in mijn vorige huis ook, maar dat staat zo karigquote:Op maandag 2 december 2019 23:05 schreef BE het volgende:
Plastic gaat hier zo hard, dat hang aan een handdoekhaakje om een hoekje. Een grote pedaalemmerzak om te verzamelen.
Degene die ik heb is 3x even groot en dat werkt idd niet.
Ik zou kca ergens bewaren waar je kinderen niet bij kunnen, en de afvalbakken juist wel toegankelijk maken voor je kinderen, om ze snel aan te leren hun troep in de prullenbak te mikken.quote:Op dinsdag 3 december 2019 09:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat had ik in mijn vorige huis ook, maar dat staat zo karig
In de nieuwe keuken ga ik mijn enorme simple human bak voor pmd inzetten. Onder de gootsteen zitten straks 4 kleinere, luchtdichte bakken. Eentje voor rest, eentje voor gft, eentje voor Nespresso capsulesen dan wellicht nog eentje voor kca of luiers.
I know, en ik kijk er nog tegenaan ook.quote:Op dinsdag 3 december 2019 09:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat had ik in mijn vorige huis ook, maar dat staat zo karig
In de nieuwe keuken ga ik mijn enorme simple human bak voor pmd inzetten. Onder de gootsteen zitten straks 4 kleinere, luchtdichte bakken. Eentje voor rest, eentje voor gft, eentje voor Nespresso capsulesen dan wellicht nog eentje voor kca of luiers.
Ja! Precies dat! En als er warm eten in gaat wordt die hele deksel ook vochtig.quote:Op dinsdag 3 december 2019 10:11 schreef Phaidra het volgende:
Dat bakje op het aanrecht scheelt echt in de fruitvliegjes!Van 30 per dag naar 3 oid.
Wat mij tegenstond bij die dubbele of driedubbele bakken, is dat de deksel vaak wel direct alle bakken opent. Elke keer ook de gft meur door je huis.
Wat bedoel je met "juist wel toegankelijk"? Onder de gootsteen lijkt me aardig toegankelijk?quote:Op dinsdag 3 december 2019 09:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou kca ergens bewaren waar je kinderen niet bij kunnen, en de afvalbakken juist wel toegankelijk maken voor je kinderen, om ze snel aan te leren hun troep in de prullenbak te mikken.
nee is ook zo, maar ik wil zo graag een doel voor dat vierde bakjequote:Op dinsdag 3 december 2019 11:27 schreef Fazz het volgende:
KCA afval is toch dusdanig weinig dat dat niet in je keuken zou hoeven? Ik heb het in ieder geval nog nooit gemist![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |