abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 november 2019 @ 21:51:22 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189960946
De slowchat van OUD. Waar het soms heel hard gaat of waar de dagen vooruit kruipen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 15 november 2019 @ 21:53:02 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189960987
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 november 2019 21:38 schreef E.T. het volgende:

[..]

IK organiseer lesactiviteiten voor basisschoolleerlingen en VWO-leerlingen op de Erasmus Universiteit :)
's Middags hadden we 250 VWO leerlingen die workshops kwamen doen in het kader van profielkeuze :) (en 'savonds nog een refresh-training voor onze student-docenten.. ik was blij toen ik eindelijk thuis was in elk geval ;)
Zo, dat lijkt me nog best een uitdaging om leerlingen weten te motiveren met aansprekende activiteiten. Ik kan me voorstellen dat dat heel vermoeiend kan zijn, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 15 november 2019 @ 22:01:45 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_189961222
Ik heb eigenlijk best heel veel van mijn vader geleerd, en ook via hobbyclubs. Dus toen ik op mezelf ging wonen kon ik in ieder geval koken, afwassen , Ikeameubels monteren, verven, mijn eigen band plakken, en een lamp verwisselen.

Meer skills heb je eigenlijk niet nodig.
disclaimer
  vrijdag 15 november 2019 @ 22:09:40 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_189961407
Ik had niet door dat ik 'm dichtgooide :@

Livelink, gelukkig hoef ik de lesinhoud en de activiteiten niet zelf te verzinnen.. Daar hebben we profs voor ;-) Ik ben puur voor het organisatorische deel (gelukkig).

Hier gelukkig nog maar 1 kind dat een surprise moet maken..Vind het altijd best gedoe om ze op weg te helpen en uiteindelijk gaat er best een hoop tijd inzitten (overigens hier ook de 'eis' geen viezigheid en het moet iets voorstellen).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_189961614
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:01 schreef SQ het volgende:
Ik heb eigenlijk best heel veel van mijn vader geleerd, en ook via hobbyclubs. Dus toen ik op mezelf ging wonen kon ik in ieder geval koken, afwassen , Ikeameubels monteren, verven, mijn eigen band plakken, en een lamp verwisselen.

Meer skills heb je eigenlijk niet nodig.
Ik heb leren klussen van mijn vader.
Hij had altijd een werkbank in de schuur en daar was ik regelmatig aan het zagen, schuren en timmeren.

Nu draai ik mijn hand niet om voor kluswerk. Ik zaag hout, tegels, ik betegel badkamers, met laminaat, boor gaten in muren, pak de schuurmachine, verf een trapgat op 5m hoogte al staand op een laddertje.

Koken heb ik niet zozeer van iemand geleerd. Soep uit zak of blik eten we nooit, dat komt er hier echt niet in. Ik hou van verse soepen.
Manlief houdt van kokkerellen en maakt af en toe iets culinairs
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_189962560
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik heb leren klussen van mijn vader.
Hij had altijd een werkbank in de schuur en daar was ik regelmatig aan het zagen, schuren en timmeren.

Nu draai ik mijn hand niet om voor kluswerk. Ik zaag hout, tegels, ik betegel badkamers, met laminaat, boor gaten in muren, pak de schuurmachine, verf een trapgat op 5m hoogte al staand op een laddertje.

Koken heb ik niet zozeer van iemand geleerd. Soep uit zak of blik eten we nooit, dat komt er hier echt niet in. Ik hou van verse soepen.
Manlief houdt van kokkerellen en maakt af en toe iets culinairs
Hier andersom :D
Mijn vader is timmerman, kan alles maken en daarom kan ik helemaal niks qua klussen _O- ik was altijd te onhandig om te helpen "laat maar, ik doe het wel". Ik kan geen lamp ophangen :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189966060
Oooh wat een feest van herkenning lees ik hier.

Surprises; 2 af, nog 2 te gaan :D En dan moeten de lootjes van school van de oudsten nog komen. Ik vind het heerlijk om lekker te freubelen en ondertussen tr bedenken met wat voor villein gedicht ik de zaken op scherp zet :D _O- Manlief wilde niet meedoen met zijn familie dit jaar dus ik heb gewoon twee lootjes. _O-

Basic skills leren zoals eten koken: neuh, niet echt van huis uit mee gekregen. Mijn moeder liet de aardappels een keer zo erg aanbranden dat ze de pan naar buiten gooide en dat hij moest worden gered met de tuinslang :') Er zaten helemaal bulten aan de onderkant vd pan. Dat heeft zo'n indruk op mijn gemaakt dat ik altijd het idee heb gehad dat koken enorm moeilijk was.
Pas van mijn man goed leren koken. De basis is toen pas bijgebracht.
En ook pas op mijn 21e appels leren schillen. :@ Alles werd me uit handen genomen.
Ik schaamde me dood dat ik als ouderhulp op de psz niet eens het fruit normaal kon snijden...

Oh en kennen jullie die mop van dat je samen met je schoonzusje jullie verjaardagen zouden vieren en dat er niemand kwam? _O_ Je krijgt ze erbij hè? Gratiesss en voor niks :X :X :X
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_189966172
Toen mijn ouders gingen scheiden op mijn elfde, at ik sindsdien ieder weekend dat ik bij mijn vader was volgens hetzelfde recept: op vrijdag friet of Chinees, op zaterdag nasi, bami, spaghetti of macaroni die niet te vreten was en op zondag veel te zoute soep (mijn vader snapte niet dat je water bij die potten krachtbouillon moest doen). Dat was ik een jaar later wel zat, dus toen ben ik (in ieder geval een dag per weekend daar) gaan koken. Deels zelf geleerd, deels uit kinderkookboeken en deels van mijn moeder en later mijn stiefvader.

Ik vind het enorm leuk om te koken en het was handig dat ik al best wat kon, maar als student overleef je die tijd ook wel op ravioli uit blik en kruiden doodstil broodjes (en leer je het koken langzaamaan vast vanzelf of van vrienden). Teetje vindt het nu al leuk om te helpen in te koken. Soms lastig, want het gaat er niet sneller op, maar wel enorm gezellig. Hopelijk houdt ie die interesse. Gisteren zei ie: "koken met mama, met papa lekkers maken". Want man is de bakker van ons tweeën.
pi_189966178
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 23:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier andersom :D
Mijn vader is timmerman, kan alles maken en daarom kan ik helemaal niks qua klussen _O- ik was altijd te onhandig om te helpen "laat maar, ik doe het wel". Ik kan geen lamp ophangen :')
Mijn vader zei altijd 'kijken is ook helpen'. Dat heb ik als tiener uitgebuit :+
pi_189967103
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 08:04 schreef Gogo83 het volgende:
Toen mijn ouders gingen scheiden op mijn elfde, at ik sindsdien ieder weekend dat ik bij mijn vader was volgens hetzelfde recept: op vrijdag friet of Chinees, op zaterdag nasi, bami, spaghetti of macaroni die niet te vreten was en op zondag veel te zoute soep (mijn vader snapte niet dat je water bij die potten krachtbouillon moest doen). Dat was ik een jaar later wel zat, dus toen ben ik (in ieder geval een dag per weekend daar) gaan koken. Deels zelf geleerd, deels uit kinderkookboeken en deels van mijn moeder en later mijn stiefvader.

Ik vind het enorm leuk om te koken en het was handig dat ik al best wat kon, maar als student overleef je die tijd ook wel op ravioli uit blik en kruiden doodstil broodjes (en leer je het koken langzaamaan vast vanzelf of van vrienden). Teetje vindt het nu al leuk om te helpen in te koken. Soms lastig, want het gaat er niet sneller op, maar wel enorm gezellig. Hopelijk houdt ie die interesse. Gisteren zei ie: "koken met mama, met papa lekkers maken". Want man is de bakker van ons tweeën.
Wat??? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 16 november 2019 @ 10:31:10 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189967173
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:21 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Wat??? :D
Ik heb dit zelfs geprobeerd te swipen op mn telefoon in de hoop dat ik de autocorrect zou snappen, maar neuh... _O-

En banden plakken, gaatjes boren, ikea-meubels, laminaat leggen... ik kan het allemaal. En daar ben ik blij mee en trots op. En hoewel ik nu zo ongeveer de handigste man van de wereld heb en ik dus af en toe best wat klusjes aan hem overlaat, vind ik het toch fijn dat prul meekrijgt dat je als vrouw/moeder ook heel handig kunt zijn. En dat mannen/vaders verdomd goed lasagne en gehaktballetjes en pizza kunnen maken.

Het enige wat ik echt alleen doe, is het ingewikkelde taarten- en koekjeswerk (manlief kan nog wel een appeltaart of een cake bakken ofzo) en man is van de elektra en het leidingwerk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189967552
Koken had ik als kind totaal geen interesse in. Nu vind ik het wel leuk. Ook om nieuwe recepten te proberen.
Mijn zesjarige dochter vindt koken erg tof en helpt graag mee.

Surprises. Ik snap wel dat er een paar basisregels zijn. Zoals niet smerig en een klein gedichtje.
Zelf ben ik niet creatief. Dus tegen de tijd dat R ze gaat maken heeft ze sowieso niet veel aan mijn hulp. :D
pi_189967857
Kruidenboter broodjes gok ik!
pi_189967860
Ik kom zelf uit een groot gezin en vanaf middelbare school kan ik mij herinneren dat ik ook mee moest helpen in de keuken.
Begon bij aardappelen schillen, boontjes doppen, groenten snijden en dan soort werk. En geloof me dat je je zelf wel snel leert schillen als je 2,5 kg moet en geen zin hebt ;-)
Toen ik ouder werd steeds verder met koken. Er werd wel zo veel mogelijk vers gekookt. Maar niet van hoger niveau dan agv'tje, pasta, soep enz. Meer dan peper en zout was en is er niet in de keuken in het ouderlijk huis.
Ook met andere dingen in het huishouden moeten helpen (ook ivm zieke ouder(s)). Dus in de basis konden wij als kinderen ons plan wel trekken.

Ik had een voorsprong tov een van mijn huisgenootjes op kamers. Wees gerust heb ook het nodige aangebakken en ''aardappelsoep'' weten te koken ;-).
Zij kreeg op zondag 5 bakjes diepgevroren eten mee van thuis en kon net aan een ei bakken. En voelde zich echt heel onzeker over koken, maar ook over andere "zelfstandige" skills. Omdat haar moeder die altijd voor haar uit handen heeft genomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosgeluk op 16-11-2019 11:32:01 ]
  zaterdag 16 november 2019 @ 11:48:13 #15
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189968144
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Kruidenboter broodjes gok ik!
Goede gok!!!

Wij aten toen ik jong was op zaterdag altijd gebakken eieren op brood. Vanaf dat ik een jaar of 7 was maakte ik die zelf, en ging ik er steeds meer mee experimenteren: kruiden, uiringen, alles wat ik maar kon vinden. Dat heeft heel erg geholpen om niet bang te zijn denk ik. Toen ik 17 was werd mijn moeder ziek en nam ik het huishouden grotendeels over, inclusief het koken. Het jaar erna ging ik het huis uit, werd au-pair en leerde daar in sneltreinvaart de Frans-Zwitserse keuken koken. En uiteindelijk ging ik op m’n 27e een halfjaar in het hotel van m’n schoonzus koken, in de Dordogne, om erachter te komen of ik radicaal van baan wilde veranderen. Dat was niet het geval, maar leerzaam was het wel.
pi_189972335
Jeetje, wat een enorme autocorrect fuckup! Kruidenboterbroodjes idd!
pi_189974729
Hier alles geleerd door het te moeten doen, toen ik tien was scheidde mijn ouders en bleven mijn kleine broertje en ik bij onze moeder achter die niet in staat was voor ons te zorgen. Dan leer je snel.

Kleuter zette zojuist zijn schoen en en zijn laars. Toen ik vroeg waarom begon hij te zingen. “Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje, gooi wat in mijn laarsje, dank u Sinterklaasje.”
“Nou, daarom dus mama.”

Ik moet eigenlijk verhuisdozen inpakken maar ik weet gewoon niet meer wat ik nog in kan pakken. Alle oningepakte spullen heb ik komende week nog nodig. Hoe doen anderen dit? Op de verhuisdag zelf je wekker ultra vroeg zetten om de laatste spullen in dozen te doen?
pi_189974860
Veel inpakken en de laatste 2 dagen pizza / patat of toko eten :+
Hoeveel tijd zit er nog tussen de verhuizing en de oplevering van jullie oude huis? Wij hebben in de dagen die we na de verhuizing nog hadden de boel schoongemaakt en de laatste dingetjes meegenomen :)
pi_189974930
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2019 20:14 schreef Fazz het volgende:
Veel inpakken en de laatste 2 dagen pizza / patat of toko eten :+
Hoeveel tijd zit er nog tussen de verhuizing en de oplevering van jullie oude huis? Wij hebben in de dagen die we na de verhuizing nog hadden de boel schoongemaakt en de laatste dingetjes meegenomen :)
Daar zit 9 dagen tussen. We verhuizen aankomende zaterdag en de overdracht is 2 december.
pi_189974934
Eigenlijk best heel slim van dat liedje, Malteser O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189975062
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 20:19 schreef Malteser het volgende:

[..]

Daar zit 9 dagen tussen. We verhuizen aankomende zaterdag en de overdracht is 2 december.
Oh dan komt het toch wel goed ;) De laatste avond nog wat inpakken en de rest kan of op de dag of later. Of onderschat ik over hoeveel spullen je het hebt :+
pi_189975151
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2019 20:28 schreef Fazz het volgende:

[..]

Oh dan komt het toch wel goed ;) De laatste avond nog wat inpakken en de rest kan of op de dag of later. Of onderschat ik over hoeveel spullen je het hebt :+
Nee, je onderschat het niet echt. Maar ik hou van orde en organisatie en wil het de mensen die ons helpen verhuizen zo makkelijk mogelijk maken. Maar ik kan moeilijk een week lang geen bestek en borden meer gebruiken, om maar eens iets te noemen. Of broodbeleg. Of kleding.
  zaterdag 16 november 2019 @ 20:38:47 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189975215
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 20:06 schreef Malteser het volgende:
Hier alles geleerd door het te moeten doen, toen ik tien was scheidde mijn ouders en bleven mijn kleine broertje en ik bij onze moeder achter die niet in staat was voor ons te zorgen. Dan leer je snel.

Kleuter zette zojuist zijn schoen en en zijn laars. Toen ik vroeg waarom begon hij te zingen. “Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje, gooi wat in mijn laarsje, dank u Sinterklaasje.”
“Nou, daarom dus mama.”

Ik moet eigenlijk verhuisdozen inpakken maar ik weet gewoon niet meer wat ik nog in kan pakken. Alle oningepakte spullen heb ik komende week nog nodig. Hoe doen anderen dit? Op de verhuisdag zelf je wekker ultra vroeg zetten om de laatste spullen in dozen te doen?
Goede redenatie van Twix :D

En ik maakte een paar kratjes met 'nog nodig'. Een koekenpan, kookpan, wat borden en bestek, nokken enzo. En voor een week of twee kleding, sokken enzo. En de rest gaat in een doos.

Edit: en broodbeleg enzo verhuis je de dag zelf in een keer naar de goede plek in het nieuwe huis. Daarvoor houd je een wasmand ofzo apart. Of een koelbox of een boodschappentas.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189975447
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 20:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, je onderschat het niet echt. Maar ik hou van orde en organisatie en wil het de mensen die ons helpen verhuizen zo makkelijk mogelijk maken. Maar ik kan moeilijk een week lang geen bestek en borden meer gebruiken, om maar eens iets te noemen. Of broodbeleg. Of kleding.
De spullen die je als laatste inpakt heb je in het nieuwe huis waarschijnlijk direct weer nodig. Dat hoeft niet zo gesorteerd als de rest want dat pak je in het nieuwe huis direct weer uit.
pi_189976402
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 20:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, je onderschat het niet echt. Maar ik hou van orde en organisatie en wil het de mensen die ons helpen verhuizen zo makkelijk mogelijk maken. Maar ik kan moeilijk een week lang geen bestek en borden meer gebruiken, om maar eens iets te noemen. Of broodbeleg. Of kleding.
Wij hadden de laatste week de borden & bestek afgeteld tot 1 set per dag. De rest al naar het nieuwe huis verplaatst. De vaatwasser gaat toch elke dag aan en ik neem aan dat je meer borden / bestek hebt dan je op 1 dag nodig hebt :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')