Natuurlijk werkt dat beide kanten op, en in de praktijk zijn het toch nog steed vaker vrouwen die minder werken en financieel afhankelijk zijn.quote:Op maandag 2 december 2019 10:01 schreef Tink89 het volgende:
Of als man he dames... niet iedere vrouw is de minstverdienende partner. Bij ons zelfs verre van, wat maakt dat ik een enorme drempel ervaar om minder te gaan werken. 4 uur van mij minder betekent dat mijn man een uur of 8 extra aan de bak moet per week.
Maar goed, ik heb mijn baan opgezegd voor de verhuizing en moet dus op zoek naar iets nieuws in het zuiden des lands. Spannend...
Idem. Ik zou graag minder willen werken, maar dit maakt het erg lastig.quote:Op maandag 2 december 2019 10:01 schreef Tink89 het volgende:
Of als man he dames... niet iedere vrouw is de minstverdienende partner. Bij ons zelfs verre van, wat maakt dat ik een enorme drempel ervaar om minder te gaan werken. 4 uur van mij minder betekent dat mijn man een uur of 8 extra aan de bak moet per week.
Maar goed, ik heb mijn baan opgezegd voor de verhuizing en moet dus op zoek naar iets nieuws in het zuiden des lands. Spannend...
Vooral vanwege het gat in je CV, daarmee gooi je de hele investering die je in jezelf gedaan hebt door te studeren uiteindelijk gewoon weg.quote:Op maandag 2 december 2019 09:46 schreef Ticootje het volgende:
Het heeft nog steeds zin om als vrouw te werken.
Of 1 partner moet dusdanig veel verdienen dat het netto meer gaat kosten om te blijven werken.
Maar zelfs dan kun je nog investeren in jezelf door te blijven werken en geen gat in je cv te creeren wat in sommige branches meteen killing is voor je carriere.
Toch denk ik wel dat het door alle regelgeving vreselijk duur is en dat het hele toeslagen systeem totaal verziekt is.
Verdient je partner dan minder of werkt hij/zij minder uur, en indien het laatste, waarom kookt je partner dan niet?quote:Op maandag 2 december 2019 11:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik ben ook de hoofdkostwinner hier, zou dolgraag wat kortere dagen werken om wat relaxter thuis te kunnen koken ect voordat ik kapitein ophaal, maar dat kan nu gewoon niet. We eten zoveel simpel voer door de wereld, wordt ik ongelukkig van
Jup. Laat de opvang mij gewoon een netto rekening sturen, en val me niet lastig met jaaropgaven, berekeningen, aanslagen en correcties.quote:Op maandag 2 december 2019 11:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vooral vanwege het gat in je CV, daarmee gooi je de hele investering die je in jezelf gedaan hebt door te studeren uiteindelijk gewoon weg.
Pure kapitaalvernietiging om niet te blijven werken.
En eens dat het hele toeslagensysteem een drama is, dat kan veel beter zonder dat geschuif van geld van de BD naar ouders naar opvangorganisaties.
Vroeger (jaren 90) werd de opvang ook rechtstreeks geregeld en betaalde je als ouder alleen je eigen bijdrage, aan de opvangorganisatie.quote:Op maandag 2 december 2019 11:20 schreef laziness het volgende:
Er was een aantal jaar geleden een plan om DUO het rechtstreeks aan de opvangorganisaties te laten betalen. Maar daar zaten ook weer zoveel rammelende zaken aan dat die constructie niet mijn voorkeur had boven de huidige.
En ik vind de huidige manier van doen best bagger![]()
Nu hebben wij zelf altijd een vast aantal uren gehad, weinig controles en dus weinig problemen maar dat geschuif met geld is gewoon een drama op alle fronten.
En eens met een goed voorbeeld willen zijn. Ik vind het zeer belangrijk als vrouw om financieel onafhankelijk te zijn en daardoor mijn eigen keuzes te kunnen maken in het leven. Vrouwen zijn nog steeds bezig de achterstand op mannen goed te maken op dat front.
Man en ik werken evenveel uren. Alleen delen we ze anders in. Werkt prima icm met kind zo.
Het spreekt natuurlijk al boekdelen dat je dat niet moet willen omdat het zo’n bende is bij de overheid.quote:Op maandag 2 december 2019 11:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet ook niet of je op dit moment moet willen dat de Belastingdienst dat overneemt
Wellicht eerst daar de boel maar eens op orde brengen.
Ik denk dat het systeem volledig anders moet, vergelijkbaar met hoe scholen nu betaald worden zeg maar.quote:Op maandag 2 december 2019 11:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet ook niet of je op dit moment moet willen dat de Belastingdienst dat overneemt
Wellicht eerst daar de boel maar eens op orde brengen.
Ik neem deze even mee naar de SC.quote:Op maandag 2 december 2019 11:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het spreekt natuurlijk al boekdelen dat je dat niet moet willen omdat het zo’n bende is bij de overheid.
Maar moet jij eens een foutje maken in een aangifte.
Dit, inderdaad. Wij lopen hun werk te doen. En daarna controleren zij of wij het goed doen.quote:Op maandag 2 december 2019 11:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jup. Laat de opvang mij gewoon een netto rekening sturen, en val me niet lastig met jaaropgaven, berekeningen, aanslagen en correcties.
Nu kan mijn school niet eens fatsoenlijk bedenken dat als ze een trip plannen en later terug zijn dat ze dat even overleggen met de opvang die notabene in hetzelfde pand zitten.quote:Op maandag 2 december 2019 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het systeem volledig anders moet, vergelijkbaar met hoe scholen nu betaald worden zeg maar.
Aan de andere kant zie ik ook nog wel een verschuiving ontstaan naar de scholen als totaalopvang situatie, dat het KDV ook aan een school gekoppeld wordt dus.
quote:Op maandag 2 december 2019 11:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nu kan mijn school niet eens fatsoenlijk bedenken dat als ze een trip plannen en later terug zijn dat ze dat even overleggen met de opvang die notabene in hetzelfde pand zitten.
Ik denk dat ik dat niet meer ga meemaken.
Zolang het op basis van verzamelinkomen gaat wat pas achteraf bij de aangifte wordt vastgesteld ontkom je niet aan correcties. Ook bij de netto rekening.quote:Op maandag 2 december 2019 11:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jup. Laat de opvang mij gewoon een netto rekening sturen, en val me niet lastig met jaaropgaven, berekeningen, aanslagen en correcties.
Wij hebben een kindcentrum van 0-12 maar het kdv en bso vallen onder een opvang organisatie. Er is wel één lijn en gezamenlijke studiedagen soms maar leerkrachten en pedagogisch medewerkers zijn bij verschillende partijen in dienst.quote:Op maandag 2 december 2019 11:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar het zou dan eigenlijk al geen aparte organisatie meer moeten zijn.
Ook daarbij zouden ze (net als bij andere toeslagen) weer gewoon het ouderwetse systeem van de huursubsidie moeten hanteren: het inkomen van 2 jaar daarvoor als grondslag.quote:Op maandag 2 december 2019 11:30 schreef laziness het volgende:
[..]
Zolang het op basis van verzamelinkomen gaat wat pas achteraf bij de aangifte wordt vastgesteld ontkom je niet aan correcties. Ook bij de netto rekening.
Ja dat is precies wat ze met het DUO plan wilden en waarom ik er niet achter stond.quote:Op maandag 2 december 2019 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook daarbij zouden ze (net als bij andere toeslagen) weer gewoon het ouderwetse systeem van de huursubsidie moeten hanteren: het inkomen van 2 jaar daarvoor als grondslag.
Hoewel ik wel snap dat dat juist bij kinderopvangtoeslag een issue kan zijn want vaak is er dan een verschil in inkomen doordat mensen minder gaan werken zodra er een kind (bij) komt.
En op het moment dat je weer meer gaat werken is je afname kinderopvang al veel lager (want waarschijnlijk alleen BSO dan), en dus wordt het nadeel aan het begin niet gecompenseerd met een voordeel aan het eind.quote:Op maandag 2 december 2019 11:36 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja dat is precies wat ze met het DUO plan wilden en waarom ik er niet achter stond.
Ik denk dat 95% van de ouders minder inkomen hebben met het krijgen van een kind omdat ze hun werkuren aanpassen.
Verdient minder,werkt minder en werkt dan ook nog eens een paar avonden per weekquote:Op maandag 2 december 2019 11:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verdient je partner dan minder of werkt hij/zij minder uur, en indien het laatste, waarom kookt je partner dan niet?
Overigens kookt mijn man ook altijd, maar dat is omdat ik er echt gewoon een enorme hekel aan heb en hij het leuk vindt, ik doe wel de was en strijk zijn overhemden, zoalsch het eene zorgzame huischvrouw betaamt
Dat zou ik dan weer heel kut vinden. Ik kies heel bewust voor een andere (groene, natuurlijke) opvang dan de basisschool in het nieuwe dorp. Bij ons nieuwe kdv is geen school...quote:Op maandag 2 december 2019 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het systeem volledig anders moet, vergelijkbaar met hoe scholen nu betaald worden zeg maar.
Aan de andere kant zie ik ook nog wel een verschuiving ontstaan naar de scholen als totaalopvang situatie, dat het KDV ook aan een school gekoppeld wordt dus.
Ah, vooral de tijden zijn het probleem dus... tsja, lastig dan.quote:Op maandag 2 december 2019 11:38 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Verdient minder,werkt minder en werkt dan ook nog eens een paar avonden per weekdus t komt grotendeels op mij neer.
Jaquote:Op maandag 2 december 2019 12:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, vooral de tijden zijn het probleem dus... tsja, lastig dan.
Fixedquote:Op maandag 2 december 2019 09:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vroeger (voor 1973) was het zelfs zo dat het inkomen van de ene partner bij dat van de andere opgeteld werd, waardoor je met een beetje pech (beiden) zelfs 70% belasting mocht afdragen over je inkomen...
Dan was het niet heel aantrekkelijk allemaal.
En dat soort dingen blijven dan nog heel lang onderhuids hangen, het niet zinvol zijn dat een vrouw partner ook een baan heeft, want belasting.
Net zoals er nog steeds mensen zijn die denken dat het handig is voor de belasting een stukje hypotheek te houden...
Het klinkt vreselijk truttig, maar vooruit koken door jou of je vent klinkt wel als iets waar je heel blij van kunt worden toch?quote:Op maandag 2 december 2019 13:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Jasoms kook ik wat vooruit, maar vaak is het door de wereld zo simpel mogelijk. Een kdv waar warme maaltijden zouden zijn zou schelen,maar dat doet de onze niet
en alleen daarom ga ik t kapteintje ook niet overplaatsen.
Moet zeggen dat ik 't ook inderdaad wel fijn vind..quote:Op maandag 2 december 2019 12:16 schreef Donna het volgende:
Ik vind het juist 'fijn' dat ik het werk van de Belastingsdienst doe. Geef mij maar jaaropgaves, correcties en beschikkingen. Ik hou dat echt 100x liever in eigen hand dan dat ik het de Belastingdienst of de opvang organisatie laat regelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |