abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210007012
Accountancy is ook gewoon fucking saai kutwerk. Snap wel dat je na een jaar maar wat aan gaat lopen prutsen.
pi_210007101
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 18:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
28 juni nog maar drie weken geleden _O-

KPMG'er Marc Hogeboom: 'Ik kan nu wel weer lachen om Youp van 't Hek' :')
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)en-om-youp-van-t-hek

Nu alsnog er uitgetrapt als bestuurder _O- _O- _O-
Dit laat wel precies zien wat er mis is met dat volk. Oesters eten en stukjes over zichzelf laten schrijven terwijl ze gewoon de boeken moeten controleren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 23 juli 2023 @ 15:31:08 #213
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_210009644
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 12:52 schreef Mortaxx het volgende:
Dit laat wel precies zien wat er mis is met dat volk. Oesters eten en stukjes over zichzelf laten schrijven terwijl ze gewoon de boeken moeten controleren
En als ze genadeloos falen, blijven ze gewoon accountant en blijven ze gewoon meedelen in de winst, slecht een regeltje van hun functie wordt geschrapt wat toch al een hele grote leugen bleek te zijn
En weer doorrrrrr :r :r :r
  zondag 23 juli 2023 @ 15:32:59 #214
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_210009678
Wat staat er nu op het wc papier van accountants :?

quote:
‘Ik ben mij ervan bewust dat ik als accountant dien te handelen in het algemeen belang.

Ik oefen mijn beroep uit met een professioneel-kritische instelling. In de uitoefening van mijn beroep als accountant laat ik mij leiden door fundamentele beginselen van integriteit, objectiviteit, vakbekwaamheid en zorgvuldigheid en vertrouwelijkheid.

Ik houd mij aan de wetten en regelgeving die op mijn beroep van toepassing zijn.

Mijn professionaliteit brengt met zich mee dat ik geen handelingen verricht waarvan ik weet of behoor te weten dat die het accountantsberoep in diskrediet kunnen brengen.

Zo waarlijk helpe mij God almachtig/dat beloof/dat verklaar ik.’
https://www.nba.nl/kwalit(...)%20toepassing%20zijn.

Iets anders dan hun reet er mee afvegen doen ze niet namelijk })
  zondag 23 juli 2023 @ 17:57:04 #215
13309 nostra
ask why
pi_210011978
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 18:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
maar dat dit soort e-bikes door artsen inmiddels ‘de fiets van Drion’ genoemd wordt stemt mij onstuimig vrolijk.
Dan spoor je toch een stuk minder dan de accountants waar je dagelijks je gal over spuwt.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 23 juli 2023 @ 18:07:33 #216
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_210012135
Accountancy is een verdienmodel.
Klanten zijn belangrijk , die moet je niet al teveel tegen het harnas jagen.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 19:01:08 #217
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_210147810
Examenfraude bij KPMG vraagt breder ingrijpen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
De feiten in het KPMG-persbericht zijn helder genoeg: te veel accountants konden de luxe van een systeem op basis van vertrouwen niet aan, namen een loopje met hun verplichtingen en negeerden hun professionele verantwoordelijkheid. Dat vraagt om een stevige reactie van de toezichthouder, de politiek, kwartiermakers en de NBA. De simpelste maatregelen? Geen interne toetsingen meer. Inhoudelijker, uitdagender en gevarieerder toetsen. Deugdelijk procestoezicht, zonder naïef vertrouwen. Accountants zijn immers soms net kinderen: zonder toezicht en harde sancties spieken de zwakkeren.

Het gaat in de volksmond om spieken en je weet van jongs af aan dat dit verboden is
Marcel Pheijffer is hoogleraar accountancy aan Nyenrode Business Universiteit en Universiteit Leiden.

https://fd.nl/-/1484603/e(...)agt-breder-ingrijpen

Kleuters dus met een stropdas
pi_210147844
das
  dinsdag 19 september 2023 @ 11:41:50 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_210681724
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 12:52 schreef Mortaxx het volgende:
Die mongolen kunnen hun eigen boekhouding niet eens opstellen :') :') _O- _O-

Tuchtrechter accountants berispt ex-topman Accon om foute boekhouding

Voormalig bestuursvoorzitter Guus Delger van accountant Accon heeft een berisping gekregen van de tuchtrechter
Hij ging in de fout bij het opstellen van verschillende financiële overzichten voor zijn commissarissen en de bank
Een groot deel van de tuchtklacht tegen Delger is echter van tafel geveegd, omdat de rechter dit niet goed onderbouwd vond

SPOILER
Tegen accountant Mazars, die de jaarrekening van Accon goedkeurde, is door toezichthouder AFM een tuchtklacht ingediend in deze zaak. Die moet nog worden behandeld.

https://fd.nl/financiele-(...)om-foute-boekhouding
  dinsdag 19 september 2023 @ 11:42:24 #220
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_210681730
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:07 schreef kibo het volgende:
  dinsdag 19 september 2023 @ 11:44:03 #221
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_210681753
quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:57 schreef nostra het volgende:
Dan spoor je toch een stuk minder dan de accountants waar je dagelijks je gal over spuwt.

Gewoon een feit :7 :6
pi_210682002
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:07 schreef kibo het volgende:
De hele theorie is natuurlijk dat de aandeelhouder je inhuurt om de directie te controleren. Dat wordt al wat op eieren lopen als dat dezelfde personen zijn (zoals vaak bij middelgrote bedrijven in NL), maar dat is het probleem van de wetgever. Maar uiteindelijk kan je nog zoveel checks and balances inbouwen, maar a) fouten worden gemaakt) en b) als men je wil belazeren en het goed doet, is er geen accountant die het (op tijd) ziet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  maandag 16 oktober 2023 @ 22:09:36 #223
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_210977882
Ook examenfraude bij accountants van Deloitte

Ook bij accountantskantoor Deloitte is examenfraude gepleegd. Lid van de raad van bestuur Rob Bergmans geeft vanwege de fraude zijn functie op.

Afgelopen zomer werd duidelijk dat bij accountant- en adviesbureau KPMG ruim honderd medewerkers betrokken waren bij fraude. Voorzitter van de raad van commissarissen Roger van Boxtel gaf toe dat hij een training "niet op correcte wijze" had afgerond en stapte op.

Toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) zegt "geschokt en teleurgesteld" te zijn over het nieuwe geval van gesjoemel bij accountants, een beroepsgroep die het van zijn integriteit moet hebben.

Antwoorden toegespeeld
Bij de examenfraude kregen accountants en hun medewerkers antwoorden toegespeeld op examenvragen. Zo'n examen kan bijvoorbeeld gaan over cybersecurity of integriteit. Het gaat om verplichte toetsen voor de beroepsgroep.

De AFM vroeg vorig jaar aan alle grote accountantskantoren om onderzoek naar interne examenfraude te doen. De toezichthouder controleert of dit onderzoek grondig wordt gedaan.

De AFM en Deloitte zeggen niet waar het in het nieuwe geval van examenfraude precies om gaat. Onduidelijk blijft wie op welke wijze en wanneer er fraude is gepleegd. In een persbericht van Deloitte zegt vertrekkend bestuurder Bergmans: "Ik kan niet anders dan vaststellen dat met de meest recente inzichten van het onderzoek en de feiten die daaruit zijn gebleken, het niet in het belang van de organisatie is als ik aanblijf als lid van de raad van bestuur of verbonden blijf aan Deloitte als partner."

Voorbeeldgedrag
Het is nog niet duidelijk of er bij Deloitte nog meer slachtoffers vallen door het gesjoemel met examens. Het bedrijf verwacht het onderzoek naar de examenfraude eind dit jaar af te ronden. De AFM roept medewerkers binnen de sector op om misstanden te melden.

"Twee keer op rij is nu gebleken dat examenfraude ook in de top van grote accountantsorganisaties speelt, juist daar waar absoluut voorbeeldgedrag mag worden verwacht", zegt AFM-bestuurder Hanzo van Beusekom, ook in een persbericht. "Dit bevestigt dat het gaat om een fenomeen dat breder is verspreid."

https://nos.nl/artikel/24(...)untants-van-deloitte

Je verwacht het niet :') _O- _O- _O-
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:51:37 #224
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_210981864
Ah ik was al benieuwd wanneer je dit topic weer zou kicken :P

Desondanks wel een :') waard inderdaad. Wat een prutsers bij Deloitte. Ben wel benieuwd wat de uiteindelijke fraude nu is, lijkt wel groot te zijn als hij terugtreedt als bestuurder EN partner.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:44:57 #225
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:49:30 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_210982354
Een vollediger beeld volgt later dit jaar, als ook EY en PwC hun bevindingen naar buiten brengen. PwC-bestuursvoorzitter Agnes Koops-Aukes liet onlangs alvast weten dat het haar zou verbazen als er binnen haar eigen organisatie helemaal niet is gesjoemeld. “Het zou heel raar zijn als het in de hele maatschappij gebeurt en bij ons niet. Daar zijn we wel reëel in.”

https://www.consultancy.n(...)dig-aan-examenfraude

Trut geeft haar eigen falen nu al toe :') :') _O-
pi_211003502
Zijn net mensen hè, die accountants.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:12:48 #228
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_211003736
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:31 schreef nostra het volgende:
Zijn ze daar nu zelf ook achter :?
Stop dan eens een keer met die belachelijke uurtarieven en dat schijnheilige gedrag :r
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:35:29 #229
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_211014458
Advocaten eisen dat Fiod-accountant uit beroep wordt gezet

Een registeraccountant van de Fiod sleepte tientallen sjoemelende accountants en advocaten voor de tuchtrechter. Maar vanwege zijn rol in ‘een opsporingsschandaal’ zou hij volgens advocaten van Stibbe ‘zijn recht hebben verspeeld anderen de maat te nemen’.

In het kort

De coördinator tuchtrecht van de Fiod moest zich maandag verantwoorden bij de Accountantskamer in Zwolle.
Hij wordt ervan beschuldigd het beroepsgeheim van advocaten van Stibbe te hebben geschonden.
De zaak is een gevolg van een mislukte poging van de Fiod om vermeend misbruik van dat beroepsgeheim aan de kaak te stellen.

SPOILER
Acht jaar later zijn de rollen omgedraaid. Doorenbos is de klager, en het is Dohmen die als beklaagde voor het hekje zit van de Accountantskamer in Zwolle. Volgens de advocaat van Stibbe heeft Dohmen als landelijk coördinator tuchtrecht bij de Fiod ‘zijn recht om anderen de maat te nemen verspeeld’.
quote:
Aanleiding is de zaak Castor, een voor het Openbaar Ministerie (OM) catastrofaal verlopen strafrechtelijk onderzoek naar fraude bij vermogensbeheerder Box Consultants.

Het OM vloog in Castor zo ernstig uit de bocht, dat het Functioneel Parket twee weken geleden geen andere mogelijkheid meer zag dan zelf de stekker uit het onderzoek te trekken.
Volgens Doorenbos, die Box al die tijd bijstond, is Fiod-coördinator Dohmen ‘de initiator van het schandaal’. De tuchtrechter moet hem uit het register schrappen, eiste hij maandag.

SPOILER
De tuchtrechter doet naar verwachting over twaalf weken uitspraak.

https://fd.nl/samenleving(...)t-beroep-wordt-gezet

Lekker bezig weer :') _O-
pi_211015089
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lekker bezig weer
Daar is tuchtrecht voor hè. De grootste kankeraars komen altijd zelf voor het bankje opmerkelijk genoeg, Pheijjffertje voorop.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:08:39 #231
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_211016760
De politie is er ook voor dat moordenaars worden opgepakt, en toch is er iets in mij dat besluit niet van die mogelijkheid gebruik te maken
Joran wel maar die is dan ook knettergek

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 20-10-2023 19:28:57 ]
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:58:36 #232
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_211021245
Zelfs de toets van de eigen beroepsorganisatie is voor accountants niet heilig

De examenfraude onder Nederlandse accountants verspreidt zich als een veenbrand door de sector. Toezichthouder AFM is geschokt en heeft alle grote kantoren gesommeerd hun organisatie door te lichten. Maar uit een rondgang van het FD blijkt dat frauderen een makkie is. En zelfs de zware toets van de eigen beroepsorganisatie NBA is niet heilig.
In het kort

Toezichthouder AFM sommeerde recent alle grote accountantskantoren een intern onderzoek naar fraude met examens te doen.
Uit tussentijdse bevindingen bleek deze week dat er in navolging van KPMG ook bij Deloitte misstappen zijn begaan.
Eind december moet duidelijk zijn hoe groot het probleem in de hele sector is en of de eerder al door schandalen geplaagde sector terug bij af is.

SPOILER
quote:
Verschillende accountants laten het FD weten dat ze verbaasd zijn over de uitermate felle houding van toezichthouder AFM, en vooral van bestuurslid Hanzo van Beusekom, eindverantwoordelijk voor het toezicht op accountants. Bij zijn aantreden, bijna drie jaar geleden, maakte Van Beusekom een opvallende draai in de tot dan toe harde en strenge aanpak van de accountancy.

Hij sprak op een door velen in de sector als constructief en zalvende geïnterpreteerde toon, hoewel de AFM de lijn vasthield dat accountants — in hun taak als controleur — de lat op het gebied van integriteit wel hoog moesten leggen. Van Beusekom ‘voelt zich nu belazerd’, taxeert een bron dicht bij de toezichthouder, iets wat zijn woordvoerster ontkent.
SPOILER
Tot slot terug naar de ‘samenwerkende’ accountant Erik. Hoe leest hij de recente berichten over examenfraude? Je moet de NBA Kennistoets alleen maken, erkent hij. Het samen overleggen over met name de vraagstelling voelde voor hem niet als fraude. ‘Maar nu realiseer ik me: dat heb ik ook gedaan.’

https://fd.nl/financiele-(...)ountants-niet-heilig

Wat een puinhoop daar :r
pi_211021315
De overheid moet gewoon zelf betalen voor haar controles. Je kunt niet van een bedrijf verwachten dat ze dit betalen en dat hen dan nog goed gebeurt ook. Dat gaat nooit werken.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:02:06 #234
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_211028510

Dat is lekker wakker worden :+ _O- _O- _O- _O- _O- _O-
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:19:21 #235
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_211100161
KPMG benoemt nieuwe baas van de accountancytak

SPOILER
Haar voormalige baas Hogeboom moest die maand zijn bestuurstaken neerleggen omdat hij verantwoordelijk was voor de fraude als baas van de accountantstak.

quote:
Hij zei daar destijds over: ‘Terugkijkend had ik meer oog moeten hebben voor signalen die erop wezen dat er onderling antwoorden voor interne toetsen werden gedeeld binnen KPMG Nederland.’
quote:
‘Mariska van de Luur had die signalen niet’, laat een woordvoerster van KPMG na aanleiding van vragen van het FD weten.
SPOILER
.

https://fd.nl/bedrijfslev(...)an-de-accountancytak

Nu is het lek boven :') _O- _O- _O- _O-
De ene nitwit is vervangen door een andere nitwit :|W
  donderdag 2 november 2023 @ 11:34:16 #236
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_211165493
Accountants verdienen veel meer aandacht van politiek Den Haag

Binnenkort verschijnt het eindrapport van de Kwartiermakers over de toekomst van de accountancy. Verdwijnt dit rapport onderin de la, of durft een nieuw kabinet stevig in te grijpen?

SPOILER
quote:
‘Gaat iemand zich bij de formatie drukmaken om de accountancy die telkens door eigen handelen negatief in de schijnwerpers komt?’
SPOILER
https://fd.nl/opinie/1494(...)an-politiek-den-haag

Door eigen handelen in de problemen :o _O_
  donderdag 9 november 2023 @ 13:40:49 #237
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_211243100
Accountants nemen het niet zo nauw: kennistoetsen ingetrokken na fraude

De beroepsorganisatie van Accountants (NBA) heeft alle kennistoetsen ingetrokken, nu blijkt dat op grote schaal met de resultaten is gefraudeerd. De toetsen zijn niet langer bruikbaar omdat vragen en antwoorden nog steeds in omloop zijn.

De afgelopen jaren blijken tientallen medewerkers van accountantskantoren onderling antwoorden van de toetsen te hebben gedeeld. De NBA heeft onlangs zes kantoren bij elkaar geroepen die een intern onderzoek zijn begonnen naar de gang van zaken bij de toetsen. Sommige van deze onderzoeken duren nu al meer dan een half jaar. De NBA pleit er voor dat alle onderzoeken snel afgerond worden, zodat de branche voor de zomer van 2024 maatregelen kan treffen om toekomstig gesjoemel te voorkomen.

Schending beroepseed
De beroepsorganisatie is van mening dat de examenfraude een schending is van de door alle accountants afgelegde beroepseed. Ernstige gevallen moeten tuchtrechtelijk worden bestraft. De Accountantskamer, de tuchtrechtelijke instantie die klachten tegen accountants beoordeelt, zal zich daarover buigen.

De NBA gaat de verplichte kennistoetsen voortaan ook anders afnemen. Zodra daarvoor een nieuw systeem is ontwikkeld, zal dat door een externe deskundige worden getoetst op fraudegevoeligheid.

https://www.telegraaf.nl/(...)ngetrokken-na-fraude

Stap 1 in een totaal verrotte wereld :7
  donderdag 9 november 2023 @ 13:50:34 #238
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_211243197
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 11:02 schreef timmmmm het volgende:
Kan je nou nooit normaal iets posten, waarom moet het toch altijd doorspekt met die kleinzielige wrok van je
quote:
81s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 09:46 schreef nostra het volgende:
Dan ben je ook wel ontzettend sneu. En zit dat examen verdomd slecht in elkaar.
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 16:30 schreef nostra het volgende:
Ik zie de discrepantie niet echt. Het is nu niet heel erg spannend dat, als antwoorden blijkbaar gemakkelijk uit te wisselen zijn, dat ook gebeurt. C'est la vie. Blijft sneu om te doen, maar niet bepaald wereldschokkend.
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:31 schreef nostra het volgende:
Schending beroepseed _O_
quote:
De beroepsorganisatie is van mening dat de examenfraude een schending is van de door alle accountants afgelegde beroepseed. Ernstige gevallen moeten tuchtrechtelijk worden bestraft. De Accountantskamer, de tuchtrechtelijke instantie die klachten tegen accountants beoordeelt, zal zich daarover buigen.
Zo duidelijk nu aan alle priet praters :( :?
pi_211243260
quote:
6s.gif Op donderdag 9 november 2023 13:50 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Schending beroepseed _O_
[..]
Zo duidelijk nu aan alle priet praters :( :?
Aan de reacties op dit topic zie je dat letterlijk 1 persoon in Nederland dit echt iets boeit. Tarieven van accountants worden alleen maar hoger hoe meer je ze gaat controleren en hoe meer accountants je uit hun functie zet.

Zolang bedrijven zelf betalen voor controles zal de controleur nooit goed zijn werk kunnen doen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  donderdag 9 november 2023 @ 14:05:32 #240
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_211243310
Accountantsorganisatie NBA schrapt eigen toets vanwege examenfraude

In het kort

De NBA, de beroepsorganisatie van accountants, schrapt de huidige versie van haar NBA Kennistoets.
Die toets is in 2014 geïntroduceerd onder het motto ‘Het moet beter’ om de kwaliteit van de soms gebrekkige controles te verbeteren en het vertrouwen van de samenleving te herwinnen.
De NBA gaat er nu echter van uit dat er lijsten met antwoorden circuleren en dat er met de toets wordt gefraudeerd en zint op tuchtklachten tegen fraudeurs.

SPOILER
https://fd.nl/bedrijfslev(...)vanwege-examenfraude

Slechts 500 hebben gefraudeerd :o _O- _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')