abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202779326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Er ligt zo vaak geen contract onder het ohw van een accountantskantoor, dat is op zich niet zo heel bijzonder. Maar als er zes jaar lang niet betaald wordt zou dat toch op moeten gaan vallen me dunkt. Kan je schuiven wat je wil, maar niet voor 20 miljoen. :+
Ja maar je kan het ook controleren met iets als geschreven uren op opdrachten (en eventuele tussentijdse Facturatie). Vraag me af hoe de jobtime-shobtime er hier uit zag. :{
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_202779867
quote:
2s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:40 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Ja maar je kan het ook controleren met iets als geschreven uren op opdrachten (en eventuele tussentijdse Facturatie). Vraag me af hoe de jobtime-shobtime er hier uit zag. :{
Ik vermoed dat die wel sluit, maar dat het puur om waardering gaat.

Accon zat bij de Value8's van deze wereld te pronken met hun oob-vergunninkje die ze toen nog hadden. Troep natuurlijk: administratie een grote bende, te laat met deponeren, te laat met vaststellen, schimmige discussies over de waardering van deelnemingen: allemaal MtM met een DCF'je eronder gebaseerd op een extreem lage WACC. Veel uren gemaakt; terechte uren natuurlijk volgens Accon, maar Peter-Paul betaalt niet. Zelfde voor minifondsjes als HeadfirstSource (nu Morefield), allemaal pennystock-geneuzel. Lekker scherp ingeschoten en de discussies over meerwerk vooruit trappen.

Dat is gissen mijnerzijds, maar komt denk ik wel aardig in de buurt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_202779912
quote:
7s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik vermoed dat die wel sluit, maar dat het puur om waardering gaat.

Accon zat bij de Value8's van deze wereld te pronken met hun oob-vergunninkje die ze toen nog hadden. Troep natuurlijk: administratie een grote bende, te laat met deponeren, te laat met vaststellen, schimmige discussies over de waardering van deelnemingen: allemaal MtM met een DCF'je eronder gebaseerd op een extreem lage WACC. Veel uren gemaakt; terechte uren natuurlijk volgens Accon, maar Peter-Paul betaalt niet. Zelfde voor minifondsjes als HeadfirstSource (nu Morefield), allemaal pennystock-geneuzel. Lekker scherp ingeschoten en de discussies over meerwerk vooruit trappen.

Dat is gissen mijnerzijds, maar komt denk ik wel aardig in de buurt.
Ja oké op die manier. Ik las je post als dat er zogenaamde contracten werden verzonnen, vandaar mijn post.
Maar alsnog heeft mazars steken laten vallen :P
pi_202779944
Al hebben wij zelf de stelregel dat we meerwerk pas accepteren als er een getekende meerwerkovereenkomst is. Zou Mazars misschien ook moeten doen. :P
pi_202779993
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Er ligt zo vaak geen contract onder het ohw van een accountantskantoor, dat is op zich niet zo heel bijzonder. Maar als er zes jaar lang niet betaald wordt zou dat toch op moeten gaan vallen me dunkt. Kan je schuiven wat je wil, maar niet voor 20 miljoen. :+
Ik zou er geen krabbel onder zetten. Geen fundament als je het niet test.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202780216
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik zou er geen krabbel onder zetten. Geen fundament als je het niet test.
Nee, eens, Mazars heeft wel wat uit te leggen. Al blijft OHW een post waar je gewoon mee kan spelen, zij het wat minder bij een urenboer als accountantskantoren. Ik ben in mijn audittijd ook goed besodemieterd door zo'n projectenclub - achteraf is de bank er bij het faillissement voor 100 miljoen het schip in gegaan. Ben daar toen door de cfo weggestuurd omdat ik "teveel vragen stelde". Achteraf het grootste compliment dat ik gehad heb. ;)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_202780291
quote:
7s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, eens, Mazars heeft wel wat uit te leggen. Al blijft OHW een post waar je gewoon mee kan spelen, zij het wat minder bij een urenboer als accountantskantoren. Ik ben in mijn audittijd ook goed besodemieterd door zo'n projectenclub - achteraf is de bank er bij het faillissement voor 100 miljoen het schip in gegaan. Ben daar toen door de cfo weggestuurd omdat ik "teveel vragen stelde". Achteraf het grootste compliment dat ik gehad heb. ;)
Ghehe, lekker bezig.

Ik begin net. Matige begeleiding nu ivm thuiswerken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202780376
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ghehe, lekker bezig.

Ik begin net. Matige begeleiding nu ivm thuiswerken.
Ach ja, dat is een crime inderdaad. Ook voor je begeleider(s). En weet waar je aan begint. :+ Wel goede leerschool. Big4/Next9/kleiner?
Best pilot in history
pi_202780393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Ach ja, dat is een crime inderdaad. Ook voor je begeleider(s). En weet waar je aan begint. :+ Wel goede leerschool. Big4/Next9/kleiner?
Is geheim, ik stuur wel een dm.
pi_202780409
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja pas op voor je NDA, heel goed. :+
Best pilot in history
pi_202780492
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja pas op voor je NDA, heel goed. :+
Onwelgevallige meningen heb ik. Zeker mbt covid, ghehe.
pi_202780652
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:22 schreef ludovico het volgende:
Je bent bang voor mijn kritiek dat hij te persoonlijk wordt :+ _O-
pi_202937944
Verzekeraar NN draait op voor fouten accountant van failliet kantorenfonds Eurocommerce

In het kort

Verzekeraar NN moet ¤9 mln betalen voor beroepsfouten van de accountant van Eurocommerce,
Kantorenfonds Eurocommerce van Ger Visser ging in 2012 failliet met een miljoenenschuld.
Financiers bleven door fouten van de accountant onnodig lang geld pompen in het vastgoedfonds, oordeelt de rechter.

Door fouten van de externe accountant bleven bankiers onnodig lang miljoenen pompen in Nederlands grootste kantorenfonds Eurocommerce. Dit vastgoedimperium van Ger Visser ging in 2012 failliet. Bijna tien jaar later moet verzekeraar Nationale Nederlanden (NN) ¤9 mln aan Rabobank betalen vanwege beroepsfouten die de bij NN verzekerde accountant van Eurocommerce heeft gemaakt, blijkt uit een vonnis van de rechtbank Den Haag.

Kantorenfonds Eurocommerce van oprichter en eigenaar Ger Visser had ¤650 mln aan leningen van banken verzameld, waaronder van Rabobank en Rabodochter Bodemgoed BV. Het vastgoedbedrijf had volgens het laatste jaarverslag een onroerendgoedportefeuille van ongeveer ¤1 mrd. In 2012 ging Eurocommerce failliet, nadat opeens bleek dat het onroerend goed in portefeuille veel minder waard was. De leningen bleken omvangrijker dan de waarde van het onderpand.

Dreiging van schadeclaims
quote:
De deconfiture van Vissers vastgoedimperium leidde ook de ondergang in van accountant Nijhof Groep uit Deventer. De Accountantskamer schrapte in 2015 Vissers externe accountant voor zes maanden uit het register. In datzelfde jaar ging onder dreiging van schadeclaims het kantoor waaraan Vissers externe accountant verbonden was op de fles.
:') _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jaar cel wegens faillissementsfraude. Tegen die uitspraak heeft de gevallen vastgoedtycoon beroep aangetekend.

https://fd.nl/bedrijfslev(...)ountant-eurocommerce

Lekker gewerkt weer _O- _O- _O-
pi_202939546
Best pilot in history
pi_202941137
Ik zet hem net op

Gelijk Ger Visser in beeld

Het belangrijkste is dat je betrouwbaar bent 😂😂😂😂
pi_202955297
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dan nog, onderhanden werk.. Naja ik vind het een (vorm van) debiteurenpost hoor alleen dan zonder factuur gestuurd te hebben.

Maar die test je ook gewoon. Bedoel. Als dat een miljoenenpost is en er ligt geen contract dan valt dat al door de mand.

Dit slaat nergens op.
Daarom toch onderscheid OHW/OHP met een andere waardering? OHP is verkocht, OHW is voor eigen rekening en risico. Lijkt me dan dat er bij OHP wel een contract moet liggen
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:30:19 #142
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_202955892
Een accountant is als een burgemeester in oorlogstijd. Als je de nazi's te veel tegenwerkt ben je morgen geen burgemeester meer .
Een accountant is als een club-grensrechter. Een goede grensrechter verdiend minimaal 6 punten per seizoen voor zijn eigen club..
Wie dit leest is gek
  vrijdag 7 januari 2022 @ 22:44:16 #143
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203086585
Accountant: ’Te hard aan het werk om privé in Porsche te rijden’ :') :|W

De zaak kwam uiteindelijk voor de rechter. Uit die recent gepubliceerde uitspraak blijk dat de man die als accountant een eenmanszaak runt, zowel een Porsche Cayenne (cataloguswaarde ¤121.669) als een Jeep Grand Cherokee (cataloguswaarde ¤70.980) op naam van de zaak bezit. Bij de aangifte over 2015 en 2016 gaf hij geen bijtelling op wegens privé gereden kilometers.

De belastinginspecteur stelde in 2019 een boekenonderzoek in en concludeerde dat de rittenadministratie niet klopte. Naast een navordering kreeg de man ook een zogeheten vergrijpboete omdat hij volgens de inspecteur de belastingaangifte opzettelijk verkeerd zou hebben ingevuld. Verder werd ook het aftrekken van een couperose-behandeling deels afgekeurd als ook de aftrek van de aanschaf van computerbrillen.

Taxi
De man liet uiteindelijk de zaak voor de rechter komen en verklaarde dat hij elke dag tot ’s avonds werkt, waardoor er geen ruimte is voor een sociaal leven en dus voor privégebruik van de auto.

De door de inspecteur geconstateerde verschillen tussen de kilometerstanden volgens de rittenadministratie en de opgegeven kilometerstanden door de Porsche-garage waren volgens hem te verklaren door ’een ernstig verstoorde verstandhouding’ met de garagehouder. Die zou daarom opzettelijk onjuiste kilometerstanden aan de belastinginspecteur hebben doorgegeven.

Voor de privéritten werd gebruik gemaakt van een taxi. En als taxiritten op dezelfde dag hadden plaatsgevonden als dat er gereden is met de auto, dan waren dat de taxiritten van zijn echtgenote die ook bij een bespreking aanwezig diende te zijn, zo valt op te maken uit het vonnis van de rechtbank Zeeland-West-Brabant.

Geen opzet
Maar hiermee was volgens de rechter helemaal niet aangetoond dat er minder dan 500 kilometer aan privéritten is gereden. De kilometerstanden van de rittenregistratie sloten nu eenmaal niet aan bij de kilometerstanden zoals bleek uit de kilometerregistratie van de RDW. En dat de Porsche-garage opzettelijk onjuiste kilometerstanden zou hebben doorgegeven, maakt dat niet anders. Ook het aftrekken van de brillen en de behandeling tegen couperose waren volgens de rechter onterecht.

Wat betreft de boete van bijna ¤11.000 oordeelde de rechter wel in het voordeel van de man. Volgens de belastinginspecteur was deze vergrijpboete terecht omdat de man als accountant beroepsmatig jaarrekeningen en aangiften voor andere belastingplichtigen verzorgt. Hiermee heeft hij een bovengemiddelde kennis van het belastingrecht, zeker op het gebied van aftrek van zorgkosten en privégebruik auto.

Daarmee zou volgens de inspecteur sprake zijn van voorwaardelijk opzet. Maar volgens de rechter maakt iemands beroep nog niet dat er opzettelijk onjuist aangifte is gedaan en dus werd de boete vernietigd.

https://www.telegraaf.nl/(...)in-porsche-te-rijden

Dit is triest man man :R
  woensdag 2 februari 2022 @ 13:35:04 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203472169
Accountantsclub NBA scherpt interne regels aan na uitglijders oud-voorzitter :') _O- _O-

Kort na zijn vertrek als voorzitter van accountantsclub NBA ligt Marco van der Vegte onder vuur vanwege twee integriteitskwesties.

In het kort:

Na uitglijders van voormalig voorzitter Marco van der Vegte scherpt accountantsclub NBA de interne regels aan.
Van der Vegtes opvolger stuitte na vragen van hoogleraar Marcel Pheijffer op twee integriteitskwesties.
De incidenten overschaduwen Van der Vegtes doelstelling om het geschonden blazoen van accountants op te poetsen. _O- _O-

De NBA, de organisatie van de door schandalen geplaagde accountancysector, scherpt de interne regels aan vanwege uitglijders van oud-voorzitter Marco van der Vegte. De aanscherping moet belangenverstrengeling en solistisch optreden van bestuursleden voorkomen. Zo moeten bestuursleden formele brieven voortaan altijd laten ondertekenen door een collega-bestuurder.

NBA-voorzitter Kris Douma kondigt de aanscherping aan nadat hij openlijk kritiek had geuit op zijn voorganger, Marco van der Vegte. De in december afgezwaaide Van der Vegte riep 'de schijn van belangenverstrengeling op', staat in een vrijdag gepubliceerde verklaring van Douma. Van der Vegte heeft onvoldoende afstand bewaard ten opzichte van accountantskantoor Deloitte, waar hij partner is. De accountant heeft daar inmiddels zijn excuses voor aangeboden. :') _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pheijffer ziet in de verklaring van Douma een bevestiging dat er zaken zijn misgegaan. 'Kris Douma geeft in duidelijke bewoordingen weer dat de handelwijze van de vorige voorzitter vragen oproept, wenkbrauwen doet fronsen en dat de schijn van belangenverstrengeling kon ontstaan. Wat mij betreft zijn dat heldere kwalificaties', aldus Pheijffer, die desondanks niet terugkomt op zijn besluit om zijn titel in te leveren.

https://fd.nl/bedrijfslev(...)jders-oud-voorzitter

Duur betaalde kneuzenkermis :r
  zaterdag 19 februari 2022 @ 16:58:33 #145
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203739189
Tuchtrechter gispt NBA-bestuur voor affaire rond ontslag directeur :') _O- _O-

In het kort

Vijf leden van het bestuur van de NBA zijn in de fout gegaan bij de affaire rond directeur Mannak
Ze boden hem te weinig gelegenheid voor wederhoor toen ze hem op non-actief stelden
Mannak verzweeg belangen die hij had in een bedrijf waar ook oud-Enron topman Andrew Fastow voor werkte

Het bestuur van de beroepsorganisatie van accountants NBA, heeft van de tuchtrechter een gevoelige tik op de vingers gekregen. De Accountantskamer gaf voormalig voorzitter Marco van de Vegte en vier anderen een officiële waarschuwing omdat zij in de fout zijn gegaan in het ontslag van directeur Harm Mannak. Onder de bestrafte accountants bevindt zich ook de huidige vice-voorzitter Esther van der Vleuten.

SPOILER
https://fd.nl/bedrijfslev(...)nd-ontslag-directeur

Trap je een totaal verrotte bestuurder eruit krijg je hem als boemerang terug _O- _O-
Zelden zo gelachen Wat een kneuzenmkermis :|W
  zaterdag 19 februari 2022 @ 17:01:53 #146
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203739232
quote:
Onder de bestrafte accountants bevindt zich ook de huidige vice-voorzitter Esther van der Vleuten.
drs. Esther van der Vleuten RA

Esther van der Vleuten (1971) is partner bij PwC, waarbij zij zich met name richt op de energysector en binnen die sector de functie van assurance leader vervult.
quote:
Daarnaast heeft zij als lid van het management team van Amsterdam kwaliteit als portefeuille.
:') _O- _O-
Sinds 1997 is zij werkzaam bij PWC, met een onderbreking in 2002, toen zij als Internal Audit Manager bij Unilever gewerkt heeft. Zij is inmiddels ruim 20 jaar werkzaam in de accountantsprofessie. :')

Functie Plaatsvervangend voorzitter
Benoemd door / afgevaardigd uit Benoemd door de Ledenvergadering
Einde zittingstermijn Juni 2022
Strategisch aandachtsgebied Maatschappelijke relevantie

https://www.nba.nl/over-d(...)her-van-der-vleuten/

Best knap om als interim bestuurder in korte tijd al een draai om je oren te krijgen vanwege wanprestatie _O- _O-
Nou meid hopelijk red je het tot juni zonder weer een veroordeling :') _O- _O- _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 19-02-2022 17:18:30 ]
pi_203812069
Accountantsclub houdt bestuurslid aan boord ondanks maatregel tuchtrechter :') _O- _O-

In het kort

NBA-bestuurslid Esther van der Vleuten mag haar functie behouden bij de beroepsorganisatie voor accountants.
Ze kreeg vrijdag samen met vier oud-bestuurders van de tuchtrechter een officiële waarschuwing.
Het huidige NBA-bestuur vindt het niet nodig om haar daarom weg te sturen. :')

Bestuurslid Esther van der Vleuten van accountantsorganisatie NBA hoeft niet te vertrekken nadat ze een tuchtrechtelijke maatregel opgelegd heeft gekregen. Ze mag haar termijn, die afloopt in juni van dit jaar, afmaken.
quote:
'Het zou buiten proportie zijn om haar om deze reden weg te sturen', zegt NBA-voorzitter Kris Douma in gesprek met het FD.
:') :')

SPOILER
https://fd.nl/bedrijfslev(...)atregel-tuchtrechter

Nu neemt niemand die kneuzenkermis meer serieus :o
Wat een idioten daar :r
  donderdag 23 juni 2022 @ 09:11:16 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205125943
Tuchtrechter: onderzoek door advocaat voor dezelfde cliënt onwenselijk

De advocate Maartje Govaert deed voor de accountantsberoepsorganisatie NBA in 2019 onderzoek in de kwestie rond directeur Harm Mannak.

In het kort

De tuchtrechter voor advocaten is opvallend kritisch over onderzoek door advocatenkantoren.
De Raad van Discipline noemt het 'onwenselijk' dat advocaten dat doen voor partijen die ze ook als klassieke advocaat hebben bijgestaan.
De uitspraak is gedaan in een zaak die was aangespannen door de Amsterdamse deken tegen Maartje Govaert van Norton Rose.
Zij deed voor de accountantsberoepsorganisatie NBA in 2019 onderzoek in de kwestie rond directeur Harm Mannak.

SPOILER
Govaert was niet bereikbaar voor commentaar. Zij is nu nog partner bij Norton Rose, maar kondigde recent aan per 1 juli over te stappen naar NautaDutilh, een kantoor dat al eerder in opspraak kwam door onderzoeken. Tegen beide uitspraken kan nog hoger beroep ingesteld worden.

https://fd.nl/bedrijfslev(...)e-client-onwenselijk

Nu ook de advocaat van de accountant draai om de oren :') _O- _O-
  dinsdag 28 juni 2022 @ 12:25:12 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205169818
'EY kende spionagebedrijf miljardenstatus toe kort voor acute geldproblemen' :o _O- _O-

EY omschreef het spionagebedrijf NSO als 'marktleider', ook al was de omzet in 2020 met 17% teruggelopen en deden concurrenten het goed.

Accountantskantoor EY heeft cyberspionagebedrijf NSO Group enkele maanden voordat het vorige zomer in acute geldproblemen kwam nog gewaardeerd op $2,3 mrd. Dat bericht de Britse zakenkrant Financial Times op basis van interne documenten.

SPOILER
https://fd.nl/bedrijfslev(...)-acute-geldproblemen

Pareltje weer dit, en gewoon vanachter hun buro :') _O- _O-
  vrijdag 22 juli 2022 @ 14:45:26 #150
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205422716
Het blijft wachten op de echte verbeteringen in accountancy :') _O-

In het kort

• De kwartiermakers, aanjagers van verandering in accountancy, zijn wederom kritisch in hun vierde tussenrapport.
• Ze zeggen voorzichtig positief te zijn over de veranderingen, maar wijzen op het te lage tempo ervan.
• Minister Kaag van Financiën onderschrijft de aansporingen aan de sector van de kwartiermakers.

Het complimentje is zó klein dat het juist de schijnwerper zet op het feit dat er nog veel kritiek is. 'Voorzichtig positief' luidt het oordeel in het vierde tussenrapport voor de accountants van kwartiermakers Marlies de Vries en Chris Fonteijn.
SPOILER
.

quote:
Maar met gepaste nederigheid: de wetgeving die het ministerie tweeënhalf jaar geleden beloofde, met eveneens essentiële punten ter verbetering van de accountancy, is pas afgelopen vrijdag door de ministerraad naar de Raad van State gestuurd voor advies. Ook op dat punt blijkt het tempo een uitdaging.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)en-in-de-accountancy

:O Dat gaat snel en goed |:) :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')