Ja maar je kan het ook controleren met iets als geschreven uren op opdrachten (en eventuele tussentijdse Facturatie). Vraag me af hoe de jobtime-shobtime er hier uit zag.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Er ligt zo vaak geen contract onder het ohw van een accountantskantoor, dat is op zich niet zo heel bijzonder. Maar als er zes jaar lang niet betaald wordt zou dat toch op moeten gaan vallen me dunkt. Kan je schuiven wat je wil, maar niet voor 20 miljoen.
Ik vermoed dat die wel sluit, maar dat het puur om waardering gaat.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:40 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ja maar je kan het ook controleren met iets als geschreven uren op opdrachten (en eventuele tussentijdse Facturatie). Vraag me af hoe de jobtime-shobtime er hier uit zag.
Ja oké op die manier. Ik las je post als dat er zogenaamde contracten werden verzonnen, vandaar mijn post.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die wel sluit, maar dat het puur om waardering gaat.
Accon zat bij de Value8's van deze wereld te pronken met hun oob-vergunninkje die ze toen nog hadden. Troep natuurlijk: administratie een grote bende, te laat met deponeren, te laat met vaststellen, schimmige discussies over de waardering van deelnemingen: allemaal MtM met een DCF'je eronder gebaseerd op een extreem lage WACC. Veel uren gemaakt; terechte uren natuurlijk volgens Accon, maar Peter-Paul betaalt niet. Zelfde voor minifondsjes als HeadfirstSource (nu Morefield), allemaal pennystock-geneuzel. Lekker scherp ingeschoten en de discussies over meerwerk vooruit trappen.
Dat is gissen mijnerzijds, maar komt denk ik wel aardig in de buurt.
Ik zou er geen krabbel onder zetten. Geen fundament als je het niet test.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Er ligt zo vaak geen contract onder het ohw van een accountantskantoor, dat is op zich niet zo heel bijzonder. Maar als er zes jaar lang niet betaald wordt zou dat toch op moeten gaan vallen me dunkt. Kan je schuiven wat je wil, maar niet voor 20 miljoen.
Nee, eens, Mazars heeft wel wat uit te leggen. Al blijft OHW een post waar je gewoon mee kan spelen, zij het wat minder bij een urenboer als accountantskantoren. Ik ben in mijn audittijd ook goed besodemieterd door zo'n projectenclub - achteraf is de bank er bij het faillissement voor 100 miljoen het schip in gegaan. Ben daar toen door de cfo weggestuurd omdat ik "teveel vragen stelde". Achteraf het grootste compliment dat ik gehad heb.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou er geen krabbel onder zetten. Geen fundament als je het niet test.
Ghehe, lekker bezig.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, eens, Mazars heeft wel wat uit te leggen. Al blijft OHW een post waar je gewoon mee kan spelen, zij het wat minder bij een urenboer als accountantskantoren. Ik ben in mijn audittijd ook goed besodemieterd door zo'n projectenclub - achteraf is de bank er bij het faillissement voor 100 miljoen het schip in gegaan. Ben daar toen door de cfo weggestuurd omdat ik "teveel vragen stelde". Achteraf het grootste compliment dat ik gehad heb.
Ach ja, dat is een crime inderdaad. Ook voor je begeleider(s). En weet waar je aan begint.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ghehe, lekker bezig.
Ik begin net. Matige begeleiding nu ivm thuiswerken.
Is geheim, ik stuur wel een dm.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach ja, dat is een crime inderdaad. Ook voor je begeleider(s). En weet waar je aan begint.Wel goede leerschool. Big4/Next9/kleiner?
Ja pas op voor je NDA, heel goed.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is geheim, ik stuur wel een dm.
Onwelgevallige meningen heb ik. Zeker mbt covid, ghehe.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja pas op voor je NDA, heel goed.
quote:De deconfiture van Vissers vastgoedimperium leidde ook de ondergang in van accountant Nijhof Groep uit Deventer. De Accountantskamer schrapte in 2015 Vissers externe accountant voor zes maanden uit het register. In datzelfde jaar ging onder dreiging van schadeclaims het kantoor waaraan Vissers externe accountant verbonden was op de fles.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. jaar cel wegens faillissementsfraude. Tegen die uitspraak heeft de gevallen vastgoedtycoon beroep aangetekend.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)ountant-eurocommerce
Lekker gewerkt weer![]()
![]()
![]()
Daarom toch onderscheid OHW/OHP met een andere waardering? OHP is verkocht, OHW is voor eigen rekening en risico. Lijkt me dan dat er bij OHP wel een contract moet liggenquote:Op donderdag 23 december 2021 22:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan nog, onderhanden werk.. Naja ik vind het een (vorm van) debiteurenpost hoor alleen dan zonder factuur gestuurd te hebben.
Maar die test je ook gewoon. Bedoel. Als dat een miljoenenpost is en er ligt geen contract dan valt dat al door de mand.
Dit slaat nergens op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pheijffer ziet in de verklaring van Douma een bevestiging dat er zaken zijn misgegaan. 'Kris Douma geeft in duidelijke bewoordingen weer dat de handelwijze van de vorige voorzitter vragen oproept, wenkbrauwen doet fronsen en dat de schijn van belangenverstrengeling kon ontstaan. Wat mij betreft zijn dat heldere kwalificaties', aldus Pheijffer, die desondanks niet terugkomt op zijn besluit om zijn titel in te leveren.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)jders-oud-voorzitter
Duur betaalde kneuzenkermis![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/bedrijfslev(...)nd-ontslag-directeur
Trap je een totaal verrotte bestuurder eruit krijg je hem als boemerang terug![]()
![]()
Zelden zo gelachen Wat een kneuzenmkermis![]()
drs. Esther van der Vleuten RAquote:Onder de bestrafte accountants bevindt zich ook de huidige vice-voorzitter Esther van der Vleuten.
quote:Daarnaast heeft zij als lid van het management team van Amsterdam kwaliteit als portefeuille.
quote:'Het zou buiten proportie zijn om haar om deze reden weg te sturen', zegt NBA-voorzitter Kris Douma in gesprek met het FD.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/bedrijfslev(...)atregel-tuchtrechter
Nu neemt niemand die kneuzenkermis meer serieus![]()
Wat een idioten daar![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Govaert was niet bereikbaar voor commentaar. Zij is nu nog partner bij Norton Rose, maar kondigde recent aan per 1 juli over te stappen naar NautaDutilh, een kantoor dat al eerder in opspraak kwam door onderzoeken. Tegen beide uitspraken kan nog hoger beroep ingesteld worden.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)e-client-onwenselijk
Nu ook de advocaat van de accountant draai om de oren![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/bedrijfslev(...)-acute-geldproblemen
Pareltje weer dit, en gewoon vanachter hun buro![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..https://fd.nl/bedrijfslev(...)en-in-de-accountancyquote:Maar met gepaste nederigheid: de wetgeving die het ministerie tweeënhalf jaar geleden beloofde, met eveneens essentiële punten ter verbetering van de accountancy, is pas afgelopen vrijdag door de ministerraad naar de Raad van State gestuurd voor advies. Ook op dat punt blijkt het tempo een uitdaging.
Dat gaat snel en goed
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |