Kroon links, ben je toevallig zelf linkshandig?quote:Op zondag 19 januari 2020 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vond ik ook.
Voor goedkoop heb ik ook een Citizen.Keertje nieuw op eBay gescoord voor iets minder dan ¤100.
[ afbeelding ]
Ik kan even geen plaatje van die Scubapro (maker van duikspullen) vinden. Zal eens een foto maken, als ik tijd heb. Is volgens mij een Seiko, maar kan het specifieke model tot nu toe niet vinden.
Soort kunststof aan de binnenkant zie ik? Niet eerder gezien. Handig tegen vuil waarschijnlijk.quote:Op zondag 19 januari 2020 21:57 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb mijn Certina bij de horlogemaker gehad. Bij het gelijk zetten trok ik de kroonpen (heet dat zo?) er helemaal uit. Was een lastig klusje zei hij.
Hij had er ook een nieuw bandje bijgelegd omdat het originele bandje na 3 jaar zijn beste tijd had gehad. Een Hirsch Paul. Ik heb er geen verstand van.
[ afbeelding ]
Qua look gelijk aan het origineel, dus ik heb hem maar gekocht.
Ja, leer aan de buitenkant en een soort rubber aan de binnenkant.quote:Op zondag 19 januari 2020 22:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Soort kunststof aan de binnenkant zie ik? Niet eerder gezien. Handig tegen vuil waarschijnlijk.
Volgens mij doen ze dat bij duikers ook wel omdat de kroon dan minder kwetsbaar is en niet in de rug van je had drukt bij strekken van je hand.quote:Op zondag 19 januari 2020 22:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kroon links, ben je toevallig zelf linkshandig?Is dat trouwens een Seiko uurwerk? (vanwege die dag/datum aanduiding)
Enkele seconden is vrij normaal, zeker voor een budget horloge. Je kan de seconden niet stopzetten maak ik hieruit op? Dan is het wel vrij vervelend.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:23 schreef Fushia2 het volgende:
Kocht onlangs nog een nieuwe Seiko 5 met nieuw logo, maar hij loopt elke dag wel enkele seconden vooruit.
Wat kan ik doen?
Het is dus geen Seiko, maar iets Zwitsers!? Gemaakt voor Scubaproquote:Op zondag 19 januari 2020 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
...
Ik kan even geen plaatje van die Scubapro (maker van duikspullen) vinden. Zal eens een foto maken, als ik tijd heb. Is volgens mij een Seiko, maar kan het specifieke model tot nu toe niet vinden.
Phenomenato verkoopt ze in 18 en 20 mm. Welke zal ik voor een lug width van 19 mm kopen? Iets te groot of iets te klein?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 20:18 schreef Skv het volgende:
Er staat er 1 op Horlogeforum
https://www.horlogeforum.nl/t/marcks-bandenfiesta/248680
Oh wacht. Die is 20.
Iets te dik is in ieder geval een heel gepruts.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:23 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Phenomenato verkoopt ze in 18 en 20 mm. Welke zal ik voor een lug width van 19 mm kopen? Iets te groot of iets te klein?
Echt luxeproblemen dit.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Iets te dik is in ieder geval een heel gepruts.![]()
![]()
Ik zou iets te smal nemen. Past het altijd. Min of meer.
quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:31 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Echt luxeproblemen dit.Phenomenato is best wel duur, vandaar dat ik wel meteen een goede keuze wil maken.
pointer date!quote:Op woensdag 19 februari 2020 19:59 schreef static het volgende:
Morgen een nieuwe Oris kopen.![]()
Alleen zoveel keuze.
Ik zou er zeker geen 10k tegenaan meppen. Design komt vrij gedateerd over.quote:Op woensdag 19 februari 2020 16:49 schreef mrPanerai het volgende:
Ikepod is aan bezig met een re-launch...
Quartz aangedreven modellen oplage 100 stuks per model voor een eerste run.
Gooide begin jaren 2000 hoge ogen qua design en kostte dikke 10k
[ afbeelding ]
Nachtje overslapen...
Het is moeilijk met zoveel keuze, maar denk dat onderstaande het gaat worden. De Big Crown Pilot vond ik toch wat tegenvallen.quote:
quote:Op donderdag 20 februari 2020 23:43 schreef static het volgende:
[..]
Het is moeilijk met zoveel keuze, maar denk dat onderstaande het gaat worden. De Big Crown Pilot vond ik toch wat tegenvallen.
[ afbeelding ]
vind ik ook wel, Rolex bracht dat ook uit in een milgaussquote:
Ik vind deze manier van datumweergave veel eleganter dan zo'n vakje met het cijfer erin. In het echt is hij waarschijnlijk nog veel mooier dan op het plaatje!quote:Op donderdag 20 februari 2020 23:43 schreef static het volgende:
[..]
Het is moeilijk met zoveel keuze, maar denk dat onderstaande het gaat worden. De Big Crown Pilot vond ik toch wat tegenvallen.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |