Het is dus geen Seiko, maar iets Zwitsers!? Gemaakt voor Scubaproquote:Op zondag 19 januari 2020 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
...
Ik kan even geen plaatje van die Scubapro (maker van duikspullen) vinden. Zal eens een foto maken, als ik tijd heb. Is volgens mij een Seiko, maar kan het specifieke model tot nu toe niet vinden.
Phenomenato verkoopt ze in 18 en 20 mm. Welke zal ik voor een lug width van 19 mm kopen? Iets te groot of iets te klein?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 20:18 schreef Skv het volgende:
Er staat er 1 op Horlogeforum
https://www.horlogeforum.nl/t/marcks-bandenfiesta/248680
Oh wacht. Die is 20.
Iets te dik is in ieder geval een heel gepruts.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:23 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Phenomenato verkoopt ze in 18 en 20 mm. Welke zal ik voor een lug width van 19 mm kopen? Iets te groot of iets te klein?
Echt luxeproblemen dit.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Iets te dik is in ieder geval een heel gepruts.![]()
![]()
Ik zou iets te smal nemen. Past het altijd. Min of meer.
quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:31 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Echt luxeproblemen dit.Phenomenato is best wel duur, vandaar dat ik wel meteen een goede keuze wil maken.
pointer date!quote:Op woensdag 19 februari 2020 19:59 schreef static het volgende:
Morgen een nieuwe Oris kopen.![]()
Alleen zoveel keuze.
Ik zou er zeker geen 10k tegenaan meppen. Design komt vrij gedateerd over.quote:Op woensdag 19 februari 2020 16:49 schreef mrPanerai het volgende:
Ikepod is aan bezig met een re-launch...
Quartz aangedreven modellen oplage 100 stuks per model voor een eerste run.
Gooide begin jaren 2000 hoge ogen qua design en kostte dikke 10k
[ afbeelding ]
Nachtje overslapen...
Het is moeilijk met zoveel keuze, maar denk dat onderstaande het gaat worden. De Big Crown Pilot vond ik toch wat tegenvallen.quote:
quote:Op donderdag 20 februari 2020 23:43 schreef static het volgende:
[..]
Het is moeilijk met zoveel keuze, maar denk dat onderstaande het gaat worden. De Big Crown Pilot vond ik toch wat tegenvallen.
[ afbeelding ]
vind ik ook wel, Rolex bracht dat ook uit in een milgaussquote:
Ik vind deze manier van datumweergave veel eleganter dan zo'n vakje met het cijfer erin. In het echt is hij waarschijnlijk nog veel mooier dan op het plaatje!quote:Op donderdag 20 februari 2020 23:43 schreef static het volgende:
[..]
Het is moeilijk met zoveel keuze, maar denk dat onderstaande het gaat worden. De Big Crown Pilot vond ik toch wat tegenvallen.
[ afbeelding ]
Dat zou ik ook zeker doen. Niet in de laatste plaats omdat het vaak goedkoper is om een rubberen/leren band achteraf los te kopen, dan een stalen.quote:Op zondag 23 februari 2020 23:10 schreef static het volgende:
Hij was in het echt ook een stuk mooier. Denk dat ik voor de stalen band ga.
[ afbeelding ]
Heeft niks met elektriciteit te maken. Een paar keer aan je horloge slingeren is veel te weinig om het goed op gang te krijgen. En blijkbaar beweeg je overdag te weinig om de gangreserve voldoende op te bouwen.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 21:47 schreef BredeBroeder het volgende:
Wie o wie kan mij informeren. Ik heb 2 ‘nieuwe’ horloges, allebei automaten. De een is daarnaast opwindbaar. Ter informatie heb ik een half jaar geleden ook een quartz geretourneerd die na 3 nieuwe versies het nog steeds niet normaal deed.
Voordat ik het horloge omdoe zorg ik dat ie een beetje is opgeladen door te schudden. vervolgens heb ik ‘t horloge de hele dag omgehad, weliswaar tijdens werkgroepen waar het erg veel achter de laptop stilzitten is. Maar nu ik thuis kom loopt mijn horloge 3 minuten achter.
Het vreemde is dat het horloge urenlang perfect loopt, en waarschijnlijk tussendoor voor 2 a 3 minuten stopt met lopen, waarna hij verder gaat. Dit moment heb ik zelf natuurlijk nooit door helaas.
Het gekke is dat ik exact ditzelfde probleem had met mijn andere horloge, en zelfs met mijn geretourneerde quartz. Het is nu net alsof er wat mis is met hoe een horloge op mijn lichaam reageert ofzo. Heeft iemand hier een verklaring voor? Statische elektriciteit ofzo?
Beetje kut om horloges te dragen als ze dagelijks verkeerd lopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |