abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 november 2019 @ 17:49:30 #226
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189941335
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wanneer was de eerste eigenlijk?
Telt het vernielen van iemands pand ook als geweld?
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189941363
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:08 schreef Ciclon het volgende:
Op Social media durven donkere pro zwarte pieten zich ook niet uit te spreken ivm scheldkanonades op zijn/haar persoon van die zogenaamde racisten- bevechters. Kontenlikker, slaaf van de blanken, bounty etc. is wat je dan vaak leest.
Dat vormt geen enkel beletsel voor de vocale Henk en Ingrids die de sociale media bestoken met hun gebrekkige gedachtenstromen en paintcreaties.
pi_189941573
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:49 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Nee, als vernieling. Maar goed, dat was een vrij schokkend incident waar ook breed met veel verontwaardiging op gereageerd is, waarbij men doorgaans heel verrast was dat het blijkbaar geen jeugd met een migratie-achtergrond was.

Dat zegt wel wat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 november 2019 @ 18:23:34 #229
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189941761
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, als vernieling. Maar goed, dat was een vrij schokkend incident waar ook breed met veel verontwaardiging op gereageerd is, waarbij men doorgaans heel verrast was dat het blijkbaar geen jeugd met een migratie-achtergrond was.

Dat zegt wel wat.
Wat zegt dat dan? Dit is niet uniek. De enige reden waarom dit zoveel ophef veroorzaakte is dat die idiote jongeren dit zelf filmden en publiceerden. Incidenten die niet gefilmd worden verdwijnen vaak als statistiek in een rapport. Er zijn cijfers en rapporten over dit onderwerp die zo te vinden zijn online.Maar die zullen natuurlijk weer zijn opgesteld door ''linkse'' onderwijsinstituten.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  donderdag 14 november 2019 @ 18:24:00 #230
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189941768
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:05 schreef Ciclon het volgende:
Ik denk zelfs dat de Nederlander van alle etnische groepen in Nederland, het meest open staat voor een partner van andere komaf.
Dat hoef je niet te denken. Dat is onderzocht en een feit. (Stond in een van de oude zwarte piet topics, link naar dat onderzoek).
  donderdag 14 november 2019 @ 18:38:38 #231
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189942002
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:17 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Vind het over het algemeen wel een sterk stuk.
Nee, het zwalkt teveel en neemt dingen mee waar je het als pro-piet niet per se eens bent.
pi_189943308
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:23 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Wat zegt dat dan? Dit is niet uniek. De enige reden waarom dit zoveel ophef veroorzaakte is dat die idiote jongeren dit zelf filmden en publiceerden. Incidenten die niet gefilmd worden verdwijnen vaak als statistiek in een rapport. Er zijn cijfers en rapporten over dit onderwerp die zo te vinden zijn online.Maar die zullen natuurlijk weer zijn opgesteld door ''linkse'' onderwijsinstituten.
Ah, een hokjesdenker. Mij lijken de reacties van de buurtbewoners heel representatief voor Nederland, net als de reactie van de politie en het OM overigens.

Ik geloof best dat er weleens iemand voor Zwarte Piet is uitgemaakt, maar het lijkt me sterk dat het schering en inslag is. Ik geloof ook niet dat zwarten vaak anderzins worden uitgescholden. Teveel activisten maken zich schuldig aan verzinsels en leugens en teveel media plaatsen dat gewoon.

Ik beschouw mezelf als vrij links, maar ik geloof niet in geschiedschrijving of sociaal onderzoek ten bate van activisme. Als je claim aan te tonen dat sollicitanten op naam gediscrimineerd worden en dan wel met competenties varieert, is dat gewoon geen integer onderzoek. Als je op basis van ongelijke uitkomsten concludeert dat racisme de oorzaak moet zijn, ben je gewoon niet slim genoeg om onderzoeker te zijn, of niet integer.

De voorbeeld stapelen zich de laatste jaren op, en ik zie een campagne om de blanken in een kwaad daglicht te stellen. Ik zie die strijd tussen blank en zwart helemaal niet zitten.
  donderdag 14 november 2019 @ 20:07:39 #233
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189943532
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 19:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ah, een hokjesdenker. Mij lijken de reacties van de buurtbewoners heel representatief voor Nederland, net als de reactie van de politie en het OM overigens.
De reacties van de buurt verwacht ik overal in Nederland. Mijn punt is ook niet dat Nederlanders racisten zijn, maar dat er genoeg blanke Nederlanders dit gedrag vertonen. Ik kan je niet volgen als je het hebt over de reacties van de politie en het OM, die gingen niet vrijuit in deze situatie.

quote:
Ik geloof best dat er weleens iemand voor Zwarte Piet is uitgemaakt, maar het lijkt me sterk dat het schering en inslag is. Ik geloof ook niet dat zwarten vaak anderzins worden uitgescholden. Teveel activisten maken zich schuldig aan verzinsels en leugens en teveel media plaatsen dat gewoon.
Je hoeft het niet te geloven je kunt het opzoeken. Ik kan je wel een bron geven, maar het is toch echt beter dat je zelf een onafhankelijke bron vindt, als je het echt wil weten in ieder geval. Dat er activisten zijn die een dubieuze rol spelen ontken ik niet, ik zie het ook gebeuren.

quote:
Ik beschouw mezelf als vrij links, maar ik geloof niet in geschiedschrijving of sociaal onderzoek ten bate van activisme. Als je claim aan te tonen dat sollicitanten op naam gediscrimineerd worden en dan wel met competenties varieert, is dat gewoon geen integer onderzoek. Als je op basis van ongelijke uitkomsten concludeert dat racisme de oorzaak moet zijn, ben je gewoon niet slim genoeg om onderzoeker te zijn, of niet integer.
Ik heb het over meldingen van racisme, die lang niet altijd gemeld worden, die kun je gewoon optellen. Het enige wat moeilijk te achterhalen is of het terechte meldingen zijn, je zult dan uit moeten gaan van de integriteit van de onderzoekers. Ik had dat over die 'linkse onderzoeksinstituten niet moeten zeggen, dat was dom.

quote:
De voorbeeld stapelen zich de laatste jaren op, en ik zie een campagne om de blanken in een kwaad daglicht te stellen. Ik zie die strijd tussen blank en zwart helemaal niet zitten.
Met dat laatste ben ik het compleet eens, maar ik zie geen actieve campagne om blanke in een kwaad daglicht te zetten. Die pan-Afrikanen gaan al een tijdje mee en bereiken nooit wat. Dus misschien dat je dat voor mij kunt verduidelijken.
pi_189943756
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:46 schreef Ciclon het volgende:
Esajas probeert nu via Instagram mensen te regelen die aan 'white artist' moeten vragen wat ze van ZP vinden. Oftewel stoken en vervolgens, bij een afwijkende mening, demoniseren. Die gast is echt een gevaar voor het land. Weet zeker dat het op die manier ook bij BN 'ers is gegaan, schijterds zoals De Leeuw en Verbaan.
Anti-Zwarte Pieters proberen inderdaad Amerikanen voor hun karretje te spannen.

quote:
Behalve het delen op haar eigen Facebook, gooide ze haar bericht ook in een Ladies Talk-Facebookgroep. ,,Er zitten hier zo’n 30.000 vrouwen in en we praten ook vaak over de Zwarte Pieten-discussie. Een van de dames reageerde op mijn bericht en zei: ‘meiden, we moeten berichten sturen naar artiesten.’’’

Zo gezegd, zo gedaan. Er werd een bericht gemaakt en een Engelstalig artikel over Zwarte Piet bijgevoegd. ,,Iedereen spamt internationale bekendheden. In totaal hebben we het bericht naar ongeveer tweehonderd mensen gestuurd’’, zegt Ramone. Het ontplofte pas echt toen Amerikaanse rapper Waka Flocka het bericht op zijn Instagrampagina met 3,2 miljoen volgers deelde. Hij schreef dat hij niet kan geloven dat dit aan de gang is in Nederland.
https://www.ad.nl/rotterd(...)WZsWhPS4TObxwCwmHWJE
pi_189943864
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Ik wil eventueel nog best wat doen met mensen binnen onze cultuur die zich er door gekwetst voelen, maar mensen die wel even met een belerend vingertje komen van buiten Nederland terwijl er in hun directe omgeving aanzienlijk schrijnender dingen gebeuren? Oog, ontmoet balk.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_189943893
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Ze weten het niet meer
  donderdag 14 november 2019 @ 20:40:38 #237
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189944040
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze weten het niet meer
Ze weten dat ze het landelijk niet kunnen winnen. Die Esajas en co. zijn serieus het hele jaar door bezig met zgn. racisme.
pi_189944072
eigenlijk kom ik tot de conclusie dat 't dit jaar wel meevalt met 'het gedoe'. geen meldingen over ingedrukte chocolade-zwarte pieten. geen gezeur over winkel-boycot's omdat ze zwarte pieten-artikelen verkopen. En die artikelen zijn er nog gewoon. Playmobil heeft Sinterklaas en Zwarte pieten speelgoed. het lag bij de kruidvat.

alleen meneer Airfryer en z'n buurman blijven over met een klein aantal volgelingen. zo'n lelijke heks die dan vandaag een zegje doet op internet, je kunt het niet eens serieus nemen. Niemand die Glenda Hulita Elisabeth Batta serieus neemt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189944519
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:07 schreef BlackNero het volgende:

[..]

De reacties van de buurt verwacht ik overal in Nederland. Mijn punt is ook niet dat Nederlanders racisten zijn, maar dat er genoeg blanke Nederlanders dit gedrag vertonen.
Teveel uiteraard, maar ik kan me niet voorstellen dat het dan niet in het nieuws komt.

quote:
Ik kan je niet volgen als je het hebt over de reacties van de politie en het OM, die gingen niet vrijuit in deze situatie.
Klopt, maar het lijkt me vrij herkenbaar voor mensen uit buurten die door jongeren worden geplaagd.

quote:
Je hoeft het niet te geloven je kunt het opzoeken. Ik kan je wel een bron geven, maar het is toch echt beter dat je zelf een onafhankelijke bron vindt, als je het echt wil weten in ieder geval. Dat er activisten zijn die een dubieuze rol spelen ontken ik niet, ik zie het ook gebeuren.
Doe die bron maar hoor. Ik ben zelf uit de jaren 70, ik weet dat er dingen veranderd zijn sinds de jaren 80 en 90, maar ik geloof niet dat er ineens rassenhaat is ontstaan of zo. Wel verharding als mensen toch al ruzie hebben, en meer discriminatie richting groepen waarvan huidskleur een van de onderscheidende kenmerken is. En mensen die gaan klagen dat ze met het N-woord zijn aangesproken terwijl het om het woord neger ging hebben onvoldoende taalbegrip en historisch besef of zijn niet integer. Dat het Nederlandse N-woord zo goed als uitgestorven is kun je natuurlijk niet aan blanke Nederlanders gaan tegenwerpen.

quote:
Ik heb het over meldingen van racisme, die lang niet altijd gemeld worden, die kun je gewoon optellen. Het enige wat moeilijk te achterhalen is of het terechte meldingen zijn, je zult dan uit moeten gaan van de integriteit van de onderzoekers. Ik had dat over die 'linkse onderzoeksinstituten niet moeten zeggen, dat was dom.
Het overmatig gebruik van het voorvoegsel 'links' komt nogal vaak voor in domme posts dus in die zin snap ik wel wat je bedoelt. Maar er is ook echt een probleem met gestuurd, activistisch onderzoek in de sociale studies.

quote:
Met dat laatste ben ik het compleet eens, maar ik zie geen actieve campagne om blanke in een kwaad daglicht te zetten. Die pan-Afrikanen gaan al een tijdje mee en bereiken nooit wat. Dus misschien dat je dat voor mij kunt verduidelijken.
Er zijn te weinig zwarten op tv, er zijn te weinig zwarten in topbanen, en dat ligt natuurlijk allemaal aan het racisme van de blanken, de culturen van immigranten hebben daar niks mee te maken. De Nederlanders steunden massaal het apartheidsregime, ze collaboreerden massaal met de nazi's, ze zijn rijk geworden door roof en slavernij, ze lezen Sjors en Sjimmie en Kuifje in Afrika etc. Alsof er 5 decennia zijn verdwenen, misschien zelfs wel een hele eeuw. Er zit een valse en kwaadaardige miskenning in van hoe Nederland in ieder geval heel lang geweest is en voor het overgrote deel nog steeds is.
pi_189944826
quote:
Je hoeft het niet te geloven je kunt het opzoeken. Ik kan je wel een bron geven, maar het is toch echt beter dat je zelf een onafhankelijke bron vindt, als je het echt wil weten in ieder geval.
Waarom noem jij jezelf hier eigenlijk "BlackNero, De zwarte Nero"? Is dat een soort van statement?
  donderdag 14 november 2019 @ 21:40:48 #241
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189945212
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:

Doe die bron maar hoor. Ik ben zelf uit de jaren 70, ik weet dat er dingen veranderd zijn sinds de jaren 80 en 90, maar ik geloof niet dat er ineens rassenhaat is ontstaan of zo. Wel verharding als mensen toch al ruzie hebben, en meer discriminatie richting groepen waarvan huidskleur een van de onderscheidende kenmerken is. En mensen die gaan klagen dat ze met het N-woord zijn aangesproken terwijl het om het woord neger ging hebben onvoldoende taalbegrip en historisch besef of zijn niet integer. Dat het Nederlandse N-woord zo goed als uitgestorven is kun je natuurlijk niet aan blanke Nederlanders gaan tegenwerpen.
[..]
Rassenhaat is ook echt niet waar ik doel. Als ik eerlijk ben zijn veel van die 'racisten' te dom om echt een racist te zijn, een die denkt en handelt vanuit een supriotiteitsgevoel. De NVU is net zo kansloos als die pan-Afrikaanse beweging.

quote:
Het overmatig gebruik van het voorvoegsel 'links' komt nogal vaak voor in domme posts dus in die zin snap ik wel wat je bedoelt. Maar er is ook echt een probleem met gestuurd, activistisch onderzoek in de sociale studies.
https://www.verwey-jonker(...)eemrechts_geweld.pdf
Je kunt het doorlezen, maar ook naar paragraaf 5.2.1 op pagina 25 en tabel 5.5 op pagina 28 gaan, let wel dit zijn alleen de gevallen die gemeld zijn, dat gebeurt niet heel vaak gelukkig.

quote:
Er zijn te weinig zwarten op tv, er zijn te weinig zwarten in topbanen, en dat ligt natuurlijk allemaal aan het racisme van de blanken, de culturen van immigranten hebben daar niks mee te maken. De Nederlanders steunden massaal het apartheidsregime, ze collaboreerden massaal met de nazi's, ze zijn rijk geworden door roof en slavernij, ze lezen Sjors en Sjimmie en Kuifje in Afrika etc. Alsof er 5 decennia zijn verdwenen, misschien zelfs wel een hele eeuw. Er zit een valse en kwaadaardige miskenning in van hoe Nederland in ieder geval heel lang geweest is en voor het overgrote deel nog steeds is.
Oke hier kan ik wel wat mee en ik herken het. Echter, dit zijn verwijten van allerlei clubjes, van iemand als Erdogan tot (blanke)feministen. Het woord zwarte is in deze situatie variabel en blank een constante,maar is dat gek in een oorspronkelijk blank land? . Er is volgens mij geen sprake van een eenduidig front tegen blanken. Die clubjes vechten elkaar ook de tent uit af en toe. Zo hebben jonge donkere mensen op social media ruzie met Marokkaanse jongeren omdat er Marokkanen zijn die het niet boeit wat er met Zwarte Piet gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackNero op 14-11-2019 22:02:04 ]
  donderdag 14 november 2019 @ 22:11:15 #242
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189945917
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom noem jij jezelf hier eigenlijk "BlackNero, De zwarte Nero"? Is dat een soort van statement?
Nope, oude online username voor games. Was het wachtwoord van mijn oude fok! account kwijt. Verwijst naar Keizer Nero, die naam was waarschijnlijk al bezet destijds.
pi_189945937
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 22:11 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Nope, oude online username voor games. Was het wachtwoord van mijn oude fok! account kwijt. Verwijst naar Keizer Nero, die naam was waarschijnlijk al bezet destijds.
vuile racist!!!!!!

groetjes Quincy
U MAD?
  donderdag 14 november 2019 @ 22:13:45 #244
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189945984
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 22:12 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

vuile racist!!!!!!

groetjes Quincy
Ik heb eerst netjes om toestemming gevraagd. :o
  donderdag 14 november 2019 @ 23:23:46 #245
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189947432
quote:
Ik geloof wel dat mensen met een donkere huidskleur worden uitgescholden en gediscrimineerd. Dat ze met een geliefd personage als "zwarte piet" worden uitgescholden, geloof ik niet. Ik ga er bijvoorbeeld vanuit dat ze in Den Haag worden uitgescholden voor "kankerneger" (excusez le mot). Gewoon omdat dat de meeste Hagenezen voorin de mond ligt.

Zwarte Piet als scheldwoord ligt toch meer in de lijn met "schavuit".
pi_189948284
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 23:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat mensen met een donkere huidskleur worden uitgescholden en gediscrimineerd. Dat ze met een geliefd personage als "zwarte piet" worden uitgescholden, geloof ik niet. Ik ga er bijvoorbeeld vanuit dat ze in Den Haag worden uitgescholden voor "kankerneger" (excusez le mot). Gewoon omdat dat de meeste Hagenezen voorin de mond ligt.

Zwarte Piet als scheldwoord ligt toch meer in de lijn met "schavuit".
Kolenboer als benaming voor een zwarte heb ik wel regelmatig horen vallen in de kroeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 15 november 2019 @ 04:20:53 #248
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189949056
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:49 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Schokkend.
Maar Zwarte Piet is niet racistisch ....
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 15 november 2019 @ 04:24:48 #249
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189949060
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
eigenlijk kom ik tot de conclusie dat 't dit jaar wel meevalt met 'het gedoe'. geen meldingen over ingedrukte chocolade-zwarte pieten. geen gezeur over winkel-boycot's omdat ze zwarte pieten-artikelen verkopen. En die artikelen zijn er nog gewoon. Playmobil heeft Sinterklaas en Zwarte pieten speelgoed. het lag bij de kruidvat.

alleen meneer Airfryer en z'n buurman blijven over met een klein aantal volgelingen. zo'n lelijke heks die dan vandaag een zegje doet op internet, je kunt het niet eens serieus nemen. Niemand die Glenda Hulita Elisabeth Batta serieus neemt.
Helaas biedt het Nederlandse NPO ook een platform voor al die ongewenste buitenlandse vreemdelingen. Zij kunnen bij Pauw en andere programma's helemaal leeglopen en hun onzin naar voren brengen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 15 november 2019 @ 04:44:19 #250
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189949082
Ik denk dat de oplossing voor dit hele probleem is wanneer redelijke gematigde mensen stoppen met aandacht geven aan de domme schreeuwers van beide kanten. En dat is lastig. Mensen die bizarre dingen schreeuwen is altijd interessanter dan iemand die een essay of wetenschappelijke studie publiceert over zijn/haar argumenten mbt het onderwerp.

De domste van de domste of de meest manipulatieve mensen bepalen op die manier op dit moment het debat. En ze bepalen de hardheid en ze bepalen daarmee ook de reactie aan de andere kant.

Zodra de redelijke meerderheid geen aandacht meer schenkt aan de extremen is er denk ik ruimte voor intelligentere discussies en is er ook meer ruimte om een keertje naar elkaar te luisteren.. en ook om elkaar soms misschien de ruimte te gunnen.

Dat is de sleutel. En in principe ligt die sleutel bij iedereen. Jouw reacties, de mensen waar jij je kostbare aandacht aan geeft, jouw clickgedrag, jouw toon.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')