Dat vierde linkje van Marc Verhoeven dat Doedelzak postte vond ik wel verhelderend eigenlijk.quote:
quote:1. God is “de Eerste en de Laatste, de Alfa en de Oméga” (Openbaring 1:8; 21:6; Jesaja 44:6). Wie maakt er ook aanspraak op “de Eerste en de Laatste” te zijn (Openbaring 1:17-18; 22:13)?
2. God is de Schepper volgens Psalm 102:25 en Jesaja 44:24. Wie is de Schepper volgens Hebreeën 1:2 en Kolosse 1:16?
3. In Jesaja 10:21 wordt God de “Sterke God” genoemd. Wie wordt ook zo genoemd in Jesaja 9:5-6 ?
4. God heeft profeten tot Zijn volk gezonden, (Jeremia 35:15) maar Wie stuurde ze volgens Mattheüs 23:34?
5. God is de enige Redder (Jesaja 43:11). Wie is de redder waarvan Johannes 4:24 en 2 Timotheüs 1:10 spreekt?
6. God geeft zijn eer (heerlijkheid) niet aan een ander (Jesaja 42:8; 48:11). Waarom wil de Vader dan dat men de Zoon eert zoals men Hemzelf eert (Johannes 5:23; Hebreeën 2:9; Openbaring 5:13)?
7. God is het die de zonden vergeeft (Psalm 32:5; Jesaja 43:25; Lukas 5:21; Markus 2:7; Wie vergeeft de zonden volgens Markus 2:5; Lukas 5:20; 7:47-50; Kolosse 3:13?
8. Hoe sprak Thomas de Heer Jezus aan (Johannes 20:28)?
9. In Jesaja 45:23 en Romeinen 14:11 zegt God: “voor Mij zal elke knie zich buigen”. Voor Wie moet, volgens Filippenzen 2:10 elke knie zich buigen?
10. Het is God die waardig is “de heerlijkheid en de eer en de kracht te ontvangen” (Openbaring 4:11). Maar Wie is ook waardig die te ontvangen (Openbaring 5:12)?
11. Van Wie zag de profeet Jesaja in Jesaja 6 de heerlijkheid? En wat zegt Johannes 12:40 daarvan?
12. Wie is de koning van Israël en de “Koning der koningen” volgens Zefanja 3:15 en 1 Timotheüs 6:15? En Wie volgens Openbaring 19:16; Jeremia 23:5; Lukas 1:32?
ja maar daar staat nergens dat Jezus God is.quote:Op donderdag 14 november 2019 13:39 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat vierde linkje van Marc Verhoeven dat Doedelzak postte vond ik wel verhelderend eigenlijk.
[..]
De Heere Jezus krijgt in Luk. 1 : 32 de naam: “de Zoon van de Allerhoogste”, of ook wel “Gods Zoon” (Luk. 1 : 35). Een andere Schriftplaats stelt dat de Heere Jezus “God geopenbaard in het vlees” is. In 1 Tim. 3 : 16 staat geschreven: “En buiten alle twijfel, de verborgenheid der godzaligheid is groot: God is geopenbaard in het vlees”. In het Evangelie naar de beschrijving van Johannes vinden we de overbekende woorden dat “in den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God. (…) En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (…) Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, Die in de schoot des Vaders is, Die heeft Hem ons verklaard.” (Johannes 1 : 1, 14, 18). Het Woord dat vleesgeworden is, is dus Jezus Christus! En dat Woord was God. Jezus Christus was (en is) God! Dat is exact wat de tekst in 1 Timótheüs 3 : 16 ook laat zien: “God is geopenbaard in het vlees”.quote:
Nee dat lezen we daar niet. Zie daarom ook vers 9: Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd....als Jezus God is hoeft hij niet door God verhoogd te worden. God is groter en meer dan Jezus, dat zegt hij zelf. En dus niet hetzelfde.quote:Op donderdag 14 november 2019 18:57 schreef Doedelzak77 het volgende:
In Filip. 2 : 6 lezen we: “Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode evengelijk te zijn”. We lezen hier dus dat de Heere Jezus God was, al voor Hij hier op aarde verscheen
Ho ho, dit is een latere vervalsing he? Nu niet de zaak gaan lopen besodemieteren.quote:Jezus Christus is niet alleen gelijk aan God, maar de Bijbel laat zien dat Jezus Christus Zelf God is. In Jesaja 9 : 5 krijgt de Heere Jezus onder andere de volgende titels: “Sterke God” en “Eeuwige Vader”. Het is niet voor niets dat we spreken over de Drie-enige God. De term op zich komt niet in de Bijbel voor, maar de uitleg vinden we wel degelijk: “Want Drie zijn er, Die getuigen in de hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn één.” (1 Joh. 5 : 7).
Jezus komt in het OT niet voor, zijn naam wordt niet genoemd, er wordt nergens gespeculeerd dat God "zijn Zoon" zou sturen en al helemaal niet ter vergeving van onze zonden. En daar heeft de Jezus van het NT het ook nooit over. Allemaal Roomse dogmatiek die door jullie (protestanten) klakkeloos wordt overgenomen...quote:Jezus Christus is God, tevens noemt de Bijbel Hem het UITGEDRUKTE BEELD van ZIJN ZELFSTANDIGHEID. En dat komt omdat de Vader ONZIENLIJK IS. Jezus Christus is het lichaam van God: In het Oude Testament als de Engel des Heeren, in de Evangeliën als Mens op aarde, en na Zijn Opstanding in Zijn heerlijk lichaam, nu als Hogepriester en in de toekomst als Koning!
Ik ook niet echt, al zit er wel een bepaalde inconsistentie in. Immers, de canon van de Bijbel wordt als gesloten beschouwd (kun je van alles van vinden maar dat is nu eenmaal zo), dus is het raar dat er ineens extra Bijbelverzen opduiken ergens. Een verklaring die wordt gegeven is dat het vaak als commentaar in de kantlijn moet hebben gestaan, en er ooit bij het overschrijven van een tekst iets is misgegaan waardoor het van een commentaar ineens tot een Bijbelvers is geworden. Dat zou natuurlijk kunnen en het is problematisch voor die mensen die geloven dat de Bijbel niet slechts geïnspireerd, maar letterlijk gedicteerd is door God.quote:Op vrijdag 15 november 2019 08:28 schreef Haushofer het volgende:
Doedelzak heeft blijkbaar geen probleem met het Comma Johanneum
Terwijl de triniteit een van de belangrijkste pijlers is van het christendom. Als het waar zou zijn zou het NT daarvan doorspekt moeten zijn. Geen woord echter....quote:Op vrijdag 15 november 2019 08:28 schreef Haushofer het volgende:
Naja, ik vind dat dus te kort door de bocht. Als je gelooft in de drie-eenheid, kun je dat ook zonder de CJ onderbouwen met een exegese op basis van de rest van het NT. Ook iemand als Marc Verhoeven doet dat niet onaardig. En als je niet gelooft in de drie-eenheid, zal het CJ je daar niet ineens van overtuigen.quote:Op vrijdag 15 november 2019 10:52 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Terwijl de triniteit een van de belangrijkste pijlers is van het christendom. Als het waar zou zijn zou het NT daarvan doorspekt moeten zijn. Geen woord echter....
(en dat viel op, vandaar het CJ..om maar enige houvast te bieden aan deze doctrine)
Ben je met me eens dat de triniteit een van de belangrijkste pijlers is van het christendom (enkele sekten daargelaten..). Als dit zo belangrijk is dan zou het klontjeklaar moeten zijn en zou er geen discussie over mogelijk moeten zijn. Het tegendeel is waar..quote:Op vrijdag 15 november 2019 10:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Naja, ik vind dat dus te kort door de bocht. Als je gelooft in de drie-eenheid, kun je dat ook zonder de CJ onderbouwen met een exegese op basis van de rest van het NT. Ook iemand als Marc Verhoeven doet dat niet onaardig. En als je niet gelooft in de drie-eenheid, zal het CJ je daar niet ineens van overtuigen.
Pfoei, dat laatste betwijfel ik. De oudste manuscripten van Marcus bijvoorbeeld stoppen bij 16 vers 8. Het stuk over de verschijningen duikt pas later op. En ook op andere plaatsen in de Bijbel staan soms hele stukken tussen haken, dus later toegevoegd.quote:Ik vind de verklaring dat het een commentaar is dat per ongeluk is geëvolueerd tot Bijbelvers logischer dan het idee dat het opzettelijk toegevoegd zou zijn. Men had veel te veel respect voor de Bijbel om zoiets door te voeren.
Omdat Jezus beperkt was als mens en naast 100% God dus ook 100% mens was en ook de Heilige Geest nodig had en werken dan alle drie samen. En in oude testament was Jezus er nog niet en hadden ze geloof in God zelf ja zoals Noah ook had en ook Abraham en ook geen toeval dat zijn offer op dezelfde berg was als Jezus stierf...hmmmm een voorbode dus voor wat er komen zou. En jij vindt het een later vervalsing maar is niet zo want je snapt het geheel gewoon niet(heb je God voor nodig)want er is een perfecte bijbel en daar staat het gewoon in. Dus je twijfelt zo hard aan Gods woord en dat deed satan ookquote:Op vrijdag 15 november 2019 07:28 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee dat lezen we daar niet. Zie daarom ook vers 9: Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd....als Jezus God is hoeft hij niet door God verhoogd te worden. God is groter en meer dan Jezus, dat zegt hij zelf. En dus niet hetzelfde.
[..]
Ho ho, dit is een latere vervalsing he? Nu niet de zaak gaan lopen besodemieteren.
Als de drie-éénheid waar zou zijn dan is het toch wel bijzonder vreemd dat hiervan niets in de Bijbel is terug te vinden. Daarom heeft men deze vervalsing er later in gefietst.
Nee dit Roomse dogma is van veel later en niet-Bijbels.
[..]
Jezus komt in het OT niet voor, zijn naam wordt niet genoemd, er wordt nergens gespeculeerd dat God "zijn Zoon" zou sturen en al helemaal niet ter vergeving van onze zonden. En daar heeft de Jezus van het NT het ook nooit over. Allemaal Roomse dogmatiek die door jullie (protestanten) klakkeloos wordt overgenomen...
nb: in het OT vergeeft God gewoon zonden zonder meer. Daar is helemaal geen Jezus voor nodig. Zie de psalmen.
Zoals gewoonlijk weer een paar dooddoeners in plaats van inhoudelijke argumenten.quote:Op vrijdag 15 november 2019 13:17 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Omdat Jezus beperkt was als mens en naast 100% God dus ook 100% mens was en ook de Heilige Geest nodig had en werken dan alle drie samen. En in oude testament was Jezus er nog niet en hadden ze geloof in God zelf ja zoals Noah ook had en ook Abraham en ook geen toeval dat zijn offer op dezelfde berg was als Jezus stierf...hmmmm een voorbode dus voor wat er komen zou. En jij vindt het een later vervalsing maar is niet zo want je snapt het geheel gewoon niet(heb je God voor nodig)want er is een perfecte bijbel en daar staat het gewoon in. Dus je twijfelt zo hard aan Gods woord en dat deed satan ook![]()
Je draait het om ze voegen juist toe en halen ergens anders dingen weg daarom ook die video kijken over bijbel vervalsing die laat zien dat alle moderne bijbels en de valse katholieke teksten en die verzen uit bv Marcus weglaten of tussen haakjes zetten en God zal diegene vervloeken die toevoegt of ervan af haalt. Bewijs van manuscripten laten gewoon duidelijk zien welke de goeie zijn en komen uit Antiochië en de valse komen uit Alexandrië en uit Egypte kwam niet veel goeds.quote:Op vrijdag 15 november 2019 11:04 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ben je met me eens dat de triniteit een van de belangrijkste pijlers is van het christendom (enkele sekten daargelaten..). Als dit zo belangrijk is dan zou het klontjeklaar moeten zijn en zou er geen discussie over mogelijk moeten zijn. Het tegendeel is waar..
[..]
Pfoei, dat laatste betwijfel ik. De oudste manuscripten van Marcus bijvoorbeeld stoppen bij 16 vers 8. Het stuk over de verschijningen duikt pas later op. En ook op andere plaatsen in de Bijbel staan soms hele stukken tussen haken, dus later toegevoegd.
quote:Op vrijdag 15 november 2019 13:22 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Je draait het om ze voegen juist toe en halen ergens anders dingen weg daarom ook die video kijken over bijbel vervalsing die laat zien dat alle moderne bijbels en de valse katholieke teksten en die verzen uit bv Marcus weglaten of tussen haakjes zetten en God zal diegene vervloeken die toevoegt of ervan af haalt. Bewijs van manuscripten laten gewoon duidelijk zien welke de goeie zijn en komen uit Antiochië en de valse komen uit Alexandrië en uit Egypte kwam niet veel goeds.
Jij snapt niet dat er een perfecte bijbel is die ook laat zien welke geloven er allemaal vals zijn en welke bijbels er vals zijn. Maar jij kan die waarheid niet zien want je gelooft niet eens in God dus laat staan zijn woord. Maar jij weet het allemaal beter toch....quote:Op vrijdag 15 november 2019 13:30 schreef hoatzin het volgende:
[..]Ontkennen, negeren en wegdraaien...Ik geef het op. Tegen zoveel domme halsstarrigheid kan ik niet op.
gefeliciteerd.
de KJVquote:Op zaterdag 16 november 2019 11:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat er een perfecte bijbel
Dat mag je me eens aanwijzenquote:is die ook laat zien welke geloven er allemaal vals zijn en welke bijbels er vals zijn.
Als je niet in God gelooft kun je de waarheid niet zien. Ja dat weet ik inderdaad beter.quote:Maar jij kan die waarheid niet zien want je gelooft niet eens in God dus laat staan zijn woord. Maar jij weet het allemaal beter toch....
Toen waren er andere talen en uiteindelijk heeft God zijn woord bewaard in de KJV met de juiste grondteksten en is een belofte van God.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
de KJVDat God niet direct in het Engels dicteerde is merkwaardig...
[..]
Dat mag je me eens aanwijzen
[..]
Als je niet in God gelooft kun je de waarheid niet zien. Ja dat weet ik inderdaad beter.
Niet voor niets identificeert de Heere Jezus Zich met Jehovah God van het Oude Testament, door Zichzelf te openbaren als de "Alfa en de Oméga, het Begin en het Einde, (...), de Almachtige (o.a. Openb. 1 : 8). Maar ook wordt Hij "de waarachtige God" genoemd (1 Joh. 5 : 20). God is een geestelijk wezen, Die bestaat uit een Ziel (de Vader), uit een Lichaam (het Woord of de Zoon) en uit een Geest (de Heilige Geest).quote:Op woensdag 13 november 2019 15:25 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Als God meer is, dan is Jezus dus minder.
Hij zei ook "waarom noemt u mij goed? Niemand is goed behalve de Vader".
Verder noemt Jezus zichzelf nergens God.
Tuurlijk jongen. Breng jij je geld maar naar de pottenbakker hoor.quote:Op zondag 17 november 2019 00:32 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Toen waren er andere talen en uiteindelijk heeft God zijn woord bewaard in de KJV met de juiste grondteksten en is een belofte van God.
Dus Jezus noemt zichzelf nergens God. Zoals ik al zei.quote:Op zondag 17 november 2019 00:36 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Niet voor niets identificeert de Heere Jezus Zich met Jehovah God van het Oude Testament, door Zichzelf te openbaren als de "Alfa en de Oméga, het Begin en het Einde, (...), de Almachtige (o.a. Openb. 1 : 8). Maar ook wordt Hij "de waarachtige God" genoemd (1 Joh. 5 : 20). God is een geestelijk wezen, Die bestaat uit een Ziel (de Vader), uit een Lichaam (het Woord of de Zoon) en uit een Geest (de Heilige Geest).
Je luistert niet want alleen God is de alfa en de omega en de eerste en de laatste en zo noemt Jezus zich ook dus wat snap je daar nou niet aan. Dat betekent dus dat Jezus zegt dat ie God is en als je weet dat alleen God de zonde kan vergeven hoe kan Jezus dat dan ook..? dat zegt allemaal dat Jezus God is en alleen God kan niet zondigen en daarom moest God mens worden om ze te redden.quote:Op zondag 17 november 2019 11:12 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dus Jezus noemt zichzelf nergens God. Zoals ik al zei.Zelfs geen Zoon van God, behalve in Johannes , waar hij het zogezegd toegeeft in een gesprek onder 4 (!) ogen. Maar goed, dat is pas meer dan 80 jaar later opgetekend.
Jezus noemt zich wel Mensenzoon en zoon van de Vader, oftewel Bar-Abbas.
Nope dat hoort er gewoon in en zoveel teksten die dat onderbouwen. En Jezus had geen vader dus hoe kan Jezus dan volledig mens zijn als zijn geboorte al Goddelijk is..? Er klopt niks van de bijbel met wat jullie geloven en is zo tergend om te lezen ook iedere keer. In Johannes 1:1 staat er het Woord met hoofdletter en dat is dus Jezus want Gods woord is met een kleine. Of Kolossenzen 1:16 Want door Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten: alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; 1:18 En Hij is het Hoofd des lichaams, namelijk der gemeente, Hij Die het Begin is, de Eerstgeborene uit de doden, opdat Hij in allen de Eerste zou zijn. En Jezus is het hoofd van de gemeente en deze vers laat zien dat Hij alles gemaakt heeft en Jesaja 44:24 zegt dat God alles gemaakt heeft.quote:Op vrijdag 15 november 2019 08:28 schreef Haushofer het volgende:
Gewoon lezen wat er staat en het geloven want God praat tegen jequote:Op vrijdag 15 november 2019 13:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk weer een paar dooddoeners in plaats van inhoudelijke argumenten.
http://www.beyondthefundamentals.com/download/answerbook.pdfquote:Op zaterdag 16 november 2019 18:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
de KJVDat God niet direct in het Engels dicteerde is merkwaardig...
[..]
Dat mag je me eens aanwijzen
[..]
Als je niet in God gelooft kun je de waarheid niet zien. Ja dat weet ik inderdaad beter.
Dus geen citaat van Jezus. Alleen een relaas van een waanzinnige die beweert dat Jezus dit tegen hem gezegd zou hebben.quote:Op zondag 17 november 2019 17:04 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Je luistert niet want alleen God is de alfa en de omega en de eerste en de laatste en zo noemt Jezus zich ook dus wat snap je daar nou niet aan. Dat betekent dus dat Jezus zegt dat ie God is en als je weet dat alleen God de zonde kan vergeven hoe kan Jezus dat dan ook..? dat zegt allemaal dat Jezus God is en alleen God kan niet zondigen en daarom moest God mens worden om ze te redden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |