Lijkt erop dat dit wel is verbeterd de laatste tien jaar maar nog steeds niet denderend hoor:quote:Op donderdag 7 november 2019 11:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik ken iemand die 3 ton moet betalen aan iemand die hij blijvend invalide heeft gereden. Dus die 15k lijkt me niet helemaal realistisch.
Man en paard, kom en eens met bewijzen voor die boude uitspraak.quote:Op donderdag 7 november 2019 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Lijkt erop dat dit wel is verbeterd de laatste tien jaar maar nog steeds niet denderend hoor:
https://www.letselschade.(...)edragen-bij-whiplash
20k maximaal voor een whiplash met blijvend letsel.
Uiteraard zit ons systeem dan ook nog zo in elkaar dat er sprake is van klassenjustitie.
Ook hier graag bewijs, of gewoon ophouden met zulke rare insinuaties. Net als wat je vanmorgen zei over CEO's.quote:Op donderdag 7 november 2019 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Uiteraard zit ons systeem dan ook nog zo in elkaar dat er sprake is van klassenjustitie.
Moet je toch je links eens goed lezen want dat staat er dus niet. Het is een richtlijn, meer niet. Ieder geval is anders en zal anders beoordeeld worden.quote:Op donderdag 7 november 2019 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Lijkt erop dat dit wel is verbeterd de laatste tien jaar maar nog steeds niet denderend hoor:
https://www.letselschade.(...)edragen-bij-whiplash
20k maximaal voor een whiplash met blijvend letsel.
Uiteraard zit ons systeem dan ook nog zo in elkaar dat er sprake is van klassenjustitie.
Ben je nu alweer de onderzoeken vergeten die aantonen dat Marrokanen veel harder gestraft worden voor hetzelfde vergrijp?quote:Op donderdag 7 november 2019 12:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet je toch je links eens goed lezen want dat staat er dus niet. Het is een richtlijn, meer niet. Ieder geval is anders en zal anders beoordeeld worden.
En je verzint gewoon dat er sprake is van klassejustitie.
Marokkanen zijn geen klasse. En je onderbouwt nergens dat dit geld voor verkeersovertredingen of voor schadevergoedingen.quote:Op donderdag 7 november 2019 13:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ben je nu alweer de onderzoeken vergeten die aantonen dat Marrokanen veel harder gestraft worden voor hetzelfde vergrijp?
Ik krijg ook mijn verkeersboetes in de stad bij 4 km/h te hard en op de snelwegen kachel ik door met 150 en krijg ik nooit ietsquote:Op woensdag 6 november 2019 20:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is een groot probleem. Het is mooi om nieuwe regels te verzinnen maar die moet je ook gaan handhaven. En daar faalt het wel eens ervaar ik. Behalve in het centrum van de stad waar ik woon kom je daarbuiten bijna nooit een handhaver of politie tegen.
Je kunt ook gewoon een beetje googelen. Dan varieert het van praktijk ervaring tot methodologisch onderzoekquote:Op donderdag 7 november 2019 14:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Marokkanen zijn geen klasse. En je onderbouwt nergens dat dit geld voor verkeersovertredingen of voor schadevergoedingen.
En dat is dan toch wel een beetje huftergedrag vindt ik. Zonder jou persoonlijk daar op te willen aan spreken! Veel mensen klagen over dit soort gedrag en willen de straffen hoger hebben en doen het zelf vaak ook. Ga maar eens kijken op een drukke weg in Amsterdam en dergelijke iedereen doet het.quote:Op donderdag 7 november 2019 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik krijg ook mijn verkeersboetes in de stad bij 4 km/h te hard en op de snelwegen kachel ik door met 150 en krijg ik nooit iets
Bij te hoge boetes krijg je zelfs vluchtgedrag![]()
Weet ik niet. Het zijn meestal geen psychopaten, he. Psychopaten doet straf niets. Maar 'normale' mensen zullen wel twee keer nadenken voordat ze de fout ingaan, als ze daarvoor zodanige boete krijgen dat ze in de schulden belanden. Om maar even een flinke straf te noemen.quote:Op donderdag 7 november 2019 16:03 schreef nostra het volgende:
Preventief zal het niet veel uithalen; zoals al meerdere keren gezegd moet je daar gewoon de pakkans voor verhogen. Er is niemand die nu denkt: "amai, de maximumstraf is verhoogd, laat ik dat wijnarrangementje maar niet doen.". Alcoholcontroles zijn er sowieso zelden meer en als ze er in de vorm van een ouderwetse fuik al zijn, dan staan ze netjes verzameld op de daarvoor bestemde sites.
Kom dan met een plan met kop en staart. Bijvoorbeeld meer aanwezigheid op rijkswegen, zowel zichtbaar als met VROS. Slim controleren, bijvoorbeeld tussen 21.00 en 0.00 bij uitvalswegen van restaurants met een zekere randomness. Betrek zaken als een alcoholslot in het strafrecht in plaats van bestuursrecht. Over bestuursrecht gesproken: herzie de rol van het CBR. Verhoog boetes of strafrichtlijnen voor specifieke overtredingen, zoals alcoholgebruik. Of voor misdrijven die daaraan gerelateerd zijn, zoals verlaten plaats na ongeval waar je vaak met een strafbeschikkinkje vanaf komt.
Juist van de minimumstraffen verhogen (in de vorm van die richtlijnen of boetestaffels) gaat, in combinatie met een reële pakkans, een hogere preventieve werking uit dan de maximumstraffen verhogen, want die worden toch alleen maar opgelegd als het écht goed fout is gegaan. En dan heeft dat alleen punitieve werking.
Is dit een voorbeeld van hoe jij denkt dat mensen denken, of denk je zelf zo?quote:Op vrijdag 8 november 2019 09:25 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zie bijna nooit een politieauto.
Waarom zou ik mij aan de regels houden?
Het eerste.quote:Op vrijdag 8 november 2019 09:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dit een voorbeeld van hoe jij denkt dat mensen denken, of denk je zelf zo?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |