abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189830556
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 11:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik ken iemand die 3 ton moet betalen aan iemand die hij blijvend invalide heeft gereden. Dus die 15k lijkt me niet helemaal realistisch.
Lijkt erop dat dit wel is verbeterd de laatste tien jaar maar nog steeds niet denderend hoor:

https://www.letselschade.(...)edragen-bij-whiplash

20k maximaal voor een whiplash met blijvend letsel.

Uiteraard zit ons systeem dan ook nog zo in elkaar dat er sprake is van klassenjustitie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189830666
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 12:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lijkt erop dat dit wel is verbeterd de laatste tien jaar maar nog steeds niet denderend hoor:

Uiteraard zit ons systeem dan ook nog zo in elkaar dat er sprake is van klassenjustitie.
Man en paard, kom en eens met bewijzen voor die boude uitspraak.
zie email 27 oktober
pi_189830734
quote:

[..]

Ook hier graag bewijs, of gewoon ophouden met zulke rare insinuaties. Net als wat je vanmorgen zei over CEO's.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_189830748
quote:

[..]

Moet je toch je links eens goed lezen want dat staat er dus niet. Het is een richtlijn, meer niet. Ieder geval is anders en zal anders beoordeeld worden.

En je verzint gewoon dat er sprake is van klassejustitie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2019 12:31:36 ]
  donderdag 7 november 2019 @ 12:54:20 #30
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189831159
Ik moet altijd lachen om het woord ''verkeershufters'' dat nu in politiek Den Haag een gangbare term is geworden. :')

https://www.metronieuws.n(...)18-krompraat-in-dwdd
pi_189831485
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 12:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moet je toch je links eens goed lezen want dat staat er dus niet. Het is een richtlijn, meer niet. Ieder geval is anders en zal anders beoordeeld worden.

En je verzint gewoon dat er sprake is van klassejustitie.
Ben je nu alweer de onderzoeken vergeten die aantonen dat Marrokanen veel harder gestraft worden voor hetzelfde vergrijp?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189832802
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 13:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ben je nu alweer de onderzoeken vergeten die aantonen dat Marrokanen veel harder gestraft worden voor hetzelfde vergrijp?
Marokkanen zijn geen klasse. En je onderbouwt nergens dat dit geld voor verkeersovertredingen of voor schadevergoedingen.
pi_189834237
Preventief zal het niet veel uithalen; zoals al meerdere keren gezegd moet je daar gewoon de pakkans voor verhogen. Er is niemand die nu denkt: "amai, de maximumstraf is verhoogd, laat ik dat wijnarrangementje maar niet doen.". Alcoholcontroles zijn er sowieso zelden meer en als ze er in de vorm van een ouderwetse fuik al zijn, dan staan ze netjes verzameld op de daarvoor bestemde sites.

Kom dan met een plan met kop en staart. Bijvoorbeeld meer aanwezigheid op rijkswegen, zowel zichtbaar als met VROS. Slim controleren, bijvoorbeeld tussen 21.00 en 0.00 bij uitvalswegen van restaurants met een zekere randomness. Betrek zaken als een alcoholslot in het strafrecht in plaats van bestuursrecht. Over bestuursrecht gesproken: herzie de rol van het CBR. Verhoog boetes of strafrichtlijnen voor specifieke overtredingen, zoals alcoholgebruik. Of voor misdrijven die daaraan gerelateerd zijn, zoals verlaten plaats na ongeval waar je vaak met een strafbeschikkinkje vanaf komt.

Juist van de minimumstraffen verhogen (in de vorm van die richtlijnen of boetestaffels) gaat, in combinatie met een reële pakkans, een hogere preventieve werking uit dan de maximumstraffen verhogen, want die worden toch alleen maar opgelegd als het écht goed fout is gegaan. En dan heeft dat alleen punitieve werking.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_189834829
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is een groot probleem. Het is mooi om nieuwe regels te verzinnen maar die moet je ook gaan handhaven. En daar faalt het wel eens ervaar ik. Behalve in het centrum van de stad waar ik woon kom je daarbuiten bijna nooit een handhaver of politie tegen.
Ik krijg ook mijn verkeersboetes in de stad bij 4 km/h te hard en op de snelwegen kachel ik door met 150 en krijg ik nooit iets :Y

Bij te hoge boetes krijg je zelfs vluchtgedrag :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189834967
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Marokkanen zijn geen klasse. En je onderbouwt nergens dat dit geld voor verkeersovertredingen of voor schadevergoedingen.
Je kunt ook gewoon een beetje googelen. Dan varieert het van praktijk ervaring tot methodologisch onderzoek

https://www.trouw.nl/opin(...)kloze-niet~b1247a2c/

https://www.nrc.nl/nieuws(...)oor-7450376-a1004285

https://www.rtlnieuws.nl/node/188791

Uit 2002:
"De schikkingen in de zaken met Marco Bakker (veroorzaakte dodelijk ongeluk na een paar glaasjes te veel), Patrick Kluivert (betrokken bij een dodelijk verkeersongeluk en verdacht van betrokkenheid bij een groepsverkrachting) en voormalig MVV-voorzitter Dittrich (belastingfraude), wekken immers de indruk dat de status van de verdachten belangrijker was dan een zuivere rechtsgang. "
https://www.sp.nl/tribune(...)ie-nou-en-of-bestaat
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 7 november 2019 @ 19:06:51 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189837316
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik krijg ook mijn verkeersboetes in de stad bij 4 km/h te hard en op de snelwegen kachel ik door met 150 en krijg ik nooit iets :Y

Bij te hoge boetes krijg je zelfs vluchtgedrag :Y
En dat is dan toch wel een beetje huftergedrag vindt ik. Zonder jou persoonlijk daar op te willen aan spreken! Veel mensen klagen over dit soort gedrag en willen de straffen hoger hebben en doen het zelf vaak ook. Ga maar eens kijken op een drukke weg in Amsterdam en dergelijke iedereen doet het. :P

Maar soms met dodelijke gevolgen. Of veel lichamelijke schade. En dat is dan wel weer een beetje jammer. Als je aan het eind van een warme dag je rugzak weggooit om dat je die als een kussen gebruikte voor een slachtoffer en die inmiddels stinkt van het bloed wat daarin is gaan rotten. Na een werkdag. En je niet zeker weet of het goed komt me die persoon die een heel leven voor zich heeft of had. Dan slaap je toch wat slecht. Terwijl bepaalde mensen dit gedrag in het verkeer waarschijnlijk normaal vinden. Gezien het gebrek aan handhaving op dit gebied.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 08-11-2019 06:28:05 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189846436
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2019 16:03 schreef nostra het volgende:
Preventief zal het niet veel uithalen; zoals al meerdere keren gezegd moet je daar gewoon de pakkans voor verhogen. Er is niemand die nu denkt: "amai, de maximumstraf is verhoogd, laat ik dat wijnarrangementje maar niet doen.". Alcoholcontroles zijn er sowieso zelden meer en als ze er in de vorm van een ouderwetse fuik al zijn, dan staan ze netjes verzameld op de daarvoor bestemde sites.

Kom dan met een plan met kop en staart. Bijvoorbeeld meer aanwezigheid op rijkswegen, zowel zichtbaar als met VROS. Slim controleren, bijvoorbeeld tussen 21.00 en 0.00 bij uitvalswegen van restaurants met een zekere randomness. Betrek zaken als een alcoholslot in het strafrecht in plaats van bestuursrecht. Over bestuursrecht gesproken: herzie de rol van het CBR. Verhoog boetes of strafrichtlijnen voor specifieke overtredingen, zoals alcoholgebruik. Of voor misdrijven die daaraan gerelateerd zijn, zoals verlaten plaats na ongeval waar je vaak met een strafbeschikkinkje vanaf komt.

Juist van de minimumstraffen verhogen (in de vorm van die richtlijnen of boetestaffels) gaat, in combinatie met een reële pakkans, een hogere preventieve werking uit dan de maximumstraffen verhogen, want die worden toch alleen maar opgelegd als het écht goed fout is gegaan. En dan heeft dat alleen punitieve werking.
Weet ik niet. Het zijn meestal geen psychopaten, he. Psychopaten doet straf niets. Maar 'normale' mensen zullen wel twee keer nadenken voordat ze de fout ingaan, als ze daarvoor zodanige boete krijgen dat ze in de schulden belanden. Om maar even een flinke straf te noemen.
  vrijdag 8 november 2019 @ 09:25:25 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189846493
Ik zie bijna nooit een politieauto.
Waarom zou ik mij aan de regels houden?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_189846683
Ik geloof niet zo dat nog zwaardere straffen an sich helpen om echt notoire overtreders te pakken. In de afgelopen jaren zijn boetebedragen steeds verhoogd, kwamen er voor zware overtredingen extra straffen (al mag je het officieel niet zo noemen) zoals de EMA en EMG, kwam (en verdween) het alcoholslot, etc. Heeft het geholpen? Naar mijn weten niet, het aantal verkeersslachtoffers blijft stijgen en ik meen niets gelezen te hebben over een daling van de groep zware overtreders. Waarom dan toch naar dat middel van "o we zijn niet streng genoeg, nog strenger!" blijven grijpen? Het lijkt wel een gebrek aan verbeeldingskracht. Is overigens niet alleen een issue bij verkeersgerelateerde kwesties, het valt me vaker op dat beleidsmakers bij de constatering dat ongewenst gedrag toch voortduurt vaak niet verder komen dan het roepen om hogere straffen.
  Moderator vrijdag 8 november 2019 @ 09:46:39 #40
236264 crew  capricia
pi_189846690
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 09:25 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zie bijna nooit een politieauto.
Waarom zou ik mij aan de regels houden?
Is dit een voorbeeld van hoe jij denkt dat mensen denken, of denk je zelf zo?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 8 november 2019 @ 10:30:51 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189847250
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 09:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Is dit een voorbeeld van hoe jij denkt dat mensen denken, of denk je zelf zo?
Het eerste.
Maar ik ben ook maar een mens. ;)

Dit beleid is net zo'n papieren tijger als het drugsbeleid.
Op papier klopt het, in de praktijk is het slechts fictie.
Ik stel voor dit in het vervolg Potemkinbeleid te gaan noemen. :P

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')