Is Bad Bentheim niet dichterbij?quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dichtszijnde Tuinland, zit net als de Hornbach, in Zwolle.
20 minuten rijden ofzo.Zit daar een Hornbachquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is Bad Bentheim niet dichterbij?
Neequote:Op dinsdag 5 november 2019 20:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
20 minuten rijden ofzo.Zit daar een Hornbach
quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
NeeIk had gegoogled op "Hornbach Bad Bentheim" dan krijg je dus wel een bouwmarkt bij openingstijden enzo, maar dat is een Hagebau
Maar heeft Bauhaus geen hontenmanden dan? Die is ook vies groot en zit toch in Enschede?quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik kon me ook eigenlijk niet voorstellen dat ik dat gemist zou hebben.
Toch bedankt
Hengelo en geen idee. Zal eens googlen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar heeft Bauhaus geen hontenmanden dan? Die is ook vies groot en zit toch in Enschede?
Als Piet er nou was had ie vast een verhaal opgehangen over klifneukenquote:Op dinsdag 5 november 2019 19:48 schreef Candaasje het volgende:
Tof Sarabi, wat een werk inderdaad!
Een vriendin van mij doet ook veel aan haakprojecten e.d., en ik vind het toch altijd knap. Ik heb over het algemeen veel geduld, ook voor priegelwerk, maar haken of breien heb ik nooit voor stil kunnen zitten.
Ik heb vandaag geleerd om een kreupel schaap te vangen (das niet zo heel moeilijk, die van mij kon niet zo hard rennen), en op haar kont te zetten (Dat valt wel tegen als je het nooit gedaan hebt en je schaap tegenstribbelt.En ze toch moet gaan zitten terwijl d'r achterpoot zeer doet. ). Ze heeft rotstraal, en dat moest behandeld worden.
Er waren maar een paar mensen die het wel aandurfden om een schaap te vangen, de rest bleef toch een beetje schaapachtig () toekijken. En er waren er ook die te aarzelend waren. (Ik heb dat inmiddels wel afgeleerd door mijn werk in de kliniek, maar heeft ook even geduurd). Maar we hebben toch de meeste manken eruit kunnen pikken. Op een gegeven moment moesten we wel stoppen, want de herdershond was compleet uitgeput. Die is zoveel volk heel niet gewend, en dat is mentaal dus enorm zwaar voor hem. De schapen zelf waren vooral nieuwsgierig naar al die lui in hun weitje.
quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:36 schreef derLudolf het volgende:
Zo, laatste post die ik nog even haal uit het vorige topic...
[..]
Als Piet er nou was had ie vast een verhaal opgehangen over klifneuken
Sally's kussen is weggegaan bij de verhuizing...quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:35 schreef AnneX het volgende:
@:Lonaa...muppet is nog niet volgroeid, toch?
Is de mand van Sally te groot, ook als je uitvult met een deken?
En is er geen fb pagina in Enschede waar je kunt vragen? of iemand een mand overheeft? (voorlopig).
Fb. Enschede helpt elkaar...heet het hier.
Oh, als ze geen mand hoeft, dan heeft de action altijd wel prima hondenkussens. Mijn honden zijn er dol op.quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Sally's kussen is weggegaan bij de verhuizing...
Mooie mand komt wel voor de muppetIk heb niet het idee dat ze niet lekker ligt op de bank ofzo, maar een eigen plek is wel handig. Ik heb nu een kleedje, dat vindt ze stom. En terecht, want niet heel zacht. (gekregen van een vriendin omdat hun hond er niet meer oppast)
Als ze op de bank ligt (altijd dus) dan legt ze meestal d'r kop op de prop die het fleecedeken is. Daarom wilde ik gaan voor mand, omdat die een randje heeftquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, als ze geen mand hoeft, dan heeft de action altijd wel prima hondenkussens. Mijn honden zijn er dol op.
SPOILER: uitleg omtrent cliffingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Wil ik het weten waar dit over gaat?quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:36 schreef derLudolf het volgende:
Zo, laatste post die ik nog even haal uit het vorige topic...
[..]
Als Piet er nou was had ie vast een verhaal opgehangen over klifneuken
Candaas op filmquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wil ik het weten waar dit over gaat?![]()
Kijk mij eens soepel () het dier op haar billen zetten. Vriendin had de vorige 20 pogingen niet kunnen filmen, dus het lijkt nog aardig. Voor een leek dan, die herder deed het toch vloeiender
:
@:Loona: kussens zie ik ook wel overal. Nog steeds wel prijzig vaak, maar de hoezen zijn vaak wasbaar
Ik vin mooi. Maar ik wil dus geen kussen voor muppet, maar een mand. Want randje.quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:47 schreef Candaasje het volgende:
Wauw, ik deed 2x een spuit11 in 1 post. Best knap.
Haha, leuk!quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Kijk mij eens soepel () het dier op haar billen zetten. Vriendin had de vorige 20 pogingen niet kunnen filmen, dus het lijkt nog aardig. Voor een leek dan, die herder deed het toch vloeiender
:
@:Loona: kussens zie ik ook wel overal. Nog steeds wel prijzig vaak, maar de hoezen zijn vaak wasbaar
quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
:
Waarschijnlijk niet wat je zoekt, maar ik gooi hem er toch even in.quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vin mooi. Maar ik wil dus geen kussen voor muppet, maar een mand. Want randje.
Zo'n ferplast ding? Mja, kan. Maar dan moet er ook nog een kussen in, met zachte rand, dus ook duurquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet wat je zoekt, maar ik gooi hem er toch even in.
Voor mijn opvangers heb ik zoeen groene plastic hondenmand gekocht. Niet moeders mooiste, maar dat vonden de klanten van die dierenwinkel blijkbaar ook. Want toen ik binnenstapte met de vraag of hij me een mand met korting kon verkopen (want goed doel) kwam hij hiermee aan.
Boeit de poezen niet, boeit mij niet want hij staat toch op de kittenkamer.
Er zijn kussens met randjequote:Op dinsdag 5 november 2019 20:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vin mooi. Maar ik wil dus geen kussen voor muppet, maar een mand. Want randje.
quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:45 schreef derLudolf het volgende:
Piet zijn humor was niet van deze wereld. Welke dan wel, weet ik ook nietSPOILER: uitleg omtrent cliffingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar zeker niet altijd in het assortiment?quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zijn kussens met randje. Bij de action.
[ afbeelding ]
Oef, kan ik me voorstellen! Spierballenwerk! (Het is ook best een sterke, jonge herder trouwens)quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:53 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Ik doe er soms een stuk of 24 achter elkaar (jaarlijks, regulier klauwtjes bekappen). Zwaar werk vind ik het altijd. Deze deed je best soepel! Ik trek meestal de achterpoot onder de kont vandaan.
quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:45 schreef derLudolf het volgende:
SPOILER: uitleg omtrent cliffingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn Drentjes zijn heel niet frigidequote:[b]Op vrijdag 5 augustus 2016 18:12 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profil
Drents heide schaap zijn meestal erg frigide, ,maar de rassen (). Ze hangen momenteel hitsig tegen het hek, ze vinden het hóóóógste tijd dat de ram hun komt bedienen. Nog een ruime week wachten voor de dames.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Piet zijn humor was niet van deze wereld. Welke dan wel, weet ik ook niet
Oh, de kleintjes (dat zijn de meesten dan, want lam), die til ik gewoon op en zet ze dan op kont terug. Maar al mijn schapen zijn vrij klein natuurlijk, waarschijnlijk waren de jouwe ook al groter en zwaarder. De mijne zijn bovendien allemaal uitgerust met handige handvatten op de kop, dat maakt het ook hanteerbaarder (maar ook iets gevaarlijker als ze eenmaal netjes zitten, die spiesjes komen hard aan, de laatste keer leek het alsof een schaap had geprobeerd mij te slachtenquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oef, kan ik me voorstellen! Spierballenwerk! (Het is ook best een sterke, jonge herder trouwens)
Maar k ga hem onthouden, van die achterpoten onder de kont weg trekken. Want ik begreep ook wel dat het niet zo tof is als iemand op je billen staat te duwen als je poot zeer doet, waar je dan toch op gaat steunen als schaap.
Deze was eigenlijk vrij klein, vergeleken met de rest. Had misschien wel gekund hoor, bij de opvang heb ik laatst wel een schaap 'gewoon' opgetild en uit de kofferbak van de auto gevist. En de herder deed het zelf ook even 1-2-3 hop bij een ander zo voor, in één beweging schaap op dr kontquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, de kleintjes (dat zijn de meesten dan, want lam), die til ik gewoon op en zet ze dan op kont terug. Maar al mijn schapen zijn vrij klein natuurlijk, waarschijnlijk waren de jouwe ook al groter en zwaarder. De mijne zijn bovendien allemaal uitgerust met handige handvatten op de kop, dat maakt het ook hanteerbaarder (maar ook iets gevaarlijker als ze eenmaal netjes zitten, die spiesjes komen hard aan, de laatste keer leek het alsof een schaap had geprobeerd mij te slachten).
Reuze leuk om je zo aan het werk te zien! Heb je daar nu je mooie nieuwe jas aan?
Gelukkig kwam er iemand met wat ervaring bij dan jaquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:05 schreef Lot_1 het volgende:
Filmpje van Candaas!dat doe je handig
Voor dat doorpakken moet je wel wat ervaring hebben ja. Ik heb ooit (onsuccesvol) geholpen met een ezel in een trailer krijgen na een kerststal. De vervoerder had geen ervaring met ezels en dacht 'ik zet 'm er wel even in'Vervolgens had het beest er absoluut geen zin meer in en was ook niet te lokken met voer. Totdat er iemand voorbij wandelde die werkervaring had in een veehouderij. Die forceerde het dier tot lopen met een flink vaartje en liep zo de trailer in. Ik vond dat wel leerzaam om te zien. En vind het sindsdien belachelijk dat je zonder enige ervaring of kennis een dier kunt huren.
En al die schapen: mogenweookmogenweookmogenweookmogenweookwatdoejemogenweook?quote:
En vooral, hoe kort moeten de beentjes van die man wel niet geweest zijn, die dit verzonquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Ik ga me dan toch altijd afvragen waar dit soort ideeën vandaan komen. Ik bedoel, wie bedenkt er nu dat je die achterpoten in je laarzen moet doen (of juist niet, bij een klif). Als je geen ervaring daarmee hebt.....hoe bedenk je dit dan?
Ze zijn wel echt heel nieuwsgierig ja. Kwamen ook even kijkenquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
En al die schapen: mogenweookmogenweookmogenweookmogenweookwatdoejemogenweook?
quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
En vooral, hoe kort moeten de beentjes van die man wel niet geweest zijn, die dit verzon
quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
En vooral, hoe kort moeten de beentjes van die man wel niet geweest zijn, die dit verzon
Laarzen uit, omkeren, schaap erin, knielen, knieën op de punten van de laarzen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ga je schaapjes tellen ja?quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Laarzen uit, omkeren, schaap erin, knielen, knieën op de punten van de laarzen.
Bedtijd![]()
![]()
Die en dan IN een mandquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zijn kussens met randje. Bij de action.
[ afbeelding ]
Niet al te beste kwaliteit en wel een hele seconde of 7, ofzo.....quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:20 schreef derLudolf het volgende:
Nou ja zeg, heb ik nou filmmateriaal van Candaas gemist?
Staat hierbovenquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:20 schreef derLudolf het volgende:
Nou ja zeg, heb ik nou filmmateriaal van Candaas gemist?
Ach ja, verhalen worden met de loop der tijd steeds wat sterker hèquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Ik ga me dan toch altijd afvragen waar dit soort ideeën vandaan komen. Ik bedoel, wie bedenkt er nu dat je die achterpoten in je laarzen moet doen (of juist niet, bij een klif). Als je geen ervaring daarmee hebt.....hoe bedenk je dit dan?
Vol verwachting klopt m'n hartquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Niet al te beste kwaliteit en wel een hele seconde of 7, ofzo.....
Maar ik wil je de link wel sturen hoor via DM, momentje
Dat misschien wij ook niet bij de fistelkoeien.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:24 schreef Candaasje het volgende:
Ja ik bedacht me zojuist dat ik eigenlijk geen beeldmateriaal van de UA/stages/etc mag delen.
Dus vandaar dat ik het even op privé heb geknald (of nu dan 'verborgen', volgens mij kun je het met de link dan wel bekijken. Maar ik zet het over 10 min. wel weer op privé.)
Ik zie hier in de buurt toch al redelijk wat schapen met krijtvlekken. Sommigen ook op de kop.quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:58 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Mijn Drentjes zijn heel niet frigide. Ze hangen momenteel hitsig tegen het hek, ze vinden het hóóóógste tijd dat de ram hun komt bedienen. Nog een ruime week wachten voor de dames.
Kan ook zijn dat ze zijn gecontroleerd op klauwen en andere mankementen. Vandaag ging de herder met groene en oranje stift in de weer, ook op de kopquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik zie hier in de buurt toch al redelijk wat schapen met krijtvlekken. Sommigen ook op de kop.
Wat heb je dan? Drents heideschaap of Schoonebekers?quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:58 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Mijn Drentjes zijn heel niet frigide. Ze hangen momenteel hitsig tegen het hek, ze vinden het hóóóógste tijd dat de ram hun komt bedienen. Nog een ruime week wachten voor de dames.
quote:Op dinsdag 5 november 2019 19:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat zou kunnen.![]()
Donderdag ook even loeren bij de Jumper. Kan ze zelf kiezen. En kan ik zien hoe groot het is.
Heb ooit voor Sally een kussen gekocht, op de markt, zonder Sally. Daar kon ze 3x op
Dit was duidelijk het krijtblok van de ram. In 1 wei liepen 3 rammen met elk een eigen kleurtje. Waarbij 1 ram ook een gekleurde kop had.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ze zijn gecontroleerd op klauwen en andere mankementen. Vandaag ging de herder met groene en oranje stift in de weer, ook op de kop
Ja, helemaal voorkomen kunnen ze het niet. Maar ook leuke filmpjes kunnen nog steeds een verkeerde indruk geven, is het idee.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat misschien wij ook niet bij de fistelkoeien.
Is toch gebeurd
Ah, ja, nee dat is wel duidelijk danquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:32 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit was duidelijk het krijtblok van de ram. In 1 wei liepen 3 rammen met elk een eigen kleurtje. Waarbij 1 ram ook een gekleurde kop had.
Jij woont niet in de buurt van Blaricum toch?quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:32 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit was duidelijk het krijtblok van de ram. In 1 wei liepen 3 rammen met elk een eigen kleurtje. Waarbij 1 ram ook een gekleurde kop had.
Nee. In het mooie Duitsland. Tegen Kleve aan.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jij woont niet in de buurt van Blaricum toch?
Opdrijven werd voor ons gedaan door de herdershondquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:35 schreef z80 het volgende:
En ooit lang geleden wel eens geholepen met schapen vangen. Eerst opdrijven met een groot stuk hekwerk. Dan een voor een vastpakken en direct op de kont draaien. Was je te laat of te voorzichtig had je enkel nog een pluk vacht in je handen.
Klopt... Of totaal verkeerd geïnterpreteerd worden door bepaalde groeperingen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, helemaal voorkomen kunnen ze het niet. Maar ook leuke filmpjes kunnen nog steeds een verkeerde indruk geven, is het idee.
Ik heb gekeken bij het NK schapendrijven.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:35 schreef z80 het volgende:
En ooit lang geleden wel eens geholepen met schapen vangen. Eerst opdrijven met een groot stuk hekwerk. Dan een voor een vastpakken en direct op de kont draaien. Was je te laat of te voorzichtig had je enkel nog een pluk vacht in je handen.
Jup, dus ik begrijp ze ook welquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt... Of totaal verkeerd geïnterpreteerd worden door bepaalde groeperingen.
Ik vind vooral dat bank en thee gedeelte wel fijn klinken. Hoewel voorlezen ook wel heel leuk isquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:39 schreef Zilverberk het volgende:
Zo, was opgeruimd, was opgehangen, kind voorgelezen over een gemene dwerg (is Fiets nog wakker om wat in te koppen?), boodschappen gedaan, sleutel gezocht, hele winkel doorgelopen, sleutel gekregen van kassamevrouw, met fiets naar huis gegaan (jeej), boodschappen opgeruimd, nu bank en thee.
Avonturen man.
Schapen zijn lievvquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:40 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb gekeken bij het NK schapendrijven.Dichterbij is niet persé nodig.
Die van mij ook. Als in dat ze ze opeetquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, als ze geen mand hoeft, dan heeft de action altijd wel prima hondenkussens. Mijn honden zijn er dol op.
Ik had net bericht dat Fietsie een ander deel fijn vond klinken.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vind vooral dat bank en thee gedeelte wel fijn klinken. Hoewel voorlezen ook wel heel leuk is
[..]
Schapen zijn lievvEn zacht. En nieuwsgierig
Schapen
Hoe kon ik ook anders?quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:45 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik had net bericht dat Fietsie een ander deel fijn vond klinken.
quote:met fiets naar huis gegaan (jeej)
Ik heb liever lamquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:42 schreef Candaasje het volgende:
Schapen zijn lievvEn zacht. En nieuwsgierig
Schapen
quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:45 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik had net bericht dat Fietsie een ander deel fijn vond klinken.
quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:47 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat had toch een eind fietsen geweest.
Noem je het zo ja ?quote:
Dat ook ja.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Die zijn ook heel lievv en leuk ja
Oh ja dit was het vrouwentopic hequote:Op dinsdag 5 november 2019 21:46 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Brandblusser of schoonmaakmiddel?
Voor de rest graag in VBL neuzelen.
Hij quote mij dubbel.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Fietsen met fiets is in deze context niet helemaal hetzelfde als klonen denk ik.
Ja, inderdaad.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dit was het vrouwentopic he![]()
Dat komt door versleten muis. Mijn muisknopje doet soms spontane dubbelkliks.quote:
En vrouwen kijken geen voetbal?quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dit was het vrouwentopic he![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |