abonnement Unibet Coolblue
pi_190534827
Ik blijf me afvragen of dit de beste manier is om die fairings te recyclen. Zo snel als ze het landen van de first stage onder controle hadden, zo lang zijn ze nu al hiermee bezig zonder succes.
pi_190535555
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:22 schreef Coelho het volgende:
Ik blijf me afvragen of dit de beste manier is om die fairings te recyclen. Zo snel als ze het landen van de first stage onder controle hadden, zo lang zijn ze nu al hiermee bezig zonder succes.
Ik zou eerder stellen met matig succes, jammer genoeg lukt het meestal niet de fairings te vangen in de netten van de vangnet-schepen. Soms lukt het wel en bovendien kunnen de fairings na refurbishing toch gebruikt worden indien ze uit het zeewater opgevist worden indien ze bij de landing niet te beschadigd geraakt blijken. Voor starlink-1 werden de opgeviste fairing halves van FH Arabsat-6A gebruikt.
quote:
SpaceX launches re-flown fairing for the first time and breaks a Falcon 9 booster re-use record
This flight used a previously flown fairing for the first time ever (for any rocket company) during this mission. This fairing was flown during the Falcon Heavy Arabsat-6A mission that happened in April.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190535904
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:22 schreef Nikonlover het volgende:

[..]
Beide schepen zijn niet zonder schade teruggekeerd. Het net (om fairings uit het water te vissen) van GO Ms Tree is beschadigd en GO Ms Tree is de haven binnengelopen met een beschadigde arm: een van de twee steunen van een arm ontbreekt.
Vermoedelijk was het op zee behoorlijk ruw met golfslag en wind waar dit een gevolg van is. Het zal mij benieuwen of Starlink-2 gebruik gaat maken van fairing-halves die al eerder gebruikt zijn?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 19 december 2019 @ 13:10:28 #104
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190536063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik zou eerder stellen met matig succes, jammer genoeg lukt het meestal niet de fairings te vangen in de netten van de vangnet-schepen. Soms lukt het wel en bovendien kunnen de fairings na refurbishing toch gebruikt worden indien ze uit het zeewater opgevist worden indien ze bij de landing niet te beschadigd geraakt blijken. Voor starlink-1 werden de opgeviste fairing halves van FH Arabsat-6A gebruikt.
[..]

Eens. Het is een kwestie van meters dus wat dat betreft kunnen we het wel een succes kunnen noemen. Met het opvangen van 1 setje fairings per jaar heb je de kosten van Ms Tree en Ms Chief er al uit. Dus voor het bedrijf levert het niet veel extra kosten op.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 19 december 2019 @ 13:19:05 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190536121
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Vermoedelijk was het op zee behoorlijk ruw met golfslag en wind waar dit een gevolg van is. Het zal mij benieuwen of Starlink-2 gebruik gaat maken van fairing-halves die al eerder gebruikt zijn?
Dat lijkt mij wel aannemelijk. Met Starlink wil Elon de missies naar Mars bekostigen dus het lijkt mij dat hij Starlink zo goedkoop mogelijk wil lanceren. Een nieuwe fairing kost 6 miljoen en dat keer 26 missies.... Het hergebruiken van een fairing levert dus een behoorlijke besparing op.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190537044
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2019 13:19 schreef Nikonlover het volgende:

[..]
Met Starlink wil Elon de missies naar Mars bekostigen dus het lijkt mij dat hij Starlink zo goedkoop mogelijk wil lanceren. Een nieuwe fairing kost 6 miljoen en dat keer 26 missies.... Het hergebruiken van een fairing levert dus een behoorlijke besparing op.
Het hangt er vanaf hoeveel Starlink lanceringen van het hergebruik van fairings gebruik gaan/kunnen maken. Of het tot een flinke kostenbesparing gaat leiden valt nog te bezien. Behalve Starlink heeft Elon meer potjes op het vuur staan om de kostbare marsplannen te financieren. Zijn belang in Tesla is ondertussen tot een aanzienlijk vermogen uitgegroeid.

quote:
Aandeel Tesla stijgt naar nieuw record, 60 procent omhoog in drie maanden
Het aandeel van automaker Tesla is naar een nieuw record gestegen nadat het fonds in de afgelopen drie maanden met maar liefst 60 procent is gestegen. Het aandeel sloot woensdag op 393 dollar.

Opgeteld heeft Tesla nu een beurswaarde van 70 miljard dollar, meer dan bijvoorbeeld General Motors en Ford Motor. Ook in het vierde kwartaal van dit jaar is het bedrijf naar verwachting winstgevend.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 19 december 2019 @ 21:36:42 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190545243
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 14:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf hoeveel Starlink lanceringen van het hergebruik van fairings gebruik gaan/kunnen maken. Of het tot een flinke kostenbesparing gaat leiden valt nog te bezien. Behalve Starlink heeft Elon meer potjes op het vuur staan om de kostbare marsplannen te financieren. Zijn belang in Tesla is ondertussen tot een aanzienlijk vermogen uitgegroeid.
[..]

De tijd zal t leren.
Als je t zo bekijkt, dan stelt die 132 miljoen op een beurswaarde van 70 miljard geen reet voor.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 19 december 2019 @ 21:39:30 #108
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190545296
De booster van JCSAT18 is weer veilig thuis O+

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190545881
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De tijd zal t leren.
Als je t zo bekijkt, dan stelt die 132 miljoen op een beurswaarde van 70 miljard geen reet voor.
Probleempje is dat het vermogen voorlopig in Tesla nogal vastzit o.a. vanwege de targets die zijn gezet. De bonus-targets voor Tesla komen nu echter met rasse schreden nabij. Starlink zal hopelijk snel een vaste inkomstenstroom opleveren voor SpaceX. De hoge kosten komen op het moment dat de marsplannen concreet worden en dat laat nog wel wat jaren op zich wachten. Een short squeeze zou de target van $100 miljard marktkapitalisatie snel dichterbij kunnen brengen en dat is gezien het grote aantal shorts in Tesla niet ondenkbaar.

quote:
Elon Musk says he’s low on cash. He could be right — and it shows how complicated CEO compensation has become.
The first of those milestones would be a combination of Tesla reaching a market capitalization of $100 billion and either revenue of $20 billion or earnings of $1.5 billion (formally, adjusted earnings before interest, taxes, depreciation, and amortization, or EBITDA). According to the company’s earnings report for the first quarter of 2019, it has hit those second two.

The next two operational milestones would be annualized revenue of $35 billion or earnings of $3 billion. Wednesday’s second-quarter earnings report could shed light on how far Tesla has to go to hit those marks.

However, as the first market-capitalization goal is more than double Tesla’s market capitalization as of Thursday, the company has not hit these goals, and so none of Musk’s stock options under the compensation plan has vested.


[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 19-12-2019 22:53:49 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 20 december 2019 @ 09:37:20 #110
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_190552195
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik zou eerder stellen met matig succes, jammer genoeg lukt het meestal niet de fairings te vangen in de netten van de vangnet-schepen. Soms lukt het wel en bovendien kunnen de fairings na refurbishing toch gebruikt worden indien ze uit het zeewater opgevist worden indien ze bij de landing niet te beschadigd geraakt blijken. Voor starlink-1 werden de opgeviste fairing halves van FH Arabsat-6A gebruikt.
[..]

Wow, dit filmpje had ik nog niet eerder gezien. Ik dacht dat ze tot op heden nog niet dichterbij waren geweest dan een van de eerdere filmpjes waarbij de fairing het net raakte maar er aan de achterkant weer af gleed.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 december 2019 @ 09:41:38 #111
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_190552252
Waar is het Boeing-topic?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190552453
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 09:41 schreef heywoodu het volgende:
Waar is het Boeing-topic?
NWS / Meerdere Europese landen sluiten luchtruim voor Boeing MAX :P

Vandaag de lancering van Starliner, dit x nog onbemand. Of er voldoende animo is voor een apart topic over ULA/Boeing lanceringen? Vermoedelijk niet, er is meer interesse in SpaceX en Blue origin als New Glenn eenmaal gaat lanceren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 december 2019 @ 10:02:02 #113
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_190552466
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 10:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

NWS / Meerdere Europese landen sluiten luchtruim voor Boeing MAX :P

Vandaag de lancering van Starliner, dit x nog onbemand. Of er voldoende animo is voor een apart topic over ULA lanceringen? Vermoedelijk niet, er is meer interesse in SpaceX en Blue origin als New Glenn eenmaal gaat lanceren.
Eigenlijk zou er gewoon een apart lanceringentopic moeten zijn. De lancering van Starliner vandaag is ook gewoon een groot 'ding' natuurlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190552536
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 10:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eigenlijk zou er gewoon een apart lanceringentopic moeten zijn. De lancering van Starliner vandaag is ook gewoon een groot 'ding' natuurlijk.
Eigenlijk niet, de kosten zijn hoger dan een bemande Soyuz lancering en het is mijnsinziens het verbranden van geld van belastingbetalers. Crewdragon van SpaceX is goedkoper dan Soyuz en we hebben het dan over lagere kosten voor de taxpayer en dat is voor mij in ieder geval een groot onderscheid.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 december 2019 @ 11:47:14 #115
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190553736
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 december 2019 @ 12:32:09 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190554358
Go for launch :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 december 2019 @ 12:48:23 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190554592
Tot nu toe verloopt alles ok :) Jammer dat ze geen beelden meer laten zien -O- Je ziet alleen beelden en audio van mission control. Het is echt saai vergeleken met een webcast van SpaceX. Ik heb nu maar Everydayastronaut aangezet :)

Edit: Haha! Tim Dodd klaagt ook over gebrek aan beelden en telemetry _O-

[ Bericht 16% gewijzigd door Starhopper op 20-12-2019 12:54:28 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 december 2019 @ 13:14:50 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190555013
Er zijn problemen....

joroulette twitterde op vrijdag 20-12-2019 om 13:15:02 Orbital insertion burn, slated for more than 5 minutes ago, has been delayed as team monitors Starliner's attitude. The spacecraft is currently using its thrusters to move reageer retweet
SpaceflightNow twitterde op vrijdag 20-12-2019 om 13:16:57 Flight director Richard Jones in Houston reports the Starliner spacecraft is in a stable orbit after some issues completing a planned orbital insertion burn following launch this morning. https://t.co/ndulUVMR02 reageer retweet
ChrisG_NSF twitterde op vrijdag 20-12-2019 om 13:27:19 #NASA now saying there was an "Off nominal insertion". This indicates some kind of burn occurred after separation from the Centaur but that the burn was NOT the Orbit Insertion Burn (NASA clear that didn't happen). #Starliner stable in a low orbit. That's all we know. #OFT reageer retweet


[ Bericht 61% gewijzigd door Starhopper op 20-12-2019 13:28:34 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 december 2019 @ 13:37:23 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190555378
Einde livestream NASA. Dit is foute boel....
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 december 2019 @ 13:38:41 #120
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_190555403
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:37 schreef Nikonlover het volgende:
Einde livestream NASA. Dit is foute boel....
Hoezo foute boel? Kan het niet zijn dat de stream gewoon klaar is?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:38:51 #121
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_190555405
Was sowieso al een waardeloze livestream. Ik wil niet kijken naar mensen achter een scherm, ik wil beelden vanuit de ruimte
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 december 2019 @ 13:49:58 #122
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190555594
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoezo foute boel? Kan het niet zijn dat de stream gewoon klaar is?
Zo abrupt een stream afsluiten is niet zoals het normaal gaat. In combinatie met de problemen die er op dit moment zijn met Starliner lijkt mij dit veelzeggend.

Persconferentie om 15:00 onze tijd.

JimBridenstine twitterde op vrijdag 20-12-2019 om 13:42:46 More information at 9am ET news conference. Watch live: https://t.co/wwsfqqvLN7 https://t.co/XzY3WbhYQv reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 december 2019 @ 13:58:19 #123
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190555726
Erdayastronaut twitterde op vrijdag 20-12-2019 om 13:49:28 I'm gonna do some Kerbal right now showing you what's likely up with #starliner #oft and why it likely is about to reenter any minute... Join me! - https://t.co/hQIEjH08HZ reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 december 2019 @ 14:01:37 #124
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_190555781
quote:
why it likely is about to reenter any minute.
Is dat niet goed dan? Of is dat het ding wat naar het ISS had moeten gaan maar straks dan wellicht op aarde stort?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 december 2019 @ 14:08:33 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190555906
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 14:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Is dat niet goed dan? Of is dat het ding wat naar het ISS had moeten gaan maar straks dan wellicht op aarde stort?
De capsule die naar het ISS had moeten gaan zit niet in de juiste baan om het ISS te kunnen bereiken. Terugkeren naar aarde is waarschijnlijk de enige optie.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')