abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189758390
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:32 schreef Montagui het volgende:

[..]

Jammer weer dit. Dat is namelijk precies wat ik bedoel.
Ja is het dan geen propaganda als een conservatief instituut wat in zijn grondvesten alle klimaat en milieu veranderingen door menselijke activiteit ontkent een onderzoek laat doen waaruit een wij van wc eend conclusie komt. :D
  zondag 3 november 2019 @ 11:40:12 #52
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189758452
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 02:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

De mens is ook gewoon natuur of je gelooft in Aliens 8-) En zo ja, dan bedenken we er wel wat op of zij. 8-)
Alsof natuur perse fantastisch goed betekend.

De sprinkhaan uithangen heeft gevolgen, dat is de natuur.
Er bestaat geen Disney versie van de natuur.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189758513
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja is het dan geen propaganda als een conservatief instituut wat in zijn grondvesten alle klimaat en milieu veranderingen door menselijke activiteit ontkent een onderzoek laat doen waaruit een wij van wc eend conclusie komt. :D
Ik ben een leek, maar zo komt mij de huidige klimaathysterie ook over. Vrij propagandistisch.

Geen idee wat waar is. Ik weet alleen dat het klimaat veranderd en dat de mens daar een bijdrage in heeft. De mate waarin weet ik niet want dan moet ik verstand hebben van enorm veel wetenschappen zoals meteorologie, natuurkunde, oceanografie, biologie, ecologie, glaciologie, tektologie, archeologie, paleontologie, antropologie, chemie, geologie, ecologie.....etc etc etc. Ze hebben allemaal invloed op elkaar m.b.t. het klimaat.

Welk klimaatmodel houdt met al die wetenschappen rekening?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189758905
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ben een leek, maar zo komt mij de huidige klimaathysterie ook over. Vrij propagandistisch.

Waardoor lijkt het voor jou een klimaathysterie? Dat is denk ik de eerste vraag die dan beantwoord moet worden. In mijn optiek is er geen klimaathysterie alleen als je bepaalde te rechts gekleurde bronnen leest schreeuwen die van de daken dat men vind dat er klimaathysterie is. Terwijl er genoeg bronnen objectief over schrijven dat daar dan een boodschap in staat waar je niet zo blij van wordt daar kunnen we niets aan doen.

Voor objectieve klimaatrapporten moet je IPCC dingen doorlezen waarbij alle onderzoek een peer review heeft gehad.
  zondag 3 november 2019 @ 12:31:13 #55
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189759210
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

OP gelezen? Ik neem niks voor waarheid aan. Teveel voor en tegengeluiden. Voor en tegen wordt gesubsidieerd. Cijfers worden naar eigen gelang/belang onderzocht, opgesteld en geïnterpreteerd.

Klimaatverandering is een gegeven, maar dat was het al vanaf het ontstaan van de aarde. Wat is de echte invloed van de mens hierop en is die echt desastreus?

De Sahara is in het (niet al te lange) verleden groen geweest. De mens is er nog steeds, en hoe.
Al ruim voor deze hype, waarin politiek en bedrijfsleven hiermee aan de haal gingen, was al eventjes duidelijk dat de mens een enorme invloed had in deze veelste snelle verandering.

Dit is niet iets van de laatste paar jaar. Dit is mijn hele leven al bekend en ik ben over de 40.
Zelfs voor mijn geboorte was dit al vrij duidelijk.

En denk niet veranderingen in het verleden prima gingen.
Die Sahara die groenere zomen had is verneukt door mensen. Die daarna verkaste.
Wat oorlog en ellende heeft veroorzaakt in de geschiedenis. Verdomd veel. Dat terwijl er veel minder mensen waren en meer vrije plekken om naar te verkassen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189759286
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ben een leek, maar zo komt mij de huidige klimaathysterie ook over. Vrij propagandistisch.

Geen idee wat waar is. Ik weet alleen dat het klimaat veranderd en dat de mens daar een bijdrage in heeft. De mate waarin weet ik niet want dan moet ik verstand hebben van enorm veel wetenschappen zoals meteorologie, natuurkunde, oceanografie, biologie, ecologie, glaciologie, tektologie, archeologie, paleontologie, antropologie, chemie, geologie, ecologie.....etc etc etc. Ze hebben allemaal invloed op elkaar m.b.t. het klimaat.

Welk klimaatmodel houdt met al die wetenschappen rekening?
Voor de klimaatgelovigen speelt dat geen rol, klimaatwetenschappers worden door hen gezien als echte wetenschappers. Zelfs natuurkundigen en wiskundigen leggen het af tegen de klimaatwetenschapper, want de klimaatwetenschapper heeft De Wetenschap aan haar kant staan en ze zijn ook nog eens moreel superieur.
Andere wetenschappers kunnen en mogen niet oordelen over de resultaten die ze met hun modellen bereikt hebben, laat staan de leken :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_189759324
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:36 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Voor de klimaatgelovigen speelt dat geen rol, klimaatwetenschappers worden door hen gezien als echte wetenschappers. Zelfs natuurkundigen en wiskundigen leggen het af tegen de klimaatwetenschapper, want de klimaatwetenschapper heeft De Wetenschap aan haar kant staan en ze zijn ook nog eens moreel superieur.
Andere wetenschappers kunnen en mogen niet oordelen over de resultaten die ze met hun modellen bereikt hebben, laat staan de leken :{
Ja lekker in een slachtofferrol kruipen omdat valide argumenten op zijn. Zo (her)kennen we de echte klimaatsceptici. ^O^
pi_189759416
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:11 schreef Basp1 het volgende:

Voor objectieve klimaatrapporten moet je IPCC dingen doorlezen waarbij alle onderzoek een peer review heeft gehad.
Hier krijg ik ook weer zo'n 'wij van WC-eend' gevoel van.

Ik lees voor en tegen.

Deze Richard Lindzen is geen kleine jongen, heeft zijn sporen (ook bij het IPCC) wel verdiend.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189759472
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Al ruim voor deze hype, waarin politiek en bedrijfsleven hiermee aan de haal gingen, was al eventjes duidelijk dat de mens een enorme invloed had in deze veelste snelle verandering.

Dit is niet iets van de laatste paar jaar. Dit is mijn hele leven al bekend en ik ben over de 40.
Zelfs voor mijn geboorte was dit al vrij duidelijk.

En denk niet veranderingen in het verleden prima gingen.
Die Sahara die groenere zomen had is verneukt door mensen. Die daarna verkaste.
Wat oorlog en ellende heeft veroorzaakt in de geschiedenis. Verdomd veel. Dat terwijl er veel minder mensen waren en meer vrije plekken om naar te verkassen.
Ik ben ook over de 40 en ik zie ook gevolgen van klimaatverandering. Bv zag ik vroeger veel meer mussen en merels. Nu stikt het van de Kauwen en zie ik veel minder mussen en merels. Om maar wat te noemen. Biodiversiteit is erg belangrijk, maar is verandering van biodiversiteit een probleem? Is dat niet ook gewoon een natuurlijk proces? Kan de mens zich niet aanpassen aan deze verandering?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189759851
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hier krijg ik ook weer zo'n 'wij van WC-eend' gevoel van.

Ik lees voor en tegen.

Deze Richard Lindzen is geen kleine jongen, heeft zijn sporen (ook bij het IPCC) wel verdiend.
Goed jou goed recht, maar in de openingspost kom je alleen met lindzen met een cato toespraak op de proppen wat mijns inziens geen totaal neutrale opening is die je wel (zogenaamd?) pretendeert te zoeken. En dan jammer zeggen als ik deze propaganda benoem. :')

Waarom is het IPCC met hun rapporten niet neutraal in jou optiek en lindzen gefinancierd door een conservatieve denktank wel?
  zondag 3 november 2019 @ 13:35:29 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189760145
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ben een leek, maar zo komt mij de huidige klimaathysterie ook over. Vrij propagandistisch.
Dus eigenlijk zeg je: ik weet er de ballen van maar dat weerhoudt mij er niet van om te vinden dat het allemaal propaganda is?

Nou, dan ga je je toch inlezen? Niemand houdt je tegen.
Huilen dan.
  zondag 3 november 2019 @ 13:37:01 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189760170
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:36 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Voor de klimaatgelovigen speelt dat geen rol, klimaatwetenschappers worden door hen gezien als echte wetenschappers. Zelfs natuurkundigen en wiskundigen leggen het af tegen de klimaatwetenschapper, want de klimaatwetenschapper heeft De Wetenschap aan haar kant staan en ze zijn ook nog eens moreel superieur.
Andere wetenschappers kunnen en mogen niet oordelen over de resultaten die ze met hun modellen bereikt hebben, laat staan de leken :{
:D
Huilen dan.
pi_189760515
Nog een indicatie dat het pure propaganda is van de overheid om meer macht te vergaren, is wel het feit dat 'pro-klimaat' partijen ook allemaal pro massa-immigratie zijn. En dat strookt dus niet met elkaar.

Want we kunnen wel allemaal overstappen naar de elektrische auto, maar als je 125.000 mensen erbij laat per jaar waardoor de bevolking groeit (hij daalt namelijk zonder immigratie), dan moeten er wel 125.000 elektrische auto's bij. En warmtepompen. En die gaan ook allemaal eten, reizen, douchen, etc. Dus als je écht wat aan het klimaat wilt doen, dan stem je op partijen die met deze onzin willen stoppen.

(ja ik weet dat sommige mensen met partner en / of kinderen komen en dus niet allemaal een eigen auto of huis nodig hebben, maar het punt is hetzelfde)
pi_189760607
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ben een leek, maar zo komt mij de huidige klimaathysterie ook over. Vrij propagandistisch.

Geen idee wat waar is. Ik weet alleen dat het klimaat veranderd en dat de mens daar een bijdrage in heeft. De mate waarin weet ik niet want dan moet ik verstand hebben van enorm veel wetenschappen zoals meteorologie, natuurkunde, oceanografie, biologie, ecologie, glaciologie, tektologie, archeologie, paleontologie, antropologie, chemie, geologie, ecologie.....etc etc etc. Ze hebben allemaal invloed op elkaar m.b.t. het klimaat.

Welk klimaatmodel houdt met al die wetenschappen rekening?
Het IPCC rapport geeft een prima overzicht van de stand van zaken. Daar schreef Lindzen zelf nog aan mee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189760609
Het lijkt wel of het "klimaatprobleem" is bedacht om de massa-immigratie te overschaduwen.
pi_189762463
quote:
99s.gif Op zondag 3 november 2019 14:09 schreef Mr.Ping het volgende:
Het lijkt wel of het "klimaatprobleem" is bedacht om de massa-immigratie te overschaduwen.
Dat is idd hoe politici werken, afleiden van de werkelijke problemen, met name problemen waar zij wel wat aan kunnen doen. Het slimme is om met klimaat te komen, want politici kunnen er niets aan doen, het is de natuur. Maar door mensen een schuldgevoel aan te praten, kan de politieke elite hier letterlijk munt uit slaan.
Ondertussen stapelen de werkelijke problemen waar "onze" politici wel wat aan zouden kunnen doen zich op. Ik noem er een paar:
- plastic vervuiling, met name het microplastic. Met 100% zekerheid door de mens veroorzaakt, wetenschappers zullen hier ook 100% consensus over hebben, maar de politiek doe niets (een Nederlandse student, probeert met eigen middelen iets te doen, wordt nauwelijks ondersteund)
- Ontbossing, heeft een directe invloed op het lokale klimaat. Politiek bevordert de ontbossing onder het mom van bio brandstof 8)7
- Immigratie politiek, is al genoeg over gezegd: een complete faal
- Financiële crises, de euro, de EU, etc etc

Maar gelukkig is er het klimaat met een (belasting)verdien model, zodat "onze" overheden door kunnen blijven gaan met het financieren van faalprojecten zoals ICT projecten, de Zuidas, vluchtelingen, de EU etc.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 3 november 2019 @ 17:02:06 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189764329
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 15:49 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is idd hoe politici werken, afleiden van de werkelijke problemen, met name problemen waar zij wel wat aan kunnen doen.
Inderdaad! Zo hebben de grootste partijen in Nederland jarenlang getracht het klimaatprobleem te bagatelliseren.

Gelukkig lijkt daar nu ook langzaamaan en met veel tegenzin het besef door te dringen dat negeren geen optie meer is. En hoe je het ook wendt of keert: de aarde niet al te veel naar de tering helpen is sowieso een vrij pragmatische insteek.

Maar het is natuurlijk veel minder confronterend om je kop in het zand en je vingers in je oren te stoppen, want verandering is eng. Of zo.

quote:
Het slimme is om met klimaat te komen, want politici kunnen er niets aan doen, het is de natuur.
De grap is natuurlijk dat dit soort kwesties juist vragen om een sturende rol van overheden. Dat kan je niet aan 'de markt' overlaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 03-11-2019 17:15:57 ]
Huilen dan.
pi_189769270
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 15:49 schreef Oud_student het volgende:


- plastic vervuiling, met name het microplastic. Met 100% zekerheid door de mens veroorzaakt, wetenschappers zullen hier ook 100% consensus over hebben, maar de politiek doe niets (een Nederlandse student, probeert met eigen middelen iets te doen, wordt nauwelijks ondersteund)

Zover ik weet is de door jou zo gehate eu toch druk bezig om veel single use plastic in de ban te doen. :D

https://www.europarl.euro(...)way-plastics-by-2021
  zondag 3 november 2019 @ 20:53:21 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189769668
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 15:49 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ondertussen stapelen de werkelijke problemen waar "onze" politici wel wat aan zouden kunnen doen zich op. Ik noem er een paar:
- plastic vervuiling, met name het microplastic. Met 100% zekerheid door de mens veroorzaakt, wetenschappers zullen hier ook 100% consensus over hebben, maar de politiek doe niets (een Nederlandse student, probeert met eigen middelen iets te doen, wordt nauwelijks ondersteund)
Ondertussen is er ook een ander onderwerp waarbij er zo'n beetje volledige consensus onder wetenschappers is bereikt. Iets met een antropogene oorzaak van klimaatverandering dacht ik.

Maar ik maak hieruit op dat je dat geen 'werkelijk probleem' vindt?
Huilen dan.
pi_189773698
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ga je xenofobie in een ander topic etaleren hier gaat het over klimaatverandering domme muts. :')
Ja, muts. En klimaatverandering heeft volgens jou niets te maken met overbevolking?
  zondag 3 november 2019 @ 23:41:09 #71
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189774033
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Die Sahara die groenere zomen had is verneukt door mensen. Die daarna verkaste.
Wat oorlog en ellende heeft veroorzaakt in de geschiedenis. Verdomd veel. Dat terwijl er veel minder mensen waren en meer vrije plekken om naar te verkassen.
Bron ?
  zondag 3 november 2019 @ 23:41:13 #72
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189774036
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ben ook over de 40 en ik zie ook gevolgen van klimaatverandering. Bv zag ik vroeger veel meer mussen en merels. Nu stikt het van de Kauwen en zie ik veel minder mussen en merels. Om maar wat te noemen. Biodiversiteit is erg belangrijk, maar is verandering van biodiversiteit een probleem? Is dat niet ook gewoon een natuurlijk proces? Kan de mens zich niet aanpassen aan deze verandering?
Dat er minder mussen en merels zijn te zien ligt niet aan het klimaat, maar aan het feit dat hun leefomgeving weg is: de tuinen zijn betegeld en de heggen vervangen door schuttingen of muurtjes. Een verandering die overigens indirect weer gevolgen heeft op het microklimaat: waar gazons, bomen, struiken en heggen zijn, of moestuinen etc, is het significant koeler in de zomer. Waardoor je weer minder energie hoeft te gebruiken om het koeler te maken.
Dat een dergelijke constatering niet tot maatregelen leidt, is voor mij een bewijs dat het klimaat de overheid niets kan schelen als ze er niet aan kunnen verdienen.
  maandag 4 november 2019 @ 09:53:45 #73
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189776860
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 23:41 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Bron ?
https://www.groasis.com/n(...)en-in-droge-gebieden

Even snel een eerste de beste gepakt. Met een leuk kaartje erbij.



Alle gele, rode en oranje gebieden waren 'bossen' een 2000 jaar terug.
Die zijn gekapt voor landbouw, er hebben vele geiten rondgelopen wat tot overbegrazing heeft geleid. De combinatie van die zaken zorgde voor verwoestijning.

En dus verarming van de bodem, waardoor bv Egypte droog en arm werd ipv 1 van de welvarendste plekken op de wereld in die tijd.

Er is nog veel meer te vinden hierover, het is op vele plekken in de geschiedenis gebeurd dat landschappen geheel veranderd zijn door de mens. Vaak met zeer ernstige gevolgen.
Vele mensengroepen hebben moeten verkassen omdat ze de biotopen waarin ze leefde kapot maakte. Ze opgebruikte tot het land niets meer te geven had.
Wat voor problemen dat opleverde staat wel opgetekend, zeker de laatste 2000 jaar.
Is veel interessants over te vinden, de moeite waard om eens in te duiken.

Let wel, ik zeg niet dat de Sahara bestaat door menselijke invloed. De Sahara is een biotoop op zichzelf.
Het gaat om hoe de woestijn is gegroeit.

Daarom ben ik ook erg blij met herbeplanting in die regio's. Initiatieven zoals bv 'just dig it' om een bekender vb te geven.
Daarmee probeert men niet iets te maken wat er niet hoort, maar probeert men de veerkracht terug te brengen die er was.
Door die beplanting veranderd alles, om te beginnen te water huishouding van dat gebied.
En nu we weten dat we niet alleen weg moeten halen en alles op moeten laten eten door dat vee (geiten bv, die nogal stevig van leer trekken) kunnen er manieren gevonden worden waardoor mensen wel varen erbij.
Plekken die amper nog bewoonbaar waren door onze invloed komen weer terug. Worden weer leefbaarder.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 4 november 2019 @ 10:10:37 #74
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189777063
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 23:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat er minder mussen en merels zijn te zien ligt niet aan het klimaat, maar aan het feit dat hun leefomgeving weg is: de tuinen zijn betegeld en de heggen vervangen door schuttingen of muurtjes. Een verandering die overigens indirect weer gevolgen heeft op het microklimaat: waar gazons, bomen, struiken en heggen zijn, of moestuinen etc, is het significant koeler in de zomer. Waardoor je weer minder energie hoeft te gebruiken om het koeler te maken.
Dat een dergelijke constatering niet tot maatregelen leidt, is voor mij een bewijs dat het klimaat de overheid niets kan schelen als ze er niet aan kunnen verdienen.
Mussen ja, merels nee.
Waarbij bij mussen geld dat ze zo gewend zijn geraakt aan oude dakpannen dat ze niet zomaar meer in struiken/heggen nestelen. Meer groen zal hun niet helpen. Nestkasten en nestdakpannen wel.
Die dieren zijn een soort van symbiose aangegaan en dat bleek minder verstandig te zijn.

De afgelopen jaren kampen we met een virus dat merels dood.
Dat staat los van hoe onze tuinen eruit zien.
Natuurlijk moeten ze wormen en insecten e.d. kunnen prikken (ze eten ook zaden e.d., zijn vrij breed daarin). Maar dat ging ze eigenlijk best wel goed af. Ze deden het ook prima in zelfs steden.
De merel stand was niet slecht. Tot dit virus door het land ging.
Het is vooral afwachten geblazen of dit virus weer gaat liggen en de vogels die overgebleven zijn zich weer vermeerderen waardoor ze weer terug komen.
De merel kan vrij goed overweg met onze mensenwereld. Een alleseter zijn helpt daarbij.

Merels en mussen zijn geen hele goede voorbeelden.
De mus is al overgegaan op die 'symbiose' voordat zoveel mogelijk betegelen aan de orde was.
Het was lekker makkelijk, leek heel gunstig. Nu hebben ze geen idee dat ze ook ergens anders kunnen nestelen meer.
Een mislukte strategie.

Dan maak ik me veel meer zorgen om bv zwaluwen. Niet zozeer omdat ze minder nestel plaatsen hebben, maar omdat er aan de Afrikaanse kant enorme netten hangen om migrerende vogels te vangen. De mens de route kent die de migrende vogels nemen en ze bij duizenden wegvangt.
Die zwaluw is netaan kiesvulling. Maar toch sneuvelen ze in veelvoud in die netten, die geen onderscheid maken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 4 november 2019 @ 13:52:50 #75
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_189780238
Volgens mij hebben ze in Saoudi-Arabie en Quatar ruimte zat om opvangruimte voor 'vluchteligen' te bouwen.

Bovendien hebben ze geld zat.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 4 november 2019 @ 13:59:08 #76
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189780323
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Volgens mij hebben ze in Saoudi-Arabie en Quatar ruimte zat om opvangruimte voor 'vluchteligen' te bouwen.

Bovendien hebben ze geld zat.
Is dat echt zo?

Want zover ik weet hebben ze momenteel het al best lastig om voldoende water voor iedereen te hebben.
Wordt er hard gewerkt aan die problemen, maar zijn die problemen er wel.

Naast dat SA een kutland is zijn er nog wel andere zaken die meespelen.
Al het geld in de wereld lost niet alles op he?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 4 november 2019 @ 14:03:34 #77
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_189780382
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is dat echt zo?

Want zover ik weet hebben ze momenteel het al best lastig om voldoende water voor iedereen te hebben.
Wordt er hard gewerkt aan die problemen, maar zijn die problemen er wel.

Naast dat SA een kutland is zijn er nog wel andere zaken die meespelen.
Al het geld in de wereld lost niet alles op he?
Je vergeet even dat SA en Qatar (en de CIA onder Obama) de starters zijn van alle ellende in Syrie. Zij hebben de jihadisten getraind en gefinancierd om de legitieme Syrische regering omver te werpen voor hun proxy-war tegen Iran en de gaspijp naar Europa.

Bovendien; SA kan ieder jaar miljoenen mekkagangers ontvangen en huisvesten, dus waar lullen we over?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 4 november 2019 @ 14:13:13 #78
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189780522
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:03 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je vergeet even dat SA en Qatar (en de CIA onder Obama) de starters zijn van alle ellende in Syrie. Zij hebben de jihadisten getraind en gefinancierd om de legitieme Syrische regering omver te werpen voor hun proxy-war tegen Iran en de gaspijp naar Europa.

Bovendien; SA kan ieder jaar miljoenen mekkagangers ontvangen en huisvesten, dus waar lullen we over?
Nee, dat vergeet ik niet. Daar had ik (en jij in die post) het helemaal niet over.

Als je opgelet zou hebben ipv zo te oordelen had je geweten wat ik van SA vind en over wat ze veroorzaken in de wereld. Dat is daar niet echt heel positief insta ofzo...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 4 november 2019 @ 14:25:26 #79
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189780694
quote:
99s.gif Op zondag 3 november 2019 14:09 schreef Mr.Ping het volgende:
Het lijkt wel of het "klimaatprobleem" is bedacht om de massa-immigratie te overschaduwen.
De VN-vluchtelingenorganisatie (o.a.) waarschuwt juist voor massa-immigratie door het klimaatprobleem. Naar verwachting zullen in 2050 25 miljoen tot 1 miljard mensen op de vlucht zijn door klimaatverandering: https://unu.edu/media-rel(...)billion-by-2050.html
  maandag 4 november 2019 @ 14:27:58 #80
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189780716
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:03 schreef EdvandeBerg het volgende:
Je vergeet even dat SA en Qatar (en de CIA onder Obama) de starters zijn van alle ellende in Syrie. Zij hebben de jihadisten getraind en gefinancierd om de legitieme Syrische regering omver te werpen voor hun proxy-war tegen Iran en de gaspijp naar Europa.

De oorlog in Syrië begon door hoge voedselprijzen ten gevolge van extreme droogte: https://www.pnas.org/content/112/11/3241
  maandag 4 november 2019 @ 14:30:35 #81
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_189780750
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:27 schreef Shaman het volgende:

[..]

De oorlog in Syrië begon door hoge voedselprijzen ten gevolge van extreme droogte: https://www.pnas.org/content/112/11/3241
Nee. Je snapt er niks van.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 4 november 2019 @ 14:34:16 #82
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189780798
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ben een leek, maar zo komt mij de huidige klimaathysterie ook over. Vrij propagandistisch.

Correlatie CO2 en temperatuur:


Dit geeft ook inzicht in de correlaties:

Whats really warming the world?
https://www.bloomberg.com/graphics/2015-whats-warming-the-world/
  maandag 4 november 2019 @ 14:36:37 #83
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189780833
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:30 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee. Je snapt er niks van.
Klopt, daarom haal ik ook aan een in PNAS gepubliceerd wetenschappelijk artikel aan.
  maandag 4 november 2019 @ 14:57:08 #84
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189781049
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:36 schreef Shaman het volgende:

[..]

Klopt, daarom haal ik ook aan een in PNAS gepubliceerd wetenschappelijk artikel aan.
Alleen lijk je er weinig van te snappen. Dat zijn inderdaad oorzaken die de onvrede onder de bevolking hebben gevoed. Op deze onvrede (waar sektarische onvrede een belangrijker rol speelt) is ingespeeld door alle regeringen die de terroristen in Syrië hebben gesponsord. Sektarisch gerommel speelt al veel langer in Syrië dan de genoemde droogte, denk bijvoorbeeld aan papa Hafez die in 1982 een opstand van Moslimbroederschap elementen bloedig neersloeg.
  maandag 4 november 2019 @ 15:24:01 #85
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189781469
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:57 schreef Richestorags het volgende:

Alleen lijk je er weinig van te snappen. Dat zijn inderdaad oorzaken die de onvrede onder de bevolking hebben gevoed. Op deze onvrede (waar sektarische onvrede een belangrijker rol speelt) is ingespeeld door alle regeringen die de terroristen in Syrië hebben gesponsord. Sektarisch gerommel speelt al veel langer in Syrië dan de genoemde droogte, denk bijvoorbeeld aan papa Hafez die in 1982 een opstand van Moslimbroederschap elementen bloedig neersloeg.
Ad hominem. En dat zei ik toch; dat de droogte de oorzaak was? De massa-migratie die daar op volgde en het tekort aan bronnen waren de vonk voor de burgeroorlog in het toch al politiek instabiele Syrië.

quote:
Before the Syrian uprising that began in 2011, the greater Fertile Crescent experienced the most severe drought in the instrumental record. For Syria, a country marked by poor governance and unsustainable agricultural and environmental policies, the drought had a catalytic effect, contributing to political unrest.

[..]

"The most significant consequence was the migration of as many as 1.5 million people from rural farming areas to the peripheries of urban centers

[..]

The total urban population of Syria in 2002 was 8.9 million but, by the end of 2010, had grown to 13.8 million, a more than 50% increase in only 8 years [...] The population shock to Syria’s urban areas further increased the strain on its resources
  maandag 4 november 2019 @ 15:32:29 #86
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189781609
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 15:24 schreef Shaman het volgende:

[..]

Ad hominem. En dat zei ik toch; dat de droogte de oorzaak was? De massa-migratie die daar op volgde en het tekort aan bronnen waren de vonk voor de burgeroorlog in het toch al politiek instabiele Syrië.
[..]

Het heeft één en ander versneld. Alleen kan je aan de bewapende strijdgroepen en hun doelstellingen zien wat het einddoel van hun revolutie was. Dat had zeer weinig met klimaat te maken... Wel met een kalifaat.
  maandag 4 november 2019 @ 16:12:50 #87
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189782220
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 15:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het heeft één en ander versneld. Alleen kan je aan de bewapende strijdgroepen en hun doelstellingen zien wat het einddoel van hun revolutie was. Dat had zeer weinig met klimaat te maken... Wel met een kalifaat.
Het ging er om of Saoudi-Arabië en Quatar voldoende ruimte hebben om vluchtelingen te vangen, waarop Cause_Mayhem terecht opmerkte dat er al te weinig water is. Ik schreef vervolgens dat het allemaal juist begon met droogte door klimaatverandering.

Het kalifaat en wie dat allemaal steunt heeft daar m.i. weinig mee te maken. Dit topic gaat over klimaatverandering.
  maandag 4 november 2019 @ 16:26:49 #88
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189782398
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 16:12 schreef Shaman het volgende:

[..]

Het ging er om of Saoudi-Arabië en Quatar voldoende ruimte hebben om vluchtelingen te vangen, waarop Cause_Mayhem terecht opmerkte dat er al te weinig water is. Ik schreef vervolgens dat het allemaal juist begon met droogte door klimaatverandering.

Het kalifaat en wie dat allemaal steunt heeft daar m.i. weinig mee te maken. Dit topic gaat over klimaatverandering.
Qatar gaat ontziltingsinstallaties bouwen en heeft genoeg geld om wat extra bij te bouwen. Qatar heeft gewoon genoeg middelen om Syrische vluchtelingen op te vangen. Saudi-Arabië idem dito, ondanks dat beide landen inderdaad met droogte kampen.
  maandag 4 november 2019 @ 18:05:45 #89
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189783911
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 16:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Qatar gaat ontziltingsinstallaties bouwen en heeft genoeg geld om wat extra bij te bouwen. Qatar heeft gewoon genoeg middelen om Syrische vluchtelingen op te vangen. Saudi-Arabië idem dito, ondanks dat beide landen inderdaad met droogte kampen.
Je kunt vinden dat dat de verantwoordelijkheid is van Qatar en Saoudi-Arabië, maar het veranderd niets aan de realiteit. Van de 6,4 miljoen vluchtelingen ten gevolge van het conflict in Syrië zijn er 3 miljoen naar het Europa gevlucht.

De VN verwacht in 2050 25 miljoen tot 1 miljard klimaatvluchtelingen en het is heel onwaarschijnlijk dat deze in de regio opgevangen gaan worden.
  maandag 4 november 2019 @ 21:04:34 #90
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189787244
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 18:05 schreef Shaman het volgende:

[..]

Je kunt vinden dat dat de verantwoordelijkheid is van Qatar en Saoudi-Arabië, maar het veranderd niets aan de realiteit. Van de 6,4 miljoen vluchtelingen ten gevolge van het conflict in Syrië zijn er 3 miljoen naar het Europa gevlucht.

De VN verwacht in 2050 25 miljoen tot 1 miljard klimaatvluchtelingen en het is heel onwaarschijnlijk dat deze in de regio opgevangen gaan worden.
Ah, we gaan de problemen in de wereld weer oplossen met migratie naar Europa!
  dinsdag 5 november 2019 @ 12:46:20 #91
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189794806
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 21:04 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ah, we gaan de problemen in de wereld weer oplossen met migratie naar Europa!
Het is andersom; de enige manier om het te voorkomen is door de problemen in de wereld op te lossen. De migratie hou je niet tegen als er geen eten is door droogte of steden onder water staan.

De rijkste 10% van de wereld produceert 49% van de wereldwijde CO2 uitstoot, de rijkste 50% van de wereld produceert 90% hiervan. Het is dus een probleem dat wij veroorzaken.
  dinsdag 5 november 2019 @ 13:05:06 #92
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189795114
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:46 schreef Shaman het volgende:

[..]

Het is andersom; de enige manier om het te voorkomen is door de problemen in de wereld op te lossen. De migratie hou je niet tegen als er geen eten is door droogte of steden onder water staan.

De rijkste 10% van de wereld produceert 49% van de wereldwijde CO2 uitstoot, de rijkste 50% van de wereld produceert 90% hiervan. Het is dus een probleem dat wij veroorzaken.
Wat wil je zelf? Tegen houden of toelaten?
  dinsdag 5 november 2019 @ 18:06:00 #93
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189799784
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:05 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Wat wil je zelf? Tegen houden of toelaten?
Die vraag is niet relevant. Kun je het tegen houden? Bij het Syrische conflict lukte dat niet al te best, laat staan wanneer er straks in 2050 zo'n 150x meer mensen op de vlucht zijn.
  dinsdag 5 november 2019 @ 18:11:13 #94
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189799862
Er zal vast wel een "wetenschapper" zijn die gelooft dat roken gezond is ga je dan ook zeggen dat anti rook beleid een complot is

Baudet is ook wetenschapper en gelooft dat 5G vogels doodmaakt geloof jij dat nu ook ?
pi_189800014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:11 schreef dagobertE6 het volgende:
Er zal vast wel een "wetenschapper" zijn die gelooft dat roken gezond is ga je dan ook zeggen dat anti rook beleid een complot is

Baudet is ook wetenschapper en gelooft dat 5G vogels doodmaakt geloof jij dat nu ook ?
Laten we niet overdrijven, Baudet is historicus en jurist.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 5 november 2019 @ 18:24:08 #96
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189800072
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:06 schreef Shaman het volgende:

[..]

Die vraag is niet relevant. Kun je het tegen houden? Bij het Syrische conflict lukte dat niet al te best, laat staan wanneer er straks in 2050 zo'n 150x meer mensen op de vlucht zijn.
Die vraag is wel degelijk relevant, nogmaals, als het kon zou je ze dan tegen willen houden?!
  dinsdag 5 november 2019 @ 18:34:26 #97
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189800283
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:24 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Die vraag is wel degelijk relevant, nogmaals, als het kon zou je ze dan tegen willen houden?!
Dank je voor het compliment, maar ik geloof niet dat mijn antwoord op die vraag iets aan het probleem zal veranderen.

On-topic:

quote:
Climate crisis: 11,000 scientists warn of ‘untold suffering’

The world’s people face “untold suffering due to the climate crisis” unless there are major transformations to global society, according to a stark warning from more than 11,000 scientists.

“We declare clearly and unequivocally that planet Earth is facing a climate emergency,” it states. “To secure a sustainable future, we must change how we live. [This] entails major transformations in the ways our global society functions and interacts with natural ecosystems.”

There is no time to lose, the scientists say: “The climate crisis has arrived and is accelerating faster than most scientists expected. It is more severe than anticipated, threatening natural ecosystems and the fate of humanity.”

https://www.theguardian.c(...)-of-untold-suffering
  dinsdag 5 november 2019 @ 18:45:17 #98
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189800493
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:34 schreef Shaman het volgende:

[..]

Dank je voor het compliment, maar ik geloof niet dat mijn antwoord op die vraag iets aan het probleem zal veranderen.

On-topic:
[..]

Waarom durf je geen antwoord te geven? De vraag blijft staan.
  Moderator woensdag 6 november 2019 @ 10:58:14 #99
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_189813489
Kickje, mooi topic voor BNW :)
A child is born with no state of mind.
  woensdag 6 november 2019 @ 11:56:29 #100
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189814272
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:05 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Wat wil je zelf? Tegen houden of toelaten?
Of de derde optie, het zoveel mogelijk voorkomen.
Prettiger voor hun, prettiger voor ons. Win-win.

De topic gaat over klimaatverandering.
Dat is een factor in de onstabiliteit van gebieden die maakt dat mensen kunnen gaan verkassen.

Het is niet de enige factor, maar een factor.

Als we inzetten op klimaatverandering vertragen naar een meer natuurlijk tempo en inzetten op de draagkracht van gebieden laten toenemen nemen we een factor weg die mensen kan laten verkassen.
Halen we brandstof weg uit kruidvaten ipv dat we toevoegen.

Het is echt verdomd simpel.
Probeer er zoveel mogelijk voor te zorgen dat mensen fatsoenlijk kunnen leven waar ze leven. Dan zijn ze veel minder geneigd om ergens anders hun geluk te gaan beproeven.

Iig gaat het op geen enkele manier helpen als de draagkracht van het land/het gebied afneemt.
Zelfs zonder andere factoren wordt het daardoor lastiger om fatsoenlijk te leven.
Als een simpel leven lastig gaat worden zullen mensen gaan verkassen.
Syrie is daar een mooi vb van, Bangladesh ook bv. Er zijn er meer en als we kijken naar gebieden waar dit steeds meer toenemeent ga je schrikken.

De schattingen lopen tussen de 350 miljoen en een miljard klimaatvluchtelingen in de aankomende 50/100 jaar.
Dat will zeggen, als we daar geen actie in ondernemen.

Laat het meevallen, 'maar' 250 miljoen.
Wat denk je dat jouw keuze van toelaten of tegen houden gaat betekenen?
250 miljoen mensen op drift. Hoe prettig denk je dat dat gaat worden?

Zijn we niet gewoon onszelf in de vingers aan het snijden als we dat negeren? Niet daarop richten?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')