Wat doen ze dan? Jatten? De winkel in de fik steken? Ruzie maken?quote:Op vrijdag 1 november 2019 22:34 schreef derLudolf het volgende:
Over lijstjes gesproken, het begin is er
[ afbeelding ]
aantal views op m'n Flickr account.
Oh en misschien moet ik es een lijstje gaan bijhouden van het aantal keren dat ik bij de Jumbo of Aldi in Ter-Apel kom en er politie aanwezig is om 'foei' tegen een veiligelander te zeggen![]()
De laatste drie keren dat ik er was sowieso.
Proletarisch winkelenquote:Op vrijdag 1 november 2019 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat doen ze dan? Jatten? De winkel in de fik steken? Ruzie maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
quote:Op vrijdag 1 november 2019 22:38 schreef golfer het volgende:
Zeer indrukwekkende docufilm op Netflix gezien: Tell Me Who I Am (2019) - IMDbDie omschrijving zo klinkt onaangenaam sensatieachtig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar is dus desondanks een aanrader?
Let me see you stripped down to the bone
Wat let je?quote:Op vrijdag 1 november 2019 22:41 schreef Aure het volgende:
Ja bedankt nu wil ik brownies gaan bakken
Zeker een aanrader en absoluut niet sensatie-achtig.quote:Op vrijdag 1 november 2019 22:42 schreef minilot het volgende:
Die omschrijving zo klinkt onaangenaam sensatieachtig.Maar is dus desondanks een aanrader?
Hmm. Nou, binnenkort proberen dan maar, dank voor de tipquote:Op vrijdag 1 november 2019 22:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Zeker een aanrader en absoluut niet sensatie-achtig.
bak flestaartjes!quote:Op vrijdag 1 november 2019 22:53 schreef minilot het volgende:
(J. morgen naar bedrijfsbbq. Wat zal ik zelf eens eten?@:Lonaa, wat werden je hapjes?
)
Als ze maar mee gaan winkelen en helpen kiezenquote:Op vrijdag 1 november 2019 22:11 schreef minilot het volgende: [..] Ik heb geen vriendinnen, louter vrienden! Wat nu?
![]()
Ik zie het niet gebeuren.quote:Op vrijdag 1 november 2019 23:16 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Als ze maar mee gaan winkelen en helpen kiezen
Heh nee, beetje op dieet hč? Avondeten van deegtaartjes met geitenkaas klinkt aanlokkelijk, maar daar zou ik er direct zes van wegschranzenquote:
Moet ook wel wil je genoeg groente binnenkijgenquote:Op zaterdag 2 november 2019 05:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Heh nee, beetje op dieet hč? Avondeten van deegtaartjes met geitenkaas klinkt aanlokkelijk, maar daar zou ik er direct zes van wegschranzen
Ik zou dan eerder opteren voor een salade ernaastquote:Op zaterdag 2 november 2019 06:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet ook wel wil je genoeg groente binnenkijgen
dat kan natuurlijk ookquote:Op zaterdag 2 november 2019 07:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik zou dan eerder opteren voor een salade ernaast
Ik weet niet of het iets voor jou is, maar ik ben wel te spreken over deze handel in (tamelijk tot zeer sjieke) tweedehandskledij: the next closetquote:Op zaterdag 2 november 2019 04:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren.Bovendien koop ik online, een echte winkel ga ik al jaren bij voorkeur niet meer in
Tweedehands altijd een plus!quote:Op zaterdag 2 november 2019 07:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet of het iets voor jou is, maar ik ben wel te spreken over deze handel in (tamelijk tot zeer sjieke) tweedehandskledij: the next closet
Lief wel dat je initieel maat S voor me geselecteerd hebt - daar krijg ik de ritsen/knopen van z'n levensdagen niet van dichtquote:Op zaterdag 2 november 2019 07:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet of het iets voor jou is, maar ik ben wel te spreken over deze handel in (tamelijk tot zeer sjieke) tweedehandskledij: the next closet
Ik maakte een broodje gezond en een broodje met smeerkaas.quote:Op vrijdag 1 november 2019 22:53 schreef minilot het volgende:
(J. morgen naar bedrijfsbbq. Wat zal ik zelf eens eten?@:Lonaa, wat werden je hapjes?
)
This is my life.quote:Op zaterdag 2 november 2019 07:40 schreef minilot het volgende:
Muuuuuuh, ik moet meer afvallen én een baan.
Wat ga je doen?quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Beter betaalde baan in mijn werk gaat niet lukken. En geen zin in volledig omscholen voor ander werk.
Afvallen moet ik wel en veel ook. Gisteravond besloten om het programma waar ik zo’n 20 jaar geleden in 8 maanden bijna 20 kg mee ben afgevallen weer op te pakken. Op een andere manier lukt het niet.
Eckt fantastischquote:Op zaterdag 2 november 2019 07:40 schreef minilot het volgende:
Muuuuuuh, ik moet meer afvallen én een baan. Damn you Alexander McQueen en je verrukkelijke zwarte jurkje van tweedehands ¤450,- in maat 36! *balt vuistje*
Ja ik zit ook aan de butterscotchreep nuquote:Op zaterdag 2 november 2019 08:10 schreef Lonaa het volgende:
Voor vandaag heb ik gezonde eet-dingen (nu nog opeten)
Herbalife. Vieszoet maar het werkte. Kan me van toen herinneren, veel betere darmwerking, mooiere huid, en vooral minder gewicht en omvang. En alleen de eerste 2 dagen een hongerig gevoel, opgelost met wat meer fruitquote:
Dit.quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:26 schreef Isabeau het volgende:
Daar zou ik héél ongelukkig van worden, Kaatje.
Ik word er ook niet blij van maar het alternatief is een operatie en dat wil ik persé nietquote:
Zo zwart-wit is het niet, Kaatjequote:Op zaterdag 2 november 2019 08:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik word er ook niet blij van maar het alternatief is een operatie en dat wil ik persé niet
Als het voor jou werkt.. prima toch?quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik word er ook niet blij van maar het alternatief is een operatie en dat wil ik persé niet
Meer gaan zwemmen!quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil ook wel 20 kilo kwijt. Om te beginnen
Ik had ook een prijscategorie gepreselecteerd hčquote:Op zaterdag 2 november 2019 07:40 schreef minilot het volgende:
Muuuuuuh, ik moet meer afvallen én een baan. Damn you Alexander McQueen en je verrukkelijke zwarte jurkje van tweedehands ¤450,- in maat 36! *balt vuistje*
Ja, ik wat ik moet doen en vooral wat ik moet laten.quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:34 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Als het voor jou werkt.. prima toch?
Hopelijk krijg je er wel voldoende begeleiding in als je weer terug gaat naar normaal eten NA die 20 kilo.
Als het voor jou werkt, lijkt het me een prima plan.quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ik wat ik moet doen en vooral wat ik moet laten.
Dit systeem is strak, dat werkt bij mij, adviezen van diëtisten “dan mag je dit of je mag dat” werkt niet bij mij.
En als ik wat kilo’s kwijt ben hoop ik dat bewegen ook weer makkelijker gaat
quote:
Daar kan zeker wel even een onderzoekje naar gedaan wordenquote:
Dan minder bier. Minder douchen is zo rot voor je omgeving.quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Dat doe ik misschien 2 keer per jaar of zo
Zwemmen is awesomequote:Op zaterdag 2 november 2019 08:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar kan zeker wel even een onderzoekje naar gedaan wordenMisschien een soort stok achter de deur nodig
Daar wordt al aan gewerktquote:Op zaterdag 2 november 2019 08:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dan minder bier. Minder douchen is zo rot voor je omgeving.
Serieus?quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Dat doe ik misschien 2 keer per jaar of zo
Het is ook wel de combinatie uiteindelijkquote:Op zaterdag 2 november 2019 09:03 schreef minilot het volgende:
In mijn ervaring en volgens huidige mening wetenschap is meer sporten absoluut goed voor betere conditie en algeheel welbevinden en in die zin ondersteunend, maar stevig gewichtsverlies bereik je toch voornamelijk door (veel) minder zooi in je mond te stoppen. Tegen een belabberd eetpatroon kun je gewoonweg niet ophardlopen.
Zwemmen etc is lekker, en er naar toe gaan ook best ok, maar als ik dan om 2100 (want dan ben je klaar weer minimaal 20 minuten moet fietsen naar huis, zeker nu in de winter, kan ik daar de moed niet voor opbrengenquote:Op zaterdag 2 november 2019 09:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Serieus?Waarom zou je bier meenemen in de douche?
Ik zou beter betaald willen (hoop volgend jaar moed te vinden ernaar te vragen). Succes voor de mensen die af willen vallen. Zou zwemmen als tip willen geven. Ik doe aquafitness en aquarobic en is zo lekker! Oefeningen zijn beter voor je lijf dan boven water en je houdt t beter vol, ondanks intensief. Echt n lekker gevoel zodra je t zwembad uitstapt
Snap ik. Ik ben met de auto dus dat scheelt wel zeker.quote:Op zaterdag 2 november 2019 09:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zwemmen etc is lekker, en er naar toe gaan ook best ok, maar als ik dan om 2100 (want dan ben je klaar weer minimaal 20 minuten moet fietsen naar huis, zeker nu in de winter, kan ik daar de moed niet voor opbrengen
Ja, inderdaad. Dus ik wil hem gerust meenemen naar de meet als iemand hem wil passenquote:Op vrijdag 1 november 2019 16:51 schreef Uhmmpie het volgende:
@:candaasje: als je de jas toch al hebt...
kan hij beter gebruikt worden dan doelloos in de kast hangen.
Dan is het helemaal onnodig geweest
Kun je hem beter weggeven oid
Ja, hij is echt heel zwaar/dik en laat geen wind door. En volledig gevoerd met fluffy warme spulquote:Op vrijdag 1 november 2019 17:00 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Die jas is mooi!!
Maar is ie ook dik genoeg voor ijskoude fietstochten door een koukleum?
quote:Op vrijdag 1 november 2019 17:04 schreef Zilverberk het volgende:
Ik vind deze jas mooi.Ik vind dat soort jassen ook mooi. Zeker als ze getailleerd zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar geen 180 euro waard.
Plus dat zo'n jas voor mij eigenlijk ingekort moet worden. En dát klusje lukt mij dan weer niet.![]()
Ik heb trouwens deze.quote:Op zaterdag 2 november 2019 09:39 schreef Candaasje het volgende:
Nog even uit het vorige topic:
[..]
Ja, inderdaad. Dus ik wil hem gerust meenemen naar de meet als iemand hem wil passen
[..]
Ja, hij is echt heel zwaar/dik en laat geen wind door. En volledig gevoerd met fluffy warme spul![]()
Ik merk het nu bij het wachten op de trein/bus dat ik er al heel blij mee ben.
[..]
Ik vind dat soort jassen ook mooi. Zeker als ze getailleerd zijn
Ik probeer veganistisch te eten, maar ik ben er niet minder door gaan snoepen. Ik was altijd al fan van pure chocolade, en er zijn ook zat veganistische koekjesquote:Op zaterdag 2 november 2019 10:01 schreef Candaasje het volgende:
@:Eetpatroon/afvallen/sporten:
Ik ben eigenlijk nooit afgevallen door te gaan sporten. Wel een stuk strakker geworden in de benen en al zeg ik het zelf ; ik had echt heel goede ronde billen, (Dank aan bodypumpen) maar ik ging er ook wel 2 broeksmaten door omhoog
.
Wat ik afviel, was vooral op de verkeerde plekken (borsten, en daar heb ik al niet heul veel van)![]()
Afgelopen 2 jaar heb ik niet meer gesport maar ben ik best veel kilo's kwijtgeraakt. Natuurlijk door 'verkleining' van spierweefsel van mijn benen, dat telt zeker, maar ik ben ook veel vetweefsel kwijt. En dit keer eens niet enkel mijn borsten![]()
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat ik dus minder vet ben gaan eten, en minder suiker. Want het is natuurlijk gewoon zo dat ik in de supermarkt en op verjaardagfeestjes veel laat liggen, waar ik voorheen echt wel van 'snoepen' hield. Zowel hartig als zoet.
(Ik dacht ook nog aan stress enzo als factoren, maar die speelden 10 jaar terug eigenlijk een grotere of evengrote rol als nu. Zeker de afgelopen 5 jaar heb ik eigenlijk weinig veranderd, op mijn eetpatroon na. En ik ben nu qua lichaamsgewicht en op het uiterlijk schuinbare vetverdeling beter in evenwicht dan dat ik vanaf mijn 16e ooit geweest ben. Dus vandaar dat ik denk dat het daar naar te leiden is. )
Daar probeer ik wel enigszins rekening mee te houden ja. Maar dat is zeker lastig, omdat echt heel veel inderdaad in lagen plastic verpakt wordt. Ik heb dus wel tasjes voor groentes, of hergebruik papieren zakken. En ik ben nu heel blij met het broodtrommel/beker systeem van de kantine; je levert een munt in, krijgt je eten in zo'n trommel, en je krijgt de munt weer terug als je de trommel inlevert. Dus dat is in de strijd tegen 'waste'quote:Op zaterdag 2 november 2019 09:59 schreef Uhmmpie het volgende:
Maar candaasje
Niet om te rellen of lastig te doen he.
Je wil dus geen dingen die gemaakt zijn van dieren..
die snap ik.
Niet mijn streven in het leven maar dat maakt niet uit.
Hou je dan ook rekening met dingen als minder plastic gebruiken?
Dan hou je wel heel weinig over denk ik?
Of valt dat eigenlijk heel erg mee?
Omdat het kan? Zat mensen die een wijntje mee in bad nemen. Dat is hetzelfdequote:Op zaterdag 2 november 2019 09:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Serieus?Waarom zou je bier meenemen in de douche?
Ik heb het geluk dat ik niet zo dol ben op chocolade. Ik word er snel misselijk vanquote:Op zaterdag 2 november 2019 10:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik probeer veganistisch te eten, maar ik ben er niet minder door gaan snoepen. Ik was altijd al fan van pure chocolade, en er zijn ook zat veganistische koekjesWel handig dat dat bij jou wel werkte. Minder snoepen is wel goed.
Maar ben je wel centimeters kwijt?quote:Op zaterdag 2 november 2019 10:23 schreef borisz het volgende:
Het sporten levert tot nu toe maar in zeer beperkte mate gewichtsverlies op. Ik voel me iig wel fitter.
Ik denk dat lange jassen bij heel veel vrouwen mooi kunnen staanquote:Op zaterdag 2 november 2019 10:05 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb trouwens deze.
https://www.large.nl/p/ni(...)oductSelection=false
En ondanks ik denk ik minstens een keer zo breed ben als deze dame krijg ik regelmatig complimenten dat het heel goed staat.
Dus niet meteen alle lange jassen afschrijven dames
Dat is misschien nog wel het belangrijkste jaquote:Op zaterdag 2 november 2019 10:30 schreef Tele6 het volgende:
En ik denk dat lange jassen hartstikke fijn zijn als het koud en nat is
Maar als de jas nat is, heb je van die natte flappen tegen je benen.quote:Op zaterdag 2 november 2019 10:30 schreef Tele6 het volgende:
Wel iets. Sommige hemden kan ik weer fatsoenlijk aanquote:Op zaterdag 2 november 2019 10:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar ben je wel centimeters kwijt?
Dat dat het gezondste is wat je kunt eten is, staat ook niet vast.quote:Op zaterdag 2 november 2019 10:22 schreef Candaasje het volgende:
Maar ik eet zeker niet puur gezond (whole foods plant based) ofzo.
Nahja ik merk dat ik bet zelf lastig vind.quote:Op zaterdag 2 november 2019 10:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Daar probeer ik wel enigszins rekening mee te houden ja. Maar dat is zeker lastig, omdat echt heel veel inderdaad in lagen plastic verpakt wordt. Ik heb dus wel tasjes voor groentes, of hergebruik papieren zakken. En ik ben nu heel blij met het broodtrommel/beker systeem van de kantine; je levert een munt in, krijgt je eten in zo'n trommel, en je krijgt de munt weer terug als je de trommel inlevert. Dus dat is in de strijd tegen 'waste'![]()
Maar 100% plasticvrij leef ik (zeker) niet. Het zou sowieso zeker een stuk 'milieubewuster' kunnen. En ik eet ook wel eens dingen met palmolie (dat geeft ook altijd leuke discussies), hoewel ik het probeer te minderen.
Ik gebruik geen dierlijke producten omdat ik tegen het 'bezit' van dieren bent; ze beschouwen als eigendom en product, in plaats van vrij individu. (met de nadruk op vrij. Ik geloof wel dat er boeren zijn die in elk geval een deel van de dieren namen geeft en ze echt kent) En dankzij veel alternatieven (of het nu over kleding of over eten gaat), gaat het me inmiddels vrij gemakkelijk af.
Het is vrij zwart/wit in de zin dat als je een dier niet 'mag' gebruiken (volgens mijn visie), je er dus ook geen producten van gebruikt.
Milieu is een wat 'vager' begrip, en hoewel ik het wel probeer te ontzien omdat ik wel weet dat er anders ook dieren door lijden, vind ik het lastiger. Ook omdat de alternatieven vaak lastiger te vinden zijn (ik kan toch moeilijk lopend of fietsend naar Antwerpen vanuit Utrecht, elke week..), of omstredener zijn (groene energie, kern energie, palmolie liever dan andere olies? plastic nu wel of niet, want veel producten zouden anders eerder vergaan en das ook niet duurzaam? Windenergie nu wel tof, of zielig voor al die vogels die tegen de wieken aanknallen? etc.)
Maar het blijft een tikkie inconsequent wel hoor. Ik zou meer kunnen doen.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op zaterdag 2 november 2019 10:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat dat het gezondste is wat je kunt eten is, staat ook niet vast.
Mja alleen specifiek deze is van boven wel echt heel erg open.. dat wordt een sjaal als het nog kouder wordquote:Op zaterdag 2 november 2019 10:30 schreef Tele6 het volgende:
Absoluut eens hoorquote:Op zaterdag 2 november 2019 10:43 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nahja ik merk dat ik bet zelf lastig vind.
En dan met name plastic.
Maar ook andere dingen zoals idd palmolie.
Het is ECHT overal.
Ook verwerkt in een hoop kleding bijvoorbeeld.
Wij zijn hier trouwens over op de bamboe broodtrommels. Niet te duur en fijne trommeltjes voor kleine eters zoals wij.
(Er zijn ook grotere... maarja voor 2 bolletjes Of 3 boterhammsn max.. is dat wat overdreven)
Maar bewust zijn scheelt al en berg volgens mij.quote:Op zaterdag 2 november 2019 10:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.Ik zeg alleen dat het gezond is, (dat wordt ook gewoon gestaafd door de WHO) en zeker gezonder dan mijn voedingspatroon waarin ik nu nog wel bewerkte troep eet. Van zoute crackers tot pizza en frisdrank, en LU choco-koekjes.
![]()
Natuurlijk kan dat laatste ook met mate niet per se heel veel kwaad (of in elk geval wil ik dat risico dan wel nemen), maar ik ben me er wel van bewust dat ik niet per se echt voor mijn gezondheid plantbased ben gaan eten.
Mja ik heb het opgegeven om alles te vermijden...quote:Op zaterdag 2 november 2019 10:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Absoluut eens hoor. Het is wel lekker voordelig winkelen als je het allemaal probeert te vermijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |