abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189731781
De aanklacht, in het Duits

quote:
Fenixx.news: Vanwege volkerenmoord: Duitse topadvocaat klaagt Merkel aan

De gerenommeerde Duitse advocaat Wilfried Schmitz heeft sensatie gewekt met een aanklacht tegen Angela Merkel en haar ambtelijke medewerkers “wegens betrokkenheid bij de volkerenmoord ten nadele van de Duitse bevolking”.
“Het is van bijzonder historisch belang dat we eindelijk te weten komen wat de werkelijke redenen waren voor de ‘binnenkomst toestemmingen’ van eind augustus/begin september 2015”, aldus de partijloze mensenrechtenactivist Schmitz in zijn strafrechtelijke aanklacht. Deze is gebaseerd op verdenking van genocide volgens § 6 Abs. 1 Nr. 3 VStGB.

Levenslange gevangenisstraf als strafmaat
In de precieze formulering staat: “Eenieder die, met het oog op de gehele of gedeeltelijke vernietiging van een nationale, raciale, godsdienstige of etnische groep als zodanig, die groep onder levensomstandigheden plaatst die tot gehele of gedeeltelijke fysieke vernietiging ervan kunnen leiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf”.
Stelling: Terechte klacht
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 1 november 2019 @ 17:11:29 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_189731812
Fenixxnews :?
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 1 november 2019 @ 17:16:29 #3
65846 Bocaj
47th President.
pi_189731901
Terecht!
Merkel heeft heel wat uit te leggen!
Ze heeft eigenhandig Duitsland verkloot! Ja, VERKLOOT!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 november 2019 @ 17:30:55 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189732118
Deze is nog maar van mei, al wat minder oud dan die vorige dus! Maar goed, dat was destijds even een grappig doch weinig serieus nieuwtje. Iemand had even aandacht nodig voor zijn kantoor, waarschijnlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 1 november 2019 @ 17:40:50 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189732269
Zeer terecht.
Die vrouw hoort te worden afgezet en berecht te worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 17:42:42 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189732307
lol :') _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189732371
Als dit waar is goeie grap _O-

Gaat hem natuurlijk nooit lukken, maar blijft grappig. :P
pi_189732377
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:29 schreef LXIV het volgende:
De aanklacht had beter kunnen zijn genocide op de Germaanse volkeren, want behalve Duitsland worden Nederland, België en Zweden ook omgevolkt.
Precies. Ze zou dan ook in Den-Haag berecht moeten worden imo.
pi_189732388
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Als dit waar is goeie grap _O-

Gaat hem natuurlijk nooit lukken, maar blijft grappig. :P
Er is niets grappigs aan het wegkomen met het vernietigen van meerdere volkeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2019 17:47:50 ]
pi_189732480
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er is niets grappigs aan het wegkomen met het vernietigen van meerdere volkeren.
Ow ik ben het met hem eens hoor, de verantwoordelijken voor de alsmaar toenemende ellende mogen van mij hard gestraft worden. Maar we weten beiden dat het nooit zal gebeuren met de huidige rechters, die zijn al jaren niet meer neutraal en laten zich teveel beïnvloeden door hun eigen politieke voorkeuren en voordelen die ze daaruit halen. Daarbij hoe wil je een democratisch gekozen politicus vervolgen als miljoenen mensen op haar en haar partij gestemd hebben? Zij zijn mede verantwoordelijk voor dat beleid gezien ze willens en wetens haar aan de macht hebben geholpen en gehouden. Je kan democratie niet aanklagen.
pi_189732638
Uiteindelijk gaat er toch niets gebeuren
pi_189732647
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Daarbij hoe wil je een democratisch gekozen politicus vervolgen als miljoenen mensen op haar en haar partij gestemd hebben? Zij zijn mede verantwoordelijk voor dat beleid gezien ze willens en wetens haar aan de macht hebben geholpen en gehouden. Je kan democratie niet aanklagen.
Dat maakt juridisch gezien helemaal niets uit. Dat je -om wie weet om wat voor een redenenen- herkozen betekent niet dat al wat je gedaan hebt of zal doen legaal is. Al helemaal niet als je dit voor een internationaal strafhof uitspeelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2019 18:02:37 ]
pi_189732665
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat maakt juridisch gezien helemaal niets uit. Dat je -om wie weet om wat voor een redenenen- herkozen betekent niet dat al wat je gedaan hebt of zal doen legaal is.
Moet het ministerie van V&J ook boeten voor iedere recidivist? Of werkt dat dan ineens anders?
pi_189732669
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat maakt juridisch gezien helemaal niets uit. Dat je -om wie weet om wat voor een redenenen- herkozen betekent niet dat al wat je gedaan hebt of zal doen legaal is.
Heb helaas geen juridische kennis dus zou het eerlijk gezegd niet weten. Stiekem hoop ik natuurlijk dat het hem lukt, ik houd die vrouw ook (mede)verantwoordelijk voor de ellende die zij voor veel Europeanen heeft veroorzaakt.
pi_189732680
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:02 schreef Xa1pt het volgende:
Moet het ministerie van V&J ook boeten voor iedere recidivist? Of werkt dat dan ineens anders?
Ik snap de vergelijking niet.
pi_189732700
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Heb helaas geen juridische kennis dus zou het eerlijk gezegd niet weten. Stiekem hoop ik natuurlijk dat het hem lukt, ik houd die vrouw ook (mede)verantwoordelijk voor de ellende die zij voor veel Europeanen heeft veroorzaakt.
Ik heb er ook geen vertrouwen in, maar grappig vind ik het niet. Het zal eerst genormaliseerd gedachtengoed moeten worden dat Merkel inderdaad verantwoordelijk is voor de vernietiging van volkeren. Als deze advocaat inderdaad gerenommeerd is dan hoop ik dat deze actie daar aan bijdraagt.
pi_189732704
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:04 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik snap de vergelijking niet.
Ah, de aanklacht doelt niet op daadwerkelijk fysieke schade maar op culturele schade, wat dat dan ook moge zijn?
pi_189732721
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, de aanklacht doelt niet op daadwerkelijk fysieke schade maar op culturele schade, wat dat dan ook moge zijn?
“Eenieder die, met het oog op de gehele of gedeeltelijke vernietiging van een nationale, raciale, godsdienstige of etnische groep als zodanig, die groep onder levensomstandigheden plaatst die tot gehele of gedeeltelijke fysieke vernietiging ervan kunnen leiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf”.
pi_189732739
Terecht. Germaanse volk is stervende dankzij frau Merkel.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189732748
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

“Eenieder die, met het oog op de gehele of gedeeltelijke vernietiging van een nationale, raciale, godsdienstige of etnische groep als zodanig, die groep onder levensomstandigheden plaatst die tot gehele of gedeeltelijke fysieke vernietiging ervan kunnen leiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf”.
Volledig kansloos dus, want dit is natuurlijk helemaal niet aan de orde :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189732763
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En met fysieke vernietiging wordt wat precies bedoelt? Dat het aantal nieuwkomers en mensen met een andere etnische achtergrond stijgt? Of op geweld van die eerdergenoemde groep?
pi_189732783
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:08 schreef Scarface88 het volgende:
Terecht. Germaanse volk is stervende dankzij frau Merkel.
Rutte is eigenlijk nog erger bezig omdat hij met het beknellen van de huizenmarkt het de oorspronkelijke bevolking moeilijker maakt om een gezin te starten onderwijl hij talloze vreemdelingen binnenloodst.
pi_189732796
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Rutte is eigenlijk nog erger bezig omdat hij met het beknellen van de huizenmarkt het de oorspronkelijke bevolking moeilijker maakt om een gezin te starten onderwijl hij talloze vreemdelingen binnenloodst.
Klaag 'm aan, zou ik zeggen.
pi_189732809
quote:

[..]

Triest inderdaad. Meeste mensen nemen hierdoor geen kinderen terwijl gemiddelde migranten familie vijf kinderen heeft.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189732826
Volkomen terecht. Die vrouw hoort jarenlang in de cel weg te rotten voor wat zij Europa en Duitsland heeft aangedaan.
pi_189732852
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En met fysieke vernietiging wordt wat precies bedoelt? Dat het aantal nieuwkomers en mensen met een andere etnische achtergrond stijgt? Of op geweld van die eerdergenoemde groep?
Als het enigszins lijkt op de definitie in de 1948 Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide (VN) kan je er vanuit gaan dat je het breder moet opvatten:

Definition
Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide

Article II

In the present Convention, genocide means any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:

Killing members of the group;
Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
Imposing measures intended to prevent births within the group;
Forcibly transferring children of the group to another group.

https://www.un.org/en/genocideprevention/genocide.shtml
pi_189732859
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klaag 'm aan, zou ik zeggen.
Ik hoopte eigenlijk dat Hiddema dat zou doen.
pi_189732895
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als het enigszins lijkt op de definitie in de 1948 Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide (VN) kan je er vanuit gaan dat je het breder moet opvatten:

Definition

Article II

In the present Convention, genocide means any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:

Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;

Dus voor het geweld vanuit 'nieuwkomers' ook?
pi_189732934
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus voor het geweld vanuit 'nieuwkomers' ook?
Dat lijkt me niet van relevantie voor de genocide-aanklacht, alhoewel de schade die eruit volgt de natuurlijk wel drukt op de veiligheid en (economische) vrijheid van volkerenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2019 18:22:29 ]
  vrijdag 1 november 2019 @ 18:22:39 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189732981
quote:

[..]

En die allemaal wel van huisvesting voorziet. Die hoeven ook niet met z’n tweeën fulltime te werken, zodat er tijd is voor de voortplanting
The End Times are wild
pi_189732986
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet van relevantie voor de genocide-aanklacht, alhoewel de schade die eruit volgt de natuurlijk wel drukken op de veiligheid, vrijheid en welvaart van volkerenen.
Dus het gaat niet om fysiek geweld, maar er is ook geen sprake van dwang. Goed verhaal zo.

Niet dat niet op voorhand al duidelijk was dat dit op z'n zachtst gezegd lachwekkend is, maar toch.
pi_189733014
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

En die allemaal wel van huisvesting voorziet. Die hoeven ook niet met z’n tweeën fulltime te werken, zodat er tijd is voor de voortplanting
En vanwege de culturele verschillen en het gewenningsverschil vereisen deze ook minder ruimte; die proppen met gemak 60m2 vol met vijf vervangingsbabies.
pi_189733094
Het lastige is dat er nog geen goede wet is om de Europese bevolking te beschermen.

De 'vluchteling' wordt binnengelaten en dan is het hek van de dam. Er zijn namelijk nog geen verboden op -al dan niet islamitische- fokprogramma's.
pi_189733139
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:27 schreef Hoogslaper het volgende:
Het lastige is dat er nog geen goede wet is om de Europese bevolking te beschermen.

De 'vluchteling' wordt binnengelaten en dan is het hek van de dam. Er zijn namelijk nog geen verboden op -al dan niet islamitische- fokprogramma's.
Die komen er ook niet.

Wat een treurnis dat mensen zo in angst voor wat nieuwkomers leven ook, man man man.
pi_189733178
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus het gaat niet om fysiek geweld, maar er is ook geen sprake van dwang. Goed verhaal zo.

Niet dat niet op voorhand al duidelijk was dat dit op z'n zachtst gezegd lachwekkend is, maar toch.
Er is spraken van het opleggen van maatregelen danwel het voeren van beleid met tot gevolg; (zie de VN-definities). Geen idee uit welke reet je de vereiste 'dwang' getrokken hebt.
pi_189733200
-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2019 18:35:04 ]
  vrijdag 1 november 2019 @ 18:33:58 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189733224
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Definition

Article II

Dit heeft Merkel allemaal 'deliberate' gedaan, ja?

Maar natuurlijk... die hoort ook bij de complotterende 'elite'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189733236
1 april valt laat dit jaar _O-
pi_189733245
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er is spraken van het opleggen van maatregelen danwel het voeren van beleid met tot gevolg; (zie de VN-definities).
Ja, schandalig dat de treinen weer rijden maar dit keer de roomblanke Duitser in een concentratiekamp wordt gepropt.

quote:
Geen idee uit welke reet je de vereiste 'dwang' getrokken hebt.
Uit de definitie die je net post. Daar staat o.a. 'deliberate'.
pi_189733254
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:29 schreef Xa1pt het volgende:
Wat een treurnis dat mensen zo in angst voor wat nieuwkomers leven
Het is niet mijn angst. Het is mijn wens dat mijn volk blijft bestaan.
pi_189733264
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:34 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, schandalig dat de treinen weer rijden maar dit keer de roomblanke Duitser in een concentratiekamp wordt gepropt.

quote:
Geen idee uit welke reet je de vereiste 'dwang' getrokken hebt.

Uit de definitie die je net post. Daar staat o.a. 'deliberate'.
Er zit in principe 'dwang' achter elke wet; dwz deze wordt gehanteerd door de geweldsmonopolie van de staat.

Deliberate betekent opzettelijk danwel doelbewust.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2019 18:40:18 ]
pi_189733271
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:35 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor fantasiewereld jij leeft, maar als je denkt dat 'jouw volk' (wat dat dan verder ook mag betekenen) ophoudt met bestaan wordt het tijd om een psychiater te zien.
  vrijdag 1 november 2019 @ 18:38:33 #43
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189733312
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:29 schreef Xa1pt het volgende:

Wat een treurnis dat mensen zo in angst voor wat nieuwkomers leven ook, man man man.
Moest een beetje aan deze denken :D

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_189733317
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:34 schreef Xa1pt het volgende:

De Joden zijn er in vergelijking op vooruitgegaan met het verkrijgen van Israël. De Duitser heeft straks niets meer.
pi_189733325
Ondertussen is vandaag de noodtoestand uitgeroepen in een deel van Duitsland. Niet vanwege immigranten, maar juist vanwege nazi's.

https://www.telegraaf.nl/(...)azi-noodtoestand-uit
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189733326
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er zit in principe 'dwang' achter elke wet; dwz deze wordt gehanteerd door het machtsmonopolie van de staat.
No shit Sherlock. Maar uit het ontwijkende gedraai kunnen we dus concluderen dat je er zelf ook niet zoveel heil in ziet?

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ondertussen is vandaag de noodtoestand uitgeroepen in een deel van Duitsland. Niet vanwege immigranten, maar juist vanwege nazi's.

https://www.telegraaf.nl/(...)azi-noodtoestand-uit
Wat gek, ik dacht altijd te hebben begrepen dat extreemlinks de grootste bedreiging vormt.
  vrijdag 1 november 2019 @ 18:40:40 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189733347
:')al die antidemocraten die dit terecht vinden :').
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_189733349
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

No shit Sherlock. Maar uit het ontwijkende gedraai kunnen we dus concluderen dat je er zelf ook niet zoveel heil in ziet?
[..]

Wat gek, ik dacht altijd te hebben begrepen dat extreemlinks de grootste bedreiging vormt.
Daar denkt de Duitse politiek anders over.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 1 november 2019 @ 18:41:23 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189733358
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er zit in principe 'dwang' achter elke wet; dwz deze wordt gehanteerd door de geweldsmonopolie van de staat.

Deliberate betekent opzettelijk danwel doelbewust.
Precies, Frau Merkel heeft opzettelijk danwel doelbewust aangestuurd op de ondergang van haar volk.

Moest zeker van de zionisten?

8)7
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189733359
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:39 schreef Xa1pt het volgende:
Wat ontwijk ik? Ik ben dankzij de VN-definitie juist zekerder geworden van de legitimiteit van de aanklacht.
pi_189733379
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat ontwijk ik? Ik ben dankzij de VN-definitie juist zekerder geworden van de legitimiteit van de aanklacht.
Dus er is geen sprake van geweld en ook niet van dwang. Wat blijft er dan nog precies van over?
  vrijdag 1 november 2019 @ 18:43:00 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189733391
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:35 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Ga broeden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189733396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ga broeden.
Mee bezig, mijn boreale broeder >:)
  vrijdag 1 november 2019 @ 18:44:48 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189733421
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:43 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Mee bezig, mijn boreale broeder >:)
Wat zeik je dan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189733422
quote:
Ik presenteer u bewijsstuk 1a.
pi_189733435
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor fantasiewereld jij leeft, maar als je denkt dat 'jouw volk' (wat dat dan verder ook mag betekenen) ophoudt met bestaan wordt het tijd om een psychiater te zien.
Ik denk dat zijn volk Nederlanders is, waar jij dus niet bijhoort.
pi_189733437
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus er is geen sprake van geweld en ook niet van dwang. Wat blijft er dan nog precies van over?

En er is natuurlijk wel spraken van geweld zoals daar omschreven; Causing serious bodily or mental harm to members of the group, maar dat vind ik zelf minder relevant voor de aanklacht.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2019 18:46:43 ]
pi_189733459
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat zeik je dan?
Ik doe mijn plicht. En jij? Heb jij al een paar mooie boreale kinderen verwekt?
pi_189733467
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:45 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn volk Nederlanders is, waar jij dus niet bijhoort.
Aha, dus je moet niet alleen roomblank zijn maar ook nog eens paranoïde en gelijkgestemd in het leven staan en er alt-right denkbeelden op nahouden.

Zo blijft er op termijn inderdaad niet veel over van 'je volk'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')