Zolang de rode kool als zuurtje fungeert denk ik dat het wel kan. Zou er zelf geen crumble van maken, dan zit je misschien inderdaad wat aan de zware kant.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:24 schreef Tuindier het volgende:
Oke, ik heb een zalmzijde en een everzwijnrollade gehaald bij de sligro. Zalmzijde wordt gerookt en gerilet en gegravardlaxt. Wat zal ik bij de everzwijnrollade serveren? Ik zag iets van rode kool crumble langs komen, maar dat wordt misschien wel erg zwaar, of niet?
https://www.foodrepublic.(...)-and-zaatar-chicken/quote:Op donderdag 12 december 2019 14:39 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Heeft iemand hier nog beproefde recepten voor gevulde hele kip?
Ik heb 2 hele kippen voor de kerst (11 mensen), dus kan 2 recepten maken. Maar ik weet niet zo goed waar ik ze mee moet vullen en/of insmeren om een echt goede smaak te krijgen ...
Ik vind rode kool bij wild wel erg lekkerquote:Op donderdag 12 december 2019 20:24 schreef Tuindier het volgende:
Oke, ik heb een zalmzijde en een everzwijnrollade gehaald bij de sligro. Zalmzijde wordt gerookt en gerilet en gegravardlaxt. Wat zal ik bij de everzwijnrollade serveren? Ik zag iets van rode kool crumble langs komen, maar dat wordt misschien wel erg zwaar, of niet?
Dank je! Ik ga even op zoek naar iemand die dit boek heeft (ik heb hem niet ...)quote:Op donderdag 12 december 2019 20:33 schreef Bleie het volgende:
In The naked chef van Jamie Oliver staat een heel lekker recept voor gebraden kip.
Die ga ik iig maken, dank je!quote:Op vrijdag 13 december 2019 06:35 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
https://www.foodrepublic.(...)-and-zaatar-chicken/
Echt het lekkerste hele-kip-recept wat ik ken. Alleen niet echt gevuld (hoewel ik wel altijd een halve citroen/sinaasappel erin stop voor smaak en extra vocht).
[..]
Ik vind rode kool bij wild wel erg lekkerJamie Oliver heeft verschillende lekkere recepten met een flinke hoeveelheid balsamico azijn die tot stroperig wordt ingekookt (oppassen als je het van tevoren maakt dat er niet teveel vocht is vrijgekomen; soms is alleen opwarmen niet genoeg en heb je een paar minuten nodig om opnieuw vrijgekomen vocht in te koken).
Carpaccio van geroosterde rode biet?quote:Op zaterdag 14 december 2019 17:51 schreef Bleie het volgende:
Onze plannen zijn rond.
Kerstavond met gezin thuis. Moet nog bedenken wat ik dan maak. Wordt 3 gangen, liefst vegetarisch.
Eerste Kerstdag naar schoonouders, hoef ik niet voor te doen.
Tweede Kerstdag met mijn familie, 8 volwassenen en 6 kinderen (6-15 jaar). Ik maak een voorgerecht. Hoofdgerecht wordt stoof van wild, met puree, rodekool en stoofpeertjes. Toe maken broer en schoonzus, weet nog niet wat dat wordt.
Ik ben op zoek naar inspiratie voor dat voorgerecht. Liefst maak ik iets dat bij iedereen in de smaak valt. Verdere eisen: vegetarisch, thuis al te maken en goed te vervoeren (bakfiets, metro, lopen). Iemand een suggestie?
Leuke, klassieke menu’s! Ik kreeg er honger van 🙂quote:Op maandag 16 december 2019 12:32 schreef Aurelius het volgende:
Twee keer veel visite. Eerste kerstdag doen we rustig aan (restjes).
Kerstavond:
Klassieke garnalencocktail. Beef Wellington, aardappelkroketjes, spruitjes. Kaas. Crêpes Suzette.
Tweede kerstdag
Japanse garnalenkroketjes, Fois gras. Boeuf Bourguignon, rode wijnsaus, papardelle, sla. Kaas. Stofpeertjes met vanilleijs.
Kun je op locatie nog wel iets afbakken of moet het koud zijn? Een soep vind je misschien te simpel of saai, maar een goede uiensoep met gegratineerde kaas maakt mij altijd wel erg blij. Of een klein pasteitje met champignons, schaaltjes vullen met een champignonragout en afdekken met korstdeeg en dan daar nog even afbakken.quote:Op zaterdag 14 december 2019 17:51 schreef Bleie het volgende:
Ik ben op zoek naar inspiratie voor dat voorgerecht. Liefst maak ik iets dat bij iedereen in de smaak valt. Verdere eisen: vegetarisch, thuis al te maken en goed te vervoeren (bakfiets, metro, lopen). Iemand een suggestie?
En mocht er echt geen plekje op gasstel en/of in de oven over zijn, dan zou je bijvoorbeeld vegetarische summer rolls kunnen maken?quote:Op zaterdag 14 december 2019 17:51 schreef Bleie het volgende:
Ja, dat zijn prima garnalen. Maar zijn gewoon hele simpele garnalen.quote:Op maandag 16 december 2019 20:12 schreef Faerlina91 het volgende:
Normaal vind ik garnalen erg lekker (gefrituurd). Is zo'n garnalen ring (rauw) van de LIDL lekker ?
Vooral saai, zeker als je er niks bij doet. Ze zijn trouwens gekookt, niet rauwquote:Op maandag 16 december 2019 20:12 schreef Faerlina91 het volgende:
Normaal vind ik garnalen erg lekker (gefrituurd). Is zo'n garnalen ring (rauw) van de LIDL lekker ?
Goed idee!quote:Op maandag 16 december 2019 19:46 schreef realAIVD het volgende:
[..]
En mocht er echt geen plekje op gasstel en/of in de oven over zijn, dan zou je bijvoorbeeld vegetarische summer rolls kunnen maken?
- Een dipsausje kan je makkelijk een dag van tevoren maken.
- Het snijden kan eerder op de dag (bieten, mango, wortel, komkommer, even rond-googelen en het zo kleurrijk mogelijk maken!)
- alleen wel kort van te voren de rijstvellen rollen (of misschien zelfs ter plekke?)
Ja, bijv. En je kan het helemaal voorbereiden thuis, in aparte bakjes meenemen en dan daar opmaken.quote:Op maandag 16 december 2019 22:10 schreef Bleie het volgende:
Dank voor de voorgerechttips!
Ik kan ter plekke best nog iets opwarmen of zo, maar er is een klein keukentje, dus liefst niet al te veel. Soep zou wel kunnen, maar vind ik vooral lastig met vervoer.
Carpaccio is wel een goed idee, al houdt niet iedereen van niet. Maar ik zou twee versies kunnen doen, biet en rund, en dan kan iedereen kiezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |