Boh, bofkont. Ik ben jaloers. Speelt poezel er mee?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 14:24 schreef summer2bird het volgende:
Kijk eens wat ik vond bij de kringloop
[ afbeelding ]
Ben al zo lang op zoek naar kattenvoerpuzzels bij de kringloop, en nu eindelijk 1 gevonden.
Voor 2 euro
Ja al maanden opzoek naar intelligentiespeelgoed, hij heeft ooit zo'n bord gehad maar die was van een te hoog niveau.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 16:57 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Boh, bofkont. Ik ben jaloers. Speelt poezel er mee?
Lust ie van die whiskas snack sticks?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 22:11 schreef minthy het volgende:
Heeft iemand nog een tip om pillen aan een zieke kat te geven? We raken een beetje door de opties heen, hij laat zich niet meer neppen![]()
Korte situatieschets; poes van 11jr, als kitten vrij heftig niesziekte gehad (uit een "vangnest", hij was toen al ziek), hierdoor altijd gevoelige luchtwegen gehad met verminderd reukvermogen. Nu wederom niesziekte, volgens dierenarts een milde vorm. Hiervoor heeft hij een kuurtje Doxybactin gekregen.
Het eten gaat erg wisselend de afgelopen dagen. De eerste 3 dagen is het gelukt om de pil toe te dienen dmv Easypill (van dat kneedgum dat ruikt naar kattensnoepjes), vandaag heeft hij dat eruit gespuugd in een plasje gal. Hij weigert sindsdien. Door Gourmet gemengd wil hij ook niet, Gourmet zonder vermalen pil eet hij wel in kleine beetjes. Drinken doet hij nog wel, water en kattenmelk (om hem aan het drinken te houden).
Bij andere katten lukt het om een pil achterin de keel te gooien, dat lukt bij deze pertinent niet.
Nee, helaas. Hij is sowieso niet gek op snoepjes oid. We hebben hem onder dwang vloeibare voeding gegeven vanavond, daar is wat van naar binnen gegaan. Even later zette ik wat natvoer, dat niet werd opgegeten, op de grond voor de andere kat. De zieke kat ging ernaast zitten en zat binnen een paar tellen mee te vreten...quote:Op zaterdag 25 januari 2020 18:40 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Lust ie van die whiskas snack sticks?
Je kan daar ook wat tussen proberen te duwen door kleine stukjes te breken en dan een gaatje prikken?
En als je de pil vergruist en in 2 pompjes zalmolie (voor honden en katten) doet? In een klein schoteltje zodat je goed kan roeren... ik gebruik van die theezakjes dingen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Hij is sowieso niet gek op snoepjes oid. We hebben hem onder dwang vloeibare voeding gegeven vanavond, daar is wat van naar binnen gegaan. Even later zette ik wat natvoer, dat niet werd opgegeten, op de grond voor de andere kat. De zieke kat ging ernaast zitten en zat binnen een paar tellen mee te vreten...![]()
Hij heeft alles even later weer uitgespuugd helaas. Even later een klein beetje van dat mousse van Gourmet voorgeschoteld, dat lijkt erin te blijven. *klopt af*
Wel even vantevkren informeren of dat kan samen met de betreffende medicatie.quote:Op zondag 26 januari 2020 08:49 schreef deadly_kiss het volgende:
Oh en kattenmelk kan je ook nog proberen
Nope! Net voor de 3e keer een beetje natte prak voorgezet met daarin een paar druppels pijnstiller, hij trok de neus er parmantig voor op en ging beledigd bij de andere kat zitten eten. Blijkbaar kan hij beter ruiken dan ik jaren heb gedachtquote:Op zondag 26 januari 2020 08:48 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
En als je de pil vergruist en in 2 pompjes zalmolie (voor honden en katten) doet? In een klein schoteltje zodat je goed kan roeren... ik gebruik van die theezakjes dingen.
Wij hebben hier ook van die moeilijke gevallen, onze Snowie krijgt elke ochtend 4 soorten spul tegen artrose, gewrichten enz door zalmolie geroerd tot het is opgelost en dan aangevuld met een beetje natvoer met stukjes. Maar soms moet ze dat ook gewoon niet, net hoe dr bui is![]()
Daarna moet ze nog een pil tegen allergie, dan wacht ik tot ze op de bank naast mij komt zitten/liggen dan pak ik dr bij dr bek en duw die pil zo in dr bakkes.
Dit gaat al een paar jaar zo... in het begin had ik bijna huidtransplantatie nodigNu vind ze het nog niet tof maar ik hou er geen schrammen meer aan over.
Voor veel katten werken de fonteinen. Ook water op veel verschillende plekken in huis zetten helpt met beter drinken.quote:Op zondag 26 januari 2020 19:53 schreef Tally het volgende:
Wij hebben sinds een week een schat van een kitten. Ze is prachtig, lief en sloopt nog niets
Nu is het wel zo dat ze geen water drinkt. De dierenarts zei vorige week dat we kittenmelk aangelengd met water konden geven en dat doen we nu. Steeds meer water en minder melk. Maar zodra er heel weinig melk in zit drinkt ze er niet van![]()
Nu lees ik over een drinkfontein. Werkt dat echt? En word je niet knettergek van dat watergeluid?
Ja dat hebben we staan.quote:Op zondag 26 januari 2020 20:15 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Voor veel katten werken de fonteinen. Ook water op veel verschillende plekken in huis zetten helpt met beter drinken.
Hier zijn de ervaringen positief. Maar dan voor dorstige, oude besjesquote:Op zondag 26 januari 2020 19:53 schreef Tally het volgende:
Wij hebben sinds een week een schat van een kitten. Ze is prachtig, lief en sloopt nog niets
Nu is het wel zo dat ze geen water drinkt. De dierenarts zei vorige week dat we kittenmelk aangelengd met water konden geven en dat doen we nu. Steeds meer water en minder melk. Maar zodra er heel weinig melk in zit drinkt ze er niet van![]()
Nu lees ik over een drinkfontein. Werkt dat echt? En word je niet knettergek van dat watergeluid?
Hmm mijne drinken het liefst uit de plant... of vers uit de kraan.quote:Op zondag 26 januari 2020 19:53 schreef Tally het volgende:
Hoe oud is jouw kitten? Lang niet elke kitten is al klaar voor water.quote:Op zondag 26 januari 2020 19:53 schreef Tally het volgende:
Als je hem gevonden hebt kan je hem dan eerst meten?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben bezorgd... Ik heb een kat thuis met suikerziekte en normaal geven we smorgens altijd 30 gram speciaal voer. Dat eet hij altijd gulzig en gelijk op.
Vanmorgen kom ik beneden, geef eten. Hij eet gewoon niks. Ook niet toen ik 'm beetpakte om hem zijn voer te wijzen. Nu is hij zonder te eten naar boven gegaan (iets wat hij zelden doet) en ik kan 'm nergens vinden... Ik ben zo bang dat hij een plek heeft gezocht om dood te gaan
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 00:56 schreef Stray_cat het volgende:
Is dat hier de Viva, geef die beesten gewoon kraanwater. Wat een gezeik.
Omdat ie 1x niet eet?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:57 schreef deadly_kiss het volgende:
Of het is niet diabetes gerelateerd, dan sowieso langs je DA gaan direct!
Ik heb hem gevonden. Hij lag onder het bed en toen ik zijn naam riep reageerde hij eerst niet. Dacht dat hij dood was... Daarna weer geroepen en toen reageerde hij iets. Snel de da gebeld (uit paniek eerst de verkeerde...) en nu zitten we bij de da. Suiker gemeten en dat was zonder dat hij gegeten was 20.4. Veel te hoog. Nu hebben ze een wat meer nauwkeurige test gedaan waarbij bloed uit zijn nekje is genomen om te kijken of het echt zo hoog is. Half uur nu wachten op de uitslag.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:57 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Als je hem gevonden hebt kan je hem dan eerst meten?
Misschien heeft hij vannacht een hypo gehad?
Of het is niet diabetes gerelateerd, dan sowieso langs je DA gaan direct!
Een kat die niet eet kan niet behandeld worden voor diabetes.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat ie 1x niet eet?
Deed die van mij gisteravond ook niet, was heel zielig enzo. Smorgens ook nog geen trek, nog altijd zielig in een hoekje.. Maar toen 'smiddags was ie weer kiplekker.
Zou juist eerder naar DA gaan als 't diabetes gerelateerd is
Maar je hebt hem vanmorgen geen insuline gegeven of wel?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb hem gevonden. Hij lag onder het bed en toen ik zijn naam riep reageerde hij eerst niet. Dacht dat hij dood was... Daarna weer geroepen en toen reageerde hij iets. Snel de da gebeld (uit paniek eerst de verkeerde...) en nu zitten we bij de da. Suiker gemeten en dat was zonder dat hij gegeten was 20.4. Veel te hoog. Nu hebben ze een wat meer nauwkeurige test gedaan waarbij bloed uit zijn nekje is genomen om te kijken of het echt zo hoog is. Half uur nu wachten op de uitslag.
Wat een schrik is dit zeg
Dat snap ik, maar dan is het altijd diabetes gerelateerd zeg maar.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:03 schreef deadly_kiss het volgende:
Een kat die niet eet kan niet behandeld worden voor diabetes.
Een normale kat kan wel 12uur niet eten maar een diabeteskat kan dan geen insuline krijgen dat is heel anders.
En als hij al insuline heeft gehad en daarna nietg wil eten is het probleem nog groter want dan krijgt ie een hypo en kan in coma raken.
Nee, omdat hij niks at inderdaad. Hij heeft een vochtinfuus gekregen en een spuitje waardoor hij zich wat beter gaat voelen. Ondertussen heeft ie wat brokjes gegeten, maar nog niet wat het zijn moet. Hou het maar in de gaten. Overmorgen weer terug.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:05 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Maar je hebt hem vanmorgen geen insuline gegeven of wel?
Ik denk dat mijn kittens zon fonteint af zouden brekenquote:Op zondag 26 januari 2020 20:15 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Voor veel katten werken de fonteinen. Ook water op veel verschillende plekken in huis zetten helpt met beter drinken.
spelen met katten is ook leuk, mickey kreeg ik zo gek dat we tikkertje konden spelen, dan rende ik achter haar aan en dan halverwege draaide we het om en rende mickey achter mij aanquote:Op dinsdag 28 januari 2020 13:24 schreef Cue_ het volgende:
De jongste van mij vindt het geluid van aluminiumfolie echt verschrikkelijk.
Maar als ik er een propje van maak, (en hij weer hersteld is van het geluid van het maken van het propje) wil hij wel eens even mee spelen
Werkt idd prima op het aanrecht en in de box (baby box).quote:Op dinsdag 28 januari 2020 13:11 schreef christmastsunami het volgende:
ik las laatst iets grappigs over katten, dat ze niet van alluminiumfolie houden en als ze ergens op willen springen je ze kan wegjagen door er alluminium folie op te leggen
met de glimmende kant aan naar onder
ik zweer het je, katten zijn, heel erg mysterieus
En dan likt ze haar vacht droog en krijgt zo vocht binnen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 13:00 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn kittens zon fonteint af zouden breken![]()
Of tenminste een enorme kliederboel maken met al dat water
Je moet voor de grap eens googlen op katten en cirkelsquote:Op dinsdag 28 januari 2020 13:11 schreef christmastsunami het volgende:
ik las laatst iets grappigs over katten, dat ze niet van alluminiumfolie houden en als ze ergens op willen springen je ze kan wegjagen door er alluminium folie op te leggen
met de glimmende kant aan naar onder
ik zweer het je, katten zijn, heel erg mysterieus
Volgens mij is 12 uur niet heel erg lang...quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan is het altijd diabetes gerelateerd zeg maar.
Het kwam op mij over, dat als een kat niet eet, je standaard zsm naar de dierenarts moet, omdat er specifiek werd gezegd, als net diabetes gerelateerd
en komkommersquote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Je moet voor de grap eens googlen op katten en cirkels
Wow.. dat is handigquote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:05 schreef Quoi het volgende:
[..]
en komkommers![]()
Onze cyper doet inmiddels nog net niet haar bekje zelf open voor de antibiotica pil. Bizar! Ze plast ook bijna niet meer tegen bepaalde plekjes aan in huis. Zo fijn. Misschien is die blaas al tijden geprikkeld geweest. Twee weken geleden gaf ik er weinig meer voor, nu is ze weer zo lief en schattig en knapt op. Ze heeft wel een jasje uitgedaan en is magertjes.
Misschien van dat neutraliserende spul erop spuiten en daarna iets dat afschrikt? Blegh.quote:Op woensdag 29 januari 2020 18:15 schreef Magica het volgende:
Hoi allemaal![]()
Wij hebben een of andere t*fus buurtkat die elke keer tegen de voordeur aansproeit![]()
Dat zelfs onze lieve binnenkat die al 11 jaar netjes op de bak gaat ging pissen in de hal toen hij 1x de kans kreeg(zoals elke zichzelf respecterende kat zou doen)
Ik heb geen idee welke kat het is of van wie hij is. Iemand enige tips om het te voorkomen/verhelpen?
hmm volgens mij gaan katten vooral praten omdat mensen tegen ze praten..quote:Op maandag 10 februari 2020 19:36 schreef Cue_ het volgende:
Mijn katten mauwen nogal veel. Meestal wel als 't om eten gaat. Of omdat wij eten hebben of omdat het bijna etenstijd is.
Hebben jullie tips om dit te verminderen?
Want soms kunnen ze echt een uur doorgaan en dan elke paar seconden
Meestal geef ik eten als ie begint te mauwenquote:Op maandag 10 februari 2020 19:36 schreef Cue_ het volgende:
Mijn katten mauwen nogal veel. Meestal wel als 't om eten gaat. Of omdat wij eten hebben of omdat het bijna etenstijd is.
Hij heeft je gePavlovdquote:Op maandag 10 februari 2020 21:44 schreef Magica het volgende:
[..]
Meestal geef ik eten als ie begint te mauwen
Hahaquote:
Het is dat ik mijn katten hier zie liggen, anders zou ik denken dat je de mijne had gejatquote:Op maandag 10 februari 2020 21:53 schreef Magica het volgende:
[..]
Haha![]()
Ja de bedoeling is dat ie tegen 6 uur krijgt maar hij begint zodra ik thuis kom of als ik thuis ben rond 3-4u
haha daarom ben ik gestopt met zn zin te geven als ie begint te klierenquote:Op maandag 10 februari 2020 21:53 schreef Magica het volgende:
[..]
Haha![]()
Ja de bedoeling is dat ie tegen 6 uur krijgt maar hij begint zodra ik thuis kom of als ik thuis ben rond 3-4u
De mijne doet dat ook en geeft ook antwoord als je op waarschuwende toon haar naam zegt, ze klaagt trouwens ook als ze vind dat je teveel lawaai maakt en zij lag te pittenquote:Op maandag 10 februari 2020 19:36 schreef Cue_ het volgende:
Denk altijd maar hij weet ook niet hoe laat het isquote:Op maandag 10 februari 2020 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is dat ik mijn katten hier zie liggen, anders zou ik denken dat je de mijne had gejat![]()
![]()
Hehe ja ik heb 't wss zelf wel veroorzaakt ooit. Omdat 't toen grappig en lief was.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hmm volgens mij gaan katten vooral praten omdat mensen tegen ze praten..
dus je hebt het zelf veroorzaakt
maar eh.. nee..
hier houden ze meestal op als je zegt: "wat is er? ik heb je gehoord." of dat ik ze heb gehoord en dat ze er mee op kunnen houden
not to mention dat mijn oude dame nog weleens gaat zitten mauwen als ze van de bak komt...
net zolang tot je dr roept.
Dan komt ze de kamer in en is het klaar met gemauw
rode draad is vooral dat ze aandacht willen
aan jou de taak om uit te vinden wat voor aandacht.
Nee 3 uur gemauw kan ik soms niet tegenquote:Op maandag 10 februari 2020 21:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
haha daarom ben ik gestopt met zn zin te geven als ie begint te klieren
alleen is klieren hier geen mauwen... maar dingen op de grond gooien.
en ook stug niet opriumen dus... dat doe ik de volgende ochtend.
echt makkelijk is het niet kan ik verklappen.
ik weet vrij zeker dat ze dat heel precies weten eigenlijkquote:Op maandag 10 februari 2020 22:00 schreef Magica het volgende:
[..]
Denk altijd maar hij weet ook niet hoe laat het is![]()
En het is of meteen eten geven of 3 uur dat gemauw aanhoren, nou dan weet ik het wel
Hier is het een combinatie van gemiauw en geklier. Opdringerig kopjes geven, voor mijn keten lopen, elkaar aanvallen etc.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:00 schreef Magica het volgende:
[..]
Denk altijd maar hij weet ook niet hoe laat het is![]()
En het is of meteen eten geven of 3 uur dat gemauw aanhoren, nou dan weet ik het wel
Mooi is dat toch eigenlijkquote:Op maandag 10 februari 2020 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hier is het een combinatie van gemiauw en geklier. Opdringerig kopjes geven, voor mijn keten lopen, elkaar aanvallen etc.
Vooral poes wordt een beetje irritant. Zoonlief laat haar het werk doen, stookt de zaak qua klieren af en toe wat op maar wacht verder af tot moeder mij weer tot de orde heeft geroepen.
Ik zal hem eens goed gaan uitluchten, wie weet helpt datquote:Op woensdag 12 februari 2020 12:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou eerder bang zijn dat de kaneelgeur mogelijk het eten onaantrekkelijk maakt voor je kat.
Of het ook schadelijk kan zijn, weet ik niet.
Ik zou het niet doen. Lijkt me niet lekker voor ze als hun voer naar kaneel ruikt.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:44 schreef summer2bird het volgende:
Vraagje.
Ik heb van het werk een ton gekregen waar kaneel in bewaard is gebleven.
Daar wil ik het kattenvoer in bewaren maar kan dat kwaad, omdat er normaal kaneel in bewaard word?
Is dat giftig voor katten?
De ton ruikt heel sterk nog naar kaneel en is al een paar keer gewassen.
Wat is denk je de reden vh gemauw? Mijne mauwde bijv de hele dag omdat ze naar de tuin wou en dat mag ze dagelijks maar een bepaalde tijd omdat het niet 100 procent ontsnapproof is. Dus heb ik haar geleerd dat zodra ik tafel dek ze naar buiten mag. Ze is alleen het hele aanrechtgebeuren er ook mee gaan associëren dus als er overdag brood klaar gemaakt word of zodra er afgewassen word vraagt ze er ook om lol. Maar das beter dan de hele dag door dat gezeur.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hehe ja ik heb 't wss zelf wel veroorzaakt ooit. Omdat 't toen grappig en lief was.
En nu steekt de ouwe zeur hem ook aan. Die wordt ouder en wat baldadiger en ook zeurderigger. En de kleine neemt 't over helaas.
Probeer dan ook meestal niet z'n zin te geven, maar het werkt vaak tegen m'n zenuwen. En op straffe toon er tegenin gaan af en toe heeft helaas ook weinig nut
Poes is na een dikke week weer helemaal opgeknaptquote:Op vrijdag 24 januari 2020 22:11 schreef minthy het volgende:
Heeft iemand nog een tip om pillen aan een zieke kat te geven? We raken een beetje door de opties heen, hij laat zich niet meer neppen![]()
Korte situatieschets; poes van 11jr, als kitten vrij heftig niesziekte gehad (uit een "vangnest", hij was toen al ziek), hierdoor altijd gevoelige luchtwegen gehad met verminderd reukvermogen. Nu wederom niesziekte, volgens dierenarts een milde vorm. Hiervoor heeft hij een kuurtje Doxybactin gekregen.
Gelukkig!quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Poes is na een dikke week weer helemaal opgeknapt![]()
Helaas gaat het nu niet goed met onze kater van (geschat) 1,5jr. Zijn gedrag is van spelen, naar wat lomper spelen, nu doorgeslagen naar iets wat lijkt op spelagressie. Dit botviert hij op de hierboven beschreven poes, het gedrag is in mijn beleving verergerd toen de poes weer beter was. Daarvoor achtervolgde hij haar wel, maar bleef het meer bij incidenten.
Hij loert, besluipt en bespringt, net zoals hij dat met speelgoed doet. Vooral als poes wakker is, maar soms ook als ze ligt te slapen. De poes is er flink flauw van en lijkt ook wat angstiger te worden.
Het gekke vind ik dat ze het vaak ook gewoon goed kunnen vinden met elkaar, zo liggen ze nu naast elkaar te ronken en geven ze elkaar ook kopjes als ze eten oid krijgen.
Wat we tot nu toe geprobeerd hebben: plantenspuit, afleiden met speelgoed, kater optillen en ergens anders neerzetten met een "nee!". We zijn op korte termijn van plan om de achtertuin catproof te maken zodat hij/ze daar uit kan razen.
Heeft iemand tips? Ik weet dat gedrag vaak beïnvloed wordt door hoe mensen met katten omgaan maar ik zie het even niet nu.
Dat ken ik dan weer wel, katten schijnen even anders te ruiken door narcose! Volgens de opvang waar we de kater vandaan hebben zou dit de eerste dagen ook aan de orde kunnen zijn omdat hij net gecastreerd was. Maar dat was in december al.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 22:17 schreef Quoi het volgende:
[..]
Gelukkig!
Ik moet even denken aan een van onze poezels die dit deed tegen de andere poes nadat ze ziek was geweest. Op de een of andere manier rook ze anders of whatever, ze deed op zijn zachtst gezegd niet tof tegen haar. Ook andersom toen onze zwart witte voor een gebitsbehandelingging - dus even onder narcose bij dierenarts enzo - die kreeg gewoon klappen
![]()
Kan dat het zijn?
Dat ging weer over iig.
Dank Voor de tip, daar gaan we morgen eens naar kijkenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 22:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kijk regelmatig Jackson Galaxy (my cat from hell) en daar komt dit soort gedrag ook wel eens voorbij. Volgens mij raadt hij sowieso altijd aan om te spelen met beide katten: met de "aanvallende" kat om de jaag-energie kwijt te raken op een meer gewenste manier en met de "aangevallen" kat om het zelfvertrouwen terug te krijgen zodat ze zich niet als prooi gaat gedragen (want dan wordt het natuurlijk nog aantrekkelijker om te blijven doen). Maar verder kan ik het me even niet meer zo goed herinneren. Hij heeft volgens mij ook een YouTube kanaal, misschien kan je daar zo'n aflevering of tips op terug vinden! (Het komt op tv op TLC dus misschien is daar ook nog wel iets terug te kijken).
Maar wat Quoi schrijft klinkt ook wel logisch.
Wat je kan proberen is een feliway verstuiver te halen.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 22:55 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat ken ik dan weer wel, katten schijnen even anders te ruiken door narcose! Volgens de opvang waar we de kater vandaan hebben zou dit de eerste dagen ook aan de orde kunnen zijn omdat hij net gecastreerd was. Maar dat was in december al.
Tussenbeide komen zou ik minder snel doen, kan frustratie geven (de kat vertoont voor hem natuurlijk gedrag) en de relatie tussen jullie verslechteren. Dus focus op voorkomen, door idd met beide te spelen. Daarnaast zou ik ook alle voedsel in activity boards aanraden (wel opbouwen), dat hij daar wat energie mee kwijt kan. En zorg voor voldoende bronnen (dwz alles wat de katten gebruiken), regel is 1 per kat +1. Dus met 2 katten, 3 kattenbakken op verschillende plaatsen(!). Dit om te voorkomen dat ie ook bij bakken gaat plagen, zij niet meer durft en het ergens anders gaat doen. Zorg er ook voor dat ze goed de hoogte in kunnen, op verschillende plaatsen. Katten overzien graag alles van hoogte, en dit geeft ze meer ruimte en meer vluchtroutes.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Poes is na een dikke week weer helemaal opgeknapt![]()
Helaas gaat het nu niet goed met onze kater van (geschat) 1,5jr. Zijn gedrag is van spelen, naar wat lomper spelen, nu doorgeslagen naar iets wat lijkt op spelagressie. Dit botviert hij op de hierboven beschreven poes, het gedrag is in mijn beleving verergerd toen de poes weer beter was. Daarvoor achtervolgde hij haar wel, maar bleef het meer bij incidenten.
Hij loert, besluipt en bespringt, net zoals hij dat met speelgoed doet. Vooral als poes wakker is, maar soms ook als ze ligt te slapen. De poes is er flink flauw van en lijkt ook wat angstiger te worden.
Het gekke vind ik dat ze het vaak ook gewoon goed kunnen vinden met elkaar, zo liggen ze nu naast elkaar te ronken en geven ze elkaar ook kopjes als ze eten oid krijgen.
Wat we tot nu toe geprobeerd hebben: plantenspuit, afleiden met speelgoed, kater optillen en ergens anders neerzetten met een "nee!". We zijn op korte termijn van plan om de achtertuin catproof te maken zodat hij/ze daar uit kan razen.
Heeft iemand tips? Ik weet dat gedrag vaak beïnvloed wordt door hoe mensen met katten omgaan maar ik zie het even niet nu.
nee natuurlijk niet als ie rommel maakt moet jij het gewoon opruimen, er zit niks anders opquote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoe voorkomen jullie dat er kattengrit buiten de bak terechtkomt? Ik heb klontvormend grit en voor elke bak een vrij grote schoonloopmat en nog een klein rubber matje, ze kunnen niet om die matten heen lopen. En toch liggen verderop in de kamer nog korrels. Nu heeft eentje van die plukken lang haar tussen de voetzooltjes dus dat helpt ook nietHebben jullie succes geboekt met een ander soort grit, of is silica een goed alternatief bijvoorbeeld?
Ik heb al extra grote kattenbakken. Maar ik denk niet dat ze het naar buiten schoppen, ik zie vlak voor de bak weinig liggen maar wel verspreid over het looppad door de kamer.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 07:56 schreef deadly_kiss het volgende:
Een grotere kattenbak.
Wij hebben hier 2 maten, bij de nestor xxl bakken ligt er amper wat naast omdat ze meer ruimte in de bak hebben.
De normale afmeting bakken graaien ze al snel het grind buiten de bak.
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:25 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet als ie rommel maakt moet jij het gewoon opruimen, er zit niks anders op
ik zal de volgende keer ff vragen of ie misschien na het schijten ff zijn voetjes wil afvegenquote:
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 23:42 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
ik zal de volgende keer ff vragen of ie misschien na het schijten ff zijn voetjes wil afvegen
waarschijnlijk begrijpt ie het niet en moet ik toch het zelf weer opruimen, dikke pech, lees ik in die blik
missschien scheelt het als die andere troep opgeruimt wordt
Dan vrees ik er voorquote:Op zaterdag 22 februari 2020 23:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik heb al extra grote kattenbakken. Maar ik denk niet dat ze het naar buiten schoppen, ik zie vlak voor de bak weinig liggen maar wel verspreid over het looppad door de kamer.
Hier hielp een kokosmat. Ziet er niet uit. Maar ja.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 23:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik heb al extra grote kattenbakken. Maar ik denk niet dat ze het naar buiten schoppen, ik zie vlak voor de bak weinig liggen maar wel verspreid over het looppad door de kamer.
Ik heb een bak met uitlooptrapje er inquote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoe voorkomen jullie dat er kattengrit buiten de bak terechtkomt? Ik heb klontvormend grit en voor elke bak een vrij grote schoonloopmat en nog een klein rubber matje, ze kunnen niet om die matten heen lopen. En toch liggen verderop in de kamer nog korrels. Nu heeft eentje van die plukken lang haar tussen de voetzooltjes dus dat helpt ook nietHebben jullie succes geboekt met een ander soort grit, of is silica een goed alternatief bijvoorbeeld?
Wat een bouwwerkquote:Op maandag 24 februari 2020 08:07 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb een bak met uitlooptrapje er in
Niet 100% maar er ligt wel echt veel minder los grit.
En door datzelfde trapje, een gangetje eigenlijk ook, schoppen ze ook niks per ongeluk eruit.
Check it out: #bitiba https://www.bitiba.nl/-0/(...)one_kattenbak/398827
Voornaamste nadeel vind ik wel dat hij echt echt veel plek in neemt doordat ie rond is met dat gangetje erbij.
quote:Op maandag 24 februari 2020 07:56 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Hier hielp een kokosmat. Ziet er niet uit. Maar ja.
Een stuk deurmat of vloerbedekking dacht ik ook aan, dat kan best wel werken denk ik. Misschien moet ik dat eens proberen.quote:Op zondag 23 februari 2020 10:28 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Dan vrees ik er voor![]()
Wij stofzuigen elke dag dat scheelt een hoop. En bij de bakken boven heb ik een stuk (minder fraai) grove vloerbedekking ervoor liggen dat helpt wel goed.
Mja hier werd driftig op bed geplast ipv op de bak.. dan wil je welquote:Op maandag 24 februari 2020 18:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat een bouwwerkZiet er wel leuk uit maar ik koop liever geen heel nieuwe kattenbak.
Die heb ik ook, en er blijft veel op het trapje liggen, vindt het een voordeel dat je ook niet rechtstreeks in de kattenbak kijkt omdat hij bij mij in de leefkeuken staat.quote:Op maandag 24 februari 2020 08:07 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb een bak met uitlooptrapje er in
Niet 100% maar er ligt wel echt veel minder los grit.
En door datzelfde trapje, een gangetje eigenlijk ook, schoppen ze ook niks per ongeluk eruit.
Check it out: #bitiba https://www.bitiba.nl/-0/(...)one_kattenbak/398827
Voornaamste nadeel vind ik wel dat hij echt echt veel plek in neemt doordat ie rond is met dat gangetje erbij.
Mja hij staat hier op een slaapkamer ivm bedplassende kat.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:03 schreef zodeju het volgende:
[..]
Die heb ik ook, en er blijft veel op het trapje liggen, vindt het een voordeel dat je ook niet rechtstreeks in de kattenbak kijkt omdat hij bij mij in de leefkeuken staat.
Mja ik vind de service echt hopeloos.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:11 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Hebben jullie alternatieven voor zooplus?
Het laatste jaar kunnen die niet fatsoenlijk een bestelling leveren. Als mijn bestelling uit 2 of 3 dozen bestaat mag je er zeker van zijn dat die ook op 2 of 3 dagen geleverd wordt. Dat hoeven geen opéénvolgende dagen te zijn, gewoon wanneer ze zin hebben.
De producten zijn altijd wel op voorraad als ik bestel dus daar ligt het niet aan.
Ook hun aanbod veranderd al jaren amper. Ze hebben bijvoorbeeld nog steeds dezelfde krabpalen als degenen die ik enkele jaren geleden kocht en nu wil vervangen.
Ik kan nu weer 2 dagen met een pakje van hun rekening houden, terwijl alles echt wel op voorraad is volgens hun site.
Pakket 2 van 2 onderweg, een doos met enkel een radiator hangmatje.
Pakket 1 van 2 is nog nergens sprake van verzending...
Geïrriteerd!
Wij Hebben de maine coon variant van de intratuin. Die houdt onze 10 kilo zwaar gewicht welquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:32 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik bestel er zowat alles voor Senna, het is inderdaad handig om alles aan huis geleverd te krijgen. Maar dan liefst wel in 1 keer.
Voor zijn Voer, kattenbakvulling en af een toe een nieuw speeltje blijf ik het wel gebruiken tot ik een goed alternatief vind.
Het is alleen moeilijk om een goed krabpaal te vinden die een paar jaar mee kan. Senna heeft nog steeds veel energie, is zeker geen klein lichtgewicht, die palen kunnen dat vaak niet aan. Hij word dit jaar 7 en ik heb 6 krabpalen gehad.
Ik heb voor mijn katten (een noor en een brit) bij www.krabmeubelen.nl een krabpaal gekocht. Niet goedkoop, maar staat als een huis.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:32 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik bestel er zowat alles voor Senna, het is inderdaad handig om alles aan huis geleverd te krijgen. Maar dan liefst wel in 1 keer.
Voor zijn Voer, kattenbakvulling en af een toe een nieuw speeltje blijf ik het wel gebruiken tot ik een goed alternatief vind.
Het is alleen moeilijk om een goed krabpaal te vinden die een paar jaar mee kan. Senna heeft nog steeds veel energie, is zeker geen klein lichtgewicht, die palen kunnen dat vaak niet aan. Hij word dit jaar 7 en ik heb 6 krabpalen gehad.
Even op kaatje dr link kijken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:54 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Vanavond maar eens shoppen voor 2 nieuwe palen. Hij heeft er 2 om voor wat afwisseling te zorgen.
Ik wil er wat meer aan uitgeven als ze jaren mee gaan. elke jaar een nieuwe kopen voor 100 a 200 euro gaat telt ook op.
https://www.krabmeubelen.(...)lackline-light-grey/quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn katten (een noor en een brit) bij www.krabmeubelen.nl een krabpaal gekocht. Niet goedkoop, maar staat als een huis.
Bij mij staat deze https://www.krabmeubelen.nl/product/krabpaal-corner-coon-creme/quote:Op donderdag 27 februari 2020 12:00 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
https://www.krabmeubelen.(...)lackline-light-grey/![]()
![]()
Die wil ik. Maar wat een geld
quote:Op donderdag 27 februari 2020 12:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bij mij staat deze https://www.krabmeubelen.nl/product/krabpaal-corner-coon-creme/
Hoef nu niet meer te bibberen als ze elkaar achterna zitten en de krabpaal als "buutvrij" plek zien. Deze blijft staan en wiebelt niet bijna de keuken in als de vorige
Denk niet dat ik genoeg plaats heb voor dezequote:Op donderdag 27 februari 2020 12:00 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
https://www.krabmeubelen.(...)lackline-light-grey/![]()
![]()
Die wil ik. Maar wat een geld
Dat lijkt me wel een goed merk met heel stevige krabpalen. Kan je die mandjes en dat kussen ook uitwassen?quote:Op donderdag 27 februari 2020 12:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bij mij staat deze https://www.krabmeubelen.nl/product/krabpaal-corner-coon-creme/
Hoef nu niet meer te bibberen als ze elkaar achterna zitten en de krabpaal als "buutvrij" plek zien. Deze blijft staan en wiebelt niet bijna de keuken in als de vorige
Dat is een goed idee om de palen zelf op te knappen. Maar nu zijn beide palen echte te ver heen om daar nog aan te beginnen. Hij krabt ook aan elk deel vanuit elk mogelijke positie, zelfs ondersteboven.quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:43 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Even op kaatje dr link kijken.
Veel keuze en in alle prijs categorieën.
Hier uiteindelijk toch eentje van bitiba...
waar ze overigens onwijs gelukkig mee zijn.
Want nu heb je 2 ligplekjes waar ze uit het raam kunnen kijken
Maar mijn tuig is niet enorm zwaar ofzo.
Heb abessijnen.. en beiden zijn ze voor een aby best zwaar... 4,8kg de lichtste... (3,5-4kg is vrij normaal)
En die is nog heel rank... de andere is qua bouw echt een tankje en die is ook echt ruim zwaarder.
(En mijn oude dame die laatst is ingeslapen woog zelfs maar 2,7 zonder heel mager te zijn)
Trouwens geen idee of je palen gefaseerd aan te schaffen... zegmaar nu eentje en over een half jaar de ander. Heeft ie altijd wat nieuws.
(En zelf opnieuw voorzien van touw is relatief simpel... en je kunt die losse krabdelen ook gewoon online bestellen... maar goed.. dan moet de rest van je paal natuurlijk wel nog een beetje toonbaar danwel ook renoveerbaar zijn. Is overigens ook goed te doen voor niet enorm veel geld)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |