abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_190952764
registreer om deze reclame te verbergen
Ja het kan dat je katten het hier niet goed op doen.
Niet alle katten zijn hetzelfde het blijft altijd maar afwachten met voer ^O^
Wij hebben het vooral voor onze diabeteskat, maar zij is ook een beetje schommelend met de waarden dus twijfel ook om het weer te bestellen..
pi_190952983
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:58 schreef deadly_kiss het volgende:
Ja het kan dat je katten het hier niet goed op doen.
Niet alle katten zijn hetzelfde het blijft altijd maar afwachten met voer ^O^
Wij hebben het vooral voor onze diabeteskat, maar zij is ook een beetje schommelend met de waarden dus twijfel ook om het weer te bestellen..
Ik ga nu Porta21 proberen. Ik had hem al besteld las ik de reviews sommige katten krijgen diarree o|O
Bij Amazon zag ik ook voer met hoog eiwit Wellness Core misschien die ook proberen.
Als dat ook niks is probeer ik nog Purizon en anders gaan we terug naar Taste of the Wild
pi_190953517
Mijn katten hadden met porta21 dezelfde klachten helaas ;(
  woensdag 15 januari 2020 @ 01:13:48 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191035507
Aargh, poesje dat steeds door haar hurken gaat en er met pijn en moeite 3 druppels urine en bloed uitperst - elke 5 min.

Blaasontsteking en geen spoed, aldus de dienstdoende dierenarts. I know, maar dat arme beestje en mijn huiskamer :'(

Alle losse spullen uit de kamer gehaald en maar naar bed gedaan. Ik vrees voor de pisbende die ik ga aantreffen morgenochtend.
pi_191036043
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 01:13 schreef Quoi het volgende:
Aargh, poesje dat steeds door haar hurken gaat en er met pijn en moeite 3 druppels urine en bloed uitperst - elke 5 min.

Blaasontsteking en geen spoed, aldus de dienstdoende dierenarts. I know, maar dat arme beestje en mijn huiskamer :'(

Alle losse spullen uit de kamer gehaald en maar naar bed gedaan. Ik vrees voor de pisbende die ik ga aantreffen morgenochtend.
Hopelijk viel het mee... is poes ook gaan slapen. Arm beestje
En succes met poetsen..
  woensdag 15 januari 2020 @ 07:15:18 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191036308
Net geruimd en er zaten 2 grote plassen met witte kristallen tussen. Ze lijkt nu ook weer ok. Toch maar bezoekje dierenarts doen straks :Z
pi_191036338
Urine met bloed geen spoed?
Wat is dat voor dierenarts advies :X

Natuurlijk moet je poes pijnstilling krijgen of de kristallen er nu uit zijn of niet ze vergaat gegarandeerd van de pijn!
Heeft de dierenarts wel gezegt dat je deze ochtend moet langskomen met je kat?
pi_191036849
Mja dat bloed is dan vaak van het persen..

Maar rondje dierenarts lijkt me wel handig..

En kristallen is meer met blaasgruis volgens mij.
Dat is zeker wel een rondje dierenarts waard.
En met wat pech de rest van zn leven op dieet.
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:08:09 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191038921
Inmiddels bij dierenarts geweest. Waarschijnlijk nierbekken en blaasontsteking. De vraag is even of dat op zich staat of vanuit de nieren komt. Ze is bekend met chronisch nierfalen (maar stabiel) en een echo nieren was nog niet gemaakt tot nu toe, dus dat gebeurt vanmiddag. Intussen start met antibiotica en vocht gehad, want was uitgedroogd en wat afgevallen.

Heel blij dat we niks aan pijnstilling of valium hebben gegeven gisteravond, want dat had in combi met nierfalen en uitdrogen acuut het einde kunnen betekenen. In deze toestand durfde dierenarts ook ontstekingsremmers/pijnstillers niet aan. WIlden haar ook misschien opnemen, maar nu proberen we thuis wat en beslissen we morgen.

Morgen verder overleg over het beloop en vanmiddag al voor de echo.

Wel heel realistisch over scenario's gesproken. Ze is 15 jaar en heeft nooit iets gehad. Wil niet een langdurig behandeltraject in met haar. Maar goed, dan wel op basis van alle info obv diagnostiek die we nu even doen (ik zoek nu de smiley met dollarteken).

Nierdieet is al gepasseerd station @Uhmmpie. Geprobeerd, maar dan eet ze niks en valt ze af. Krijgt dus gewoon natvoer en brokjes, maar blijft wel op gewicht.
pi_191043426
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:08 schreef Quoi het volgende:
Inmiddels bij dierenarts geweest. Waarschijnlijk nierbekken en blaasontsteking. De vraag is even of dat op zich staat of vanuit de nieren komt. Ze is bekend met chronisch nierfalen (maar stabiel) en een echo nieren was nog niet gemaakt tot nu toe, dus dat gebeurt vanmiddag. Intussen start met antibiotica en vocht gehad, want was uitgedroogd en wat afgevallen.

Heel blij dat we niks aan pijnstilling of valium hebben gegeven gisteravond, want dat had in combi met nierfalen en uitdrogen acuut het einde kunnen betekenen. In deze toestand durfde dierenarts ook ontstekingsremmers/pijnstillers niet aan. WIlden haar ook misschien opnemen, maar nu proberen we thuis wat en beslissen we morgen.

Morgen verder overleg over het beloop en vanmiddag al voor de echo.

Wel heel realistisch over scenario's gesproken. Ze is 15 jaar en heeft nooit iets gehad. Wil niet een langdurig behandeltraject in met haar. Maar goed, dan wel op basis van alle info obv diagnostiek die we nu even doen (ik zoek nu de smiley met dollarteken).

Nierdieet is al gepasseerd station @:Uhmmpie. Geprobeerd, maar dan eet ze niks en valt ze af. Krijgt dus gewoon natvoer en brokjes, maar blijft wel op gewicht.
Nier problemen bij katten snap ik ook niet zo, als je die brokjes of natvoer proeft is het niet zout ofzo
echt proef maar, die beesten krijgen soms nierproblemen, maar of dat nou echt aan dioe voeding ligt en hoe dan, geen flouw idee
het smaakt iig niet echt zout
en ik zou niet weten waarom ik dat niet ff mag proefen
“Every normal man must be tempted, at times, to spit on his hands, hoist the black flag, and begin slitting throats.” H. L. Mencken
pi_191044200
Spannend nog dus..
  donderdag 16 januari 2020 @ 11:44:10 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191055319
En ze knapt zowaar vandaag weer op :) Morgen wel even voor controle langs. Echo liet 'gewoon' nieren passend bij nierfalen zien, verder geen gekke dingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191056184
Mijn kat is de laatste maand een stuk aanhankelijker lijkt het wel. Ze komt steeds bij me liggen of naar mijn werkkamer voor langdurige aandacht, zelfs als de verwarming aanstaat in de woonkamer (normaal ligt ze dan de hele dag uitgeteld op de vensterbank boven de verwarming te chillen en komt ze er alleen vanaf om te eten of te poepen :D). We hebben haar al een aantal jaar en hoewel ik haar leeftijd niet precies weet, is ze niet ouder dan zes jaar. 's Ochtends lijkt ze ook actiever aan de deur van de slaapkamer te zijn (krabben enzo).

Enig idee waar dit vandaan komt? Niet dat ik het erg vind uiteraard (behalve dan misschien de ochtenden) of dat ik me zorgen maak ofzo, maar ben benieuwd waar dit gedrag vandaan komt. Mijn vrouw en zoon mijdt ze nog steeds als de pest overigens. :D
pi_191058227
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:50 schreef DjVero het volgende:
Mijn kat is de laatste maand een stuk aanhankelijker lijkt het wel. Ze komt steeds bij me liggen of naar mijn werkkamer voor langdurige aandacht, zelfs als de verwarming aanstaat in de woonkamer (normaal ligt ze dan de hele dag uitgeteld op de vensterbank boven de verwarming te chillen en komt ze er alleen vanaf om te eten of te poepen :D). We hebben haar al een aantal jaar en hoewel ik haar leeftijd niet precies weet, is ze niet ouder dan zes jaar. 's Ochtends lijkt ze ook actiever aan de deur van de slaapkamer te zijn (krabben enzo).

Enig idee waar dit vandaan komt? Niet dat ik het erg vind uiteraard (behalve dan misschien de ochtenden) of dat ik me zorgen maak ofzo, maar ben benieuwd waar dit gedrag vandaan komt. Mijn vrouw en zoon mijdt ze nog steeds als de pest overigens. :D
Lente in de lucht?
Of gewoon omdat kat :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191058231
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:44 schreef Quoi het volgende:
En ze knapt zowaar vandaag weer op :) Morgen wel even voor controle langs. Echo liet 'gewoon' nieren passend bij nierfalen zien, verder geen gekke dingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zon O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191060093
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:44 schreef Quoi het volgende:

SPOILER
En weer met de lego gespeeld <3
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')