abonnement Unibet Coolblue
pi_189914769
Kees voelt een beetje overbodig in dit geheel.
pi_189914963
Eindelijk
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:28:23 #203
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_189915009
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:16 schreef showtimer het volgende:
Kees voelt een beetje overbodig in dit geheel.
Dit onderwerp is dan ook geschikter voor Bert van Leeuwen.
pi_189915029
Geen contact meer aangaan met die vader..anders kom je er echt niet meer overheen
pi_189915062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:28 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dit onderwerp is dan ook geschikter voor Bert van Leeuwen.
:D
pi_189915068
Als ik een bak geld had dan had ik m wat gegeven
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 13 november 2019 @ 21:20:01 #207
74056 crew  ToT
pi_189930027
Net gekeken met Uitzending Gemist.

Jezus wat een nepperij van die kerel zeg! Hevige emoties in zijn stem en hij moest zogenaamd tijdens zijn praatje wegdraaien omdat hij zo overmand was door emoties, maar zijn ogen bleven kraakhelder en kurkdroog. Geen trilling of beweging in door eventuele emoties.
Eerst zijn dochter voor leeghoofd uitmaken en doen alsof het allemaal haar schuld is en Kees een sneer geven voor dat hij nu mooie drama voor zijn programma heeft, en 2 dagen later dus dikke boehoe?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 13 november 2019 @ 21:21:45 #208
74056 crew  ToT
pi_189930055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:11 schreef Snowsquall het volgende:
De fik in die toko !!! NU !
Huurhuis. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:16 schreef showtimer het volgende:
Kees voelt een beetje overbodig in dit geheel.
Dit idd ja. Zeker dat hij die zoon even "wijselijk" wegnam toen die juist eindelijk even flink los ging.
pi_189930749
Wat een figuur, lol
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:44:46 #210
370352 I
Eye for an I
pi_189952162
quote:
Dinsdat 19 november 20:30
Aflevering 4 - Karola.

De lichamelijk gehandicapte Karola heeft in haar leven zeer veel te verduren gehad. Op internet zoekt ze steun voor haar verdriet. Maar in plaats van een schouder om uit te huilen, stuit ze op een man die haar van bijna 50.000 euro berooft. Kees en zijn team lokken de daders digitaal uit de tent en ontdekken dat ze zich schuilhouden in Italië. Het begin van een hachelijk avontuur.
quote:
Dinsdag 26 november 20:30
Aflevering 5 - Parijs en Milaan.

Parijs en Milaan, twee mondaine steden die bekend zijn van de mode, hebben een zeer verschillende keerzijde. In Milaan worden toeristen bij het station aangeklampt door bootvluchtelingen die voor de drugsmaffia blijken te werken en in Parijs zijn reizigers prooi van balletje balletje-spelers en nep-collectanten. Deze keer leidt het in de Franse hoofdstad tot een reeks heftige confrontaties.
  dinsdag 19 november 2019 @ 21:31:47 #211
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_190027764
Waarom denkt Kees nu eigenlijk dat hij die Nigerianen kan veranderen met zijn stompzinnige acties?
Don't let my username fool you...
pi_190028018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 21:31 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom denkt Kees nu eigenlijk dat hij die Nigerianen kan veranderen met zijn stompzinnige acties?
Nope.

Maar waarom zijn mensen zo fucking dom tegenwoordig om geld over te maken? :|W
geen 100 euro, nee 40k
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:35:59 #213
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_190029339
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 21:44 schreef Isane het volgende:

[..]

Nope.

Maar waarom zijn mensen zo fucking dom tegenwoordig om geld over te maken? :|W
geen 100 euro, nee 40k
Waarom heeft een gehandicapte vrouw 50k om over te maken naar Nigerianen, dát zijn de vragen waar Kees zich bezig mee moet houden :P

Had die vrouw best naar mij over kunnen maken, was ik ook nog best 1x voor op bezoek geweest om koffie te drinken :P
Don't let my username fool you...
  woensdag 20 november 2019 @ 07:47:18 #214
370352 I
Eye for an I
pi_190032952
quote:
Dinsdag 3 december 20:30
Aflevering 6 - Bitcoin-advertenties.

Kees gaat op jacht naar de daders achter de gewraakte bitcoin-advertenties op social media, waar de beeltenis van een dozijn bekende Nederlanders voor wordt misbruikt. Het wordt een spannende en ook gevaarlijke zoektocht via Siberië naar centraal Afrika, waarbij de chauffeur van Kees en zijn cameraman worden gegijzeld door handlangers van de oplichters. Zou de lokale politie willen helpen, en krijgen deze ongrijpbare oplichters eindelijk een gezicht?
pi_190036808
Die laatste confro was wel goed :)

“Get of you’re bike fucker” en nog wat gescheld heen en weer _O-
Kees gaat er wel vol in altijd, beter als Stegeman
Do what you love, love what you do!
pi_190038953
Ik snap werkelijk niet hoe het in je zotte kop komt om zo belachelijk veel geld over te maken naar iemand die je totaal niet kent, behalve van een 'likeable'-foto. ¤1000 soit als je zwakzinnig, oud of te goed voor deze wereld bent, maar ¤50.000, holy mother.... :o :o
pi_190041238
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:23 schreef kree het volgende:
Die laatste confro was wel goed :)

“Get of you’re bike fucker” en nog wat gescheld heen en weer _O-
Kees gaat er wel vol in altijd, beter als Stegeman
Stegeman is ook wel beter geworden de laatste jaren. Het valt me alleen op dat hij e.e.a. kopieert van Tros Opgelicht. Die hebben zelfs een aantal dezelfde oplichters in hun programma gehad. Inmiddels heb je zoveel programma's die onrecht belichten. O.a. Gestalkt met Thijs Zeeman, Red mijn Vakantie, Peter R de Vries Internetpesters aangepakt, John van den Heuvel, Boos van BNN en de nieuwste variant Dennis Schouten en Bram Krikke met Onrecht van Powned! De NTR had zelfs zo'n programma in documentaire vorm genaamd Gonzo (aanrader). Je hebt ook Rambam die het op een iets ludiekere manier doet.

Het is allemaal met draaiende camera erheen en of het nou organisaties zijn die iets flikken of een (marktplaats)oplichter het is eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde. Ik moet zeggen dat Kees vd Spek wel zeer goed is en ver gaat in zijn research. John vd Heuvel is op positie 2 bij mij omdat hij ook acties doet in het buitenland. Daarna komt de rest pas.

De echte gloriedagen van Alberto Stegeman liggen ook achter ons, dat hij naar illegale wapens ging kijken of onderdook in het illegale straatracen.

De Godfather van deze programma's is toch nog altijd onovertroffen: Breekijzer met Pieter Storms.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_190041313
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waarom heeft een gehandicapte vrouw 50k om over te maken naar Nigerianen, dát zijn de vragen waar Kees zich bezig mee moet houden :P
Kwam wel ter sprake hoor, smartengeld.
pi_190041346
Waarom zie ik de aflevering van gisteren niet op RTLXL?
pi_190041486
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:01 schreef snoesje45 het volgende:
Waarom zie ik de aflevering van gisteren niet op RTLXL?
Ik spoel het terug, moet je wel al die reclameblokken langs, maar oke.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_190041535
Ik vond Oplichters in het buitenland wel leuker, het had iets meer avontuurlijks en gaf meer inkijk in de gevaren van een stad zelf.
Dit is de hele tijd retourtjes maken naar Nigeriaanse bendes. Dat krijg je ook elke aflevering te zien zowat. Boodschap is wel duidelijk nu denk ik.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_190041625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:10 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Ik spoel het terug, moet je wel al die reclameblokken langs, maar oke.
Helaas heb ik die mogelijkheid niet. Jammer
  Eindredactie Games woensdag 20 november 2019 @ 20:52:56 #223
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_190043168
Kees verklapte wel dat hij gewoon de politie betaald om mee te komen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_190043609
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 18:53 schreef W00fer het volgende:

[..]

Stegeman is ook wel beter geworden de laatste jaren. Het valt me alleen op dat hij e.e.a. kopieert van Tros Opgelicht. Die hebben zelfs een aantal dezelfde oplichters in hun programma gehad. Inmiddels heb je zoveel programma's die onrecht belichten. O.a. Gestalkt met Thijs Zeeman, Red mijn Vakantie, Peter R de Vries Internetpesters aangepakt, John van den Heuvel, Boos van BNN en de nieuwste variant Dennis Schouten en Bram Krikke met Onrecht van Powned! De NTR had zelfs zo'n programma in documentaire vorm genaamd Gonzo (aanrader). Je hebt ook Rambam die het op een iets ludiekere manier doet.

Het is allemaal met draaiende camera erheen en of het nou organisaties zijn die iets flikken of een (marktplaats)oplichter het is eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde. Ik moet zeggen dat Kees vd Spek wel zeer goed is en ver gaat in zijn research. John vd Heuvel is op positie 2 bij mij omdat hij ook acties doet in het buitenland. Daarna komt de rest pas.

De echte gloriedagen van Alberto Stegeman liggen ook achter ons, dat hij naar illegale wapens ging kijken of onderdook in het illegale straatracen.

De Godfather van deze programma's is toch nog altijd onovertroffen: Breekijzer met Pieter Storms.
Wel eens ja, Stegeman gaat ook wel ver in zijn onderzoek trouwens, maar blijft een beetje lafjes en meer format.

Kees die er wel vol in gaan.. Trouwens moet zeggen met aardig wat lef ook, zeker die laatste aflevering. Zo’n idioot kan wel een wapen op zak hebben.
Dat merk je ook aan hem en wat ook mooi is dat hij met een klein team op pad is en die er ook in betrekt. Dat is wel mooi om te zien.

Bij Stegeman is het veel meer hij is de ster en ik ben geweldig. En tja qua risico niet te vergelijken met Kees
Do what you love, love what you do!
pi_190043628
quote:
4s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:52 schreef Oscar. het volgende:
Kees verklapte wel dat hij gewoon de politie betaald om mee te komen :P
In Afrika ja, Maarja zo gaat dat daar en is corrupt dus geef hem groot gelijk daarin hoor :)
Do what you love, love what you do!
pi_190043640
Wilde dit nog zeggen maar in het verkeerde topic gepost oeps

Ik snap trouwens nog niet hoe ze zo precies een locatie kunnen krijgen. Een berichtje met script erin of fake site snap ik nog, dan heb je het IP.

Ok en dan, ik zag even die geo-ip database site in beeld komen. Maar daarop heb ik mezelf nooit mee kunnen uitpeilen.

Dus er moet wel een soort hack in dat script zitten die ongezien je locatie bepaling aan kan zetten en dat doorstuurt
Do what you love, love what you do!
pi_190044463
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:17 schreef kree het volgende:
Wilde dit nog zeggen maar in het verkeerde topic gepost oeps

Ik snap trouwens nog niet hoe ze zo precies een locatie kunnen krijgen. Een berichtje met script erin of fake site snap ik nog, dan heb je het IP.

Ok en dan, ik zag even die geo-ip database site in beeld komen. Maar daarop heb ik mezelf nooit mee kunnen uitpeilen.

Dus er moet wel een soort hack in dat script zitten die ongezien je locatie bepaling aan kan zetten en dat doorstuurt
Aangezien ze in staat zijn om de front camera in te schakelen en foto's hiervan door te sturen, vermoed ik dat zij ook de gps locatie van het mobieltje kunnen verkrijgen.
http://www.nintendo3dswinkel.nl
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 22:06:19 #228
74056 crew  ToT
pi_190044513
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:13 schreef Oostblokkert het volgende:
Ik vond Oplichters in het buitenland wel leuker, het had iets meer avontuurlijks en gaf meer inkijk in de gevaren van een stad zelf.
Dit is de hele tijd retourtjes maken naar Nigeriaanse bendes. Dat krijg je ook elke aflevering te zien zowat. Boodschap is wel duidelijk nu denk ik.
Ja dit hele seizoen nu schijnt vooral om internetoplichters te gaan. Ondanks dat hij heel ver gaat en zichzelf ook echt wel in gevaar brengt, vind ik het totaal niet te vergelijken met zijn oude programma.
Dit is nu meer van: "Hee, we hebben je ontdekt via je mobieltje. Foei, nu niet meer doen he!"

Het is inmiddels wel duidelijk dat je geen geld moet opsturen naar een geliefde in nood in het buitenland die je nog nooit ontmoet hebt, en als je een zelfmoordmiddel wil kopen moet je gewoon veel geld naar verschillende mensen sturen; de scammers onder hen worden er wel rijker door, maar je hebt dan meer kans dat je toch iets ontvangt waarmee je jezelf van kant kunt maken.
pi_190044643
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja dit hele seizoen nu schijnt vooral om internetoplichters te gaan. Ondanks dat hij heel ver gaat en zichzelf ook echt wel in gevaar brengt, vind ik het totaal niet te vergelijken met zijn oude programma.
Dit is nu meer van: "Hee, we hebben je ontdekt via je mobieltje. Foei, nu niet meer doen he!"

Het is inmiddels wel duidelijk dat je geen geld moet opsturen naar een geliefde in nood in het buitenland die je nog nooit ontmoet hebt, en als je een zelfmoordmiddel wil kopen moet je gewoon veel geld naar verschillende mensen sturen; de scammers onder hen worden er wel rijker door, maar je hebt dan meer kans dat je toch iets ontvangt waarmee je jezelf van kant kunt maken.
Klopt ja, het recept is vrijwel vaak hetzelfde. Ook de aanpak van Kees, het overdreven schelden en toonverheffing is natuurlijk voor de promo leuk, maar had liever gewild, in de laatste aflevering bijvoorbeeld, dat hij het effecienter met dat gastje op die fiets had aangepakt. Zoals die dat ook bij Oplichters in het buitenland altijd mooi voor elkaar kreeg.
En verder zijn de verhalen van de gedupeerde wel meer beladen, maar je kunt er niet echt in verplaatsen, het is zo dat 9 vd 10 zaken je zelf niet snel zal overkomen.

Al snap ik ergens wel dat je Oplichters in het buitenland niet te lang moet doen, omdat dat veel onvoorspelbaarder en daardoor gevaarlijk is dan deze serie. Namelijk een paar agenten omkopen en dan een huisje onverwachts binnenstormen. Zit totaal geen spanning in. Bij die andere serie had je nog Chinese massages die een leuk prijsje vroegen en je met de dood bedreigde. :D
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_190044652
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:03 schreef Natjoex het volgende:

[..]

Aangezien ze in staat zijn om de front camera in te schakelen en foto's hiervan door te sturen, vermoed ik dat zij ook de gps locatie van het mobieltje kunnen verkrijgen.
Ja maar vraag me af hoe? Want je zou denken dat je iig als oplichter dan een melding moet krijgen op je mobiel?
Nu snap ik er redelijk veel van, maar eigenlijk is dat dan een heel groot beveiligingslek wat ze gebruiken?
Bij wij wijze van iedereen kan zo even mijn mobiele camera inschakelen en even kijken wat ik aan het doen ben ofzo, vraag me dus af hoe dat nu gaat?
Do what you love, love what you do!
pi_190044733
quote:
11s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:14 schreef kree het volgende:

[..]

Ja maar vraag me af hoe? Want je zou denken dat je iig als oplichter dan een melding moet krijgen op je mobiel?
Nu snap ik er redelijk veel van, maar eigenlijk is dat dan een heel groot beveiligingslek wat ze gebruiken?
Bij wij wijze van iedereen kan zo even mijn mobiele camera inschakelen en even kijken wat ik aan het doen ben ofzo, vraag me dus af hoe dat nu gaat?
Ja, goed punt. Geen idee hoe precies. Er is gewoon een grove exploit waar gebruik van wordt gemaakt. Misschien ook een man-in-the-middle attack erbij. Brute force lijkt me sterk. Overigens zijn de scammers vaak geen hoogvliegers, dus met hun beveiliging laten ze denk ik genoeg steken vallen.
http://www.nintendo3dswinkel.nl
pi_190044753
quote:
11s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:14 schreef kree het volgende:

[..]

Ja maar vraag me af hoe? Want je zou denken dat je iig als oplichter dan een melding moet krijgen op je mobiel?
Nu snap ik er redelijk veel van, maar eigenlijk is dat dan een heel groot beveiligingslek wat ze gebruiken?
Bij wij wijze van iedereen kan zo even mijn mobiele camera inschakelen en even kijken wat ik aan het doen ben ofzo, vraag me dus af hoe dat nu gaat?
Die IT-goeroe stuurt subtiel een link naar de oplichters die het mogelijk maakt om hun telefoon te hacken. Zodra zij daar op klikken of iets downloaden, dan kunnen ze worden getraceerd. En vaak heeft zo'n app een ingebouwde toegang tot camera instelling.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 22:21:16 #233
74056 crew  ToT
pi_190044785
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:14 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Klopt ja, het recept is vrijwel vaak hetzelfde. Ook de aanpak van Kees, het overdreven schelden en toonverheffing is natuurlijk voor de promo leuk, maar had liever gewild, in de laatste aflevering bijvoorbeeld, dat hij het effecienter met dat gastje op die fiets had aangepakt. Zoals die dat ook bij Oplichters in het buitenland altijd mooi voor elkaar kreeg.
En verder zijn de verhalen van de gedupeerde wel meer beladen, maar je kunt er niet echt in verplaatsen, het is zo dat 9 vd 10 zaken je zelf niet snel zal overkomen.

Al snap ik ergens wel dat je Oplichters in het buitenland niet te lang moet doen, omdat dat veel onvoorspelbaarder en daardoor gevaarlijk is dan deze serie. Namelijk een paar agenten omkopen en dan een huisje onverwachts binnenstormen. Zit totaal geen spanning in. Bij die andere serie had je nog Chinese massages die een leuk prijsje vroegen en je met de dood bedreigde. :D
Tja deze aflevering was bij het confronteren van die vent op die fiets zo'n beetje dit:

pi_190044885
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:18 schreef Natjoex het volgende:

[..]

Ja, goed punt. Geen idee hoe precies. Er is gewoon een grove exploit waar gebruik van wordt gemaakt. Misschien ook een man-in-the-middle attack erbij. Brute force lijkt me sterk. Overigens zijn de scammers vaak geen hoogvliegers, dus met hun beveiliging laten ze denk ik genoeg steken vallen.
Geen idee hoe dat dan dus gaat en juist dat vraag ik me af. Geldt voor beide opmerkingen, van jullie trouwens. Maar weet niet hoe ik multiquote doe op iPad.

Dat je op een link moet klikken is duidelijk. Ok dan ga je naar een site door de it-goeroe gemaakt en die maakt dan gewoon even een foto en stuurt een gps locatie door?
Dat zonder dat (neem aan Android) daar iets van een waarschuwing over gaat geven van we schakelen camera in etc???

Ok geen hoogvliegers kun je zeggen, maar toch weten die Nigerianen dan meer als ik, want ik zou nl niet kunnen bedenken hoe zoiets te programmeren. Ook niet van hun kant namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 20-11-2019 22:34:52 ]
Do what you love, love what you do!
pi_190044979
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja deze aflevering was bij het confronteren van die vent op die fiets zo'n beetje dit:

Zo ging het wel ja, ze reden die Nigeriaan ook gewoon klem, prachtig was die laatste confro..

Doet me denken aan, en Euh nu kan ik niet op de naam komen, maar van .... die daarna met een bijl achterna gezeten werd.
Hoe heette dat nou joh, van tijd terug is dat. :)
Do what you love, love what you do!
pi_190045255
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:28 schreef kree het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat dan dus gaat en juist dat vraag ik me af. Geldt voor beide opmerkingen, van jullie trouwens. Maar weet niet hoe ik multiquote doe op iPad.

Dat je op een link moet klikken is duidelijk. Ok dan ga je naar een site door de it-goeroe gemaakt en die maakt dan gewoon even een foto en stuurt een gps locatie door?
Dat zonder dat (neem aan Android) daar iets van een waarschuwing over gaat geven van we schakelen camera in etc???

Ok geen hoogvliegers kun je zeggen, maar toch weten die Nigerianen dan meer als ik, want ik zou nl niet kunnen bedenken hoe zoiets te programmeren. Ook niet van hun kant namelijk.
Die oplichters zijn natuurlijk te hebberig en downloaden wel even een app die ze doorgestuurd krijgen. Pleurt er een virus in en je hebt toegang tot de camera zonder dat het opvalt. Zo simpel is het, werd geloof ik ook al een keer uitgelegd.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 22:56:37 #237
74056 crew  ToT
pi_190045313
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:33 schreef kree het volgende:

[..]

Zo ging het wel ja, ze reden die Nigeriaan ook gewoon klem, prachtig was die laatste confro..

Doet me denken aan, en Euh nu kan ik niet op de naam komen, maar van .... die daarna met een bijl achterna gezeten werd.
Hoe heette dat nou joh, van tijd terug is dat. :)

Deze? :P

(Alsof er veel meer voorbeelden te vinden zijn! _O- ;) )
pi_190045351
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:52 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Die oplichters zijn natuurlijk te hebberig en downloaden wel even een app die ze doorgestuurd krijgen. Pleurt er een virus in en je hebt toegang tot de camera zonder dat het opvalt. Zo simpel is het, werd geloof ik ook al een keer uitgelegd.
Nou of het zo simpel is vraag ik me af, het loopt allemaal via whatsapp, althans dat zie je in de uitzending. En daar kun je een link mee sturen maar automatisch een hele app installeren lijkt me sterk. Hmms zou die it-goeroe van ze wel eens wat willen vragen eigenlijk. :D
Do what you love, love what you do!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 22:59:32 #239
74056 crew  ToT
pi_190045360
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:52 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Die oplichters zijn natuurlijk te hebberig en downloaden wel even een app die ze doorgestuurd krijgen. Pleurt er een virus in en je hebt toegang tot de camera zonder dat het opvalt. Zo simpel is het, werd geloof ik ook al een keer uitgelegd.
Voor de zekerheid het linkje zo veel mogelijk laten lijken op de naam van een bank, maar Nigerianen zullen niet zo heel veel banken kennen hier, denk ik.

Wel kut dat je over de grens amper aangepakt kunt worden. Mijn moeder is ook een keer opgelicht door een Nederlandse kennis die tegenwoordig in Duitsland woont. We hebben alles: e-mails, zijn bankgegevens, de betaling, zijn naam en adres, echt alles maar de politie van zowel Nederland als van Duitsland doen er beiden absoluut niets mee.
Gaat "maar" om ¤1000,-, maar toch...
pi_190045366
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:56 schreef ToT het volgende:

[..]


Deze? :P

(Alsof er veel meer voorbeelden te vinden zijn! _O- ;) )
Tuurlijk jaah Willibrord, kon er niet opkomen, dat was ook mooi, nog wellicht pre al de rest :)
Godverdomme zeg haha dat zijn de echte confro' s
Do what you love, love what you do!
pi_190045374
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:58 schreef kree het volgende:

[..]

Nou of het zo simpel is vraag ik me af, het loopt allemaal via whatsapp, althans dat zie je in de uitzending. En daar kun je een link mee sturen maar automatisch een hele app installeren lijkt me sterk. Hmms zou die it-goeroe van ze wel eens wat willen vragen eigenlijk. :D
Ik heb nog wel een website waar dit goed beschreven staat, ik stuur je wel even via dm een linkje die je moet downloaden, maar dan wordt het meteen duidelijk.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 23:00:39 #242
74056 crew  ToT
pi_190045383
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:58 schreef kree het volgende:

[..]

Nou of het zo simpel is vraag ik me af, het loopt allemaal via whatsapp, althans dat zie je in de uitzending. En daar kun je een link mee sturen maar automatisch een hele app installeren lijkt me sterk. Hmms zou die it-goeroe van ze wel eens wat willen vragen eigenlijk. :D
Als je op die link klikt, wordt er een virus op je telefoon geïnstalleerd. Die bestuurt je camera zodra je de telefoon ontgrendelt en stuurt je locatie. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 23:01:07 #243
74056 crew  ToT
pi_190045391
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:59 schreef kree het volgende:

[..]

Tuurlijk jaah Willibrord, kon er niet opkomen, dat was ook mooi, nog wellicht pre al de rest :)
Kweenie, ik kon die kerel nooit echt lijen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 23:01:29 #244
74056 crew  ToT
pi_190045396
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:00 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een website waar dit goed beschreven staat, ik stuur je wel even via dm een linkje die je moet downloaden, maar dan wordt het meteen duidelijk.
_O- _O- _O- :D !!!
pi_190045486
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:00 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een website waar dit goed beschreven staat, ik stuur je wel even via dm een linkje die je moet downloaden, maar dan wordt het meteen duidelijk.
Zou je zeggen ga je gang, maar als dit zo makkelijk kan dan mogen whatsapp en Android wel eens goed naar hun lekken gaan kijken.

Als iemand het voor elkaar krijgt mijn Android camera aan te krijgen zonder dat ik het merk ofwel van iPad dan deel ik een tientje uit. :) mits wel zeggen hoe gedaan.
Do what you love, love what you do!
pi_190045520
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Kweenie, ik kon die kerel nooit echt lijen.
Apart figuur maar dat programma was wel aardig toen voor mij iig. Maar dat is wel de voorloper van alles wat nu soort hetzelfde doet.

Blijf keesie het beste vinden op het moment.
Do what you love, love what you do!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 23:09:41 #247
74056 crew  ToT
pi_190045561
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:06 schreef kree het volgende:

[..]

Zou je zeggen ga je gang, maar als dit zo makkelijk kan dan mogen whatsapp en Android wel eens goed naar hun lekken gaan kijken.

Als iemand het voor elkaar krijgt mijn Android camera aan te krijgen zonder dat ik het merk ofwel van iPad dan deel ik een tientje uit. :) mits wel zeggen hoe gedaan.
Ik ben er absoluut geen expert in, maar ik vertrouw webcams en mobiele cams echt voor geen meter! Ik ken ook mensen die de ingebouwde webcam van hun laptop afplakken omdat je nooit kunt weten wie er meekijkt.
Hell, op Samsung tv's kun je al webcams koppelen voor allerlei apps en DIE worden al grof misbruikt. Okee, het is wel Samsung zelf die er misbruik van maakt en die alles doorspeelt naar partijen die er maar genoeg voor betalen, maar toch...
pi_190045601
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik ben er absoluut geen expert in, maar ik vertrouw webcams en mobiele cams echt voor geen meter! Ik ken ook mensen die de ingebouwde webcam van hun laptop afplakken omdat je nooit kunt weten wie er meekijkt.
Hell, op Samsung tv's kun je al webcams koppelen voor allerlei apps en DIE worden al grof misbruikt. Okee, het is wel Samsung zelf die er misbruik van maakt en die alles doorspeelt naar partijen die er maar genoeg voor betalen, maar toch...
Nou moet zeggen ga er serieus ook over denken om te doen, zeker die front cam. Blijkbaar kan het dus makkelijk.
Gebruik die front cam toch nooit.
Do what you love, love what you do!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 23:12:47 #249
74056 crew  ToT
pi_190045613
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:07 schreef kree het volgende:

[..]

Apart figuur maar dat programma was wel aardig toen voor mij iig. Maar dat is wel de voorloper van alles wat nu soort hetzelfde doet.

Blijf keesie het beste vinden op het moment.
Yup, Kees > Ewout en de rest.

Willibrord vond ik soms echt niet tof; zo zat hij in ieder geval een keer slachtoffers ergens van op straat lastig te vallen om maar hun kant van het verhaal te horen, en viel hij ook een bekende moordenaar lastig toen die met voorlopig verlof ging.
Als mensen al veroordeeld zijn en hun straf (grotendeels) er op hebben zitten, laat je ze toch gewoon met rust verder? Die vent had een TBS-behandeling achte de rug (ben ff kwijt wie het was) en Willibrord deed er alles aan om hem uit z'n tent te lokken om hem weer over de schreef te laten gaan.
Ja dan ben je in mijn ogen gewoon verkeerd bezig.
pi_190045647
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Yup, Kees > Ewout en de rest.

Willibrord vond ik soms echt niet tof; zo zat hij in ieder geval een keer slachtoffers ergens van op straat lastig te vallen om maar hun kant van het verhaal te horen, en viel hij ook een bekende moordenaar lastig toen die met voorlopig verlof ging.
Als mensen al veroordeeld zijn en hun straf (grotendeels) er op hebben zitten, laat je ze toch gewoon met rust verder? Die vent had een TBS-behandeling achte de rug (ben ff kwijt wie het was) en Willibrord deed er alles aan om hem uit z'n tent te lokken om hem weer over de schreef te laten gaan.
Ja dan ben je in mijn ogen gewoon verkeerd bezig.
Klopt ja, hmms ik kan me dat fragment met die bijl nog wel herinneren, hoe de rest nou waren zou ik terug moeten kijken als er nog wat op YouTube staat.
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')