abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:16:28 #1
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189684616
quote:
Duchâtelet: 'Beneliga ten vroegste over drie jaar'



Roland Duchâtelet herhaalt zijn wens om een Beneliga op te richten. Volgens de Standard-voorzitter is zo'n competitie met Belgische en Nederlandse ploegen ten vroegste over drie jaar mogelijk.

Duchâtelet legde in Stadion uit hoe die Beneliga er zou moeten uitzien. "De Beneliga zou bestaan uit 20 clubs, 12 uit Nederland en 8 uit België. Daaronder twee eerste nationale afdelingen, één in Nederland en één in België. In de Belgische afdeling kunnen acht ploegen uit de huidige eerste klasse spelen."

Volgens de Standard-voorzitter kan de nieuwe competitie er ten vroegste over drie jaar zijn. Tot dan wil hij voortdoen in het huidige systeem. "Onze competitie is ingewikkeld genoeg. Ik denk dat het beter is niet weer te veranderen."
Een Beneliga zou 13 clubs hebben met een stadion van minstens 20.000 plaatsen.

1. Ajax - 53.052

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2. Feyenoord - 51.117

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3. PSV - 35.000

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4. Twente - 30.205

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5. Standard Luik - 30.023

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6. Club Brugge - 29.472

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7. Heerenveen - 26.100

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8. Vitesse - 25.000

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9. KRC Genk - 24.956

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10. Utrecht - 23.750

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
11. Groningen - 22.550

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
12. RSC Anderlecht - 21.000

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
13. KAA Gent - 20.000

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:16:35 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189684618
Tsja. Het is niet de eerste keer dat ze in Nederland veel later wakker worden dan in België

quote:
Afgelopen week begon het idee over een BeNeLiga in het voetbal weer rond te zoemen. Peter Vandenbempt heeft een duidelijke opinie. "Ik vind het een aantrekkelijk idee, maar de weg is nog lang."

Ik denk dat Peter Croonen, voorzitter van Genk en van de Pro League, het bij het rechte eind heeft. Hij noemt het stadium nog embryonaal. Er is een studie geweest, besteld door de grote clubs in België en Nederland, met een voorspelbare uitkomst: zo’n BeNeLiga zou sportief en financieel interessant kunnen zijn. Dat had ik nu zelf ook wel kunnen bedenken.

Ik ben het er wel zeker mee eens dat het de moeite is om het een keer grondig te bestuderen. Want het Europese voetbal staat voor grote veranderingen. De grote vijf competities sprinten onvermijdelijk weg, ze willen almaar meer geld genereren en verdienen. Dan moet je je als kleinere competitie toch organiseren, moet je nadenken hoe je toch competitief kan blijven.

De eeuwige vraag - en daarop is het antwoord niet altijd even duidelijk - is natuurlijk: zijn de Nederlanders nu echt geïnteresseerd? Want ik kom wel eens in Nederland en mijn Nederlandse collega’s zeggen: "Dat komt er nooit, onze clubs zijn daar niet mee bezig."

En dat zeggen ze op basis van hun contacten met clubleiders van Ajax, Feyenoord en PSV. Ze zitten aan tafel uit een soort beleefdheid, omdat Nederlanders nu eenmaal opportunistisch zijn en om de opties toch maar open te houden, want je weet maar nooit.

Maar onze clubleiders - en die praten toch met die mensen - zeggen dat de kaarten nu toch een beetje anders liggen dan 10, 20 of 30 jaar geleden. Dat Nederland nu echt wel geïnteresseerd is. Ze hebben toch wel gemerkt dat Nederland, met uitzondering van Ajax natuurlijk, internationaal achterop hinkt en dat ze misschien ook wel baat hebben bij zo’n grotere markt.

"Het sportieve niveau zal stijgen, dat kan niet anders"
Of het Belgische voetbal daar beter van wordt? Dat hangt ervan af wat je bedoelt met het Belgische voetbal. Ik vind het zelf een heel aantrekkelijke gedachte, moet ik eerlijk toegeven. Elke week België-Nederland, veel extra topmatchen, je krijgt er Ajax, Feyenoord, PSV en AZ bij.

Het sportieve niveau zal stijgen, dat kan volgens mij niet anders. Je brengt het beste van 2 landen samen, er zal een nieuwe dynamiek ontstaan en ik denk dat zo’n competitie inderdaad veel meer geld zal genereren: grotere markt en commercieel interessanter voor grotere internationale spelers om erin te investeren.

Maar goed, er zijn een aantal praktische issues. Voor supporters die hun ploeg willen vergezellen naar Nederland is het bijvoorbeeld niet zo simpel en ook emotionele aspecten spelen mee. Zoals tradities of derby’s die misschien verloren gaan. En er is de zorg om Europese tickets, want wat gaat de UEFA daarmee doen?

"Wat met die andere 16 clubs die geen BeNeLiga spelen?"
Maar los daarvan is de vraag ook: wat met die 16 andere huidige profclubs die niet in die BeNeLiga spelen? Want je moet het toch stellen zoals het is: zodra die BeNeLiga een feit is, spelen die clubs de facto in een soort 1B.

Dat is dan de nationale hoogste klasse en ik neem aan dat ze dan het vooruitzicht krijgen van 2 plaatsen om het jaar nadien in de BeNeLiga te kunnen voetballen. Stijgen en dalen, dat is de sportieve wortel.

En hopelijk ook het vooruitzicht van een grote hap uit het geld dat die BeNeLiga genereert, maar dat is alweer een moeilijker probleem, zoals nu voor de ploegen van 1B. Want onze clubs willen die BeNeLiga ook om meer geld te verdienen en om competitiever te zijn, dus willen ze daar waarschijnlijk toch liefst zo weinig mogelijk van afgeven.

Hoe je het ook draait of keert, de belangstelling van televisiezenders en kranten zal quasi nul zijn, zoals nu voor 1B. In een weekend van Ajax-Anderlecht en Club Brugge-PSV kijkt geen mens om naar pakweg Kortrijk-STVV, dat is dan de realiteit. En al die waardevolle middenmoters verliezen dan per definitie ook de jaarlijkse komst van onze grote clubs: Club Brugge, Standard of Anderlecht.
Een theoretische studie kan het eventueel tegenspreken, maar veel clubs zullen op termijn toch ofwel moeten terugschakelen naar een soort semi-profstatuut of nog meer in handen komen van buitenlandse investeerders. De grotere gaan er wel bij varen, ik denk dat dat buiten kijf staat. De meeste anderen blijven achter in de schaduw.

Maar misschien wordt ons profvoetbal dan gereduceerd tot zijn realiteit, want ik vind altijd dat 24 profclubs gewoon te veel is. En de weg is nog lang, want het zijn ook al die clubs die mee moeten beslissen. Dat zal dus niet zo simpel zijn. Maar ik vind het wel een aantrekkelijk idee.

Bron : Sporza,be
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:13:33 #3
35723 crew  GGMM
pi_189685415
Loopt deze onzin nog steeds

Dacht dat het nu wel duidelijk is dat Nederland niet beter wordt door tegen een paar kutclubs uit een kutland te spelen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:15:24 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189685458
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:13 schreef GGMM het volgende:
Loopt deze onzin nog steeds

Dacht dat het nu wel duidelijk is dat Nederland niet beter wordt door tegen een paar kutclubs uit een kutland te spelen.
Het onderwerp is warmer dan ooit dus dit is een vrij misplaatste opmerking :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189685495
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:13 schreef GGMM het volgende:
Loopt deze onzin nog steeds

Dacht dat het nu wel duidelijk is dat Nederland niet beter wordt door tegen een paar kutclubs uit een kutland te spelen.
Wat een onzin reactie, het niveau van de competitie gaat hiermee juist omhoog. Ja jammer voor jouw shitclub als ze er niet bij zitten, dan zijn ze blijkbaar niet groot genoeg. Dat zal voor veel supporters van kleinere clubs inderdaad tegen het zere been zijn, geen eredivisie voetbal meer.

Ik kijk liever Groningen tegen Genk dan Fortuna tegen VVV bijvoorbeeld. Gemiddeld genomen grotere budgetten, betere spelers en meer stadion capaciteit in 1 enkele competitie.
  Forum Admin dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:27:53 #6
35723 crew  GGMM
pi_189685631
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:18 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wat een onzin reactie, het niveau van de competitie gaat hiermee juist omhoog. Ja jammer voor jouw shitclub als ze er niet bij zitten, dan zijn ze blijkbaar niet groot genoeg.
Ik denk dat het weinig effect zal hebben op Ajax eigenlijk.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_189685632
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:15 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Het onderwerp is warmer dan ooit dus dit is een vrij misplaatste opmerking :)
Ik zie eigenlijk alleen maar belgen die enthousiast zijn. Maar op zich is het wel iets om over te denken. Waarom zeg je dat het warmer is dan ooit? Hoe kom je tot die conclusie?
  Forum Admin dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:29:26 #8
35723 crew  GGMM
pi_189685650
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:28 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk alleen maar belgen die enthousiast zijn.
Ja logisch toch, die zijn ook de enge die erop vooruit zouden gaan.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:29:35 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189685651
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:28 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk alleen maar belgen die enthousiast zijn. Maar op zich is het wel iets om over te denken. Waarom zeg je dat het warmer is dan ooit? Hoe kom je tot die conclusie?
Zie artikel dat ik geplaatst heb. Zie bijvoorbeeld het feit dat de KNVB de tweede fase in is gegaan voor wat betreft onderzoeken naar een Beneliga.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:30:03 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189685657
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:29 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja logisch toch, die zijn ook de enge die erop vooruit zouden gaan.
Ja man. Van Club Brugge ipv RKC wordt niemand beter.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:30:27 #11
35723 crew  GGMM
pi_189685662
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:30 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ja man. Van Club Brugge ipv RKC wordt niemand beter.
Klopt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:31:15 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189685673
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:30 schreef GGMM het volgende:

[..]

Klopt.
je bent niet goed bij je hoofd rene :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:33:11 #13
35723 crew  GGMM
pi_189685695
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:31 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

je bent niet goed bij je hoofd rene :D
Ok.

Misschien moeten we Polen en Bulgarije ook toevoegen, de topclubs daar zijn ook beter dan RKC.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:33:44 #14
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189685704
Een Beneliga heeft natuurlijk meer niveau dan een Eredivisie :D
Hoe kan je dat nou weer ontkennen. Kijk enkel maar naar de begrotingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:34:27 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189685711
GGMM z'n ouwe in 1950 : Van profvoetbal wordt niemand beter
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:34:37 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189685715
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:33 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ok.

Misschien moeten we Polen en Bulgarije ook toevoegen, de topclubs daar zijn ook beter dan RKC.
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189685729
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:29 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Zie artikel dat ik geplaatst heb. Zie bijvoorbeeld het feit dat de KNVB de tweede fase in is gegaan voor wat betreft onderzoeken naar een Beneliga.
Ik zie vooral dat Nederlandse clubs uit beleefdheid aan tafel zitten.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:37:54 #18
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189685745
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:29 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja logisch toch, die zijn ook de enge die erop vooruit zouden gaan.
Daarom staan ze hoger op de UEFA ranglijst en halen ze meer geld op uit TV rechten...

Arrogant gepraat weer.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Forum Admin dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:42:13 #19
35723 crew  GGMM
pi_189685788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daarom staan ze hoger op de UEFA ranglijst en halen ze meer geld op uit TV rechten...

Arrogant gepraat weer.
Ajax & PSV >> alles uit België
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:43:05 #20
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189685797
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:42 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ajax & PSV >> alles uit België
De club coëfficiënt van PSV wijst dat niet uit. Hebben gewoon magere resultaten gehaald.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Forum Admin dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:45:34 #21
35723 crew  GGMM
pi_189685826
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De club coëfficiënt van PSV wijst dat niet uit. Hebben gewoon magere resultaten gehaald.
In 17/18 ja

Maar zelfs door dat jaar niks te presteren staan ze nog gelijk met de best presterende club uit België _O-

https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2020.html

En Ajax vorig jaar halve finale CL en dit jaar presteren ze weer prima. Dat wordt vast veel beter met de hulp van België ja :D

Nee sorry, ik geloof hier niet in.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:37:44 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189686355
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:34 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

ok
is op zich geen hele slechte vraag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:03:19 #23
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_189686732
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:45 schreef GGMM het volgende:

[..]

In 17/18 ja

Maar zelfs door dat jaar niks te presteren staan ze nog gelijk met de best presterende club uit België _O-

https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2020.html

En Ajax vorig jaar halve finale CL en dit jaar presteren ze weer prima. Dat wordt vast veel beter met de hulp van België ja :D

Nee sorry, ik geloof hier niet in.
Het doel is dan ook met name om flutclubs als RKC, Emmen, Ado etc te vervangen door Club Brugge, Standard etc.
Het verzorgingsgebied per club neemt dan flink toe wat simpelweg een pak hogere gemiddelde begroting op zal leveren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:28:50 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189687143
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het doel is dan ook met name om flutclubs als RKC, Emmen, Ado etc te vervangen door Club Brugge, Standard etc.
Het verzorgingsgebied per club neemt dan flink toe wat simpelweg een pak hogere gemiddelde begroting op zal leveren.
het verzorgingsgebied groeit alleen als er clubs verdwijnen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:31:32 #25
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189687176
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het verzorgingsgebied groeit alleen als er clubs verdwijnen
Dat is juist de hele bedoeling van het plan. No way dat clubs als Dordrecht, Roda en Excelsior dit gaan overleven.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:51:31 #26
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_189687503
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het doel is dan ook met name om flutclubs als RKC, Emmen, Ado etc te vervangen door Club Brugge, Standard etc.
Het verzorgingsgebied per club neemt dan flink toe wat simpelweg een pak hogere gemiddelde begroting op zal leveren.
ADO zou een veel grotere club moeten zijn gezien de locatie. Dichtstbijzijnde profclub voor Den Haag, Delft, Leiden en Zoetermeer.
pi_189689000
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:27 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik denk dat het weinig effect zal hebben op Ajax eigenlijk.
Alsof Ajax de enige club is waar het om draait, het algehele niveau van de competitie zal omhoog gaan.
pi_189689594
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat is juist de hele bedoeling van het plan. No way dat clubs als Dordrecht, Roda en Excelsior dit gaan overleven.
Denk dat die 2000 man die bij Dordrecht komen en die 3000 bij Excelsior wel enorm aan gaan tikken voor het verzorgingsgebied van de omliggende clubs. Ondertussen pak je wel een aantal mensen hun hobby of meer dan dat af.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:05:31 #29
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_189689825
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:52 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Denk dat die 2000 man die bij Dordrecht komen en die 3000 bij Excelsior wel enorm aan gaan tikken voor het verzorgingsgebied van de omliggende clubs. Ondertussen pak je wel een aantal mensen hun hobby of meer dan dat af.
Die zullen even zeuren en sluiten, ook al zeggen ze van niet, zich op termijn gewoon aan bij een andere vereniging. We kunnen ook gewoon concluderen dat we deze mensen gedwongen aan een kwaliteitsrijkere hobby helpen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:18:31 #30
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189689999
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:52 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Denk dat die 2000 man die bij Dordrecht komen en die 3000 bij Excelsior wel enorm aan gaan tikken voor het verzorgingsgebied van de omliggende clubs. Ondertussen pak je wel een aantal mensen hun hobby of meer dan dat af.
Een hobby die miljoenen belastinggeld kost. Telkens weer in de bodemloze put van doodzieke clubs.

Zeker weten dat een FC Limburg gewoon tot de top acht van Nederland zou behoren. Maarja, liever helemaal geen Limburgse club in de eredivisie denken de steeds schaarser wordende supporters (zie eerder punt over het gebrek aan interesse in voetbal tov andere landen).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:21:24 #31
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189690048
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het doel is dan ook met name om flutclubs als RKC, Emmen, Ado etc te vervangen door Club Brugge, Standard etc.
Het verzorgingsgebied per club neemt dan flink toe wat simpelweg een pak hogere gemiddelde begroting op zal leveren.
Je krijgt dan tenminste volwaardige professionele organisaties en meer concurrentie zodat zelfs Ajax niet meer weg kan komen met wanbeleid. Want dan gaan de talenten gewoon naar een AZ ofzo (wat dus nu al gebeurt, maar nog steeds is de concurrentie zeer gebrekkig in Nederland).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189690992
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:33 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ok.

Misschien moeten we Polen en Bulgarije ook toevoegen, de topclubs daar zijn ook beter dan RKC.
Klopt
  Forum Admin dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:20:29 #33
35723 crew  GGMM
pi_189691065
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:22 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Alsof Ajax de enige club is waar het om draait, het algehele niveau van de competitie zal omhoog gaan.
Mis het punt nog meer.

En zelfs als dat zo zou zijn is het slechts tijdelijk. Totdat er een top 2 of 3 is die uitloopt op de rest. CL geld blijft namelijk de grootste bron van inkomsten en als Club Brugge 5 keer 6e eindigt is het NEC.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:28:21 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189692121
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik zie vooral dat Nederlandse clubs uit beleefdheid aan tafel zitten.
Misschien een alinea verder lezen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:38:33 #35
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189692240
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:20 schreef GGMM het volgende:

[..]

Mis het punt nog meer.

En zelfs als dat zo zou zijn is het slechts tijdelijk. Totdat er een top 2 of 3 is die uitloopt op de rest. CL geld blijft namelijk de grootste bron van inkomsten en als Club Brugge 5 keer 6e eindigt is het NEC.
Nou nee. Dan is het meer een slapende reus die een zetje nodig heeft. Hun regio heeft teveel sponsors en teveel voetballers om zoiets als NEC te zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:56:58 #36
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_189692362
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:20 schreef GGMM het volgende:

[..]

Mis het punt nog meer.

En zelfs als dat zo zou zijn is het slechts tijdelijk. Totdat er een top 2 of 3 is die uitloopt op de rest. CL geld blijft namelijk de grootste bron van inkomsten en als Club Brugge 5 keer 6e eindigt is het NEC.
Het blijft de grootste bron van inkomsten, dat klopt. Relatief neemt het belang van Champions League voetbal echter af als de gemiddelde begroting omhoog gaat.

In de eredivisie is de laagste begroting 9 miljoen euro, in een beneliga zal dit zo rond de 18-20 miljoen liggen; het halen van champions league voetbal (zeg 40 miljoen) geeft je dus 4x de begroting van de slechtste ploeg in de eredivisie, terwijl dit in de beneliga slechts een factor 2 is.

Dit zie je met name in de premier league waar een Crystal Palace meer TV geld krijgt dan Ajax in de champions league zou kunnen verdienen al haalt het de finale.

Even voor de duidelijkheid, de begrotingen van de NL + BE clubs op een rijtje

Waasland-Beveren 5
RKC Waalwijk 7
Fortuna Sittard 7,2
VVV Venlo 8
FC Emmen 8,2
Moeskroen 8,5
AS Eupen 10,7
Sparta 11
Heracles 12
STVV 12,5
Willem II 12,5
Pec Zwolle 13,5
KV Kortrijk 14
KV Mechelen 14,4
KV Oostende 15
Zulke Waregem 15,5
ADO Den Haag 15,5
Sc Heerenveen 18
Charleroi 18
Cercle Brugge 18
FC Groningen 19
FC Utrecht 20
FC Twente 23
FC Antwerp 25
KAA Gent 25
AZ 25,5
Vitesse 26
Standard Luik 30
RSC Anderlecht 50
KRC Genk 50
Feyenoord 68
Club Brugge 70
PSV 78,5
Ajax 110
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_189693183
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:20 schreef GGMM het volgende:

[..]

Mis het punt nog meer.

En zelfs als dat zo zou zijn is het slechts tijdelijk. Totdat er een top 2 of 3 is die uitloopt op de rest. CL geld blijft namelijk de grootste bron van inkomsten en als Club Brugge 5 keer 6e eindigt is het NEC.
Jij beng de enige hier die het punt mist. Kijk maar eens naar de Premier League, daar zitten clubs als Arsenal, Crystal en Manchester United op de plekken 5, 6 en 7. Allen met een grote begroting en goede spelers.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 08:10:37 #38
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_189693679
En hoe zal dat gaan met de CL/EL tickets? Alleen de kampioen een rechtstreeks ticket voor de CL?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Forum Admin woensdag 30 oktober 2019 @ 08:12:10 #39
35723 crew  GGMM
pi_189693694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 06:51 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Jij beng de enige hier die het punt mist. Kijk maar eens naar de Premier League, daar zitten clubs als Arsenal, Crystal en Manchester United op de plekken 5, 6 en 7. Allen met een grote begroting en goede spelers.
Ja dat is het enige voorbeeld. In 90% van de competenties is er één club die boven de rest uitsteekt. Dat gaat hier ook gebeuren.

En dan komt er iemand met het argument dat je de rest wel sterker maakt, maar dat boeit me niks. Een Beneliga is fijn als je topclub sterker wordt, niet als de subtop sterker wordt en meer niet.

Hopelijk gaat deze onzin nooit door.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin woensdag 30 oktober 2019 @ 08:13:28 #40
35723 crew  GGMM
pi_189693704
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het blijft de grootste bron van inkomsten, dat klopt. Relatief neemt het belang van Champions League voetbal echter af als de gemiddelde begroting omhoog gaat.

In de eredivisie is de laagste begroting 9 miljoen euro, in een beneliga zal dit zo rond de 18-20 miljoen liggen; het halen van champions league voetbal (zeg 40 miljoen) geeft je dus 4x de begroting van de slechtste ploeg in de eredivisie, terwijl dit in de beneliga slechts een factor 2 is.

Dit zie je met name in de premier league waar een Crystal Palace meer TV geld krijgt dan Ajax in de champions league zou kunnen verdienen al haalt het de finale.

Even voor de duidelijkheid, de begrotingen van de NL + BE clubs op een rijtje

Waasland-Beveren 5
RKC Waalwijk 7
Fortuna Sittard 7,2
VVV Venlo 8
FC Emmen 8,2
Moeskroen 8,5
AS Eupen 10,7
Sparta 11
Heracles 12
STVV 12,5
Willem II 12,5
Pec Zwolle 13,5
KV Kortrijk 14
KV Mechelen 14,4
KV Oostende 15
Zulke Waregem 15,5
ADO Den Haag 15,5
Sc Heerenveen 18
Charleroi 18
Cercle Brugge 18
FC Groningen 19
FC Utrecht 20
FC Twente 23
FC Antwerp 25
KAA Gent 25
AZ 25,5
Vitesse 26
Standard Luik 30
RSC Anderlecht 50
KRC Genk 50
Feyenoord 68
Club Brugge 70
PSV 78,5
Ajax 110
Ja en dan ga je er maar even blind van uit dat dat zo blijft.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_189693721
Iedereen gaat er gemakshalve vanuit dat er nu een hegemonie gaat ontstaan omdat Ajax financieel een enorme voorsprong heeft genomen. Laten we dit nu maar eerst eens afwachten.

Vooralsnog is Ajax vorig jaar sinds 5 jaar weer eens kampioen geworden of überhaupt weer eens een prijs gepakt. Afgezien van de halve finale CL en finale EL, welke vooralsnog incidenten zijn.
pi_189693953
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:10 schreef PzKpfw het volgende:
En hoe zal dat gaan met de CL/EL tickets? Alleen de kampioen een rechtstreeks ticket voor de CL?
Daarom pleit ik voor het MLS-concept, als er met het BeNeliga concept wordt gestart. Dan houdt België en Nederland zijn eigen ranglijst voor de Europese tickets.

In de Scandinavische landen en in de Baltische Staten is zo'n competitieopzet niet gelukt. Dus we moeten niet te snel onze oude schoenen weggooien.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 08:39:32 #43
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189693971
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:15 schreef RamboDirk het volgende:
Iedereen gaat er gemakshalve vanuit dat er nu een hegemonie gaat ontstaan omdat Ajax financieel een enorme voorsprong heeft genomen. Laten we dit nu maar eerst eens afwachten.

Vooralsnog is Ajax vorig jaar sinds 5 jaar weer eens kampioen geworden of überhaupt weer eens een prijs gepakt. Afgezien van de halve finale CL en finale EL, welke vooralsnog incidenten zijn.
Als je naar andere landen kijkt is dit vaak de opmars naar een monopoliepositie. Het begrotingsgat is groot en ook dit seizoen lijkt het weer veel groter te gaan worden.

Uiteraard moet het nog waargemaakt worden, maar het ziet er héél veelbelovend uit :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189694746
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:12 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja dat is het enige voorbeeld. In 90% van de competenties is er één club die boven de rest uitsteekt. Dat gaat hier ook gebeuren.

En dan komt er iemand met het argument dat je de rest wel sterker maakt, maar dat boeit me niks. Een Beneliga is fijn als je topclub sterker wordt, niet als de subtop sterker wordt en meer niet.

Hopelijk gaat deze onzin nooit door.
Inderdaad er is altijd 1 de beste die het meest ervan profiteert, mee eens.

Echter worden Engelse, Spaanse en Italiaanse competities wel veel beter vermarkt wereldwijd, mensen willen deze competities zien omdat ze groot zijn. De Eredivisie is niet interessant genoeg, fuseer je het met de Belgische competitie, dan heb je in potentie veel meer in handen. Meer budgetten, meer kijkers en grotere spelers.
  Forum Admin woensdag 30 oktober 2019 @ 09:54:42 #45
35723 crew  GGMM
pi_189694855
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:45 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Inderdaad er is altijd 1 de beste die het meest ervan profiteert, mee eens.

Echter worden Engelse, Spaanse en Italiaanse competities wel veel beter vermarkt wereldwijd, mensen willen deze competities zien omdat ze groot zijn. De Eredivisie is niet interessant genoeg, fuseer je het met de Belgische competitie, dan heb je in potentie veel meer in handen. Meer budgetten, meer kijkers en grotere spelers.
Ja, dat blijf je herhalen maar daar geloof ik niet zo in. (En overigens heb ik niet gezegd dat de top er het meest van profiteert, de conclusie eerder in dit topic was juist dat de top (Ajax) er helemaal niet van profiteert. Die doen het al uitstekend in Europa en dat is dus al te bereiken met enkel en alleen de Eredivisie.

Plus je maakt alles dat degradeert kapot want die komen in een nietszeggende kutcompetitie terecht waar geen hond naar kijkt, dus de top blijft hetzelfde en de staart blijft hetzelfde.

Het enige wat je doet is de helft van de Europese plekken weghalen bij beide competities, waardoor begrotingen op lange termijn dus ook zullen dalen. Over 5 jaar heb je dus een competitie die van hetzelfde niveau is als de Eredivisie.

Waardeloos idee zeg.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:00:27 #46
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_189694935
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:13 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja en dan ga je er maar even blind van uit dat dat zo blijft.
Ik zou niet weten waarom het omlaag zou gaan.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:07:07 #47
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189695025
Leuk dat 'geloof' van mensen.

April 2018:


Zie ook:
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14660970512331391004
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Forum Admin woensdag 30 oktober 2019 @ 10:08:12 #48
35723 crew  GGMM
pi_189695041
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:00 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom het omlaag zou gaan.
Nou, omdat België en Nederland nu beiden 2 CL plaatsen hebben? (En voorronde en 1 directe plaats.) Met dit idee komen er per Beneliga toch niet opeens 4 CL plaatsen? Dat wordt toch 2?

Oftewel, 2 clubs gaan consequent CL mislopen? Er komen grote geldbedragen niet meer binnen die eerst wel consequent binnenkwamen?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_189695049
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:28 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Misschien een alinea verder lezen.
Dat is een alinea waarin staat dat belgische managers het idee hebben dat het nu anders ligt dan 10 jaar geleden. Niet echt overtuigend.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:18:21 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189695191
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:08 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat is een alinea waarin staat dat belgische managers het idee hebben dat het nu anders ligt dan 10 jaar geleden. Niet echt overtuigend.
De bestuurders van Belgische clubs zijn niet echt overtuigend maar een Nederlands sportjournalistje wel. Oke dan, laat maar zitten joh.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')