abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 november 2019 @ 11:40:35 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189727357
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:52 schreef nils7 het volgende:
Willen we 25 races.
Ja het is een Max maar 23 is toch wel realistisch.

Persoonlijk vind ik dat je met een wereld kampioenschap een race in Afrika op je kalender moet hebben.
Ook India, waren voldoende toeschouwers, zou niet mogen ontbreken.

Maar dat ben ik. Ook een Duitsland hoort er gewoon op te staan.

Ik ben geen fan van stratencircuits want het kan makkelijk een optocht worden. Een circuit Kun je nog aanpassen, dat gaat in een stad gewoon moeilijker.

Vind het jammer dat ze niet verder kijken dan 2021 waar ze heen willen met de powerunit
Wmb wordt het Australië, Maleisië, Bahrein, China, Nederland, Spanje, Monaco, Canada, GB, Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, België, Italië, Singapore, Japan, Mexico, VS, Brazilië.

19 races, helemaal mooi. Alles wat hier bij komt is categorie Hanoi, Abu Dhabi, Baku. Die races heb ik niet nodig om van een seizoen te genieten.

En die powerunit lekker laten voor wat het is. Die veranderen zou ons terug naar 2014 dominantie brengen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 1 november 2019 @ 15:22:28 #52
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189730301
Waarom pakken ze Canada niet gewoon als ze toch aan die kant van de wereld zitten eigenlijk? Puur het weer?
And so is the past
pi_189742644
Is er iets bekend over de breedte van de wagens?

Ze hebben het nu enkel over het verminderen van dirty air. Maar een andere reden waarom er slecht ingehaald kan worden is dat de wagens tegenwoordig gewoon te breed zijn geworden en de meeste circuits daar niet op berekend zijn.
pi_189742685
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:20 schreef shiz het volgende:
Tot nu toe gaat het om vereenvoudigen van het design met als hoofddoel het verminderen van zogenaamde 'dirty air' die de lucht achter de auto verstoort en de downforce voor de eerstvolgende auto die volgt sterk vermindert. Ook dat door bepaalde richtlijnen en design waarvan niet afweken dient te worden, dat autos dichter bij elkaar liggen.
Bij elke race gaat men dan een windtunnel invliegen om de auto's te keuren? :D
  zaterdag 2 november 2019 @ 10:21:52 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189742747
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 10:11 schreef Breekfast het volgende:
Ze hebben het nu enkel over het verminderen van dirty air. Maar een andere reden waarom er slecht ingehaald kan worden is dat de wagens tegenwoordig gewoon te breed zijn geworden en de meeste circuits daar niet op berekend zijn.
Dit is niet waar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189742895
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2019 10:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is niet waar.
Niet?
  zaterdag 2 november 2019 @ 10:37:47 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189742942
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 10:34 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Niet?
Nee, de wagens zijn niet breder dan gemiddeld gedurende de geschiedenis van F1. Ze zijn iets breder dan tijdens de vorige periode maar die waren gewoon zeer smal. Hielp ook niet trouwens.

Ze zijn vooral veel langer geworden, maar daar staat nu nergens iets over in de regels volgens mij.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189742967
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2019 10:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, de wagens zijn niet breder dan gemiddeld gedurende de geschiedenis van F1. Ze zijn iets breder dan tijdens de vorige periode maar die waren gewoon zeer smal. Hielp ook niet trouwens.

Ze zijn vooral veel langer geworden, maar daar staat nu nergens iets over in de regels volgens mij.
Volledig offtopic, maar ik haal jou steeds door elkaar met deze pannenkoek:
LIF / Verlicht door medium (tip!)

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189742979
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 10:11 schreef Breekfast het volgende:
Is er iets bekend over de breedte van de wagens?

Ze hebben het nu enkel over het verminderen van dirty air. Maar een andere reden waarom er slecht ingehaald kan worden is dat de wagens tegenwoordig gewoon te breed zijn geworden en de meeste circuits daar niet op berekend zijn.
Staat in de nieuwe technical regulations.

Voor zover ik kan zien is de max breedte 2 m (exclusief banden) en max lengte ca 5,60 m. Ongeveer gelijk aan hoe het nu is.

Maar het staat er niet letterlijk zo in, maar als afstanden tussen referentiepunten, dus ik kan het mis hebben.

De Sporting Regulations 2021 (pdf)

De Technical Regulations 2021 (pdf)

De Financial Regulations 2021 (pdf)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189743129
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2019 10:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, de wagens zijn niet breder dan gemiddeld gedurende de geschiedenis van F1. Ze zijn iets breder dan tijdens de vorige periode maar die waren gewoon zeer smal. Hielp ook niet trouwens.

Ze zijn vooral veel langer geworden, maar daar staat nu nergens iets over in de regels volgens mij.
Ow, ok. Toch is de breedte van de wagen voor mijn gevoel vaak ook onderdeel van het probleem.

Zie ook bijvoorbeeld onderstaand artikel:
quote:
Daniel Ricciardo wijt het gebrek aan inhaalacties in de Formule 1 mede aan de breedte van de auto's. Afgelopen weekend was er in de seizoensopener in Australië slechts een handvol geslaagde passeerbewegingen.

"De brede banden en auto's nemen een groot deel van de baan in beslag, zo heb ik het gevoel", aldus Ricciardo tegen Motorsport.com. "Smalle wagens zijn naar mijn mening geweldig. Het is net als met motorfietsen: omdat deze zo smal zijn, is er altijd ruimte om in te halen. En ze zijn dertig seconden per ronde langzamer dan wij, wat volgens mij bewijst dat het niet per se om rondetijden draait. Het gaat om het racen, daar ligt het spektakel."

De Formule 1 stapte per 2017 over naar bredere wagens met veel meer downforce in vergelijking met de auto's waarmee tussen 2009 en 2016 werd gereden. Volgens Ricciardo bieden de wagens uit 2014 een perfecte balans tussen het racen en de rondetijden. "Ja, ze waren langzaam voor onze standaarden. Voor een toeschouwer is het verschil echter niet per se heel groot. Maar wat betreft het racen: je kon andere rijders volgen, je kon inhalen. Qua inhalen was 2014 goed."

"Aerodynamisch gezien zijn de auto's nu heel sterk. Kijk naar de sidepods, daar hangen zoveel onderdeeltjes aan. Het ziet er ongelooflijk uit, maar het betekent wel dat het voor de achterliggende wagens wordt verpest", zegt de Red Bull-coureur. "We zijn nu op een punt waarop de bochten 2, 3 en 9 in Barcelona vol gas zijn. Dat is indrukwekkend, maar hoe harder we gaan, hoe lastiger het wordt om in te halen en hoe lastiger het wordt om dicht achter iemand anders te rijden "

"Wat willen we: auto's die in plaats van 1.25 minuut 1.22 minuut rijden, maar op zondag niet kunnen racen? Of zien we liever langzamere wagens, maar waarmee wel geracet kan worden? Uiteraard moeten de auto's snel blijven, maar er is een balans mogelijk", stelt Ricciardo.

Daarnaast vindt Ricciardo dat, om de kosten in de Formule 1 naar beneden te krijgen, ook het reglement voor de power units eenvoudiger gemaakt moet worden. "Een simpele motor begrijp ik niet en deze motoren al helemaal niet", vertelt de 28-jarige Australiër. "Volgens mij wordt er nu heel veel geld geïnvesteerd, zonder dat het echt een doel heeft. Uiteraard kan de auto-industrie van bepaalde onderdelen wat leren, maar ik heb het idee dat er nu heel veel geld wordt verspild aan hoe technisch alles is. En het klinkt ook niet goed."

"Waarschijnlijk is de power unit dus het startpunt [voor kostenbesparing]. Wat daarna volgt, weet ik ook niet. Minder motoren?", vraagt Ricciardo zich hardop af. "Dat hebben we nu. Om kosten te besparen snijden ze in het aantal testdagen, maar vervolgens bouwt iedereen voor miljoenen een simulator. Ik denk verstandig, wat dat ook mag betekenen."
https://www.gpupdate.net/(...)reed-om-in-te-halen/

Hier hebben ze het wel over bredere wagens in vergelijking met de periode 2009-2016.
  zaterdag 2 november 2019 @ 11:13:34 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189743318
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 10:53 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ow, ok. Toch is de breedte van de wagen voor mijn gevoel vaak ook onderdeel van het probleem.

Dat zeggen inderdaad wel meer mensen. Is geen echte onderbouwing voor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 november 2019 @ 11:15:50 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189743340
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Waarom pakken ze Canada niet gewoon als ze toch aan die kant van de wereld zitten eigenlijk? Puur het weer?
Volgens mij zitten ze daar momenteel vol in de winter.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 2 november 2019 @ 11:17:43 #63
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189743366
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Volgens mij zitten ze daar momenteel vol in de winter.
Mja dat besef kwam nadat ik op 'verstuur' tikte. :+.
And so is the past
pi_189743464
Dikke rims ouwe.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 november 2019 @ 19:12:51 #65
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189837459
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Volgens mij zitten ze daar momenteel vol in de winter.
ja, rond het vriespunt en sneeuw, wel interessant voor een GP :D. Feitelijk zit Zandvoort al heel vroeg in de kalender voor een GP zo noordelijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 7 november 2019 @ 20:27:54 #66
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189839583
Er is een team bezig met een mod voor een racegame met de nieuwe auto.
Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn :-)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_189843437
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja, rond het vriespunt en sneeuw, wel interessant voor een GP :D. Feitelijk zit Zandvoort al heel vroeg in de kalender voor een GP zo noordelijk
Race met gebruik van sneeuwkettingen is eigenlijk ook een must voor elk raceseizoen niet?
pi_189848039
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zeggen inderdaad wel meer mensen. Is geen echte onderbouwing voor.
Misschien dat de toename van stratencircuits (welke minder breed zijn dan reguliere tracks) ook ee rol speelt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')