Daar heb ik ook aan gedacht, maar dan past denk ik de mc niet op het onderstel van de kinderwagen (ik ga er even van uit dat het ene merk niet op een ander merk onderstel past)quote:Op woensdag 20 november 2019 08:25 schreef Elleska het volgende:
[..]
De meegroeistoelen zijn wel beter geworden maar in de meeste meegroeistoelen zit een pasgeboren baby heel erg rechtop vergeleken met de maxi cosi.
Ander groot nadeel van een meegroeistoel bij een kleine baby lijkt me dat je de baby altijd uit de maxi cosi moet halen op bestemming. Als ik bedenk hoe vaak wij het eerste jaar L slapend naar binnen hebben gebracht, lekker warm in de maxi cosi.
Als ze wat ouder zijn kunnen zitten maakt dat minder uit en zijn de meegroeistoelen tot 4 jaar ook prima. Maar voor nu zou ik echt een base aanraden. Goed 2ehands te verkrijgen en te verkopen.
Ik bedoel idd een autostoeltje van het merk van de kinderwagen.quote:Op woensdag 20 november 2019 08:41 schreef Elleska het volgende:
Je hebt al een maxi cosi toch? Of bedoel je daarmee een autostoeltje van het merk van je kinderwagen?
Voor de meeste kinderwagens zijn adapters te krijgen voor de maxi cosi.
In de wandelwagen, draagzak, op de arm, in de winkelwagen... Prul is een jaar nu, dus die kan prima zitten en staan en lopen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 19:34 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Zoiets zat ik ook aan te denken, maar waar gaat prul in als je de auto uit gaat?
Ik kwam deze tegen: https://www.mamaloesbabys(...)tostoel-0-18-kg-5975. Redelijk qua prijs, met veiligheidsnorm. Maar ik kan er geen testen over vinden.
Ik ben die in het echt gaan checken en vond hem allesbehalve gebruiksvriendelijk. Heel hard ook, prul vond het ook niks om erin te zitten. Dus ik zou niet zomaar online bestellen.quote:Op woensdag 20 november 2019 08:16 schreef taxibabe het volgende:
Die ik heb gezien voldoet aan I-size, dus ik ga er van uit dat hij veilig is. Ik kan er alleen geen testen van de consumentenbond en/of anwb over vinden.
Deze had ik gevonden.
Overigens kun je ook gewoon je maxi cosi in een winkelwagen zetten natuurlijk.quote:Op woensdag 20 november 2019 10:14 schreef Ynske het volgende:
Maar maxi cosi op wandelwagen is dat echt belangrijk voor je?
Ik vind t zondr dat ik adapters gekocht heb, zou je veel gebruiken. Het omgekeerde Is waar, in mijn geval, ik klik liever de wagenbak op het onderstel zodat de kleine lekker kan liggen. En maxi cosi heeft er in de 4 maanden nog niet opgezeten.
Kleine is er dan ook aan gewend om slapend over gelegd te worden, en slaapt gewoon door.
Gefeliciteerd met prul!quote:Op woensdag 20 november 2019 10:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
In de wandelwagen, draagzak, op de arm, in de winkelwagen... Prul is een jaar nu, dus die kan prima zitten en staan en lopen.
En wij hebben een nuna rebl plus, die kostte toen 399 en da's heel veel geld, maar prul kan erin tot ze vier is ofzo. En ze is piepklein, dus misschien wel langer.
Ze zijn ook tweedehands wel te vinden. Ik ben met deze iig heel blij. Draait makkelijk, kan voor prul plat genoeg (maar lang niet zo plat als een maxi cosi inderdaad) en ze zit er goed in. Met extra hoes...
[..]
Ik ben die in het echt gaan checken en vond hem allesbehalve gebruiksvriendelijk. Heel hard ook, prul vond het ook niks om erin te zitten. Dus ik zou niet zomaar online bestellen.
Als ik het goed lees dan is de adapter die bij je wagen zit voor zowel de x-adventure autostoel als de maxi cosi (maxi cosi cabrio wordt specifiek genoemd maar voor zover ik weet hebben alle maxi cosi's hetzelfde systeem)quote:
En steeds meer winkels hebben een speciaal karretje waar een maxi cosi op kan.quote:Op woensdag 20 november 2019 10:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Overigens kun je ook gewoon je maxi cosi in een winkelwagen zetten natuurlijk.
Ja joh! Mama, papa, bal, kijk, hebben, hap en... ik vergeet vast nog iets. En ze smakt met haar mondje als ze borstvoeding wilt en doet 'mmmm' als ze een kusje komt brengen.quote:Op woensdag 20 november 2019 12:57 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd,Tink! Zegt ze al wat woordjes, trouwens?
Leuk hoor, zo'n lopende dreumes
Ah, da's inderdaad minder handig dan. Mijn stoel kan voorwaarts en achterwaarts, dus geen issues met te krap bij de benen. En prul is piepklein (maatje 74 begint nu pas echt te passen).quote:Op woensdag 20 november 2019 19:00 schreef onomatopee het volgende:
Gefeliciteerd TinkWat vliegt zo'n eerste jaar he?
De dagen vliegen hier ook voorbij, ik lees wel mee maar aanhaken faalt vooralsnog. Ben een paar dagen hondsberoerd geweest door een borstontsteking en vind het best aanpoten met een peuter en baby. Wel grappig om te merken dat ik met 1 kind vol verbijstering dacht "HOE doen moeders dit dan met twee kindjes??" en nu vooral vol verbijstering en bewondering naar moeders met 3 (of meer, @:ticootje) kijk. Dat meegroeien heeft de natuur wel goed geregeld
![]()
Wat maxi-cosi's op de kinderwagen betreft: ik laat de mc eigenlijk altijd in de auto staan, overtillen (in draagdoek of in wagen) gaat probleemloos. Maar ik vind lang in de maxi-cosi sowieso niet prettig en kan vlakbij huis parkeren, dus in de auto of thuis overtillen is ook geen groot verschil.
Voor peuter hadden we destijds zo'n 0-4 jaar stoel (Concord reverso uit m'n hoofd), maar we vonden het geen succes. In het begin is een maxi-cosi fijner en doordat de stoel alleen achterwaarts gericht kan, was het met 3 jaar al wel erg krap allemaal. Nu is onze peuter ook wel aan de lange kant, maar toch.. Met de nieuwe auto zijn we ook overgestapt op een gewone groep 1 stoel en dat bevalt een stuk beter
Hahaquote:Op vrijdag 22 november 2019 18:14 schreef Rebubbled het volgende:
Wie heeft er zin in kerst?
En wie heeft er een kat?
Ok gr gr dank voor de antwoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |