abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 oktober 2019 @ 23:24:09 #51
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189676880
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 21:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Ieder weldenkend mensen snapt dat Nederland bij de huidige wintertijdszone ingedeeld hoort te worden.
Ontduiken van de bewijslast.

quote:
Sterker nog, Nederland hoort zelfs bij de Engelse tijd (dus zelfs -1 met de huidige tijd)..
Ad antiquitatem
  maandag 28 oktober 2019 @ 23:33:40 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189676971
Sowieso zijn de huidige tijdzones erop gericht dat de zon om 12u op zijn hoogste punt staat, terwijl imo het veel fijner is om die zon rond 2 of 3u op zijn hoogste punt te hebben.

Dan heeft het gros van de Nederlanders zoveel mogelijk zonlicht als ze wakker zijn, én ook zoveel mogelijk als ze klaar zijn met werken en binnen zitten.

Zomertijd dus ^O^.

Maar liefst gewoon zo laten als het nu is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189677043
Mijn voorkeur zou zijn
1. Laten hoe het is. Indien dat niet kan:
2. Permanent zomertijd. Indien dat niet kan:
3. Halfuur schuiven. Maar waarschijnlijk wordt het:
4. Permanent wintertijd.


Ik vind die switch altijd wel fijn. Nu in oktober dat je ff wat extra slaapt, wakker wordt als t licht is (duurt week of 2) en dat je wat vroeger wakker wordt.

En dalijk in maart weer lekker dat de avond direct langer wordt en je weet dat je weer richting de lente gaat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_189677135
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:43 schreef kalinhos het volgende:
Mijn voorkeur zou zijn
1. Laten hoe het is. Indien dat niet kan:
2. Permanent zomertijd. Indien dat niet kan:
3. Halfuur schuiven. Maar waarschijnlijk wordt het:
4. Permanent wintertijd.


Ik vind die switch altijd wel fijn. Nu in oktober dat je ff wat extra slaapt, wakker wordt als t licht is (duurt week of 2) en dat je wat vroeger wakker wordt.

En dalijk in maart weer lekker dat de avond direct langer wordt en je weet dat je weer richting de lente gaat.
eens, bizar hier dat we het door alle drukte het vergeten waren.
Gevolg, met vier kids om 10:30 in een pretpark, en vanmorgen fris en fruitig op school. Voel me wel beter dan de afgelopen weken, bijzonder.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:00:52 #55
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189677163
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:20 schreef Zelva het volgende:
Ja vast, hoeveel mensen worden er in de zomer vanzelf om even na 5 uur wakker om dan fris en fruitig de dag te beginnen? En hoeveel mensen denk je dat er dan straks met permanente wintertijd vanzelf om even na 4'en wakker worden?
De zon, de zon. Je blijft maar klok kijken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:18:09 #56
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189677274
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De zon, de zon. Je blijft maar klok kijken.
In werkelijkheid ben jij degene die maar blijft klokkijken en klokkijken door te denken dat een uur eerder daglicht tot gevolg heeft dat mensen ook een uur eerder wakker worden.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:23:07 #57
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189677304
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:18 schreef Zelva het volgende:

[..]

In werkelijkheid ben jij degene die maar blijft klokkijken en klokkijken door te denken dat een uur eerder daglicht tot gevolg heeft dat mensen ook een uur eerder wakker worden.
Nope. Als je klaagt over 'te weinig' daglicht, wat helemaal niet kan omdat er niets verandert aan de hoeveelheid daglicht op een dag dan ben je een klokkijker in plaats van zonkijker. Gooi je klok weg en je probleem is opgelost.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:26:21 #58
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189677328
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:23 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nope. Als je klaagt over 'te weinig' daglicht, wat helemaal niet kan omdat er niets verandert aan de hoeveelheid daglicht op een dag dan ben je een klokkijker in plaats van zonkijker. Gooi je klok weg en je probleem is opgelost.
Nee, want ik word absoluut niet eerder wakker als er meer daglicht in de vroege ochtend is en dat geldt voor hele hordes mensen. Anders zou iedereen hartje zomer wel net na 5'en wakker zijn... absoluut niet het geval. Dan verlies ik dus netto nuttig daglicht met wintertijd, want ik heb niets aan daglicht als ik slaap, hoeveel klokken ik ook weggooi en hoe vaak jij als pure klokkijker maar blijft beweren dat je een uur eerder wakker wordt.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:31:19 #59
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189677362
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:26 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, want ik word absoluut niet eerder wakker als er meer daglicht in de vroege ochtend is en dat geldt voor hele hordes mensen. Anders zou iedereen hartje zomer wel net na 5'en wakker zijn... absoluut niet het geval. Dan verlies ik dus netto nuttig daglicht met wintertijd, want ik heb niets aan daglicht als ik slaap, hoeveel klokken ik ook weggooi en hoe vaak jij als pure klokkijker maar blijft beweren dat je een uur eerder wakker wordt.
Je snapt het echt niet hè? Gooi je klok nou weg. Je wordt niet een uur eerder wakker. Je wordt gewoon wakker, net als vorige week. Het wek- en slaapritme is gebaseerd op het zonnecyclus. Het is volstrekt irrelevant welk getal je klok aangeeft. Dat is alleen relevant voor afspraken e.d.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:32:10 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189677365
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet hè? Gooi je klok nou weg. Je wordt niet een uur eerder wakker. Je wordt gewoon wakker, net als vorige week. Het wek- en slaapritme is gebaseerd op het zonnecyclus.
Dat is niet waar, het is gebaseerd op de klok. Ooit van een alarm gehoord?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189677376
Je ziet nou ook nooit eens in een park in de zomer groepen vrienden voetballen om half 6 sochtends. Of een familie die gewoon lekker de bbq aanslingert om kwart voor 7 in de ochtend. Supervreemd altijd vind ik dat, die mensen zullen allemaal wel klokkijkers zijn en niet beseffen hoeveel daglicht er eigenlijk is
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:35:56 #62
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189677382
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet hè? Gooi je klok nou weg. Je wordt niet een uur eerder wakker. Je wordt gewoon wakker, net als vorige week. Het wek- en slaapritme is gebaseerd op het zonnecyclus. Het is volstrekt irrelevant welk getal je klok aangeeft. Dat is alleen relevant voor afspraken e.d.
Ja, ik word gewoon wakker net als vorige week, zonlicht of geen zonlicht. In de zomer word ik echt niet eerder wakker omdat er dan vroeger zonlicht is. Zelfde moment van de dag wakker. En met permanente wintertijd heb ik dan over het jaar gezien veel minder nuttig daglicht. Omdat er méér nuttig daglicht verloren gaat in mijn slaap. Dát is wat jij maar niet wilt vatten.

Jij denkt met die klok in de hand dat de cyclus ook wel een uur zal opschuiven, maar zo werkt het niet.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:36:52 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189677385
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:23 schreef ACT-F het volgende:

Gooi je klok weg en je probleem is opgelost.
Jij bent werkloos of pensionado? Want de rest van de wereld leeft echt wel met de klok.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:38:00 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189677395
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:43 schreef kalinhos het volgende:
Mijn voorkeur zou zijn
1. Laten hoe het is. Indien dat niet kan:
2. Permanent zomertijd. Indien dat niet kan:
3. Halfuur schuiven. Maar waarschijnlijk wordt het:
4. Permanent wintertijd.

Ik vind die switch altijd wel fijn. Nu in oktober dat je ff wat extra slaapt, wakker wordt als t licht is (duurt week of 2) en dat je wat vroeger wakker wordt.

En dalijk in maart weer lekker dat de avond direct langer wordt en je weet dat je weer richting de lente gaat.
Dit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 02:06:17 #65
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189677606
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 18:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik weet nu ook niet wanneer men luncht in Jaipur, maar als ik het zou willen weten zoek ik het wel op. Het is juist een voordeel dat je in het internationale communicatie- en vliegverkeer niet hoeft te rekenen met tijdsverschillen.
Ik denk dat het handiger is dat als iemand zegt "het was 12:00 toen XYZ gebeurde" dat je een beetje een voorstelling hebt bij ... oh.. zon staat hoog.. warmste moment van de dag.. mensen zoeken naar eten.. druk op straat. Dan dat je binnen die context altijd moet vragen "oh.. maar.. is dit in 12 uur in Leh Ladakh of 12 uur in Ho Chi Minh? Want in Leh is het tijd voor avond eten en in Ho Chi Minh is dit het moment waarop de stoephoeren massaal hun rondjes beginnen te doen."

Het gaat om communicatie en om kritieke informatie. Wat je wil is dat mensen zo min mogelijk kritieke informatie nodig hebben tijdens gesprekken. Als je jouw systeem toepast dan moeten mensen bij een verplaatsing naar het west of oosten ineens al hun concepties van tijd-cijfers aanpassen (oh hier is avond eten om 3 uur 's nachts!.. oh wacht ik mag het niet eens 's nachts noemen(besef de verwarrning)) ipv dat ze gewoon hun horloge bijstellen zodat taal hetzelfde blijft.

Laat het bijstellen lekker over aan de machines. Die kunnen dat veel beter. En dat gaat ook nooit gebeuren wat jij zegt want mensen zullen altijd terugvallen op expressies en gezegden rondom tijd die gerelateerd zijn aan de stand van de zon.. en dan heb je weer dus een locale tijd en een globale tijd.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 02:32:39 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189677635
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 02:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat het handiger is dat als iemand zegt "het was 12:00 toen XYZ gebeurde" dat je een beetje een voorstelling hebt bij ... oh.. zon staat hoog.. warmste moment van de dag.. mensen zoeken naar eten.. druk op straat. Dan dat je binnen die context altijd moet vragen "oh.. maar.. is dit in 12 uur in Leh Ladakh of 12 uur in Ho Chi Minh?
Uhhh, als je tijdzones weghaalt hoef je dat dus niet meer te vragen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 02:45:29 #67
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189677652
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 02:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uhhh, als je tijdzones weghaalt hoef je dat dus niet meer te vragen.
Zeker wel. Want de context van de setting verandert adhv de lokatie.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 03:04:21 #68
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189677682
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 02:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat het handiger is dat als iemand zegt "het was 12:00 toen XYZ gebeurde" dat je een beetje een voorstelling hebt bij ... oh.. zon staat hoog.. warmste moment van de dag.. mensen zoeken naar eten.. druk op straat. Dan dat je binnen die context altijd moet vragen "oh.. maar.. is dit in 12 uur in Leh Ladakh of 12 uur in Ho Chi Minh? Want in Leh is het tijd voor avond eten en in Ho Chi Minh is dit het moment waarop de stoephoeren massaal hun rondjes beginnen te doen."

Het gaat om communicatie en om kritieke informatie. Wat je wil is dat mensen zo min mogelijk kritieke informatie nodig hebben tijdens gesprekken. Als je jouw systeem toepast dan moeten mensen bij een verplaatsing naar het west of oosten ineens al hun concepties van tijd-cijfers aanpassen (oh hier is avond eten om 3 uur 's nachts!.. oh wacht ik mag het niet eens 's nachts noemen(besef de verwarrning)) ipv dat ze gewoon hun horloge bijstellen zodat taal hetzelfde blijft.

Laat het bijstellen lekker over aan de machines. Die kunnen dat veel beter. En dat gaat ook nooit gebeuren wat jij zegt want mensen zullen altijd terugvallen op expressies en gezegden rondom tijd die gerelateerd zijn aan de stand van de zon.. en dan heb je weer dus een locale tijd en een globale tijd.
Dit argument snijdt weinig hout. De betekenis van het voedsel heeft al een naam als ontbijt, brunch, lunch/middageten, etcetera. Dat is niet voorbehouden aan tijd.
Daarnaast, als men refereert naar tijd is dat eigenlijk altijd wel duidelijk, in mijn ervaring met onze Britse of Amerikaanse vrienden.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 03:06:39 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189677686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 02:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zeker wel. Want de context van de setting verandert adhv de lokatie.
Maar de tijd dus niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 03:08:07 #70
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189677687
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 21:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Ieder weldenkend mensen snapt ...
....dat niemand er iets aan heeft als het in de zomer al om drie uur licht wordt (want dat zou zo zijn als we op UTC gaan leven).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 03:14:54 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189677693
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon alle tijdzones afschaffen, de hele wereld UTC. Kunstmatig gedoe allemaal.
UTC is juist kunstmatig gedoe. Werk er elke dag mee en het is voor het normale dagelijks leven onwerkbaar. Onze lokale klok is gebaseerd op ons waak-slaap ritme en dat is juist heel logisch.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 03:16:07 #72
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189677694
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 03:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

UTC is juist kunstmatig gedoe. Werk er elke dag mee en het is voor het normale dagelijks leven onwerkbaar. Onze lokale klok is gebaseerd op ons waak-slaap ritme en dat is juist heel logisch.
Onze klok is niet gebaseerd op ons ritme, hoe kom je daar bij? Best wat klokken ongetwijfeld wel, maar die van ons ?!
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 03:17:07 #73
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189677696
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 03:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Onze klok is niet gebaseerd op ons ritme, hoe kom je daar bij?
Dat het donker is als ik slaap en licht als ik niet slaap. En dat de 24 uren van de dag daar redelijk op aansluiten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 03:18:46 #74
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189677698
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 03:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat het donker is als ik slaap en licht als ik niet slaap. En dat de 24 uren van de dag daar redelijk op aansluiten.
Daar heeft de huidige klok niet veel mee van doen. De reden waarom jij denkt dat dat zo is is juist vanwege jouw ritme.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 03:19:41 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189677699
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 03:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Daar heeft de huidige klok niet veel mee van doen.
Tuurlijk wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')