abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2019 @ 08:01:10 #226
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189811572
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 16:55 schreef TomLuny het volgende:
Ik vind het niet zo erg om van mening te blijven verschillen hoor want ik ben hier namelijk niet om een motie erdoorheen te krijgen.
Ik ook niet! ^O^
quote:
Daar heb je wel gelijk in geloof ik.
Of het correct wenselijk is vind ik niet, maar je lijkt een beetje aan het punt voorbij te gaan van jouw vorige beschrijving dat het geen invloed heeft in nederland en dat het stopt bij wat ze nog de Nederlandse grens durven te noemen.
Klopt, en dit voorbeeld toont ook niet aan, dat wetten in GB ons raken. Een wet in GB, nog los van het feit dat die wet er nog niet is of niet zo streng geïmplementeerd is als men ons wil doen laten geloven, raakt onze wetgeving niet.
quote:
Ik had eerder een post dat ik het liever bij Westerse landen houd maar als anderen China en Iran e.d. erbij willen halen dan vind ik dat prima. Met Erdogan is het iets anders omdat er hier zoveel Turken zijn en zijn lange arm mag bekend zijn. Maar wat ze inTurkije voor regels hebben aangaande VvMU laat mij verder koud omdat als het aan mij ligt daar een groot hek omheen wordt gezet.
Je trok zelf de woorden van Erdogan erbij... ;)
Én je geeft geen antwoord op mijn vraag, maar kan ik conluderen dat je het niet erg vindt dat Erdogan gestraft is (4 maanden cel) voor het voordragen van een gedicht, maar dat je het wel erg vindt dat een mevrouw in Oostenrijk een boete krijgt?
Dus dat je selectief bent in je VvMU? ;)
quote:
Ik hang geen verhaal op, ik probeer info te delen, wat meningen te wisselen en van anderen het voornoemde op te steken. Als jij het verhaaltjes ophangen vindt dan kan ik daar echt niet mee zitten.
Je hangt wel een verhaal op! Namelijk dat de rechtse mening onderdrukt wordt en daar geef je vervolgens voorbeelden van. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 6 november 2019 @ 08:22:39 #227
116015 SicSicSics
pi_189811703
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:09 schreef TomLuny het volgende:
Om details in te vullen zal het, zo verwacht ik, neer komen om geval voor geval te bespreken terwijl ik juist de helikopter-blik wou nemen.
Dan zeg ik; we zijn vrijer dan ooit!

Top 5 - Freedom of Press
Top 10 - Human Freedom Index (Zowel persoonlijk als economisch & Human freedom and Democracy)

Betekent overigens niet dat de VvMU onbegrenst is of dat het demonstratierecht dat is.
quote:
Een enigzins gedateerde, mei 2019, van The Guardian, een linkse krant.

>
https://www.theguardian.c(...)tion-of-islamophobia
Wat wil je zeggen met dit voorbeeld?
Want dit is wat mij betreft een prima voorbeeld van hoe het zou moeten werken ... Er wordt een voorstel gedaan, dit voorstel mag bediscussieerd worden, er worden zorgen geuit, er wordt wel/ geen aanpassing gedaan en de zorgen worden wel/ niet geadresseerd.

Dat is toch hoe het werkt?
quote:
En nogmaals, als iemand met een Nederlands paspoort wat filmpjes op bijvoorbeeld Youtube zet met kritische geluiden over islam dan heb je kans dat je gewoon Engeland niet meer in komt.
Er worden ook massa's mensen geweigerd in 'the land of the free' omdat ze een verkeerde naam hebben, omdat ze kritisch zijn geweest of omdat ze beroepsmatig met terreurverdachten te maken hebben ...

In Engeland staat de score nu op ... wat? Twee?

Bovendien is het rapport: "Islamophobia Defined" van de "APPG on British Muslims" geen wetgeving en niet de basis voor het weigeren van Wilders of die kerel uit Enschede.

Hier staat het rapport:
https://static1.squarespa(...)mophobia+Defined.pdf

Welk gedeelte ben je het niet mee eens?
quote:
Ook andersom trouwens, moslim-sjeiks komen er soms ook niet meer in.
Ik vind, zoals het voorbeeld in Noorwegen laatst, dat landen dit met hun eigen wetten mogen doen. Dat ze dit zelf mogen overwegen en ik ben blij dat het twee kanten op gaat.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 6 november 2019 @ 08:28:58 #228
116015 SicSicSics
pi_189811746
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Als iemand die meningsuiting doet dan is die daarmee gewenst. En misschien is er ook wel iemand die die uiting wenst te horen. Beiden hebben dat recht.
Beiden hebben dat recht, maar dat recht is niet onbeperkt. Zoals gezegd, de VvMU is beperkt door het Wetboek van Strafrecht, het demonstratierecht is beperkt voor de Wet Openbare Manifestaties. :*
Fine, fuck you then!
pi_189813462
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 20:26 schreef Bluesdude het volgende:

Nee hoor... die anti-semitische monitoring, die als voorbeeld is genomen is geen lijst van personen . Namen worden genoemd, van groepen en personen, maar vele namen niet.
Die verslagen zijn verhalend.
Met tabellen over gemelde incidenten.... niet met tabellen van personen.
Net nog eens beter bekeken, met wat ik nu gezien heb heb je daarin gelijk.
Hebben ze mooi verdraaid dan.
shift-knop defekt
pi_189813650
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2019 08:01 schreef SicSicSics het volgende:

Klopt, en dit voorbeeld toont ook niet aan, dat wetten in GB ons raken. Een wet in GB, nog los van het feit dat die wet er nog niet is of niet zo streng geïmplementeerd is als men ons wil doen laten geloven, raakt onze wetgeving niet.
De islamfobie-wet in Engeland is in de maak, dat kon je duidelijk zien in The Guardian en hoe het er nu precies mee staat weet ik niet. En het kan een Nederlander treffen die dat land binnen wil gaan. Nou heb jij nogal een houtje ervan om dingen te minimaliseren maar doe met deze info wat je zelf wil. Mischien kon je het al, misschien niet. Hoe wenselijk het is mag iedereen voor zich bepalen.

quote:
Je trok zelf de woorden van Erdogan erbij... ;)
Én je geeft geen antwoord op mijn vraag, maar kan ik conluderen dat je het niet erg vindt dat Erdogan gestraft is (4 maanden cel) voor het voordragen van een gedicht, maar dat je het wel erg vindt dat een mevrouw in Oostenrijk een boete krijgt?
Dus dat je selectief bent in je VvMU? ;)
Ja, ik ben selectief in de omvang van het gebied wat ik wou bekijken. Turkije valt daar niet onder.

quote:
Je hangt wel een verhaal op! Namelijk dat de rechtse mening onderdrukt wordt en daar geef je vervolgens voorbeelden van. :)
Nee SicSicSics, als iemand als linkse atheïstische activist roept ''weg met die allah'' o.i.d., dan zit die mogelijk ook in de punairie. Ik heb het trouwens eerder aangegeven, het is geen links/rechts ding. Ik hoop dat ik niet teveel 'uitspraken' hoef te blijven herhalen. :N

Wel is het zo dat de munt is gekeerd.
Waar vroeger links voor vrije spraak was heeft nu rechts dat vaandel overgenomen, of beter gezegd, links heeft het laten vallen en rechts loopt ermee weg.
Globaal omschreven dan.
shift-knop defekt
  woensdag 6 november 2019 @ 11:20:44 #231
116015 SicSicSics
pi_189813755
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:12 schreef TomLuny het volgende:
De islamfobie-wet in Engeland is in de maak, dat kon je duidelijk zien in The Guardian en hoe het er nu precies mee staat weet ik niet. En het kan een Nederlander treffen die dat land binnen wil gaan. Nou heb jij nogal een houtje ervan om dingen te minimaliseren maar doe met deze info wat je zelf wil. Mischien kon je het al, misschien niet. Hoe wenselijk het is mag iedereen voor zich bepalen.
De vrijheid om iets te zeggen, betekent niet dat het geen consequenties mag hebben. Volgens mij haal je dat door elkaar. :)
quote:
Ja, ik ben selectief in de omvang van het gebied wat ik wou bekijken. Turkije valt daar niet onder.
Haal dan niet zelf Erdogan aan als voorbeeld. ;)
quote:
Nee SicSicSics, als iemand als linkse atheïst activist roept weg met die allah o.i.d., dan zit die mogelijk ook in de punairie. Ik heb het trouwens eerder aangegeven, het is geen links/rechts ding. Ik hoop dat ik niet teveel 'uitspraken' hoef te blijven herhalen. :N
De voorbeelden die je geeft en de sites die je aanhaalt zijn anders (overwegend) rechts en vertellen aan alle kanten het Calimero-verhaal dat ze 'in hun vrijheid aangetast worden' en niet (meer) mogen zeggen wat ze denken.

Op basis van aannames, op basis van (bewust) verkeerde interpretaties en niet onderbouwde gevolgtrekkingen.
quote:
Wel is het zo dat de munt is gekeerd.
Waar vroeger links voor vrije spraak was heeft nu rechts dat vaandel overgenomen, of beter gezegd, links heeft het laten vallen en rechts loopt ermee weg.
Globaal omschreven dan.
Absoluut niet mee eens. 'Links' was altijd al (ook) van de censuur. Liberaal was van het vrije woord en dat is het nog steeds. :)
Want 'rechts' is (nog) net zo fanatiek in het beperken van meningsuiting en heeft een enorme klont boter op het hoofd.
Fine, fuck you then!
pi_189813911
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De vrijheid om iets te zeggen, betekent niet dat het geen consequenties mag hebben. Volgens mij haal je dat door elkaar. :)
[..]

Haal dan niet zelf Erdogan aan als voorbeeld. ;)
[..]

De voorbeelden die je geeft en de sites die je aanhaalt zijn anders (overwegend) rechts en vertellen aan alle kanten het Calimero-verhaal dat ze 'in hun vrijheid aangetast worden' en niet (meer) mogen zeggen wat ze denken.

Op basis van aannames, op basis van (bewust) verkeerde interpretaties en niet onderbouwde gevolgtrekkingen.
[..]

Absoluut niet mee eens. 'Links' was altijd al (ook) van de censuur. Liberaal was van het vrije woord en dat is het nog steeds. :)
Want 'rechts' is (nog) net zo fanatiek in het beperken van meningsuiting en heeft een enorme klont boter op het hoofd.
Ik zeg het niet graag maar ik vind dit een beetje vermoeiend worden. Ik schreef net, het is info, ieder mag er mee doen wat die wil. Nu, zo komt het op mij over, wil je jouw standpunt opdringen wat jij wenselijk acht en hoe het zou moeten zijn. Ik heb daar weinig moeite mee hoe jij het zou willen maar andersom lijk je mij te willen wijsmaken dat mijn standpunt niet deugt. Ik neem daar kennis van en jammer dan, ik hoef daar toch geen uren lang over heen en weer te blijven schrijven ?

Nou, wat Erdogan betreft, kan best zijn dat ik die als eerste in dit topic heb gebracht. Dit komt vanweze zijn lange arm en die van Diyanet o.a., maar hoe ze in Turkije hun VvMU vorm geven heeft minder mijn interesse en zoals ik het zie staat dat toch al helemaal haaks op die van het Westen en is niet te lijmen dus kan er net zo goed meteen een hek omheen worden gezet.

Zie deze bijvoorbeeld :

De artikelen 22a, 22b en 22c van de Caïro-verklaring beperken de vrijheid van meningsuiting zoals deze in artikel 19 van de UVRM is vastgelegd en betreft hier een van de belangrijkste vrijheidsrechten van de mens.

Door de Sharia als kader te stellen voor mensenrechten en deze prevalent te laten zijn boven de mensenrechten-artikelen worden de in de Caïro-verklaring bedoelde mensenrechten strijdig met fundamentele Westerse principes. Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg stelde hierover, in een arrest van 13 februari 2003 over de rechtmatigheid van een verbod voor de Turks-islamitische Refah partij op, "dat de sharia niet verenigbaar is met de fundamentele principes van de democratie".

>
https://nl.wikipedia.org/(...)nrechten_in_de_islam
shift-knop defekt
pi_189814048
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2019 08:22 schreef SicSicSics het volgende:

Top 5 - Freedom of Press
Top 10 - Human Freedom Index (Zowel persoonlijk als economisch & Human freedom and Democracy)

Betekent overigens niet dat de VvMU onbegrenst is of dat het demonstratierecht dat is.
[..]

Want dit is wat mij betreft een prima voorbeeld van hoe het zou moeten werken ... Er wordt een voorstel gedaan, dit voorstel mag bediscussieerd worden, er worden zorgen geuit, er wordt wel/ geen aanpassing gedaan en de zorgen worden wel/ niet geadresseerd.

[..]

Er worden ook massa's mensen geweigerd in 'the land of the free' omdat ze een verkeerde naam hebben, omdat ze kritisch zijn geweest of omdat ze beroepsmatig met terreurverdachten te maken hebben ...

Bovendien is het rapport: "Islamophobia Defined" van de "APPG on British Muslims" geen wetgeving en niet de basis voor het weigeren van Wilders of die kerel uit Enschede.

Hier staat het rapport:

[..]

Ik vind, zoals het voorbeeld in Noorwegen laatst, dat landen dit met hun eigen wetten mogen doen. Dat ze dit zelf mogen overwegen en ik ben blij dat het twee kanten op gaat.

Goeie vraag, heb je zelf wel de 72 pagina's gelezen ?

Kort door de bocht
Het komt wmb sowieso neer op een beperking van Vvmu in vergelijking met wat er eerst was.
En ik was niet van plan mij door een stel activistische religieuze fanaten zoals de Moslim Broederschap en andere moslims met lange tenen de wet voor te laten schrijven dus in de prullenbak ermee.
En er zijn er meer die daar zo over denken.

[ Bericht 4% gewijzigd door TomLuny op 06-11-2019 11:48:37 ]
shift-knop defekt
  woensdag 6 november 2019 @ 12:00:15 #234
116015 SicSicSics
pi_189814337
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:33 schreef TomLuny het volgende:
Ik zeg het niet graag maar ik vind dit een beetje vermoeiend worden. Ik schreef net, het is info, ieder mag er mee doen wat die wil. Nu, zo komt het op mij over, wil je jouw standpunt opdringen wat jij wenselijk acht en hoe het zou moeten zijn. Ik heb daar weinig moeite mee hoe jij het zou willen maar andersom lijk je mij te willen wijsmaken dat mijn standpunt niet deugt. Ik neem daar kennis van en jammer dan, ik hoef daar toch geen uren lang over heen en weer te blijven schrijven ?
Ik kan hier nog dagen mee doorgaan! O+ :D En het klopt inderdaad dat ik graag zou zien, dat jij inziet, dat jouw standpunten op veel vlakken inderdaad niet deugen of gestoeld zijn op leugens, op overdrijvingen en op valse aannames.

Maar dat gun ik iedereen; een standpunt te kunnen vormen los van alle bullshit. (links of rechts)
quote:
Nou, wat Erdogan betreft, kan best zijn dat ik die als eerste in dit topic heb gebracht. Dit komt vanweze zijn lange arm en die van Diyanet o.a., maar hoe ze in Turkije hun VvMU vorm geven heeft minder mijn interesse en zoals ik het zie staat dat toch al helemaal haaks op die van het Westen en is niet te lijmen dus kan er net zo goed meteen een hek omheen worden gezet.
Dus je brengt het als argument in, maar als ik dan laat zien dat de inhoud ervan niet klopt, of dat de conclusie niet terecht, of dat de context waarin de woorden zijn gesproken geen invloed hebben op het punt wat je probeert te maken, dan wil je het er niet meer over hebben?

quote:
Zie deze bijvoorbeeld :
De artikelen 22a, 22b en 22c van de Caïro-verklaring beperken de vrijheid van meningsuiting zoals deze in artikel 19 van de UVRM is vastgelegd en betreft hier een van de belangrijkste vrijheidsrechten van de mens.

Door de Sharia als kader te stellen voor mensenrechten en deze prevalent te laten zijn boven de mensenrechten-artikelen worden de in de Caïro-verklaring bedoelde mensenrechten strijdig met fundamentele Westerse principes. Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg stelde hierover, in een arrest van 13 februari 2003 over de rechtmatigheid van een verbod voor de Turks-islamitische Refah partij op, "dat de sharia niet verenigbaar is met de fundamentele principes van de democratie".

>
https://nl.wikipedia.org/(...)nrechten_in_de_islam
Wat wil je hiermee zeggen? Dat we in Nederland geen Sharia moeten/ kunnen invoeren? :D Mooi toch? Heb ik ook geen behoefte aan.

Of dat de vrijheid van meningsuiting in Turkije beperkter is dan hier? Lijkt me ook evident. En een goed argument voor mijn conclusie: Wij zijn vrijer dan ooit!
Fine, fuck you then!
  woensdag 6 november 2019 @ 12:05:08 #235
116015 SicSicSics
pi_189814401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:43 schreef TomLuny het volgende:

Goeie vraag, heb je zelf wel de 72 pagina's gelezen ?
Niet alles. Nee.
De management samenvatting kan ik mij prima in vinden! :D En de voorbeelden op pagina 53 zijn schrijnend.
quote:
Kort door de bocht
Het komt wmb sowieso neer op een beperking van Vvmu in vergelijking met wat er eerst was.
En ik was niet van plan mij door een stel activistische religieuze fanaten zoals de Moslim Broederschap en andere moslims met lange tenen de wet voor te laten schrijven dus in de prullenbak ermee.
a) Het is géén beperking van de vrijheid van meningsuiting, want het is geen wet. :D Je kunt op basis van dit onderzoek of rapport géén straf krijgen. Dus je baseert je mening op een valse aanname en trekt een onterechte conclusie.
b) Het Molsim Broederschap heeft, bij mijn weten, niet meegeschreven aan dit document. Dus buiten het feit dat jouw vrijheid van meingsuiting niet aangetast wordt, wordt dit al helemaal niet namens Het Moslim Broederschap gedaan.
Wederom baseer je jouw mening op een valse aanname en verbind je daar een onterechte conclusie aan.
quote:
En er zijn er meer die daar zo over denken.
Ik ook! :D Ik wil ook niet dat Het Moslim Broederschap zeggenschap krijgt over wat ik wel/ niet mag zeggen, maar dat hebben ze ook niet!
Fine, fuck you then!
pi_189814601
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2019 08:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Top 5 - Freedom of Press

[..]

[..]

Hier staat het rapport:

[..]

En dat was dus al voordat het islamofobia voorstel was ingevoerd, kan je nagaan.
De kerel uit enschede ken ik niet, maar je hebt bijvoorbeeld ook de voorman van de identitaire beweging die er niet in kwam of zwaar geblokkeerd werd bij ingang, en Robert Spencer die een compleet totaalverbod heeft en Laura nog wat, een youtuber en deze

https://edition.cnn.com/2(...)la-geller/index.html

en zo zijn er meer.
Je haalt land of the free erbij, zou ook noord-korea zijn, dan waarom vraagt Thomas Robinson daar dan asiel aan ?
Ik heb eerder deze wiki geplaatst :

In de Verenigde Staten daarentegen wordt de grondwettelijke (eerste amendement) vrijheid van meningsuiting veel ruimer opgevat en zijn er weinig strafbaarstellingen van hate speech.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Haatzaaien

Is dat nep nieuws ?
shift-knop defekt
pi_189814793
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik kan hier nog dagen mee doorgaan! O+ :D En het klopt inderdaad dat ik graag zou zien, dat jij inziet, dat jouw standpunten op veel vlakken inderdaad niet deugen of gestoeld zijn op leugens, op overdrijvingen en op valse aannames.

Maar dat gun ik iedereen; een standpunt te kunnen vormen los van alle bullshit. (links of rechts)
[..]

Dus je brengt het als argument in, maar als ik dan laat zien dat de inhoud ervan niet klopt, of dat de conclusie niet terecht, of dat de context waarin de woorden zijn gesproken geen invloed hebben op het punt wat je probeert te maken, dan wil je het er niet meer over hebben?
[..]

Wat wil je hiermee zeggen? Dat we in Nederland geen Sharia moeten/ kunnen invoeren? :D Mooi toch? Heb ik ook geen behoefte aan.

Of dat de vrijheid van meningsuiting in Turkije beperkter is dan hier? Lijkt me ook evident. En een goed argument voor mijn conclusie: Wij zijn vrijer dan ooit!
Echt, doe me een lol, kijk de video van Goughlin, al is het maar de eerste 10 minuten.

NWS / Neemt de censuur ook in Nederland toe ?

De OIC is gestoeld op sharia en daar komt ook dat hele islamofobie gedoe vandaan, een term niet uitgevonden geloof ik, maar wel doorontwikkeld door de moslim broederschap.
Dus als jij zegt, ik ben tegen sharia maar wel oren ernaar hebt om islamofobie te overwegen dan spreek je jezelf tegen.
shift-knop defekt
pi_189815252
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2019 08:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Beiden hebben dat recht, maar dat recht is niet onbeperkt. Zoals gezegd, de VvMU is beperkt door het Wetboek van Strafrecht, het demonstratierecht is beperkt voor de Wet Openbare Manifestaties. :*
Dat recht wordt in ieder geval niet beperkt door de wenselijkheid van de uitspraken. Zo'n Haagse burgemeerster die zegt 'demonstreren mag, maar wel met respect' heeft lak aan de rechtsstaat en moet onmiddellijk ontslagen worden. Net als de Eindhovense burgemeester die zegt voor zijn moslims te zullen opkomen door een demonstratie te verbieden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 november 2019 @ 13:14:50 #239
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189815501
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_189817324
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat recht wordt in ieder geval niet beperkt door de wenselijkheid van de uitspraken. Zo'n Haagse burgemeerster die zegt 'demonstreren mag, maar wel met respect' heeft lak aan de rechtsstaat en moet onmiddellijk ontslagen worden
Nou nou..... die burgemeester heeft gelijk. Jij zit fout.
Meningsuiting is een recht, maar absolute vrijheid daarmee is oa respectloos voor mensen die aangevallen worden in die uiting

quote:
Net als de Eindhovense burgemeester die zegt voor zijn moslims te zullen opkomen door een demonstratie te verbieden.
Wat zei die burgermeester letterlijk?
Je bedoelt die pesterijtjes van Pegida vlak voor een moskee?
Dat is op relletjes aansturen en een burgermeester heeft de taak de openbare orde te bewaken.
pi_189817593
Tweede Kamerlid voor @DenkNL @selcukozturknl noemt de minister van Defensie ‘moordenaar’ en ‘lijkenverstopper’. @F_Azarkan vindt het een scherpe manier van debatteren, strafrechtadvocaat @Peter_Plasman is het daar niet mee eens. #Pauw

https://tpook.nl/2019/11/(...)_campaign=artikelkop
shift-knop defekt
pi_189817667
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 15:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou nou..... die burgemeester heeft gelijk. Jij zit fout.
Meningsuiting is een recht, maar absolute vrijheid daarmee is oa respectloos voor mensen die aangevallen worden in die uiting
[..]

Wat zei die burgermeester letterlijk?
Je bedoelt die pesterijtjes van Pegida vlak voor een moskee?
Dat is op relletjes aansturen en een burgermeester heeft de taak de openbare orde te bewaken.
Sorry, ik ga de discussie niet op dat niveau voeren. Lees maar even terug tot je bij bent met de relevante principes en overwegingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 november 2019 @ 16:46:52 #243
116015 SicSicSics
pi_189818401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat recht wordt in ieder geval niet beperkt door de wenselijkheid van de uitspraken. Zo'n Haagse burgemeerster die zegt 'demonstreren mag, maar wel met respect' heeft lak aan de rechtsstaat en moet onmiddellijk ontslagen worden.
Waren dat zijn beweegredenen?

Of heeft hij één van deze drie aangevoerd?
1. ter bescherming van de gezondheid,
2. in het belang van het verkeer en
3. ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
quote:
Net als de Eindhovense burgemeester die zegt voor zijn moslims te zullen opkomen door een demonstratie te verbieden.
Dat heeft de Eindhovense burgemeester ook niet gezegd/ gedaan. Hij heeft gezegd dat een burgemeester op moet komen voor al zijn burgers. Dit is correct.
Hij heeft de demonstraties niet door laten gaan, ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

quote:
‘Het is een duivels dilemma’, zegt de Eindhovense burgemeester John Jorritsma (VVD). ‘Ik heb het grondrecht van demonstratie hoog in het vaandel staan. Maar ik moet ook de sociaal-maatschappelijke afweging maken welke risico’s dat met zich meebrengt voor de veiligheid van onze bewoners. Dit vak is niet altijd gemakkelijk.’
Vooral punt 3 was dus een issue in Eindhoven.

Terecht dat je daar vraagtekens bij stelt, ook de Ombudsman deed dat:
quote:
Overheden beschouwen volgens hem het demonstratierecht in praktijk nog te vaak als onderdeel van een belangenafweging: het recht op demonstreren versus het belang van openbare orde en veiligheid. ‘Maar demonstratievrijheid is geen onderdeel van een belangenafweging’, aldus de ombudsman. ‘De essentie van het grondrecht tot demonstreren moet voorop staan. Die essentie is dat de overheid zich tot het uiterste moet inspannen om demonstraties te faciliteren en te beschermen, zodat burgers in vrijheid hun mening – hoe impopulair ook – kunnen laten horen.’
Volgens mij was het verweer van de burgemeester daarop weer:
Dank je de koekoek! Ik moet in korte tijd (maandag aanvraag, donderdag demonstreren) reageren en ik had geen tijd om een fatsoenlijke maatregelen te treffen. Én hij roept de rechtelijke macht op, om vooral handvatten te bieden.

Maar nee! zegt Weltsmerz: Hij heeft lak aan de rechtsstaat en moet ontslagen worden! :') _!
Volgens mij staat er ergens in de gemeentewet en het rechtspositiebesluit van de burgemeesters hoe dat in zijn werk zou moeten gaan. Als je die procedures niet volgt, dan ben je volgens mij ook niet helemaal lekker bezig. :) Grondwettelijk gezien.

@TomLuny ik zal morgen nog even reageren. ;)
Fine, fuck you then!
pi_189818750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sorry, ik ga de discussie niet op dat niveau voeren. Lees maar even terug tot je bij bent met de relevante principes en overwegingen.
ik snap het.... je weet geen goed antwoord en dan vlucht je in arrogantie.
pi_189818802
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik snap het.... je weet geen goed antwoord en dan vlucht je in arrogantie.
Je bent te dom om te poepen man.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189818814
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:46 schreef SicSicSics het volgende:

@:TomLuny ik zal morgen nog even reageren. ;)
ok }:|

Kijk nou, TomLuny staat op Youtube !!

5minuten video

doodgemaakt :{
shift-knop defekt
pi_189819337
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:13 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Je bent te dom om te poepen man.
JIj bent ook niet in staat inhoudelijk te reageren?
Dan maar ruzie zoeken met arrogant gedrag
pi_189819458
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

JIj bent ook niet in staat inhoudelijk te reageren?
Dan maar ruzie zoeken met arrogant gedrag
@Samuel24
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 7 november 2019 @ 08:05:28 #249
116015 SicSicSics
pi_189827481
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:16 schreef TomLuny het volgende:
En dat was dus al voordat het islamofobia voorstel was ingevoerd, kan je nagaan.
Daarmee neemt de censuur niet toe, maar verplaatst. ;)
quote:
De kerel uit enschede ken ik niet, maar je hebt bijvoorbeeld ook de voorman van de identitaire beweging die er niet in kwam of zwaar geblokkeerd werd bij ingang, en Robert Spencer die een compleet totaalverbod heeft en Laura nog wat, een youtuber en deze

[ afbeelding ]

https://edition.cnn.com/2(...)la-geller/index.html

en zo zijn er meer.
Allemaal; Southern, Sellner en Pettibone op dezelfde gronden onder de terrorisme wetgeving. Dat mes snijdt aan twee kanten. ^O^
Extremisme weren in de vorm van imams en extremisme weren in de vorm van blonde meisjes is one and the same.

Daarvan zeg ik:
Ik vind, zoals het voorbeeld in Noorwegen laatst (en hierbvoven in de UK), dat landen dit met hun eigen wetten mogen doen. Dat ze dit zelf mogen overwegen en ik ben blij dat het twee kanten op gaat.
quote:
Je haalt land of the free erbij, zou ook noord-korea zijn, dan waarom vraagt Thomas Robinson daar dan asiel aan ?
Omdat het een fuckig moron is? :') Heeft ie dat gedaan joh? :D
quote:
Ik heb eerder deze wiki geplaatst :
In de Verenigde Staten daarentegen wordt de grondwettelijke (eerste amendement) vrijheid van meningsuiting veel ruimer opgevat en zijn er weinig strafbaarstellingen van hate speech.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Haatzaaien

Is dat nep nieuws ?
Nee, dat is geen nep nieuws want, het klopt wat er staat en het is geen nieuws. ;) Verder doen we hier een herhaling van zetten.

Het rapport wat je aanhaalt en zeggen dat je beperkt wordt in je vrijheid; dat is wel nepnieuws! ;)

quote:
Fine, fuck you then!
  donderdag 7 november 2019 @ 08:06:02 #250
116015 SicSicSics
pi_189827485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 15:45 schreef TomLuny het volgende:
Tweede Kamerlid voor @:DenkNL @:selcukozturknl noemt de minister van Defensie ‘moordenaar’ en ‘lijkenverstopper’. @:F_Azarkan vindt het een scherpe manier van debatteren, strafrechtadvocaat @:Peter_Plasman is het daar niet mee eens. #Pauw

https://tpook.nl/2019/11/(...)_campaign=artikelkop
Wat is jouw mening?
Mag het gezegd worden?
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')