abonnement Unibet Coolblue
pi_189720431
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 31 oktober 2019 @ 21:24:31 #52
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_189720558
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Volgens de regels moeten de klantenmotoren identiek zijn aan die van de fabrieksteams, inclusief software.
Er blijft natuurlijk wel verschil in luchttoevoer, koeling en uitlaat. Versnellingsbak kan ook anders zijn. Tevens kan er andere olie en brandstof worden gebruikt.

Dat alles heeft invloed op de performance.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_189722562
quote:
Roses are red
Violets are blue
"Drastic new regulations!"
Mercedes 1-2.
Lolz.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 23:54:14 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189723019
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html

Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit :'). Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 1 november 2019 @ 02:48:00 #55
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_189724261
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html

Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit :'). Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Zit wel een kern van waarheid in, de grote teams zullen ook met dochterbedrijven komen die een deel van de ontwikkeling op zich nemen en dat voor minder dan de daadwerkelijke kosten aan hun team verkopen.
Er is nu ook al een limiet op het aantal mensen dat tijdens de races werkzaam mag zijn, maximaal 55 man.
Maar de topteams hebben net buiten het circuit een groot datacentrum staan waar ook een hoop mensen de data analyseren en in het thuisland (meestal Engeland) is ook nog een team actief dat via de satteliet met het team op het circuit communiceert.
Met de hardware zal het straks niet veel anders gaan lijkt me.
  vrijdag 1 november 2019 @ 08:22:41 #57
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_189725215
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html

Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit :'). Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Dat is helemaal geen onzin.
Toto en Horner hebben zelf ook al gezegd dat dit gaat gebeuren.
2020 wordt gewoon een extreem duur jaar voor de top3
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 1 november 2019 @ 08:23:44 #58
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_189725220
En nieuwe regels en aanverwante zaken is een apart topic voor:
F1 / Nieuwe Regels '21 discussietopic #1
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_189725272
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:22 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen onzin.
Toto en Horner hebben zelf ook al gezegd dat dit gaat gebeuren.
2020 wordt gewoon een extreem duur jaar voor de top3
2020 wordt niet anders dan anders als er nieuwe regels geļntroduceerd worden voor de teams Ze bouwen toch elk jaar een nieuwe auto, dat is volgend jaar niet anders.

Het heeft geen zin om extreem veel meer te besteden dan ze normaal besteden aan het maken van een nieuwe auto omdat daar nauwelijks winst mee te behalen valt. Anders zouden ze het nu al doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189725734
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html

Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit :'). Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?
  vrijdag 1 november 2019 @ 09:18:46 #61
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189725812
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:14 schreef babylon het volgende:

[..]

Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?
Het is vooralsnog koffiedik kijken momenteel. En dat item is zo'n beetje een copy/paste uit talloze andere media.
And so is the past
pi_189725846
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Het is vooralsnog koffiedik kijken momenteel. En dat item is zo'n beetje een copy/paste uit talloze andere media.
Precies. Ik vermoed dan ook dat er nauwelijks onzin staat, op basis van de huidige kennis. Maar ja, sommige users weten het al-tijd beter.
  vrijdag 1 november 2019 @ 09:31:29 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189725982
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:14 schreef babylon het volgende:

[..]

Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?
Nee, niet alles. Maar wat hij zegt over DRS klopt niet, en wat hij zegt over 2020 ook niet.

Het artikel heeft een edit gehad sinds ik het las in de app, wat hij zegt over de vaagheid en dat dit soort dingen al vaker zijn geprobeerd klopt wel. Dat stond er eerst niet in.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 1 november 2019 @ 09:40:58 #64
37887 Dauthi
Progressive
pi_189726087
Ik snap sowieso de drang niet om goedkoper te worden. Een Europese top voetbalclub heeft al een 3x hoger budget dan de cap. En het enige dat zij doen is 11 gasten achter een bal aan laten rennen..

Zorg er eerst maar eens voor dat de fundamentele problemen met het autodesign zijn opgelost.

Wat ik ook ergelijk vind is dat er weer 25 kg aan gewicht bij komt. Voornamelijk om die vreselijke en nutteloze 18 inch velgen te kunnen gebruiken.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_189726223
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, niet alles. Maar wat hij zegt over DRS klopt niet, en wat hij zegt over 2020 ook niet.

Het artikel heeft een edit gehad sinds ik het las in de app, wat hij zegt over de vaagheid en dat dit soort dingen al vaker zijn geprobeerd klopt wel. Dat stond er eerst niet in.
Jij hebt al met Toto en Horner gepraat en ze hebben je plechtig beloofd om in 2020 niet bakken met geld in de auto te gooien als voorzetje voor 2021?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 november 2019 @ 10:30:28 #66
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189726618
Je zou toch verwachten dat die 175 miljoen is voor het ontwikkelen van de auto van 2021? Dus hoe kunnen ze dan in 2020 opeens zoveel uitgeven voor de auto van 2021?
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 1 november 2019 @ 10:34:44 #67
176766 crew  zoem
zoemt
pi_189726659
Kom op jongens, doe niet zo kinderachtig.
  vrijdag 1 november 2019 @ 10:48:35 #68
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_189726800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:56 schreef babylon het volgende:

[..]

Jij hebt al met Toto en Horner gepraat en ze hebben je plechtig beloofd om in 2020 niet bakken met geld in de auto te gooien als voorzetje voor 2021?
Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag.

Mercedes heeft bijvoorbeeld 16 maanden over hun W10 gedaan.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 november 2019 @ 10:56:46 #69
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189726895
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:48 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag.

Mercedes heeft bijvoorbeeld 16 maanden over hun W10 gedaan.
Inderdaad, dit zou ik ook verwachten.
pi_189726960
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:48 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag.

Mercedes heeft bijvoorbeeld 16 maanden over hun W10 gedaan.
Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap?
pi_189727966
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:03 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap?
Precies dat. Alles wat je 'gratis' kan hergebruiken,kun je al in 2020 uitgeven.
  Admin vrijdag 1 november 2019 @ 14:47:24 #72
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_189729819
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:03 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap?
Alleen zaken die invloed hebben op de prestaties van de auto vallen onder de budgetcap. Laptops, servers e.d. dus niet :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:58:42 #73
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_189729965
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:47 schreef Danny het volgende:

[..]

Alleen zaken die invloed hebben op de prestaties van de auto vallen onder de budgetcap. Laptops, servers e.d. dus niet :)
Vraag mij af hoe ze dat gaan reguleren.

Klein voorbeeldje als ze een ander type carbon willen gebruiken, wat lichter en stijfer is.

Onderzoek uit besteden naar een ander bedrijf en dan de volledige onderzoekskosten vanuit een ander bedrijf laten betalen. Hoe de FOM en FIA dat tegen willen gaan lijkt mij aardig lastig.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 1 november 2019 @ 15:10:51 #74
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_189730139
Sowieso zullen alle werknemers wel op de loonlijst staan voor 1 euro per jaar en dat ze daarnaast echt betaald worden vanuit een andere firma.
Please sir. When moon? When Mustang?
  Admin vrijdag 1 november 2019 @ 15:36:00 #75
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_189730546
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:58 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Vraag mij af hoe ze dat gaan reguleren.

Klein voorbeeldje als ze een ander type carbon willen gebruiken, wat lichter en stijfer is.

Onderzoek uit besteden naar een ander bedrijf en dan de volledige onderzoekskosten vanuit een ander bedrijf laten betalen. Hoe de FOM en FIA dat tegen willen gaan lijkt mij aardig lastig.
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:10 schreef Rossdale het volgende:
Sowieso zullen alle werknemers wel op de loonlijst staan voor 1 euro per jaar en dat ze daarnaast echt betaald worden vanuit een andere firma.
Er komen onafhankelijke auditors die de boeken nalopen. Dat zijn mensen die dus juist dergelijke zaken opsporen voor hun beroep. Elk team ligt dus permanent onder een financiėle loep. Daarbij zijn de straffen niet mals. Ze variėren van geldstraffen tot uitsluiting van de kampioenstitel. Niet een risico dat partijen als Ferrari of Mercedes makkelijk zullen willen lopen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')