Ik heb nog nooit een brief gehad met een overzicht van openstaande bedragen. Alleen een 'u moet nog ... terugbetalen' met een acceptgiro, maar daarna niets meer. Alle info over verrekeningen heb ik mondeling van de BelastingTelefoon.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 15:52 schreef ConqueringChaos het volgende:
Je kunt via het UWV ook online vragen stellen. Kun je nu doen. Heb je misschien antwoord als je begeleider er is en kun je vanuit daar verder acties ondernemen.
Toen ik huurtoeslag moest terug betalen kreeg ik gewoon elke keer een brief waar in stond wat ik moest aflossen, Wat er door mij betaald was 'u heeft een betaling van X euro voldaan en er staat nog X open.
Ik kreeg wel gewoon lopende huurtoeslag. Er stond in de brief dat ze die alleen in houden wanneer je een betaling niet voldoet. Dan gaan ze over op automatisch verrekenen.
Ik geloof niet dat ik eerder een betalingsregeling met BD heb getroffen, maar mijn eerste betaling van 3×20 is al wel bijna een maand geleden (braaf betaald, ruim voor de uiterste datum) en ik heb nog geen nieuwe brief/brieven gehad. Volgende termijn moet over twee weken binnen zijn (neem ik aan, als er een maand tussen termijnen hoort te zitten).quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:08 schreef ConqueringChaos het volgende:
Krijg je na je betaling niet een maandje later een nieuwe brief met acceptgiro ?
Want daar staat dat dan in.
En ergens in een digitaal postvak (iets van mijn toeslagen oid)?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:03 schreef User16909 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een brief gehad met een overzicht van openstaande bedragen. Alleen een 'u moet nog ... terugbetalen' met een acceptgiro, maar daarna niets meer. Alle info over verrekeningen heb ik mondeling van de BelastingTelefoon.
Nope.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:14 schreef Chia het volgende:
[..]
En ergens in een digitaal postvak (iets van mijn toeslagen oid)?
Verrekeningen krijg je daar inderdaad niet te zien, soms krijg je wel een brief waarin staat dat iets verrekend is maar dat is ook heel vaak niet het geval (vooral als het echt ten onrechte is afgeschreven bijvoorbeeld doen ze dat). De verrekeningen heb ik ook altijd een schimmig gebied gevonden. Maar je kan alles wel gewoon navragen/opvragen dus ja (en als je de administratie goed op orde hebt weet je gewoon sowieso wat je nog achterloopt ongeacht de verrekeningen)quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:14 schreef Chia het volgende:
[..]
En ergens in een digitaal postvak (iets van mijn toeslagen oid)?
Grinnik. Ik weet niet of mijn administratie ooit 'goed op orde' is (geweest) of gaat zijn. Er is een systeem met in- en uitgaande post en opbergmappen met tabbladen, sinds vorig jaar. Toen was ik al bijna mid-30.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:30 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Verrekeningen krijg je daar inderdaad niet te zien, soms krijg je wel een brief waarin staat dat iets verrekend is maar dat is ook heel vaak niet het geval (vooral als het echt ten onrechte is afgeschreven bijvoorbeeld doen ze dat). De verrekeningen heb ik ook altijd een schimmig gebied gevonden. Maar je kan alles wel gewoon navragen/opvragen dus ja (en als je de administratie goed op orde hebt weet je gewoon sowieso wat je nog achterloopt ongeacht de verrekeningen)
Van 250 gram bramen kun je geen voorraad jam maken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
https://www.1limburg.nl/h(...)meenemen-uit-het-bos
Feitelijk is wildplukken verboden.
Kleinschalig eigen gebruik
Toch vindt boswachter Joost Bogaerts van Staatsbosbeheer het geen probleem als mensen wat bramen of paddenstoelen voor eigen gebruik plukken. Als het maar niet meer dan 250 gram is.
Die lijst is gelukkig niet zo lang. Twee bedrijven, om precies te zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 18:04 schreef phoenyx het volgende:
Dan ga je toch een lijst opstellen van alle bedrijven waar je aan moet betalen en ga je ze stuk voor stuk bellen of e-mailen om je huidige schuld (of geen schuld) te weten te komen. Bedoel je moet niet zo'n persoon blijven die zijn post niet open durft te maken om het zo maar te zeggen, gewoon alles nabellen en een overzicht maken en dan gaan navragen of er betalingsregelingen mogelijk zijn, wat je verder kan doen etc.
Ja inderdaad, de arbeidskorting valt weg. Goed punt.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je vergeet denk ik het wegvallen van arbeidskorting. Dat is 3400 euro per jaar.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij geldt de ziektewet-uitbetaling als inkomsten uit arbeid (want betaald door werkgevers) waardoor je met die uitkering recht hebt op arbeidskorting. De WIA telt niet als inkomen uit arbeid en daarmee is nu de arbeidskorting vervallen.
Zelfde bruto inkomen (70% laatste loon), maar ander netto bedrag.
Klopt, heb ik laatst ook voor mezelf zitten uitrekenen. Ik ben goedkoper uit zonder bijverzekeren voor de tandarts. Maximaal eigen risico is een keuze maar kies ik iet voor; je hoeft maar 1 keer het ziekenhuis terecht te komen voor een relatief kleine ingreep en je betaalt je het apezuur.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 14:16 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind je zorgverzekering aan de hoge kant. Ik betaal 90 euro per maand en mijn gebit is ook echt niet geweldig. Ik heb alleen maximaal eigen risico genomen. Behandelingen bij de tandarts gewoon zelf betalen is meestal goedkoper dan dat bedrag per maand extra.
Valt wel mee, ze kon daar 2 jaar navraag over doen, zelfs haar vriends gedoe laten vallen om zich hierop te richten, en dan nog weet ze zoiets als dit niet. Gewoon een kwestie van eigen schuld en mensen die bij elk dingetje dat ze moeten doen melden dat ze er koppijn van krijgenquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 20:13 schreef tstile het volgende:
Wel zwaar klote van die arbeidskorting.....
Als je betalingsregelingen hebt lopen, dan kom je niet zo snel aan een nieuwe energieleverancier, of je moet een waarborgsom betalen.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 16:59 schreef drakin het volgende:
Heb je een contract? Zo nee probeer 1 af te sluiten met korting of een bonus, en anders doe je dit de dag na je contract is afgelopen.
Klopt hier was pas een item over in de media. Mensen met BKR notering die over de zeik waren dat ze niet bij Energiedirect terecht konden:p De borg vonden ze schandalig. tja.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 21:00 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Als je betalingsregelingen hebt lopen, dan kom je niet zo snel aan een nieuwe energieleverancier, of je moet een waarborgsom betalen.
Jo, ga je niet schuldig voelen of verantwoorden. Instanties hebben je situatie bekeken en beoordeeld, en zij hebben geoordeeld dat jij recht hebt op bepaalde uitkeringen en ze hebben aan de hand van jouw situatie de hoogte vastgesteld.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 12:49 schreef User16909 het volgende:
For the record: ik ben heel dankbaar dat ik recht heb op WIA, dat ik niet dakloos ben e.d.
Maar van '¤90 p/week boodschappen + kunnen sparen' naar '¤45 boodschappen en geen verjaardagscadeautjes/kerstcadeautjes/maandelijkse kop koffie in de stad' is wel even slikken.
Zeggen dat 'ik het had kunnen weten' -> wellicht. Mijn executieve functie is niet bepaald goed, dus ik heb hier nogal moeite mee. En als UWV-medewerkers mij twee jaar lang (tijdens ZW-periode) op het hart drukken dat ik me 'geen zorgen hoef te maken, want inkomen blijft ongeveer gelijk', dan geloof ik dat. Goedgelovig? Taal letterlijk nemen? Ja, dat is zéker onderdeel van hoe mijn brein werkt.
Ik weet het, ik heb aan de andere kant van de telefoon gezetenquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 21:07 schreef tstile het volgende:
[..]
Klopt hier was pas een item over in de media. Mensen met BKR notering die over de zeik waren dat ze niet bij Energiedirect terecht konden:p De borg vonden ze schandalig. tja.
Maar, eenmaal goed uit de schulden kan je op energie wel wat besparen ja. Maar ook met schulden kan je dmv een laag verbruik uiteindelijk goedkoop uit zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |